Jump to content
FAS Euroauto Goran
Irena HGT

Kako je "propeti konj" postao simbol Ferrarija?

Recommended Posts

ferrari logo

 

Jedan od najpoznatijih amblema u savremenoj auto-industriji vodi poreklo još iz vremena kada se osnivač Ferrarija trkao u automobilima marke Alfa Romeo. Crni "propeti konj" na žutoj podlozi ukrašava Ferrari automobile već sedam decenija, od 1947. i prvog modela koji je napravljen u Maranelu, ali je taj simbol nastao u periodu između dva svetska rata, dok je Enco Ferari učestvovao u auto-trkama za volanom modela Alfa Romea. Budući osnivač kompanije koja danas predstavlja sinonim za supersportske automobile, posle Prvog svetskog rata bio je poznat kao uspešan vozač na trkama automobila. Za upravljačem Alfa Romea, Enco je 1924. pobedio na trci Coppa Acerbo u Italiji, a 1929. osnovao je sopstveni trkački tim - Scuderia Ferrari, čiji su se vozači uglavnom takmičili u Alfama.

 

Prema rečima samog Enca Ferarija, on je jednog dana upoznao roditelje pokojnog vazduhoplovnog asa iz Prvog svetskog rata, Frančeska Barake, koji su mu predložili da na svoje trkačke automobile stavi amblem "propetog konja", kao amajliju. Ovaj simbol nalazio na grbu porodice Baraka, a tokom rata nosio ga je i Frančesko na svom avionu. Enco je prihvatio njhovu sugestiju, ali je za podlogu izabrao žutu boju, simbol Maranela. Novi amblem pojavio se na automobilima marke Alfa Romeo, koji su pripadali Encovom trkačkom rimu Scuderia Ferrari, na trci Spa Grand Prix 1932. godine. Amajlija je izgleda delovala, pa su vozila Scuderije zauzela prva dva mesta na trci. Alfa je 1933. zapala u finansijske poteškoće, pa je morala da se povuče iz trka, ali je Scuderia Ferrari ostala u takmičenju koristeći i dalje vozila tog italijanskog proizvođača, ali sa sopstvenim logom. Tako je "propeti konj" bio još više istaknut i prepoznatljiv.

 

U godinama uoči Drugog svetskog rata, Alfa Romeo je kupio deo vlasništva nad Scuderijom, jer je želeo da ima sopstveni trkački tim, pod oznakom Alfa Corse. Enco je međutim ubrzo napustio tim, kako bi se posvetio razvoju svog trkačkog automobila, uz dogovor sa Alfom da ne sme da koristi amblem "propetog konja" i oznaku "Ferrari" u naredne 4 godine. Zvuk motora trkačkih automobila u međuvremenu je utihnuo, jer su počela ratna dejstva, a kada je Drugi svetski rat okončan, Enco Ferari je nastavio da radi na sopstvenom trkačkom automobilu. Tako je 1947. stvoren prvi Ferrari Tipo 125S koji je ponosno nosio simbol crnog pastuva na žutoj podlozi. Ovaj model debitovao je 1948. na trci za Veliku nagradu Italije, a ostalo je istorija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...