Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Modeli automobila kojih više neće biti

Recommended Posts

audi a3

 

Nova era, savremena tehnologija i drugačije potrebe ljudi iz godine u godinu menjaju automobilsku industriju, što često rezultuje gašenjem određenih modela. Ni prošla godina nije bila izuzetak, pa smo se tako pozdravili sa nekim vrlo popularnim automobilima, nekima jer im je isteklo vreme, dok su neki od starta bili osuđeni na propast.

 

Audi A3 sa troja vrata - predstavljen 1996.

Audi je 2017. godine prestao sa proizvodnjom modela A3 sa troja vrata, koja su izgubila svoju ''funkciju'' u modernom društvu. Retko koji kupac te klase automobila traži vozilo sa manje od pet vrata, pa je to i zapečatilo sudbinu ovog modela.

 

BMW Serije 6 - predstavljen 1976. i 2004.

Luksuzni kupe iz Bavarske je doživeo debakl u prodaji 2017. godine, primera radi u SAD je prodato manje od 3.000 jedinica. BMW Seriju 6 šalje u prošlost, a zameniće je indirektni naslednik Serija 8. Ime ''šestica'' će opstati zahvaljujući ''skoku'' Serije 5 GT jednu klasu više, pa će sada biti Serija 6 GT.

 

Citroen C3 Picasso - predstavljen 2009.

Nije potrajao ni deceniju, a odlazi u prošlost. C3 Picasso ''ubio'' je nagli rast SUV segmenta koji je bukvalno uništio MPV klasu.

 

Nissan Juke - predstavljen 2010.

Dolazak Nissan Kicksa uz Rogue bi napravio veliku gužvu u grupi malih krosovera, pa je Nissan odlučio da se oprosti sa najstarijim modelom. Tako posle sedam godina proizvodnje u istoriju odlazi ovaj neobični ''zen'' model.

 

Citroen C4 - predstavljen 2005.

Citroenov adut u kompaktnoj klasi kao glavni rival Fordu Fokusu i Reno Meganu ustupio je mesto C4 Cactusu, koji je od ''lažnog'' SUV prerastao u konvencionalni hečbek. Međutim, jedan od razloga gašenja C4 je i preuzimanje Opela od strane PSA grupe, jer će perjanica u C segmentu biti Astra, uz Peugeot 308.

 

Dodge Viper - predstavljen 1992.

Posle 25 godina u istoriju odlazi automobil koji je krasio zidove miliona ljubitelja brzine. ''Otrovnica'' sa motorom kamiona, karoserijom od fiberglasa, pravi rasni trkač, više se ne će proizvoditi. Jednostavno je omatorio.

 

Ford B-Max - predstavljen 2012.

Još jedan mali MPV koji je poklekao pod naletom SUV talasa. Kupci koji su tražili Ford slične veličine su mahom birali Ecosport umesto njega. Protekle jeseni je prodato poslednjih nekoliko stotina proizvedenih jedinica. Videćemo koliko će potrajati veći brat C-Max.

 

ford b-max

 

Honda Civic Tourer - predstavljen 2014.

Rast novog Sivika za 22 centimetra u dužinu i tri u širinu je bukvalno ubio Tourer. Postao je jednostavno suvišan.

 

Škoda Yeti - predstavljena 2009.

Stigla je kao alternativa za uobičajene SUV automobile razbivši konvencionalni oblik svojim fanki stilom.

 

škoda yeti

 

Međutim, rast SUV tržišta je ušao u fokus i kod proizvođača iz Mlade Boleslavi, a iako nije direktan naslednik, Karoq nije ostavio mnogo prostora za Yeti. Česi nisu želeli da mali SUV ponese isto ime, što zbog prizvuka velikog Kodiaqa, što zbog Kineza koji su vrlo osetljivi na ime ''jeti''.

 

Volkswagen Jetta- predstavljena 1979., pa 2005.

Jetta, Vento, Bora, koje god ime da izaberete, ovaj VW model je bio prisutan 38 godina, ali pored Golfa i Passata nije uspeo da se izbori za svoj deo kolača. Tržište mu je presudilo.

 

Volkswagen Sirocco - predstavljen 1974., pa 2008.

SUV segment ne jede samo MPV i slične klase, već i neke sportske modele. Jedan od njih koji je podlegao tome je Sirocco.

 

vw scirocco

 

Naspram skoro 60.000 prodatih Golfova, Sirocco je otišao u manje od 4.500 jedinica u prvih 11 meseci ove godine. Stara platforma ga je poslala u istoriju, a VW je kao indirektno naslednika najavio T-Roc. SUV, naravno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stižu naslednici Citroena C4 i C5

 

175585-citroen c4.jpg

 

Citroen je prošle godine iz svoje game izbacio konzervativno dizajnirani hatchback C4 pa kupcima kao alternativnu nudi restilizovani C4 Cactus.

