Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Četiri decenije Brabusa

Recommended Posts

brabus 40th

 

Putovanje kompanije Brabus dugo četrdeset godina, obeležavamo retrospektivom sportskih modela koji bacaju posebno svetlo na stvaranje jednog od najpopularnijih i najekskluzivnijih brendova u svetu tjuninga. Jači nego ikada, Brabus danas predstavlja suvereni autoritet u svetu prerada sa pedigreom! Priča o nastanku i usponu brenda Brabus, jedna je od interesantnijih u svetu tjuniranih automobila. Prvo poglavlje, ili još bolje rečeno predgovor, vraća nas u 1977. godinu i mesto Botrop. Gradić na kanalu Rajna-Herna do tada uglavnom poznat po teškoj industriji, kao i čitava oblast Rur, narednih godina postaće epicentar ekskluzivnih prerada Mercedes-Benc automobila. Ali krenimo redom…

 

b17aa0325.jpg

 

Brabus je osnovao inženjer i entuzijasta Bodo Bušman, sin lokalnog dilera Mercedesovih vozila. U to vreme je vozio Porše, a otac nije blagonaklono gledao na to što je na njegovom placu svakodnevno parkiran reprezentativan automobil iz konkurentske kompanije. Zbog toga ga je uslovio da pređe na Mercedes što je ovaj i učinio. Ipak, Bušman mlađi nije bio zadovoljan performansama S-klase (W 116) pa je rešio da nešto učini po tom pitanju. Modifikacijama je učinio da velika limuzina sa znakom trokrake zvezde postane atraktivnija i, što je još važnije, znatno brža od serijske verzije.

 

b17aa0327.jpg

 

Nedugo zatim jedan od posetilaca se zagrejao baš za taj tjunirani Mercedes pored svih ostalih automobila u ponudi. Tako je Bodo Bušman spletom okolnosti došao na ideju da započne potpuno novi posao. Za ulazak u igru bio mu je potreban partner jer je želeo da registruje kompaniju kao akcionarsko društvo. Kao većinski vlasnik ušao je u partnerstvo sa izvesnim Klausom Brakmanom. Sledeći potez je bilo ''krštenje'', a odluka je pala da ime nastane sintaksom prva tri slova prezimena osnivača (Brackman i Buschman). Nakon osnivanja, Brakman nije nastavio da pokazuje interesovanje za bavljenje ovim poslom, pa je za simboličan iznos ustupio svoje akcije Bušmanu.

 

b17aa0326.jpg

 

Prve konverzije podrazumevale su smele prerade na karoseriji i motoru. Zadatak nije bio jednostavan, budući da su za osnovu odabrani automobili eminentnog proizvođača kakav je Mercedes. Ne treba zaboraviti  da su modeli iz Štutgarta još krajem sedamdesetih imali nedodirljivu reputaciju. Ipak, kupcima su neretko nedostajale performanse, odnosno sportski potencijal i upravo tu je Brabus tražio svoju šansu. Iskoristio je pre svega hrabrim stilom koji je na vizuelnom planu nudio atraktivniju pojavu.

 

b17aa0407-copy.jpg

 

Bilo da je reč o felnama većih dimenzija, aerodinamičnim dodacima ili naglašenijem izduvnim sistemom, Brabus je imidž gradio sportskim stilom koji je eleganciju stavljao u drugi plan. Presudan trenutak za ekspanziju Brabusa vezuje se za 1984. godinu, kada je narudžbina flote od 200 Mercedesa 190 E rentakar kompanije ''Sixt'' lansirala ime Brabus u svet perspektivnih tjunera. Sveobuhvatan tretman je bio do te mere ubedljiv, a legenda kaže kako su mnogi već nakon jednodnevne vožnje iznajmljenog automobila postali klijenti u Brabus radionici. Ostalo je istorija…

 

b17aa0346.jpg

 

Osim dizajna i estetike koja se jasno distancirala od tradicionalih vrednosti serijskih Mercedesa, Brabus je od samog osnivanja igrao i na kartu personalizovanog enterijera i brzine. Tako je sredinom osamdesetih u prvom planu bila V8 verzija modela 190 E sa 276 konjskih snaga i 430 Nm obrtnog momenta, dok je 1985. godine Brabus upisao i svetski rekord u aerodimanici, budući da je u vazdušnom tunelu tadašnja E-klasa postigla 0.26 koeficijent otpora. Nakon pomenutih uspeha usledila je selidba, jer su u centralu počele da pristižu narudžbine iz čitave Evrope. Skromnu radionicu odmenio je daleko veći centar izgrađen po najvišim standardima. I tada je otpočelo zlatno doba Brabusa.

 

b17aa0396.jpg

 

Za mušterije koje su tražile više adrenalina eksperti u Botropu su početkom devedesetih pripremili specijalan motor u V12 konstrukciji. U pitanju je pravi tehnološki biser koji je postao sinonim svog vremena, pogotovo ispod haube E-klase W124. Zahvaljujući studioznom radu i istraživanju Brabusovih stručnjaka, razultat je bio impresivan. Pomenuti V12 zapremine 7.3 litra raspolagao je sa 501 konjskom snagom, kao i sa respektabilnim obrtnim momentom od 710 Nm. Rezultati nisu izostali, pa je 1997. godine dominacija u pogledu snage nastavjena, da bi nešto kasnije bila potvrđena i brzinskim rekordom.

 

b17aa0341.jpg

 

Naime, pre dve decenije, Brabus E V12 (W210) sa 582 KS upisao se u istoriju kao najbrži sedan u serijskoj produkciji sa elektronski ograničenom brzinom od 330 km/h. A razlog zbog čega je morala da bude implemetirana elektronska blokada je taj što u to vreme nisu postojali dovoljno pouzdani serijski pneumatici za ovako ekstremne brzine. Inače, to je bio samo prvi u nizu rekorda, jer su naslednici izvedeni iz E-klase (W211 i W212) nastavili sa pomeranjem granica…

 

b17aa0398.jpg

 

Kao kulminaciju poslovanja u 20. veku, Brabus je 1999. godine proširio poslovni prostor na 112.000 kvadratnih metara, postavši najveći tjuner u svetu autombila. Početkom novog milenijuma proširena je saradnja sa ''Dajmler Krajsler'' korporacijom, pa je 2002. i zvanično rođen Smart-Brabus GmbH. Profilisan na ideji najbržih Mercedesa, Brabus je u narednim godinama mnogo puta potvrdio reputaciju.

 

b17aa0399.jpg

 

Ovom prilikom bismo izdvojili nezaboravne nastupe na čuvenoj stazi Nardo u Italiji, koja zbog ovalne konfiguracije i nagiba predstavlja svojevrstan poligon za testiranje brzinskih rekorda. Upravo na ovom mestu je 2005. Brabus E V12 (W211) sa 640 KS dostigao magičnih 350 kilometara na sat. Nešto kasnije je unapređena verzija sa 730 KS u špicu uhvatila 365.7 km/h, da bi sledeća generacija (W212) sa 800 KS dostigla neverovatnih 370 km/h. Naravno, pored E-klase Brabus u svom asortimanu ima i ostale Mercedesove modele, od najmanjeg CLA do najreprezentativnijeg Maybacha, a posebno zapaženu rolu ima G-klasa, legendarni terenac koji u režiji Brabusa servira i do 850 KS iz V8 motora.

 

b17aa0402.jpg

 

Osim Mercedes-Benz i Smart programa, poslednjih godina kompanija iz Botropa usmerava pažnju na tjuning još nekih brendova. Tako u okviru ''Startech'' podbrenda, Brabus sve ambicioznije ulazi na teren legendarnih britanskih automobila, poput luksuznih Rendž Rover terenaca i Bentli superautomobila. Ništa manje atraktivna nisu ni ''odela'' koje je nemački tjuner namenio Maseratijevom modelu Levante, a u okviru kategorije Zero Emission u prvi plan je stavljen Teslin Model S, tako da je očigledno da se Brabusov uticaj sve više širi na svetskoj automobilskoj mapi.

 

b17aa0330.jpg

 

Brabus Classic
Uporedo sa predstavljanjem savremenih modela, Brabus veliku pažnju usmerava i na negovanje tradicije. U okviru kompanije sve veću pažnju dobija i program Brabus Classic koji se bavi prvoklasnom restauracijom i negom oldtajmera. Na taj način se etablira i u krugovima klasičnih automobila, kategorije koja u Evropi beleži konstantan rast popularnosti. Ipak, ono što izdvaja ovu radionicu od ostalih na tržištu jeste najviši standard ručne izrade, po fabričkim standardima i sa originalnim delovima. Kao rezultat, Brabus predstavlja 6-Star program, koji je potvrđen i dvogodišnjom garancijom sa neograničenom kilometražom.

 

Tekst: Uroš Popović

Fotografije: Brabus

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Brabus izložbeni prostor u Nemačkoj

 

brabus d 1.jpg

 

Svi ljubitelji automobilske industrije poseduju mnogobrojna mesta koja mogu posetiti u Nemačkoj.

 

brabus d 11.jpg

 

Juriti autobanom, vrteti krugove po Nirburgringu, obilaziti u turama razne muzeje i fabrike različitih proizvođača... Sada, ovoj listi mogu dodati još jedno mesto, posetu Brabus izložbenom salonu. Zapravo, već je 10.000 ljudi upravo to uradilo i to ne prošle godine ili prethodnih nekoliko meseci, već poslednjih jedanaest dana.

 

brabus d 111.jpg

 

Samo je toliko bilo potrebno za pozdravljanje jubilarnog 10.000 posetioca KÖ90 salonu, koji predstavlja novo prodajno i izložbeno mesto kreirano u saradnji kompanije Brabus i britanskog proizvođača jahti Sunseeker, smešteno u dizeldorfskoj Königsalle 90 ulici, na manje od 50 kilometara od glavnog štaba nemačkog brenda u blizini Botropa.

 

brabus d 1111.jpg

 

Rasprostranjen na 400 m2 imanja smeštenog na severnom delu grada, KÖ90 salon poseduje veliku kolekciju savremenih i klasičnih modela Mercedes u izvedbi tjuning kuće, a u njemu se nalazi sve od retro SL do najnovije kabriolet S klase koja poseduje 650 ks i od specijalno modifikovanih Smart do luksuznih Sprinter modela. Pored svega toga, ni jedna jedina jahta nije ukotvljena unutra, ali svi zainteresovani za drugu stranu mogu istražiti opseg mogućnosti sa konsultantom prodaje na licu mesta.

 

brabus d 11111.jpg

 

Jubilarni posetilac, Kristijana Heneman iz regiona Donje Rajne, pozdravljen je od strane izvršnog direktora komapnie Brabus, Bodoa Bušmana, čašom šampanjca i VIP turom. Ona je posetila ovaj salon u subotu, 23. decembra, samo 11 dana nakon što je lokacija otvorena.

 

brabus d 111111.jpg

 

Kako bismo vam opisali ovaj uspeh, moramo pomenuti da kompanija Ferrari očekuje rekord od pola milliona posetilaca između dva muzeja u Maranelu i Modeni ove godine, što je nešto više od 7.500 ljudi dnevno po muzeju. A u ovom slučaju se radi o muzejima punih kapaciteta, koji vode najpoznatiji brendovi na svetu, u samom centru doline Superautomobila. Ovim predstavništvom upravlja jedna tjuning kompanija i to u trideset i devetom najvećem gradu u Evropi, sedmom u Nemačkoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preminuo osnivač Brabusa Bodo Buschmann

 

bodo.jpg

 

