Jump to content
FAS Goran
Irena HGT

Tesla Model 3

Recommended Posts

Najavljen jeftin Teslin Model 3

 

Tesla Model 3

 

Nakon što je najavio ultramoćnu verziju Modela 3, koja će koštati 85.000 dolara, Elon Musk je napokon predstavio i vreme dolaska najjeftinije varijante Modela 3, odnosno električnog automobila 'dostupnog svakome' koji će koštati 35.000 dolara. Elon Musk je objavio da je na tom vozilu kompanijina zarada minimalna, tako da se za sada mora fokusirati na proizvodnju profitabilnijih modela, kako bi popravila katastrofalno loš priliv novca u kompaniju. Zato je objavio da će najjeftiniji model biti dostupan cca 6 meseci nakon što se ostvari željena stopa rasta kojom će fabrika proizvoditi 5.000 automobila nedeljno. Stručnjaci kažu da bi to moglo da se dogodi u januaru sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslin Model 3 u Kaliforniji po prodaji prestigao BMW serije 3 i Mercedes C klasu

 

T-Sportsline 1.jpg

 

O popularnosti Teslinog električnog automobila za mase najbolje svedoči podatak da se na listi čekanja nalazi više od 450.000 kupaca. Američki proizvođač jednostavno ne može da proizvede dovoljno automobila da zadovolji potražnju, a iako električni automobili još uvek čine tek delić ukupnog tržišta automobila, njihovi prodajni rezultati nagoveštavaju da je na horizontu velika promena trenda. U Tesli su tako najavili da će već ove godine Model 3 biti najprodavanija premium limuzina na tržištu SAD-a. Predviđanje je dobilo potvrdu u stvarnosti već u prvom kvartalu. Iako u Tesli inače ne objavljuju kvartalne prodajne rezultate, kompanija se pohvalila da je u Kaliforniji u prva tri meseca registrovano više novih Modela 3 nego BMW-a serije 3 i Mercedesa C klase. Na poutevima se tako našlo 3.723 novih Modela 3, 3.323 primerka C klase i 3.260 primeraka serije 3. Tesla trenutno drži 14.3% tržišta, a u Palo Altu tvrde da na nivou SAD-a duvaju za vrat Mercedesovoj C klasi sa udelom većim od 25%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/23/2018 at 9:40 PM, neshaoct said:

...Consumer Reports (CR), je saopštio da ne može da izda preporuku kupcima za nabavku Modela 3. U toj organizaciji navode da postoje ozbiljne mane na novom Teslinom električnom automobilu, a jedna od njih je preveliki zaustavni put na testovima kočenja pri brzini od 60 milja na sat (96 km/h). CR tvrdi da je Modelu 3 potrebno 46.3 m da se potpuno zaustavi kada se kreće brzinom od 96 km/h, što je, prema njihovim rečima, ''daleko lošiji rezultat'' od svih savremenih putničkih automobila koje su testirali. Kako kažu, ovaj zaustavni put je, na primer, kraći svega 2.1 m u odnosu na popularni kamionet Ford F-150...

 

Consumer Reports: Tesla ''apdejtovao'' Model 3, auto sada odlično koči

 

tesla cr.jpg

 

Nakon što je pre nedelju dana objavio da ne može da preporuči kupcima Model 3 zbog prevelikog zaustavnog put na testovima kočenja, američki Consumer Reports promenio je odluku posle fabričkog apdejta kojim je Tesla unapredio kočnice. Consumer Reports (CR), koji već više od osam decenija testira i upoređuje proizvode na tržištu SAD, izneo je protekle sedmice negativno mišljenje o novom, jeftinijem električnom automobilu kompanije Tesla. Ta organizacija prvobitno je navela da su uočene neke ozbiljne mane na Modelu 3, a jedna od njih bila je preveliki zaustavni put na testovima kočenja pri brzini od 60 milja na sat (96 km/h). CR je tvrdio da je Modelu 3 potrebno 46.3 m da se potpuno zaustavi kada se kreće brzinom od 96 km/h, što je, prema njihovim rečima, ''daleko lošiji rezultat'' od svih savremenih putničkih automobila koje su testirali. Kako kažu, ovaj zaustavni put je, na primer, kraći svega 2.1 m u odnosu na popularni kamionet Ford F-150.

