Jump to content
FAS Goran
m.deki

Fiat 500L 1.4 16v / 1.6 MJet - veliki servis

Recommended Posts

Mali servis radis odvojeno ili je radjen ranije? 

Nije mnogo za veliki servis. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali servis uradim sam, imam kanal u garaži.... Imam još 6k km do malog servisa pa to nisam menjao.
Ulje Kroon Avanza 5W30, filteri šta nađem po lokalnim prodavnicama. Mali servis cca 70 evra, a svaki drugi kad menjam i filter nafte cca 150 evra. Filter kabine uvek uzmem sa aktivnim ugljem


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primaklo se 5 godina, kilometraza oko 60.000, pozvah dva ovlašćena servisa da se raspitam da li je vreme za veliki servis, u jednom kažu da, u drugom kažu još je rano, tek na 90.000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad sam uzeo auto imao je 93.000km i 6 godina. Oterao sam ga kod majstora koji je pogledao stanje remenja i rekao mi teraj... Još mi reče da italijani imaju servisni interval od 160.000km za ovaj 1.6 mjtd.
Vozio sam tako još godinu i po, zbog mira u duši uradih veliki servis pre mesec dana i to je to.
Uvek tražim da mi servis ostavi skinute delove pa sam pregledao stanje i na zupčastom se vide pukotine, pk kaiš je kao nov, svi španeri i pumpa su nečujni. Možda je to moglo još ali ne kod mene.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je fabrika rekla 6 godina bez obzira na kilometražu, nijedan ovlašćeni servis ti neće savetovati da voziš još nego da radiš veliki servis.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada sam pogledao uputstvo, 4 godine kod otežanog korišćenja ili svakih 5 godina ili 120k km. Ja sam radio veliki servis posle 6 godina da mirno spavam.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK je raditi servise po uputstvu, auto je terminski bio za veliki servis još kod prethodnog vlasnika, ali nije bio urađen. Konsultovao sam se sa čovekom koji mi je godinama održavao prethodni auto, prihvatio sam njegovu procenu. Sad je i to rešeno i miran sam nadam se sledećih 100k km

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao ljudi, 500L mi ulazi u petu godinu u 2023. godini a koliko vidim to je jedan od uslova za veliki servis. Sutra imam zakazan mali servis kod Gorana pa cu pitati kakvo je stanje kaisa i kada bi bilo pametno da se radi veliki servis. Pored malog/velikog servisa, sta bi jos trebalo da se zameni, vidim da se pominje ulje u menjacu, kociono ulje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam radio kod "Gorana" i u junu 2021. sam platio zajedno "veliki servis"+"mali servis" oko 350 evra. Kola su tada imala 6 godina (i samo 40.000 km).

 

"Goran" mi je pod "veliki servis" podrazumevao: zamenu seta zupcastog kaisa, pumpe za vodu, PK kaisa, spanera PK kaisa i rolere PK kaisa, kao i "kompletan pregled auta i motornu dijagnostiku". 

 

Pod "velikim servisom" on nije podrazumevao i zamenu antifriza (što sam shvatio tek kasnije i baš se začudio), pa mi je to na moj zahtev zamenio tek na sledećem redovnom godišnjem servisu ( maja 2022. ), kada sam promenio i ulje menjača i sve to zajedno, sa rukama ( redovan servis+ulje menjača+antifriz) sam platio 180 evra.

 

Ulje kočnica sam zamenio "sam" ( sa detetom :) ), u mojoj garaži, u proleće 2020, za vreme onog korona-vanrednog stanja ( ulje kočnica i inače uvek "sam" menjam, kao i "kočione elemente" ).

 

"Redovan servis klime" je uradio "Goran", na moj zahtev, juna 2020, zajedno kada je radio i "redovan servis" i to sve mi je tada naplatio samo 110 evra.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dzimbo

 

Znaju kod Gorana, pregledaće ti auto i kazati ima li šta da se radi još... :thumbup: 

Načelno, imaš u onoj vlasničkoj knjižici:

 

dizel 500l 01.jpg dizel 500l 02.jpg dizel 500l 03.jpg

 

Npr. videćeš da tu piše da se ulje za kočnice menja na svake dve godine nezavisno od kilometraže...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ljudi za informacije, ja nemam servisnu istoriju pre kupovine, a prosli mali servis je radjen o trosku Auto Garanta, tako da ne znam sta mi je menjano od ovih stavki. Videcu svakako sa Goranom sta i kada da se uradi kako bi auto bio u koraku sa ocekivanim servisima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Održavanje auta je precenjena stvar, generalno.

Dok sam bio mlađi, ja sam se ložio, kao budala, aaaa, prešao sam 10000 km, menjaj ulje, vidi pločice, još 2 - 3 mm, menjaj.... Ulje u menjaču, menjaj, menjaj, menjaj ... Zup. kaiš, prešao 60000 km, menjaj, nemoj da rizikuješ i tako, stalno neko opterećenje, zimske, letnje gume, lupka trap ,uvek, ali uvek nešto ima da se "pogleda" stiže redovni servis, pa kad se već to radi, da se uradi i ovo i ono .... 

A moj otac, gleda me i svaki put, kada krenem tako neku priču, kako treba da menjam ovo i ono, da je vreme za tako nešto, svaki put mi kaže, ma neće mu ništa biti, pusti bre to.... 

I sad, posle toliko godina (preko 20 od tada) shvatio sam da je tata ipak bio u pravu :) 

Kako kaže ona izreka, kad sam imao 16 godina, ćale se stvarno bio budala. Kada sam napunio 25, ćale se baš opametio :) 

A evo i dva lična primera oba su za set kvačila.

Jugo, neka uzbrdica, velika i kratka, a ja ne mogu da se okrenem nego moram u rikverc. Nabijem gas, auto izađe na vrh i ugasi se. Ja izbacim iz brzine, upalim auto, ali, menjač ne radi. Kada ugasim, menjaju se brzine normalno, a kada je upaljen, ne radi.

Odemo kod majstora, skinemo menjač, u trenutku skidanja, ispadne lamela. Od prevelike temperature, zalepila se za korpu ili za zamajac, jbm li ga. Trebalo je, praktično, da podignem jednu stranu auta, da ga ubacim u recimo 3 brzinu, da zaletim taj točak i da zakočim, odvojila bi se lamela i to je to. Ali, kada smo skinuli, aj, kao da zamenimo tu lamelu. Ja zapeo, daj da zamenimo i korpu, znaš, već je skinuto itd. Ipak, zamenim samo lamelu i naravno, vozio sam taj auto još ko zna koliko dugo, nikakav problem nisam imao.

A drugi primer, opel corsa 1,2 benzin.

Procuri cilindar u menjaču (to je valjda neki druk lager koji radi na pritisak ulja). I dogovor je bio, kada se već skida menjač, procurilo je tu ulje, da se zameni i set kvačila. Moj rođak, koji radi sa auto delovima, po katalogu, pošalje mi taj set, ja to odnesem majstoru, ovaj rasturi sve, promeni taj druk lager, ali, ispostavi se da je set kvačila pogrešan tj odgovara za motor 1,4 !? Pita on šta da radi, ma, mislim se, ko ga grebe, očisti to i sklopi, biće to OK. I tako je i bilo, vozio sam ga sigurno još 30000 km i nikakav problem nisam imao, prodao sam auto ispravan.

Sve sam ovo napisao, jer se mi svi mnogo nešto tripujemo, treba ovo, treba ono, a u suštini, u većini slučajeva, veća je šansa da se stavi lošiji deo od onog koji je bio na automobilu.

E, baš, ta corsa, kada sam je kupio, bila je ispravna, sve je radilo kako treba. Onda je majstor, naravno, zamenio sve tečnosti, pa između ostalog i tečnost za kočnice. A ta, nova tečnost za kočnice je bila suviše "agresivna" za gumice na tom cilindru i zbog toga je procurio. Da ga nismo dirali, nikad ne bi procurio. 

Evo i najsvežiji primer, kupio sam pre dva meseca FIAT scudo.

Nema servisnu istoriju.

Pitam majstora, da li da radim servis kaiševe, zatezače? Kaže, da te ne boli glava, trebalo bi da se uradi.

