Jump to content
FAS Goran
Ivan BG

Koliko brzo je ok, a kada postaje prebrzo? / Koliko snage je dovoljno? Može li biti previše?

Recommended Posts

Mislim da sada ima 8 semafora na tom potezu. Ranije i nekako, ali je ova nova raskrsnica sa mosta na Adi totalno sve poremetila.

Ogromne guzve, pogotovo u spicevima i na skretanjima levo. Sa Kose, u Tosinom, u Omladinskih brigada...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oprezno na autoputu - jure 250 km/h!

 

brzinometar.jpg

 

Bliži se kraj letnje sezone, pa se dodatno pojačava gužva na srpskim autoputevima. Osim gužve, saobraćaj otežavaju i nerazumni vozači među kojima ima i slučajeva koji bi u zapadnim zemljama morali da prođu profesionalni tretman kako bi opet dobili vozačku dozvolu. Jedan od takvih je švajcarski državljanin koji je zaustavljen na autoputu u blizini Smedereva. On je vozio čak 250 km/h! Sudija za prekršaje ga je kanio sa 120.000 dinara, osam meseci zabrane upravljanja na teritoriji Republike Srbije i 30 dana zatvora. Ništa manje opasan za volanom nije bio državljanstvom Belgije koji je u blizini Pirota vozio čak 186 km/h gde je ograničenje 80. Međutim, najbahatiji slučaj zabeležen je na istom delu puta kada je turski državljanin jurio 183 km/h kroz tunel! On je kažnjen devet meseci zabranom upravljanja u Srbiji i 140.000 dinara.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo će verovatno biti diskusija, svako ima svoje mišljenje i potrebe, a u skladu sa tim i pogled na određenu snagu automobila.

Kao i mnogi koji vole brzu vožnju, rekao bih da nikad nije dosta.
Ali da li je zaista tako, pogotovo u gradu?

Po dosadašnjem iskustvu, rekao bih da je 170-200ks u gradu prava mera, sve preko toga je teško iskoristivo, da ne kažem suviše opasno.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno & tehnički edit oko ankete

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno 150-200ks u C segmentu sasvim dovoljno. Volim da imam tu rezervu snage cak i ako se ne koristi cesto. Naravno, dokle god ne mora da se placa nepotreban harac drzavi ( preko 2000 kubika ), 150-200ks je lepo imati u automobilu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gledaj, realne potrebe nemamo za vise od lupam 80ks a snage i konja ne znam, nikad dosta, ne pricam sad o nekim projekt autima sa 700-1000+ ks nego o ovim svakodnevnim. Vozim svoj stilo sa 115ks na papiru pa mi je malo, vozim drugarev A6 3.2fsi sa 256ks pa mi je malo, 3.0tdi pa bi moglo bolje...ne znam koliko bi mi bilo "dosta" :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podela je bar po meni previse uopstena - treba u obzir uzeti i tezinu auta, klasu, namenu, vrstu motorizacije (turbo/atmo)...

Posto se pominje da je prava mera za grad 170-200 KS... Bar po BG ce, s obzirom na monitoring koji se priprema, nenormalna ogranicenja na pojedinim mestima, gomilu lezecih i gde treba i gde ne treba, uglavnom nesihronizovane semafore, sve vece guzve i zastoje, radove na svakom cosku, rupcage - jos malo biti dovoljno bilo sta da moze bezbedno da kotrlja do 60-70 km/h :D.

Salu na stranu, posto vecina nas ima jedan auto koji je "all-in-one", ne mogu da odvojim striktno za grad. Za Compact klasu koju vozim, s obzirom na sve: stanje puteva, saobracaj, vozacku (ne)kulturu - obavezan mi je turbo motor (dizel/benzin) sa minimum 120 KS. A zbog pomenutih uslova, sve preko 150 KS je puna kapa. Sto se mene tice, po ovoj podeli, upao bih u gornji deo druge grupe, moze a i ne mora u donji deo trece :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni plafon do 150- 200KS...nit znam gde ću ga tako brzo voziti da ispucam na brzinu, nit želim da mi registracija bude veća od 1/2 plate :D 

Za C segment je i više nego dovoljno 150-200ks snage (pogotovu dizla zbog Nm ili noviji turbaci). Kad natovariš 4 putnika i pun gepek ide opet bez tolikog opterećenja da ne moraš da kalkulišeš pri obilaženju. 