 

Iako su u Tesli u početku javno osporili ove navode, direktor kompanije, Ilon Mask, kasnije je obećao da će problem biti rešen. On je rekao da je u pripremi apdejt softvera i da u toj kompaniji ''neće biti zadovoljni sve dok Model 3 ne pokaže bolje rezultate na testu kočenja od bilo kog uporedivog savremenog automobila''. Nedelju dana kasnije, oglasio se Consumer Reports otkrivši da je pomenuti apdejt značajno unapredio rezultate na testu kočenja. Posle ponovljenog testiranja sa unapređenim softverom, Model 3 je prei brzini od 96 km/h uspeo da se zaustavi za svega 40.5 m, što je poboljšanje od 5.8 m u odnosu na prethodno merenje. ''Novi rezultat u potpunosti se uklapa u karakteristike tipičnih luksuznih automobila slične veličine'', saopštio je CR. Nakon što je utvrdio da je kočenje unapređeno, CR je promenio prethodnu negativnu ocenu automobila i objavio da Model 3 sada može da dobije njihovu zvaničnu preporuku.

 

Ipak, ostale su neke zamerke sa prethodnog testiranja, kao što su isuviše tvrdo ogibljenje, buka od strujanja vazduha u vožnji i neudobna sedišta. Mask je rekao da je Tesla već izvršio određene promene na automobilu kojima će biti rešeni i ti problemi, a CR će uskoro proveriti te tvdnje na unapređenom Modelu 3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro četvrtina kupaca odustala od Teslinog Modela 3

 

177900-tesla model 3.jpg

 

U SAD je 23% onih koji su do sada rezervisali svoj primerak Modela 3 odustalo od kupovine i povuklo depozit od 1.000 dolara. Dok se američka kompanija muči da poveća proizvodnju Modela 3 i skrati vreme čekanja na isporuku vozila, mnogi od onih koji su još 2016. naručili i kaparisali ovaj automobil u međuvremenu su izgubili strpljenje i predomisli se. Podsećamo, Ilon Mask je predstavio Model 3 krajem marta 2016. godine, kao pristupačniji električni automobil koji treba da doprinese omasovljenju ove vrste vozila na putevima. Samo nedelju dana kasnije, kompanija je već primila 325.000 rezervacija potencijalnih kupaca širom sveta, a do kraja aprila taj broj je dostigao 400.000. Kada je nakon 15 meseci iščekivanja, u leto 2017. najzad počela serijska proizvodnja, uprkos tome što je u međuvremenu već odustalo oko 63.000 kupaca, broj narudžbina je porastao na 455.000. Tesla se u poslednjih godinu dana borio da dostigne planirani nivo proizvodnje i tek se u junu očekuje da po tom pitanju ispuni obećanja dana još za kraj 2017.

 

Prema podacima koje je prikupio ''Second Measure'', čak 23% potencijalnih kupaca Modela 3 u SAD odustalo je od nabavke ovog automobila i zatražilo nazad položeni depozit u iznosu od 1.000 dolara. Isti izvor navodi da nove rezervacije za Model 3 i dalje pristižu, ali da je njihov broj u ovom trenutku manji od onih koji povlače depozit. Među onima koji su odustali od kupovine, najviše ih je rezervisalo bazičnu verziju koja je koštala 35.000 dolara, bez uračunatih subvencija. Oni su shvatili da neće uspeti da dobiju umanjenje cene od 7.500 dolara koje subvencioniše država, jer se ova pogodnost ukida za kupce nakon što Tesla proizvede prvih 200.000 primeraka Modela 3. Kako su u pitanju kupci niže platežne moći (s obzirom da su rezervisali najjeftiniju opciju automobila) za njih je razlika od 7.500 dolara u ceni prevelika. Uprkos otkazima kupaca i povlačenju depozita, to za sada neće previše pogoditi kompaniju Tesla koja namerava da tokom juna dostigne nedeljnu proizvodnju od 5.000 vozila, što bi na godišnjem nivou iznosilo oko 260.000 jedinica.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najjeftinija verzija Teslinog Modela 3 stiže početkom 2019.