Pogledam PK kaiš, vide se slova, proizvođač Geatz ili tako neki, 1244 itd. Ne čuju se ti lageri, ali, šta znaš, ko zna kada je zamenjen zupčasti.

Ostavim auto, dođem kod majstora, on to sve zamenio, ja tražim stare delove da pogledam, došlo mi je bilo da plačem. Ajde što sam njemu platio 8000 za zamenu svih tih kaiševa, nego što su skinuti delovi bili sigurno kvalitetniji od ovih koje sam stavio (a stavio sam SKF set, zatezače, remen, pumpu). Svi skinuti delovi su bili iz prve ugradnje, PSA, bukvalno, kao novi, pumpa bez lufta, ne čuje se, zatezači INA ali isto PSA itd.

A kada smo skinuli filter kabine, na njemu je bio datum, 2019. Tada je verovatno sve to stavljeno novo. A pošto je bila korona (auto je iz Italije) bukvalno celu 2020 i pola 2021 nije ni vožen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kategoricki se ne slazem sa gore napisanim, smatram da je pogresno na vise nivoa, da ne kazem po skoro svim mogucim osnovama.

 

To sto nesto moze da se skarabudzi ili sto vrlo cesto automobil moze da se kotrlja (pali radi ide) i nakon isteka servisnog intervala ne znaci ama bas nista, cak naprotiv.

 

Kao i ove anegdotalne price gde je bilo gore nakon zamene delova, bukvalno se izuzetak prezentuje kao neko pravilo.

 

Evo taj primer sa kocionom tecnoscu, to sto je majstor stavio verovatno neodgovarajucu kocionu tecnost ne znaci da ne treba menjati ulje u kocnicama.

 

 

Meni je jezivo da vozis npr. kome lupa trap, a ne nesto drugo, tipa voze ljudi kliza im kvacilo, kocnice pri kraju, ne radi klima itd. a nije da nemaju da srede auto, nego moze to jos tako da se vozi.

 

Da ne kazem sto sam vidjao da ljudi voze sa OCAJNIM brisacima, nebitno jel auto jeftin ili skup, a brisaci su hiljadu dve din i traju makar par godina, ali eto moze to jos, ne voze cesto po kisi, nece da bacaju pare po cenu smanjenje vidljivosti kad padne kisa.

 

Naravno da ne treba biti stevo zigon, ali ljudi vrlo cesto odu u drugu krajnost i voze poluraspale nesigurne krseve radi neke ustede i stede na SVIM, pa i najosnovnijim stvarima, dokle god je auto u kakvom takvom VOZNOM stanju.

 

p.s. pre nekih ~10 godina drugar pozajmio stila jtd od oca, njegov auto bio na farbanju, a nije ziveo sa svojima i sad da ga pokupimo od farbara kad ono stilo raspad, kvacilo kliza, preko 2500-3000rpm mislim da je safe mode bacao, zamajac lupa, trap lupa, ma krs totalni, drugar mu vraca auto i kaze jel znas da ti je turbina zrela za remont, kao i zamajac/kvacilo/trap itd. a otac mu kaze ma to je sve normalno za starog dizela, nije on napravljen da ide u obrtaje i dobar je njemu tako, nije lud da popravlja ispravan auto i da pravi od babe devojku...

Pritom taj stilo je tad bio recimo 9g star...

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, vagenovac said:

 a otac mu kaze ma to je sve normalno za starog dizela, nije on napravljen da ide u obrtaje i dobar je njemu tako, nije lud da popravlja ispravan auto i da pravi od babe devojku...

 

Pravda za ćaleta! Ćale je u pravu, 100%

 

Evo, sada sam, ponovo, posle nekih par godina, ponovo u vlasništvu vozila na dizel pogon. 

I opet, za ono, zašta se koriste vozila kod nas, u Srbiji, u najvećem broju slučajeva, moje je mišljenje a ne mora da bude tačno, totalna je budalaština kupovina dizel vozila (kratke relacije, veliki broj hladnih startova, DPF - EGR i sl. sra..a). 

A to sam napisao, jer je identična situacija i sa održavanjem vozila.