Pričam za neki compact - porodičan - karavan u C segmentu.

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, ISV_01 said:

Meni plafon do 150- 200KS...nit znam gde ću ga tako brzo voziti da ispucam na brzinu, nit želim da mi registracija bude veća od 1/2 plate :D

U tom rangu snage, relativno mlad auto mozes da registrujes i za cca 23.000 din :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Srbiju punu patrola, radara i suludih ograničenja je dovoljno do 100 KS u C klasi auta.  Također bi se to moglo preslikati i na ostatak Evrope. Izuzetak je jedino Nemačka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam GP sa cipovanih 180ks, sada Superb sa 280ks i mogu reci da je sa GP bilo zabavnije, zadas muke mnogim automobilima, mozes pun gas cesce da das i u gradu nema puno razlike.

Bas pre neki dan pored mene stane 7 GTD, odem ja njemu, ali bez rizicne voznje koja podrazumeva 100+ u desnoj traci on je uvek tu.
Pustim ga, vidim divalj je, pratim ga na distanci od 30-50m, ne ide on nigde i mogu mu prici lako, iako vozi cik-cak, ali to je vec opasna voznja.

Superba inace mirnije vozim od GP-a, iz vise razloga. Prijatnija je voznja, pa ga ne silim, mozes uzivati u sporo.
Malo koji auto je izazov.
A opet pasce remap.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Bingodalton said:

rekao bih da je 170-200ks u gradu prava mera

Gde? U kom gradu?  Na koju težinu automobila?

 

Ograničenje je 50 km/h u naseljenom mestu, što je grad, svakako, a na pojedinim delovima i manje, 30 km/h

 

Za šta će ti onda 200 ks? 

 

Da pobegneš snimku kamera kojih je pun grad? 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, Zvezdo said:

Za Srbiju punu patrola, radara i suludih ograničenja je dovoljno do 100 KS u C klasi auta.

Smatram da nije dovoljno.

Auti su nikada teži (jer hoćemo gomilu opreme) i tih oko 100 konja u gabaritima C segmenta nije dovoljno. Treba pogledati (u onim državama gde postoji) ograničenje u broju KS za nove vozače...e, to je minimum minimuma, tj. to je ispod optimalnog broja konja. :) 

 

Ograničenja brzine ne mogu biti merilo za to koliko KS treba auto da ima.

Quote

Pretpostavka da opšte ograničenje brzine na auto-putevima dovodi do povećanja kupovine automobila sa manjim motorima i time utiče na potrošnju goriva, pri poređenju motorizacije voznog parka u Austriji (ograničenje brzine 130 km/h) i Švajcarskoj (ograničenje brzine 120 km/h) sa Nemačkom se ne potvrđuje. Naprotiv: udeo vozila visokih performansi veći je u Švajcarskoj, a nešto manji u Austriji nego u Nemačkoj.

 

Bilo bi super kad bi samo jedan faktor (brzina) presudno uticao na bezbednost u saobraćaju. Onda bi sve države sveta veoma lako rešile taj problem jer ionako imaš samo taj jedan faktor koji najviše utiče...ali šipak - niti je jedan, niti najviše utiče. Tu je uvek zanimljivo pogledati gde se od autoputeva u Nemačkoj više gine...na onim deonicama gde ima, ili na onim deonicama gde nema ograničenja brzine.

 

Nije auto kriv što može da ide 200 ili 300 ili 150...nego onaj koji mu je dao gas tamo gde nije trebao, ili bez odgovarajuće obuke za baš snažne automobile, ili je sve to uradio na autu koji nije potpuno ispravan, ili na putu koji je pun neravnina, ili na autoputu kome nedostaje zaštitna ograda koja sprečava životinje da ulete na autoput, ili na autu sa potrošenim gumama, ili na putu gde je gužva (a gužva je npr. zato što nema alternativnog autoputa)... Kad bi svi u tom lancu radili posao kako treba, onda ne bi bio problem i da na određenim deonicama bude bez limita brzine.

