Jump to content
FAS Goran
Irena HGT

Mercedes CLA

Recommended Posts

carbuyer.jpg Carbuyer: 2021. Mercedes CLA Shooting Brake

 

Praktičnost karavana, ali bez komplikacija auta od 5 metara kao što bi bila C klasa karavan.

Trenutno, CLA Shooting Brake nema konkurenciju na tržištu jer još uvek niko ne pravi ovakav auto baziran na C segmentu (A klasi):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lorinser Mercedes AMG CLA 35

 

211611-lorinser cla 1.jpg

 

Iz Lorinsera stiže i kit za pojačanje modela Mercedes AMG CLA 35. To konkretno znači da je 2.0 turbo motor pojačan sa 306KS i 400 Nm na 340KS i 470 Nm obrtnog momenta (što klijenta košta 1.499 evra). U kratkoj vesti se ne navode podaci o ubrzanju i najvećoj brzini. Pored toga, u Lorinserovoj ponudi su i alu točkovi od 20 inča po ceni od 619 evra po komadu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes CLA 200 7G-DCT na testu Auto magazina

 

cla m26.jpg

 

Ekstravagancija koju je započeo Mercedes CLS već duže vreme je dostupna i u nižoj klasi. Ovo je druga generacija njegove bebi verzije - Mercedes CLA. Kupe sa četvora vrata je kategorija koja već odavno nije nikakva nepoznanica. Jedan od začetnika ove klase je Mercedes CLS, koji je kao koncept pod nazivom Vision CLS Concept predstavljen pre nešto više od 17 godina. Kupci su ga dobro prihvatili a posebno njegovu drugu generaciju, pa je Mercedes odlučio da isti koncept primeni i na nižoj klasi. Tako je 2013. nastao CLA, kupe-limuzina na bazi A klase.

 

cla m25.jpg

 

Postao je prvi Mercedesov model sa prednjim pogonom koji je stigao na tržište Amerike. Istovremeno je važio za najaerodinamičniji serijski auto u tom trenutku. Pojavom potpuno nove A klase, red je bio da se promeni i CLA. Da ne bude zabune, Mercedes u ponudi ima i A klasu sedan.

 

cla m24.jpg

 

Možda na prvi pogled deluje zbunjujuće što ima dva sedana u praktično istoj klasi, ali to su po karakteru potpuno različiti automobili. Dok je A klasa sedan klasična limuzina namenjena konzervativnijim kupcima koji cene ovaj oblik karoserije i imaju potrebu za kompaktnijim spoljašnjim dimenzijama, CLA karakteriše sportskiji karakter, kao i mnogi elementi kupea.

 

cla m23.jpg

 

Za početak, prozori nemaju okvire, a zadnja linija krova je niža nego kod limuzine A klase. Istina, to je dovelo do manje prostora na zadnjem sedištu. Mercedes se oko toga ne uzbuđuje, s obzirom da ideja ovog automobila i nije udoban prevoz za petoro, iako je za taj broj osoba i registrovan.

 

cla m22.jpg

 

Cilj je zadovoljstvo u vožnji a pre svega uživanje u njegovoj pojavi. Auto zaista izgleda više nego atraktivno, a zbog uspešno rešenih proporcija na prvi pogled pomislite da se radi o CLS-u.To i jeste bio cilj, sa  obzirom na mnoštvo drugačijih elemenata u odnosu na A klasu sedan. Potpuno su drugačiji prednji i zadnji deo, pogotovo zadnje svetlosne grupe, koje su glavni krivac za zbunjivanje posmatrača i pomisli da je pred njim CLS.

 

cla m21.jpg

 

Ništa to nije slučajno, a posebno iznenađuje podatak da je CLA duži i širi od aktuelne C klase! Istina, tek za koji milimetar. Specijalan paket opreme Edition, namenjen modelima koji su se tek pojavili na tržištu, posebno privlači pažnju. Pre svega, tu su narandžasti detalji koji se dobro slažu sa sivom karoserijom.