Čisto pros...nje.

Za 10 - 15 000 km godišnje (koliko prelazi 90% vozila u Srbiji) i pri prosečnoj destinaciji od 10 - 20 - 30 km (po gradu) čisto je glupiranje menjanje zimskih - letnjih guma, pravljenja od babe - devojke, baš kako je ćale iz posta iznad i napisao.

Što se tiče ulja za kočnice, i to je prose...e i to na kvadrat. Ja se sećam vremena, kada je se koristio (ako se dobro sećam) UK-2 /recimo. I nikada se nije menjalo i automobili su kočili i ljudi su vozili i nikakvih problema nije bilo. Tačno, sada su vozila brža, kvalitetnije su kočnice i sl. ali to ništa ne znači. Evo, na primer, kako se menja ulje u kočnicama? Dođeš na servis, on ti izvuče iz bočice ulje, sipa novo i to je kao sad sve u redu!? Ma važi, ulje koje je bilo u crevima nije zamenjeno i ništa nisi uradio, ako ne ispusitiš prvo iz najudaljenije tačke (zadnji levi točak, pa zadnji desni, pa prednji levi, pa prednji desni) pa onda, sipaš i čekaš da se pojavi na svim tim tačkama ulje, pa da ozračiš sistem .... od ta posla nema ništa, niti to radi bilo ko. A onda ti prospu priču, zamenjeno ulje u kočnicama ... aha, nije nego, šijo mi ga Đuro.

 

Evo, još jedan primer. Pre dve godine, pokvari se termostat na Puntu, Classic, 1,2 benzin. Zamenimo termostat i antifriz (stari antifriz, je po starom srspkom običaju, završio "dole").

Krenem da vozim auto kući (inače, taj auto vozi moja žena) on skače, kada krećem, trese se, haos. Zovnem majstora, kaže, verovatno set kvačila. Auto prešao, u tom trenutnku 80 000 km. 

Ja se već spremio da to kupim, odvezem da zamenimo, ali, ostavim ženi auto i naglasim da trese pri kretanju. 

Zaboravim ja na to, pitam nju posle par dana, da li se auto skače. Kaže žena ne skače, ne trese, ništa !? Ja uzmem da probam, stvarno, ništa.

Šta se dogodilo, antifriz je kroz rupu na menjaču napravio neko sra...e kod lamele i korpe, kada se prosušilo, auto je proradio normalno.

Evo, i dan danas radi normalno, na satu je oko 90 000 km.

 

A ko se plaši da će mu stane negde auto, pa bar sada ima tih agencija, kuća, koje te šlepuju do 100 - 200 km za 1000 din. godišnje i to je to.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ortakov said:

Što se tiče ulja za kočnice, i to je prose...e i to na kvadrat. Ja se sećam vremena, kada je se koristio (ako se dobro sećam) UK-2 /recimo. I nikada se nije menjalo i automobili su kočili i ljudi su vozili i nikakvih problema nije bilo. Tačno, sada su vozila brža, kvalitetnije su kočnice i sl. ali to ništa ne znači. Evo, na primer, kako se menja ulje u kočnicama? Dođeš na servis, on ti izvuče iz bočice ulje, sipa novo i to je kao sad sve u redu!? Ma važi, ulje koje je bilo u crevima nije zamenjeno i ništa nisi uradio, ako ne ispusitiš prvo iz najudaljenije tačke (zadnji levi točak, pa zadnji desni, pa prednji levi, pa prednji desni) pa onda, sipaš i čekaš da se pojavi na svim tim tačkama ulje, pa da ozračiš sistem .... od ta posla nema ništa, niti to radi bilo ko. A onda ti prospu priču, zamenjeno ulje u kočnicama ... aha, nije nego, šijo mi ga Đuro.

Za ovu svrhu, a pogotovo zadnjih godina, ne videh nista osim specijalizovanih masina za zamenu kocionog ulja :) , npr.:

 

bremsenentlueftung_ate_final.thumb.jpg.cd425ae59fe23da75779f2fdbfbffd66.jpg

 

Koje rade upravo to sto kazes da ne radi niko - novo ulje se pod pritiskom sipa u bocicu, a staro prikuplja na kocionim celjustima. Sve dok se na celjustima ne pojavi novo ulje. Ko je video koja je razlika izmedju ta dva, mislim da ne bi imao potrebe dalje da komentarise. Kakvo crno vadjenje samo iz bocice, ako je tako menjaj servis juce ;) . Uz rad pod pritiskom, samim tim proveravaju zaptivenost sistema, vrse odzracivanje, itd...

Glavni problem je jer je kociono ulje izuzetno higroskopno (upija vlagu), sto svakim procentom vise, obara temperaturu kljucanja. Sto umanjuje efikasnost kocnica, a u nekoj seriji ostrijih kocenja ili na nizbrdicama moze dovesti do kljucanja i stvaranja pare u sistemu, a znamo gde to dalje vodi. O tome stvarno ne bih zeleo ni da razmisljam, za smesan trosak zamene na period posedovanja. Pola litra DOT4 Tutele je 5 EUR. Lepo si i sam rekao da su vozila daleko brza, ali i TEZA, a masu x ubrzanje treba zaustaviti.

Ta nakupljena vlaga dalje utice i na brze propadanje i koroziju ostalih elemenata sistema. A ko zna kroz koliko iteracija grejanja/hladjenja sistem prolazi, plus spoljni uticaji temperature. Novim uljem se ispiraju i cestice koje nastaju trosenjem, itd., itd..

Osim specijalizovanih masina za zamenu koje ima svaki iole krsten servis, postoje i jednostavnije DIY varijante, koje se mogu prikaciti na kompresor.

Dopisao sam se iskljucivo apropo postupka zamene kocionog ulja. O ostalom nema potrebe da razglabamo, napisano vec stotinama puta za ovih skoro deceniju i po. Forum i jeste tu da procaskamo i kao (valjda neki) entuzijasti promovisemo tehnicku svest. Sto rece imenjak iznad, daleko od Stevo Zigon pristupa, ali neke osnovne stvari apsolutno.

A naravno da ce svako od nas odrzavati svoj auto kako misli da treba.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kočiono ulje redovno ( svake 2-3 godine) menjam verujem poslednjih skoro 25 godina i to "sam" (sa nekim, naravno). Inače, kada su kočnice u pitanju, imao sam veliku sreću da mi je pok. tast bio vojni avio mehaničar ( celi životni vek proveo u VOC-u) i zaista se uvek trudio da me dosta toga oko kola nauči (jer je i sam baš dosta toga znao).  U nekim stvarima je i uspeo, a u nekima od mene mnogo godina pre njegove smrti ruke digao :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Slažem se, nova vozila, veća masa, veća brzina... 

Ovo ostalo, pojima nema. 

Kako će da se skupi vlaga u ulju, koje je u zatvorenom sistemu!?

Druga stvar, održavao sam vozila u 3 različita servisa i ni jedan nije imao mašinu za zamenu ulja u kočnicama.

Ovaj što je meni menjao to ulje i kada je procurilo, on je upravo, na mestu kod druk lagera, ispustio ulje baš odatle, tj tu negde, gde se taj deo ozračuje.

 

Što se tiče tog, češćeg, oštrog kočenja, to bi već trebalo da bude neka druga tema, o tome, koliko je to normalno, da neko CIVILNI AUTOMOBIL, na putu gde učestvuju i drugi (nije trkačka staza) vozi automobil na način da ima više uzastopnih oštrih kočenja i to na način, da se ulje u kočnicama zagreje do te mere da izgubi viskozitet!? Da li je to normalno? OK, desi se, na otvorenom, voziš, ponese te put, pa umesto sa 60 km/h, primetiš da voziš 90 - 100, oštro kočenje, ulaziš u krivinu, i šta radiš, nastavljaš da ubrzavaš do 100 - 120 da bi na sledećoj krivini opet naglo zakočio i tako voziš narednih 100 - 200 km !? 

Mom ocu se dogodilo jednom da mu je ulje izgubilo viskozitet, izgubili smo kočnicu i to baš na Debelom brdu. A razlog nije bio taj što je naglo kočio već je majstor, jelte, loše namestio kočione pakne pozadi, pa su one sve vreme "blokirala" i pregrejala ulje. Mogao je da ima DOT 656 silikonsko, šta god, pregrejalo bi se sve i da je dan pre toga ubačeno u sistem pod pritiskom, u komori bez vlage itd.

