Jump to content
FAS Goran
N.N.

Novi FCA biznis plan / Stellantis planovi

Recommended Posts

A šta planiraju proizvoditi u Kragujevcu do 2026. kada stiže nova Panda?

Izgleda da je i Poljska izvisila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mladenci umesto siće bacaju šelne, sitne šrafove i plastične žabice, a oni sa dubljim džepom bakarne kabliće uz gro cigančića što trčkaraju i trubača.

 

Prava senzacija ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bursa, Kragujevac i Tychy su evidentan višak u Stelantis sistemu. Pustiće ih da se sami ugase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AV reče SRB je u najužem izboru jednod od najvećih proizvođača automobila kao lokacija za novu fabriku. Možda Stelantis proda fabriku u KG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo planira rivale BMW-u X5, X6 i Seriji 7

 

209745-alfa giulia qv 02.jpg

 

Alfa Romeo će predstaviti dva nova SUV-a i jednu limuzinu iznad Giulie i Stelvia, nagoveštava novi izvršni direktor Jean-Philippe Imparato. Modeli, za koje se očekuje da će biti predstavljeni 2027. godine, biće usmereni na BMW X5, X6 i Seriju 7, signalizirajući povratak Alfa Romea u veliki segment kao premium proizvođača automobila.

 

U razgovoru za AutoWeek, Imparato je otkrio svoje namere da ponudi nove modele.

''Nisam nikome ranije rekao, ali pošto želimo da budemo globalni premium brend Stellantisa i pošto svi u svetu poznaju naš brend, želim da na tržište izbacim vrhunski SUV'', rekao je šef Alfe. ''Kako ćemo to tačno oblikovati je drugo pitanje, ali iznad modela D-segmenta (srednje veličine) biće i automobil E-segmenta (veliki) sa visokim performansama. Idemo na najprofitabilniji segment, ciljajući modele kao što su BMW X5, X6 i Serija 7''.

 

Alfa Giulia Stelvio Veloce Ti 01.jpg

 

Počevši od 2027. godine, italijanski brend će lansirati samo potpuno električne modele, što znači da će noviteti biti u ponudi isključivo u EV obliku. Sve vodi ka arhitekturi STLA Medium ili STLA Large namenjenim električnim vozilima.

STLA Medium platforma je dizajnirana za premium vozila dužine do 5.000 mm. Baterije od 87-104 kWh će omogućiti domet do 700 km, dok će električni motori proizvoditi do 449 KS. STLA Large platforma je predodređena da podupire AWD vozila sa performansama grupe dužine do 5.500 mm, sa većim baterijama od 101-118 kWh koje omogućavaju domet do 800 km i maksimalnu snagu do 897 konja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/1/2022 at 6:49 PM, Woodoo said:

Izborna trka je trenutno u SRB, ne veruj politicarima kada lazu.

Vučko je izgleda sredio proizvodnju nove Pande u Kragujevcu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve u svemu, mi sa strane vidimo da AV fenomenalno obavlja posao, njemački i drugi investitori dolaze i ulažu u Srbiju. Ostalo ne bih komentarisao. Navijam za Kragujevac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, Elra said:

mi sa strane vidimo da AV fenomenalno obavlja posao

To sa strane tako i izgleda, a realnost je sasvim drugacija, svaki "investitor" koji je dosao ce nam izaci na nos.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Elra said:

Sve u svemu, mi sa strane vidimo da AV fenomenalno obavlja posao, njemački i drugi investitori dolaze i ulažu u Srbiju. Ostalo ne bih komentarisao. Navijam za Kragujevac.

image.thumb.png.4e897ac19d14652e26860fb99c277ad6.png

 

Ne znam kako bih ovo tumacio, osim da koliko ih dodje, toliko ih i ode. Verovatno ni ne znamo ko je/sta je sve otislo ili propalo... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

GDP Srbije je sada kao GDP Hrvatske. A to nešto ipak znači ako se zna da je Srb bila pod sankcijama dugo dugo godina, sa ogromnom inflacijom... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Kako bi rekli: How Yes No. :D
 

Točan podatak onog glavnog mjerodavnog, a to je per capita ili po stanovniku:

$16,793    $9,177    

 

Iako je sve to skupa jako loše, na obje strane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

GPD je kakav je i bio 2009. godine. Nebitno kakav je u poredjenju sa ostalim drzavama. To je poenta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam pronašao na više izvora za GDP Srbije:

2008. - 52.13 MLRD $ 

2020. - 52.96 MLRD $

2021. - oko 60 MLRD $ (tek treba da izađe zvanično, ali se zna koja je stopa rasta bila u odnosu na 2021. i odnosa evro/dolar)

 

40 minutes ago, N.N. said:

...onog glavnog mjerodavnog, a to je per capita ili po stanovniku:

Ne baš.

Kad se gleda sa aspekta države... ako npr. neki most košta 200 miliona evra da se napravi, državi koja ima 53 milijarde GDP je mnogo lakše da ga napravi nego državi koja ima 38 milijardi GDP.

Sa druge strane, ako te dve države imaju istih 53 milijardi jednako im je lako/teško da naprave most od 200 miliona (jer zahvataju iz jednakog bunara... s'tim što je ustvari onoj koja ima više po glavi stanovnika malo teže da ga finansira jer više treba da troši za plate svojih ljudi).

 

Npr. slaba je ''uteha'' svima nama što Kina ima GDP po stanovniku tek za dlaku veći od Srbije (i svakako manji od HRV), kad Kina može da kupi/napravi šta god poželi jer prosto...njen bunar je mnooooogo dubok. :D

Sa aspekta države (njenih investicija/potrošnje) jedino je bitno koliko je dubok bunar iz kojeg pije vodu. Sa aspekta nas kao građana još kako je bitno koliko je velika čaša svakoga od nas za vodu iz tog istog bunara. Koliko sam skontao, ovde je bila priča sa aspekta države...

 

40 minutes ago, N.N. said:

Iako je sve to skupa jako loše, na obje strane.

To svakako. Da sad ne tražim tačne podatke...ovako iz glave:

SRB i HRV se vrte između 55 i 60 milijardi dolara, Mađarska je na oko 150 milijardi, Austrija na oko 450 milijardi, Nemačka na oko 3.500 milijardi... :D

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat planira novi supermini i tri crossovera do 2027. godine

 

rsz_04_fiat_concept_centoventi.jpg

 

Fiat planira da proširi i modernizuje svoju ponudu u narednih pet godina, a fokus će biti na manjim segmentima. U planovima Fiata je novi supermini uz tri nova crossovera, a prema rečima direktora Oliviera Francoisa, proces njihovog dizajniranja je već završen. Italijanska kompanija se priprema da postane potpuno električni brend do 2027. godine, a naglasak će biti na pristupačnosti vozila. Iz Fiata za sebe kažu da su ''rođaci'' Citroenu u okviru Stellantisa.

 

Prvi novi automobil će biti supermini veličine Punta, koji se očekuje 2023. godine te će svoje mesto naći iznad aktuelnog potpuno električnog gradskog modela 500. Novi model neće nositi ime Punto koji se proizvodio od 1993. do 2018. godine. Fiatov supermini će verovatno deliti platformu sa Peugeotom 208, Opelovom Corsom i novim Citroenom C3. CMP platforma će omogućiti verzije s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, kao i električne verzije. Govoreći o gradskim Fiatovim modelima, Olivier Francois je rekao da su model 500 i Panda ''dve ikone'', ali da ima ''mesta za još nešto'' u ponudi modela 500 uz postojeći 500 i 500X što će biti ''šik i urbano''.