 

Nije brzina glavni faktor koji utiče na bezbednost saobraćaja. Ona je samo faktor za koji je najlakše uhvatiti se, kako od strane onih koji traže dežurne krivce, tako i od onih koji su plaćeni da se staraju o bezbednosti saobraćaja. Npr. mnogo je teže, traži više rada da se put projektuje/napravi/održava kako treba, pa se umesto toga posegne za lakšom i bržom metodom - smanji ograničenje. To se možda još bolje vidi na primeru železnica gde je na određenim deonicama spuštana brzina na 30, pa i na 10 km/h...i nije zato što voz ima previše snage, nego je do stanja pruge.

 

Quote

Auto-putevi su najbezbedniji putevi u Nemačkoj. Svake godine na njima se odvija otprilike trećina ukupnog saobraćaja svih motornih vozila. Međutim, udeo smrtnih slučajeva je sa oko 13% ispod proseka: trenutno na 1 milijardu pređenih kilometara na auto-putevima smrtno strada u proseku 1.7 osoba. U direktnom međunarodnom poređenju ne može se utvrditi veza između opšteg ograničenja brzine i nivoa bezbednosti na auto-putevima, pa tako zemlje sa ograničenjima brzine, poput Belgije, Francuske ili SAD-a, nisu ništa bolje od Nemačke. Ipak, na rutama na kojima je broj teških saobraćajnih nesreća iznad proseka, ograničenje brzine ili kontrola brzine u zavisnosti od situacije mogu imati smisla. Promenjivi znakovi na portalima omogućavaju fleksibilno prilagođavanje brzine saobraćajnim i vremenskim uslovima.

 

ADAC-ov potpredsednik za saobraćaj, Gerhard Hilebrand objašnjava: ''Važno je detaljno ispitati granice i mogućnosti ograničenja brzine u smislu bezbednosti saobraćaja i zaštite klime. U pogledu uticaja na bezbednost saobraćaja, današnje procene još su daleko od toga. Zato je preporučljivo koristiti naučno istraživanje pomoću pilot ruta.'' Čak i kada se upoređuju unutar Nemačke, na deonicama bez ograničenja brzine nema više nesreća nego na deonicama sa ograničenjem brzine od 120 ili 130 km/h. Veća težina nesreće (smrtnih slučajeva na 1.000 nezgoda sa povređenim osobama) ne može se utvrditi. Stvarna slaba tačka u pogledu bezbednosti saobraćaja su državni putevi na kojima je registrovano gotovo 60% svih saobraćajnih nezgoda - iako se tamo prelazi samo 40% pređenih kilometara svih motornih vozila.

Citati su odavde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma da bre 1.2 60ks i da vidis kako ide, nemas gde da vozis milina jedna :D Pa da je tako ne bi se proizvodili automobili sa 100,120,140,150...200ks...

Ako je 50 ogranicenje, bajo moi sta ce ti vise od 60ks to lagano moze da se vozi :D 

 

Mislim da je Bingo otvorio pandorinu kutiju i da temu treba zakljucati koliko vec veceras :D 

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da komforna voznja pocinje od ~90-100 ks za B segment, ~120 ks za C i ~150 ks za D. U dzipove se ne razumem pa ne znam koja je tu razmera.

 

Najbolji primer koji uzimam za argument da je snaga potrebna za komfornu i bezbednu voznju, su proizvodjaci iz Svedske. Npr. Saab je uvek ugradjivao manje-vise jake motore, iako im sport i brza voznja nikad nisu bili prioritet. Bas sam i citao to negde, da je razlog tome upravo taj neki komfor i bezbednost, da se ima snage u rezervi. 

 

Svakako da je prica previse uopstena, ima tu gomila faktora, prenos, karakteristike, tezine itd, ali okvirno je tu negde :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oko 200ks je prava mera za auto D/E segmenta, C segment je ok vec od 150ks, ako je noviji tip motora koji ima sirok opseg obrtnog i brz odziv turbine.

Suv od 2 tone i kusur traze 250ks da budu ok itd.

 

Kod elektricnih automobila koji imaju punu snagu vec na leru, tu moze lagano i 50ks manje nego kod sus motora, jer uvek imas tu snagu.