 

cla m20.jpg

 

Unutrašnjost je takođe dobila obeležja ovog paketa opreme u vidu narandžastog štepa na sedištima, u vratima i na komandnoj tabli. Iako je okruženje već poznato iz A klase, teško da ćete ostati ravnodušni prema luksuznim materijalima koji deluju kao da su preuzeti iz daleko skupljih modela.

 

cla m19.jpg

 

Inače, CLA 200 može da se nabavi od 30.228 evra, koliko košta CLA 180 sa 136 konja. Isti motor je i u našem CLA 200, ali u jačoj varijanti od 163 konjske snage. To što ima prednji pogon ne treba da vas brine. Šta više, većina vozača ovog modela su mlađi ljudi za koje bi zadnji pogon bio preveliki izazov.

 

cla m18.jpg

 

Sa druge strane, zahtevnijima su namenjene jače verzije, koje imaju i ''4Motion'' pogon na sva četiri točka. Za one koji imaju ekstremna očekivanja u pogledu performansi, rezervisane su primerci sa AMG oznakom, čija snaga se kreće od 306 do 421 KS.

 

cla m17.jpg

 

Naš primerak je prava mera za sve one koji nemaju potrebu da auto forsiraju do limita. Daleko od toga da je CLA 200 spor, naprotiv. Do stotke stiže za 8.2 sekunde, što je više nego lepa cifra koja nagoveštava  snažna ubrzanja. Tako je podešen i sedmostepeni automatizovani menjač sa dve lamele.

 

cla m16.jpg

 

Standardni režim je, naravno, Comfort. Iako njegov naziv zvuči možda previše opušteno, nije tako. Programiran je da nešto kasnije menja brzine, držeći ga na nešto višim obrtajima u cilju raspolaganja većim zalihama snage motora. Kod nekih drugih proizvođača, ovakav setap bi se zvao ''sport'' mod.

 

cla m15.jpg

 

Smatramo da su inženjeri možda malo i preterali u strogoći, s obzirom da je 1.3 turbo-benzinac izuzetno elastičan čak i na niskim obrtajima. Zato smo u opuštenoj gradskoj vožnji koristili Eco režim, ne zbog uštede, već zbog ranijeg menjanja brzina.

 

cla m14.jpg

 

Vrlo je interesantno kako snažno povlači od 1.200 obrtaja, na koliko ume da padne kazaljka obrtomera posle promene stepena prenosa. Prijalo nam je i kako slaže svih sedam brzina do šezdesetak na sat. Čak i onda kada nam je trebalo naglo međuubrzanje, nije bilo problema sa snagom na niskim obrtajima. Sport režim, očekivano, ozbiljno menja karakter.

 

cla m13.jpg

 

Menja se mapa ubrizgavanja goriva, volan postaje tvrđi a menja se i boja ambijentalnog osvetljenja. Naravno, tu je i mogućnost individualnog podešavanja parametara. Ovde nema adaptivnog ogibljenja, tako da je auto sve vreme relativno tvrd. Poskakuje preko neravnina ali nije neudoban, s obzirom da je ostavljen popriličan hod elemenata oslanjanja.

 

cla m12.jpg

 

Brzi prolasci preko neravnina u krivinama otkrivaju da nije namenjen vožnji na stazi zbog već pomenutog velikog hoda ogibljenja i sklonosti ka umerenom ljuljanju. Može se reći da je ovo zanimljiv kompromis sportskih performansi i komfora. Očigledno je da nije super-sportista, ali nije ni za potcenjivanje.

 

cla m11.jpg

 

U tom kontekstu, bila nam je više nego zanimljiva reakcija svih onih kojima smo posle vožnje u ''sport'' modu saopštili da je pod haubom motor zapremine 1.332 kubika. CLA 200 ozbiljno vuče, a jedino što nam je nedostajalo je pucanje iz auspuha. Očigledno je da za tako nešto mora da se izdvoji više para, odnosno nabavkom jačih motora.

