Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Modeli automobila kojih više neće biti

Recommended Posts

Ford Focus se ukida za tri godine

 

219078-Ford Focus 01.jpg

 

Automobilwoche je nadavno pisao da će Ford od 29. avgusta značajno smanjiti proizvodnju kompaktnog Focusa, a sada je saopšteno da će ovaj model u potpunosti biti ukinut 2025. godine. Kako navodi Motor1, to u stvari znači da je aktuelni Focus Mk4 restajling poslednji svoje vrste jer u sadašnjoj eri električnih vozila ne postoje planovi o potencijalnom oživljavanju nekada veoma popularnog vozila.

 

U današnjem intervjuu novinarima, šef Forda u Evropi Stuart Rowley je potvrdio planirano ukidanje Focusa. Izgleda da je i budućnost fabrike u Saarlouisu u Nemačkoj neizvesna jer kompanija priznaje da nije pronašla rešenje da održi fabriku i rad nakon ukidanja automobila za otprilike tri godine: ''Tražimo druge alternativne mogućnosti za proizvodnju vozila u Saarlouisu, uključujući [prodaju] drugim proizvođačima. U našem ciklusu planiranja nemamo dodatni model koji ide u Saarlouis.''

Globalni Focus je teško pogođen problemima u lancima snabdevanja, što je dovelo do toga da vreme čekanja premašuje 12 meseci. Jedan od glavnih problema proizilazi iz SYNC4 infotainment sistema napravljenog u ratom razorenoj Ukrajini, što je izazvalo velika kašnjenja. Rowley takođe potvrđuje da će biti ''značajnih'' otkaza u Saarlouisu, gde Ford zapošljava 4.600 ljudi. ''Realnost industrije je da će proizvodnja električnih vozila zahtevati manje ljudi.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes od 2025. obustavlja proizvodnju A klase

 

190230-mercedes a class.jpg

 

Mercedes je odlučio da za tri godine potpuno obustavi proizvodnju svoje A klase, piše dnevnik ''Handelsblat''. Proizvodnja će biti prekinuta od 2025. godine i nijedna varijanta A klase se od tada više neće proizvoditi, javljuju izvori lista iz koncerna. Prema pisanju ''Handelsblata'', Mercedes će ići i na obustavu proizvodnje B klase.

Oba modela, kako je navedeno, u kompaniji smatraju nerentabilnim. Mercedes je u maju najavio da planira da se fokusira na luksuzne klase, i da želi da prodaje više S-klase, ali i Majbah i AMG. Tako će, ko želi da kupi Mercedes u budućnosti, morati da računa da će najjeftiniji model koštati od 40.000 evra pa nadalje. A klasa je izašla u prodaju oktobra 1997. godine...

 

preuzeto sa - politika.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj za BMW i3

 

bmw i3 555.jpg

 

Nakon što je BMW i8 ukinut 2020. godine, BMW je sada prekinuo proizvodnju još jednog ''i'' modela. Tačnije, električni BMW i3 je završio svoj proizvodni put, i to sa specijalnom edicijom. U čast devet godina proizvodnje, BMW je zaokružio nasleđe i3 modela sa specijalnim modelom i3s HomeRun Edition. Ograničen na samo 10 komada, ovaj veoma ekskluzivni i3 se nudi u dve BMW Individual Frozen boje nazvane Frozen Dark Grey i Frozen Red II.

 

bmw i3 66.jpg

 

BMW i3 HomeRun Edition je takođe dobio specijalne točkove od 20 inča i brojne opcije kao standard, uključujući adaptivne farove, električni stakleni krov, kožni enterijer, navigaciju i Harman Kardon stereo uređaj. Treba napomenuti da sa ovim HomeRun Edition izdanjem ukupna proizvodnja BMW-a i3 dostiže brojku od 250.000 jedinica tokom njegovog životnog veka. Iako je i3 zvanično završio sa proizvodnjom, njegova fabrika u Lajpcigu će nastaviti da sastavlja komponente za e-pogon i baterije, a počev od sledeće godine i novi Mini Countryman sa potpuno električnim pogonom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan će postepeno ugasiti električni Leaf

 

222772-Nissan Leaf 01.jpg

 

Kako pišu pojedini mediji, životni ciklus električnog Nissana Leaf (čija prva generacija se pojavila 2010. godine) polako se bliži kraju. Prema članku Automotive News-a, baziranom na nezvaničnom izvoru, Nissan Leaf će postepeno biti ukinut. Očekuje se da će proizvodnja Leafa (trenutno na tri lokacije: u Japanu, SAD-u i Velikoj Britaniji) biti okončana sredinom decenije, kaže izvor.

 

U vesti se kaže da ne postoje planovi za novu generaciju Leafa, već za potpuno novi zamenski model. Automotive News takođe navodi da Nissanov predstavnik za medije ne želi da spekuliše o ovim glasinama Sa druge strane, u slučaju fabrike u Sanderlendu u Velikoj Britaniji, poznato je da je u pripremi novi električni krosover, baziran na platformi CMF-EV. Taj model će se proizvoditi umesto Leafa, počev od 2025. godine. Do 2030. Nissan inače želi da proširi svoju ponudu na 15 potpuno električnih automobila (plus 23 elektrifikovana). Očekuje se da će u SAD-u do 2030. godine 40% prodaje novih Nissanovih vozila činiti potpuno elekrični modeli.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel ove godine zaustavlja proizvodnju Insignije

 

opel ins 1.jpg

 

Opel će ove godine prestati da proizvodi svoj najveći model Insignia u svojoj glavnoj fabrici u Riselshajmu. Tu informaciju je za nemačke medije potvrdio i portparol matične kompanije. Kraj proizvodnje Insignije stiže ranije nego što se svojevremeno planiralo, budući da se redovan završetak proizvodnje očekivao 2024. godine. Fabrika u Riselshajmu će nakon prekida proizvodnje Insignije u potpunosti biti iskorišćena za proizvodnju Opel Astre i njenog sestrinskog modela, DS 4.