 

Daleko od toga, da me ne shvatite pogrešno, potrebno je da se automobil održava, ali je u većini slučajevo, to obično bacanje para a tome se raduju svi u lancu. Od agencije za bezbednost saobraćaja (a o tome bi baš voleo da napišem nešto, nego nemam vremena), preko servisera, do prodavaca rezervnih delova.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, ortakov said:

Kako će da se skupi vlaga u ulju, koje je u zatvorenom sistemu!?

Koliko ciklusa grejanja i hladjenja sistem odradi, uticaji spoljne temperature... Da se ja ne bih pravio pametan - lepo proveris pomocu testera kocionog ulja, kako procenat vlage raste sa vremenom. A u DIY varijanti mozes cak i za prvu pomoc najobicnijim unimerom. Meri se jednosmerni napon (DC) galvanske reakcije koja je posledica vlage u sistemu (ili narodski receno korozije). Ako je napon izmedju tecnosti u boci i mase do 0.3 V smatra se da je procenat vlage normalan.

2 hours ago, ortakov said:

Što se tiče tog, češćeg, oštrog kočenja, to bi već trebalo da bude neka druga tema, o tome, koliko je to normalno, da neko CIVILNI AUTOMOBIL, na putu gde učestvuju i drugi (nije trkačka staza) vozi automobil na način da ima više uzastopnih oštrih kočenja i to na način, da se ulje u kočnicama zagreje do te mere da izgubi viskozitet!?

Na otvorenom vozim sto tecnije, sa sto manje koriscenja kocnica. Cak i takvom, najnormalnijom voznjom, spustanjem od restorana "Pogled" do Vlasenice po kisi, uspeo sam pre jedno 10 godina da pokrivim skoro nove prednje OEM diskove na bivsem 1.9 JTD Stilu. Em kisa i klizavo, em upravo pazio na diskove zbog vode. Spustao se normalnom brzinom, kocio motorom sto je vise moguce, kocnicu kao i uvek stiskao u kratkim intervalima i pustao diskove da se hlade (a ne da drzim kocnicu konstatno pritisnutom kao sto vecina radi i time usijavam diskove)... Ali 600 m visinske razlike na samo 10 km serpentina (na toj deonici su vozeni reliji u bivsoj Jugi), pa ti vidi koje se temperature tu razvijaju. A apropo ulja - ne gubi toliko vizkozitet, koliko mu se zbog vlage spusta tacka kljucanja. Dovoljno je da samo deo predje u paru i to vec moze da utice na delimicno propadanje pedale. Slucajevi slicni onim gde razliku pravi neki plastikaner ili dobra guma. Ne moras ti uopste da trazis djavola, jednostavno se namesti na putu.

2 hours ago, ortakov said:

ali je u većini slučajevo, to obično bacanje para a tome se raduju svi u lancu

Za 5 EUR koliko kosta pola litre DOT4, a sve to na par godina - sto se mene tice neka se raduju svi redom :) , meni je bitno da sam mirne glave. Isto kao sto "bacim" 20 EUR na menjacko ulje cim kupim svaki auto, tj. na period posedovanja od par godina. Takvim pristupom i odradjivanjem nekih stvari "unapred" licno imam odlicno iskustvo, pouzdanost vozila, male troskove odrzavanja, minimum kvarova.... Iako sve to moze jos "da tera" koliko hoces kod nekoga. U to se apsolutno ne mesam, svako neka radi kako misli da treba. Licno mi je uvek lakse da uradim na tenane nesto preventivno, nego da u nerviranju i zurbi otklanjam kvarove, ne daj Boze na putu, penjem se drugima na glavu, trazim "za juce" i sl. A obicno se po Marfiju desi kada ti najvise treba.

3 hours ago, ortakov said:

Druga stvar, održavao sam vozila u 3 različita servisa i ni jedan nije imao mašinu za zamenu ulja u kočnicama.

