Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Modeli automobila kojih više neće biti

Recommended Posts

Ovi automobili neće dočekati 2021. godinu

 

195721-bmw i8 ncb09.jpg

 

U 2020. godini koju većina želi da što pre zaboravi ostaće i brojni automobili. Neki su dobili naslednika, a neki su ostali zaboravljeni u najtamnijim delovima automobilskih salona i pre nego što su prestali da se proizvode. Elektrifikacija čini svoje, a isto je i pogledu širenja crossovera i SUV-ova koji su zaposeli sve konfekcijske brojeve.

 

Već početkom 2020. godine, u januaru, ukinuta je proizvodnja jednog prestižnog modela. I to pre nego što je i počela. Prelepi Aston Martin Rapide je trebalo da krene u električnu priču, ali celi projekat je već na startu otkazan. Rapide je otišao, a u neku ruku ga je zamenio DBX.

 

191511-aston ncb08.jpg

 

Još luksuznih modela je otišlo sa scene. Tako je Bentley ugasio Mulsanne koji nije dobio naslednika, a ista sudbina je zatekla i njihov 6.75 V8 motor.

 

199844-bentley-mulsanne ncb07.jpg

 

I automobil koji treba pomenuti još jednom je Alfa Romeo 4C Spider koji ide u istoriju, a s njim će uskoro i Giulietta. Ameri gube BMW M8, ali i Jaguara XE.

 

195394-alfa 4c ncb06.jpg

 

Za razliku od drugih, BMW je penzionisao svoj tehnološki napredan model. Sportski i8 je završio svoju priču sa ukupnom proizvodnjom od gotovo 20.000 primeraka. Za razliku od najskupljeg modela sa trocilindarskim motorom, maleni i3 se i dalje drži. Priču o krajnjem luksuzu završava Ferrari. GTC4 Lusso kao najpraktičniji model u gami i rasni GT nije izdržao dugo. Verovatno je oslobodio mesto za budući Purosangue.

 

ferrari gtc ncb05.jpg

 

Ako tražimo premium proizvođača s najvećom gamom, onda je to nesumnjivo Mercedes. Otišli su toliko daleko da su ponudili i svoj pick-up. U stvari, Nissanov s cenom Mercedesa. X klasa nije uspela i to nikoga nije iznenadilo. Pomenimo i neke Mercedese. Otišao je SLC, a za njim i SL. Potonji će ipak dobiti naslednika.

 

mercedes x ncb04.jpg

 

Ove godine se dodatno raščistilo i tržište monovolumena. Među velikima su gotovo svi otišli. Seat Alhambra je prošlost, a istim putem će uskoro Sharan, Touran, Ford Galaxy i drugi. Navodno odlazi i Renault Espace, otac svih velikih MPV-a.

 

145974-seat ncb03.jpg

 

Iz donje ponude jeftinijih modela odlazi niz automobila. Penzionisani su Škoda Citigo, Ford Ka+, ali i Citroen C4 Cactus i Dacia Logan MCV. Konačno, otišao je i Peugeot 308 GTI.

 

199551-Citroen c4 ncb02.jpg

 

Mondeo je povučen u Americi, a vrlo skoro će nestati i iz Evrope. Naslednik stiže, ali ne kao limuzina. I konačno se setimo VW Golfa. Sedmica je definitivno otišla, a više-manje uspešno nasledila ju je osma generacija.

 

mitsubishi miev ncb01.jpg

 

I na kraju jedna minijatura. Mitsubishi i-MiEV (i kasnije Citroen C-Zero) je bio prvi električni model u klasi, a neretko i na tržištu. Stigao je 2009. godine, ali bez modernizacije nije uspeo. Konkurencija ga je bukvalno pregazila. Sada odlazi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte koje modele će Renault ugasiti

 

renault_talisman 02.jpg

 

Sa Novom godinom startuje i novi Renaultov poslovni plan u kome nema mesta za neke klasike.

Prvi čovek Renaulta Luca de Meo će 14. januara predstaviti Renaulution o kome se trenutno malo zna. Nemački Automobilwoche saznaje da je fokus plana na smanjenju troškova, a to znači i gašenje neperspektivnih proizvoda.

 

208432-renault scenic 002.jpg

 

Publikacija kaže da ''de Meo želi da smanji gamu Renaulta za 30%'', a to znači da bi jedna od prvih žrtvi trebalo da bude nedavno obnovljeni Talisman. Prošle godine ih je prodato tek nešto više od 16.400 primeraka. Neki raniji izveštaji su govorili da bi trebalo da odu Scenic i Espace, izuzetno zvučna imena francuske marke.

