Jump to content
FAS Goran
N.N.

Novi FCA biznis plan / Stellantis planovi

Recommended Posts

To je generalni trend, jbg, lobiji i godinama izuzetno agresivan marketing polako ali sigurno cine svoje. Samim tim je sve manje pravih automobila i moramo se pomiriti sa tim da ce polako ali sigurno nestajati.

A primat preuzimati izdignuti, elektro-pogonjeni, infotainmenti na tockovima. Sa sve autonomnom voznjom - ono sto savremeni kupac trazi. A da bi bilo ko opstao na trzistu, naravno da ce morati da se povinuje takvim trendovima, Svidjalo se to nekome (nama :)) ili ne, ne ostavlja se cak ni minimalna mogucnost izbora onima koji drugacije razmisljaju, nazalost tuzna sudbina auto industrije...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se sa tvojim kometarom, sve ide ka elektrifikaciji, ovde u DE nova vladajuća parija hoće da poveća cenu goriva na 3€/litru da bi ljudi više kupovali elektro automobile. Nema veze što ne rade na infrastrukturi, nema veze što je opseg ograničen, rešili su po svaku cenu da to izguraju.
Moj komentar se odnosi na to što hoće Alfu da pretvore u elektro SUv Brend. Izvadi ime Autobianchi, daj mu elektro auta, ostavi Alfu da pravi "normalna" i sportska auta.
Plašim se vremena kad neću moći da vozim Alfu jer će sve biti Elektro SUVovi a SUV/SAV neću da vozim :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, TheWickerMan said:

A Alfu planira kao elektro marku.

Pa, sve marke autombila na svetu će biti električne. :D Neke samo malo pre, neke malo kasnije...

 

I u linkovanom tekstu gore to isto piše i za Lanciu, citiram:

- ''Prvobitno je rečeno da bi Delta na tržište trebalo da dođe isključivo kao plug-in hibrid sa rasponom snage između 180 i 225 konja, i u varijanti sa pogonom na sva četiri točka sa snagom između 300 i 360 konja. Najbolje performanse bi bile rezervisane za Lancia Delta HF. Međutim, projekat nije dobio zeleno svetlo unutar grupe. Stellantis je ažurirao svoju ''mapu puta'' za Lanciu. Od 2024. godine svi Lancia modeli će biti elektrifikovani, a od 2026. godine samo potpuno električne Lancie će izlaziti na tržište.''

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, TheWickerMan said:

Plašim se vremena kad neću moći da vozim Alfu jer će sve biti Elektro SUVovi a SUV/SAV neću da vozim :)

Identicno razmisljam, ali sto svi kazemo - to nas ceka i samo je pitanje vremena kada ce ovako agresivna kampanja to uspeti da izgura. I kada ce se to uopste odraziti na trzista (da ne kazem kakva) poput naseg.

Ili da uradimo ovako kao Nesa - da pazarimo ono sto volimo, dok jos ima takvih kola ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, Ivan said:

To je generalni trend, jbg, lobiji i godinama izuzetno agresivan marketing polako ali sigurno cine svoje. Samim tim je sve manje pravih automobila i moramo se pomiriti sa tim da ce polako ali sigurno nestajati.

A primat preuzimati izdignuti, elektro-pogonjeni, infotainmenti na tockovima. Sa sve autonomnom voznjom - ono sto savremeni kupac trazi. A da bi bilo ko opstao na trzistu, naravno da ce morati da se povinuje takvim trendovima, Svidjalo se to nekome (nama :)) ili ne, ne ostavlja se cak ni minimalna mogucnost izbora onima koji drugacije razmisljaju, nazalost tuzna sudbina auto industrije...

 

Kupci su najvise zasluzni, pa cak i mi na forumu, mozda ne po svim stavkama, ali po mnogim.

 

Tj pruzaju nam ono sto smo trazili, ali nam se sad ne svidja nacin na koji to ispunjavaju :D 

 

Vecina ljudi je htela necujan motor, sto nize troskove odrzavanja, sto bolji odziv na gas, da registracija bude sto manja, kao i potrosnja.

Pa vecina ljudi je jos pre 20g kad se stilo pojavio cenilo gedzete i raznu opremu. 

Hoce ljudi mesto u kabini, dobar klirens, veliki gepek ovo ono.

