Jump to content
FAS Goran
N.N.

Novi FCA biznis plan / Stellantis planovi

Recommended Posts

Prvi električni Alfa Romeo stiže sledeće godine

 

alfa t 99.jpg

 

Prvi potpuno električni automobil Alfa Romeo će premijeru imati sledeće godine, u vidu kompaktnog krosovera koji ima za cilj da italijanskom brendu pruži uporište u segmentu u kome se već nalazi njegov rođak Jeep Avenger.

 

Ranije glasine kažu da bi novi model mogao da se zove Brennero, a njegov zadatak je da predvodi Alfa Romeo u cilju da privuče nove kupce. To će biti najmanji Alfa Romeo lansiran od kada je MiTo ukinut 2018. godine i verovatno će biti i najjeftiniji. Kompaktni krosover stiže u junu sledeće godine, očekuje se da će koristiti novu STLA Small platformu i trebalo bi da nudi domet od oko 400 km. Model će takođe biti dostupan sa blagim hibridnim benzinskim motorom. U svakom slučaju, Alfin novi krosover će se nuditi kao isključivo električni model kada marka pređe samo na električna vozila od 2027.

Sa inspiracijom za dizajn preuzetom iz današnje linije i modela iz prošlosti, prvi EV brenda će igrati ključnu ulogu u rastu prodaje za marku. Korišćenje hardvera i tehnologije sa drugih mesta u Stellantisu je ključno za ostvarivanje profita, zbog čega će automobil deliti svoju osnovu sa Avengerom. Za električnu varijantu se očekuju baterije od 54 kWh, prednji pogon i električni motor od 154KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraća se Lancia Gamma

 

Lancia Pu+Ra 01.jpg

 

Mada su u poslednje vreme neki mediji pisali o mogućem povratku Aurelije, novi Lancijin model za 2026. godinu će poneti naziv Gamma. To je i zvanično potvrdio Luka Napolitano, izvršni direktor kompanije Lancia, tokom prezentacije Pu+Ra HPE koncepta (na slici).

 

Kako pišu italijanski mediji Napolitano je rekao: ''Naš drugi novi automobil, vodeći automobil, koji će stići 2026. godine, zvaće se Gamma''. Napolitano tom prilikom nije otkrio samo ime, već nam je dao i nagoveštaje o dizajnu budućeg modela. Lancia Gamma će imati ''sportbek'' karoseriju sa petoro vrata, sa kosom linijom krova. Ovaj opis zvuči kao originalna Lancia Gamma koja se pravila između 1976. i 1984. godine. Napolitano je takođe rekao da će nova Gamma biti ''elegantna i inovativna'', sa ''čistom i radikalnom'' spoljašnjošću i ''prelepom'' unutrašnjošću.

 

Očekuje se da će model odražavati glavne stilske karakteristike Pu+Ra HPE koncepta, uključujući osvetljenu masku, okrugla zadnja svetla, panoramski krov i retro-futuristički enterijer inspirisan italijanskim nameštajem od ekološki održivih materijala. Očekuje se da će Lancia Gamma biti dugačka oko 470 cm i to će biti vodeći model u paleti, kao najveća i najluksuznija ponuda ovog proizvođača. Model će dobiti potpuno električni pogon, pošto se Lancia obavezala da će 2026. godine postati proizvođač samo električnih vozila. Očekuje se da će Gamma koristiti arhitekturu STLA Medium, što znači da bi mogla da ponudi do 700 km dometa i sbagu do 449KS. Italijanski mediji sugerišu da će se model verovatno proizvoditi u fabrici Melfi u Italiji. Lancia ofanziva će početi sa potpuno novim Ypsilonom 2024. godine, koji će se nuditi u hibridnim i potpuno električnim oblicima. Lancia Gamma EV će uslediti 2026. godine, a Delta EV hečbek dolazi 2028. godine kako bi upotpunio gamu od tri modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.clubalfa.it/455454-melfi-in-crisi-la-produzione-si-riduce-a-meta-nello-stabilimento-stellantis

 

Polako se pokazuje da je PSA progutao FCA. Sve planovi u Evropi su podređeni PSA dijelu i njihovim fabrikama. FCA fabrike u Italiji vise, nesigurna je budućnost Tofasa, Kragujevac teško može raditi punim kapacitetom sa 1 automobilom.

 

Najviše profitiraju PSA fabrike na Pirinejima i Maroko.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen Opel Experimental Concept

 

235708-opel ex.jpg

 

Opelovo iznenađenje na ovogodišnjem IAA Mobility sajmu u Minhenu biće koncept automobil sa oznakom Experimental.