 

Renault-Espace 005.jpg

 

Renault će navodno štedeti i u tehnološkom smislu sa više fokusiranim razvojem pojedinih komercijalno isplativih rešenja. Takođe, moguće je da se kompanija i povuče sa nekih tržišta. Dve stvari su sigurne. Prva je da alijansa (Renault-Nissan-Mitsubishi) ostaje zajedno, a druga da će elektrifikacija imati najveći uticaj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovi automobili se ne proizvode, ali se novi primerci još prodaju

 

mercedes sls 1.jpg

 

Dogodi se da i nekoliko godina nakon prestanka proizvodnje negde na lageru ostane još neki primerak za posebnog kupca. Svi se dobro sećamo navale na poslednjeg proizvedenog Saab-a, ali i nove Honde S2000 koja se pojavila nekoliko godina nakon prestanka proizvodnje. A to, izgleda, nisu izolovani slučajevi.

 

Mercedes je 2009. godine predstavio SLS AMG, a proizvodio se sve do 2014. godine. Međutim, prošle godine Mercedes je u Americi ipak uspeo da proda dva nova primerka. Prevedeno, to znači da su ovi sportisti stajali bar šest godina u nekom skladištu ili u nekom salonu. A da stvar bude zanimljivija, od 2016. godine nije prodat niti jedan primerak sve do prošle godine. 2015. godine ih je prodato 29. I stara B klasa druge generacije je penzionisana. 2019. godine ih je prodato osam, a prošle godine jedna. Honda CR-Z je sportista koji se baš i nije proslavio. Ne proizvodi se već četiri godine. Prema zvaničnim podacima, Honda je prošle godine ipak prodala jedan primerak. I navodno to nije poslednji.

 

honda crz 01.jpg

 

Najveće čudo je ipak Dodge Viper. Prekid proizvodnje je najavljivan mesecima unapred, a model je bio rasprodat uprkos većoj ceni. Proizvodnja je prekinuta u avgustu 2017. godine. Dodge je 2018. godine prodao 19 primeraka, pa još pet u 2019. godini, dok su prošle godine prodata još četiri primerka. Dodge Dart se ne proizvodi od 2016. godine, ali i danas se nalaze novi primerci. Mora da su kupci dobili veliki popust za ovaj nimalo atraktivni model koji je verovatno skupljao prašinu u nekom zabitom kutku salona. Prošle godine je prodato sedam primeraka. Ameri su kupili i tri nova Jeep Patriota, a govorimo o modelu koji se ne proizvodi od decembra 2016. godine.

 

Dodge Dart GT 11.jpg

 

I za kraj smo ostavili poslasticu. Alfa Romeo 4C je zvanično nedostupna. Poslednja serija Stradale od 33 primerka je navodno prodata. Prošle godine je prodato 99 primerka prelepe Alfe koja se u Evropi ni ne nudi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Gde su nestali Saab, DeLorean i ostali?

 

Šta se dogodilo sa Lanciom, Roverom, Saabom, DeLoreanom i ostalim auto brendovima koje više ne možete kupiti:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW ukida polovinu pogonskih varijanti do 2025. godine

 

bmw ix3 proizvodnja 02.jpg

 

BMW održava svoje obećanje koje podrazumeva užu i efikasniju ponudu pogonskih sklopova, a sada znamo i rok. Prva najava se desila prošle godine u okviru izdatog pres materijala povodom kraja fiskalne 2019. godine. BMW grupa, koja uključuje Mini i Rolls-Royce, redukuje broj pogonskih varijanti za 50 odsto, pišu Vrele Gume. U ovogodišnjem saopštenju, dat je i konačni rok: ''Smanjujemo složenost, sa manjim brojem verzija modela i manjim brojem pogonskih varijanti, zadržavajući samo ona vozila za koja postoji realna potražnja. Oko polovine aktuelnih pogonskih sklopova neće biti u ponudi do 2025.''

 

Šta to znači?

Očekujemo da BMW napravi procenu svoje aktuelne pogonske ponude. Samo je popularni X3, primera radi, dostupan u četiri opcije, uključujući i električni iX3 koji se proizvodi u Kini. Sa novopotvrđenom agendom, možemo očekivati da bavarski proizvođač ''izmeri'' potražnju za svaku pojedinačnu pogonsku opciju, ostavljajući u igri samo one koje donose profit. Ukoliko publika bude preferirala električne BMW modele u odnosu na konvencionalne, kompanija će to ispoštovati. Naravno, brojke će odrediti odluku, ali možemo očekivati više promena u BMW-ovoj gami u narednih nekoliko godina. Suvišno je reći da je ovaj potez u skladu sa BMW-ovim posvećivanjem elektrifikaciji. Nemačka marka kaže da je u 2020. značajno povećana potražnja za električnim automobilima. Prodaja čisto električnih modela je povećana za 13%, dok su ''plug-in'' hibridi ostvarili rast od 40%, što je ukupno za trećinu više u poređenju sa 2019. godinom.

 

207151-bmw m4 01.jpg

 

Sa druge strane, BMW naravno da ne zaboravlja na visokoperformantne modele, a M divizija je 2020. ostvarila najbolje prodajne rezultate u istoriji. Pored toga, BMW M ''plug-in'' hibridi su potvrđeni još 2019., s tim što će u narednim godinama svetlost dana u ugledati i električni ''M''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo V60 i V90 se više neće prodavati u Americi

 

volvo v60 02.jpg

 

Volvo je saopštio da će standardne verzije karavanskih modela V60 i Volvo V90 biti izbačene iz severnoameričke palete, ali će njihove Cross Country varijante i dalje ostati u prodaji. Tačnije, standardni V60 i V90 se iz američke ponude Volvoa povlače nakon modelske godine 2021. Treba napomenuti da će u gami V60 ostati i sportski V60 Polestar Engineered plug-in hybrid.

 

200789-volvo v90 01.jpg

 

Volvo Cross Country modeli inače imaju pro-SUV izgled zahvaljujući dodatnim zaštitnim elementima i višem klirensu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai Veloster se ukida u Americi, ostaje Veloster N

 

202446-hyundai v02.jpg

 

Druga generacija Hyundaija Veloster se i zvanično ukida u Americi, jedino će u modelskoj godini 2022. ostati sportski Veloster N. Preciznije, ukidaju se verzije Veloster 2.0, 2.0 Premium, R-Spec, Turbo i Ultimate, pri čemu se kao razlog navodi proširena SUV paleta. Sa druge strane, u gami za MY2022 ostaje Veloster N, mada za sada nije poznato po kojoj ceni (moguće je da ostane 32.250 dolara).

 

202448-hyundai v01.jpg

 

Veloster N u serijskoj opremi nudi elektronski kontrolisano oslanjanje, elektronski LSD diferencijal, alu točkove od 19 inča, Pirelli P Zero gume 235/35, sportski aero body paket, sportska sedišta, kožni volan, 8.0-inčni ekran infotainment sistema, Infinity premium audio, Bluetooth, zadnju kameru, alu pedale... Pokreće ga 2.0 turbo motor sa 275KS i 353 Nm, u paru sa 6-stepenim manuelnim ili opcionim 8-stepenim automatskim menjačem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Avalon se ukida nakon modelske godine 2022.

 

175166-toyota avalon01.jpg

 

Još jedna limuzina će nestati sa tržišta. Kako piše Automotive News, Toyota je obavestila svoje snabdevače da će limuzina Avalon biti ukinuta nakon modelske godine 2022.

Razlog je u značajnom padu potražnje za limuzinama u Americi. Toyota je tako prošle godine u Americi prodala samo 18.421 Avalona, dok je recimo 2013. ta brojka iznosila 70.990. Portparol Toyote je ovim povodom izjavio: ''Iako će Avalon biti ukinut nakon modelske godine 2022, Toyota ostaje posvećena segmentu limuzina i ohrabrujemo kupce da budu u toku sa budućim razvojem.'' Fabrika u Kentakiju koja proizvodi Avalon i gde je zaposleno 7.000 radnika će nastaviti da pravi Lexus ES, Toyotu Camry i RAV4 Hybrid.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekološka pravila čine Citroen C1 gotovo nemogućim za zamenu

 

212892-citroen c1.jpg

 

Citroen C1 biće ''gotovo nemoguće'' zameniti zbog pooštravanja propisa o emisijama i tržišnih uslova, otkrio je izvršni direktor kompanije Vincent Cobee. Prošlogodišnji izveštaji su sugerisali da je gradski automobil blizu ukidanja, zajedno sa zajednički razvijenim Peugeotom 108, a partnerska Toyota je potvrdila da će nastaviti sa Aygom za sledeću generaciju. Cobee je sada potvrdio tu odluku, rekavši: ''Taj segment briše pritisak okoline. Gotovo je nemoguće nastaviti.'' Pre nego što je osnovao Stellantis, PSA grupa je prethodno prodala svoj udeo u zajedničkom poduhvatu sa Toyotom, preko koje su C1 i 108 povezani sa Toyotom Aygo i pravljeni uz nju u Češkoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobilske marke koje su izumrle u Evropi

 

saab 9-5 sc01.jpg

 

Za neke mnogi nisu znali da nisu prisutne, za neke je i bolje da ih nema, a za nekima još uvek žalimo.

Automobilska marka koja verovatno najviše nedostaje je Saab. Uvek svoji i uvek odlični, to su bili ''leteći Šveđani'', dovoljno je reći da su i od Fiata i od Opela znali da naprave odličan automobil za kojim i danas mnogi pate. Šalu na stranu, ali činjenica da ih i danas još ima dosta na putevima dovoljno govori. Osetno lakše smo podneli odlazak jedne ''američke'' marke. Prvo je to bio Daewoo, a zatim je rebrendiran u Chevrolet. Iako se solidno prodavao, nije mu bilo spasa. Jednostavno je morao da ode. Marka je postala poznata nakon Racera i Nubire, a zatim je usledio pravi procvat predvođen atraktivnim modelima kao što su Cruze, Orlando, pa i Epica. Zanimljivo, iako se Matiz odlično prodavao, na kraju je onaj maleni Daewoo Tico uspeo da ga nadživi. Još i danas se poneki primerci kotrljaju putem. Chevrolet je Evropu zvanično napustio 2014. godine.

 

60030-chevrolet cruze 01.jpg

 

Cadillac je pojam u Americi i nosi epitet luksuzne marke. U Evropi se nije snašao, a od pomoći nije bila čak ni fer odmerena cena. A onda se uvalio u prosečnost sa modelima kao što je BLS, čime je označio svoj kraj.

 

cadillac bls 01.jpg

 

Još pre je Evropu napustio Chrysler. Modeli poput PT Cruisera i velikog 300C su dobro prolazili, posebno kad se 300C kombinovao sa Hemi izdanjem.

 

chrysler pt cruiser sunset edition 01.jpg

 

Marka koja nam puno više nedostaje je Daihatsu. Postao je poznat po nikad žednom Charadeu, brzom Applause-u, ali i neustrašivim terencima. S vremenom je nestao u nekim skupim retro pričama i poslednje što smo na našim putevima videli bili su Materia i Sirion.

 

daihatsu materia 01.jpg

 

Ulazak u japansku priču je nemoguć bez pominjanja Infinitija koji nije uspeo da ozbiljno konkuriše, čak ni Lexusu. Šteta, jer automobili nisu uopšte loši. Neugledni možda jesu, ali nimalo loši.

 

infiniti q 1111.jpg

 

To se baš ne bi moglo reći za Dodge čiji evropeizovani modeli nikome nisu seli najbolje. Ako nam išta nedostaje, to su rasni Ameri kao što je Challenger. Ali to je već neka druga priča. Baš kao i Zastava čiji poslednji domaći primerak je proizveden 2008. Red je da završimo sa markom koja nam najmanje nedostaje. Pogađate, to je Rover koji je u autosvetu najbolje potvrđivao tezu ''kakav pas, takav vlasnik''. Baš kao što su Britanci bili najčešće bez osnova umišljeni, tako je i Rover mislio da radi odlične automobile. A bili su kvarljivi, skupi i nekako odbojni. Teško da ikome nedostaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Koji modeli automobila se najduže proizvode?

 

Ne, to nije Buba... :D ona nije ni među prvih 5 modela koji su se najduže proizvodili, ili se još uvek prave:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ove godine oprostićemo se s mnogim modelima automobila

 

vw-passat 2222.jpg

 

Automobilsko tržište se menja iz meseca u mesec, a nekadašnji prinčevi i plemići su sada izgubili status te su u poretku pali na nivo najniže klase. Tu je i elektrifikacija, usmeravanje interesa na druge niše... Proizvođači automobila planiraju da ove godine penzionišu neke modele, a ovo su neki od njih.

 

126509-vw sharan 04.jpg

 

Volkswagen će ugasiti Seat Mi i Škodu Citigo, a u prodaji će ostati samo Volkswagen Up. Aktuelni Volkswagen Passat takođe odlazi u istoriju, a sa novom generacijom biće dostupan samo karavan. Taj model će se proizvoditi na istoj proizvodnoj liniji sa novom Škodom Superb dostupnom kao limuzina i karavan. Volkswagen će sigurno ove godine predstaviti električnu limuzinu u srednjoj klasi. Veliki monovoluen Volkswagen Sharan će takođe poslednji put izaći s fabričke trake. Audi će prestati da proizvodi sportski kupe TT, koji je dugo bio zaštitni znak kompanije.

 

209084-audi tt 03.jpg

 

Citroen i Peugeot će zatvoriti proizvodnju C1 i 108. Mazda će se oprostiti sa malim SUV-om CX-3, a njegovu ulogu će preuzeti veći CX-30.

 

renault_talisman 2.jpg

 

Salone novih automobila ove godine napustiće i Renault Talisman i Ford Mondeo, dve poslovne limuzine/karavani. Renault će takođe reći zbogom Scenicu i Espaceu - monovolumeni su odavno izgubili korak sa SUV-ovima i više ne mogu da prate njihove prodajne brojke.