 

tesla model 3 j.jpg

 

Kompanija Tesla počeće sa proizvodnjom najjeftinije verzije Modela 3 u prvom kvartalu 2019, saopštio je Ilon Mask. Tesla je prilikom predstavljanja Modela 3 još pre tri godine posebno istakla da će to biti njen prvi ''pristupačni'' automobil čija će cena biti 35.000 dolara. To je donelo kompaniji ogroman broj zainteresovanih kupaca koji su uplatili depozit što je donelo ogroman pritisk na Teslu da isporuči vozila na vreme. Jeftinija verzija Modela 3 ima manje baterijsko pakovanje od 50 kWh, koje će prema tvrdnji Maska biti spremno do kraja godine.

Pre nekoliko nedelja direktor Tesle je izjavio da kompanija mora da dostigne nedeljni nivo proizvodnje od 5.000 jedinica, a onda da sačeka 3-6 meseci pre lansiranja osnovne verzije Modela 3. Tesla trenutno proizvodi oko 3.500 jedinica Modela 3 nedeljno. Nakon sastanka akcionara saopšteno je da je Model 3 postao najprodavaniji premijum sedan srednje veličine u SAD u maju, prodavaniji je od rivala poput Mercedesa C klase, BMW-a Serije 3 i Audija A4. Američka kompanija je tek nedavno najavila proizvodnju i najskuplje verzije Modela 3 sa dva motora od po 258 KS na prednjoj i zadnjoj osovini. Dodatni motor omogućava Modelu 3 ubrzanje 0-100 za 4.5 sekundi, što je samo sekund sporije od cilja mnogih superautomobila. Cena Modela 3 sa dva motora je 78.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sada proizvedeno 35.000 primeraka Tesle Model 3

 

tesla model 3 giga.jpg

 

Dok Elon Musk očajnički pokušava da ubdi deoničare kompanije da ga ne maknu i ne postave novog šefa, proizvodnja Modela 3 i dalje se zahuktava. Do sada je proizvedeno ukupno 35.000 primeraka, a trenutna nedeljna proizvodnja se popela na oko 2.560 primeraka. Kako bi zaustavio pad vrednosti kompanije i ogromnu potrošnju novca, za koji sve teže nalazi kreditore, Musk mora da ostvari cilj po kojem će proizvoditi najmanje 5.000 primeraka nedeljno, a interni rok za postizanje tog cilja iznosi još samo 20 dana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi Tesla Model 3 sa dva motora sišao sa proizvodne trake

 

tesla model 3 p.jpg

 

Kompanija Tesla proizvela je u subotu prvo vozilo Model 3 sa dva motora. Direktor kompanije Ilon Mask je istakao da je potpuno nova proizvodna traka napravljena za samo tri nedelje, a posebno se ponosi što je to učinjeno sa minimalnim resursima. ''Prva jedinica Modela 3 sa dvostrukim motorom silazi sa proizvodne linije'', napisao je Maks uz fotografiju tog događaja. U pitanju je jarko crveni sportski električni sedan sa 20-inčnim felnama, crvenim kočionim čeljustima i belim enterijerom. Model 3 sa dva motora je snažnija verzija ovog Teslinog modela, ubrzava 0-100 km/h ua 3.5 sekundi, maksimalna brzina je 250 km/h, a domet 500 km. ''Pobediće svakoga iz klase na stazi'', tvrdi Mask. Izlazak prvog Modela 3 sa dvostrukim motorom sa proizvodne trake u fabrici u Frimontu znači da je Tesla povećao proizvodni kapacitet osnovne verzije ovog automobila na blizu 5.000 jedinica nedeljno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla namerno odlaže prodaju 200-hiljaditog Modela 3?

