Jump to content
FAS Goran
m.deki

Fiat 500L 1.4 16v / 1.6 MJet - veliki servis

Recommended Posts

To je sve, mada na nasem nije menjana pumpa za vodu jos uvek na 100000km

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma ok ,2500din mislim da je......nego gledam sta su 40,000din naplatili, da nisu i svecice menjali od po 2000komad il zlatne ruke srafile filter...... 

On 6/4/2019 at 2:57 PM, Madra said:

ak kompresor, 40.000

javi se @Madra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su u ovlascenom za diskove i plocice i zamena poslali predračun na 42 000 din :huh: isto Bogunovic. Mnogo... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nije da se sat racuna po eu normi, mislim u EUR ? Bas kidaju sa cenama..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto je najveca fora, meni su u predracunu fakturisali zamenu 2000 din za ruke a 40 000 za delove. Treba pre nekih takvih vecih radova ispitati malo po servisima ako bas hoces u ovlascenom, jer cak ni u svim nisu iste cene.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Zhorz said:

nego gledam sta su 40,000din naplatili, da nisu i svecice menjali od po 2000komad il zlatne ruke srafile filter

Imas na prethodnoj strani moj predracun, skoro 60 000 din :) . Jes' da je MultiAir, ali masa stvari se poklapa (nista vezano npr. za MultiAir jedinicu ili neku drugu "komplikaciju"...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo radni sati tj. ruke preko 11000 i plus PDV. Pa cene su evropske, nema šta...

 

On 6/8/2019 at 3:02 PM, VladaG9 said:
Meni su u ovlascenom za diskove i plocice i zamena poslali predračun na 42 000 din default_huh.png isto Bogunovic. Mnogo... 

To ja uradim sam, sigurno mnogo pedantnije od njih... I pritom kupim ATE diskove i pločice...

P.S. stvarno kidaju sa cenama...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svim forumašima.

Imam 500L 1,6 MJ od 105 ks iz 2015.

Koji je interval ( vremenski i u kilometrima ) za "veliki servis"?

I šta se tom prilikom sve radi?

Da li ono što je uobičajeno i kod drugih ( zupčasti kaiš, PK kaiš, pumpa za vodu, atifriz, španeri i roleri ) ili ima nekih posebnosti za 1,6 MJ ?

Unapred hvala.

Pozdrav

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, moron said:

Imam 500L 1,6 MJ od 105 ks iz 2015.

Koji je interval ( vremenski i u kilometrima ) za "veliki servis"?

Posto retko ko ovde prelazi toliku kilometrazu, pretpostavljam da ti upravo ide predvidjeni interval od 5 godina (4 godine za otezane uslove eksploatacije). Klasika kao i za sve, set za zupcenje+pumpa za vodu. Podrazumeva se pregled/zamena PK kaisa (po fabrici je to vezano za kilometrazu), licno odradim i zamenu kocionog ulja (menja se na 2 godine), po potrebi i menjackog ulja. Mada kod naseg coveka, za poslednje 2 stavke to moze "da tera" :) . Uz pregled ostatka vozila, podrazumevano kao i na svakom servisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

@Ivan

 

Tabela održavanja u Upustvu nije baš decidna oko intervala "velikog servisa". Ili je ja ne razumem baš pravilno  :)

Kao kroz maglu, čini mi se da sam ( pre kupovine 500L ) upitao mailom jednog od dilera za interval velikog servisa i da je odgovor glasio pet godina ili 90 kkm. U vreme kupovine 500L imao sam već i 308 1,6 HDI (prodao sam ga tek pre oko mesec dana ) i njemu je interval za "veliki servis" bio 10 godina ili 180 kkm, a ja sam "veliki servis" (kao i zamenu ulja menjača) odradio na oko 120 kkm (tokom pete godine vozila). Ovaj 500L, pak, jako malo vozim, sramotno malo, jedva ima sada 29 kkm (neki glup sticaj životnih okolnosti), a u junu će imati pet godina. Do sada je bio na četiri godišnja redovna servisa, pri čemu mu je filter goriva promenjen samo jednom, prošle godine. A pošto će sada imati pet godina, voleo bih da znam da li treba da mu radim "veliki servis" ili ne. I šta sve on obuhvata. Ako treba, mislio sam da to uradim u ovl. servisu, u kome sam i do sada. Jer su mi i do sada delovali ok.

 

Do sada mu nisam menjao ni ulje kočnica, a na pežou sam ga menjao svake dve-tri godine (ali, i pežo je prelazio godišnje i po 25 kkm, pa i više, koliko mi 500L ne predje ni za 4 godine ). Ulje kočnica sam uvek menjao "sam" (sa nekim), pa i diskove, nije to neka nauka, ali, ne bih imao ništa protiv da ulje kočnica na 500L zamenim i u servisu.

Na pežou sam radio "servis klime" ( vakumiranje i punjenje sistema, uz filtriranje i dolivanje ulja) svake 2 godine, a na 500L nisam do sada. Sramota ...

Planiram da ovaj 500L zadržim bar još 5 godina, možda i duže, jer sam oduševljen vozilom, i ja, i porodica, klinac je položio i počeo nedavno da ga vozi. Super je to autić. Ma, fantazija od kola.

I hteo bih da održavam "kako Bog zapoveda". A malo mi je "izašao iz fokusa" :)

 

 

Edited by neshaoct
popravio tag / formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

Imaš isti motor kao i kod drugih automobila, npr. Nuova Bravo 1.6 MJet:

 

vs 001.jpg vs 002.jpg

 

Imajući u vidu kilometre koje si naveo, tebe ne treba da interesuje nijedna od ovih tabela u vezi kilometara, već gledaš vremenski interval. On je 5 godina, tvoj auto ga je ispunio...tako da mu je vreme za veliki servis bez obzira na broj kilometara. Na ovim tabelama vidiš i za kočiono ulje (u tvom slučaju opet je bitniji vremenski interval od dve godine).

 

Servis možeš, a i ne moraš raditi u ovlašćenom jer ti je auto van garancije (ukoliko nisi dokupljivao produženu garanciju).

Raspitaj se za cene i koju garanciju (koliko km/godina) dobijaš kod ovlašćenih i kod servisa van sistema ovlašćenih, pa izaberi. :thumbup: 

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Hvala za sve informacije i pomoć. Sagledaću. Imam vremena. Bar dok je ova pandemija, vremena za razmišljanje u izobilju  :)

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo bih se nadovezao, da ako nameravas da auto zadrzis jos 5 godina (a izasao je iz garancije) - nema potrebe da "cinculiras" kada uraditi ili da nesto odlazes veliki servis... Svakako te ceka u periodu posedovanja. A bolje da mirne glave vozis sa novim delovima, nego da nekome prodajes novo.

Kao sto rekosmo, posto svi prelazimo male kilometraze (10-15k km godisnje), uglavnom nas stize taj vremenski interval. Koji je uobicajeno 5 godina za veliki servis, 4 u otezanim uslovima (60-80k km sa zamenskim delovima), godinu dana za mali (10-15k km), 2 godine za zamenu kocionog ulja (60k km). Koje vecina zaboravlja, jer tu sad nije toliko u pitanju ni kilometraza, posto je kociono ulje izuzetno higroskopno (upija vlagu). Sto utice na propadanje delova kocionog sistema, snizava temperaturu kljucanja ulja... Moze da bude i opasno u nekoj seriji ostrijih kocenja, da se na trenutak ostane maltene i bez kocnica.

Apropo izbora gde uraditi, to je vec do tebe... Svaki krsten servis ce ti dati garanciju na uradjeno. A poredjenja radi (doduse za svoj MultiAir Turbo), kod ovlascenih sam dobio ponudu za veliki servis na 50 i kusur hiljada din (kacio sam profakturu). Dok sam isto to, u proverenom servisu, sa garancijom, odradio vise nego duplo jeftinije. Pa razmisli i o tome, da ne reklamiram bilo koga, evo i nase teme sa iskustvima sa servisima:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/5125-fiatlanciaalfa-romeo-servisi-dileri-pozitivna-i-negativna-iskustva/

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivan

Hvala i Tebi. Razmislim. Ne "cinculiram" ja za servisiranje, mene su u "Veranu" smatrali ludim kada sam im prvi put jako davno (još na 307) zatražio da mi zamene ulje menjača, jer su govorili da se to planom održavanja uopšte ne menja. Kod 308 su mi zamenili to isto ulje kada sam ih "zamolio". Znam, naravno, i da cena velikog servisa nije ista u ovlašenom i van njega. Radio sam ga i u "ovlašćenom", a i van njega. Nisam imao zamerke, ni na jedno, ni na drugo. 

Sa dosadašnjim redovnim servisiranjem 500L u AK "Kole" nisam imao primedbi, ali, moram da priznam i da su mi jednom prilikom potpuno zaboravili da stave zadnja dva vijka (prema sredini kola) koja drže šuspleh i da sam se, posle par dana, prilazeći kolima iz daljine, "šlogirao" kada sam video mi je pozadi šuspleh gotovo "na zemlji". Pa sam to sam zašrafio (dva šrafa od bajsa su taman tu sela, isti promer, korak, sve ... ). Svako može nekada da pogreši ...

Mislio sam kod njih. Videću. Raspitati se. Juni je daleko, vanredno stanje je tu, kola skoro da i ne vozim. Ko živ, a ko mrtav do juna :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vec par puta u zivotu sam menjao ulje u menjacu i uvek je razlika primetna. Menjac lepse klizi, a posebno se to vidi zimi posle hladnog starta. Moze da se doda i neki aditiv sa MoS2 (tipa Liqui Moly), obicno ide tubica od 20g na 1l menjackog ulja (za Fiate najcesce ide nepuna 2l u menjac). Tek posle toga menjac ide kao kroz puter. Koliko god da neko prica da je to "lifetime warranty", neki cak ni ne proveravaju nivo, uvek zamenim menjacko ulje na velikom servisu i uvek vidim benefit. Smesan trosak na period posedovanja auta, litar Tutele je cca 10 EUR, 20g aditiva reda velicine par EUR. Tako da te ja ne bih gledao cudno :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

U "Veranu" su imali teoriju da se ulje menjača menja samo prilikom zamene kvačila. Ja gluplju stvar nisam čuo. A ulje menjača sam na 307/308 u proseku menjao svakih 50-60 kkm (na ranijim kolima, na oko 40 kkm i sećam se kako mi se menjač jednog Japanca preporodio posle zamene ulja menjača). I kada sam u "Veranu" skoro "pre Hrista", tj. pre više od 12-13 godina zatražio da mi zamene ulje kočnica na 307, rekoše "ne treba". Tako sam i počeo da to sam menjam.

A interesantno - 500L i 307/308 pozadi imaju potpuno osta kočiona klešta (Copy-Paste). Isti proizvodjač, rekao bih.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/30/2020 at 7:59 PM, Ivan said:

Apropo izbora gde uraditi, to je vec do tebe... Svaki krsten servis ce ti dati garanciju na uradjeno. A poredjenja radi (doduse za svoj MultiAir Turbo), kod ovlascenih sam dobio ponudu za veliki servis na 50 i kusur hiljada din (kacio sam profakturu). Dok sam isto to, u proverenom servisu, sa garancijom, odradio vise nego duplo jeftinije.

Pribavio sam informativno dve ponude za "veliki servis". U ovlašćenom, gde sam i do sada servisirao, košta 39.300, a u veoma poznatom neovlašćenom, za koji sam i inače dobio dobre preporuke (a takve preporuke ima i ovde), ponuda glasi na 34.000 (ali je omaškom izostavljen antifriz, koji je u ponudi ovlašćenog iskazan sa oko 1.300). Ispada da se u ovom slučaju ponudjena cena za "veliki servis" razlikuje samo oko 10%.

 

Edited by moron
ispravka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako te ne bude mrzelo, okaci po stavkama ako imas tacnu specifikaciju, znacice i drugima.

Otprilike su to cene van mreze ovlascenih, do cca 200 EUR za benzince i do cca 300 EUR za dizelase. Kacio sam vec negde, iako je kod mene MultiAir turbak, cene za komponente velikog servisa su maltene identicne kao za 1.4 atmo koji ide i u 500L (polazna osnova za oba motora je poznati 1368 ccm blok). Sigurno ce koristiti info, moja ponuda iz ovlascenog od pre 2 godine:

 

b2.thumb.jpg.fee0c34e802816c82e8254e424f2c5da.jpg

 

Cak sam te "slagao"  na malo manje - 50 i kusur hiljada din su bili samo delovi. Kada se odbije jedna od prve dve stavke (od ponudjenog Shell ili Selenia ulja), sa rukama izadje oko 60.000 din. Tako da je kod naseg renomiranog neovlascenog bilo skoro 60% jeftinije, naravno uz pratecu garanciju ako se kod njih rade i mali servisi. Nesto mi je to u ovlascenom prilicno jeftino?

Cisto predlog: da ne bih nikoga reklamirao, pogledaj u partnerima kluba ( https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/forum/40-partneri-kluba/ ) gde sve uz FLCS karticu mozes da ostvaris popust. Popusti idu od 10 do 20% za rad, i 10-15% za delove. Tako da i tu moze da se ustedi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Dobio sam sada još jednu ponudu za "veliki servis", iz drugog ovlašćenog ( gde sam ugradjivao i alarm u nova kola), najveća je cifra od svih. Čim budem "dokon" (sad nešto "kuckam" za posao), prepisaću ovde jedinične cene :) Ono što je interesantno, taj ovl. servis mi je jasno napisao da je servisni interval za "veliki servis" 6 godina i 100 kkm. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivan

Navodiću za isti deo/poziciju za veliki servis jedinične cene tri ponudjača, najpre neovlašćeni, pa (ukupno) povoljniji ovlašćeni, pa (ukupno) nepovoljniji, uz napomenu da dva servisera navode "set zupšastog" kao jednu poziciju, a treći pojedinačnog (ali navodi i istovremeno dva španera zupšastog, zbog čega su dole i dve cene). Čudno je da ovlašćeni nemaju ni isti normativ radnih časova.

Još je čudnija velika razlika cene pojedinih delova izmedju dva ovlašćena servisa (npr, pumpe za vodu, seta zupčastog (ili zbita cene pojedinačnih delova, PK kaiša ... ), jer se tu onda opravdano postavlja pitanje i razlike kvaliteta delova. Ali, kako ni u ponudama ovlašćenog, a ni novlšaćenog, nisu navedeni brendovi delova, možemo samo "da maštamo".

Tek, veoma je teško tu "biti pametan". Kako god uradi, čovek može da misli da je "pogrešio". A i obrnuto.

 

set zupšastog:         9.900 / nije navedeno kao set / 16.584

kaiš zupčastog;       deo seta / 3,141 / deo seta

španer zupčastog:   deo seta / 5.863+1.864 / deo seta

pumpa za vodu:      3.900 / 5,271 / 9.852

pk kaiš:                   1.500 / 1.133 / 4.648

španer pk kaiša:      5.100 /  3.503 / 6.471

roler pk kaiša;         4.600 / 1.494 / 4.777

antiriz:                     nije navedeno / 1,268 / 1.231

ruke:                        9.000 / 15.422 (6,8h) / 11.680 (5,15h)

---------------------------------------------------------------

34.000 (bez antifriza) / 38.960 / 55,243

 

Ja se izvinjavam ako sam pogrešno naveo neku pojedinačnu cenu. 

 

 

@italiano

Veoma mi je drago da Te ponovo srećem posle dužeg vremena. Očito, spojila nas je ista "nesreća" :)

Pozdrav

 

 

Edited by neshaoct
popravio tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, moron said:

Tek, veoma je teško tu "biti pametan". Kako god uradi, čovek može da misli da je "pogrešio". A i obrnuto.

Ako bi sam kupovao delove, pa nosio na ugradnju, slazem se. Ali najbolje da uradis u proverenom neovlascenom ili ovlascenom, koji stoje iza toga sto rade, naravno sa njihovim delovima. Svaki krsten servis ce imati garanciju za uradjeno, pod uslovom da se mali servisi rade na istom mestu. Negde cak i mozes da biras razlicite proizvodjace delova koje zelis, za istu stvar.

Mada ni to vise nije nikakva garancija, ima prituzbi na kvalitet i kod premium proizvodjaca delova, ko zna koja klasa stize kod nas. Mnogo vise sam se sa tim baktao kao mladji, a opet polazim od toga da servis na glasu nece sebi dozvoliti da se igra sa reputacijom i ugradnjom necega sto moze da im bude problematicno. I naravno imaju daleko vise iskustva sa trenutnom ponudom, nego mi entuzijasti :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za ovaj neovlašćeni servis (čija je ponuda najpovoljnija, a garancija dve godine na ugradjene delove i uslugu), jedan moj dobar drugar kaže "da bi ga izabrao i da je najskuplji" , jer ga zna od 1998. godine, kada je kupio Deltu Integrale ... Čak mu je i "mali servis" ubedljivo najjeftniji ( Shell ulje 3.600, filter ulja 840, filter goriva 4.100, filter vazduha 1.350, filter kabine 660 i usluga 2.000 ) i to u zbiru košta onoliko koliko sam do sada plaćao "mali servis" u ovlašćenom (ali, bez zamene filtera goriva).

Videću. "Jutro je pametnije od večeri". Imam, eto, preporuku dobrog drugara. Nije mi problem u ceni. Načelno, zazirem od neovlašćenih, jer sam u periodu posedovanja japanskog vozila imao zaista horor iskustva sa servisnim "gafovima" tri neovlašćena servisera ( pri čemu je jedan od njih načelno bio na dobrom glasu u smislu kvaliteta usluge, samo što ja, izgleda, i nisam imao sreće sa njim). Vrhunac bezobrazluka je bio kada su mi po ceni originalne lamele, bez mog znanja, stavili lamelu od lade nive (jer je bilo isto "srce" i promer diska). A kad se samo setim kako mi je jedan od njih radio veliki servis i na moje oči pokušavao da "nategne" PK kaiš pogrešne dimenzije, ne znam posle ovoliko vremena, da li bih se smejao, ili plakao.

I baš me strah neovlašćenih, kao "zmije šarene" ...

Ali, ponavljam, za ovaj (neovlašćeni) fiat servis, samo sam čuo reči hvale.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...