Jump to content
FAS Goran
neshaoct

FCA Heritage: Fiat Campagnola koja je ''pokorila'' Afriku

Recommended Posts

Rekord koji još uvek nije oboren

 

rsz_storie-cover_fiat.jpg

 

Fiat Campagnola je postigla jedan od najupečatljivijih rekorda u automobilskom svetu posle 2. Sv. rata. Prešla je Afriku od juga do severa u 11 dana, 4 sata, 54 minuta i 45 sekundi. Geografske mape tog vremena su rekle da je to bila udaljenost od 14.193 km, ali je kilometar sat u Campagnoli izbrojao 15.256 pređenih kilometara.

 

1950. godine Italijanska vojska je raspisala poziv kompanijama da joj naprave novo multifunkcionalno vozilo u stilu Jeep-a Willys koje su američke trupe koristile i po celoj Evropi tokom i neposredno posle rata. Alfa Romeo i Fiat su učestvovali tako što je svaka fabrika napravila svoj prototip vozila sa imenom ''A.R. 51'' (ime je dala italijanska vojska, u originalu ''Autoveicolo da Ricognizione modello 1951''). Vojska je izabrala Fiatovo vozilo koje je dizajnirao Dante Giacosa zbog toga što je bilo lakše i jeftinije održavanje. Već 1951. godine počinje masovna proizvodnja modela koji ipak nije bio namenjen samo za vojsku. Ustvari, komercijalno ime Campagnola sadrži u sebi reč ''campagna'' (zemlja), a namerno je izabrano tako jer su u Fiatu smatrali da imaju vozilo idealno za italijanske farmere. Klasična konstrukcija, upotreba čelika, sve prosto i jednostavno, osim za to vreme inovativnog prednjeg nezavisnog vešanja. Motor od 1.9 litara radne zampremine je davao 53KS pri 3.700 obrtaja, menjač sa 4 stepena prenosa i pogonom uglavnom pozadi jer je pogon na svim točkovima (tj. i napred) bio moguć samo pri malim brzinama. 

Te iste 1951. godine, Fiat iz marketiniških razloga odlučuje da pokuša da obori rekord u vožnji od Cape Town-a u Južnoj Africi do Alžira na severu Afrike za najkraće moguće vreme.

 

D05_Fiat_Campagnola.jpg

 

Vozač je bio Paolo Butti, veoma iskusan sa drugih afričkih relija u prethodnom periodu, podršku za volanom mu je davao Fiatov test vozač Domenico Racca koji je poznavao Fiat Campagnola do najsitnijih detalja imajući u vidu da je aktivno učestvovao u razvoju prototipa za italijansku vojsku. Zajedno sa njima krenula je i Paolova supruga i kamerman Aldo Pennelli.

 

D01_Fiat_Campagnola.jpgD02_Fiat_Campagnola.jpgD06_Fiat_Campagnola.jpg

D03_Fiat_Campagnola.jpgD07_Fiat_Campagnola.jpgD04_Fiat_Campagnola.jpg

 

U to vreme bila je to istinska epska avantura imajući u vidu vremenske uslove pod kojima su vozili, razne rizike koje su morali proći po Africi i potpunu izolaciju tokom najteže deonice ukupne rute. Za ovaj poduhvat izabrali su Fiat Campagnola sa produženim međuosovinskim rastojanjem, čvrstim krovom, dodatnim svetlima, dodatnim rezervoarima za benzin, raznom dodatnom opremom i alatima uključujući naravno i nešto osnovnih rezervnih delova... Na vratima auta je bilo napisano na italijanskom i francuskom ''Alžir - Cape Town i nazad''. Čitava knjiga ne bi bila dovoljna da opiše šta se sve dešavalo tokom tih 11 dana, od katastrofalnih uslova do vremenskih neprilika koje od plitkog potoka naprave reku, koju je nemoguće preći, u roku od par minuta.

 

D08_Fiat_Campagnola.jpgD10_Fiat_Campagnola.jpgD11_Fiat_Campagnola.jpg

 

Kao da svi ti problemi nisu bili dovoljno teški za savladati, u to vreme u mnogim delovima Afrike je noćna vožnja bila zabranjena (tako je delimično i danas), što je nesumnjivo bila dodatna prepreka kako bi se ruta prešla za što manje ukupnog vremena. Čak i sneg koji je dočekao Fiat Campagnola u planinskim Atlas vencima Alžira nije mogao d aje zaustavi. Tamo su je dočekali zvanični merači vremena iz Francuskog Automobilskog Kluba zajedno sa dosta okupljenog sveta. Putovanje je trajalo pomenutih 11 dana 4 sata 54 minuta i 45 sekundi - do danas neoboren rekord.

 

D02_Milano_Autoclassica.jpgD03_Milano_Autoclassica.jpgD04_Milano_Autoclassica.jpgD05_Milano_Autoclassica.jpgD06_Milano_Autoclassica.jpg

Desktop_Storie-Griglia_Detail_gallery_3.jpgDesktop_Storie-Griglia_Detail_gallery_big.jpgDesktop_Storie-Griglia_Detail_gallery_medium.jpg

 

FCA Heritage ima originalnu Campagnola sa ovog puta u svojoj kolekciji putem koje pokazuje čvrstoću i kvalitet automobila sposobnog da prevali takav put sa vremenskim rekordom koji do danas nije niko oborio, čime je ovaj Fiat ispisao deo automobilske istorije zauvek.

 

rsz_heritage.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...