Evo gledam kod sebe, imam otprilike 75ks na 1500rpm, a nekih 100ks na 1750rpm, a toliko negde i "trosim" u normalnoj voznji, a to bi sa druge strane bukvalno bilo kao da neki 1.2 ili 1.4 motor te neke snage drzis pun gas u blokadi, a to nije nikako nonstalantno/opusteno.

 

Tako da pored snage je bitan i obrtni moment, pa obrtaji na kojima ih razvija, pa onda brzina odziva na gas, pa onda tezina vozila, pa menjac itd.

 

Svodi se na to da su neki motori u nekim karoserijama jednostavno (pre)slabi, gde ti redovno neko skoci za vrat sto si rekao da je slab motor koji teoretski i uz dobar zalet moze da postigne brzinu preko ogranicenja.

 

Motor je (pre)slab za auto ako nema rezervu snage, sto odmah znaci manje opustena voznja jer auto ima slab odziv na gas, slabo vuce i pokazuje slabost pogotovo ako sedne vise ljudi unutra (i klima jos) itd.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

Nije prvina da se ovde problemi ne rešavaju već se zakonski okvir promeni sve bude ok. Primer su Aflatoksini u mleku, evo sada i vrednosti zagađenosti vazduha a tu spada i ogrančenje brzine. 

Meni je bolesno to što ima hiljade kamera i hiljade ležećih policajaca a da se i dalje divlja i da ljudi voze kao budale. 

 

Za grad nema potrebe da se vozi neki snažan automobil, AKO SE POŠTUJU propisi. Ako se ide u startu sa tim da se krše propisi, onda može da se vozi i 200+ ks.

 

Vozila se proizvode sa snažnijim motorima jer nemaju svi mogućnost da imaju 2 - 3 - 4 automobila, jer bi po toj logici trebalo da imaš jedan za grad, jedan za međugradsku vožnju a jedan za AP.

Onda se napravi neki kompromis, pa imaš snažniji automobil, koji voziš normalnom brzinom po gradu a upotrebljiv je i za AP. 

 

36 minutes ago, neshaoct said:

Nije auto kriv što može da ide 200 ili 300 ili 150...nego onaj koji mu je dao gas tamo gde nije trebao, ili bez odgovarajuće obuke za baš snažne automobile, ili je sve to uradio na autu koji nije potpuno ispravan, ili na putu koji je pun neravnina, ili na autoputu kome nedostaje zaštitna ograda koja sprečava životinje da ulete na autoput, ili na autu sa potrošenim gumama, ili na putu gde je gužva (a gužva je npr. zato što nema alternativnog autoputa)... Kad bi svi u tom lancu radili posao kako treba, onda ne bi bio problem i da na određenim deonicama bude bez limita brzine.

 

Eto, to ja isto kažem, ne ubija oružje, ubija čovek. Zašto onda nemam pravo da nosim oružje, ako sam zdravstveno sposoban, nemam nasilničku istoriju i zašto ne bi smeo da upotrebim isto to oružje ukoliko sam ugrožen od nekih "navijača", divljih pasa lutalica ili jednostavno neuravnoteženih osoba, raznih fela. Analogija je identična ovome što pišeš, jer, ja zaista ne bi imao potrebu da nosim oružje, ako bi država sklonila divlje životinje, divlje ljude ... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ortakov said:

Za šta će ti onda 200 ks? 

 

Da pobegneš snimku kamera kojih je pun grad? 

Cifre koje pominjemo nije snaga koju uvek imamo kad su u pitanju ovi naši automobili. 

 

Tih 200 konja nemamo uvek, nego npr. negde na 4.000 obrtaja ako je turbo-dizel, ili na oko 5.500 ako je turbo-benzinac, ili negde na 7.000 ili 8.000 obrtaja ako je neki atmosferac.

Faktički, u svakodnevnoj vožnji se koristi dosta manje od tih 200. E, sad zamisli kad auto ima 90 ili 100 konja, a težak je 1.3 tone (C segment)...ustvari ga voziš svaki dan koristeći tek 50-60 konja jer ga retko zavrtiš do blizu crvenog da bi tada dobio njegove maksimalne konje, tj. tih 90 ili 100.