Ipak, Citroen će se vratiti u C segment novim kompaktnim modelom kojim će napasti Volkswagen Golf, Ford Focus, Renault Megane, Opel Astru i ostale iz tog segmenta. To je za medije potvrdila i šefica Citroena Linda Jackson koja je još ranije nagovestila da će kompanija zauzeti ekstremniji pristup. Ipak, dolazak naslednika C4 se očekuje tek nakon 2020. godine, i to na platformi novog Peugeota 308, sa kojim će deliti i gamu motora. Sve u svemu, kod novog Citroenovog modela C segmenta možemo očekivati atraktivniji dizajn, ali i manju masu, bolje vozne osobine, veća prostranost enterijera, unapređeni komfor, kao i ekonomičnije motore u odnosu na nekadašnji C4. Iz Citroena stižu i najave da će tokom 2019. ili eventualno 2020. godine na tržište lansirati novi sedan, koji će predstavljati zamenu za nekadašnji model C5 (ukinut prošle godine).

 

175308-citroen c.jpg

 

Očekuje nas veliki sedan čiji spoljašnji izgled će velikim delom biti inspirisan Cxperience conceptom sa poslednjeg sajma automobila u Parizu, uz moderno dizajniranu i prostranu unutrašnjost koja će putnicima nuditi vrhunska udobnost. Naravno, podrazumevaju se veliki ekran osetljiv na dodir, kao i brojni bezbednosni i sistemi asistencije vozaču. U Citroenu pre svega ciljaju na kineske kupce budući da je Kina drugo najveće tržište za ovu marku, pri čemu je tamo potražnja za limuzinama i dalje dovoljno velika kako bi se ostvario profit. Ostaje da se vidi koji motori će biti u ponudi, ali se očekuje da će se raditi o tehničkom rođaku nedavno predstavljene nove generacije  Peugeota 508.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Citroen C4 i sa električnom verzijom

 

citroen c4 e.jpg

 

C4 pa kupcima kao alternativu trenutno nudi restilizovani C4 Cactus. Ipak, Citroen će se vratiti u C segment novim modelom, naslednikom C4 hatchbacka. To je još ranije potvrdila i šefica Citroena Linda Jackson koja je nagovestila da će kompanija zauzeti ekstremni pristup. Jackson objašnjava da to ne znači da će se Citroen otarasiti modela C4 Cactus, već da će predstaviti novi automobil C segmenta. Sve u svemu, kod naslednika C4 možemo očekivati atraktivniji dizajn, ali i manju masu, bolje vozne osobine, veću prostranost enterijera, unapređeni komfor, ekonomičnije benzinske i dizel motore u odmosu na nekadašnji C4, kao i potpuno električnu verziju. Što se konkretnih detalja tiče, novi C4 će se bazirati na najdužoj varijanti nove CMP platforme iz PSA Grupe, dok će električni C4 koristiti e-CMP varijantu platfome. Električni C4 se navodno može očekivati već tokom 2020. godine, i to sa baterijama do 60 kWh i autonomijom od oko 350 km sa jednim punjenjem baterija (i to po novom WLTP standardu).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW Jetta za Kinu - Volkswagen Sagitar

 

188338-vw s 11111.jpg

 

Volkswagen će u martu na kineskom tržištu početi sa prodajom novog Sagitara, što je u stvari kineska verzija nove Jette koja je promociju imala prošle godine na sajmu u Detroitu.

 

188337-vw s 1111.jpg

 

Ipak, između američke Jette i kineskog Sagitara postoji i jedna značajna razlika. Sagitar je naime duži (475 cm), i ima za 8 cm duže međuosovinsko rastojanje (271 cm), što se najviše odražava na više mesta za putnike pozadi.

 

188335-vw s 1.jpg

 

Sagitar se takođe bazira na MQB platfoermi, a biće dostupan sa benzinskim motorima sa 115KS i 150KS, u paru sa manuelnim ili opcionim DSG menjačem (u oba slučaja pogon je na prednje točkove).

 

188336-vw s 111.jpg

 

Na kraju treba pomenuti da će se za proizvodnju Sagitara u Kini brinuti tamošnji FAW-Volkswagen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj i za Buick Cascadu (Opel Astra kabrio)

 

buick c 1.jpg

 

Jedna vest iz General Motorsa koji je i zvanično potvrdio da će iz Buickove ponude nakon modelske godine 2019 izbaciti kabriolet Cascadu (američka verzija Opel Cascade). To se uostalom i očekivalo još od oktobra prošle godine kada je Opel najavio kraj za Cascadu (nastala inače u vreme dok je Opel još bio deo General Motorsa). Podsećanja radi, Buick Cascada je promovisan početkom 2015. godine na sajmu automobila u Detroitu, i to sa 1.6 litarskim četvorocilindričnim turbo agregatom sa 200KS i 280 Nm.

 

buick c 11.jpg

 

Treba reći da se krov otvara za 17 sekundi (pri brzinama do 50 km/h), kao i da deo opreme između ostalog čine alu točkovi, prednja sedišta sa grejanjem, infotainment sistem, kamera za vožnju unazad, automatsko uključivanje brisača, sistem za upozorenje o napuštanju kolovozne trake... Prodaja Buick Cascade je ionako bila sve lošija, pa je tako 2016. prodato 17.000 komada, a već 2017. godine je pala na samo 4.136 primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Serije 2 Active Tourer i Gran Tourer neće dobiti naslednike

 

bmw 2 7.jpg

 

Bavarci će nakon završetka proizvodnog ciklusa modela BMW Serije 2 Active Tourer i Gran Tourer ugasiti ova dva modela.