 

Proizvođač je zvanično najavio: ''Opel planira prelazak na čisto električnu ponudu do 2028. godine i priprema se za lansiranje nekoliko najsavremenijih električnih modela, uključujući i budući vodeći automobil. Sadašnja Opel Insignia je lansirana 2017. na platformi koja nije bila dizajnirana za elektrifikaciju. Kao rezultat propisa o CO2 i fokusu na povećanje proizvodnje tri nova modela u Riselshajmu - Opel Astra, Astra Sports Tourer i DS4 - proizvodnja Insignije će se završiti ove godine.'' Kao indirektnu zamenu za Insigniju, u vidu novog vodećeg modela ove marke, možemo očekivati električni krosover/SUV u D segmentu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj za Renault Megane nakon 27 godina?

 

1658223217-Renault-Megane-2020 02.jpg

 

Kako piše britanski Autocar, nakon 27 godina i četiri generacije, prekinuta je proizvodnja legendarnog francuskog modela Renault Megane. Jedino što preostaje jeste električni Megane E-Tech Electric, koji sa konvencionalnim Meganom deli samo ime. Četvrta generacija Megana predstavljena je na Salonu automobila u Frankfurtu 2015. godine, a prodaja počela tokom leta 2016. Bio je dostupan u tri karoserijske izvedbe - hečbek, karavan i sedan. Proizvodnja ovog modela u Španiji i Turskoj je obustavljena, a naslednik će biti isključivo električni Megane E-Tech Electric. Renault Megane je bio poznat i po svojim performantim RS izdanjima, a Renault Megane RS Trophy-R je čak oborio i rekord na Nirburgringu za vozila sa pogonom na prednjim točkovima.

 

Megane je jedan od najuspešnijih modela Renaulta u poslednjih 30 godina. Renault je 2004. godine prodao čak 465.778 primeraka, što je najbolja godina po prodaji. Ipak, u poslednje vreme, beleži se pad interesovanja za Meganom. Tokom 2017. prodato je 168.000 primeraka, a četiri godine kasnije svega 70.000. Tokom prošle godine, u Velikoj Britaniji je prodato svega 793 primerka modela Megane. U istom periodu, čak 21.800 kupaca se odlučilo za Ford Focus, hečbek slične veličine, dok je Volkwagen Golf prodat u više od 30.000 primeraka. Naslednik Megana je hečbek sličnih dimenzija, ali sa dizajnerskim primesama SUV-a. Renault Megane E-Tech pokreće isključivo električna energija, ali će i oni koji još uvek ne žele da pređu na struju imati izbor između nekoliko modela francuske kompanije.

Najlogičniji izbor umesto Megana trenutno je Arkana, koja kod nas nosi naziv Megane Conquest, a radi se o kupe-krosoveru sličnih dimenzija. Tu su još i Clio i Captur, a uskoro na tržište stiže i potpuno novi SUV Austral, koji će u gami Renaulta naslediti Kadjara.

 

preuzeto sa - nova.rs

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan Maxima će prestati da se proizvodi sredinom 2023. godine

 

nissan-maxima 01.jpg

 

Nissan je kratkim saopštenjem potvrdio da će aktuelna generacija Maxime prestati da se proizvodi 2023. godine. Japanski proizvođač u saopštenju između ostalog kaže i ovo: ''Danas smo najavili našim radnicima, dobavljačima i dilerima da će Maxima aktuelne generacije prestati da se proizvodi sredinom 2023. Kao deo Nissanovog plana Ambition 2030, kompanija daje prednost električnim vozilima i naprednim tehnologijama, a do 2030. godine 40% prodaje Nissan vozila će biti u potpunosti električno, a više će biti elektrifikovano. Pored toga, ranije ove godine Nissan je najavio dva potpuno nova, potpuno električna modela u fabrici u Kantonu u Misisipiju.''

 

Ipak, izgleda da bi Maxima kasnije mogla i da se vrati. Japanci naime poručuju: ''Ostanite sa nama za buduće vesti o Nissan Maximi dok jačamo putovanja kroz uzbudljiva vozila i tehnološke inovacije.'' Ovo nagoveštava da bi Nissan možda jednog dana mogao da ponudi električnu Maximu. Prodaja Maxime je inače opadala svake godine od 2017. godine, kada je japanska kompanija prodala 67.627 jedinica u Sjedinjenim Državama. Prodaja je pala na 42.337 jedinica već sledeće godine, dok je 2021. u SAD-u plasirano samo 16.386 komada ove limuzine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj za Infiniti Q60

 

INFINITI_Q60 03.jpg

 

Kako pišu američki mediji, Infiniti se sprema da uskoro iz svoje ponude izbaci model Q60. Ako se izveštaj iz Car and Drivera pokaže kao tačan, to će značiti kraj ovog kupea sa dvoja vrata.

 

infiniti-q60 02.jpg

 

Q60 je predstavljen 2015. godine kao koncept automobil, dok je serijski model stigao 2016. na sajmu u Detroitu.

 

156690-infiniti q60 01.jpg

 

Što se tiče razloga za njegovo ukidanje, Car and Driver navodi da je to zbog popularnosti SUV-ova i krosovera u luksuznom segmentu. To će takođe utrti put za ulazak japanske marke na tržište električnih vozila, uz podsećanje da će se dva takva modela proizvoditi u Nissanovoj fabrici u Misisipiju. Proizvodnja Infiniti Q60 će se nastaviti do kraja 2022. pa se očekuje da će određene količine ostati u prodaji i tokom prvih meseci 2023. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen ukida još jedan model

 

art03.jpg

 

U Volkswagenu su odlučili raskrstiti sa limuzinama, barem kad su u pitanju njihove verzije pogonjene fosilnim gorivima. Nakon što se odlučio povući Passat iz ponude, div iz Wolfsburga doneo je navodno odluku kako će putem večnih lovišta ići i luksuzniji Arteon. To neće dogoditi preko noći, plus je u pripremi dostojna zamena. Naime, kako saznaje Automotive News, Arteon neće doživeti novu generaciju, a aktuelna ide u penziju 2024. godine. Zameniće je električni ID.Aero, koji je ranije najavljen kao koncept.

 

art02.jpg

 

Kao što je poznato, ID. Aero koristi MEB platformu, a najavni koncept je u kombinaciji baterija od 77 kWh nudio domet od čak 620 km. Na tragu toga trebao bi biti i serijski model koji će vrlo verojatno svetlo dana premijerno ugledati na kineskom tržištu. 

 

art01.jpg

 

Manji VW model Jetta, usled smanjenog interesa, takođe treba da siđe sa scene na američkom tržištu. Kad je Golf u pitanju sve opcije su još uvek otvorene...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Zoe neće dobiti novu generaciju

 

Renault Zoe

 

Renault Zoe neće biti zamenjen, potvrdio je Renaultov šef Fabris Kambolive. Time će Zoe završiti svoj život kao jedan od najprodavanijih električnih automobila u svojoj zemlji. Umesto toga, Renault planira novu liniju električnih kompaktnih automobila, na čelu sa Renaultom 4 i 5 (oba u prodaju stižu do 2025. godine), uz nastavak prodaje Clia i Captura. Odlukom da se Zoe ukloni, okončan je životni vek od više od jedne decenije, tokom koje je dve godine zaredom (2015-16) bio najprodavaniji EV u Evropi i ostvario više od 100.000 prodaja samo u Francuskoj. Konačan datum završetka njegove proizvodnje tek treba da bude potvrđen.

 

Kambolive je ovo za Autocar opisao kao dvostruki pristup gde njihovi hibridni i električni modeli koegzistiraju u doglednoj budućnosti. Rekao je: ''Zavisi od tržišta. Ako je tržište potpuno električno, u redu, ali većina tržišta će imati čistu električnu energiju za kompaktni segment, a do 2035. ako bude potrebno, imaćemo i Clio i Captur. Oni će imati hibridnu tehnologiju jer je to naše rešenje, tehnološki izbor koji smo napravili da zamenimo normalan motor sa unutrašnjim sagorevanjem.'' Govoreći o širem asortimanu, koji će uskoro dobiti novi Renault Megane i Renault Scenic, Kambolive veruje da je savršena linija na evropskom tržištu četiri električna i četiri hibridna modela. U okviru tih modela trebalo bi da postoji najviše jedan motor i dva ili tri nivoa opreme, rekao je on. Kompanija se prvo fokusira na Megane i Scenic jer je dala prednost svojim modelima srednje veličine u odnosu na kompaktne. Kambolive je rekao: ''Unutar ove faze renoviranja, rekli smo da ćemo ostvariti veći promet po jedinici. Zbog toga smo odlučili da se fokusiramo na našu liniju proizvoda u C-segmentu. Uskoro ćemo imati Megane, a nakon toga Scenic. A nakon toga, prelazimo na kompaktni segment.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford na proleće 2023. godine ukida Galaxy i S-Max modele

 

ford gs03.jpg

 

Osim Fieste, Ford ukida još nekoliko modela na evropskom tržištu. Ovaj proizvođač automobila je naime sada potvrdio da će i modeli S-Max i Galaxy biti ukinuti na proleće sledeće godine, bez planova za njihovu direktnu zamenu. Kako se navodi, ova odluka dolazi kao rezultat Fordovog prelaska na asortiman potpuno električnih proizvoda i kao odgovor na promenljivu potražnju kupaca.

 

196885-ford g02.jpg

 

Ford Galaxy je lansiran u Evropi 1996. godine kada je prva generacija stigla kao proizvod zajedničkog ulaganja između Forda i Volkswagen grupe. Model se takođe prodavao kao Volkswagen Sharan i SEAT Alhambra, ali kada je model druge generacije debitovao 2006. godine, prešao je na novu platformu koja je zajednička sa Mondeom. Od lansiranja na tržište, više od 820.000 Galaxy jedinica je prodato širom evropskog kontinenta.

 

196890-ford s01.jpg

 

Galaxy druge generacije je krenuo u prodaju zajedno sa sportskijim S-Max modelom, čijih 570.000 primeraka je isporučeno kupcima od 2006. Međutim, tokom 2021. prodaja je dramatično pala i prodato je samo 4.700 Galaxy i 7.400 S-Max jedinica u Evropi. Ford kaže da su knjige porudžbina za ova dva višenamenska vozila nedavno zatvorene, što praktično znači da više ne možete da naručite potpuno novi S-Max ili Galaxy. Samo postojeće porudžbine kupaca će se proizvoditi u Fordovoj fabrici u Valensiji, u Španiji, pre nego što se ova dva modela i definitivno ukinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji automobili uskoro nestaju sa tržišta?

 

vw-passat 1.jpg

 

Novi interesi proizvođača, klase koje su sve manje atraktivne... probajte da se setite još nekog razloga, ali činjenica je da će nas ove godine napustiti mnogi automobili koji neće dobiti direktnog naslednika, s istim imenom i prezimenom. Sa sve većem brojem električnih automobila i sveopštom popularnošću SUV-ova za neke automobile uskoro više neće biti mesta na proizvodnim trakama.

Nemački Focus.de je naveo sve modele čija proizvodnja je već prestala ili će ubrzo prestati, a to su: Audi R8, Audi TT, BMW i3, Dacia Lodgy, Ford Mondeo, Ford Fiesta, Ford Galaxy/S Max, Hyundai Ioniq, Lamborghini Aventador, Mitsubishi L200, Opel Insignia, Smart ForFour, Volkswagen Sharan i Volkwagen Passat (limuzina).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford ukida i Focus

 

219080-Ford Focus 01.jpg

 

Prvo je Ford najavio kraj za svoj mali gradski automobil Fiestu, a sada je najavio novu žrtvu svoje strategije. To je Focus, koji je još 1998. godine zamenio Escort, i već od prve generacije se najavio kao jedan od najboljih kompaktnih automobila - što je ostao sve do danas. Pod marketinškom sloganom Avanturistički duh Ford najavljuje potpuno repozicioniranje svoje osnovne delatnosti. Prevedeno, Ford će se više orijentisati na američke modele koje će prodavati u Evropi. Uz robusni off-roader Bronco (od proleća 2023.) i pick-up Ranger, to uključuje i ikone poput novog Mustanga ili velikog električnog pick-upa F-150 Lightning.

 

Do 2030. svi Fordovi modeli bi trebalo da budu potpuno elektrifikovani. SUV i crossover modeli sa većim maržama ostaće u ponudi.  Ford namerava da svoje proizvode u budućnosti distribuira kroz četiri stuba. Sportski modeli kao što su Mustang ili Mustang Mach E razvrstani su kao Wild Performance. Ekstremni avanturisti poput Bronca i Ranger Raptora prodavaće se kao Ultimate Outdoor. Uspešni kompaktni SUV-ovi Kuga i Puma će u budućnosti  biti deo grupe Urban Escape. U klasi Active Adventure biće veliki SUV-ovi u stilu Explorera. Sledeće godine dolazi električni SUV Puma, a 2024. električna zamena za Kugu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nek' nam je svima Bog u pomoci... Jedan od simbola Compact klase.

Isto kao sto je vec planirano gasenje Fieste, Mondea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od prijatelja sa faksa koji rade u autoindustriji sam cuo da je i golf 8 zadnji golf ikad, da se naslednik ne planira vec sada iako je nov model i golf dosta jako stoji u kompakt klasi.

 

Ako je golf dobio sekiru cemu onda ostali u klasu da se nadaju...

 

Beze izgleda proizvodjaci masovno od B i C segmenta cak i oni uspesni, u C segmentu ce samo suv da ostane, velike limuzine ce ostati da zive u visokim klasama, ali ce rekao bih biti sve vise liftback,tj sa petim vratima osim u F segmentu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima raznih informacija oko sledeće generacije Golfa... tj. za razliku od drugih to ime će sigurno ostati ako nikako drugačije ono kao kao ID.Golf - potpuno električni Golf.

A, da li će biti sledećeg Golfa kao modela sa motorima SUS... to još ni VW izgleda nije prelomio jer malo-malo pričaju čas jedno čas drugo:

On 2/8/2022 at 4:12 PM, neshaoct said:

Nakon dolaska aktuelnog modela Volkswagen Golf 8, koji je na proleće 2020. startovao lošije od očekivanja (najviše krivicom kontroverzne prednje maske ''sa obrvama''), počelo je da se šuška da je to i poslednji Volkswagen Golf. Ipak, nakon euforije sa električnim automobilima i najave da će benzince i dizelaše početi da gase već od 2025. i da bi osmi Golf mogao da bude i poslednji, u Wolfsburgu su povukli ručnu.

 

Kao što je već najavljeno da će 2023. stići Volkswagen Passat 9, poslednji Passat u seriji (nastavak će biti električni), iz Wolfsburga stižu najave modela, Volkswagen Golf 9, predviđenog za 2026. Novi Volkswagen Golf će biti napravljen na modularnoj platformi. Dužina će sa 428 porasti na 436, širina sa 179 na 183 cm, a visina će biti smanjena sa 146 na 144 cm. Pritom će međuosko rastojanje porasti sa 264 na 269 cm. To će doprineti povećanju komfora, pre svega pozadi. Razvija se na unapređenoj MQB platformi s udelom visokočvrstog čelika povećanog na 55 posto, s haubama i krovom od aluminijuma, što će, uprkos povećanju gabarita i viših sbezbednosnih standarda, smanjiti masu za 35 kilograma. U Wolfsburgu su se opekli s dizajnom prednjeg dela Osmice, pa su za Volkswagen Golf 9 predvideli elegantniju i atraktivniju formu, Pritom će koeficijent otpora vazduha smanjiti na 0.25.

 

Sve to će biti melem za poboljšanje performansi i smanjenje potrošnje goriva, a svi motori će biti hibridni (blagi ili plug-in). Baza će biti turbobenzinci 1.0 TSI i 1.5 e-TSI te turbodizelaš 2.0 TDI (da i on!), sa 48V blagohibridnom podrškom, sa starter-generatorom. Važan će biti plug-in hibrid, na bazi turbobenzinca 1. e-TSI, a svi motori će ispunjavati ekološke norme Euro 7. U Wolfsburgu kalkulišu sa ulaganjima od 2.000 do 3.000 evra po vozilu, za ispunjavanje novih ekoloških normi. Električnog modela e-Golf neće biti, jer će njegovu ulogu preuzeti Volkswagen ID.3. Dakle, Volkswagen Golf 9, koji se očekuje 2026. biće i poslednji (uslovni rečeno) klasični Golf. Nakon njega u ponudi će biti samo modeli na struju.

 

On 8/13/2022 at 2:59 PM, neshaoct said:

Iako je u martu 2021. Volkswagen objavio da će Golf, T-Roc, Tiguan i Passat dobiti naslednike, sada ta najava u slučaju novog Golfa možda zvuči malo preuranjeno. Naime, novoimenovani izvršni direktor kompanije ostaje oprezan u pogledu budućnosti Golfa.