 

Renault-Espace 01.jpg

 

Mercedes je već ukinuo Smart EQ forfour te Mercedes AMG GT63 SE Performance. To su informacije koja za sada imamo. Da li će biti još odustajanja vreme će pokazati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizveden poslednji američki Volkswagen Passat

 

222070-vw passat usa.jpg

 

Poslednji Volkswagen Passat je napustio fabrička vrata u Čatanugi u Tenesiju (SAD), a električni ID.4 će uskoro zauzeti njegovo mesto na proizvodnoj traci. Volkswagen Passat je u prodaji u Sjedinjenim Državama od 1974. godine. Prvo izdanje ovog modela je ponuđeno pod imenom Dasher, dok se drugo na američkom tržištu pojavilo kao Quantum. Tek debitujući 1990. godine, treća generacija je zvanično prodavana pod svojim pravim imenom. Još jedan iskorak se dogodio 2011. godine kada je predstavljena sedma generacija Passata i ujedno prva koja je proizvedena lokalno u pomenutoj fabrici u Čatanugi, a ne uvezena iz Evrope. Novi model, u poređenju sa evropskim kolegom, nije se razlikovao samo izgledom, stvoren je i na drugoj platformi i imao je duže međuosovinsko rastojanje.

 

Ukupno je tokom 48 godina prisutnosti na američkom tržištu prodato preko 1.8 miliona primeraka, od čega je gotovo 800.000 automobila proizvedenih u SAD-u. Već dugo je jasno da i evropski kupci menjaju svoje navike kupovine, a automobili srednje klase gube konkurenciju sa SUV-ovima i crossoverima. Zbog toga je Passat limuzina nedavno i nestala iz Volkswagenove ponude. Za ''utehu'', tu je Passat Variant (karavan), koji je još uvek dostupan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj za Citroen C1

 

212891-citroen c1 1.jpg

 

Citroen je objavio kraj proizvodnje za svoj mali gradski model C1, nakon 17 godina proizvodnje (sve generacuje zajedno) i ukupno 1.2 miliona napravljenih primeraka.

Prema rečima francuskog proizvođača, ova odluka je doneta zbog ''novih izazova mobilnosti'' sa kojima se suočava segment mikro gradskih automobila, uz ''veliku promenu u pogledu uslova saobraćaja u gradovima i ubrzanja energetske tranzicije''. Prva generacija Citroena C1 se pojavila 2005. godine, a u pitanju je bio jedan od tri bratska modela koji su pored C1 činili još i Peugeot 107 i Toyota Aygo. Druga generacija je predstavljena 2014. a onda je četiri godine kasnije saopšteno da će PSA Grupa i Toyota okončati zajedničku proizvodnju ovih modela u Češkoj, sa istekom njihovog životnog ciklusa. Citroen i Peugeot (sada deo Stellantisa) su odlučili da ne prave naslednike za svoje verzije, dok je Toyota odlučila da ide sasmostalno i već je predstavila novi Aygo X. Iz Citroena navode da nemaju planove o direktnom nasledniku za C1 (bar kratkoročno), pa kupcima manjih vozila nude električni kvadricikl Ami i veći C3 supermini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni BMW i3 ide u penziju

 

191966-bmw i3.jpg

 

Kako piše BMWblog, nakon devet godina na tržištu i više od 200.000 proizvedenih vozila, BMW i3 ide ka zasluženoj penziji. Najava nije iznenađenje, ali je i dalje tužno čuti da neobičnog električnog modela više neće biti od jula. Ovaj električni hečbek je stigao pre električnog buma, zbog čega je patio od loše prodaje u prvim godinama. Dok većina vozila ''uživa'' u svojim najboljim godinama u smislu prodaje tokom prvog dela životnog ciklusa, za i3 je bilo obrnuto. Toliko da je BMW produžio proizvodnju modela da bi zadovoljio veliku potražnju. Moglo bi se reći da je odležao kao dobro vino, ali svemu dobrom mora doći kraj.

 

Zašto ga kompanija sada povlači?

Ukusi kupaca su se promenili, a ljudi traže nešto drugo kada kupuju EV. Konkretno, tipičan kupac želi veći i zato praktičniji automobil od i3. To je objašnjenje koje je dao portparol BMW-a u intervjuu za nemačku publikaciju AutomobilWoche. Ali to nije jedini razlog. Predstavnik kompanije je nastavio da precizira da električni automobili treba da izgledaju ''normalno'' u smislu da bi trebalo da imitiraju modele sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. To svakako nije slučaj za i3. Dok svaki drugi automobil iz 2013. izgleda manje-više zastarelo, mali hečbek se i dalje čini kao da se vratio iz budućnosti. AutomobilWoche navodi i da je ''priličan broj zaposlenih u BMW-u'' smatrao da spoljašnji dizajn polarizuje, uglavnom zbog nekonvencionalnog oblika. Očigledno, stajling je ''odvratio mnoge kupce''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi A1 i Q2 bez naslednika

 

181137-audi a1 01.jpg

 

Kako pišu nemački mediji, Audi A1 i Q2 neće dobiti naslednike jer će se kompanija u budućnosti fokusirati na veće i skuplje automobile. Ovo je u intervjuu za Handelsblatt saopštio šef Audija Markus Duesmann. Cilj je veći profit, ali naravno zaustavljanje proizvodnje neće biti naglo. Manji modeli će se postepeno ukidati.

 

Audi-Q2-restajling.jpg

 

Iako su kompaktni SUV-ovi možda bili adut mnogih proizvođača automobila do sada, strategija Audija se menja. Prema Duesmannu, u programu više nema mesta za naslednika kompaktnog SUV-a Q2 predstavljenog 2016. godine, pošto je uloga brenda u okviru Volkswagen grupe redefinisana. ''Dajemo prioritet drugim segmentima'', kaže on, ''takođe smo preusmerili Audi kao premijum brend. Ograničićemo naš asortiman modela na dnu i proširiti ga na vrhu''. Sa druge strane, postoje glasine da A1 neće biti ukinut u potpunosti, već pretvoren u A2 (koji nije u vezi sa prethodnim modelom). Međutim, da li će zaista postojati novi električni A2 tek treba da bude zvanično potvrđeno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj za Renault Talisman

 

renault_talisman 1.jpg

 

Volkswagen je početkom godine okončao proizvodnju Passat sedana u Evropi, a sada je i Renault poslao u penziju svog Talismana. Dok Volkswagen još uvek proizvodi Passat u karavanskoj varijanti, Renault je pored limuzine ukinuo i praktičniji Talisman.

 

Drugim rečima, Talisman je definitivno mrtav. Ovakav razvoj situacije se očekivao, ali to ne znači da Renault više ne proizvodi sedane jer se Megane Sedan može kupiti na određenim tržištima, kao i manji Taliant, odnosno Dacia Logan sa Renaultovim logotipom. Francuska kompanija je ugasila i Clio karavan kada je supermini dobio petu generaciju 2019. godine, što znači da je jedini Renaultov preostali karavan zapravo Megane Estate. S obzirom da sedani ''izlaze iz mode'', Renault nema planova za direktnog naslednika Talismana. Očekuje se da će Opel pretvoriti Insigniju u SUV, a ni Ford ne namerava da prodaje novi Mondeo u Evropi, nego u Kini.

 

renault_talisman 01.jpg

 

Sudbina Peugeota 508 za sada nije poznata, Citroen C5 se tehnički vratio, ali sa drugačijom formom jer sada predstavlja mešavinu karavana i crossovera. Postoji nada da će Mazda u Evropi predavati sledeću generaciju ''šestice''. Uzimajući navedeno u obzir, Škoda Superb bi mogla da postane najpopularniji sedan srednje veličine u mainstream segmentu. Češki brend je potvrdio da će i karavan doživeti sledeću generaciju, tako da nade za anti-SUV ekipu još uvek ima. Superb će se proizvoditi u Bratislavi, stiže 2023. godine, a dobiće poslednju generaciju motora sa unutrašnjim sagorevanjem iz Volkswagen Grupe, kao i potpuno novu unutrašnjost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce ukida modele Dawn i Wraith

 

rolls-royce-landspeed 02.jpg

 

Rolls-Royce Dawn i Wraith će izaći iz proizvodnje 2023. godine, ali već sada nisu dostupni za naručivanje, potvrdio je šef kompanije Torsten Müller-Otvos. Oba automobila su stigla do kraja svojih planiranih proizvodnih ciklusa i neće biti direktno zamenjeni jer kompanija umesto toga fokusira svoje resurse na razvoj električnog kupea Spectre, koji će se pojaviti u četvrtom kvartalu 2023.

 

rolls-royce-landspeed 01.jpg

 

Müller-Otvos navodi da su narudžbine za Dawn i Wraith sada zatvorene za sva tržišta, ali priroda narudžbina i lista čekanja znače da će tek početkom 2023. njihovi poslednji primerci sići sa proizvodne linije u Goodwoodu. Iako nije direktna zamena za Wraith, Spectre će od sledeće godine igrati ulogu kupea u asortimanu kompanije, rekao je Müller-Otvos.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukida se Citroen Grand C4 SpaceTourer

 

203281-citroen c4 c.jpg

 

Citroen najavljuje ukidanje modela Grand C4 SpaceTourer, a njegova proizvodnja će se zvanično završiti početkom jula.

