Jump to content
Goran
N.N.

Novi FCA biznis plan / Stellantis planovi

Recommended Posts

1 hour ago, djole81ar said:

Što svašta ukoliko su dati prodajni podaci tačni

Povlače i 500X i Tipo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maserati najavio nove električne modele

 

maserati grecale 07.jpg

 

Maserati je potvrdio novi strateški plan, koji kaže da će svi budući modeli biti ''100% dizajnirani, razvijeni i proizvedeni u Italiji''.

 

Kako se navodi, kompanija ''piše budućnost luksuzne mobilnosti sa ambicioznom strategijom'' koja uključuje ''razvijanje sveobuhvatnog plana proizvoda koji ima za cilj elektrifikaciju, kako bi odražavao aspiracije kupaca.'' Maserati veruje u električnu mobilnost ''više nego ikad'' i planira lansiranje asortimana električnih vozila koji će se pridružiti modelima Grecale Folgore i GranTurismo Folgore, koji su već dostupni u Evropi. Kao deo ovog plaa, GranCabrio Folgore će biti dodat u ponudu kasnije ove godine.

 

228517-maserati granturismo 01.jpg

 

MC20 Folgore će uslediti 2025. godine, dok će električni krosover E-segmenta stići 2027. Zatim možemo očekivati Quattroporte EV tokom 2028. godine. Za Maseratijevu fabriku u Modeni su predviđene nove investicije i objekti kao deo plana. Takođe će biti i dom ''Ateljea programa personalizacije Fuoriserie.'' Maserati je dodao da su oni jedini luksuzni brend Stellantisa i da ''sada postavljaju snažan biznis model, projektujući se u električnu budućnost da bi poboljšali svoju vodeću poziciju u luksuznom segmentu održavajući obim proizvodnje i profitabilne marže u skladu sa svojim jedinstvenim pozicioniranjem brenda.''

Izvršni direktor Maseratija Davide Grasso dodaje: ''Krećemo sa predvođenjem promena u oblasti elektrifikacije, sa dva naša kultna modela koja su već dostupna za kupovinu u svojim 100% električnim verzijama, uz još jedan koji je na putu ove godine. Našim kupcima ponudićemo najmoćnije Maseratije ikada, pomerajući granice zadovoljstva u vožnji u novu eru.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat odlučio da ukine Tipo da bi se fokusirao na kontroverzni SUV

 

Fiat SUV

 

Prošle godine Fiat nije uspeo da proda ni 12.000 primeraka Tipa na evropskom tržištu. Zato oproštaj Tipa, koji u stvari nikad nije bio punopravni kompakt u C segmentu, ostavlja otvoren put za Daciju na delu pristupačnijeg tržišta kompaktnih vozila.


Italijani ulažu sve na SUV poznatog i ne baš popularnog naziva

Fiat je odlučio da ukine svoj kompakt da bi se fokusirao na kontroverzni SUV čije ime će zvučati poznato. Potpuno novi model će u prodajne salone stići 2026. godine.

Iako ne misle svi brendovi tako, ali ovo nisu dobra vremena na tržištu za pristupačne kompaktne automobile. Poslednjih godina asortiman pristupačnih vozila C-segmenta se smanjio, a druge modeli koji su još uvek dostupni stiže rok trajanja. Kao što smo ranije pisali, Focus će biti sedmi kompakt koji odlazi u penziju krajem godine. Nakon njega sa žaljenjem potvrđujemo odlazak jednog od retkih pristupačnih kompaktnih automobila.

Ovaj oproštaj ne treba da čudi, jer se znalo da su Tipu dani odbrojani. Legendarni italijanski brend je odlučio da napusti C segment. Iako se u Italiji Tipo prodaje u svim karoserijskim verzijama, a na drugim tržištima kao Sedan, limuzina će i dalje jedina ostati da životari dok se ne pojavi novi SUV.

 

Fiat Tipo

 

Oproštaj Tipa od kompaktne klase ostavlja otvoren put za Dacijin budući kompakt, koji će preuzeti palicu jeftinog Golfa u Evropi. Na kraju, Dacijin kompakt će jednako kao i Tipo, ili na kraju kao Scala i C4, nastati na platformi automobila iz nižeg segmenta. Pretpostavke su već sada da će jeftina marka Renault grupe okrenuti naglavačke segment koji je u njihovim očima, za razliku od Fiata, i dalje veoma važan.