Sa prednjim pogonom, motorima od 3 cilindra i povišenom minivan karoserijom, Active Tourer i Gran Tourer daleko su od tipičnog BMW-a. Ipak, podstaknuti tržištnim uspehom Mercedesa B klase, koji je lansiran još 2005. godine, u bavarskom proizvođaču odlučili su da 2014. ponudi konkurentski model Active Tourer. Godinu dana kasnije stigla je i produžena verzija sa 7 sedišta, Gran Tourer.

 

bmw 2 111111111.jpg

 

Sa druge strane, Mercedes je umesto razvoja B klase sa 7 sedišta, nedavno predstavio potpuno novi model - SUV GLB. S obzirom da SUV/krosoveri sve više potiskuju klasične minivan automobile, nije veliko iznenađenje što su u BMW-u odlučili da Serija 2 Active Tourer i Gran Tourer ostanu bez direktnih naslednika. Kako piše ''Autocar'', BMW će pokušati da potencijalne kupce ovih vozila u budućnosti ubedi da kupe neki od SUV modela bavarskog proizvođača. U BMW-u tvrde da su minivan modeli odigrali svoju ulogu u privlačenju novih kupaca, koji inače ne bi bili zainteresovani za neki drugi klasični model ovog brenda, ali novopečene klijente sada je potrebno i zadržati.

 

174882-bmw 2 1111.jpg

 

Najviše primeraka modela Serije 2 Active Tourer i Gran Tourer, BMW je prodao u 2016. godini, kada je u Evropi isporučeno 100.502 jedinice. Ipak, prodaja je od tada u padu, pa je 2017. pala na 85.255 automobila, a prošle, 2018. godine na svega 68.367 vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen C4 Cactus neće doživeti drugu generaciju

 

citroen cc 1.jpg

 

Citroen je odlučio da penzioniše svoj model C4 Cactus nakon samo jedne generacije.

Da C4 Cactus neće doživeti drugu generaciju potvrdio je za Top Gear jedan od šefova Xavier Peugeot. On je otkrio da je zamenski model već u razvoju, ali da neće nositi ime Cactus, nego će se raditi o potpuno drugačijem automobilu. Ime Cactus bi moglo da se vrati jednog dana sa novim modelom, ali sledeća generacija modela C4 će biti znatno udaljena od odlazećeg modela. Crossover je svakako izgubio većinu svog šarma, a redizajnirani model je imao znatno manje karakteristične gumirane plastične obloge sa vazdušnim džepovima kako bi dizajn bio više konvencionalan. Citroen se odlučio za mainstream izgled Cactusa tako da je u procesu ukinuo standardni C4 kompaktni hatchback. Međutim, francuska kompanija radi na nečemu specijalnom kada je ječ o modelu C4. Xavier Peugeot tvrdi da će ostati veran Citroenovoj etici i nekonvencionalnom dizajnu te da će biti drugačiji od konkurenata. Novi model se očekuje 2020. ili najkasnije 2021. godine, a konkurencija će mu biti najnoviji Ford Focus i nova generacija Volkswagenovog Golfa, a tu su i predstojeći obnovljeni Renault Megane, Seat Leon i Škoda Octavia.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj za Cadillac CTS

 

169551-cadillac cts v.jpg

 

Model koji je predstavljao odgovor Cadillaca na nemačke premijum limuzine odlazi u penziju, piše B92. Američki proizvođač saopštio je da je u fabrici u Mičigenu nakon 16 godina okončana proizvodnja Cadillaca CTS.

 

cadillac-cts-v-pedestal-edition.jpg

 

Prva generacija ove luksuzne limuzine debitovala je 2003. kao rival nemačkoj trojci - Mercedesu C klase, BMW-u Serije 3 i Audiju A4. Motorizacija je obuhvatala 3.2 litarski V6 sa 220 ks, 3.6 V6 sa 255 ks, a kasnije i 2.8 litarski V6 benzinac. Cadillac je 2004. lansirao i visokoperformansni CTS-V koji je ispod haube imao 5.7 litarski V8 sa 400 konja. Druga generacija stiže 2008. a sa njom i unapređeni CTS-V sa 6.2 litarskim V8 koji je proizvodio 556 konja. Velika promena dogodila se sa trećom generacijom kada je CTS postavljen na novu, veću mehaničku platformu čime je postao rival Mercedesu E klase i BMW-u Serije 5. Osnažena je i CTS-V verzija, pa je ovaj model raspolagao sa 640 konjskih snaga i 854 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Bio je to najjači serijski Cadillac svih vremena. Umesto modela CTS, Cadillac će kupcima ponuditi novu limuzinu - CT5, koja će se izrađivati u istoj fabrici kao i njen prethodnik.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW i3 i i8 neće dobiti direktne naslednike

 

bmw i3 i8.jpg

 

Mogli bi da kažemo da su modeli i3 i i8 izuzetno važni za BMW s obzirom na svoj električni i hibridni pogonski sklop. Ipak, radi se o sada već starijim automobilima koje je konkurencija pretekla pa bi ih trebalo obnoviti, odnosno dati im pravog naslednika, ali to se prema svemu sudeći neće desiti. Kako prenosi portal Autonet, kada je BMW nedavno predstavio studijski model Vision M Next mnogi su se ponadali da je reč o najavi naslednika modela i8. Ali, Klaus Frohlich, BMW-ov šef razvoja je izjavio da i8 neće dobiti direktnog naslednika. Dodao je i da i3 takođe neće imati direktnog naslednika.