Novi koncept će biti prvi koji će poneti Opelov revidirani Blitz amblem, a sam dizajn vozila imaće uticaja na buduća serijska vozila. Izvršni direktor Opela, Florian Huettl, opisuje Experimental Concept kao ''simbol onoga što želimo da postignemo sa Opel brendom''. Ime je izabrano kao počast Experimentalu GT iz 1965. godine, koji je bio prva studija dizajna od strane Opela. Experimental Concept će biti prvo vozilo koje će nositi pojednostavljeni amblem Blitz, verovatno okružen LED trakama.

 

Novi koncept će prikazati najnoviju evoluciju Opelovog ''Bold and Pure'' stilskog jezika koji je prvobitno predstavljen 2028. godine konceptom Opel GT X Experimental. Kompanija ne navodi detalje o stilu karoserije ili tipu pogonskog sklopa koncepta. Više informacija sledi u narednim nedeljama pošto je kompanija najavila da će objaviti dodatne detalje pre predstavljanja na IAA Mobility sajmu u Minhenu (održava se od 5. do 10. septembra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2026. godine stiže još jedan Alfa Romeo superautomobil

 

Alfa Romeo 33 05.jpg

 

33 Stradale je bio samo prvi od mnogih superautomobila koje Alfa Romeo planira za naredne godine. Jedan od njih je već potvrđen za 2026. godinu. Alfa Romeo 33 Stradale (na slici) je inspiraciju za dizajn preuzeo od istoimenog modela iz sredine prošlog veka, a ograničen je na samo 33 primerka.

 

U međuvremenu, odeljenje kompanije Bottega nastavlja rad na veoma ograničenim, istorijski inspirisanim modelima sve dok odeljenje ostane profitabilno. ''Prvi automobil se pokazao kao zaista dobra vežba za nas, za Alfiste i za naše kupce'', rekao je Alehandro Mesonaro-Romanos, šef dizajna u Alfa Romeu. ''I želimo da nastavimo.'' Za Alfa Romeo nije bilo iznenađenje da je 33 Stradale bio uspešan. Kompanija se kladila na to da će biti pobednik, pa je, dok je radila sa klijentima prvog automobila, pitala svoje mušterije šta bi bili zainteresovani da kupe sledeće, pošto je procenila da će veliki procenat biti ponovni kupci. Svi kupci su hteli da na red dođe istorijski model, a kompanija sada ima četiri klasična modela za izbor za svoj sledeći projekat, kaže Kristijano Fiori, šef odeljenja Bottega.

 

Iako nije otkrio o čemu se radi, sugeriše se da je Giulia TZ iz 1963. među prvima. Pored toga, Alfa Romeo Montreal iz 1970. i Giulietta SZ iz 1960. se takođe razmatraju. Kao i koncept Carabo iz 1968. godine. ''Moramo da uradimo nešto što će klijenti dobro prihvatiti'', kaže Fiori, što sugeriše da tim ima na umu određeni period istorije. Svi budući modeli koje će odeljenje kreirati biće ograničeni na 50 ili manje primeraka. Fiori navodi da ako napravite više od toga, automobil prestaje da bude poseban. Iako je 33 Stradale bio baziran na istoj platformi kao i Maserati MC20, nije jasno da li će to važiti i za druge modele. Bez obzira što će za kreiranje potpuno novih modela biti potrebno neko vreme, Fiori je sugerisao da Bottega planira da lansira nove proizvode svake godine. To može značiti da specijalno izdanje varijante 33 Stradale tek dolazi, dok čekamo da se napravi sledeći klasično inspirisani model.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takvo su biiip napravili sa tim da narod nije svestan... Ovlasceni u Srbiji su ostavljeni na milost i nemilost Ostojinoj firmi tj zaposlenima u njoj. Najbanalniji primer, dodjete da pitate za neki deo, koji nemaju i nikad nisu imali na stanju, po trenutnom nacinu rada, ni cenu a ni raspolozivost vam nece moci reci vec ce za tu informaciju morati da salju mejl Ostojinoj firmi i onda cekati da tamo neko odgovori na isti. Znaci sa ovim nacinom rada su ih vratili 30 godina u nazad... Opste rasulo i ludilo!

 

PS. Ostojina firma jer pojma nemam kako se zove...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razumem nezadovoljstvo klijenata ali samo gotovo siguran da je za ovo biiip 90% kriv Stellantis, ma kakvi 90, 100%. U pitanju je tranzicija sa kancelarije na novog uvoznika, dakle sa direknte prisutnosti na nekom tržištu na posrednika. Tu ne može da ne dođe do problema. To podrazumeva prelazak sa FCA na Stellantis alate za poručivanje delova. Obuku sigurno nisu organizovali na vreme. Slanje delova, tek će tu da bude haos. U stanju su da na šleper stave gotovo prazne boksove pa da sam transport do Srbije ima više košta od vrednosti poslatih delova u kutiji. Žalbe ne primaju jer bi onda priznali da su nezanlice i da su u haosu, a kako to da priznaju. Ovo nije neuobičajeno, isti tj gori problem su imali u Emil Freyu kada su preuzimali Reno i Dačiju od Francuza. Tek će da bude nezadovoljstva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako, nisu krivi dileri i oni su izuzetno nezadovoljni. Ispadaju smesni pred klijentima. 