Međutim, Fiatovi planovi su jasni. Italijani napuštaju tradicionalno tržište da bi se fokusirali na druge, profitabilnije tipove vozila. Tipo odlazi, a Multipla se vraća!

Jednom kada se limuzina Tipa ukine, Fiat će moći da usmeri svu pažnju na novi SUV s ne baš popularnim imenom, koje će po treći put biti deo Fiatovog asortimana.

Novi model će dakle označiti povratak imena koje je već poznato ljubiteljima italijanskog brenda. Vozilo koje je predodređeno da popuni prazninu koju je ostavio Tipo zauzeće evidentno Multipla.

Nova Multipla neće imati nikakve veze s klasičnim modelom čiji je dizajn izazvao toliko kontroverzi. Radi se o SUV-u sa do sedam sedišta baziranom na Stellantis Smart Car platformi. Dakle, biće to još jedan klon Citroena C3 Aircross nakon Opel Frontere, a isto će biti dostupan s benzinskim motorima i 48-voltnim blagim hibridom (MHEV) tehnologijom, kao i potpuno električnom verzijom.

Kao i Tipo, nova Multipla će se proizvoditi u Turskoj. Ako sve bude po planu, detalje ćemo znati do kraja ove godine.

 

Preuzeto sa: autoblog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodit će se u Maroku. Multipla nije konačno ime.

Fastback će se možda proizvoditi u Bursi ili Kragujevcu, a najvjerovatnije i on u Maroku jer je 90% biti identičan SUV modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta ce se proizvoditi u Bursi, kad ugase Tipo???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Scudo se počeo proizvoditi.

Samim time Fiatu je prodaja u Turskoj pala za 35% u Q1 2024. i tržišni udio sa cca 12% na cca 7%.

Tržište novih putničkih automobila u Q1 2025 je za 4,1% raslo u odnosu na Q1 2024.

To može biti problem za Stellantis, odnosno sam Fiat. Sada kajmak kupe Corolla Sedan, Megane Sedan, Clio, i20...

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šefovi Renaulta i Stellantisa od EU traže povoljnija pravila za male automobile

 

Renault Clio

 

Izvršni direktor Renaulta Luka de Meo je pozvao Evropsku uniju da usvoji povoljnija pravila za male automobile, upozoravajući da bi pad profitabilnosti malih automobila mogao da prisili kompanije na zatvaranje fabrika.

 

U zajedničkom intervjuu za francuske novine Le Figaro, šef Stellantisa Džon Elkan i Luka de Meo su dodali da bi Francuska, Italija i Španija trebalo da predvode napore jer je potražnja za manjim, pristupačnijim automobilima najveća u tim zemljama. Nisu dali detalje o pravilima koje bi želeli da se primenjuju na male automobile.

„Tražimo diferenciranu regulaciju za manje automobile. Previše je pravila osmišljenih za veće i skuplje automobile, što znači da ne možemo proizvoditi manje automobile u prihvatljivim uslovima profitabilnosti“, rekao je de Meo.

Dodao je da su Renault i Stellantis, koji u Evropi imaju zajednički tržišni udeo od 30 posto, pre svega usmereni na proizvodnju pristupačnih automobila u Evropi, za evropske potrošače. Ali proizvođači premium automobila, poput nemačkog BMW-a, Mercedesa i neke marke Volkswagena, više su usmereni na izvoz, tvrdi de Meo.

"Za njih je Evropa važna, ali njihov prioritet je izvoz. Poslednjih 20 godina njihova logika je diktirala tržišne propise. Rezultat je da evropska pravila znače da su naši automobili sve složeniji, sve teži, sve skuplji i većina ljudi jednostavno više ne može da ih priušti", rekao je izvršni direktor Renaulta.

 

Fiat 500 Hybrid

 

Elkan je, naglašavajući da je prodaja automobila u EU na katastrofalnim nivoima, rekao da su posebni propisi za manje automobile "strateško" pitanje. „Ovim tempom, ako se smer ne promeni, moraćemo doneti neke bolne odluke za našu proizvodnu bazu u sledeće tri godine“, rekao je Elkan.