 

Citroen ne kaže direktno da je popularnost SUV-ova praktično ubila MPV modele, pa navodi da je ''promena očekivanja u pogledu stila i upotrebe odvratila kupce od tržišta MPV-a''. Citroen je sa prodajom MPV vozila inače počeo 1994. godine sa modelom Evasion, veći C8 je stigao je 2002. i ostao je u prodaji čitavih 12 godina pre nego što je penzionisan u junu 2014. Posebno se ističe Xsara Picasso koji je od 1999. do 2012. godine prodat u 1.76 miliona primeraka.

 

Prvi Citroen C4 Picasso se pojavio 2006. godine, dok je model druge generacije stigao 2013. Početkom 2018. je promenio ime u C4 SpaceTourer, što je takođe uticalo na veću verziju nazvanu Grand C4 SpaceTourer. Kraći model sa pet sedišta je ukinut 2020. godine, a sada se bliži kraj i za ovaj MPV sa sedam sedišta. Najbolja godina za Citroen u pogledu potražnje za MPV vozilima je bila 2007. kada je plasirano 115.000 Xsara Picasso i 215.000 modela C4 Picasso.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukida se Ford Fiesta sa 3 vrata

 

218224-Ford Fiesta ST 02.jpg

 

Za narednu modelsku godinu, ovaj automobil će biti dostupan samo kao model sa petoro vrata.

 

U poslednje vreme je postalo uobičajeno da se automobili B segmenta prodaju samo u verziji sa petoro vrata, a jedan od retkih izuzetaka (uz sportsku Toyotu GR Yaris) je Fordova Fiesta. Ipak, i ovde je najavljen kraj za verziju sa troja vrata. Automotive News Europe je prvi pisao o kraju za Fiestu sa troja vrata (poslednji put inače obnovljena u septembru 2021. godinje). S obzirom na povećana ulaganja u oblasti elektromobilnosti, Ford je razmatrao gde se mogu uštedeti troškovi. U međuvremenu, Ford Nemačka je potvrdio odlazak Fieste sa troja vrata. U vesti se navodi da Ford pojednostavljuje i sužava ponudu. Cilj je da se ponuda prilagodi zahtevima kupaca - shodno tome, manje popularna varijanta karoserije (sa troja vrata) biće uklonjena iz programa. Još uvek nije jasno kada će tačno početi nova modelska godina zbog trenutne nestašice sirovina sa kojom se trenutno bori cela automobilska industrija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj za Mercedes A i B klase?

 

mercedes a 1.jpg

 

Mercedes je poslednjih desetak godina doživeo ekspanziju upravo zahvaljujući pristupačnijim kompaktnim vozilima.

Mercedes-Benz će se koncentrisati na luksuzna vozila jer ona nude najbolje šanse za ''ekonomski rast i očuvanje radnih mesta'', rekao je izvršni direktor Ola Kelenius u četvrtak na online konferenciji. Nemački proizvođač želi da unapredi svoje osnovne modele u budućnosti, ali će u sledećoj generaciji postojati samo četiri varijante karoserije umesto trenutno sedam, rekao je Kallenius, a prenosi dpa.

 

mercedes b 2.jpg

 

Ovo bi moglo značiti kraj modela A i B klase, iako je direktor kompanije odbio da direktno odgovori koji će od jeftinijih modela biti odbačen. ''Prepustiću to vašoj mašti'', rekao je.

Velika potražnja za luksuznim automobilima, kao što su S klasa, ali i Mercedes-Maybach i AMG linija je pokretač ove odluke nemačkog proizvođača. Mercedes je u 2021. prodao oko 2 miliona automobila, 5% manje nego prethodne godine, uglavnom zbog problema sa snabdevanjem poluprovodnicima. Kelenius je rekao da će u luksuznom segmentu srednje veličine sledeće godine biti lansirana nova E klasa. U planu je i dodatni model posebno ''skrojen'' za Kinu, dodao je on, koji je najvažnije pojedinačno tržište za Mercedes.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai ukida Sonatu?

 

219021-hyundai sonata 01.jpg

 

Kako pišu pojedini medji, Hyundai je navodno odlučio da ukine limuzinu Sonata. Pozivajući se na insajdere, južnokorejski Chosun navodi da proizvođač automobila nije započeo razvoj nove generacije Sonate i da je ''javna tajna'' da će automobil biti ukinut. Međutim, to se neće desiti odmah, budući da će restajling aktuelne generacije biti obavljen sledeće godine. To će Sonatu zadržati na tržištu još nekoliko godina, pre nego što se navodno bude ukinuta. Činjenica je da su kupci prihvatili krosovere, a Hyundai je sada fokusiran i na električna vozila. Štaviše, Hyundai je već otkrio da će budući Ioniq 6 biti otprilike iste veličine kao Sonata i služiće kao zamena za originalni Ioniq. Naravno, s obzirom na preklapanje sa Sonatom, moguće je da Ioniq 6 može poslužiti i kao njegova zamena.