Frolich kaže da su modeli iz linije i posebni automobili koji imaju određenu namenu, pa cilj s njima nikada nije bio započeti novu modelsku liniju. Dalje, Frolich je potvrdio da će konceptni Vision M Next u serijsku proizvodnju za otprilike tri godine. Potvrđeno je i da će imati hibridni pogonski sklop, dok ćemo na u potpunosti električni M automobil još neko vreme sačekati. Jedan od problema je relativno velika masa baterija koja onda utiče na agilnost vozila u krivinama i sl. Možda se uskoro nešto u BMW-ovim planovima i promeni. Naime, trenutni glavi izvršni direktor BMW-a Harald Krueger odlazi sa funkcije krajem aprila iduće godine, pa se očekuje da će novo rukovodstvo doći sa novim idejama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW bi iz svoje ponude mogao da izbaci više modela

 

184358-bmw z4 001.jpg

 

Kada je BMW objavio da prestaje sa proizvodnjom modela serije 3 Gran Turismo, mnogi su se zapitali: Zar to još uvek proizvode? Tako da nije bilo drame oko gašenja tog automobila. Najnoviji izveštaj kaže da bi sledeće žrtve racionalizacije ponude mogli da budu modeli koji su osetno cenjeniji, posebno među entuzijastima sportske vožnje.

 

Automobile Magazine tvrdi da bi Bavarci mogli da iz ponude eliminišu nekoliko kabrioleta, uključujući one iz serije 2, serije 8 i nedavno lansirani Z4. Ti modeli neće dakle nestati preko noći, već jednostavno ne bi dobili naslednika kada se završi životni vek trenutne generacije. Dalje, ''birokratsku sekiru'' bi mogli da osete i serija 8 Coupe, dok bi serija 8 Gran Coupe nastavila i u sledeću generaciju. Takođe, ista sudbina bi mogla da zadesi seriju 7 u verziji sa standardnim međuosovinskim rastojanjem s obzirom da većinu prodaje čini verzija sa produženim međuosovinskim rastojanjem. To važi i za X2 koji osetno zaostaje u prodaji za modelom X1. Razlozi za sve ovo su raconalizacija poslovanja, ulaganje u nove proizvode koji će ostvariti bolji povraćaj uloženog i sl. Sa druge strane, BMW će u ponudu dodati nove modele za koje se veruje da će ostvariti bolje prodajne rezultate. Jedan od njih je i veliki X8 koji neće biti samo coupe verzija modela X7. Ovaj veliki sportski crossover će navodno biti dostupan samo u M Performance i M verzijama, a pokretaće ga hibridni pogonski sklop sa baterijama kapaciteta 60 kWh što garantuje i značajniju električnu autonomiju. Takođe, ponuda će biti proširena sa novim i modelima, kao što su iX3, i4 te produkcijski iNext.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen potvrdio naslednika za model C4

 

citroen c4 e.jpg

 

U sklopu plana Grupe PSA ''Push to Pass'' ovaj francuski proizvođač će na tržište lansirati naslednika modela C4. Ipak, po svemu sudeći neće se raditi o samo još jednom kompaktnom vozilu. Kako prenosi portal Autonet.hr, Citroenov predstavnik za medije je u intervjuu za Carscoops rekao da će se u ponudi naći i električna verzija ovog automobila. Na taj način budući C4 će biti konkurencija VW-ovom ID.3 i drugim sličnim električnim kompaktima. U ponudi će se nalaziti i konvencionalni benzinski i dizel motori sa kojima će C4 biti i konkurencija klasičnim hatchbackovima poput VW-ovog Golfa, Fordovog Focusa, Renaultovog Megana, Hyundaijevog i30 i sl.

 

Naslednik modela C4 se neće bazirati na EMP2 platformi koju koristi Peugeot 308, već će njemu kao osnova poslužiti modularna platforma CMP koju koriste vozila kao što su novi Peugeot 208 i nova Opel Corsa. Ova platforma podržava ugradnju električnih pogona, a modeli 208 i Corsa će takođe biti dostupni u konvencionalno i električno pokretanim verzijama. Dodajmo i da iz Citroena naslednika C4 opisuju kao ''Citroenov budući hatchback C segmenta'', a ne kao C4, što bi mogla biti indirektna potvrda da će ovaj automobil dobiti i novo ime. Za sada ne znamo kada će ovaj model stići na tržište, ali ranije najave su upućivale najkasnije na 2021. Iz Citroena nisu želeli da ulaze u detalje oko dizajna, ali je najavljeno da (poput 208-ice i Corse) neće biti značajnijih vizuelnih razlika između električne i konvencionalnih verzija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj za Audi A3 Cabrio