 

Kada je govorio o Pandi, nagovestio je da će to biti moderna interpretacija originalna iz osamdesetih godina prošlog veka, ne samo kada je reč o dizajnu eksterijera nego i kada je reč o ''esencijalnom, minimalističkom pristupu''. Time je inspirisan i koncept Centoventi iz 2019. godine (na slici), a očekuje se nekoliko produkcijskih automobila. Naslednik Pande će zadržati svoje ime i biće jedan od tri nova crossovera u Fiatovoj ponudi. ''Panda mora da bude malo robusnija i jednostavna'', kaže Francois i dodaje da će Pandin DNK biti prisutan i u drugim modelima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljeni Lancia Ypsilon, Aurelia i Delta

 

lancia 2028.jpg

 

Lancia je najavila da će lansirati tri nova modela pre nego što 2028. godine postane potpuno električni brend. Luca Napolitano, generalni direktor marke Lancia, navodi: ''Do kraja 2022. ćemo imati prvi ukus novog kursa koji će nas povesti na put da postanemo verodostojan brend na premium tržištu, u znaku inovativne, čiste i sigurne mobilnosti''. Što se tiče lansiranja novih modela, nova Lancia će stizati svake dve godine, a rezultat će biti paleta od tri modela koji pokrivaju 50% tržišta. Nova, četvrta generacija Ypsilona stiže 2024. godine, a biće dostupna u hibridnim i EV varijantima.

 

Prvi Lancia crossover sledi 2026. godine, oživljavajući istovremeno istorijsko ime Aurelia koje je korišćeno između 1950. i 1958. Na kraju, nova Delta u obliku kompakrnog hatchbacka se najavljuje za 2028. godinu. Aurelia i Delta će se isključivo nuditi u EV obliku. Od 2028. godine Lancia će biti isključivo EV brend, što znači da će hibridni Ypsilon biti ukinut nakon četiri godine na tržištu. Što se dizajna tiče, novi modeli će biti inspirisani bogatim Lancia nasleđem, reinterpretirajući ikonične elemente ''na moderan način''.

 

Ovde se između ostalog pominju osvetljene maske i retro inspirisani enterijeri sa recikliranim materijalima. Unutrašnji ambijent će biti inspirisan ikoničnim modelima iz prošlosti i nameštajem velikih italijanskih dizajnera. Odgovoran za dizajn sva tri nova Lancia modela biće Jean-Pierre Ploue, koji je nedavno imenovan direktorom Lancia dizajna u Torino Centro Stile. Lancia će takođe predstaviti ''SALA'' virtuelni interfejs, pa će njime vozač kontrolisati zvuk audio sistema, klima uređaj i ambijentalno osvetljenje.

 

Kompanija takođe želi da stvori 100 novih dilera u 60 velikih evropskih gradova, pri čemu će polovina prodaje biti obavljana online. Iako su početni planovi vezani za Evropu, ako stvari u budućnosti krenu dobro, Lancia će razmotriti prodaju automobila na tržištima sa volanom na desnoj strani.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, neshaoct said:

osvetljene maske i retro inspirisani enterijeri sa recikliranim materijalima

Znači plastika :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sledeće godine i električni Fiat Topolino

 

citroen-ami 02.jpg

 

Kako prenosi Automotive News Europe, i Fiat priprema sopstvenu verziju Citroenovog električnog četvorocikla AMI (takođe se prodaje o kao Opel Rocks-e). Fiatova verzija ovog vozila je navodno već prikazana nekim dilerima ove marke u Italiji, a kako se saznaje nosiće naziv Topolino (''mali miš'' na italijanskom), po kome je bio poznat i originalni Fiat 500 od 1936. do 1955.

Novi Fiat Topolino se u vesti najavljuje kao ''prefinjeniji'' od Citroena AMI i Opela Rocks-e. Naime, u poređenju sa svojom braćom, Topolino će odlikovati i kabriolet verzija sa platnenim krovom. Što se proizvodnje tiče, sadašnje informacije kažu da će se Topolino praviti u fabrici Stellantis grupe u Maroku.

 

opel e 01.jpg

 

Tehnički će Topilino biti identičan Citroenovoj i Opelovoj verziji, što znači da je vozilo dugačko tek 241 cm, široko 139 cm, visoko 152 cm, kao i da ga pokreće elektromotor sa 8KS. Sa litijum-jonskim baterijama od 5.5 kWh (na kućnoj utičnici mogu da se napune za oko četiri sata), autonomija iznosi 75 km, dok je najveća brzina 45 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže električna zamena za Alfa Romeo MiTo

 

alfa mito plavi.jpg

 

Alfin šef Jean-Philippe Imparato je potvrdio da će predstavljati novi automobil svake godine do 2030. pod novim vlasnikom Stellantisom.