 

Naravno vecina ljudi je to htela iz nekog sus hecbeka, ali je autoindustrija na to odgovorila ev suv modelima :D

Fazon pazi sta zelis, mozda ti se ispuni :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, vagenovac said:

Pa vecina ljudi je jos pre 20g kad se stilo pojavio cenilo gedzete i raznu opremu.

Slazem se, ali sve do odredjene mere i granice. Sigurno u to vreme pocetkom 2000-ih nisam ni slutio da ce lobiji i agresivna kampanja ici do ove mere, maltene primoravanja. Koliko je zeleno zaista zeleno, videlo se X puta, npr. gde se sele proizvodnja i skladistenje prljavih tehnologija... Videlo se i tokom Corone koliko saobracaj (koji je maltene stao) utice na zagadjenje u gradovima, koliko upravo sada poskupljuje energija zbog nemogucnosti da je proizvedu iz zelenih izvora, ali to su vec neke price van tematike foruma...

Sigurno nisam ni ocekivao da cu zbog iste te tehnike u koju ljudi zevaju, morati da drzim oci jos vise otvorene, bezim po putu :D ili obilazim takve vise nego ikada ranije. Neki elementi autonomne voznje su odavno ispeglani (adaptivni tempomati, drzanje trake), o nekima tipa auto-pilota ne zelim ni da razmisljam kako ce uopste moci da rade u zahtevnijim uslovima (isto kao i mreza za masovno punjenje EV). Uopste mi se ne svidja u kom to smeru sve ide, sto kolega kaze uskoro ces biti primoran da vozis ono sto ne zelis. Jedina dobra stvar je sto ce proci jos prilicno vremena dok se to omasovi kod nas. Da se razumemo, podrzavam napredak i tehnologije, ali ne i primoravanje, agresivne kampanje i izbacivanje zdrave logike.

PS: Imenjace, prebacio sam ti post u ovu temu, da ne dzedzi sad tamo sam posle Nesinog spajanja ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi model Alfa Romea svake godine do 2026. nakon toga prelazi samo na struju

 

alfa_tonale ser.jpg

 

Izvršni direktor Alfa Romea, Jean-Philippe Imparato, najavljuje da će kompanija predstaviti po jedan novi model svake godine do 2026. Sledeće godine to će početi sa serijskom verzijom malog crossovera Tonale, koji je trebalo da bude predstavljen krajem ove godine, ali čeka mart 2022. Mali SUV je odložen zbog Imparatovog nezadovoljstva performansama plug-in hibrida. Elektrifikacija je mnogo važna kompaniji zato što će od 2027. godine svaki novi Alfa Romeo biti u potpunosti električan, rekao je izvršni direktor.

 

Uz ovo, Imparato navodi da će Alfa Romeo morati da ''poboljša svoj poslovni model'', što uključuje dodavanje dva nova crossovera u paletu. Uz Tonale koji je baziran na Jeepu Compassu, priča se o još jednom manjem crossoveru koji će se pridružiti postojećem asortimanu. Italijanski proizvođač automobila je takođe rekao da će se fokusirati na proširenje svog uporišta na američkom tržištu. To bi moglo da znači pridruživanje navedenih crossovera Stelviu u Americi, ali očekivanja tržišta u vezi sa velikim vozilima bi sugerisala da manji crossover tamo verovatno neće uspeti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabrika Mirafiori će proizvoditi i električne Maserati modele

 

213297-maserati hybrid.jpg

 

U modernizaciju Mirafiori fabrike u Torinu je 2019. godine uloženo 700 miliona evra kako bi bila pripremljena za proizvodnju električnih vozila, pri čemu je Fiat 500e prvi takav model koji se tamo proizvodi. Mirafiori je takođe i mesto proizvodnje Maseratija Levante. Planovi predviđaju da će se u Mirafioriju proizvoditi i tri električna Maseratijeva modela (prvi se očekuje tokom 2022. godine), kao i električni motori i druge komponente za električna vozila. Dva električna Maseratija će biti redizajnirane verzije sedana Ghibli i Quattroporte, dok bi treći trebalo da bude novi GranTurismo odnosno njegova električna varijanta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa sajta AutoRepublike ... PSA se novim 1,2 PureTech izgleda opet "vraća na lanac" ...

 

Razvoj novog motora 1.2 PureTech u punom zamahu!