Secam se ruznog osecaja dok sam radio u AKK i pored FCA programa radio i Hyundai program... Dodje mi klijent, pita za neki deo za koji imam polovican info ( imam dostupnost a nemam cenu ) a ja onda saljem taj isti upit u HY Srbija... Tako funkcionisu svi dileri HY u Srbiji. 

 

PS. Uopste ne vidim razlog za takvu tranziciju. FCA je prisutan u Srbiji, mogli su samo promeniti ime i nastaviti sa radom. Ovako, mislim da je politika izuzetno umesala prste, kao i u sve u ovoj nakaradnoj drzavi. 

Edited by MiloshBg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da naučite ponešto…
Osnivač OMR grupe i predsednik kk Partizan Ostoja Mijailović je gost Vladimira Stankovića u 113. epizodi podcasta Biznis priče:

https://biznisprice.com/kako-sam-uzdigao-omr-grupu-i-kk-partizan-ostoja-mijailovic-biznis-price-113/


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantne su Biznis priče ali mi nisu kredibilne. Dosta njih je slagalo tj prećutalo kako je došlo do prvog kapitala i uspeha, igrom slučaja znam pozadinu za nekoliko njih. Spletkarenje, bogati roditelji, bivše žene, prevareni šuraci...ima toga dosta. Nisam slušao ovog gore ali bih smeo da se opkladim da politiku nije spomenuo kao jedini i najveći genrator uspeha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko je stekao neko bogatsvo, milione i to od 2000. pa na ovamo, u ovoj zemlji, garantovano nije stekao na posten nacin, tj svojim radom. Kolega mi prica za porodicne prijatelje iz Peci ( odatle je rodom ), bracu Karic, biznismeni, uspesni, bla bla, a oni sve zaradili na prevarama i u dilu sa drzavom, tenderskim pljackama i itd. 

Pa u Nemackoj, milioner se ne postaje bez 3 generacije, sto znaci 90godina. 

Sve ispod toga je sreca/momenat ili cist kriminal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipično talijanski posao...

 

New Fiat Panda and Multipla: production moved to Italy?


Could Italy host the production of the new Fiat Panda and Multipla?

 

New Fiat Panda

 

New Fiat Panda and Multipla will be the next novelties of the main Italian car manufacturer in 2024 and 2025 respectively. The first novelty is certain and we will see it on 11 July 2024, the second is also certain but could have a different name. Originally these two cars were supposed to be produced abroad. More specifically, the new Panda in one of Stellantis ' factories in Eastern Europe. There was talk of Kragujevac in Serbia or Trnava in Slovakia. The Citroen e-C3 twin will be produced in the latter . As regards the Multipla, it had already been announced that its production would take place as for the new Fiat Topolino at the Stellantis plant in Kenitra in Morocco.

To reach 1 million cars produced in Italy, will Stellantis move the production of the new Fiat Panda and Multipla?
At the moment there seems to be no news for the new Fiat Panda and Multipla from this point of view. However, things could change. In fact, following the agreement between the Italian government and Stellantis to bring car production in Italy to over 1 million, an agreement that will soon be officially defined, many changes will inevitably be necessary to the initial plans of the automotive group. In order to increase car production in Italy so much, the innovations announced for the next few years will not be enough and it will therefore be necessary to introduce further models into Italian factories.

Therefore, the possibility is gaining ground among the usual well-informed that the new Fiat Panda and Multipla could be two of the cars that could surprisingly be produced in our country in the coming years. Obviously at the moment nothing is certain as these are mere suppositions. It is also true that approximately 9 months after the debut of the new Panda, nothing is still known about where this car will be produced. So at least for this car the hypothesis seems to be very plausible. So we don't rule out that in the end at least one of the two productions could be moved to Italy.

 

New Fiat Multipla

 

To bring car production in Italy to one million, it will inevitably be necessary for some cars that guarantee significant numbers to be produced in our country. So who better than these two cars which promise to be simple and essential cars with a truly interesting quality-price ratio and which will have electric versions in the range at truly affordable prices. When the agreement between Stellantis and the Italian government is finally revealed, we will find out if this possibility really exists or if there will be other solutions adopted by Carlos Tavares' automotive group.

