Jump to content
FAS Goran
danijel55

Lancia Lybra - podizanje i spuštanje visine svetala?

Recommended Posts

Poz.

Naime nije mi jasan onaj tockic,kad stoji na 0 i stavim na 3, uopste ne primecujem nikakvu promenu.

Da napomen stao sam ispred zida kada sam to radio. Sada ili mi ne funkcionice taj tockic ili mozda ima do toga sto su meni xenoni ugradjeni naknadno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno je kvar. Imam xenone I kod njih se jos bolje primeti kada se podizu/spustaju svetla!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo moguce.Do duse auto mi nije lupan,sem sto je udareno bilo prednje levo krilo,mada to sam i znao.Ostali delovi su svi u liniji i po ps,tako da farovi nisu nikad menjani najverovatnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema to veze sa lupanjem, ti motorici u farovima jednostavno crknu sami od sebe, bez ikakvog razloga. Ja sam recimo cuknuo levo krilo, i menjao sam ga, i motoric u levom faru jos uvek radi bez problema! :D A u desnom faru ne radi ima nekoliko godina... A nema tih motorica da se nadju novi da se kupe, ja mislim.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ne to.Ciljao sad da kazem zbog starotsti fara i motrcica.U principu i ne znaci mi mnogo,ali kad budem bio u prolazu pored Dejan sto drzi delove za lancie,pitacu ga ima li to posebno.Pitacu i za tebe. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, danijel55 said:

U principu i ne znaci mi mnogo

To je i najgore razmisljanje - ne znaci tebi ali znaci ovima sto ti idu u susret, da im ne izbijas oci ako iole natovaris auto.

Steluje se na poziciji "0" sa praznim vozilom, a na poziciju "1" treba teoretski da ide cini mi se vec sa 2 putnika ili vise opterecenja pozadi. Najveci pad farovi imaju sa pozicije "0" na poziciju "1", a sa "1"->"2" i "2"->"3" je to nesto manje.

Otisli su ti motorici nivelacije, pokusaj prvo da skines i popravis, moguce da te zezaju samo kontakti potenciometra. Sledeca opcija je da je pregoreo integralac, meni se upravo to desilo prosle godine (konkretno 1021 integralac na "Bosch" nivelatoru):

060520174580.jpg.9f0d8fe55d6f12ceaf12dd1218d89ad9.thumb.jpg.60b5987775065c04939a186b4e3092e3.jpg060520174581.jpg.dce99867b877f95cb73d00b5d5f6df67.thumb.jpg.384f4683cfa5031d61048d716ab509d1.jpg060520174582.jpg.e1fba3350656691a0282ce9d070bcdc2.thumb.jpg.a2843918e9b8e4bd456842b6325dc965.jpg

Na 1. i 3. slici se vidi i potenciometar koji takodje treba proveriti, a cesto moze da bude uzrok problema (pogotovo ako su njegovi pipci spali sa klizne povrsine).

Ako kupujes ceo motoric, polovni se krecu od cca 500-1200 kinti, a moguce da pase i sa nekih drugih modela vozila (recimo na Stila pase sa nekih Vagena/Skode/Seata).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan Hvala na slikama i objasnjenju, znace puno... :thumbup:

Samo, mi Lybristi imamo tu jedan problemcic... Farovi od Stila i Lybre nisu uopste isti, ni slicni... I na farovima od Stila je taj motoric za nivelaciju jako pristupacan, i moze da se skine i da se popravi/zameni. Ali to je nemoguce na farovima od Lybre, zato sto su zatvoreni iza rozetne i senila, i da bi se doslo do motorica morao bi da se otvara far, da se odlepljuje staklo, da se vadi senilo, pa se tek onda dolazi do motorica koji je pricvrscen sa dva srafa... Previse za*ebancije... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj motorčić je vrlo sličan na mnogim automobilima i ne nalazi se samo u farovima, nego u klapnama klime recimo i na drugim mestima koja imaju neki deo koji se pomera. Npr, može lako biti da je motorčić iz Lybre potpuno isti kao recimo podizač na Polu (lupio sam, samo da shvatite poentu). Do tog podatka treba doći i proširiti pretragu.

 

Najčešće strada potenciometar kojim on dobija povratnu informaciju o položajima između graničnika, a rešava ga čišćenje nekim kontakt sprejem. Vrlo davno sam imao jedan motorčić neispravan na Stilu, tako sam kupio auto (3g star svega) i zamenjen je kad smo ugrađivali xendže pre cirka deceniju. Dan danas radi. :) Probao sam da popravim ali nisam uspeo, samo zamena sa polovnog fara je rešila problem.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U sredu cu otici do jednog elektricara,dobar sam drug sa njim i bas sam resio ovo da pogledam.Mada pre nisam bio u mogucnosti da odem.Ali eto videcemo u sredu u cemu je problem.Zanimljiva stvar sto je to do skoro radilo,tako da je velika verovatnoca da nisu motorcici,jel tesko da crko obadva u isto vreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...