 

Mali SUV, nazvan Brennero, stiže do 2025. godine, potvrđene su i zamene za Giuliu i Stelvio, uz očekivani povratak GTV kupea. Kako sada piše britanski Autocar, novi supermini se takođe priprema da pruži novu ulaznu tačku brendu uz korišćenje tehnologije koja je dostupna sa drugih mesta u Stellantis carstvu. Za razliku od originalnog MiTa (od 2008. do 2019. godine), zamena će imati pet vrata za maksimalnu prodaju i mogao bi da se bazira na jednoj od dve platforme. Prva je ona sa novog Fiata 500, ali verovatnija je platforma e-CMP koju koriste Peugeot e-208 i Vauxhall/Opel Corsa-e, jer su njene proporcije očigledno idealne za superminije.

 

Novi MiTo će se nuditi samo u električnoj formi jer će Alfa Romeo u potpunosti odbaciti SUS motore za nove modele od 2025. Verovatno će imati iste karakteristike kao e-208 i Corsa-e, koji koriste bateriju od 50 kWh i jedan motor od 136KS za domet oko 340 km. Šef Alfa Romea u Velikoj Britaniji Damien Dally nije potvrdio da dolazi novi supermini, ali je rekao: ććBrend ima istoriju prodaje kompaktnih sportskih automobila, kao što je Alfasud, i to je zanimljivi segment tržišta koja ima veliki obim i daje nam mnogo širu ponudu. MiTo je bio auto sa troja vrata, ali da je imao petoro vrata, tržište bi za njega bilo mnogo veće. Sledeći korak na putu do elektrifikacije je potpuno električni, a kompaktni automobili se s tim dobro uklapaju.ćć

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Nisu ni ostali članovi Fiatove familije nešto bolji… Doblo je upisao celih 70 prodatih četvorotočkaša, dok je potražnja za modelom Ducato ipak veća (7.614, -36%).

https://autorepublika.com/2022/05/13/kompletna-fiatova-gama-belezi-pad-prodaje-u-evropi/

 

Kada počinje proizvodnja novog Fiat Dobla, tj rebrending Partnera/Berlinga/Comba u Fiat? 

 

Talento je postao Fiat verzija Experta, ostao je još Doblo.

 

2021-fiat-doblo-render.webp

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljeni novi Lancia modeli - Ypsilon, Delta i Aurelia

 

lancia plan.jpg

 

Lancia se sprema da pokrene svoj desetogodišnji strateški plan počev od 2024. godine, uključujući potpuno novu gamu od tri modela i njeno širenje na evropskim tržištima. Kako prenosi Carscoops, ovaj italijanski brend je sada otkrio dužine predstojećih modela Ypsilon, Aurelia i Delta, tokom zvanične najave imenovanja pet novih brend menadžera u Evropi.

 

Nova generacija Ypsilona, koja će biti predstavljena 2024. sa hibridnim i potpuno električnim varijantama, biće duga oko 4 metra. Ovo predstavlja povećanje u poređenju sa njegovim prethodnikom od 3,84 metra koji je u prodaji od 2011. i deli svoju platformu sa Fiatom 500. Veća karoserija će staviti Ypsilon u jezgro supermini segmenta koji je još uvek prilično popularan u Evropi. Novi model će biti baziran na STLA Small arhitekturi. Ista platforma će na kraju podržati ceo Stellantisov portfolio malih modela, uključujući Peugeot 208, Opel Corsu, Citroen C3, još neimenovani Fiat supermini i niz B-SUV-ova.

 

Sledeći novitet Lancije biće vodeći model Aurelia, dugačak 4.6 metara. Za razliku od prethodnih Aurelia modela koji su dolazili u karoseriji limuzina, kupe, spajder i kabriolet, reinkarnacija će usvojiti krosover karoseriju u skladu sa preovlađujućim trendom dizajna našeg vremena. Imaće potpuno električni pogon i najverovatnije će biti zasnovan na STLA Medium arhitekturi.

 

Treći i poslednji novi model Lancije biće nova Delta, koja će biti predstavljena 2028. godine, dugačka 4.4 metra. Biće u obliku kompaktnog hečbeka koji će poštovati svoje korene. Lancia opisuje novu Deltu kao ''izvajan i mišićav automobil sa geometrijskim linijama'' što nas navodi da verujemo da će to biti moderna verzija originala koji je dizajnirao Giugiaro, navodi Carscoops. Takođe znamo da će biti potpuno električna, verovatno zasnovana na STLA Medium arhitekturi.

 

Lancia će od 2028. godine preći samo na EV, što znači da je to datum kada će hibridna varijanta Ypsilona biti ukinuta, dok će njegova tri modela pokriti 50% tržišta. U ranijim najavama čuli smo i za reinterpretaciju kultnih elemenata, osvetljene rešetke i luksuzne enterijere sa retro ukusom koji sadrže eko-održive materijale i obilje tehnologije. Lancia je sada otkrila da će dizajn enterijera biti inspirisan modelima Gamma, Thema i Flavia. Što se tiče ugrađene tehnologije, S.A.L.A. (Sound Air Light Augmented) inteligentni virtuelni interfejs će omogućiti pristup zvučnom sistemu, klimatizaciji i ambijentalnom osvetljenju preko jednog dugmeta. Lancia će se proširiti i na evropska tržišta van Italije, stvarajući 100 novih predstavništava u 60 velikih evropskih gradova i kladeći se na optimističnih 50% online prodaje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz Alfa Romea otkrili koja marka im je uzor

 

224537-alfa tonale.jpg

 

Nema sumnje da u Stellantisu i dalje veruju u uspeh Alfa Romea. Naravno, tu veru će potkrepiti ulaganjima, ali ipak uz određenu rezervu koja znači deljenje tehnologije sa PSA ili FCA koncernom. Tonale koristi osnovu Jeep-a Compass, ali se predstavlja kao premium beskompromisne ponude. Nedavno su organizovane test vožnje modela Tonale, a na njima je bio prisutan i prvi čovek marke Jean-Philippe Imparato.

 

On je navodno izjavio da Alfa Romeo uzor pronalazi u japanskoj marki kad je u pitanju kvalitet. ''Moje merilo kvaliteta je Lexus'', rekao je Imparato u intervjuu, piše Automotive News Europe. ''Želim da budem siguran da će kvalitet Tonalea biti savršen od prvog dana, ali i da smo ponudili najnapredniju tehnologiju povezivanja i interfejsa upravljanja'', bio je jasan izvršni direktor. Giulia i Stelvio su prošle godine bili na 28. od ukupno 32 mesta na lestvici po pitanju inicijalnog kvaliteta. Lexus na koji se Imparato poziva je bio u samom vrhu kao najbolje pozicionirana premium marka.

 

Šta nas čeka?

Napredak po pitanju kvaliteta je zaista moguć. Dovoljno je reći da je Imparato lično pomerao premijeru modela Tonale sve dok nije bio uveren da automobil dostojno predstavlja italijansku marku. U budućnosti ćemo dočekati i novu generaciju Giulije, ali isključivo u električnom izdanju. 2024. godine dolazi subkompaktni crossover, a zatim i veliki premium modeli kalibra BMW-a X5 i Serije 7. Biće zanimljivo. Kad je Tonale u pitanju, prve isporuke u Italiji kreću sledećeg meseca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam priliku uživo da slušam Imperata i mogu samo da kažem da mi je, kao prvo, neshvatljivo kako je čovek uopšte dospeo tu gde jeste, a kao drugo, da mi se uopšte ne sviđa što su njemu dali da brine o brendu kakav je Alfa. Čovek ima u najmanju ruku čudne, amaterske, izjave za nekoga ko je u vrhu svetske automobilske industrije. S druge strane kako da kritikujem čoveka koji je Tavaresova desna ruka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...