 

147316-audi a3 001.jpg

 

Mediji pišu da se A3 Cabrio neće naći u Audijevoj američkoj ponudi za modelsku godinu 2020. Trenutno se na lageru kod Audijevih američkih dilera nalazi oko 160 primeraka A3 Cabria, pri čemu bazna verzija sa 2.0L turbo benzincem sa 187KS i 7-stepenim DSG menjačem tamo startuje od 38.900 dolara. U Audijevoj američkoj paleti ostaju drugi cabrio modeli, i to A5 Cabrio i TT Roadster. Ovi modeli su međutim značajno skuplji od A3 Cabria, budući da TT Roadster košta od 48.400 dolara, a A5 Cabrio od 51.200 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lista automobila koji će prestati da se prodaju ove godine

 

bmw 620d 001.jpg

 

Za neke možda niste ni znali da se još proizvode, a za nekima ćemo plakati još godinama. Poslednjih godina smo svedoci velikih promena u autoindustriji. Elektronika i prateći sistemi koji vode kao autonomnom upravljanju i većem komforu će na kraju promeniti način korišćenja automobila kao takvog. Do tada smo svedoci daljnjem širenju crossover ponude na uštrb klasičnih automobila. Prvi su već pali, poput trovratnih verzija kompaktnih modela koji su bukvalno nestali preko noći. Sledeći odlaze monovolumeni, pa je tako unazad godinu dana njihova ponuda svedena na minimum.

 

U novom talasu su posebno osetljivi sportski coupei. Kada je Audi u pitanju, iz prodaje se definitivno povlači TT, a model pritom neće dobiti dostojnog naslednika. Šteta, jer TT je poslednjih godina evoluirao od šminkera bez pokrića do pravog sportiste. Sličnu stvar će napraviti i Alfa Romeo, a tog modela biće nam još više žao. U pitanju je prelepi 4C Coupe sa 1.75 turbo motorom od 240 KS, a za utehu, reći ćemo da toples verzija ostaje u igri. To je odluka za Ameriku, ali i za sva tržišta gde model nema tržišni uspeh. A takvih je nažalost puno. Kao što smo već javljali, BMW će gamu pročistiti ukidanjem nepopularnih modela. Za seriju 3 GT niste verovatno ni znali, a ubuduće je nećete moći ni kupiti. Isto važi i za seriju 6 GT, ali i za monovolumensku seriju 2. Ford je hrabar u Americi iz koje povlači C-Maxa i Fiestu. Malena Fiesta je najpopularniji Ford u Evropi, pa ne čudi što će na Starom kontinentu i dalje biti u ponudi. Isto važi i za Focusa, ali zato Mondeo više nema prolaz. Mercedes je opasno proredio V12 ponudu, a sada će otići i SL 63 AMG. I dok neki drugi modeli neće dobiti naslednike poput SLC-a, SL je u novom izdanju gotovo siguran. Iz klase sportista verovatno odlazi i Nissanov 370Z, i to u oba izdanja. Iz Amerike se povlači Juke, dok će Evropa ipak dobiti novo izdanje osnivača klase. Još neko vreme ćemo na Starom kontinentu moći da kupujemo i Smarta, ali sudeći po popularnosti, svim njegovim verzijama su odbrojeni dani. I na kraju Volkswagen. Beetle je Final Edition verzijom otišao u istoriju, a istim putem ide Golfova sportska R verzija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naslednik Citroena C4 Cactus najavljen za sledeću godinu

 

citroen c4 cact.jpg

 

Kada je 2013. predstavljen u formi koncepta, Citroen C4 Cactus je otkrio dizajnerski pravac kojim će se francuski proizvođač kretati narednih godina. Produkcijska verzija je debitovala naredne 2014. godine i donela osveženje i novinu u gamu Citroenovih vozila. Francuski proizvođač saopštio je tada da je svoj novi model osmislio kao ''alternativu tradicionalnim kompaktnim hečbek automobilima''. Sedišta i enterijer su dizajnirani tako da podsećaju na moderan nameštaj. Ipak, ono što ga je posebno izdvajalo od konkurencije bili su ''airbump'' dodaci - odnosno spoljni zaštitni elementi osmišljeni da spreče manja oštećenja karoserije, poput ogrebotina ili sitnih udaraca do kojih može da dođe u vožnji u gradu i na parkinzima. Nakon redizajna iz 2017. godine, C4 Cactus je izgubio ove prepoznatljive detalje na karoseriji i dobio konvencionalniji izgled.