 

tesla lager.jpg

 

Za kupce Modela 3 u SAD veoma je važno da jubilarni automobil bude zvanično prodat početkom jula, a ne krajem juna, kako bi mogli da dobiju povraćaj novca u visini 7.500 $. Prepun fabrički parking tek proizvedenih primeraka Teslinog Modela 3 ukazuje na to da kompanija verovatno oteže sa isporukom 200.000. automobila u Sjedinjenim Državama barem do 1. jula, odnosno do početka trećeg kvarta 2018. godine. U tom slučaju, državne subvencije za kupovinu Modela 3 ostale bi na snazi tokom sledeća dva kvartala, tj. do kraja ove godine, što bi svakom vlasniku donelo povraćaj 7.500 dolara. U suprotnom, ako bi se jubilarni primerak isporučio do kraja juna, pomenuta novčana stimulacija za nabavku ovog automobila važila bi samo do kraja septembra, a zatim bi se do kraja 2018. prepolovila, pa bi svaki kupac imao pravo na refundiranje ''svega'' 3.750 dolara. Tesla, naravno, zvanično nije ni potvrdio ni demantovao da taktizira kako bi izašao u susret svojim kupcima.

 

Inače, prema važećoj regulativi u SAD, nakon što neki proizvođač automobila proda u ovoj zemlji 200.000 primeraka jednog električnih modela, dolazi do postepenog smanjenja, a zatim i potpunog ukidanja državne subvencije koja uopšte nije mala. Primenjuje se sledeće pravilo: subvencija od 7.500 dolara tada važi samo u toku kvartala u kome je prodat jubilarni primerak i tokom narednog kvartala. Zatim se u sledeća 2 kvartala (6 meseci) smanjuje na 50%, a u naredna dva kvartala nakon toga pada na 25%, da bi na kraju bila potpuno ukinuta. Konkretno, na primeru Modela 3 to izgleda ovako: ako bi 200-hiljaditi automobil bio isporučen do kraja juna (dok još traje 2. kvartal u godini), subvencija od 7.500 dolara važila bi samo do kraja septembra. Zatim bi do 31. marta 2019. ona iznosila polovinu te sume (3.750 dolara), a u narednih 6 meseci (do 30. septembra 2019.) država bi refundirala kupcu svega 25% početne subvencije (1.875 dolara). Posle septembra 2019, kupci ne bi imali pravo na bilo kakav povraćaj novca. Ako bi Tesla odložio isporuku 200-hiljaditog Modela 3 barem za 1. jul, svi pomenuti rokovi produžili bi se za po tri meseca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla od kupaca traži još 2.500 dolara da potvrde rezervaciju za Model 3

 

tesla model 3 p.jpg

 

Američki proizvođač električnih automobila zatražio je od potencijalnih kupaca, koji su već naručili Model 3 i uplatili depozit od 1.000 dolara, dodatnu sumu novca, pre nego što kompanija počne da izrađuje njihovo vozilo. Iz Tesle su saopštili da se dodatna uplata od 2.500 dolara odnosi na kupce u SAD i Kanadi. Ako bi svi oni koji su u poslednje dve godine naručili svoj primerak Modela 3 ispunili ovaj zahtev proizvođača iz Kalifornije, Tesla bi inkasirao oko milijardu dolara, što bi za kompaniju predstavljalo preko potrebnu injekciju svežeg novca.

Kako piše ''Detroit njuz'', potencijalni kupci koji su rezervisali automobil mogu da izaberu jednu od tri varijante Modela 3, u slučaju da potvrde svoju narudžbinu. Jedna od opcija je Model 3 ''Long Range'' sa zadnjim pogonom, druga je ''Long Range'' verzija sa dva motora i pogonom na sva 4 točka, a treća je dugo očekivani Model 3 ''Performance''. Ipak, sve ove varijante su skuplje od - u početku obećane - bazične verzije koja košta 35.000 dolara i koja još nije na raspolaganju. Tesla već duže vreme pokušava da podigne proizvodnju Modela 3 na konstantnih 5.000 jedinica nedeljno, ali prema navodima ''Blumberga'', ona je krajem juna u proseku iznosila svega 3.400 sedmično.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model 3 ruši prodaju Modela S?

 

tesla s 3.jpg

 

Tesla se poslednjih godina nalazi pod sve većim interesom javnosti, a budući da kompanija ne izbacuje rezultate o prodaji svaki kvartalni izveštaj se temeljito secira. Američki proizvođač je tek nedavno uspeo da dostigne planirani cilj proizvodnje od 5.000 primeraka Modela 3 nedeljno, ali u Forbesu smatraju da Tesla nema razlog za slavlje. Model 3 je, naime, prema njihovim procenama počeo da nagriza prodaju većeg i skupljeg Modela S. Prema rezultatima za prvu polovinu godine, Tesla je isporučila 10.930 primeraka Modela S u minulom kvartalu, što je čak 11.4 posto manje nego u prva tri meseca ove godine. U drugom kvartalu 2017. kompanija je isporučila 12.000 automobila. Da li je razlog za pad prodaje prenamena resursa za proizvodnju Modela 3, na koji čeka još 420.000 kupaca, ili su se potrošači zaista okrenuli manjem i jeftinijem automobilu - ostaje da se vidi.

U Tesli kažu da se njihovi planovi nisu promenili i da očekuju prodaju 100.000 Modela S i X do kraja 2018.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model 3 je poslednji projekat kojim je čitava Tesla stavljena na kocku

 

tesla 3 88.jpg

 

Teslin prvi električni automobil za mase, Model 3, pokazao se izuzetno velikim izazovom za proizvođača iz Palo Alta. Tesla se mučila sa postizanjem planirane proizvodnje, pa su čak morali da otvore proizvodnu liniju unutar improviziranog šatora. Iako je nedavno postignuta proizvodnja od 5.000 automobila nedeljno, prvi čovek kompanije Elon Musk priznaje da mu više neće pasti na pamet da stavi celu kompaniju na kocku zbog jednog projekta. Musk priznaje da su takve poslovne odluke neophodne na početku, pa se Tesla ''kladila'' proizvodnjom Roadstera, kao i izradom Modela S. ''Za Model S smo prešli s proizvodnje 600 Roadstera godišnje na proizvodnju 20.000 automobila godišnje. I to sofisticiranijeg automobila. Očigledno je to bila situacija u kojoj je kompanija stavljena na kocku.'' S Modelom X je takođe bilo problema, ali najveći izazov je definitivno Model 3 jer je Tesla povećala proizvodnju sa 1.000 automobila nedeljno na čak 5.000 automobila u sedam dana. Musk smatra da je ovo poslednji put da je stavio kompaniju na kocku jer ne vidi projekat zbog kojeg bi morao da pet puta poveća proizvodnju. ''Ne verujem da ćemo imati program za proizvodnju 1.2 miliona primeraka određenog modela godišnje'', priznaje Teslin izvršni direktor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model 3 ušao u ''top 10'' u SAD

 

tesla m3 11.jpg

 

Procenjuje se da je u julu isporučeno 14.250 jedinica ovog modela što ga svrstava na sedmo mesto najprodavanijih putničkih automobila u Sjedinjenim Državama u tom mesecu. Problemi u procesu proizvodnje u prvoj polovini 2018. doveli su do kašnjenja u isporuci Modela 3 kupcima koji su ga već odavno naručili, ali po svemu sudeći početne poteškoće su prevaziđene i prodaja ovog električnog automobila se zahuktava. Prema podacima koje je objavio američki ''GoodCarBadCar'', Model 3 je ušao na listu 10 najprodavanijih putničkih automobila u SAD i našao se na 7. poziciji sa 14.250 prodatih jedinica. Model 3 je u proteklom mesecu iza sebe ostavio modele sa konvencionalnim pogonom kao što su Hyundai Elantra, Kia Optima i Ford Fusion (američka verzija Mondea).