 

cla m10.jpg

 

Međutim, ukupna pojava je više nego dovoljna da se svi okreću za vama; počevši od niskoprofilnih 19-ca sa narandžastim rubom iza kojih se kriju perforisani diskovi, pa do više nego atraktivnog enterijera. Tu su sportska sedišta sa podešavanjem na struju koja omogućavaju vrlo nisku poziciju vozača. Doduše, nema štelovanja širine naslona, i bočna podrška nije previše izražena, ali su vrlo udobna i lepo izgledaju.

 

cla m9.jpg

 

Naslon im je profilisan tako da obezbeđuju dodatni prostor za noge putnika pozadi, koji je tek za koji milimetar veći u odnosu na prethodnika. To znači da osobe prosečne visine mogu da sednu bez problema, ali će im biti knap za glavu. Interesantno je i da su tapacirunzi zadnjih vrata podjednako bogato tapacirani kao i oni napred, što nije baš čest slučaj čak ni kod premium modela C segmenta.

 

cla m8.jpg

 

Svi najvažniji sistemi bezbednosti na broju, a tu je i čuveni MBUX virtuelni asistent koji omogućava da se sa autom ispričate, izvršite brojna podešavanja kao i da dobijete sve neophodne informacije. Ukoliko auto nije povezan na internet, njihov broj je ograničen, ali i dalje glasom možete da promenite stanicu, temperaturu klime, odaberete izvor zvuka, promenite boju ambijentalnog osvetljenja...

 

cla m7.jpg

 

Kada smo već kod nje, interesantno je da se menja boja tri centralna ventilaciona otvora - kada smanjujete temperaturu, oni se na trenutak zaplave a kada je povećavate - zacrvene. Kao i kod ostalih najnovijih Mercedesa uživali smo u lakoći kretanja kroz meni, što samih instrumenata, što multimedije.

 

cla m6.jpg

 

Leva grupa tastera na volanu upravlja instrumentima, čiji izgled i vrstu prikaza lako možete da promenite, dok desna grupa upravlja centralnim displejem. I da, budite pripremljeni za USB tip-C utičnice. Nema više klasičnih, pa preporučujemo da obezbedite nekoliko adaptera za svaki slučaj.

 

cla m5.jpg

 

Mercedes CLA je prava ulaznica u svet sportskih modela iz Štutgarta. Kao što smo već pomenuli, u ponudi su i ekstremno sportske verzije koje do stotke stižu za 4.9 sekundi. To ne treba da vas brine ukoliko je auto namenjen mlađoj osobi. CLA 200 je optimum kada su u pitanju dobre performanse i niska potrošnja. Prosek po Beogradu nam je iznosio 8.3 l/100 km uz prosečnih 27 km/h, a nije veliki potrošač ni na auto-putu; pri 130 km/h je na svega 2.400 obrtaja i tada troši oko 6.5 litara na 100 kilometara.

 

cla m4.jpg

 

Bez obzira da li želite da privučete pažnju izgledom automobila ili da jednostavno uživate u vožnji, kvalitetu i najnaprednijim tehničkim rešenjima, Mercedes CLA je prava tema za razmišljanje. Možda nije najpraktičniji, ali ovo je svakako auto koji se bira srcem i isto tako uživa u njemu.

 

cla m3.jpg

 

Možda na prvi pogled ne deluje dovoljno veliko, tek ''sabvufer'' smešten u prtljažniku dobro radi svoj posao. Audio sistem je snažan i nema izobličenja čak ni kada se muzika odvrne.

 

cla m2.jpg

 

Digitalni instrumenti mogu da se prilagođavaju po ukusu vozača. Personalizacija uključuje i mapu navigacije a mogućnosti su brojne. Sve se obavlja preko tastera osetljivih na dodir na levoj strani volana, dok desna upravlja centralnim displejem.

 

cla m1.jpg

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

removebeforerace.jpg RemoveBeforeRace: Mercedes AMG CLA 45S Shooting Brake

 

AMG je poslednjih godina krenuo putem SUV modela jer su tu pare, putem izbacivanja većih i ugradnju manjih motora, a svaki sledeći AMG se čuo sve lošije i lošije...i mnogi su se pitali šta će tako ostati od nekadašnjeg AMG-a. Ali, onda se pojavio CLA 45S Shooting Brake. Nije SUV, čuje se odlično, neće biti prodat u brojevima ni približno SUV modelima, ali ponovo vraća na tržište suštinu AMG automobila:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Mercedes CLA 45 AMG na Autobanu

 

380KS/475Nm iz 2.0 turbo-benzinca sa pogonom na svim točkovima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vath Mercedes AMG CLA 45 S

 

vath cla 03.jpg

 

Tjuner Vath se pohvalio paketom za Mercedes AMG CLA 45 S, a koji pored pojačanja njegovog motora podrazumeva i druge elemente. Tako umesto 421KS i 500 Nm ovaj CLA 45 S Shooting Brake raspolaže sa 490KS i 620 Nm obrtnog momenta, pa ubrzanje od 0-100 km/h traje 3.7 sekundi (0.3 sekunde bolje u poređenju sa serijskim modelom).

 

vath cla 02.jpg

 

Tjuner u kratkom saopštenju ne navodi maksimalnu brzinu.

 

vath cla 01.jpg

 

Tu su i modifikovano oslanjanje (auto je niži 20 mm), točkovi od 20 inča sa gumama 265/30, kao i jače kočnice (diskovi od 390 mm).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Restajling Mercedes CLA & CLA Shooting Brake

 

231229-Mercedes CLA 2023 012.jpg

 

Uz brojne inovacije i unapređenu standardnu opremu, Mercedes jača poziciju modela CLA i CLA Shooting Brake kao trendsetera u segmentu kompaktnih vozila. Novo oblikovani prednji branik, revidirana maska sa šablonom zvezda i novi zadnji difuzor izoštravaju sportski karakter. Ovome su dodata i modernizovana grafika u LED High Performance farovima koji su prvi put standardni, i LED zadnja svetla.

 

231230-Mercedes CLA 2023 011.jpg

 

Nove boje hyper blue (ekskluzivno za modele CLA) i spectral blue, kao i tri dodatna dizajna felni u veličinama do 19 inča, proširuju izbor za individualizaciju. Standardno, novi modeli CLA i CLA Shooting Brake opremljeni su 17-inčnim aluminijumskim felnama sa pet krakova u vanadijum srebrnoj boji ili u crnoj boji visokog sjaja.

 

231231-Mercedes CLA 2023 010.jpg

 

Vrhunac unutrašnjosti je dvostruki ekran. Sada uključuje 7.0-inčni i 10.25-inčni ekran kao standard. Opciono su dostupna dva displeja od 10.25 inča sa izgledom širokog ekrana. Oni nude holističko iskustvo visoke tehnologije i stvaraju izuzetno otvorenu prostornu arhitekturu. Volan je standardno presvučen kožom Nappa. Alternativno, multifunkcionalni sportski volan je po prvi put dostupan u ARTICO veštačkoj koži.

 

231232-Mercedes CLA 2023 m09.jpg

 

Novi ukrasni elementi u tamnom karbonskom izgledu, braon limet drvo ili braon MICROCUT mikrovlana (samo AMG linija) dodatno poboljšavaju unutrašnjost. Grejani obruč volana je takođe dostupan u AMG liniji. Udobna sedišta su takođe deo novog standarda visokog kvaliteta u CLA Coupe i CLA Shooting Brake. Standardno su opremljeni kombinacijom ARTICO veštačke kože i trodimenzionalno reljefne tkanine u crnoj boji. Takođe su opciono dostupni u trendovskoj sivoj boji žalfije. U AMG liniji, standardna presvlaka sedišta od ARTICO veštačke kože/mikrovlakana MICROCUT je sada dostupna i u bahia braon boji. Ukupno pet boja je dostupno u AMG liniji: crna, bahia braon, siva žalfija, titanijum siva biserna/crna i, po prvi put, crvena biber/crna. Presvlaka od tkanine se sastoji od 100% recikliranih materijala. Upotreba recikliranih materijala je važna mera na putu ka neutralnosti CO2. Već krajem ove decenije Mercedes ima za cilj da najmanje prepolovi emisiju CO2 po putničkom automobilu u novom voznom parku tokom čitavog životnog ciklusa u poređenju sa 2020.

