Jump to content
FAS Goran
milkobgd

Fiat 500L - oštećen parking senzor

Recommended Posts

Jedan parking senzor je prestao da mi radi usled ostecenja. Fiat naravno ne prodaje na komad nego ceo set (24.000 din). Da li ima negde da se nadje na komad, da jurim po otpadima ili je to to? Ako treba da dam 200e ipak cu ici na after market, vidim da ih ima za 2-3.000din. Onda ide pitanje, ovi originalni (posto nisu fabricki vec ugradnja auto kuce) da li su sa svojom komandom kao oni after market ili ih kontrolise kompjuter od auta? Ako imaju svoju komandu, gde je stavljaju ovi u servisu? Zujalicu ih je mrzelo da provlace u kabinu vec, koliko vidim, svima zuji iz gepeka. Racunam da je slicno i sa komandom ako je ima. Svaki savet bi bi znaci, hvala.

 

(Inace udari mi lik pre neki dan u raskrsnici Ficka. Vozila gospodja i kaze ovaj drugi se potresao, ekstra ljubazan, ostavio vizit kartu. Ona u soku, udarac kaze bas jak, boli je glava, a kolima skoro nista. Nije kocio tako da se nije podvukao i izgrebao branik ali vidi se dobro nagnjecenje. Posle nekog vremena, ne budem lenj, odem kod nje na posao i naravno vidim ono sto ona nije. Ceo branik se pomerio na svim spojevima (krila, zadnja svetla), deo pored tockova iskrivio, ma milina. Zovnem lika, on opet ista prica, potresao se, video decija sedista, ne zna kako mu se to desilo, samo je osetio abs kako stekce... tu mi je prva stvar sumnjiva, kako abs kad se vidi da je bez kocenja (nije se podbo ispod branika) ali reko da ne saljem negativnu energiju.

Kaze da se cujemo predvece, kad mu se vraca drugar majstor pa da pogleda auto. I naravno dodje predvece, on ne zove. U 19.20 zovnem ga ja ponovo, vidim ne zna ko ga je zvao i kad se predstavim krece prica, kako sam smeo da ga zovem u ovako nezgodno vreme, kako ga uznemiravam, da ga zovnem sutra u radno vreme, platice mi farbanje celog auta ako treba i "molim vas prekinite vise uznemiravanje!". Napominjem da sam ga samo zvao po dogovoru i posle predstavljanja doziveo ovu salvu. Sutra se naravno nije javljao na telefon. Jbg, ima stoke, samo ovaj je glumio prva dva puta (sa zenom i moj prvi poziv) za Oskara. To prvo vece sam otisao u policiju, znam da ne vredi al reko da probam i tamo shvatim zasto je glumio. Alkotest se radi najkasnije 12 sati posle nezgode, da je odmah bio bezobrazan ili posle par sati od sudara (kada sam ga prvi put zvao) mogao sam da vratim auto na mesto nezgode, zovem policiju i kazem da je pobegao, naravno dam registraciju njegovog auta i opisem ga. Gospodju bi alkotestirali a njemu bi racunali da je pobegao sa lica mesta. Ovako, proslo je preko 12 sati i cao, mogu samo da uzmu izjavu na zapisnik, da imam ako ga privatno gonim, znaci nista. Savet im je, ako nisi kriv, a manja je steta, cak i ako se dogovorite za evropski izvestaj, zvati policiju da napise zapisnik i uradi alkotest (bez uvidjaja) ili ako je jaca steta obavezno uvidjaj. Eto mog iskustva koje me kostalo tonu zivaca i nesto para (farbanje i budzenje branika, nisam kupovao neke smrvljene nosace ispod posto znamo cene delova za 500L i sad cemo tek da vidimo za parking senzore...), mozda nekom pomogne ako se nadje u slicnoj situaciji.)

 

kopokp52652.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nauk za sledeci put.

Nazalost kada su novija kola u pitanju mora da se zove policija.