 

U junu 2019. godine iz Citroena je stigla vest da novi C4 Cactus nije u planu, ali da će njegovo mesto zauzeti potpuno novi kompaktni model koji neće imati dodatak ''Cactus'' u nazivu. Kako prenosi B92, direktorka Citroena, Linda Džekson, sada je potvrdila da će naslednik stići 2020. godine i da će osim konvencionalnog imati i električni pogon. Novi kompaktni automobil biće postavljen na produženu CMP mehaničku platformu PSA grupe. Ova platforma podržava benzinske i dizel motore, kao i električne pogonske jednice. Kada je reč o dizelašima, Džekson navodi da će ih Citroen zadržati u ponudi sve dok kupci žele da ih imaju u svojim automobilima. Ipak, do 2025. godine kompletna Citroenova gama dobiće i verzije sa elektromotorima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prestala proizvodnja BMW-a Serije 3 Gran Turismo

 

bmw gt 2.jpg

 

Nakon brojnih informacija i najava, BMW je prestao da proizvodi Seriju 3 u Gran Turismo verziji. Tako prenose britanski mediji koji podsećaju i da BMW nema planova da ponudi direktnog naslednika. Odluka o gašenju ovog modela je doneta kao deo plana o smanjenju troškova koji inače podrazumevaju uštedu do 12 milijardi evra. Treba podsetiti da je Serija 3 Gran Turismo predstavljena 2013. godine, kaa i da je njena obnovljena varijanta promovisana 2016. Nakon što je BMW prikazao najnoviju Seriju 3 u limuzinskoj i karavan verziji, iz kompanije je već tada potvrđeno da neće biti direktnog naslednika za Seriju 3 Gran Turismo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj za Suzuki Jimny na tržištu EU?

 

Suzuki_Jimny 01.jpg

 

Kada je pre nešto više od godinu dana predstavljen, novi Suzuki Jimny je naišao na oduševljenje javnosti zbog simpatičnog izgleda i jednostavnosti. Mnogi su ga odmah prozvali ''baby G-klasom'', a prihvatljiva cena je rezultirala podužom listom čekanja (u pojedinim zemljama) među kupcima. Ipak, čini se da životni vek ovog Suzukija na EU tržištu neće dugo trajati. Naime, Suzuki Jimny bi uskoro trebalo da bude izbačen iz ponude Suzukija u Evropi. Razlog? Visoka emisija CO2!

 

Zbog novih normi proizvođačima je neisplativo prodavati modele sa visokom emisijom CO2, posebno ako u ostatku game nemaju hibride ili električare koji će ''poravnati'' brojke jer u tom slučaju plaćaju visoke kazne. Jimny se nudi(o) samo sa 1.5 litarskim motorom, a zbog povećanje prodaje rezultat bi bio samo plaćanje penala koji su vrlo verovatno veći od same zarade na automobilu. Ipak, nije sve tako crno. Jimny bi trebalo da se vrati i to kao N1 dostavnjak! Da, N1 vozila ne ulaze u tu računicu, pa je Suzuki tako iskoristio ''rupu u zakonu'' te će privrednici i dalje moći da voze Jimny sa N1 oznakom. Osim toga, Jimny bi mogao da se vrati i na tržište putničkih vozila i to sa nekim efikasnijim pogonom, primera radi hibridnim pogonskim sistemom. Ipak, za to ćemo morati da sačekamo na zvanične informacije proizvođača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MINI odlaže novu generaciju modela

 

180258-mini 01.jpg

 

Od 1. februara Ujedinjeno Kraljevstvo je nakon 47 godina zvanično van Evropske unije. To je prva zemlja koja je to učinila, a ova odluka Britanaca imaće posledice i po domaću automobilsku industriju. Mnogi proizvođači automobila već su prilagodili svoje planove kako bi umanjili gubitke što je više moguće, ali doći će i do smanjenja broja radnih mesta i zatvaranja pojedinih postrojenja. Naprimer, Honda će zatvoriti fabriku u Svindonu krajem 2021, dok je Jaguar Land Rover za kraj ove godine najavio privremeno zatvaranje tri fabrike automobila i fabrike motora.Ford, Rolls-Royce i Aston Martin izrazili su zabrinutost zbog negativnog uticaja koji se očekuje nakon Bregzita, a sada još jedan proizvođač automobila iznosi detalje o tome kako će odvajanje Ujedinjenog Kraljevstva od zajedničkog evropskog tržišta uticati na njegovo poslovanje.

 

Portparol MINI-ja, brenda koji je u vlasništvu BMW-a, izjavio je da će proizvodni ciklus aktuelne generacije model te marke biti produžen u odnosu na prosečan životni vek modela koji se u današnjoj auto-industriji kreće oko šest godina. Kako je objašnjeno, do ovog će doći zbog Bregzita, ali i potrebe kompanije da smanji troškove poslovanja. Naime, BMW grupa želi da uštedi 12 milijardi evra do 2022. godine kroz rezanje troškova razvoja novih modela i smanjenje palete motora i menjača za svoja vozila.

Automobilski analitičari procenjuju da razvoj nove mehaničke platforme nekog od proizvođača u proseku košta oko milijardu evra. Postojeće automobile takođe treba prilagoditi da bi se ispunili stroži propisi o emisiji gasova, čime se dodatno povećavaju troškovi za proizvođače automobila. Dodatno opterećene ulaganjima u razvoj električnih vozila, automobilske kompanije moraju se prilagoditi da bi ostale profitabilne na sve izazovnijem tržištu. Godina koja je iza nas nije bila sjajna za MINI s obzirom da je prodao 346.639 automobila uz smanjenje od 4.1% u odnosu na 2018. Posebno je loš bio decembar 2019. godine kada je zabeležen pad od zabrinjavajućih 17.7% u poređenju sa istim mesecom 2018. godine. Početak 2020. doneo je izvestan optimizam jer je MINI saopštio da je skoro 80.000 potencijalnih kupaca izrazilo interesovanje za električni model ovog brenda, ali ostaje da se vidi koliko njih će na kraju odlučiti da auto zaista i kupi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li će Mercedes ugasiti S i G klasu?