 

Mercedes je značajno unapredio standardnu opremu i još preciznije prilagodio logiku ponude specifičnim željama kupaca. Na primer, osnovna oprema dva nova CLA modela već uključuje Highbeam Assist, kameru za vožnju unazad i USB paket pored kožnog volana i LED prednjih farova. Od vozila opremljenih linijom opreme Progressive pa nadalje, kupci dobijaju i Parking paket i Mirror paket, kao i EASY-PACK vrata prtljažnika za CLA Shooting Brake. U pogledu opsega dizajna kao što su boje, presvlake, ukrasi i točkovi, kupci mogu da konfigurišu vozila što je moguće individualnije. CLA Coupe i CLA Shooting Brake imaju najnoviju generaciju MBUX-a sa novodizajniranim stilovima prikaza: ''Classic'' pruža sve relevantne informacije za vozača, ''Sporty'' impresionira dinamičkim brojačem obrtaja, a ''Discreet'' je ograničen na najbitnije stavke. Zajedno sa tri režima (Navigacija, Pomoć, Servis), instrument tabla i centralni displej se mogu individualizovati prema željama vozača i situaciji. Centralni ekran nudi sve prethodne funkcije kao što su navigacija, mediji, telefon, vozilo itd. i njime se može lako upravljati kao ekran osetljiv na dodir.

 

Revidirani telematics sistem impresionira novim dizajnom i poboljšanim performansama. Nova karakteristika je povezivanje sa pametnim telefonima preko Apple CarPlay-a ili Android Auto Wirelessa. Za dalje povezivanje, CLA Coupe i CLA Shooting Brake imaju dodatni USB-C port i povećan kapacitet USB punjenja. Svi USB portovi su sada osvetljeni. Sa aktivacijom onlajn usluga u aplikaciji Mercedes me, glasovni asistent Hey Mercedes postaje još sposobniji za dijalog i učenje. Određene radnje se takođe mogu pokrenuti bez izgovaranja ''Hey Mercedes''. MBUX glasovni asistent takođe može da objasni funkcije vozila. U početku dostupan u Nemačkoj, novi audio vodič za putovanja ''Tourguide'' dodaje uzbudljivu funkciju putnim informacijama kao deo ''MBUX Voice Assistanta'' iz Mercedes me. Kada se da glasovna komanda ''Hey Mercedes, start Tourguide'', MBUX infotainment sistem čita zanimljive činjenice o interesantnim mestima duž rute. Sistem reaguje na oko 3.400 informativnih znakova duž nemačkih autoputeva. U kombinaciji sa najnovijom MBUX generacijom, opcioni Burmester surround zvučni sistem sada ima impresivno Dolby Atmos audio iskustvo. Daje muzici više prostora, jasnoće i dubine. Dolby Atmos omogućava da se diskretni audio elementi ili objekti postave u trodimenzionalno zvučno polje i prilagode svakom okruženju za reprodukciju.

 

Mercedes CLA 2023 08.jpg

 

Novi CLA modeli se takođe poboljšavaju u pogledu pomoći u pogledu bezbednosti. Sa modifikovanim paketom pomoći vozaču, na primer, pomoć pri održavanju trake se mnogo udobnije kontroliše pomoću active steering controla. Sledeća generacija Parking paketa podržava uzdužno parkiranje i nudi vizuelizaciju od 360 stepeni za parkiranje uz pomoć kamere koristeći 3D slike.

 

231235-Mercedes CLA 2023 07.jpg

 

Benzinski motori su elektrifikovani i uključuju četvorocilindrične jedinice sa 7- ili 8-stepenim DCT automatskim menjačem kao standardom. Kao blagi hibridi, motori su opremljeni dodatnim napajanjem od 48 volti koje podržava agilnost pri pokretanju sa 10 kW više snage. Prilikom kočenja i ubrzanja, starter-generator se rekuperira i tako napaja 12-voltnu mrežu u vozilu i 48-voltnu bateriju električnom energijom. Ovo može podržati motor sa unutrašnjim sagorevanjem tokom ubrzanja. Novi ECO Score 3.0 motiviše vozače da usvoje ponašanje za uštedu goriva kroz diferenciranu procenu različitih faza vožnje.

