neshaoct 9592 Posted January 13, 2018 Na svetskim pa i našim drumovima ozbiljan procenat čine vozila sa 4×4 pogonom. Šta više globalna popularnost im raste, i logično pitanje je zbog čega se uopšte kupci odlučuju za pogon na svim točkovima, da li, i kada im je potreban, a pogotovo u podnebljima gde sneg i led nisu preovlađujući uslovi za svakodnevnu vožnju. Jedan britanski prodavac automobila napravio je zanimljivu anketu među vlasnicima terenaca odnosno SUV vozila sa pogonom na svim točkovima i na uzorku od 316 kupaca dobio zanimljive odgovore. Većina anketiranih insistira da su off-road sposobnosti njihovih automobila neophodne, a na vrhu liste situacija u kojima su neophodne su sneg i poplave. Iako je odomaćeno mišljenje da se tipičan kupac SUV-a za 4×4 vozilo odlučuje samo zbog sujete, čak 70% ispitanih je reklo da je koristilo svoja vozila pod uslovima u kojima pogon na dva točka ne bi prošao. Anketa je pokazala i da većina starijih vlasnika najviše ceni stabilnost koju 4×4 donosi na snegu. Na pitanje koliko puta godišnje su u situaciji da im je 4×4 pogon neophodan, jedan od četiri ispitanika je odgovorilo da ne zna, ali da se bolje oseća uz saznanje da ima 4×4 ako ikada zatreba. Ipak, jedan od pet ispitanika izjavio je da im je 4×4 redovno potreban, navodeći kao situacije ne samo sneg nego i blato, poplave pa čak i jako oštećenu voznu podlogu. Iako već decenijama važi šala da će najzahtevnija prepreka pred većinom terenaca biti ležeći policajac na parkingu tržnog centra, anketa je, barem među britanskim kupcima, pokazala drugačije. Sa poplavama koje su na ostrvu sve češće, 20% ispitanika tvrdi da im je off-road vozilo potrebno zbog veće stabilnosti i većeg klirensa od tla. Na kraju, anketa analizira i stav muškaraca i žena na temu potrebe za 4×4 vozilom. Dva puta više muškaraca nego žena tvrdi da im je off-roader potreban za vožnju po lošim uslovima. Sa druge strane, jedna od četiri ispitane žene kaže da im terenske sposobnosti njihovih automobila nikada nisu potrebne, ali da im prija utisak veće bezbednosti koju nudi SUV sa pogonom na svim točkovima. preuzeto sa - dmotion.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 251 Posted January 14, 2018 Imam auto sa pogonom 4x4.Da li treba ? Pa ako živite na asfaltu nije vam neophodan čak ni potreban.Lep je osećaj kada vozite auto sa takvim pogonom po kriudavim putevima na lošoj podlozi.Ali da li treba ne treba.Plaćamo više goriva i troškove održavanja veće samo za hranjanje sujete. Da ja ći opet skinuti kardan(nisam ga za ovu zimu ni trebao stavljati) Šta treba treba veći točak i veći klirens da bi dobili neki osećaj sigurnosti i bolju preglednost. Onaj mali broj onih koji nemaju asfalt do kuće treba da razmisle o takvom pogonu da li je bolje malo se pomučiti (naučiti dobro voziti)sa pogonom na jednoj osovini ili plaćati više za 4x4. Priznajem pogon 4x4 je hranjanje sujete. 1 1 PremieRacing and nidza reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5315 Posted January 14, 2018 6 hours ago, jevta said: ...Priznajem pogon 4x4 je hranjanje sujete. Samo si trebao da dodas ",u mom slucaju." Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted January 14, 2018 Zanimljiva stvar je da je na dosta testova 2wd auto brzi od 4x4 na stazi. Naravno, o ubrzanju 0-100 ne treba ni pricati s obzirom da je tu 4x4 daleko dominantniji. Recimo Leon Cupra 290ks 2wd je brza na stazi od 4x4 300ks verzije, najvise zbog kilaze. Ali ipak, znajuci sve to, rado bih vozio neki 4x4 automobil u skorije vreme. Nije ni sujeta, ni bezbednost, vec je lepo uci u krivinu i da krene da "cupa" sa svih strana Quote Share this post Link to post Share on other sites
dellas 1556 Posted January 14, 2018 (edited) 4x4? No thanks Edited January 14, 2018 by dellas Quote Share this post Link to post Share on other sites
DraganUS 450 Posted January 15, 2018 Sent from my SM-J710F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted January 15, 2018 Ovaj sa 4x4 da bi zadriftovao samo sto nije svukao sve 4 gume sa felni 2 dellas and Markobgd reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted January 15, 2018 Problem sa 4x4 je sto prosecan korisnik nema pojma sta je to. Svi danasnji AWD, quattro, xdrive... nista od toga nije po meni 4x4, ti u stvari dobijes auto sa pogonom na prednje tockove koji po neeekad prebaci malo snage i na zadnje pod uslovom da ne zakasni u odredjenoj situaciji. Dosta puta sam bio prisutan kada taj isti xdrive (po meni najvece djubre od pogona ikada) jednostavno zakasni i auto se samo okrene na putu. Skoro svi ti sistemi sa spojnicama su eto cista sminka koja nema veze sa pravim 4x4 vec je tu da se uzmu pare, da kazu e ima 4x4 a trosi 6L, malo nerealno...Sent from my iPhone using Tapatalk 1 PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted January 15, 2018 Bas tako. Evo ovih dana se vozimo u jednom quttru, sinoc pao sneg u gradu, skoro po Kopaoniku...zeznuta naprava. Vara te , trazi samo gas i gas al kad pogledas u km sat...samom sebi kazes da nisi normalan pa usporis Послато са SM-J320FN уз помоћ Тапатока 1 PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted January 15, 2018 Pravi kvatro je zakon po snegu, kvazi kvatro sa lamelicama a la xdrive ide u a3, q3, golfa, skodu itd.Q4 u 159 je koliko cujem isti kao quattro u rs6 I ima 3 difa, dok redovan quattro u a6 ima prednji I srednji pravi dif, bez lamelica cuda muda.Sent from my KIW-L21 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5315 Posted January 15, 2018 Pravi 4x4 je permanentan i simetričan pogon na sva 4 tocka. ALI, nije ni sve ovo ostalo loše i za izbegavanje, sve ima svoju namenu i svoju svrhu... Samo treba znati i razumeti sa cime raspolažeš. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted January 15, 2018 Svi oni su manne vise permanentni, a simetricni je retko koji osim audija u subarua, pritom samo obicni audi a6 recimo jer sportski uglavnom bacaju vise snage nazad.Kod s3 mislim da baca samo 10% nazad dok ne kliznu prednji.Sent from my KIW-L21 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites