Jump to content
FAS Goran
m.deki

Fiat 500L 1.4 16v / 1.6 MJet - veliki servis

Recommended Posts

Sve zavisi, koji servis, koji delovi, da li je benzin/dizel... Moje napisano iskustvo za veliki servis na 1.4 benzinjari je skoro 60% razlike ;) .

5 hours ago, moron said:

Imam, eto, preporuku dobrog drugara.

Ako je onaj servis na koji i ja mislim :D , imas dugogodisnju preporuku i sa moje strane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inače, pronašao sam šta o "inetrvalu" za "veliki servis" piše za 1,6 MJ iz 2015 ( u njegovom upustvu ) - piše 6 godina ili 120 kkm*, a pod * stoji napomena : "Bez obzira na pređeno rastojanje, zupčasti kaiš razvoda smeše morate zameniti svake četiri godine kod posebno zahtevnog korišćenja vozila (hladna klima, gradska vožnja, dugi periodi praznog hoda) ili barem svakih pet godina"

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je ono sto smo i pricali, 4 godine u otezanim ili gradskim uslovima, a kod vecine se vrti na 5-6 godina. Ako nameravas da zadrzis auto jos 5 godina kao sto si rekao i nije ti problem - zakljucismo da je bolje da vozis mirne glave, nego da nekome prodajes auto sa nedavno uradjenim velikim servisom.

Cisto dodatak... Na 3 zadnja velika servisa sa razlicitim vozilima, glupo je pausalno ocenjivati - ali delovi su bili na oko novi :) , kacio sam i slike. Takodje menjano po vremenskom intervalu, a ne po kilometrazi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Ivan said:

Ako je onaj servis na koji i ja mislim :D , imas dugogodisnju preporuku i sa moje strane.

Eto, da ne ostane baš "mistika", taj servis koji mi je preporučio moj dobar prijatelj, jeste Servis "Goran". Ko zna, možda najpre tamo odradim "štih probu", običan "redovan servis", da vidim kako ću da se posle osećam :) Pa ću onda, ako utisak bude dobar, "da vidim" i za "veliki servis", a možda i za ubuduće , dok se jednog dana ne rešim ovom "žabarskog zla" :) Nije mu loša ni lokacija, taman dok on radi da prošetam da pežo i FCA salona, da "bacim oko" ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi. Treba mi jedna mala pomoć... radim veliki i mali servis, hoću da zamenim sve što se može zameniti i pronađem da na 500L-u 1.4 16V postoji i filter goriva. U kojoj god radnji da sam proveravao, ubeđuju me da filter za gorivo na tom autu ne postoji... Isto je i kad gledam online, ni na jednom spisku filtera, filtera za gorivo nema... međutim, ima ga, pronađoh ga iza/ispod rezervoara, skinem ga, iz njega iscureo prilično prljav i crn benzin i ja to želim da menjam... problem je što ne mogu nigde da ga nađem.

 

Evo pozicije filtera i sam filter:

 

 IMG_20200530_111532.thumb.jpg.58eda4a4f89b855a62bfb6e1599c1db2.jpg IMG_20200530_134614.thumb.jpg.6be42576f654fe8b185b720efac075ef.jpg

 

To je ovaj, na Amazonu:

 

https://www.amazon.co.uk/FCA-Filter-Juice-Original-51817983/dp/B07VP57TMJ

 

filter.thumb.PNG.c802c055b18978f112853e2e6c53b564.PNG

 

Ovaj univerzalni sam uzeo, deluju identično, zapravo kućište je potpuno istih dimenzija, ali promer cevi nije isti... kod mene je gotovo 10mm (tipa 9,8), a na ovom 8mm... tako da mi ostaje da tragam, ali više ne znam gde :( 

https://www.autoricambi.co.rs/prodavnica/auto-delovi/filteri/filteri-goriva/filter-goriva-fiat-punto-bravo-brava-marea-alfa-romeo-opel-astra-g-corsa-c-in57-25121353-25161333-818508-46403933-46441236-13236-detail.html

 

image.thumb.png.b3b6019d00282dd266869a5ad03e702b.png

Edited by ivica su

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, ivica su said:

tako da mi ostaje da tragam, ali više ne znam gde :( 

Za samostalne radove, "ePer", a pogotovo "eLearn" su Alfa&Omega i od toga treba uvek poci. Niti slusati priucene prodavce po radnjama (cast izuzecima, ali naslusao sam se svakojakih gluposti), niti se muciti sa generickim trazenjem po netu, kopanjem i uporedjivanjem slika, oglasa, itd. Pricam generalno, a vidim da to ljudi masovno rade, iako na ovu temu pisemo deceniju unazad.