Sto ne znaci da je pravilo, da svi menjaju iz bocice, da su svi prevaranti i da zato ne treba uopste menjati ;) . Kao sto je bila inicijalna tvrdnja. Licno imam dijametralno suprotno iskustvo, sve po PS, izbaceno staro ulje, proverena zaptivenost, odzraceno - tako da uopste ne razmisljam da li treba menjati ili ne. Evo cisto pokupljeno sa neta, npr.:

https://www.facebook.com/Risticservis/videos/opel-astra-g-zamena-ulja-u-kocnicamawwwasristicrs062226155/387090822084904/

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, Ivan said:

Koliko ciklusa grejanja i hladjenja sistem odradi, uticaji spoljne temperature...

:) Ivane, priznate mi da se šalite!? 

Ulje za motor, u kom se stvaraju neobično visoke temperature, koje dolazi u dodir sa vazduhom, koje ima kontakta i sa gorivom, proizvodi se tako, da može da traje 24 meseca ili 30 000 km. A hoćete da kažete, da ulje, koje stoji u cevčicama koje su prečnika 4 - 5 mm izgubi svoja svojstva za 2 godine!? Pri tom, nema dodira sa vlagom, nema dodira sa vazduhom bukvalno, deo te tečnosti menja svoju temperaturu pri radi i radi praktično "gore - dole" na udaljenosti od par cm !? Nemojte, molim Vas, pričamo priče koje nemaju veze sa pameću. Kako će da uđe vlaga u kočionu tečnost, ako se ne odvrne čep za dolivanje te tečnosti? Kuda? Ako negde može da uđe, onda taj sistem nije ispravan. Ulje pada prirodnim padom u glavni kočioni cilindar u zavisnosti od toga kako se troše elementi kočionog sistema. Najviše što može da padne je okvirno oko 100 - 200 gr (mada je i to pitanje). Kada se zamene pločice i diskovi, tečnost se vrati nazad. I tada bude otvoren taj čep za dosipanje, bukvalno na par minuta i to je to.

E sad, što tebe košta 5€ pola litra tečnosti, pomnoži sa brojem automobila, pa sa dve godine u odnosu na bukvalno NIKAD, videćeš koliko to košta.

Može da se zameni tečnost, recimo, posle 10 ak godina, tada se zamene i svi elementi kočionog sistema, diskovi, pločice, sve, creva se pregledaju i to je to. 

 

22 minutes ago, Ivan said:

Ali 600 m visinske razlike na samo 10 km serpentina

 

Ja ne vozim, pa ne znam :)  

Koliko puta sam bio na Jahorini, pa po raznim Srpskim gudurama, (Mitrovac - spust ka Perućcu, spuštanje u CG do primorja preko Lovćena itd itd) i nikada problema nije bilo. Jednostavno, voziš NORMALNO, lagano, ne dozvoljavaš mu da se previše zaleti, voziš u nižem stepenu prenosa ....

 

Opet kažem, treba održavati auto, ali nekada mi malo preterujemo ... to je poenta, neka ga, neka malo lupka, prestaće. Ako ne prestane, sačekaj malo, pa zameni ... vozi sporije, vozi pažljivije, to je važno, a servis, polako, neće mu ništa biti ako si pažljiv i NORMALNO održavaš vozilo.

Majstorima i državi, pa oni da mogu,  slamčicu bi ti ugradili da isisaju krvi, a ne pare iz novčanika da otmu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, ortakov said:

:) Ivane, priznate mi da se šalite!? 

Ulje za motor, u kom se stvaraju neobično visoke temperature, koje dolazi u dodir sa vazduhom, koje ima kontakta i sa gorivom, proizvodi se tako, da može da traje 24 meseca ili 30 000 km. A hoćete da kažete, da ulje, koje stoji u cevčicama koje su prečnika 4 - 5 mm izgubi svoja svojstva za 2 godine!?

Lepo rekoh - uzmes tester, premeris procenat vlage i vidis i sam kako se menja sa staroscu. Stvarno nemam nameru da bilo koga ubedjujem da li je nesto higroskopno ili ne. 