 

231236-Mercedes CLA 2023 06.jpg

 

Još jedan veliki korak čine novi CLA Coupe i CLA Shooting Brake modeli sa plug-in hibridnim pogonom. Poboljšana visokonaponska baterija nudi veći sadržaj upotrebljive energije, što rezultira većim električnim dometom. Snaga elektromotora je povećana za 5 kW i sada dostiže snagu od 80 kW. Punjenje od 10% do 80% traje oko 25 minuta.

 

mercedes cla 2023 05.jpg

 

Mercedes-AMG CLA & CLA Shooting Brake

 

Brojna ažuriranja čine CLA i CLA Shooting Brake iz Mercedes-AMG-a još poželjnijim. Novi dizajn eksterijera je posebno upečatljiv na CLA 35 4MATIC Coupe i CLA 35 4MATIC Shooting Brake. Oba modela su dobila AMG-specifičnu masku hladnjaka sa vertikalnim letvicama, preoblikovani prednji branik i okruglu značku sa AMG amblemom koji pojačava pripadnost brendu.

 

231233-Mercedes CLA 2023 04.jpg

 

Revidirani dizajn unutrašnjosti farova sa LED ili MULTIBEAM LED tehnologijom i LED zadnja svetla takođe karakterišu dva vrhunska modela CLA 45 S 4MATIC+ Coupe i CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake. Postoje tri nova kompleta felni od lakih legura za 35 modele: standardni točkovi sa 10 krakova, od 18 inča u crnoj boji visokog sjaja i opcioni točkovi od 19 inča sa petokrakim dizajnom u mat crnoj boji ili u mat crnoj boji sa prirubnicom oboda visokog sjaja. Novi točkovi za dve verzije 45 S uključuju standardne točkove od 19 inča sa dizajnom sa pet duplih krakova u mat crnoj boji visokog sjaja ili opcione točkove od 19 inča u dizajnu sa pet duplih krakova u mat crnoj boji sa obodom visokog sjaja.

 

U unutrašnjosti će zainteresovani otkriti nove presvlake za standardna sportska sedišta ili opciona AMG Performance sedišta. Kombinacija veštačke kože ARTICO sa mikrovlaknima MICROCUT takođe se može naručiti u bahia braon boji. Mercedes-AMG CLA modeli nude i novi AMG Performance volan. AMG dugmad na volanu impresioniraju intuitivnom logikom rada. Oni omogućavaju kontrolu važnih funkcija vožnje i svih programa vožnje bez skidanja ruku sa volana. Novi Mercedes-AMG CLA modeli takođe imaju koristi od najnovije MBUX generacije: više performansi i dizajn ekrana specifičan za AMG čine iskustvo brenda opipljivim. Modeli 35 su opremljeni električnim sistemom od 48 volti i starter-generatorom. Starter-generator druge generacije deluje kao blagi hibrid, obezbeđujući privremeno povećanje snage od 10 kW (14 KS). Snažan i okretan 2.0 četvorocilindrični motor sa turbopunjačem proizvodi 306 KS, koji se raspoređuje na sva četiri točka preko AMG SPEEDSHIFT DCT 8G menjača i AMG Performance 4MATIC pogona na sva četiri točka. Sportske performanse (ubrzanje 0-100 km/h za 4.9 sekundi) kombinovane su sa širokim spektrom doživljaja vožnje - od veoma sportskog do komfora na dugim stazama.