 

Na drugoj listi najprodavanijih vozila u julu, koju je takođe objavio ''GoodCarBadCar'', a kojom su pored klasičnih putničkih automobila obuhvaćeni u Americi veoma popularni SUV modeli, Tesla Model 3 zauzeo je 20. mesto, ispred Subaru Forestera. Ipak, treba napomenuti da na mesečnoj listi GoodCarBadCar nisu prikazani modeli General Motorsa, s obzirom da ta kompanija svoje prodajne rezultate objavljuje kvartalno. Isti izvor navodi da je Tesla od početka 2018. u SAD prodao 38.617 primeraka Modela 3, čime je ovaj automobil već postao najprodavanije vozilo u segmentu električnih i plug-in hibridnih modela u jednoj kalendarskoj godini, iako je do kraja godine preostalo još 5 meseci, pa će ovaj rekord biti znatno poboljšan. Na osnovu dosadašnjeg trenda proizvodnje Modela 3 u 2018, procenjuje se da će do kraja godine Teslina električna limuzina ući u ''top 5'' najprodavanijih sedana u Sjedinjenim Državama. Prvi primerci Modela 3 sišli su da fabričkih traka u julu 2017. godine, ali su drugu polovinu te godine i prvih nekoliko meseci 2018. obeležili zastoji i kašnjenje u proizvodnji, pa su rokovi za realizaciju planiranih isporuka vozila često pomerani. Procenjuje se da je u poslednje dve godine preko 400.000 potencijalnih kupaca širom sveta položilo depozit za Model 3 i na taj način rezervisalo svoj primerak ovog vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osiguranje za Teslin Model 3 košta kao za Porsche 911

 

tesla model 3 2019.jpg

 

Najpovoljniji Teslin model do sada, Model 3, uprkos relativno niskoj ceni za električni automobil, našao se na udaru kritika jer se ispostavilo da je izuzetno skup da se osigura. Vlasnici tog automobila će tako za godišnje osiguranje u SAD-u morati u proseku da izdvoje čak 2.814 dolara, što je praktično isti iznos koji morate da izdvojite i za auto osiguranje Porschea 911. Kako bi reagovala, kompanija Tesla je pokrenula sopstvenu liniju osiguranja koja nosi naziv ''InsureMyTesla'', ali zbog relativno skupih delova i specifičnih zahteva na popravke limarije, cena nije drastično pala. Musk je svestan problema, pa je najavio da će ga pokušati da ga reši.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla nastavlja sa rekordnom prodajom Modela 3

 

tesla model 3 p.jpg

 

Američki proizvođač u junu je kupcima iz SAD isporučio tek nešto više od 6.000 primeraka Modela 3, da bi u julu dostigao rekordnih 14.250 vozila, a u avgustu je prodajni rezultat ponovo nadmašen. Napori ljudi iz kompanije Tesla da se poveća proizvodnja najnovijeg modela urodili su plodom, pa je u avgustu isporučeno 17.800 primeraka Modela 3. To je na samo najbolji mesečni prodajni rezultat Tesle u SAD, već i najveći broj prodatih vozila nekog električnog modela u jednom mesecu, u toj zemlji. Posmatrano od početka godine, do danas je isporučeno 55.882 primerka Modela 3, što je najveća prodaja nekog automobila na struju u okviru jedne kalendarske godine. Prethodni najbolji rezultat ostvario je Nissan koji je 2014. godine ukupno prodao 30.200 električnih automobila Leaf. Teslin Model 3 poboljšaće sopstveni rekord, s obzirom da su do kraja godine ostala još četiri meseca. U avgustu je osim 17.800 primeraka Modela 3 prodato i 2.625 limuzina Model S i 2.750 krosovera Model X.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...