Jump to content
FAS Goran
m.deki

Fiat 500L 1.4 16v / 1.6 MJet - veliki servis

Recommended Posts

Kakvo crno razdvajanje bahatih vozaca i vozaca krseva, pa to jedna te ista kategorija.

 

Svi oni smatraju da voze normalno i selektivno samostalno odlucuju sta je bitno da se postuje za bezbednost.

 

"Krs" u tehnickom smislu neretko zna da bude i jako skup automobil, svi ti bahati likovi slicno razmisljaju, najbolje voze, sve znaju, a kocnice, gume, trap i ostalo je za ovce za sisanje.

 

Mentalitet ostaje isti, samo se automobili menjaju, ja kako sam odlicno odrzavao punta i sve u kvalitetu i po PS tako radim i sa bmwom, a sa druge strane neko ko je vozio punta bez kocnica i sa celavim gumama isto vozi i bmwa bez kocnica sa celavim gumama...

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, vagenovac said:

Kakvo crno razdvajanje bahatih vozaca i vozaca krseva, pa to jedna te ista kategorija.

Može da bude a ne mora da znači. 

 

Ja sam samo hteo da kažem, da se ljudi ne opterećuju previše, jer znam, ja sam takav bio, bacao pare, na nešto što nije bilo potrebno i često, čak, vrlo često, uradio lošije nego što je bilo.

Sve ostalo stoji, nema tu šta, vozilo, kao i bilo koja druga radna mašina treba da se održava.

Način na koji se održava, tako i radi. 

Problem je što iste te radne mašine imaju svoj neki razuman vek trajanja i sve preko toga je čisto silovanje, a mi to često ne želimo da prihvatimo kao tako, nego nam je lakše da verujemo da je automobil koji je prešao 300 - 400 - 500 000 km upotrebljiv to je već neka druga priča. On može da bude upotrebljiv, ali, nikako, razumljivo ne može da se održava na nivou odnosa, razumno održavanje - vrednost uloženog u odnosu na vrednost automobila.

Pa se u tu jednačinu doda i način na koji se upotrebljava automobil (jednom godišnje do Grčke, jednom godišnje na Kopaonik, par puta neki izlet van grada i vožnja po gradu) onda shvatiš, da za takve uslove niti ti je potreban dizel, niti je potrebno da bude sve "na nulu" već je razumnije da se sporije vozi, više pazi a tehnički, taj autombil će da odradi posao i to je to.

 

Vozili smo se u zastavama, koje nisu imale zimske gume, nije menjano ulje u kočnicama, menjaču i stizali svuda, bez ikakvih problema. Ali, šta je caka? Pa ti auti su bili stari do 10 godina i menjani su, jer im je školjka propadala, pa nije bilo svrhe to nešto krpiti, već, voziš dok ne istruli pa zameniš. 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/28/2022 at 9:57 AM, ortakov said:

I kakva je onda svrha menjati ulje na 10 000 km !?

 

Nema nikakvog ni ekonomskog ni logičnog a ni ekološkog razloga za češću izmenu motornog ulja.

 

Kočione pločice, recimo, ostalo je 2 - 3 mm. I sad, kao, to je već za zamenu!? Pa nije za zamenu, ostala je praktično 1/3 te pločice, što znači, to može da se vozi još dosta, pažljivije,

Ja na 308 menjao tako ulje svakih 10 kkm, tokom 185 kkm i 10 godina i nisam primetio da se nešto "oštetio" :) Već tri godine je u sledećeg vlasnika i nastavio je u tom ritmu.

Što se tiče kočionih pločica, nisam ih menjao kada spadnu tek na 1/3, nego već na 1/2  :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, moron said:

Ja na 308 menjao tako ulje svakih 10 kkm, tokom 185 kkm i 10 godina i nisam primetio da se nešto "oštetio" :) 

 

 

Pazi, da si menjao ulje na 1000 km, siguran sam da bi mu bilo bolje :)

E sad, hoćemo malo da računamo?

Recimo, za zamenu ulja, treba 5 litara. Ti si promenio 5x18  što je ukupno 90 litara. Da si menjao na 18000 km, što je sasvim ok, može i više da se vozi, ali nema veze, neka bude, zamenio bi 5x10 tj 50 litara ulja.

Gde je otišlo onih 40 litara? U reciklažu? Hm, teško za poverovati, ali i da jeste, opet je za tu reciklažu potrebna neka energija...

Onda, to pomnožimo sa brojem automobila u Srbiji, pa dođemo do ludačke brojke starog, otpadnog ulja... Ali, mi smo srbi, ništa se ne baca, lepo to ulje gori, a čist vazduh, to je za pi...ce. 

Dobro, izvini, možda ti lično, insistiraš da majstor odlaže ulje na propisan način, ili ga i sam nosiš u reciklažne centre, ali, ne pričam ja ovde o tebi, nego, onako, uopšteno.

A sad finansije, vratiću se posle malo na ekologiju :)

Kada se menja ulje, menja se i filter. 

uzmimo da si promenio 8 puta više ulje nego što je potrebno ( a kao savestan vozač, obično se menja i filter vazduha, klime, goriva, da se ne daj Bože ne zapuše dizne...) pa račun bude još zanimljiviji. 