Kada serijski broj dela od 8 karaktera (koji uglavnom izbija oci) uneses u ePer, dobijes maltene sve sto ti je potrebno: da li uopste postoji, ako postoji njegova pozicija na vozilu, na koje verzije ide, koja je okvirna cena, ima li novijih modifikacija tog dela (sa drugim SN), dobija se Compatibility lista (sa kojih drugih modela jos moze da se trazi, konkretno ovaj moze i sa Nuova Pande, Giuliette, Linee), itd... Jos bolje je da uneses svoj VIN i time filtriras samo ono neophodno za svoj auto i onda dodjes do onoga sto trazis. Konkretno za ovaj filter, dobije se:

 

Untitled2.thumb.png.0f5a69a1241e5717fd01aba6c47b9ea8.png Untitled1.thumb.png.a5393c938077a4df028828d139cf5f0f.png

 

Sa tim SN lepo okrenes neki ovlasceni (ne moras ni da objasnjavas sta je u pitanju) i pitas za cenu OEM dela. Moze da bude i manja i veca od one genericke u ePer, a imas i partnere kluba kod kojih mozes da ostvaris 10% popusta na delove sa FLCS karticom. Ako se desi da nesto nemaju, narucuje se i stize vrlo brzo, uglavnom max 10-14 dana.

Za detaljnije stvari, odrzavanje i konkretne radove, iznad pomenuti ePer je "malo dete" za eLearn - koji je bukvalno Biblija za svaki model, auto kao na dlanu od A do S (tehnicki podaci, opisi sistema i komponenti, procedure popravki, testovi, elektricne seme, konektori,...). Za razliku od ePer, koji je samo "najgluplji" elektronski katalog delova.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam trenutno ispred sebe "plan održavanja" kuće AK Kole za 500L 1,4, za 180 kkm, u planu ima 31 pozicija, ne samo one za redovne servise, već i razni ostali "trošeći" materijal  (pa i sijalice fara, amortizeri, razni filteri, ulja, diskovi, pločice, tečnost za stakla, akumulator, sve za veliki servis, ... ).

Filter goriva ne postoji na spisku.

Nije to ništa neobično.

Imam plan održavanja za oktaviju A7 1,4 TSI za 200 kkm. Filter goriva ne postoji na spisku materijala za servise.

Imam i plan održavanja za "moju" službenu fabiju TSI. Ni u tom planu nema filtera goriva.

Naravno. Sva ta vozila imaju filter goriva. Ali, "trajnije" je prirode.

Moj kum ga je menjao na mazdi 3. Posle oko 200 kkm prvi put. Bio je baš dosta skup.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni je bilo čudno da na fiat punto 1,2 8v nemam filter goriva, ali izleda da ga stvarno nema.

 

Nego, mene zanima, na motoru 1,4 - 16v ako bi se dogodilo da pukne kaiš ili prezubi, da li će da klip stigne ventil? Na puntu to nije slučaj, pa bi to kao informacija bilo dobro znati :) 

Ako ne stiže, ne menjati 10 godina :) a onda proveriti u kakvom je stanju :) 


Na puntu sam to zamenio, sa sve pumpom za vodu, i ostalim stvarima koje idu u paketu, antifriz itd.

 

Pumpa je bila bukvalno kao nova, bez lufta, ne čuje se totalna glupost, bez ikakve potrebe zamenjen ispravan deo. 


Dok bi zaista bilo poželjno menjati povremeno ulje u kočnicama kao i u menjaču, ali to mali broj ljudi radi. Što se tiče upijanja vlage, mislim da to nije veliki problem, jer ako se ne otvara posuda, nema odakle ni da upije vlagu :) jer je sistem zatvoren. 

Ali ulje u menjaču bi trebalo menjati, barem na 3 - 4 godine, jer, to ulje se hladi, zagreva, pomalo se i delovi troše (ima magnet na čepu da skuplja "opiljke" ali to nije dovoljno), a za novac, koliko košta zamena i koliko koristi ima, to je totalna glupost ne promeniti.

 

Sad je teže pronaći dobrog i poštenog majstora nego hirurga :) a vreme za zakazivanje je okvirno isto i kod jednog i kod drugog :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ortakov said:

Dok bi zaista bilo poželjno menjati povremeno ulje u kočnicama kao i u menjaču, ali to mali broj ljudi radi. Što se tiče upijanja vlage, mislim da to nije veliki problem, jer ako se ne otvara posuda, nema odakle ni da upije vlagu :) jer je sistem zatvoren. 

Ali ulje u menjaču bi trebalo menjati, barem na 3 - 4 godine, jer, to ulje se hladi, zagreva, pomalo se i delovi troše (ima magnet na čepu da skuplja "opiljke" ali to nije dovoljno), a za novac, koliko košta zamena i koliko koristi ima, to je totalna glupost ne promeniti.

Upravo sve totalno kontra. Na koliko stepeni se kociono ulje zagreva pri kocenju (u odnosu na menjacko)? Cisto kao referenca, npr. neka DOT 4 ulja obicno moraju da zadrze viskozitet izmedju -40 i +270 C. I kod oznaka ulja, specificira se tacka isparavanja novog ulja (bez vlage) i sa 3% vlage u sebi (tzv. Dry i Wet Boiling Point). A te dve cifre znaju da se razlikuju i za preko 100 C. Neka gornja granica prihvatljivosti vlage je 3.5%, nakon cega se ulje menja.

Dodatno sto su DOT 3 i DOT 4 ulja na bazi glikola (DOT 5 je na silikonskoj bazi), koji je izuzetno higroskopan i upija vlagu iz atmosfere (plus stalno hladjenje i zagrevanje na izuzetno visoke temperature). Kociono ulje ne sme da dostigne ni tacku mrznjenja ni tacku kljucanja, mora da bude kompatibilno sa svim komponentama sistema i da podmazuje sve elemente. Znaci prilicno ozbiljni zahtevi, a prisustvo vlage, necistoca i opiljaka samo degradira te osobine ulja. Najgore sto moze da se desi je da zbog velikog prisustva vlage, u nekoj seriji ostrih kocenja voda isparava, a gasovi su stisljivi i dolazi do propadanja kocnice i gubitka kocione sile.

Znaci stvar koja uopste nije za igranje, a mnogi je ne dozivljavaju ozbiljno. Zato i proizvodjaci obicno preporucuju zamenu kocionog ulja na 2 godine. Sto je najtuznije, sam trosak za kociono ulje je smesan (par stotina dinara samo za ulje).

Menjacko ulje se obicno ne pominje za zamenu u knjizicama za odrzavanje. Licno imam obicaj da ga menjam bar na velikom servisu ili odmah po kupovini polovnjaka. I svaki put sam video benefit (pogotovo uz dodavanje MoS2 aditiva). Sto se Fiata tice, cena samo za menjacko ulje je oko 10 EUR/l za Tutelu (obicno ide nesto ispod 2l, tj. trosak samo za menjacko ulje je cca 20 EUR).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

 

Hvala za odlično objašnjene! Definitivno ću morati da se pozabavim sa e-learnom jer očigledno ovde stvari ne funkcionišu kao sa Grande Puntom. Tj, olako sam shvatio situaciju :) Ranije samo odem u radnju i kažem šta mi treba, imaju sve, znaju sve... ovde ne, ja npr. prvo nisam ni skidao filter, već ga samo snimio i otišao da kupim, tako da nisam ni imao broj dela... filter ko filter, mislio sam, ali ne, nema... posle sam zvao nekoliko radnji kad sam skinuo filter da provere preko broja i nema. Pogledam na netu, nema. Sutra ću zvati ovlašćene i još neke, pa javim kako sam prošao... svakako mi se ne daje tipa 3000 rsd za jedan (original) mali filterčić, al ako ne može drugačije...

 

Inače, malo sam razočaran snabdevenošću radnji sa delovima za 500l... npr. kada smo menjali kaiš, videli smo da bi dobro bilo menjati nosač motora, ni jedna radnja u SU ga nema, a kod ovlašćenog distributera se čeka 2 nedelje. Srećom pa sam našao u BG-u (imali jedan jedini na stanju) i stiže za par dana. Svakako zanimljiv vikend, ni sam ne znam koliko sam brojeva okrenuo :D 

 

@moron

 

Pa da, upravo sam se i ja vodio time, skinuo spisak delova za veliki i mali servis i tamo stvarno nema tog filtera.

 

@ortakov

 

Pa ne znam šta da kažem, evo npr. meni je otac automehaničar pa imam tu privilegiju da mi zaista objektivno sagleda situaciju. Auto mi ima 5,5 godina i 80k na satu... svi delovi koje sam menjao su kao novi, kaiš odličan, španeri dobri, vodena pumpa kao nova, ali ako je fabrika predvidela taj interval za zamenu, zašto da se ja pravim pametan? Ovako sam miran narednih 4-5 godina.

 

No da budem i od neke koristi, da navedem koliko sve to košta. Ulje, filteri, svećice, zupčasti + španer, vodena pumpa, antifriz, pk kaiš + španer... sve ukupno 22.000 rsd + ruke majstora. Ja još imam nosač i filter goriva sa kojim ću videti šta će biti... Nije malo para (dobro, za auto ovog godišta realno i nije puno), ja sam par meseci odlagao zbog cele ove situacije ( a iskreno gotovo da nisam ni vozio auto za to vreme ).

Edited by ivica su

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, ivica su said:

Inače, malo sam razočaran snabdevenošću radnji sa delovima za 500l... npr. kada smo menjali kaiš, videli smo da bi dobro bilo menjati nosač motora, ni jedna radnja u SU ga nema

Zato ti je i ePer generalno odlicna fora, jer sam mozes da vidis puno toga, da li pase jos sa necega, da li imas noviji deo umesto tog, itd... Tj. ono sto fabrika kaze i gde nema greske, a veruj mi da sam se naslusao svega i svacega, pogotovo kod prodavaca koji nisu specijalizovani konkretno za neku marku.

9 minutes ago, ivica su said:

Auto mi ima 5,5 godina i 80k na satu... svi delovi koje sam menjao su kao novi, kaiš odličan, španeri dobri, vodena pumpa kao nova, ali ako je fabrika predvidela taj interval za zamenu, zašto da se ja pravim pametan? Ovako sam miran narednih 4-5 godina.

Identicno bih postupio, ako nameravam da auto vozim jos toliko dugo... Situacija je identicna pri kupovini polovnjaka iz inostranstva - stigne ovde sa upitnom istorijom i ljudi se dvoume da li da urade veliki servis? Razumem da je dodatni trosak, ali ako planiras da vozis taj auto jos 4-5 god, taj trosak te ceka, pa ceka. A valjda je lakse voziti opusteno sa novim delovima i ne razmisljati o tome, u odnosu na potencijalnu havariju i trosak koji moze da te zadesi. A svakako ces taj veliki servis platiti u toku posedovanja - i sta, stedis novac iducem kupcu posle tebe, zamenom na pola ili pred kraj perioda posedovanja? A eto, za atmo benzin, van mreze ovlascenih, moze da se uradi za malo jace od 20.000 din (toliko je i mene izaslo za ovog MultiAir turbaka na istom 1368 ccm bloku).

Takodje sam pre par godina kacio slike svojih zamenjenih delova na velikom servisu (licno sam kupovao OEM) - izgledali su toliko dobro (na oko), da su me ovde zafrkavali da komotno mogu da ih stavim na oglase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam shvatio iz neke price prve serije 500l nemaju taj filter goriva tj to je onaj trajan, a kasnije imaju taj spoljni koji se menja.  Ja ga imam ali ga nisam menjao jer imam plin oa vozim na njega. Cini mi se da je cena tog filtera kod ovlascenog prodavca oko 3500 din ali nemoj da me drzis za rec. Pa ako ga nema u radnjama skokni do ovlascenog prodavca ( ako vec nisi). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nego, mene me zanima, da li klip stiže ventil kod motra 1,4 ako prezubi tj. pukne remen !? :) 

 

Što se tiče ulja, ja sam mnogo toga naučio ovde:  

http://motornaulja.blogspot.com/

Za motore 1,3 cdti tj mjt sipao sam G-Energy 5w-40 puna sintetika a cena je bila za 4 litra oko 2500 dinara.

Isto sam ulje koristio i u puntu 1,2-8v 

već dve zamene, tj dve godine, nikakvih problema, nema potrošnje ulja, motor radi normalno ...


Od ostalih delova za servis, ranijih godina je FAG bio dobar ili INA, standardno SKF

 

Remenje Continental ...

 

Kad uhvatim vremena, pisaću malo o delovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stevin (Stalker) blog o uljima.

Koga zanima problematika, na temu motornog ulja i izbora pise se i na nasem opstem topicu, vec 12 godina unazad ;) :

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/33155-selenia-ili-koje-ulje-sipati/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
I meni je bilo čudno da na fiat punto 1,2 8v nemam filter goriva, ali izleda da ga stvarno nema.
 
Nego, mene zanima, na motoru 1,4 - 16v ako bi se dogodilo da pukne kaiš ili prezubi, da li će da klip stigne ventil? Na puntu to nije slučaj, pa bi to kao informacija bilo dobro znati  
Ako ne stiže, ne menjati 10 godina  a onda proveriti u kakvom je stanju  

Na puntu sam to zamenio, sa sve pumpom za vodu, i ostalim stvarima koje idu u paketu, antifriz itd.
 
Pumpa je bila bukvalno kao nova, bez lufta, ne čuje se totalna glupost, bez ikakve potrebe zamenjen ispravan deo. 

Dok bi zaista bilo poželjno menjati povremeno ulje u kočnicama kao i u menjaču, ali to mali broj ljudi radi. Što se tiče upijanja vlage, mislim da to nije veliki problem, jer ako se ne otvara posuda, nema odakle ni da upije vlagu  jer je sistem zatvoren. 
Ali ulje u menjaču bi trebalo menjati, barem na 3 - 4 godine, jer, to ulje se hladi, zagreva, pomalo se i delovi troše (ima magnet na čepu da skuplja "opiljke" ali to nije dovoljno), a za novac, koliko košta zamena i koliko koristi ima, to je totalna glupost ne promeniti.
 
Sad je teže pronaći dobrog i poštenog majstora nego hirurga  a vreme za zakazivanje je okvirno isto i kod jednog i kod drugog  
 
Mislis da bi ustedeo tako nesto? Prvo, najmanja verovatnoca je da ce da ti pukne pred kucom ili pred servisom, a ako ti pugne negde ko zna gde, samo slep sluzba je skuplja od velikog servisa a onda tek nastupa taj neki majstor u cije si ruke zapao pa cekanje delova itd.. Raspitaj se malo po servisima, pitaj nekog taxistu ako te bas toliko zanima :D

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oko toga šta se desi ako "prezupči" ... Pri jednoj od poseta salonu Subarua, davno bilo, dok je XV bio u ponudi sa atmosferskim 1,6, "ničim izazvan", prodavac mi kao prednost tog motora baš ono što je @ortakov pomenuo. Kod tog motora, i ako pukne zupčasti, klipovi se ne sudare sa ventilima. I nema one "uobičajene štete" (koja uopšte nije mala, pa ni kod jeftnijih motora).

Tako reče prodani savetnik, a da ga nisam ni pitao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Drasko bgd

 

e jbg :( 

 

@totti

 

Da, ja imam taj problem u glavi, dosta dugo planiram, okvirno. Naravno, menjaju se planovi u hodu, ali uvek razmišljam dugoročno. Primer, kada sam kupovao stan, razmišljao sam u kom pravcu će da se kreće razvijanje tog dela grada, da li postoji mogućnost da cene nekretnina tu poskupe ili pojeftine. Naravno, to nije bio jedini uslov koji sam pratio, ali jeste jedan od.

Pet godina brzo prođe i nije problem u novcu koji ću platiti za servis, već sama pomisao na drnadanje po servisima, diže mi kosu na glavi. 

To što ću ja da dobijem garanciju mi znači taman toliko da se manje nerviram ali ne i da se ne nerviram. Zalud garancija ako će neki priučeni mesar u servisu da pretegne kaiš i da napravi pizdariju. Više sam zbog toga pitao nego zbog novca za delove za veliki servis.

 

@ivica su

 

Veći je problem pronaći dobar i kvalitan deo, kao i majstora koji će to da uradi kako treba, nego cena koja treba da se plati za taj posao. Onda, onaj ko i zna to da uradi kako treba, uglavnom se prose...va, nema vremena, nema termina, odrapi sa cenom kao da je stomatolog u Oslu itd.

 

Ako ikada i dobijem ovaj auto, obzirom da fabrika ne radi do daljnjeg, sve servise ću raditi u ovlašćenom servisu, prvih 5 godina jer mi je toliko ponuđena garancija.

 

Mnogo su kvalitetniji delovi iz prve ugradnje i sigurno će duže trajati i biti pouzdaniji od raznih kopija koje, što je još grđe, mogu biti i loše ugrađeni. Zbog toga sam ja pitao, da li stiže klip ventile, da manje brinem :) posle prvih 4 - 5 godina :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites




 
Da, ja imam taj problem u glavi, dosta dugo planiram, okvirno. Naravno, menjaju se planovi u hodu, ali uvek razmišljam dugoročno. Primer, kada sam kupovao stan, razmišljao sam u kom pravcu će da se kreće razvijanje tog dela grada, da li postoji mogućnost da cene nekretnina tu poskupe ili pojeftine. Naravno, to nije bio jedini uslov koji sam pratio, ali jeste jedan od.



Neću reći da je neke stvari nemoguće tako dugoročno isplanirati, ali jako, jako teško.

Vlasnici lokala u Čumiću znaju zašto, eto samo jedan primer (uz gomilu drugih). A ko bi rekao u onoj početnoj euforiji...

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov

Ako nisi siguran u kvalitet delova iz prodavnice, idi sa brbojem šasije u ovlašćeni servis i traži orig.delove, malo je skuplje ali možeš verovati da su to delovi za koje proizvodjač garantuje da zadovoljavaju kvalitet. Sigurno ima i kvalitetnijih na slobodnom tržištu ali to iziskuje vreme, istraživanje, potencijalne zamene ako deo nije 100% odgovarajući, natezanje sa eventualnom garancijom i sl. 
Za ruke, ili neki kršteni majstor kojeg znaš i imaš poverenja ili ako imaš višak para, u ovlašćeni pa neka se oni zezaju. 2 godine ti je garancija na ugradjene delovei posao tako da te ne bi trebala boleti glava ako eventualno nešto podje po zlu. Kod mnogih lokalaca, ako ne kreneš da pretiš i biješ, neć epriznati da su nešto zeznuli.
U svakom slučaju, izbor je na tebi. Niko od njih nije bezgrešan samo negde se poverenje plaća više ili manje.

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/5/2020 at 4:12 PM, msrdjan1 said:

@ortakov

Ako nisi siguran u kvalitet delova iz prodavnice, idi sa brbojem šasije u ovlašćeni servis i traži orig.delove, malo je skuplje ali možeš verovati da su to delovi za koje proizvodjač garantuje da zadovoljavaju kvalitet.

 

Vecina originalnih delova u ovlascenom servisu je x2 a ide i x6 u odnosu na zamenske.

Najsveziji primer. Sajla rucne kocnice par 2700 rsd a jedna u ovlascenom je oko 6000rsd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima puno primera gde proizvođač delova, nudi zamenski deo po npr 20eur, a taj isti deo prodaje - proizvodi za npr Fiat, ali taj isti deo u FIATu košta 40eur.

 

Na mnogim OEM delovima se nađe simbol proizvođača, i taj isti se kupuje povoljnije.

 

ja za vijčane kompresore Atlas copco, kupujem ulje i filtere od proizvođača, dok je Atlasova ponuda za iste 40-50% veća...

 

na filterima su isti serijski brojevi dela, i na Atlasovim i na zamenskim delovima....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo svima, urađen veliki servis na 500l 1.6 mjet 2013god. 105ks na 110.000km.
Set zupčastog Gates K015646XS, španer Gates T36736, španer Ina 5340404 10, vođena pumpa Metelli 24 1352, pk kaiš Continental 6PK 1400, antifriz 3l Paraflu G12.
Cena 22.770,00 din, tj 194 evra
Ruke 6.000, 00 din, tj 51 evrod18e706253940c33dc5a1b4fe701b32d.jpg

Sent from my VKY-L09 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...