 

Preuzeto sa: www.clubalfa.it

 

Edited by Ivan
Sadrzaj prebacen na FLCS forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se ispostave kao tacne - lose vesti po Kragujevac, nazalost.

Slazem se da je apsolutno bitna profitabilnost po modelu. Ali za "narodne" brendove poput Fiata, sa nizom cenom - itekako je bitan i broj modela u gami i broj proizvedenih jedinica.

Kako su godinama unazad kola isla rapidno nizbrdo po oba pitanja, nema dovoljno novih modela, nema inovacija, proizvodnja postojecih velikom vecinom pada - doslo je do toga da ce zbog planirane produkcije od milion vozila samo u Italiji, proizvodnju nekih modela morati da vracaju nazad u maticnu zemlju:

"In order to increase car production in Italy so much, the innovations announced for the next few years will not be enough and it will therefore be necessary to introduce further models into Italian factories."

 

Lancia ostade samo na Ypsilonci, koja se prodaje samo u Italiji. I planovima za nove modele.

Fiat je od znacajnih noviteta izbacio novi 500 koji im realno ide kao alva. Stigao je i 600 kao zamena za 500X koji je bio u znacajnom padu, videcemo kako ce se pokazati. I planovi za nove modele :) . Za Pandu koja je potencijalno targetirana za nas Kragujevac - 9 meseci pred start se jos uvek ne zna gde ce se proizvoditi.

Takvim pristupom i zaostajanjem konstantno gube postojece kupce, a u ovakvoj ekspanziji drugih proizvodjaca, em ce tesko zadrzati stare, a jos teze pridobiti nove.

Po meni, kod Italijana su jedino vredne pomena inovacije i planirani novi modeli za Alfu. U zadnje vreme nesto ne radi "Car Sales Base", zivo me je zanimalo da pogledam kako ide Tonale npr., kao najavljivan izuzetno bitan C-SUV model za brand.  Prodajni rezultati su u startu bili ispod rezultata vremesnog Stelvia u klasi iznad.

Mada u tom segmentu, vec prilicno ulazi i prica o zaradi po primerku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Ivan said:

proizvodnju nekih modela morati da vracaju nazad u maticnu zemlju:

Može im se... Sigurno je pad ind. proizvodnje u Italiji, a sa dislociramim fabrikama imaju fleksibilnost... 

Da li se uopšte do sada nešto radilo u Kg po pitanju pripreme postrojenja? Nisam toliko u temi, da li je toliko vremena potrebno,  da li se čekaju pripreme komponenti, pa imaju mogućnost i lufta da finalnu proizvodnju sele... Šteta svakako ako tako bude. Al opet sa druge strane to postrojenje u Kg je valjda sada vlasništvo Stelantisa, može da dođe nešto drugu u obzir?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde što nije dozvoljeno pisanje ćiriličnim pismom na forumu al nisam znao da moram znati italijanski da bi pratio temu tj ono o čemu polemišete nekoliko postova iznad.

Elem, da se narovežem na temu

سقطت فيات مثل الكرات من خلال الملابس الداخلية الممزقة

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, knezevic76 said:

al nisam znao da moram znati italijanski da bi pratio temu tj ono o čemu polemišete nekoliko postova iznad

Pa brate mili, jesi li na zabarskom forumu ili ne? Neko elementarno znanje mora da se poseduje :D .

 

PS: Prebacio sam sadrzaj na nas forum i ubacio engleski prevod (posto je srpska verzija obicno vrlo egzoticna :)).

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svašta...

 

Kraj za Fiat 500 sa klasičnim motorima u Francuskoj

 

20230627_183817-scaled.jpg

 

Od naredne godine samo Fiat 500e.

 

Iako je model 500  na tržištu Francuske praktično postao legenda, Fiat je odlučio da od naredne godine u ponudi bude samo njegova električna varijanta

Osim ekoloških zahteva, postoje i praktični razlozi za ovakvu odluku: ove godine je prodato oko 6.000 primeraka modela 500 sa unutrašnjim sagorevanjem i oko 40.000 električnog modela.

 

20230627_184604-577x1024.jpg

 

U 2021. godini prodato je oko 45.000 primeraka električnog Fiata 500, a 2022. – 60 hiljada, dok je za osam meseci 2023. plasirano 40.000 komada Fiat 500e. 

 

Ovako dobrom plasmanu Fiata 500e doprinosi i činjenica da se u mnogim regijama Francuske (Korzika na primer) u segmentu malih automobila može iznajmiti jedino Fiat 500e koji se pokazao kao izuzetno pouzdan i ekonomičan.

 

BONUS VIDEO: TEST FIAT 500e 

 

 

Preuzeto sa: vrelegume.rs

 

Edited by Ivan
Sadrzaj prebacen na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...