Jump to content
FAS Goran
donVaske

Daewoo Matiz 0.8, 2001. - gasi se pri kočenju

Recommended Posts

Pozdrav ljudi,

 

Znam da je ovo forum za Fiat/Lancia vozila, ali obzirom na to da je daewoo forum skroz zapusten, prosto moram da pitam ovde.

 

Posedujem Daewoo Matiz-a 2001 godiste 800 kubika, i imam jedan problem. Problem je u tome sto mi se gasi pri kocenju. Nekada radi ok, i kada stajem na semaforu sve normalno, prede motor, medjutim mnogo cesce mi se dogadja da se jednostavno ugasi, ne u toku voznje, vec kada krenem da kocim ili sam tu 3 brzina pa hocu da prebacim u drugu da usporim.. 

 

Uradio sam mali servis, stavio NOV akumulator, nove svecice, novo crevo usisa vazduha, NOVU lamdu sondu i opet isto.. Apsolutno vise nemam pojma sta to moze da bude, a iskreno preko glave mi je da dajem majstorima novac, jer je svaki rekao da je nesto drugo i posle naravno nije.

 

Srdacan pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav donVaske!

Ja sam imao slične probleme sa mojim Stilom pre par godina.

Odjednom je počeo sve češće da mi se gasi na semaforu i u toku vožnje pri menjanju brzina, tj. pri puštanju gasa.

Ispostavilo se da se nakupilo masnoće kod leptira gasa, pa se leptir ”lepio” u zatvorenom položaju i time totalno prekidao dotok vazduha u motor i gasio ga. Samo sam obrisao oko leptira i sve se vratilo u normalu.

Nadam se da kod Matiza nije problem doći do usisa i videti leptir gasa.

Nadam se da je ovo problem kod tebe, jer je za ”popravku” potrebna samo krpa i par minuta.

Pozdrav!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citao sam jos po netu nesto i primetio da dosta ljudi pominje taj leptir gasa, iskreno prvi put cujem za taj deo, pokusacu da pronadjem na netu gde to moze da stoji kod Matiza, i proguglacu kako se cisti pa javljam rezultate. Sad cu ti slikati motor, pa mozda ti primetis gde je? :) 

 

image.thumb.png.8e58c57ec93366ccd0941e3df4017af5.png

 

Verujem da je to problem, jer mi je stajao auto malo vise od pola godine, pa moguce da je malo koroziralo ili se nakupilo SHIT-a :/ pa treba da se ocisti..

 

image.thumb.png.42534fb5cf9d1fb84719a21b3603d3bb.png.image.thumb.png.2bd6964654efb6333a7e7c234cb94786.png

 

Cek, pa to je ovo ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je na puntu mk1 problem bilo loše gorivo, promenjena pumpa gde sipam i problem rešenje. Do tada je bio pokretni inventar servisa.

Identični simptomi kao kod tebe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to je taj deo, komad okruglog lima što se vrti oko osovinice – leptir. Tu gde je zaboden vrh šrafcigera, pa ceo krug na cevi je bio sloj masnoće i prljavštine.

Samo sam obrisao krpom i rešio stvar. Očisti, pa provozaj, ako je to bio problem odmah ćeš videti da li je pomoglo.

 

P.S.

Opruga koja drži leptir je prilično jaka, pa pazi da ti ne ”ugrize” prst.

Čovek kad razmisli, jaka opruga, a malo masnoće toliko smeta, ali kod mene je to bio problem.

 

A imaš gore i mišljenje @Zvezdo, može biti i to, kao kod njega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako... Pisao sam daaavno o tome! POTPUNO identicni simptomi! Bosh servis...menjali sve redom i uvek isto dosli smo do toga da ECU brljavi i resili da ga menjamo (tada cifra bila 500e!) ja hitno morao na duzi put i nisam imao od koga da posudim auto. krenem sa punim rezervarom i za 150 km potrosim 20 litara! Naspem opet pun i kao da sam stavio drugi motor! ali najvaznije od tada se NIKADA nije ugasio osim na kljuc!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zvezdo, @Grafit

 

Juce sam sticajem okolnosti bio kod komsije koji ima svoj volvo servis, bio je raspolozen da pogleda o cemu se radi i zamenio mi je jedno crevce koje je bilo napuklo, evo slike:

image.thumb.png.f016c55dc91c781cf4e857c6b2af41dd.png

 

Probali auto na nekih 3-4 km, i sve radilo savrseno, nije se gasio, prede na 100kmh, ja rekoh neverica! I onda je skinuo crevo, kao hajde sada probaj, ja probam a ono ugasio se 3x za 30 metara.. Rekoh super, to je to! Medjutim uvece kada sam krenuo do grada opet ista prica. Jbg. Rekao mi je da ocistim dizne, pa cu to da odradim cim skupim malo para. Takodje on i jos par dugara mi je predlozilo da uzmem neku tecnost oko 1000RSD koja se sipa na 2x puna rezervoara, cisti dizne, kanale itd. Tako da cu i to probati otom potom. Liqui Molly mislim da proizvodi.

 

Za koji sat cu da skinem crevo i pogledam taj leptir, iskreno mislim da to ima sigurno nekog udela u ovome sto mi se desava, jer mi je to veliko crevo (usisa vazduha) bilo puklo na pola bukvalno i tako sam vozio neko vreme jer nisam uspeo da ga nadjem nigde, moguce da se stvarno nakupilo mnogo garezi/prljavstine itd.

image.thumb.png.50533816e56547524256dc74b273680e.png

 

Sada sam nasao novo, originalno i ugradio.

