Jump to content
TeaseR

Grande Punto 1.9 mjet - gasenje auta

Recommended Posts

Juce u toku voznje, iz cista mira mi se auto ugasio na par sekundi i to 2 puta. Obrtaji su pali na nulu, a posto sam bio u 5-oj brzini, isao sam izmedju 60-70km/h, ubacio sam menjac u ler, pustio tako sekund, dva, ubacio u 4tu i auto je ponovo poceo da radi, tj obrtaji su se vratili. Oba puta sam na istu foru nastavio da se krecem. Upalile su se lampice za akumulator i ulje, isto kao kada se upale kada dam kontakt. Znaci auto je bukvalno bio u stanju kao kada dam kontakt, a ne upalim motor. Nije se zatresao, nista, samo je zaspao.

 

Jel zna neko razlog zbog cega se ovo dogadja? Klima je grejala na 26 ili 28 stepeni, nije bila na max, malo preko pola je duvala. Mislim da ima veze sa grejanjem klime jer mi se ista stvar desila pre mesec dana, samo sto sam tada stao u centru grada posto sam isao lagano i nisam ni znao sta se dogadja.

 

Takodje, nekada se desi da ne upali iz prve, tj. kada zavergla, digne kazaljku za temperaturu do vrha i ugasi se, posle toga normalno upali.

 

Zna li neko o cemu se radi ili makar, sta moze biti uzrok tome?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se nadam da je to. Ima li jos neko neki savet sta bi moglo da bude?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otisao na dijagnostiku i nadjene su 2 greske:

 

-Upravljanje ventilom leptira

-Motorizovani leptir

 

Opis greske: Thorttle actuator control range/performance

Greska se pojavljuje povremeno. Ponistite gresku i pratite da li ce ista ponovo pojaviti. Lampica upozorenja na instrument ploci nije bila aktivirana za tu gresku.

 

Kazu mi da je verovatno do klapne gasa, da crkava i da mora da se zameni. Koliko kosta klapna i sta mislite, koliko je tacno da se pad obrtaja desava zbog klapne?

 

Kao sto rekoh, vozim normalno, upaljeno grejanje, obratji samo odu na dole, ubacim u ler, vratim u brzinu i obrtaji se vrate. Desava se povremeno i to izgleda samo kada je grejanje upaljeno.

 

Da napomenem da su obrtaji u leru normalni, nema podizanja obrtaja na 2, 3 hiljade, sve normalno radi sto se tice toga.

Edited by TeaseR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klapna sluzi samo da se mirno ugasi.
Eventualno je skini, otvori dole poklopac i ocisti. Tj proveri da nije puna ulja ako ti baca turbina malo.
To da cudno zavergla sam citao na mnogo foruma da se desi, izbaci radoator preheat ili tako nesto, a navodno se resavalo updateom softvera.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, meni rekose da uzmem novu klapnu. Mozda je do elekronike, jer cudno mi je sto se desava samo kada je motor malo zagrejaniji i kada greje klima.

 

I ja bas sad citam ali vidim da uglavnom benzinci imaju taj problem, dizeli ne.

 

Slikao sam to sto je izbacila dijagnostika pa mogu poslati na pm ako neko hoce da vidi.

Edited by TeaseR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okaci ovde, nema potrebe na PM.
A klapna...ja nisam citao da je riknula nekom ili bar nisam obratio paznju. Problem.eventualno znam kao kod drugih jtd motora da ulje klizne pored osovine pa se napuni kutijica sa elektronikom, pa eto da to pobrljavi.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Iako ulje ne provodi struju :)))
Da nije kontakt neki, na rupu naletis?

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne verujem da je do rupa, desava se random.

 

54AC4667-CD3D-4379-8741-897C00EF671B.jpeg

Edited by TeaseR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto dize skalu za temp? Lici na neku losu masu

Послато са SM-J320FN уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to digne skalu i vrati. To kad se desi greska prilikom paljenja. Varijanta kazaljka do kraja i nazad, kao kod nekih autompbila kad das kontakt.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvek digne kazaljku do kraja pa vrati, mislim da je to normalno.

 

Nego mene zanima sta da radim. Da li odmah da menjam ili da probam sa ciscenjem prvo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ne dize uvek. Nema to na Grandeu.
Za neke Fiate postoji varijanta da se to napravi pri paljenju.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Izguglao sam prvu gresku, druge slabo ima. Bio je problem da voda ulazi u elektroniku i aktuator, ali je to Ducato 3.0, drugaciji. Zameio sa novim i opet se pojavilo. Na kraju je vukao zasebno struju na klapnu i onda je bilo ok.
Proveri ozicenje da su dobri kontakti i da nema prekida.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Bingodalton said:

Klapna sluzi samo da se mirno ugasi.
Eventualno je skini, otvori dole poklopac i ocisti. Tj proveri da nije puna ulja ako ti baca turbina malo.
To da cudno zavergla sam citao na mnogo foruma da se desi, izbaci radoator preheat ili tako nesto, a navodno se resavalo updateom softvera.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk
 

Jesi mozda mislio na ovo?
Excessive Radiator Fluid Temp - stop and turn off engine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidis meni je to izbacilo par puta pri paljenju kad je bilo ispod nule. Onako krene da vergla, stucne na pola sekunde kao da prestane i opet zavrti i upali.. onda zapisti i izbaci tu poruku na ekranu. Radi skroz normalno i kazaljka od temp ni ne stigne da se pomeri, a ne da odvrne do kraja pa da se vrati.
Citao sam na netu kao da je moguce da komp registruje pad napona ako je slabiji akumulator pa da zato izbaci tu kao gresku. Posle kako je otislo u + nikad to vise nije izbacilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×