 

U intervjuu za nemački list Welt, Tomas Šefer je rekao da odluka o razvoju modela devete generacije još nije doneta. On je preuzeo uzde glavnog brenda VW 1. aprila ove godine i već dovodi u pitanje budućnost Golfa zbog povećanja troškova povezanih sa razvojem automobila opremljenih motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Očekuje se da propisi Euro 7 stignu u narednim godinama, a oni će povećati cene SUS automobila za 3.000 do 5.000 evra, prema Šeferu. VW-ov šef je najavio da se radi na fejsliftu za aktuelni Golf 8, ali je Golf 9 u ovom trenutku neizvestan. On je istakao da projektovanje novog SUS automobila za koji je malo verovatno da će imati tradicionalni životni ciklus od 7-8 godina možda neće biti vredno toga, dodajući da je ''izuzetno skupo'' razvijati vozila usaglašena sa Euro 7. Aktuelna generacija Golfa postoji od 2019. godine i verovatno će dobiti fejslift 2023/2024. i zatim će se prodavati još tri do četiri godine. Potencijalni Golf 9 bi zato stigao oko 2027. godine, što znači da bi njegov nestanak mogao da se poklopi sa smrću modela sa SUS motorima u EU tokom 2035. godine. Šefer je rekao da će konačna odluka o tome da li će biti Golfa 9 biti doneta u narednih 12 meseci. Rekao je i da je sa malim automobilima teško nadoknaditi veće troškove razvoja koji dolaze sa Euro 7, što znači da budućnost ne izgleda sjajno ni za VW Polo.

 

On 11/24/2022 at 4:35 PM, neshaoct said:

Neki izveštaji iz Nemačke su prethodnih meseci sugerisali da bi aktuelni Volkswagen Golf mogao da bude i poslednji jer se kompanija fokusira na električna vozila. Međutim, u novom intervjuu za britanski Autocar, generalni direktor Volkswagen putničkih automobila Tomas Šefer je sugerisao da to nije slučaj. Kako je napomenuo ''ne bismo napustili ime Golf, nikako.''

 

Šefer je dalje objasnio: ''Imamo legendarna imena brendova, Golf i GTI. Bilo bi ludo pustiti ih da umru.'' Međutim, imena bi mogla da se malo promene tako da bi model sledeće generacije sa električnim pogonom potencijalno mogao da postane ''ID.Golf.'' S tim u vezi, postavlja se pitanje šta će biti sa ID.3. Šefer tvrdi da postoji prostor da se oba modela prodaju jedan pored drugog jer ID.3 ''nikada nije bio naslednik Golfa, više je Golf Plus.'' ID.Golf bi mogao da da se smesti ispod ID.3, dok bi ID.Golf GTI i eventualni ID.Golf R mogli da se dopadnu entuzijastima. Takve promene su međutim još daleko jer Volkswagen radi na restilizovanom Golfu, a očekuje se da će model osme generacije ostati u prodaji još pet ili šest godina.

VW Golf VIII / Golf 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai i30 N neće preživeti, ali Elantra N definitivno nastavlja kroz još jednu generaciju

 

224439-hyundai n 8.jpg

 

Hyundai i30 N modeli stupili su na scenu 2017. godine i automatski postavili tržište kompakta na mapu, nudeći izvanredne pakete performansi pri pristupačnim cenama. Međutim, za ovu liniju nije bilo očekivano da će preživeti svoju drugu generaciju i se sada zvanično zna da će ubrzo biti zamenjena potpuno električnim modelom. Tokom nedavnog razgovora sa medijima na Hyundai N Festivalu u Austriji, izvršni tehnički savetnih kompanije Albert Birman, otrkio je da će implementiranje Euro 7 regulatornih normi u Evropi najverovatnije ubiti i30 N hot heč liniju nakon samo jedne generacije.

 

''Tržišta kao što je evropsko sanjaju i postoji šansa da neće biti sledećih modela N automobila sa motorom unutrašnjeg sagorevanja, kao i na svim tržištima koja će podleći Euro 7 standardima'', otrkio je Bierman. Međutim, nisu sve vesti baš toliko loše, jer je Bierman dalje otrkio da će i30 Sedan N, koji se na većini tržišta prodaje kao Elantra N, najverovatnije preživeti ovu nepotrebnu kataklizmu i ući u svoju drugu generaciju sa novim benzinskim motorima, nalazeći se u dugoročnim planovima južnokorejskog brenda. Bierman je dodao da će kompakt model koji će zameniti postojeći i30 N hothatch najverovatnije stići u formi električnog modela, ali je takođe naveo da će on najverovatnije zahtevati još vremena kako bi bio baš kako treba.

 

hyundai n03.jpg

 

Hyundai će uskoro predstaviti svoju prvu električnu jedinicu razvijenu od strane N divizije, u formi modela pefromansi koji predstavlja varijaciju Ioniq 5 linije. Prema očekivanjima, ovaj automobil će deliti svoj pogonski sklop sa Kia EV6 GT modelima, što znači da će posedovati baterijsko pakovanje od 77.4 kWh i par električnih jedinica kombinovano zaduženih za stvaranje 577KS/740Nm obrtnog momenta. Ova mašina će biti u mogućnosti da ubrza do stotke za 3.5 sekundi i kao svi drugi N modeli, stići će dobro opremljena za uslove trkačke staze, zahvaljujući retjuniranom vešanju i žestoko ojačanom kočionom sistemu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes ukida brojne modele

 

212919-Mercedes cls 2022 07.jpg

 

Mercedes je još prošle godine potvrdio svoju novu strategiju koja ima za cilj smanjenje troškova i fokusiranje na profitabilna Top-End Luxury i Core Luxury vozila. Entry Luxury vozila će se i dalje postojati, ali se nemačka kompanija obavezala da će skoro prepoloviti ponudu.

Iako nemački proizvođač automobila tada nije ulazio u detalje, Car & Driver sada popunjava rupe. Publikacija je razgovarala sa nekoliko ''top menadžera'' i izvestila ''od 33 karoserijske verzije koje Mercedes trenutno nudi između Evrope i SAD, samo 14 će preživeti''. Čini se da će kupei i karavani biti među najteže pogođenima. Ovo nije previše iznenađujuće jer se Mercedes već kretao u tom pravcu kada su ukinuti S Klasa kupe i kabriolet. Budući CLE će zameniti i kupe i kabriolete C i E klase. Međutim, to je tek početak jer publikacija kaže da će CLS biti odbačen 2024. godine. AMG GT 4-Door će uskoro slediti, što bi značilo da je model trajao samo jednu generaciju. Čak ni krosover kupe modeli neće biti pošteđeni. Dok će GLC i GLE sledeće generacije navodno nuditi varijante kosover kupea, one će u budućnosti nestati. Tačan tajming nije poznat, ali zvuči kao da će biti ukinuti kada modeli sledeće generacije stignu do kraja puta.