 

Kad više trošiš goriva? Kad 50-60 konja vuče 1.3 tone, ili kad 100 konja vuče 1.3 tone? Isto važi i za vožnju na otvorenom...jel' manje trošiš kad auto na 130-140 km/h koristi 85% svoje snage (jer mu je maksimalna brzina negde oko 160-170), ili kad imaš znatno više rezerve snage pri istih tih 130-140 (jer je maksimalna brzina tog auta npr. 200-210)?

 

Jel su i tebe učili da je najbezbednije ono preticanje kad si najmanje vremena u suprotnoj traci? A, kad si najmanje vremena u suprotnoj traci?

Kad praviš zalet, planiraš preticanje par kilometara, ili uopšte ne pretičeš jer vas je jbg-a troje u autu i radi klima...ili kad imaš dovoljno rezerve snage (i obrtnog momenta koji je bitniji za međuubrzanja), da upališ žmigavac, daš gas, pretekneš i vratiš se u svoju traku...i sve to je trajalo 2-3 sekunde, ne razmišljaš da li si sam ili vas je troje u autu, niti da li radi klima...

 

Tako mogu još primera da nabrajam zašto je bolje imati više KS, ali čini mi se da je suština lako vidljiva.

 

=====

 

Jedan deo je prebačen u (od ranije) postojeću temu:

- Zakon o oružju Republike Srbije

 

 

Edited by neshaoct
tehnički edit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto tu naopako :)

Ali sto kazu gore, 100ks koristis 50% vremena, 20% koristis 150ks, 20% koristis 200ks, ostalih 10% je koliko god imas. (Pod uslovom da imas 200+ks).

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/1/2020 at 6:08 PM, MS PK said:

Kojom je moguce, sto? :D Ako su zimske nisu teretne pa da imaju neko malo ogranicenje brzine, tipa 120km/h. Pise na svakoj do koje brzine joj je ogranicenje. Ja Kamu vozim..koliko mi se vozi, i 200km/h ako mi dune a kruziram normalno, konstantno u rasponu 120-140km/h kao i sa letnjom.
Moj drug kada je na bivsem A4 presao sa letnjih r18 na zimske r16 Tigar Winter ( nova sara) imao je taj problem da auto ljulja i pliva u krivinama. Bukvalno se ispravi na izlasku iz krivine kao na zeleu da se vozis ili kada ga namerno cimnes levo -desno on nastavi da ljulja :)

Malo kasnim sa odgovorom ... :lol:

 

Zato što u poslednje vreme češće pohađam AP, pa mi je malo čudno kad me za nekih 200km koliko imam do BG obiđe mnogo manje auta nego što ih ja obiđem ...

 

Uglavnom ljudi voze ~ 110-120, pa ispadne da svako malo moram da obilazim jer ja držim ~ 130-140. A kako većina tih koje obilazim voze bolje i jače automobile, ispada da se kur*im s puntom, lečim komplekse, šta li ...

 

Pa reko' da l' slučajno ne grešim negde, da l' je bezbedno voziti brže sa zimskim gumama, možda ti koji voze sporije znaju nešto što ja ne znam ? :huh:

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, MS PK said:

Eh kad bi znao koliko njih obidjem kamionom od Subotice do Nisa... emoji3.png Vecinom tako i voze ljudi, 120-140km/h , retko ko vozi brze

Verujem. :thumbup:

 

Od kad su podigli ograničenje na AP na 130, ja toliko i vozim. A pošto znam da punto laže tj. pokazuje veću brzinu od realne, teram ga do 140 po satu. Retko kad više, jer preko toga u njemu baš i nije neki doživljaj. Mislim može, ali mora baš da se siluje, jednostavno nije za to napravljen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tko ne žuri i ne vozi se svaki dan na posao i nazad nema nekog preteranog razloga da vozi na limitu ograničenja. 

Jedan od razloga može i da bude potrošnja goriva koja  značajno raste pri brzinama preko 120 Kmh.  Neka vremenska ušteda je minorna u odnosu na potrošeno gorivo i velik rizik od kazne za brzinu ako se vozač malo opusti i pretera što je u većim i jačim autima jako lako. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...