 

219023-hyundai sonata 02.jpg

 

Takođe je zanimljivo primetiti da je Hyundai još ranije naveo da su ''kamioneti i SUV-ovi preuzeli američko tržište'' i ''bilo koji proizvođač ozbiljan po pitanju elektrifikacije ne može da priušti da ignoriše ovu promenu segmenta''. S tim u vezi, grafikon prodaje otkriva da je Hyundai prodao skoro 200.000 Sonata u Americi 2016. godine, ali su brojke od tada značajno pale. Prodaja je naime pala na 131.803 jedinice u 2017. i na 93.142 jedinice prošle godine. Što je još gore, kompanija je prodala samo 9.806 jedinica tokom prva četiri meseca ove godine. Mada je jedan insajder rekao Chosunu da ''ne mogu isključiti električnu Sonatu'', kompanija navodno ipak ''daje prednost razvoju kompaktnog električnog automobila, a ne manje popularnog vozila srednje veličine''. Preklapanje sa Ioniqom 6 takođe može da učini Sonatu EV suvišnom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodnja originalnog Hyundaija Ioniq prestaje u julu

 

192118-hyundai ioniq 03.jpg

 

Kako pišu pojedini mediji, originalni Hyundai Ioniq će biti ukinut tokom predstojećeg leta.

Tačnije, već sledećeg meseca Hyundaijeva fabrika u Ulsanu će prestati da proizvodi sva tri člana porodice originalnog Ioniqa (hybrid, plug-in hybrid i electric). Kako se očekuje, poslednji primerak će sa proizvodnih linija sići za samo nekoliko nedelja, ali kupci u mnogim regionima sveta više nisu u mogućnosti da ga naruče, uključujući tu i Severnu Ameriku.

 

hyundai ioniq 02.jpg

 

Odluka međutim nije doneta preko noći, navodi Motor1. Hyundai kaže da je ovo dugo planirani potez koji je rezultat promenljivih zahteva kupaca. Samo u Evropi, gde će Hyundai uskoro početi da razvija automobile za lokalna tržišta i za celu planetu, Ioniq je prodao 135.692 primerka koji su u potpunosti ispunili poslovna očekivanja kompanije.

 

192115-hyundai ioniq 01.jpg

 

Kada je zvanično debitovao kao serijski model 2016. godine, Ioniq je postao prvo vozilo na svetu dizajnirano i napravljeno od temelja za tri elektrifikovana pogonska sklopa. Bio je to pionirski proizvod za proizvođače automobila i čitavu industriju i u osnovi je otvorio put za Hyundaijevu napredniju liniju električnih vozila sa brendom Ioniq. Originalnu Hyundai Ioniq seriju je nasledio Ioniq 5, visoko efikasno i tehnološki napredno električno vozilo dostupno širom sveta. Sledeće poglavlje na Ioniq putovanju je lansiranje Ioniqa 6, limuzine sa nultom emisijom, nakon čega sledi Ioniq 7 EV SUV. Nasleđe originalnog Ioniqa, koji je osvojio nekoliko važnih međunarodnih nagrada u automobilskoj industriji, uspešno nastavlja Ioniq 5 koji je u aprilu ove godine proglašen za Svetski automobil godine 2022.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodnja Hyundaija Veloster se završava u julu

 

202446-hyundai v02.jpg

 

Kako piše južnokorejski Hankyung, Hyundai bi sledećeg meseca trebalo da prekine proizvodnju Velostera. Prema tom izveštaju, Hyundai će u potpunosti ukinuti ime Veloster nakon 11 godina, što znači da ovaj model neće dobiti naslednika.

 

202448-hyundai v01.jpg

 

Ovaj potez bi trebalo da podstakne Hyundaijevu proizvodnju sledeće generacije Kone, kao i prodaju Elantre N, poznate kao Avante N u Južnoij Koreji. Vest o ukidanju Velostera je stigla nakon izveštaja ranije ovog meseca da će u julu takođe biti prekinuta i proizvodnja originalnog Ioniqa. Hyundai trenutno proizvodi isključivo Veloster N, a pravi se u Hyundaijevoj fabrici Ulsan 1 u kojoj se sklapa i Kona. Sa dolaskom nove generacije Kone sledeće godine, ukidanje Velostera bi trebalo da ostavi više prostora za proizvodnju Kone. Hankyung se bavi i odnosom prodaje Elantre N u odnosu na Veloster N. Južnokorejski proizvođač naime od predstavljanja Elantre N prodaje sve manje Velostera N, što je sasvim razumljivo jer se ova dva automobila preklapaju u smislu performansi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...