Preminuo je Bodo Buschmann, osnivač nemačke kompanije Brabus koja spada među najpoznatije i najcenjenije tjuning kompanije svih vremena

 

Nakon kraće bolesti u 62. godini preminuo je Bodo Buschmann, osnivač i vlasnik nemačke tjuning kompanije Brabus koja je širom sveta poznata po besprekorno i beskompromisno dorađenim kreacijama koje su zasnovane na modelima Mercedes-Benza. Tadašnji student prava i menadžmenta, Bodo Buschmann Brabus je osnovao 1977. godine, a zbog načina na koji su se u Brabusu bavili Mercedesima nije trebalo dugo da mala radionica preraste u sinonim za vrhunski tjuning koji traje i dan-danas. Sa sloganom ''Prvo strast, onda novac!'', iz Brabusa su do sada izašle bezbrojne kreacije vrhunski dorađenih automobila na kojima je karakteristična trokraka zvezda zamenjena slovom B, a Brabusove kreacije poznate su u svim delovima sveta. ''Mnogo će nam nedostajati naš Bodo, ali mi ćemo nastaviti onako kako nas je naučio'', rekao je na novinarskoj konferenciji njegov sin Constantin Buschmann koji će preuzeti upravljanje kompanijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Brabus 1000 SEL

 

brabus 1000 11.jpg

 

Najprestižniji Mercedes osamdesetih i samim tim auto snova je bila serija 500 i jedan od razloga globalne popularnosti marke. U osamdesetim godinama smo s generacijom W126 u izdanjima 500SEL i 560SEL mogli da se družimo najčešće putem američkih filmskih hitova gde je redovno imala zapaženu ulogu.

 

brabus 1000 1.jpg

 

A verovali ili ne, i tada je bilo onih koji su želeli više, a to su i dobili. Jedan od tjunera koji je tada ovakav Mercedes luksuzom približio Rolls-Royceu je bio Brabus. Istina, ostaje pitanje da li je nakon prerade auto bio dvostruko bolji (i skuplji), ali je dobio tu veličanstvenu oznaku.

 

brabus 1000 1111.jpg

 

A takav konkretan primerak se našao u ponudi kuće Bring-A-Trailer. Tu se radi o autu proizvedenom 1985. godine, koji je odmah poslat Brabusu na doterivanje. Ovako sređen u crnom finišu 1000 SEL izgleda opasno. Za to mu ne treba puno pa su 16-inčni naplaci dovoljni, kao i evropski branici. U unutrašnjosti crna koža, Brabusovi brojčanici i stanje kilometraže: 196.000 milja. Ako vam se čini puno, znajte da je mehanika ovde večna. Osnovu čini 5.0 V8 motor (M117) sa 231KS i 405 Nm, kao i automatski menjač s četiri stepena prenosa. I sada ono najbolje, cena je na aukciji veoma sporo rasla i stigla do još uvek pristupačnih 9.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolheads.jpg PetrolHeads video: 342kmh, 11 skundi od 0 do 200 Km/h - Brabus E600 od 750 konja i 1.100 Nm!

 

E600 koji je prvo dobio AMG paket, a onda naknadno dorađen tako što mu je ubačen Brabus menjač, motor i Brabus unutrašnjost:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

removebeforerace.jpg RemoveBeforeRace video: Ekskluzivna poseta Brabusu

 

Sve počinje na parkingu ispred fabrike gde se mogu videti vlasnički Mercedesi koji čekaju da uđu unutra i počne njihova prerada, kao i već završeni automobili. Uđu kao Mercedes, izađu kao Brabus. B)

Nivo personalizacije je neograničen - bukvalno je nebo granica, odnosno novčanik vlasnika. Sve što poželi, naročito u unutrašnjosti može da se uradi, plus što Brabus ima svoje standardne varijante. Modifikacije motora idu dotle da Brabus pravi svoje komponente, npr. svoj turbo kako bi mogao da izdrži veću snagu... 