 

Saljem slike kada skinem crevo i pogledam leptir!

 

image.thumb.png.0fd4b079cb6c3d2d81a5a6082c3f6246.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

@donVaske

ja sam imao problem sa leptirom i prljavštinom, a kod tebe ima i drugih problema, sitnih ali eto utiču.

Možeš videti na forumu da ljudi sipaju sredstva poput Liqui Mollya (proizvode i drugi slična, imaš u radnjama i benz. pumpama) da bi preventivno malo pročistili brizgaljke.

Neki smatraju da to pomaže, neki ne. Verovatno zavisi od stanja brizgaljki i da li im više ”nema pomoći” osim skidanja i reparacije.

Držim ti fige za dalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod mene isti problem samo na Puntu 1.2 16v kada sam ga uzeo i bio je prljav leptir, non stop se u pocetku gasio na semaforu, obarao obrtaje isti simptomi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakva ekskurzija :) Zavrsio sve, vratio na mesto i auto ide kao zmaj! :)

 

Neverovatno koja prljavstina shtroka:

image.thumb.png.83187ae7c715e74c6565904a9f495ebe.png.image.thumb.png.9f0447758539f7813ec4ae80897fa63d.png.image.thumb.png.ade1201a92ea3f5e7cd17720bc1a1994.png image.thumb.png.adc652378b83f7b245094e4dac2c094b.png .image.thumb.png.a2d1f851a3d32d1aca547a6886a04982.png

 

:o:o:o 

 

I nakon ciscenja:

image.thumb.png.bf905dd641018ed1831106316d046885.png.image.thumb.png.f3d3efaacb6d60c6dea55c097bb51e8d.png

:D:D:D 

 

Sve vratio, auto pali normalno, motor ne bruji vise, provozao ga kroz grad, sve normalno, nije se ugasio. Sada primecujem da i mnogo lepse i bolje ide, cak i ne glavi vise na 80, cepao ga 110, normalno.

 

HVALA svima na savetima, zaista! Nisam ni pretpostavio da je do toga, tolike pare dao na majstore i na kraju sam opravio :) HVALA jos jednom ljudi, stvarno ste mi pomogli! @Zvezdo, @Grafit, i tebi @gorank82 sto si se javio sa istim problemom!

 

Sad sam se zainteresovao malo :) pa cu sutra da skinem masku gornju da vidim sta mi je sa brisacima, nesto koce i ne vracaju se na prvobitno mesto, a usput i da ocistim tu ispod soferke, stojao mi je ispod neke breze, lisce sve popadalo izmedju plastike.

 

Jos jednom, HVALA!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@donVaske

Super!

Eto, ispade jednostavan ”kvar”, nije čak ni kvar...

A ovo kod tebe je bilo baš prljavo, sve prekriveno crnim. Kod mene je bio tek jedan prsten masnog u krug oko ležišta leptira.

Treba da vidiš kako izgledaju usisne i izduvne grane kod dizelaša posle stotinjak hiljada km.

 

Drago mi je da smo ti pomogli.

 Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otvorio sam i gornji deo maske, oko brsiaca.. Ajme sta se sve nakupilo ispod! Lisce, granje, prljavstina, haos!

 

image.thumb.png.b9a50f0081c80aed7a245216f15721b0.png

I naravno uz pomoc sredstava za ciscenje..

image.thumb.png.6500e625a3ab9eabc2ed11a643f59d2d.png

Sija se :) 

image.thumb.png.b88c36d26f77ad8f674c2d0fe91fe7a9.png.image.thumb.png.0c4bae9fdd330ce25e0e95e5cb483e28.png

 

Donekle sam popravio brisace, tacnije, vratio ih na svoje mesto, medjutim jedan brisac je pukao, onaj deo sto se srafi pa ima lufta i pomera se levo desno, a drugi brisac je pojeo zubice one na motoru, tako da i on ima lufta malo. 

Nista, moracu da vidim koliko kostaju ti motorici, mehanizmi sto se kaci na njih brisac, pa cim skupim kesha da promenim i to.

 

Sada me zeza zadnji brisac, ne dolazi tecnost za brisanje do njega, negde pusta, curi, kako cu to da otkrijem ko zna, probacu.

 

Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi može pitanje znaci nisam auto vozio danas nikako jučer je bilo sve u redu palio sam ga samo nisam ga vozio sad ga upalim opet i svijetli mi ABS na instrument tabli kako riješit problem Jel možda neko imo isti problem???

Malo lupnem po instrument tabli lampica se ugasi samo je taknem ona se ugasi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mateovukadin pozdrav.

 

Predlazem ti da pogledas search dugme ovde na forumu i da ukucas kljucne reci, sigurno ce ti iskociti neka tema u kojoj je objasnjeno to sto te muci.

A ovako laicki da ti kazem, mozda ti je vlaga negde oko osiguraca, pogledaj instrument tablu i osigurace, dole ispod volana isto. 

Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da osvežimo malo ovu temu.

Ženin Spark 2007 imao iste simptome, pali iz trećeg pokušaja, guši se kad se doda gas, gasi se prilikom stiskanja kvačila na prilasku semaforu ili prilikom prebacivanja iz višeg u niži stepen prenosa.

Očistio sam leptir i oko njega sprejem za kočnice i servirao ženi "nov" auto.

Rekoh da probam ovo pre odlaska kod majstora. I upalilo je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...