 

164543-mercedes s 01.jpg

 

Novi propisi Evropske unije o količini emisije štetnih gasova, buke motora i njegovih standarda uticaće na gotovo sve automobilske proizvođače. Čelni ljudi Mercedesa već su najavili određene promene u skorijoj budućnosti, a te promene mogle bi značajno da smanje gamu brenda iz Štutgarta. Ulaganja u elektrifikaciju postojećih modela zahtevaju pozamašna novčana sredstva, a rešenje je ili konglomeracija velikih grupacija (spajanje PSA i FCA grupe), ili rezanje troškova unutar fabrike i odstranjivanje pojedinih vrsta modela iz ponude.

 

Mercedes kao veliki i prepoznatljiv, slobodno rečeno i samodovoljan brend, opredeliće se za drugu opciju pa će smanjiti broj automobila u ponudi, jačinu motora, ali i veličinu platforme. Šef istraživanja i razvoja Mercedesa Markus Šefer je i sam sve potvrdio. ''Trenutno razmatramo kako bi mogao da izgleda naš asortiman pošto smo najavili veliki broj novih vozila na električni pogon. Definitivno ćemo biti prinuđeni da ugasimo određene modele, ali i da izmenimo pogonske sisteme, platforme i pojedine delove.''

 

175129-mercedes g 88.jpg

 

Iako Šefer nije naveo konkretno o kojim modelima je reč, poznatno je da zasebnu platformu koriste modeli Mercedesa iz S i G klase, pa je jasno da će oni biti prvi na udaru. Zbog smanjene potražnje u maju se gasi X klasa, ''pick-up'' varijanta Mercedesa. Kada je reč o budućoj tehnologiji motora, sve će zavisiti od nametnutih standarda u Euro 7 klasi. Takođe se očekuje da će Mercedes ubuduće koristiti identičnu platformu za veliki broj vozila i da u ovom pogledu neće biti previše prostora za kreacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj za Bentley Mulsanne

 

bentley-mulsanne 03.jpg

 

Britanski proizvođač Bentley (u vlasništvu Volkswagena) će narednih meseci prestati da izrađuje model Mulsanne koji se za naklonost kupaca na tržištu borio sa Rolls-Royce Phantomom. Sudbinu luksuzne limuzine Mulsanne zapečatila je slaba prodaja ovog modela, potvrdio je za Top Gear šef brenda Bentley, Ejdrien Holmark. Kako prenosi B92, on je priznao da su velike limuzine, kao što je Mulsanne, činile osnovu ove kompanije tokom njene istorije duge više od jednog veka, ali da je interesovanje kupaca iz godine u godinu sve manje.

 

bentley-mulsanne 02.jpg

 

Kako kaže, prinuđeni su da ugase Mulsanne iako je po broju prodatih primeraka nadmašio konkurentski Rolls-Royce Phantom. Holmark otkriva da je kompanija 2019. godine isporučila svega oko 500 vozila, dok je u vreme njegovog prethodnika, modela Arnage, Bentley u proseku godišnje izrađivao i prodavao oko 1.200 ovih velikih limuzina.

 

199846-bentley-mulsanne 01.jpg

 

Slaba prodaja uticala je na odluku menadžmenta da ne razvija direktnog naslednika modela Mulsanne koji se proizvodio od 2010, jer smatraju da je to neisplativ projekat. Ipak, onima koji i dalje preferiraju superluksuzne limuzine, na raspolaganju je za nijansu manji Flying Spur, čija je najnovija generacija debitovala 2019. godine. Holmark podseća da je Flying Spur veoma popularan i da je čak 6 puta prodavaniji od modela Mulsanne. Smatra se da je na pad interesovanja kupaca uticala i pojava SUV modela Bentayga, s obzirom da ovaj automobil čini skoro polovinu godišnje produkcije kompanije Bentley.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj proizvodnje za BMW i8 u aprilu

 

201464-bmw i8 02.jpg

 

BMW je zvanično potvrdio da će proizvodnja plug-in hybrid sportskog modela i8 biti završena u aprilu ove godine. BMW i8 je predstavljen na sajmu u Frankfurtu 2013. godine, dok je početak prodaje usledio 2014. BMW navodi da je za ovih šest godina širom sveta plasirao više od 20.000 primeraka i8 (u Coupe i Roadster verzijama).

 

201465-bmw i8 01.jpg

 

BMW i8 kombinuje 1.5 trocilindrični benzinac i elektromotor sa ukupno 275 kW/374KS, od 0 do 100 km/h ubrzava za 4.4 s (Roadster za 4.6 s), postiže maksimalnih 250 km/h i samo na struju može da pređe 53 do 55 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li će Volkswagen Golf opstati u eri električnih automobila?