Što kažu za neke oglase, tako može za ovaj video - vredi pogledati:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

WeltDocumentary video: Brabus

 

Veći motori, više konja, više obrtnog momenta - više od 40 godina ovim sloganom se rukovode u Brabusu i odlično im ide.

Pogledajte detaljnije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Brabus 3.6S Lightweight

 

brabus 190 03.jpg

 

Jedan od izvanrednih Brabusovih proizvoda osamdesetih godina prošlog veka je ne tako obični Mercedes 190E, čiji prototip je tjuning kuća otkrila 1988. pod nazivom 3.6S Lightweight.

Brabusu je cilj bio izrazito sportski pedigre, zato je prototip predstavljen bez zadnjih sedišta i sa gotovo nikakvim karakteristikama udobnosti. Međutim, kupci su insistirali na praktičnosti, zato je konačna verzija 3.6S-a predstavljena sa zadnjim sedištima i klima uređajem.

 

brabus 190 02.jpg

 

Tačno 20 godina kasnije, direktor Brabusovog PR odeljenja Sven Gramm je za sebe jnaručio jedan primerak originalnog koncepta 3.6S Lightweighta - bez zadnjih sedišta. Taj primerak se trenutno prodaje na britanskoj aukcijskoj platformi Fast Classics.

 

brabus 190 01.jpg

 

Kao što deo imena sugeriše, ispod haube je 3.6 litarski atmosferac sa malo više od 290KS i 364 Nm. To je dovoljno da uhvati stotku za 6.3 sekunde, na putu do maksimalne brzine od 254 km/h. Za razliku od standardnog 190E, originalni koncept je dobio modifikovani hladnjak motora, hladnjak ulja, izduvni sistem od nerđajućeg čelika i još neke druge sitnice koje čine veliku razliku. Gramm se neko vreme vozio u svojem jedinstvenom automobilu, a zatim ga je prodao sadašnjem vlasniku. Prvu registarsku oznaku 3.6S je dobio pre tek 5 godina, a na satu ima samo malo više od 10.000 kilometara. Očekivano, ovaj crveni rubin nije jeftin - navedena cena je 99.995 funti (116.950 evra). Zanimljivo je da je prvobitni vlasnik Gramm pre tri godine za njega tražio 131.995 funti (154.370 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brabus želi u svet motocikala?

 

KTM-1290-SUPER-DUKE-RR-4.jpg

 

Poznato ime u svetu tjuninga automobila, Brabus, bi mogao da pređe i na motocikle. To sugeriše činjenica da je naziv Brabus 1300 R registrovan u Evropskoj kancelariji za patente. Izvor ovih informacija je nemački Motorrad, koji navodi da Brabus radi na sopstvenoj verziji KTM 1290 Super Duke RR motocikl, čija glavna karakteristika će biti dodatno smanjenje težine. Kako navodi Motorrad, motocikl će po specifikacijama ostati sličan originalnom modelu, s tim što će biti čak 5 kg lakši od njega.

Koliko ima istine u svemu ovome, ostaje da se vidi, ali i te kako ima smisla. Brabus je poznat po tome što automobile visokih performansi čini još boljim i skupljim. Prema dostupnim informacijama iz Kancelarije EU za intelektualnu svojinu (EUIPO), Brabus je zahtev za registraciju imena podneo u avgustu i u njoj se navodi da se ono 100% odnosi na motocikl. Proces je završen 24. novembra, tako da nema nikakvih zakonskih prepreka da ime Brabus 1300 R vidimo u budućnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

novitecyoutubelogo.jpg Novitec: Poseta centrali Brabusa

 

Od praktičnog početka rada kompanije 1977. godine kada su na kMercedese dodavali poneki spojler ili drugačiji točak kako bi ih učinili manje klasičnim/konzervativnim, do današnjih dana kada su u stanju da prave komplet komponente od karbona, ili totalno izmene motor ili ofarbaju auto od nule: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...