 

231234-Mercedes CLA 2023 03.jpg

 

Specijalno ograničeno izdanje dostupno je za CLA 45 S 4MATIC+ Coupe i Shooting Brake: AMG Street Style Edition. Sa svojom planinsko sivom magno bojom i bočnim folijom sa AMG logom i AMG šarom, naglašava sportski izgled. Isto važi i za akcente u fluorescentnoj narandžastoj boji. Ovo izdanje ima 19-inčne AMG točkove od lake legure u dizajnu sa pet duplih krakova u mat crnoj boji.

 

mercedes cla 2023 02.jpg

 

Crveno ofrabane kočione čeljusti čine atraktivan kontrast sa točkovima. Ostali elementi eksterijera uključuju AMG aerodinamični paket, AMG Night paket I i II i AMG poklopac rezervoara za gorivo.

 

Mercedes CLA 2023 01.jpg

 

Unutrašnjost AMG Street Style Edition takođe ima prepoznatljiv dizajn: AMG Performance sedište od crnih MICROCUT mikrovlakana ukrašeno šavovima i istaknutim delovima u svetlo narandžastoj boji. Oznaka ''CLA 45 S'', takođe u narandžastoj boji, pa AMG Performance volan, kao i AMG ukrasni elementi od aluminijuma dodaju dodatne akcente unutrašnjosti. Pažnju prema detaljima takođe demonstriraju prednji panel sa kontrastnim narandžastim šavovima i AMG lajsne na pragovima vrata sa natpisom ''AMG'', kao i AMG patosnice sa natpisom ''Street Style Edition'' i narandžastim šavovima. Sa snagom od 421KS, Coupe i Shooting Brake su snažno motorizovani. Kompaktni sportski automobili ubrzavaju sa mesta do 100 km/h za 4.1 sekundu. Maksimalna brzina je ograničena na 270 km/h. Pored performansi, AMG 2.0 turbo motor impresionira svojom spontanom reakcijom. Potpuno varijabilni pogon na sva četiri točka sa AMG TORQUE CONTROL sistemom daje značajan doprinos dinamičnom iskustvu vožnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Mercedes CLA protiv Tesle Model 3

 

231231-Mercedes CLA 2023 010.jpg

 

Mercedes priprema potpuno novu, treću generaciju modela CLA koji će ponuditi potpuno električni i blago-hibridni benzinski pogon. Nova limuzina u stilu kupea sa četvoro vrata bi trebalo da bude predstavljena u obliku koncept automobila na sajmu u Minhenu u septembru ove godine, pre planiranog starta prodaje početkom 2025. Kao deo nedavnih poteza da se pojednostavi imenovanje modela, očekuje se da će novi Mercedes CLA zadržati svoje tradicionalno ime i u potpuno električnom obliku i u verziji sa SUS motorima.

 

Autocar navodi da se novi CLA nalazi među četiri nova modela ''Entry Luxury'' koje će Mercedes predstaviti u naredne tri godine kao deo sveobuhvatnog restrukturiranja svoje linije kompaktnih automobila u okviru strategije ''Electric First''. U velikom pomeranju naglaska ka modelima na višim pozicijama, Mercedes kaže da će smanjiti broj kompaktnih modela sa sedam koje danas nudi na samo četiri do kraja 2026. Ovaj potez će rezultirati ukidanjem postojećih verzija sa SUS motorima, i to hečbeka Mercedes A Klase, limuzine A Klase sa standardnim međuosovinskim rastojanjem, limuzine A Klase sa dugim međuosovinskim rastojanjem kineske proizvodnje i MPV-a Mercedes B Klase. U obnovljenoj liniji kompaktnih automobila, novoj CLA limuzini će se pridružiti naslednici modela CLA Shooting Brake, GLA/EQA krosovera i GLB/EQB SUV-a. Sva četiri modela bi trebalo da se proizvode u električnim i benzinskim verzijama u Mercedesovim fabrikama u Raštatu u Nemačkoj i Kečkemetu u Mađarskoj.

