neshaoct 9584 Posted January 29, 2018 Testosteeron Test Automobila: Šta znače oznake na gumama? Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted January 30, 2018 Ne bih kupio novu godinu 6 godina staru pa da ne znam kakav je popust... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Trofeo 115 Posted January 30, 2018 (edited) Ja sam vozio 12 godina stare Continental contisport,pune 2 godine leto-zima Ni jednom mi nije pukla ni jedna guma,iskocilo jaje,iskrivila se, a upadao samu rupe i krivio 2 felne.Eto moje licno iskustvo... Slazem se sto mladja guma to bolje jer guma ima neki rok trajanja itd... Da napomenem kad sam odneo kod vulanizera gume ni jedna od 4 gume nije bla trula .Na masini za balansiranje 0-0 kad ih je namontirao.. Edited January 30, 2018 by Trofeo Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted January 30, 2018 (edited) Vozio sam i ja starije gume, ali pocnu da se pojavljuju razne pukotine i kad krene da se pregreva, pocnu da otpadaju komadi sa gazne povrsine, kad blokiras tocak pri kocenju, cesto ostane fleka na gumi od kocenja itd... Mislim, ne ocekujemo da manzetne, zupcasti i slicne gume izdrze tolike godine bez habanja, zasto bi vazilo drugo za gumu na tocku... Edited January 30, 2018 by YUgisa Quote Share this post Link to post Share on other sites
Trofeo 115 Posted January 30, 2018 (edited) Sto je zanimljivo nije bila ispucana,niti su otpadali komadi... Ne znam gde su ih drzali i sta su radili ja sam ih uzeo za dzabaka cenu... 2 godine vozio bez ikakvih problema... Mislim da su mi 2 zadnje jos uvek u zivotu na tavanu.Ako nadjem bas cu ti slikati. A imao sam iskustvo davne 2007 Danko mi je uvalio 2 gume 195/45/15 koje su toliko bile ispucane itd... Auto mi je pojeo obe za jednu sezonu. Edited January 30, 2018 by Trofeo Quote Share this post Link to post Share on other sites
hadrijan 17 Posted May 9, 2018 (edited) Imam na autu gume M+S iz 2013. Pored te oznake nalazi se i nacrtana planina. Da li su ovo samo zimske gume? Ne mogu se vozit ieti? Pitam, jer su 2013 godiste i mislim da ih odvozam jos ovo leto i na zimu kupim druge. Ili kupim m+s za sve sezone ili cisto zimske, pa na prolece letnje... Jer drugi set nemam. Da li je bezbedno ove gume voziti leti? Vozim 90% u gradu i otici cu jednom do Grcke i nazad ove godine. Hvala ljudima koji se jave. Edited May 9, 2018 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
danko 150 Posted May 9, 2018 M+S su zimske gume. Mogu se voziti i leti (nije protivzakonito) ali su im karakteristike loše, posebno na visokim temperaturama i većem opterećenju (težina). Dodatno, brzo se troše u takvim uslovima. Da li je i koliko bezbedno, proceni sam. Ja ne bih vozio te gume leti, posebno na dužim relacijama. Za male pare možeš kupiti pristojne letnje gume (Tigar i sl.). Drugo, ne postoje M+S za sve sezone. M+S su zimske, a All season su za sve sezone. Mišljenja o isplativosti All season guma su podeljena, tako da svako ima neku svoju računicu. Meni je uvek najbezbednije, najudobnije i najjeftinije bilo da imam dva seta guma na felnama. Dakle, odluka je na tebi. Pozdrav! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kosta Smosta 1812 Posted January 31, 2021 (edited) Stiže nova EU oznaka na pneumaticima koja pruža više informacija o karakteristikama Nova EU oznaka biće uvedena na pneumaticima od maja ove godine i potrošačima pružiti obuhvatnije informacije o karakteristikama odabrane gume. Na novoj oznaci nalaze se redizajnirani podaci o klasi otpora kotrljanja i performansama kočenja na mokrom, dok je nivo buke označene brojem decibela i slovima A, B ili C. Novina je i što korisnici mogu da pristupe dodatnim informacijama o izabranom pneumatiku u EU bazi podataka skeniranjem QR koda na nalepnici. Link sa koda vodi do baze podataka EPREL (Evropski registar proizvoda za energetsko označavanje), koja sadrži informativni list o proizvodu. QR kod pokazuje sve vrednosti na oznaci za određeni pneumatik, kao i početak i kraj proizvodnje tog modela. Još jedna nova karakteristika odnosi se na dva piktograma u dnu nalepnice, poznatim i kao test pahuljice i pneumatik bez klinova, koji su potvrda da je reč o gumi sa boljim prianjanjem na snegu i ledu, u skladu sa novim ISO standardom. Uz standardnu oznaku predviđena je i mogućnost postavljanja simbola koji se odnose na teške snežne uslove (3PMSF), odnosno prijanjanje na zaleđenim putevima (samo za pneumatike C1). Vest je da će od maja informacije na EU nalepnicama morati da budu dostupne i za pneumatike za teška komercijalna vozila (klasa C1, C2, C3). Na novoj nalepnici klase A-C ostaju iste. Kada je reč o pneumaticima C1 za automobile i C2 za kombi-vozila, pneumatici koji su ranije bili svrstani u klasu E zbog otpora kotrljanja i prijanjanja na mokrom sada će biti svrstani u klasu D (koja je prethodno bila neupražnjena), dok će gume koje su ranije bile svrstane u klase F i G biti sada u okviru klase E. Zahvaljujući tome će oznaka biti jasnija i lakša za razumevanje. Nova EU oznaka na pneumaticima omogućiće potrošačima da izaberu pneumatike sa efikasnijom potrošnjom goriva, što može dovesti do značajnih ušteda koje se ogledaju u troškovima i emisijama. Bezbednost na putu podiže se kroz bolje prijanjanje na mokrom kolovozu, dok će podaci o nivoima buke pomoći u smanjenju zagađenja bukom izazvanom saobraćajem. Kompanija Continental nastoji da pomogne i komercijalnim partnerima na tržištu da steknu najbolji mogući uvid u izbor odgovarajućeg modela guma. Zahvaljujući takvoj razmeni informacija, ali na osnovu znanja i stručnosti, kompanija Continental, čije je sedište u Nemačkoj, decenijama je simbol za pouzdanog partnera na tržištu. Povodom nove EU oznake na pneumaticima, kompanija je pripremila namensku web stranicu sa svim dodatnim podacima. Da biste pristupili ovim informacijama, kliknite ovde. Edited February 1, 2021 by neshaoct formatiranje 4 2 neshaoct, dach@, neshtry and 3 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites