Jump to content
FAS Goran
Ivan BG

Koliko brzo je ok, a kada postaje prebrzo? / Koliko snage je dovoljno? Može li biti previše?

Recommended Posts

Ja sam ove godine platio samo jednu kaznu za prekoračenje brzine. Na auto putu. I to za čak 1 km/h  :) Išao sa nekom strankom do Fruške gore sa njegovim novim Tiguanom i na povratku mi reče: "Hoćeš da ga probaš?". Naravno da sam pristao, ali tek što izadjoh na novosadski auto put, kad ono radar  :) T

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vozim 110-130kmh Punta po auto putu, zavisi od saobraćajne situacije, obavezno kafa i lepinja sa kajmakom u starom hrastu.

I ja platio kaznu u lokalu za 2kmh prekoračenja, služio omladini za obuku....

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na današnji dan: Prvi put voženo 100 km/h

 

Otkako postoje automobili konstantno se pitamo koliko brzo zapravo možemo da vozimo, a naravno da ostanemo bezbedni. Belgijski automobilista Kamil Jenaci koji je takođe bio i dizajner i biznismen, napravio je sopstveni električni automobil koji je 1899. godine zauvek ostao zapamćen u istoriji čovečanstva. On je bio prvi koji je vozio 100 km/h i postavio apsolutni svetski rekord. Preminuo je 1913. godine nakon nesreće u lovu.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozači koje marke najčešće dobijaju kazne za prebrzu vožnju u Americi?

 

alfa giulia red red red.jpg

 

Niko ih ne voli, a čak i proizvođači i Google žele pomoći da ih izbegnete. Kazne za prebrzu vožnju mogu da budu neverovatno skupe, ali vozači koje marke automobila ih najčešće dobijaju?

 

Naša prva pretpostavka je bila BMW ili Audi, ili možda čak nešto još više egzotično. 2019. godine titula je pripadala Subaruu, ali japanski proizvođač više nije na vrhu lestvice. Prema najaktuelnijem izveštaju Insurify-ja, najviše su kažnjavani vozači Alfe Romeo, a informacija je čudesna jer Alfa u svom asortimanu ima mnogo manje modela od većine drugih proizvođača. U izveštaju je navedeno da je oko 10.5% svih vozača u Americi bar jednom dobilo kaznu za prebrzu vožnju, ali izgleda da neke marke jednostavno od vas ''traže'' da stisnete gas. Sada kada znate da su Alfe prve, verovatno vas zanima koje marke su u ostalih top četiri?

 

215914-lista.jpg

 

Na petom mestu je Dodge, tačnije Ram, dok je Maserati zauzeo četvrto mesto. Odmah ispred njega još ''težu nogu'' imaju vozači Volkswagena, dok Subaru umesto zlata dobija srebro. Konačno, 15% vozača Alfi navodi da su barem jednom dobili kaznu, a to je čak 41% više od proseka, s obzirom na to da ostalih top četiri imaju brojke manje od 12%.

 

Sada se verovatno pitate koji modeli su najgori prestupnici. Naveli smo da je Dodgeovom slučaju to iznenađujuće kamionet Ram. Kod Maseratija, GranTurismo dobija najviše kazni, dok je Quattroporte relativno siguran. Kod Volkswagena to je očekivano Golf GTI, a kod Subarua WRX. Što se tiče ''nestašne Alfe'', verovatno ste s obzirom na relativno malu ponudu marke pretpostavili da je reč o Giuliji. Izveštaj se bazira na podacima od 4 miliona vozača, tako da bi šire istraživanje moglo da otkrije drugačije rezultate, iako je već sada dosta statistički značajno. Takođe, treba napomenuti da su vozači Lincolna najmanje kažnjavani - samo 9% vlasnika je uhvaćeno da krši ograničenja brzine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brza vožnja zdravija od teretane?

 

vezbanje.jpg

 

Brza sportska vožnja kod mnogih će izmamiti osmeh, ali i dobro raspoloženje, što je važan faktor za psihičko i fizičko zdravlje. Upravo to je pokazalo istraživanje koje su zajednički sproveli Abarth i univerzitet Loughborough iz Ujedinjenog Kraljevstva, a sve kako bi dokazali da upravo sportska vožnja, naravno na trkačkoj stazi, bolje utiče na dobro raspoloženje i od kardio treninga.

 

''Opšte je poznato da je fizička aktivnost vrlo važna, ne samo za fizičku formu već i za emocionalno zdravlje. Ipak, nismo znali mnogo o tome kako vožnja, posebno ona na trkačkoj stazi, može da utiče na raspoloženje određene osobe'', rekao je dr. Dale Esliger, univerzitetski predavač koji je bio vođa ovog eksperimenta. U istraživanju su vozači bili pokusni kunići, a na njima se pratilo sve, od izraza lica i subjektivnog utiska pa sve do otkucaja srca i nekih drugih pokazatelja merenih različitim senzorima.

 

''Inicijalni rezultati su pokazali da obe aktivnosti pozitivno emocionalno utiču na učesnike, ali uzbuđenje na trkačkoj stazi im je značajno više popravilo raspoloženje'', rekao je Esliger. Ljudi su bili u proseku oko 59 posto srećniji nakon što su vozili na trkačkoj stazi nego nakon što su trenirali u teretani. Konkretno po tipu vežbi, raspoloženje od vožnje na stazi bilo je 4% bolje nego nakon vežbanja s tegovima, 20% bolje nego nakon kombinovanih tegova i kardio treninga, i čak 116% bolje nego nakon kardio vežbi. I još nešto, od sportske vožnje profitiraju i suvozači. Na njih je vožnja uticala 77% bolje nego kardio vežbe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velika Britanija planira da razmotri ideju o delovima autoputeva bez ograničenja brzine?

 

uk autoputevi.jpg

 

Na završnoj debati pre glasanja za odluku o novom šefu Konzervativne stranke, a time i o sledećem premijeru Velike Britanije, Liz Tras, tada najizglednija kandidatkinja za premijerku, a danas i potvrđena kao nova premijerka - upitana je da li bi uklonila ograničenja brzine na autoputevima.

Ona je odgovorila: ''Što se tiče ograničenja brzine, moramo to da pogledamo… Ne mogu da vam dam precizan odgovor.'' Ovakav potez bi vozačima u Velikoj Britaniji omogućio da voze kao na Autobanu, nemačkim autoputevima za koje je poznato da mestimice nemaju ograničenja brzine. Na nekim deonicama je i dalje prisutno ograničenje od 130 km/h. Sama činjenica da Tras nije otklonila ideju o ukidanju ograničenja brzine na nekim delovima autoputeva zanimljiva je i najavljuje da je to nešto o čemu se očigledno razmišlja u Velikoj Britaniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa 75 godina prvi put vozio preko 320 km/h

 

voznja 320 kmh.jpg

 

Maksimalna dozvoljena brzina na javnim saobraćajnicama je u većini zemalja 130 km/h, ali ipak mnogi u vlasništvu vole da imaju tjunirani supersportski auto. Jedan od njih je Barry Bigwood iz Južne Afrike. Ponosni je vlasnik Nissana GT-R iz 2012. godine, jednog od najboljih supersportskih automobila uopšte. Ipak, on je odlučio da ga tjunira, pa je auto 2015. godine poslao u Veliku Britaniju. V6 ispod haube sada ima 4.1 litra zapremine, a nakon modifikacija vrti se do 8000 obrtaja. Nove su i turbine, a auto može da vozi na etanol. Zbog ogromne snage radilo se i na menjaču. Procenjuje se da motor ima oko 1.200 konja.

Auto je u međuvremenu još dorađivan, pa je Nissan na trci ubrzanja skinuo skalp Bugattiju. Ipak, Bigwood nije nikad imao priliku da isproba koliko je Nissan zaista brz. ''Ne trkam se, ali tu i tamo radim bezobrazne stvari'', priznao je. Zato je sada odlučio da vozi 800 km do aerodroma Uppington gde će na skoro pet kilometara dugoj pisti moći da isproba auto i vozi ga preko 320 km/h. Smešak na njegovom licu govori sve:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poznati Youtuber u Rimac Neveri zagrebačkom obilaznicom jurio 328 km/h

 

rimac  voznja.jpg

 

Na Youtube kanalu Steve Hamiltona je objavljen video u kojem vozač Rimac Nevere juri 328 km/h. Ništa sporno ako je reč o delovima nemačkog Autobana gde ograničenja brzine ne postoje, ali problem je što je snimak nastao na zagrebačkoj obilaznici. I to usred bela dana.

Uz Hamiltona, na mestu suvozača je testni vozač i zaposleni Rimac Automobila. I sam Mate Rimac se na Facebooku pohvalio fotografijom sporne vožnje te naveo: ''Super je videti klijente kako se smeju i dobro provode. O tome se radi''. Policija se još nije oglasila o celom slučaju.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abu Dabi: Ko ne vozi minimalno 120 km/h, ne sme na delove autoputa

 

abu dabi.jpg

 

Vozači u Abu Dabiju biće kažnjeni sa 400 dirhama (100 evra) ako ne voze minimalnom brzinom od 120 km/h na deonicama važnog autoputa. Novo minimalno ograničenje brzine duž deonice od 62 kilometra puta Sheikh Mohammed bin Rashid je stupilo na snagu u parilu 2023. godine, s kaznama koje se naplaćuju vozačima koji krše zakon od 1. maja 2023.

 

U izveštaju The Nationala se navodi da je novo ograničenje minimalne brzine osmišljeno da bi podstaklo vozila koja se sporije kreću da se drže dve desne trake. Ograničenje minimalne brzine od 120 km/h se primenjuje na dve leve trake puta sa četii trake koji povezuje Emirate Abu Dabi i Dubaji. Najveća dozvoljena brzina u sve četiri trake je 140 km/h. Teška vozila, međutim, moraju da ostanu u krajnjoj desnoj traci i smeju da se kreću maksimalno 80 km/h. ''Uvođenje minimalne brzine ima za cilj povećanje bezbednosti na putu. To će podsticati spora vozila da koriste odgovarajuće trake'', rekao je glavni direktor policije Abu Dabija, general Al Muhairi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...