40 litara ulja, sa cenom od 800 dinara po litri (pristojna cena, ima i skupljih i jeftinijih) 32000 dinara plus majstor, 8 puta 2000 din, 16000 dinara. Ako se uzme da menjaš i sve filtere, recimo, to je još nekih 4500 dinara za komplet pa 8 puta tako, to mu dođe još 36000 dinara, a i majstor neće baš sve te filtere da menja za 2000 dinara, neka bude bar hiljadu dinara skuplji, to je još 8000 din.

din. Tako, prostom računicom, dođemo do 32000+16000+36000+8000=92000 dinara. 

Lepa cifra, ali, tu nije kraj, nismo računali izgubljeno vreme (koje je najskuplje) osim, ako nisi kum sa majstorom, pa dok se kum bavi kolima, sevneš 3-4 jelena i ispričaš mu šta si je..o između dve zamene ulja. 

I na kraju, opet ekologija, koliko je energije i sirovina potrošeno za izradu svih tih filtera i ulja?

Sve u svemu, za te pare, da ti je crkao motor, jer, bože moj, nisi mu na vreme radio servis, mogao si da uradiš generalku, opušteno (a složićeš se, šanse za to su baš minimalne). 

Jedino, da kažemo, prednost je, što u takvim uslovima i razlikama u održavanju i upotrebi, je što će taj auto postati otpad sa 17 godina umesto sa 15 (dobro, sa 20 umesto sa 18) ako i tako bude.

 

I to za pločice mi je krajnje nejasno. Zašto bi menjao pločice kada dođu do pola? Slabije koči ako su više potrošene? Bezbednije je da ih ranije promeniš? 

Što se mene tiče, menjaj ih posle par meseci, što se kaže, zlu netrebalo, ali, ja sam siguran da bi to moglo da se potpuno bezbedno vozi još dosta (od pola).

Jbg, nisam mehaničar, bavim se ekonomijom a poreklom sam iz okoline Užica :)

Bez da vređam bilo koga, šala, ovako kaže : kako su nastali piroćanci? Užičani proterali rasipnike! :)

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne gledam te stvari kao ti, pa ni po pitanju te "ekologije".

Bez dileme, svako ima slobodu da "štedi" gde on misli da je to najcelishodnije i/ili da "rasipa" gde on to želi. I sve je to OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/28/2023 at 2:36 PM, moron said:

Ne gledam te stvari kao ti, pa ni po pitanju te "ekologije".

Bez dileme, svako ima slobodu da "štedi" gde on misli da je to najcelishodnije i/ili da "rasipa" gde on to želi. I sve je to OK.

Nemoj da se ljutiš, ništa lično, samo je moje mišljenje da je apsolutno bespotrebno na taj način održavati automobil.

Pisao sam već o tome, ali da ponovim.

Kupio sam Opel Astru sa 1,3 mjtd motorom i 305 000 km. 

Odmah smo primetili da ima neki problem sa motorom, stalno se zapušavao DPF, nije radila baš kako treba. Ispostavilo se da je potrebno zameniti gumice ventila, jer su propali. Da su menjali ulje na 5000 km ista bi stvar bila, apsolutno. To znači, skidanje glave, čišćenje usisa, skidanje kartera, zamena lanca itd. Ulje je menjano na nekih 24 - 25 000 km.

Hoću da kažem, neke stvari će sigurno da se pokvare, na tačno odrećenom vremenu, te stoga, nema svrhe pokušavati da se "održe duže" u životu, jer je jednostavno nemoguće. 

Automobil je stvar koja treba da te preveze, da ti zaradi i da uživaš u vožnji. Ako će to da mi bude preokupacija, jao, prešao sam 10 500 km, brže - bolje menjaj filtere i ulja, jbo ga ja, onda ja služim njemu, ne on meni.

A svakako, ova priča o ekologiji nije beznačajna, pa ni finansijska ... 

Ali, opet, svako za sebe ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nabolja kola, posle službenih:ice:, jesu nova kola;).

 

Nova kola, novo redovno održavanje, novo biiip, novo pišanje, novo jebanje, sve novo:harhar:...

 

Respekt za drugačije (Bogu hvala - tuđe) mišljenje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov

Oko jedne stvari možemo potpuno da se složimo. Za svoje pare svako ima pravo da bude "budala" ili "pametan", a sve na način kako on to želi ili smatra da mu to prija ili da mu je to najcelishodnije. Pa i po pitanju "prevoza"

 

Ali, oko te ekologije. Molim Te, ne shvati me pogrešno, ali, nemoj da pričamo o ekologiji, pa ni o ekologiji po pitanju održavanja automobila i koliko je ko od nas svojim sveukupnim delovanjem i načinom života više ili manje "zelen". To može da otvara razne Pandorine kutije :) A to ne želimo ... :) Da ne ispadne na kraju da je veći ekolog onaj ko po gradu više vozi bicikl umesto kola ili onaj ko na kolima "tera" kočione pločice "do kraja" ( dok ne dodje do metala ) ili onaj koji možda čak i udvostručni servisni interval za razne servisne radnje ... Prosto, priča o "zelenilu" je višedimenzionalna. I toga treba biti svestan kada se to poteže kao eventualni argument.

 

Inače, možda je u startu trebalo da napišem da je 308 1,6 HDI iz 2009, ako je bio namenjen za tržište Srbije, u Ecu imao setovan servisni interval od 10.000 km ...

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...