 

Evropski izvestaj pokriva do 200 000din sto najcesce nije dovoljno za popravak stete na novijim kolima kako treba (jedan far vec moze da predje tu cifru u ovlascenom) tako da je najolje po sve pozvati policiju.

 

Da ne bude da su svi takvi evo suprotnog iskustva:
Zove me majka da je ogrebala kola nekom isparkiravajuci se. Kazem da mi da coveka, pitam ga kolika je steta i kaze on - nema pojma, vozi dete na trening pa cemo posle da vidimo. Jedva ja njega dobih na telefon (oduzio se trening valjda :D ), kaze da je nesto opisao majstoru, ovaj nema pojma,...uglavnom kaze 50e sve pokriva.

 

Jedva se nadjosmo posto zuri kuci, a i covek je totalna 'ladovina. Dam mu 50e i kaze javice se ako bude manje da vrati?! Ja rekoh ako bude manje odes na pivo za razliku sto sam ti potrosio vreme i to je to :) Vise se nismo ni culi.

 

A sto se senzora tice centrala najcesce ide kod stopke iza tapacirunga. Mozes da narucis Kineze koji su slicni i probas da ukljucis direkt tu i vidis kako radi i da li pisti.

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde ostavi broj sasije pa cu probati da ti iskopam kataloski broj bas za senzor, pa ako uspem, pitaces ovlascene koja je cena za taj kataloski broj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, milkobgd said:

ovi originalni (posto nisu fabricki vec ugradnja auto kuce)

Nisam najbolje razumeo...Ovi sad što su ti na autu (od kojih je jedan oštećen), je l' su oni fabrički, ili ih je naknadno ugradila autokuća (diler)?

Ako je druga varijanta, onda ne znam koliko ti uopšte znače originalni jer nisu isti. Autokuća je onda ugradila neko od tih aftermarket rešenja. Možda najbolje kod njih videti mogu li sada da stave opet, ali samo jedan komad.

Ako je prva varijanta, tj. fabrički su parking senzori u pitanju, onda otpadi. Ne bi trebalo da budu skuplji od 20-tak evra.

Cena za nove originalne koju su ti rekli (24.000 za ceo set) je još super, povoljna cena. Eno za Alfu 159 parking senzori su 120 evra po komadu. Za neke druge automobile ide to i još skuplje...kod pojedinih Audi modela i preko 20.000 dinara po komadu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko se sećam da je pisano ovde na forumu, tad su ugrađivali ove (možda) malo kvalitetnije kineze, turke ili u najboljem slučaju Valeo.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam narucio auto sa senzorima ali nisam siguran da su u fabrici ugradjivani, racunam i alarm i radio... pa ne bi u fabrici stavljali onu zujalicu u gepek (moram decu uvek da utisavam kad ubacim u rikverc). Ovde sam citao da su neki naknadno insistirali da im se zujalica prebaci u kabinu, blizu vozackog mesta.

Pogotovo sto sam ih tada vidjao po gradu sa crnim senzorima (na kolima druge boje) pa sam insistirao da budu crveni (govorim o prvoj godini, kada se pojavio Nationale).

Nista, sutra cu da vrtim otpade i polovne delove. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam razumeo da pricas o fabrickoj ugradnji. Ako je aftermarket, tesko da ces naci senzor kao rezervni deo bilo gde, pogotovo ne na otpadu.

Neso, nisu fabricki senzori na 500L isti kao na 159, stilu i td. Ovi su vizuelno drugaciji i pitanje je da li su “samo” 20€ kom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi, da sam na tvom mestu ja bih uradio sledeće: potražio bih centralu tih senzora u gepeku i video prema njoj koje su marke/brenda i kakvi konektori kablova/džekovi ulaze u nju. Ako su neki klasični "Kinezi" (a verovatno jesu jer je to manje više sve isto i standardno) kupio bih lepo neke slične ili iste u oglasima pa uzeo jedan od njih i lepo sam zamenio taj oštećeni, pa koliko god bude radio - super. Imao bi još 3 rezervna i bio bi miran duže vreme. No, ovo sve teoretski - dok ne vidiš centralu. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...