 

Izvršni direktor Ola Kelenius je o planovima rekao: ''Fokusiraćemo se na modele za koje verujemo da su najuspešniji u celom svetu.'' U osnovi budućih modela je nova platforma Mercedes Modular Architecture (MMA). Za razliku od MB-EA platforme - koja će, kako Mercedes potvrđuje, isključivo podržavati potpuno električne modele i namenjena je za proizvodnju 2025. godine kao osnova za buduće električne verzije C Klase i GLC - MMA platforma je projektovana za potpuno električne i modele sa SUS motorom. Objašnjavajući dvostruku ulogu nove platforme, Kelenius je rekao: ''Prvo je električna. Ali to ne znači da je samo električna.''

 

Ključni stilski elementi novog CLA uključuju masku postavljenu nisko u prednjem braniku, zajedno sa ugaonim farovima koji su povezani svetlosnom trakom na prednjem delu. Još jedna svetla traka će takođe biti postavljena preko poklopca prtljažnika. Takođe se tvrdi da duže međuosovinsko rastojanje od današnjeg CLA obezbeđuje bolji pristup i prednjem i zadnjem delu kabine. Kada novi CLA stigne 2025. godine, u početku će se prodavati u električnom obliku, a opcija sa mild hybrid pogonom stiže šest meseci kasnije, ali samo na odabranim tržištima. Ovo ukazuje da su verovatne i AMG verzije, iako to tek treba da bude potvrđeno. U potpuno električnom obliku, MMA podržava arhitekturu od 800V sa punjenjem do 350 kW. Ovo omogućava punjenje baterije od 10-80% u roku od 30 minuta, kaže Mercedes.

 

Struktura u stilu skejtborda je zamišljena oko nove litijum gvožđe fosfatne baterije, a Mercedes tvrdi se da nudi znatno poboljšanu efikasnost u odnosu na litijum-jonske jedinice koje kompanija danas koristi. Predviđene su verzije sa jednim motorom i prednjim pogonom, kao i zadnjim pogonom sa dva motora. Četvorocilindrični motor koji će biti ponuđen u novoj CLA limuzini je razvio Mercedes u Nemačkoj, ali će uključivati periferne komponente kompanije Geely, koja će ga takođe proizvoditi u novoosnovanoj fabrici u Kini. ''To je potpuno novi motor projektovan za Euro 7 propise o emisiji izduvnih gasova'', rekao je Markus Šefer, šef istraživanja i razvoja u Mercedesu. Plug-in hibridni pogon neće biti dostupan, potvrdio je izvor, dodajući: ''U budućnosti će kupac moći da bira između potpuno električnog ili blago hibridnog benzinca u zavisnosti od tržišta.'' Novi CLA će uključivati i Mercedes-Benzov MB.OS operativni sistem.

 

U skladu sa širim pomeranjem industrije ka profitu, Mercedes želi da poboljša i promoviše privlačnost svojih najvećih i najraskošnijih ponuda, ali nije spreman da u potpunosti ukine svoje manje automobile. Još uvek nema reči o cenama, ali fokus na maksimiziranju efikasnosti i dometa ukazuje na svest o potrebi da se ovaj automobil učini održivim svakodnevnim predlogom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes CLA concept na novoj slici

 

mercedes cla 24 02.jpg

 

Mercedes je najavio da će novi koncept automobil premijerno biti prikazan na sajmu IAA Mobilty 2023, koji će se od 5. do 10. septembra održati u Minhenu. Automobil će imati veoma aerodinamičnu siluetu, pri čemu će preuzeti neke aerodinamičke elemente iz Mercedes EQXX concepta. Koncept bi trebalo da ima baterije od oko 90 kWh i domet koji iznosi do 750 km.

To će biti prvi model napravljen na novoj MMA platformi koja je razvijena u skladu sa filozofijom ''prvo električna energija'', ali će takođe moći da primi SUS motore za produženje dometa u zemljama u kojima mreža stanica za punjenje nije dovoljno razvijena. Motori sa 3 i 4 cilindra sa unutrašnjim sagorevanjem dolaze iz novog partnerstva sa kineskom kompanijom Geely, a biće proizvedeni u novoj Geely fabrici u Kini. Serijska verzija treće generacije Mercedes CLA biće predstavljena tokom sledeće godine.

 

mercedes cla 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...