 

Preuzeto sa: autoblog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis je za Kineze laka meta u Evropi

 

Citroen C3

 

Narednih 12 meseci su „kritični trenutak“ za kompaniju.

 

Postoji kratak period nakon što velike korporacije poput Stelantisa objave svoje finansijske izveštaje i prognoze za ostatak godine. Vreme kada se investitori osećaju sigurno po pitanju budućnosti svojih ulaganja – ili barem znaju da najgore neko vreme neće doći.

To je bilo tada; sada smo u zoni carinskog haosa predsednika Trampa. Ključni faktor za vrednovanje ogromne korporacije koja posluje na međunarodnom tržištu je potkopan. Ako ne znate koje cene možete da naplatite, izgubili ste kontrolu nad jednim od ključnih elemenata. Vaša moć da predvidite profitabilnost biće uništena.

Zato je Stelantis, nakon što je prijavio pad prodaje u prvom kvartalu od 14%, na 35,8 milijardi evra u poređenju sa istim periodom prošle godine, saopštio da neće davati nikakve prognoze o svojoj zaradi za ovu godinu. Stelantis objavljuje zaradu na svakih šest meseci, a ne kvartalno.

 

Fiat fabrika

 

Stelantis bez lidera

Stelantis nije bio usamljen. Mercedes je povukao svoju projekciju dobiti za godinu, kao i Gili, kineski vlasnik Volvo automobila. Folksvagen je prijavio pad dobiti od 40% u prvom kvartalu u poređenju sa istim periodom prošle godine, na 3,1 milijardu evra, dok je ukupna profitna margina pala sa 6% na 3,7%. VW je naveo da su mu profiti pogođeni neizvesnošću u vezi sa Trampovim carinama, te da će godišnja dobit biti na donjoj granici ciljanog raspona od 5,5 do 6,5%. VW je rekao da potencijalni efekti Trampovih carina nisu uključeni u prognozu. BMW još nije objavio svoje finansije za prvi kvartal.

Stelantis je trenutno bez lidera, u finansijskim poteškoćama i pod velikim pritiskom da sprovede radikalne promene. Izvršni direktor Karlos Tavares podneo je ostavku u decembru. Očekuje se da će novi lider biti imenovan do kraja sledećeg meseca.

Operativna profitna margina Stelantisa u 2024. iznosila je 5,5%, što je oštar pad u odnosu na 12,8% iz 2023. godine. Stelantis je, pre uvođenja Trampovih carina, saopštio da ne očekuje značajnije poboljšanje u 2025. godini. Prodaja u Evropi pala je za 7,3%, na oko dva miliona vozila u 2024, uprkos činjenici da je ukupno tržište zabeležilo rast od 0,8%, prema podacima ACEA. Udeo Stelantisa na tržištu bio je 15,2%, iza vodećeg Folksvagena i njegovih brojnih brendova, koji zajedno drže 26,3%.

Tavares je bio arhitekta spajanja Fiat Krajslera i francuske grupacije PSA 2021. godine, čime je stvorena kompanija sa 14 brendova. Mnogi od tih brendova međusobno se takmiče na istom tržištu, uključujući Citroen, Pežo, Fiat, Voksol i Opel. Lančia, DS, Alfa Romeo i Abart ciljaju na tzv. premium segment, dok su Dodž, Ram, Džip i Krajsler fokusirani na tržište SAD-a. Čuveni italijanski proizvođač sportskih automobila, Maserati, nalazi se na vrhu te liste.

 

Peugeot 508

 

Može li sa manje brendova

 

Analitičari ističu da postoji značajan prostor za ukidanje brendova i smanjenje broja zaposlenih.

„Zastareli proizvodni portfelj kompanije predstavlja dugotrajan problem, zbog čega je Stelantis primoran na agresivan ciklus lansiranja novih modela, sa čak planiranih 20 novih vozila. Iako je ovaj potez neophodan za povratak konkurentnosti, on nosi sa sobom velike rizike. Uključujući moguće probleme sa kvalitetom i kašnjenjem u proizvodnji“, rekao je Orva Mohamad, analitičar istraživačke investicione firme Third Bridge.

Evropsko poslovanje Stelantisa deluje kao laka meta za novu kinesku konkurenciju.