Fabricke preporuke idu na 2 godine, naravno da za te 2 godine nece izgubiti sva svojstva, ali da polako vremenom gubi deo, svakako. Uglavnom i menjamo na nesto vise od toga.

Pa svako neka radi kako misli da treba ili ne treba, na kom intervalu... Meni ni iz dzepa ni u dzep, niti bilo koga "teram" da nesto radi. Uvek ces imati ljudi od onih koji teraju dok nesto ne stane, do pomenutog Stevo Zigon pristupa.

Fabricki intervali zamene motornog ulja su tek posebna prica, ali za to imamo odgovarajucu temu gde se vec pricalo do u sitna crevca.

56 minutes ago, ortakov said:

Ja ne vozim, pa ne znam :)  

Poenta nije bila da nekome pridikujem posto ovde ima daleko iskusnijih od mene, nema potrebe za takvim recnikom. Nego sta mi se desilo upravo pazljivom i normalnom voznjom, doziranim kocenjem, na mestu gde sam prosao na desetine puta pre i posle toga daleko brze bez ikakvih posledica. Ali ne sa toliko vode na putu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Ivan said:

Lepo rekoh - uzmes tester, premeris procenat vlage i vidis i sam kako se menja sa staroscu.

Ma gde to da radim, pa da navučem vlagu u ulje :)

 

Iskreno, slažem se, svako neka radi onako kako misli da treba, meni su samo neke stvari tu potpuno nelogične i ja ih kao takve iznosim.

Prvo, sa napredovanjem tehnologije, vrlo mi je čudno da je ulje za kočioni sistem, lošije sada, nego pre, npr 30 godina. Možda je i tada bila preporuka, ali ja je se ne sećam. 

 

Druga stvar, koje jeste bitna, to je da se voze automobili voze koji su stari 15+ godina. U tom slučaju, svakako nije loše zameniti sve tečnosti, pa i tečnost za kočnice. To će povući sigurno neke druge probleme, ali, zarad bezbednosti, svako je pametno da se zamene i ti istrošeni / oštećeni delovi. Tu pre svega mislim na glavni kočioni cilindar i druge gumene delove koji su svakako već dovoljno stari za zamenu.

 

Ali, da ne bude, ja nisam mislio samo na ulje za kočnice, ja sam to naveo kao primer, a ima gomila nekih stvari koje bi mogle da se voze mnogo duže od tih nekih preporučenih intervala zamene.

 

Ulje za motor, recimo, bez problema može da se vozi do 30 000 km. 

Opel Astra sa 1,3 jtd motorom imao sam servisnu knjigu, i ulje je menjano u intervalu između 25 000 - 30 000 km. Ja sam ga kupio sa 305 000 km i motor je bio spreman za remont. Remont se ogledao u tome što je bilo potrebno zemeniti gumice ventila, svi ostali delovi su bili u fabričkim merama i nije bilo potrebe da se popravalja.

Prodao sam ga sa skoro 400 000 km i nije pokazivao znake neispravnosti.

Svakako, bilo je katrana, trebalo ga je očistiti (egr - usisna, neki senzori što stoje na usisnoj grani itd), a veliko je pitanje da li bi bilo drugačaije da je ulje menjano npr na 10 000 km. Verovatno, možda, ali, kakve veze ima, svakako bi se te gumice pokvarile na toj km okvirno, pa kada se otvara motor, logično je da se opere. I kakva je onda svrha menjati ulje na 10 000 km !?

 

Nema nikakvog ni ekonomskog ni logičnog a ni ekološkog razloga za češću izmenu motornog ulja.

 

Kočione pločice, recimo, ostalo je 2 - 3 mm. I sad, kao, to je već za zamenu!? Pa nije za zamenu, ostala je praktično 1/3 te pločice, što znači, to može da se vozi još dosta, pažljivije, svakako, ali ne zbog toga što to neće da radi, već zbog sebe.

 

To je neko moje mišljenje, a ljudi, mogu kako hoće. 

Veći su problem bahati vozači, koji voze brzo, ne poštuju propise a ovi, što voze "krševe" oni su svesni toga, voze normalno, polako pa i ako se desi neki problem, obično se to završava sa manjim materijalnim troškovima.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...