 

223210-mercedes gt4 05.jpg

 

Što se karavana tiče, C Klasa karavan će navodno ''nestati posle 2028.'' Špijunski fotografi su već snimili novu E Klasu karavan, ali će navodno biti ukinuta zauvek 2030. Dok bi sledeća generacija CLA trebalo da debituje 2025. i da nudi Shooting Brake varijantu, ona će navodno biti poslednja. Jedan visoki zvaničnik je za publikaciju rekao: ''Na kraju krajeva, jednostavno nam ne treba karavan ili ponude sa dvoja vrata sa lošim učinkom da bismo povećali obim''. Dalje mavode da su ''prostor i vreme'' najvažniji elementi savremenog luksuza, tako da ''fensi'' karoserija i modeli koji prolaze samo u Evropi nemaju smisla. Ipak, postoji i nekoliko zanimljivih modela koji stižu, uključujući novi kupe sa četvoro vrata za 2026. Maybach je takođe najavio ultraluksuznu verziju najnovijeg SL-a.

 

Publikacija takođe kaže da će od 2026. postojati robusni GLG SUV, a možda čak i Maybach V klasa. Sem toga, nedavno najavljeni brend Mythos bi mogao da ponudi pickup baziran na G Klasi i moderni Gullwing.  Mnogi budući modeli će biti električni, a Car & Driver kaže da će napraviti veliki korak napred zahvaljujući baterijama kapaciteta do 150 kWh. Mogli bi da imaju do 805 km dometa u WLTP ciklusu, kao i brže vreme punjenja zahvaljujući mogućnosti brzog punjenja od 270 kW.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford bi mogao da dodatno smanji svoju evropsku paletu putničkih automobila

 

ford st 1.jpg

 

Ford još uvek utvrđuje u koliko segmenata treba da bude prisutan usred njegove kontinuirane potrage za profitabilnošću u Evropi, rekao je izvršni direktor Džim Farli. Evropa je druga najveći Fordov region u smislu prihoda, a ostvarila je 25.6 milijardi dolara u odnosu na 109 milijardi dolara na svom vodećem tržištu Severne Amerike.

 

Ford još uvek odlučuje o veličini svog prisustva u regionu van svog poslovanja sa kombijima, rekao je Farli. ''Odluka je zaista 'koliko nam treba?'. Koliko inženjera, koliko ljudi nam treba u Evropi i koliki nam je profil potreban u putničkim automobilima?'', navodi Farli. Ford je još ranije najavio kraj proizvodnje za Fiestu (ukida se ove godine) i Focus (kraj od 2025. godine). Proizvodnja Mondea je završena prošle godine, dok se Galaxy i S-May takođe gase bez direktne zamene. Ford će ukinuti do 3.200 radnih mesta širom Evrope, saopštio je u januaru nemački sindikat IG Metal, pošto smanjuje obim razvojnog posla koji obavlja u Evropi. Smanjenje će uticati na 2.500 zaposlenih u razvoju proizvoda i do 700 u administraciji, što će uticati na Belgiju, Nemačku i Veliku Britaniju, saopštio je sindikat.

Ford nije želeo direktno da komentariše smanjenje, ali je istakao da kompanija prolazi kroz značajnu transformaciju. ''Do 2030. svi novi putnički automobili koje Ford prodaje u EU biće električni, a do 2035. sva nova komercijalna vozila Ford Pro biće električna'', navodi se u januarskom saopštenju. ''Ova transformacija zahteva značajnu promenu u načinu na koji razvijamo, pravimo i prodajemo Ford vozila i uticaće na našu organizacionu strukturu, talenat i veštine koje će nam trebati u budućnosti. S obzirom na promenljivo makroekonomsko okruženje i okruženje potražnje u Evropi, mi ćemo izvršiti promene neophodne da obezbedimo održivo poslovanje koje dosledno generiše prinose iznad naše cene kapitala'', kaže se u saopštenju.

 

Ford bazira svoje poslovanje oko svoje profitabilne divizije kombi vozila, kao i SUV vozila. U martu, Ford će otkriti novi električni kompaktni krosover baziran na MEB platformi Volkswagen grupe koji će se naći u prodaji do kraja 2023. Nekoliko meseci nakon toga će uslediti drugačija karoserijska verzija ovog automobila. Oba će biti pravljena u Kelnu, Nemačka, kao deo investicije od 2 milijarde evra. Takođe, stiže i Ford Puma EV, koji će biti lansiran 2024. nakon predstavljanja u leto 2023. godine. Fordova divizija Model E ima za cilj da proda 600.000 električnih automobila godišnje u Evropi do 2026. godine, a svaki putnički automobil u salonima će biti električan do 2030. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj za Rolls-Royce Dawn

 

233886-rolls dawn 03.jpg

 

Rolls-Royce označava kraj slavne, glamurozne ere pošto prestaje sa proizvodnjom svog Dawn kabrioleta. U ovoj retrospektivi, marka podseća na najprodavaniji otvoreni model u istoriji brenda jer zauzima svoje jedinstveno mesto u panteonu sjajnih automobila Rolls-Royce.

 

''Oživljavajući ime Dawn, Rolls-Royce je oživeo nešto mnogo više od automobila - poput glamuroznog kabrioleta iz kojeg je crpeo inspiraciju, savremeni Dawn je postao karakterističan za moderan izraz 'la dolce vita'; način življenja koji obuhvata lepotu i bogatstvo života. Dawn zaista odražava radost dobrog društva, uzbuđenje avanture i mir tihog razmišljanja. Zaista, ovaj automobil je svedočanstvo moderne umetnosti življenja, podsećajući na 'la dolce vita' duh u svakom detalju. Kako se produkcija Dawna bliži kraju, možemo razmišljati o izuzetnom poglavlju u istoriji marke. Ovaj prelepi automobil savršeno otelotvoruje savremeni luksuz dok slavi osnivačke principe i nasleđe marke.''