„Stelantis se suočava sa ozbiljnom pretnjom od strane kineskih proizvođača električnih vozila u Evropi. Čak i sa nedavno uvedenim carinama koje imaju za cilj zaštitu domaćih proizvođača automobila. Kineski brendovi su brzo smanjili zaostatak kada je reč o kvalitetu proizvoda, tehnologiji i efikasnosti troškova. To ih čini izuzetno konkurentnim u segmentima masovnog tržišta, gde Stelantis posluje“, rekao je Orva Mohamad.

I drugi analitičari se slažu da je Stelantisu potreban period stabilizacije. U Evropi su najugroženiji brendovi Lančia, Alfa Romeo i DS. Citroen, Pežo, Fiat, Opel i Voksol međusobno se bore za iste kupce. U vreme spajanja to nije delovalo kao problem. Međutim, od tada se ukupno tržište smanjilo, dok je konkurencija postala žešća jer su kineski proizvođači značajno unapredili svoju ponudu. Čini se da je racionalizacija neizbežna.

 

Opel fabrika

 

Potrebni hrabri koraci

Kompanija za istraživanja Bernstajn, u izveštaju govori o „nekim pozitivnim aspektima usred velike neizvesnosti“ tokom prvog kvartala. Navodi da Stelantis prilagođava proizvodnju i traži načine za unapređenje nabavke kako bi ublažio uticaj carina. Bernstajn ističe i nekoliko pozitivnih iznenađenja u kvartalu, uključujući prosečnu prodajnu cenu vozila u SAD-u od 44.300 evra (50.100 dolara). To je 1% iznad očekivanja, dok je u Evropi ta cena iznosila 23.800 evra (26.900 dolara). Ona je 6,1% iznad konsenzusa analitičara.

Orva Mohamad iz Third Bridge-a rekao je da Stelantis i dalje ima problema sa zalihama i pozicioniranjem brendova na tržištu SAD-a.

„Dok Ford i drugi konkurenti udvostručuju ponudu SUV i kamioneta, Stelantis će morati da preduzme hrabre korake u oblasti marketinga i personalizacije kako bi ostao relevantan“, rekao je on.

„Gledajući unapred, Stelantis se suočava sa ‘kritičnim trenutkom’ u narednih šest do 12 meseci, koji će zahtevati značajno prilagođavanje. Ključne će biti mere za smanjenje troškova. Bolje usklađivanje proizvodnje sa potražnjom, kao i unapređenje softverskih i elektrifikacionih strategija“, dodao je Mohamad.

 

Neizvestan carinski haos

Stručnjaci se pitaju koliko dugo će potrajati carinski haos.

Predsednik Tramp planira da zaključi 90 trgovinskih sporazuma tokom 90-dnevne pauze u primeni recipročnih carina, koju je najavio ranije u aprilu. Njegova administracija više puta je izjavila da vodi bilateralne trgovinske pregovore sa desetinama zemalja, prema navodima agencije Rojters.

Trampov agresivan pristup trgovini odjeknuo je širom globalne ekonomije. Najava 90-dnevne pauze usledila je nakon što su strahovi od recesije i inflacije uzdrmali finansijska tržišta, navodi Rojters u izveštaju iz Vašingtona.

 

Preuzeto sa: autoblog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prema glasinama FCA "veteran" Filosa trebao bi biti novi CEO Stellantisa. Ali, pojedini članovi boarda iz grupe PSA, su protiv Filose strahujući da će italijanska frakcija biti jača i zanemariti francuske interese.

Nakon Tavaresa i Imparato odlazi iz Stellantisa. Imparato je vodio Peugeot i PSA skoro 20 godina, a onda je preuzeo evropske operacije Stellantisa. Najzaslužniji je bio za guranje PSA pogona u evropskom odjelu Stellantisa i podizanju nove grupacije u Evropi.
Kandidat za zamjenu je Luca Napolitano, šef Lancie, koji je 20 godina proveo u FGA i FCA. Nisam siguran koliko je kvalifikovan za broj 1 Stellantisa u Evropi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA/FGA senior. Vidjećemo da li će Italijani sada dobiti priliku da pokažu šta mogu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
FCA/FGA senior. Vidjećemo da li će Italijani sada dobiti priliku da pokažu šta mogu.
Daj Bože.
Koliko vidim u njegovoj biografiji uglavnom je bio "vezan" za južnu amerku i USA


Sent from my SM-S926B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...