 

vw golf 8 2020 beli.jpg

 

Neki od najdugovečnijih Volkswagenovih modela, kao što su Polo, Golf i Passat, mogli bi da potpuno nestanu sa automobilskih tržišta kada jednog dana njima zavladaju vozila na struju, prenosi B92. Volkswagen je započeo masovnu proizvodnju automobila na struju kompaktnim hečbekom ID.3, koji će u budućnosti predstavljati alternativu konvencionalnom Golfu. Međutim, nemački proizvođač je istovremeno razvio i lansirao Golf 8, pa će dva modela koja po dimenzijama i obliku karoserije pripadaju istom segmentu, ali imaju različitu vrstu pogona, egzistirati paralelno na tržištu.

 

Volkswagen se na taj način odlučio za postepenu tranziciju ka električnom pogonu. Kupci će moći da biraju između Golfa - kompaktnog hečbeka sa SUS motorima, i ID.3 - potpuno elektrifikovanog automobila iste klase. Za očekivati je da Golf neće tako brzo izgubiti primat na evropskom tržištu i da će bar još nekoliko godina odolevatiu električnim konkurentima i da će zadržati zvanje najprodavanijeg modela u Evropi. Ipak, doći će trenutak kada će mu se ID.3 približiti po broju prodatih primeraka, a onda jednog dana će ga verovatno i prestići. Postavlja se pitanja kakva će tada biti sudbina imena Golf u svetu automobila?

 

199155-vw id3 01.jpg

 

S obzirom da se VW odlučio da razdvoji dve grane svojih modela - onih konvencionalnih i onih čisto električnih, moguće je da će se sa najavljenom zabranom prodaje novih vozila sa SUS motorima, ime Golf u budućnosti potpuno ugasiti. Zabrana prodaje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem trebalo bi da na nekim evropskim tržištima, kao što je britansko, stupi na snagu već 2030. U tom slučaju, ukoliko Volkswagen ne odluči da preimenuje električni ID.3 u Golf, ime ovog modela koje datira još od 1974. kada je lansirana prva generacija, prestaće da postoji. Analitičari veruju da će se nakon Golfa 8 svakako pojaviti i deveta generacija ovog automobila, ali da bi istorija Golfa sa njom vrlo verovatno mogla da se okonča. Slično će se dogoditi i sa drugim tradicionalnim imenima iz Volkswagenovog portfolija, kao što su Polo i Passat, koja takođe datiraju iz sedamdesetih godina 20. veka. S obzirom da se Volkswagen već dva puta u istoriji odricao imena svog najčuvenijeg modela, nekada superpopularne ''Bube'', neće biti iznenađenje ako se jednog dana probudimo u svetu u kome više nema Golfa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizveden poslednji BMW i8

 

bmw i8 roadster.jpg

 

BMW je saopštio da je u fabrici u nemačkom Lajpcigu proizveden poslednji primerak plug-in hybrid sportskog modela i8. Taj poslednji primerak je inače i8 Roadster u Portimao Blau boji.

BMW i8 je predstavljen na sajmu u Frankfurtu 2013. godine, dok je početak prodaje usledio 2014. BMW navodi da je za ovih šest godina širom sveta plasirao tačno 20.500 primeraka i8 (u Coupe i Roadster verzijama). Automobil kombinuje 1.5 trocilindrični benzinac i elektromotor sa ukupno 374KS, od 0 do 100 km/h ubrzava za 4.4 s (Roadster za 4.6 s), postiže maksimalnih 250 km/h i samo na struju može da pređe 53 do 55 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW kraj proizvodnje modela i8 obeležio serijom od 18 primeraka

 

204491-bmw i8 02.jpg

 

Bavarski proizvođač obustavom proizvodnje i8-ice označava kraj jedne epohe, ali i početak nove, one potpuno električne.

I dok čekamo dolazak novih električnih modela opraštamo se od modela i8, sada već legendarnog sportiste. BMW i8 ima plug-in hibridni pogon koji čini elektromotor (105 kW/260 Nm) i 1.5 benzinac (231 KS, 320 Nm), a ukupno raspolaže sa 374 KS. Na struju vozi do 120 km/h i do 50 km, a ukupan domet je oko 440 km. BMW je kraj obeležio proizvodnjom 18 primeraka, svakog u posebnoj boji. Radi se o nijansama koje nisu nikad ranije korišćene u BMW-ovoj floti. Zato su svi automobili ručno ofarbani, a proizvođač boja je morao da u asortiman uvrsti nove nijanse.

 

204492-bmw i8 01.jpg

 

Veći deo ove serije kupili su članovi BMW i8 Club International, a deo njih je bio prisutan pri silasku automobila sa proizvodne linije. Poslednji od 20.500 proizvedenih primeraka je i8 Roadster u plavoj Portimao nijansi. Prema dostupnim informacijama BMW ne planira naslednika i8. Sudeći po broju proizvedenih primeraka, upravo bi i8, a posebno njegovo Roadster izdanje mogao da se odlično kotira na tržištu polovnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...