 

Torsten Muller-Otvos, glavni izvršni direktor Rolls-Royce:

''Nakon uspeha Phantoma VII i njegovih kolega Phantom Coupe i Phantom Drophead Coupe, sve mlađa, univerzalno samopouzdana i društvena baza klijenata privučena je brendom Rolls-Royce. Ovim novim superluksuznim potrošačima je bio potreban automobil koji je, poput prvih transformativnih modela Rolls-Royce Goodwood ere, uhvatio glamur i romantiku superluksuznog automobila; ali su to učinili na način koji je potpuno u skladu sa njihovim savremenim ukusima i životnim stilovima.''

 

233888-rolls dawn 02.jpg

 

Rolls-Royce je prepoznao da u portfoliju proizvoda ove marke ima prostora da se ispune želje ovih klijenata. U skladu s tim, dizajneri su bili pred izazovom da kreiraju ne samo kolegu Phantom Drophead Coupea, već i potpuno novu vrstu super-luksuznog kabrioleta. Više od jednostavnog prelepog automobila, trebalo bi da evocira romantiku i glamur koji umnogome govori o Rolls-Royce legendi, dok nudi društveni, pristupačan i savremen izraz sa otvorenim krovom novoj generaciji koja je u usponu.

 

233887-rolls dawn 01.jpg

 

Štaviše, morao je biti potpuno nov. Tri godine ranije, Rolls-Royce je lansirao svoj fastback kupe Wraith; ali ideja o njenoj prenameni nikada nije razmatrana. Umesto toga, dizajneri marke pronašli su inspiraciju mnogo ranije u ogromnoj i legendarnoj istoriji kompanije. Između 1950. i 1954. Rolls-Royce je napravio samo 28 primeraka Silver Dawn drophead kupea. Pločica sa imenom Dawn, sa svojim konotacijama novih početaka, svežih mogućnosti i veličanstvenih vidika, jednoglasno je odobrena kao savršen kandidat za reinkarnaciju 21. veka.

 

Zavodljivo elegantan original savršeno je otelotvorio duh svog doba, ovekovečen u izrazu ''la dolce vita'' - ''slatki život''. Podsetnik da uživamo u svakom trenutku i živimo u potpunosti u sadašnjosti, ''la dolce vita'' je postao simbol dobrog društva i tihog razmišljanja - važnost odvajanja vremena da se posvetimo zadovoljstvima života u svoj njegovoj lepoti i bogatstvu. U kontekstu čuvenog filma reditelja Federika Felinija, ''la dolce vita'' je bio život ispunjen strašću, avanturom i romantikom. Bilo je to senzualno iskustvo, proslava dekadencije, uživanja i zadovoljstva u svim njenim oblicima. Upravo taj duh je Rolls-Royce želeo da uhvati u svom novom modelu, izraženo kroz bezvremenski jezik forme, savremeni zanat i bez napora, ali moćan dinamičan karakter. Odvažnost te vizije ogledala se u Dawnovom dizajnu. Njegova čista, jednostavna forma inspirisana je modom pedesetih i šezdesetih, koja je izazvala glamur uklanjanjem suvišnih linija i tekstura. Slično tome, Dawn karoserija obavija svoje putnike nalik podizanju kragne na kaputu, pružajući onima koji su unutra prijatno, privatno i šik iskustvo u kabini.

 

U jednom vitalnom pogledu, Dawn je prekinuo sa davno uspostavljenom konvencijom o automobilskom dizajnu. Gotovo bez izuzetka, kabrioleti su dizajnirani u konfiguraciji 2+2, sa sedištem u punoj veličini za vozača i jednog putnika napred, plus dva manja sedišta za povremene putnike ili decu pozadi. Nedostatak prostora na zadnjim sedištima, a posebno prostora za noge, smanjuje udobnost i praktičnost automobila - nedostatak koji je Rolls-Royce odbio da prihvati. Dawn je stoga bio pun četvorosed sa udobnim, individualnim sedištima za sve putnike. Sama jednostavnost Dawnovog dizajna opovrgla je mnoštvo složenih inženjerskih izazova, pre svega zamršenog krovnog mehanizma, nazvanog ''Tihi balet'' zbog svoje preciznosti, elegancije i bešumnog rada. Nakratko je razmatran kabriolet sa tvrdim krovom, ali su dizajneri marke odlučili da Dawnov krov treba da bude napravljen od tkanine kako bi se zadržala romansa slušanja kapi kiše na platnu. Umesto toga, jedinstvena mešavina materijala, uključujući tkaninu, kašmir i akustične kompozite visokih performansi, učinila je Dawn najtišim kabrioletom na svetu: sa zatvorenim krovom, Dawn se izjednačio sa Rolls-Royce Wraithom po performansama izolacije buke.

 

U tipičnom Rolls-Royce stilu, inženjeri su proveli mesece optimizujući iskustvo kabrioleta uz iscrpan program testiranja - niti potpuno eliminišući protok vazduha niti dozvoljavajući nivoe koji ometaju kabinu. Dobijeni podaci omogućili su inženjerima da Dawn učine svetskim liderom u aerodinamičkom komforu sa otvorenim krovom. Šasija je, naravno, isporučila karakteristični ''Magic Carpet Ride'', kombinujući odziv i angažovanje sa gotovo natprirodnom glatkoćom. Zaista, tokom iskustva sa proizvodom kasnije u Dawnovom životu, američki novinar je prošao kroz područje koje je pogodio zemljotres jačine 3.6 stepeni Rihterove skale, nakon čega je usledio naknadni potres jačine 2.7; takva je bila uglađena vožnja, za to je saznao tek kada je o tome pročitao u štampi sledećeg jutra.

 

U 2017. Rolls-Royce je svojoj porodici modela dodao Black Badge varijantu Dawna. Poput Ghost i Wraith modela koji su mu prethodili, Dawn Black Badge alter ego je dobio svoj karakter iz serije inženjerskih i dizajnerskih tretmana. Dok je privlačan buntovničkom duhu koji toliko privlači ovom izrazu brenda, Dawn Black Badge je stvorio svoje jedinstveno mesto u Rolls-Royce panteonu - mesto koje karakteriše romantika i zavodljivost grada noću. Pored svoje poželjnosti, Dawn je doneo duh ''la dolce vita'' kroz izvrstan brak zavodljivog dizajna, savremenih materijala i društvenog iskustva vožnje na otvorenom. Čineći to, Dawn je obezbedio svoje nasleđe privlačeći potpuno novu generaciju ovom brendu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukida se i Volkswagen Arteon

 

volkswagen-arteon 2023.jpg

 

Volkswagen je najavio novu inicijativu za povećanje profitabilnosti brenda. Program podrazumeva žrtve jer će se fokus Volkswagena pomeriti sa modela manjeg na one većeg obima, što znači da su automobili poput Arteona mrtvi.

Nemački proizvođač automobila nije naveo koji drugi modeli niske prodaje su takođe predviđeni za ukidanje, ali je posebno istakao Arteon. To nije iznenađenje jer je, primera radi, njegova prodaja u SAD tokom 2022. pala za skoro 69% na samo 1.742 primerka. Umesto da proizvodi Arteon, Volkswagen će se fokusirati na nekoliko osnovnih modela, prema rečima generalnog direktora brenda Tomasa Šefera. Kompanija želi da smanji kompleksnost svojih modela kao jedan od načina da postigne veći profit, uključujući smanjenje broja opcija konfiguracije za svaki model. Kompanija takođe želi da optimizuje iskorišćenost kapaciteta svojih fabrika kako bi bolje zadovoljila promenljivu potražnju.

 

Volkswagen planira da brzo implementira svoj novi profitni program, koji naziva ''Accelerate Forward | Road to 6.5'' i uspostaviće novu kancelariju za upravljanje projektima koja će nadgledati napore. Kompanija želi da se program pokrene do oktobra. Očekuje se da će program poboljšati zaradu za oko 10 milijardi evra. Volkswagen nije precizirao kada će tačno ukinuti Arteon. U izveštaju iz septembra prošle godine navodi se da će model nestati iz ponude nakon 2024. godine, a da će električno vozilo verovatno poslužiti kao njegova zamena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasno da se u danasnjem svetu juri maltene iskljucivo profitabilnost, ali opet...

Steta, jedan od Vagenovih vrlo retkih dizajnerski lepo odradjenih modela, kome eksterijer nije dizajniran sekirom.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj proizvodnje za Ford Fiestu

 

Ford Fiesta 08.jpg

 

Poslednja Fordova Fiesta je proizvedena u petak u Fordovoj fabrici u nemačkom gradu Kelnu. Od 1976. je proizvedeno oko 20 miliona primeraka tog modela, gotovo polovina njih u Nemačkoj - prvo u Sarloisu u blizini francuske granice, a potom u Kelnu.

 

''Uspešna priča Fieste je daleko od kraja'', napisala je kompanija 2016. na 40. godišnjicu tog modela. Ipak, njeno vreme je sada ipak isteklo. ''Ovo je prelomni trenutak za Ford'', rekao je stručnjak za industriju Ferdinand Dudenhoffer. ''Stari Ford napušta Evropu te stiže novi, električni Ford.'' Ta automobilska kompanija trenutno investira gotovo 2 milijarde evra u fabriku u Kelnu za njenu prenamenu u pogon za proizvodnju električnih automobila. Prvi od njih biće lansirani već krajem ove godine. Fiesta je bila posebno popularna u južnim evropskim državama poput Italije i Grčke, rekao je Dudnhoffer. Njena prodaja je bila najviša početkom devedesetih, nakon čega popularnost tog modela pada. Dudenhoffer sumnja da li će Ford s nekim modelom automobila igrati tako veliku ulogu u automobilskoj industriji kao s Fiestom. ''Prelaz na električne automobile biće ogroman poduhvat za Ford'', zaključio je stručnjak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukida se Mini Clubman

 

232742-mini clubman 03.jpg

 

U Miniju navode da im jednostavno ne treba još jedan model sa petoro vrata u ponudi. To znači da će 2024 Mini Clubman Final Edition biti labudova pesma za ovaj model.

''Ne bih rekla da je prostor popunjen, ali nećemo imati Clubmana'', rekla je Stefani Vurst, šefica Minija. ''Aceman je manji koncept, ali mislim da je paleta sa petoro vrata ispunjena Countrymanom i Acemanom. Ako pogledate prodajne brojeve širom sveta, Countryman je dvostuko popularniji od Clubmana.''

 

232743-mini clubman 02.jpg

 

Odluka dolazi u trenutku kada Mini radi na revitalizaciji cele svoje linije za potpuno električnu budućnost. Iako linija neće biti potpuno električna do 2030. godine, već su predstavljeni novi Mini i Mini Countryman, a uskoro i Mini Aceman. Najavljen kao koncept Aceman EV 2022. godine, model je bio kraći od Countrymana, ali viši od njega, što sugeriše da je cilj da se takmiči u popularnom segmentu kompaktnih krosovera. Sa fokusom na dizajn, trebalo bi da ponudi elegantno, vrhunsko iskustvo za kupce. Zajedno, Aceman i Countryman neće ostaviti mesta Clubmanu. ''Volim Clubmana, trenutno vozim Clubmana'', kaže Vurst. ''Ali odlučili smo da idemo sa novim Countrymanom.''

 

Kao poslednje zbogom Clubmanu, Mini kupcima nudi ograničen paket Final Edition. Samo 1.969 će biti dostupno širom sveta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...