 

Prvi četvorotočkaši koji će profitirati na osnovu truda inženjera uloženog na razvoju novog trocilindarskog motora treće generacije 1.2 PureTech, biće oni s oznakama marki: Citroën, DS i Peugeot, što će se dogoditi koliko već 2023. godine. Fabrika francuskog dela megalomanske grupacije Stellantis koja je davnih dana izgrađena u gradu s imenom Tremeri je počela pripreme za početak proizvodnje koji je najavljen za narednu godinu. Kao što možete pretpostaviti, ta pogonska grupa će se naći i pod haubom određenih Fiatovih i Jeepovih modela.

 

Već smo više puta pisali o problemima s kojima se suočavaju vlasnici vozila pokretanih motorom 1.2 PureTech, kao i o razvoju osavremenjene verzije, pa se zato očekuje da u trećoj generaciji termičkog mališana budu otklonjene sve manjkavosti aktuelnog pokolenja.

Proizvodnja probne serije motora je započela u Tremeriju još u aprilu, kada je na nedeljnoj osnovi sklapano po deset jedinica, sve s ciljem industrijske validacije od strane timova iz Stellantisove grupe za istraživanje i razvoj. Ovog leta su izvršene ključne izmene na proizvodnom alatu, kako u mašinskom odelenju (kućišta i glave cilindara), tako i u odeljku za montažu. Sve je rađeno s ciljem da se na istim proizvodnim linijama montiraju verzije obe (druge i treće) generacije, uprkos tome što najsvežiji inženjering izdanak iz Francuske obiluje specifičnostima.

Prva osobenost se nalazi na nivou razvoda koji će zameniti mokri kaiš uronjen u posudi za ulje. Ovo poslednje navedeno nikako ne budi lepe uspomena vlasnicima vozila opremljenih motorom s oznakom 1.6 THP. Druga posebnost se tiče sistema za ubrizgavanje i kontrolu zagađenja kako bi se ispunili zahtevi budućeg standarda Euro7, a koji stupa na snagu u januaru 2026. godine.

Da kažemo da će i još neke proizvodne lokacije pod kontrolom Stellantisa sklapati ove jedinice, pa je to fabrika u francuskom gradu Duvran i Opelova fabrika u poljskom Tihiju.

 

Komercijalizacija novog termičkog motora o kom danas (ponovo) pišemo, takođe će označiti i početak blage hibridizacije game bivše grupacije PSA, a koja će se odvijati u dva oblika. Zavisno od konkretnog modela, novi motor će biti deo pogonskog sklopa 1.2 PureTech Turbo koji uključuje i sistem anlaser-alternator i ručni menjač. Isti turbobenzinski motor će, na početku 2023. godine, biti uparen s novom automatskom transmisijom e-DCT. Radi se o sedmostepenoj i elektrifikovanoj menjačkoj kutiji koja se sklapa u Mecu, inače uspostavljenom kao zajednički poduvat sa kompanijom Punch Powertrain iz sveta dobavljača automobilske industrije.

Kako već nameće i sama industrijska logika, novi motor 1.2 PureTech će biti uvođen u gamu vozila koju nudi Stellantis, onako kako budu tekle premijere noviteta, kako restilizovanih tako i onih u novoj generaciji. Upravo to će biti slučaj s novim hečom zvanim Citroën C3 (CC21) što je planirano za 2023. godinu. Isto važi i za Peugeotove modele: 208, 2008 i 508, 308, 3008 III i 4008.

 

Plan se odnosi i na novi DS4 ali i na novu Opelovu Astru. Motor 1.2 PureTech će svoje mesto naći i u široj porodici grupacije Stellantis, pa će tako urbani SUV koji se sklapa u poljskom Tišiju dobiti tu pogonsku grupu. Mislimo na Jeep Renegade, pa i na Fiat 500X. Proizvodnja poslednje navedenih krosovera kreće u decembru 2022. (Jeep) i aprilu 2023. godine (Fiat).

 

AutoRepublika

 

https://autorepublika.com/2021/10/27/razvoj-novog-motora-1-2-puretech-u-punom-zamahu/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stižu Lancia Delta i Opel Manta sa elektropogonom

 

lancia delta ev.jpg

 

Opel će ponovo oživeti ime Manta za novi električni automobil koji stiže 2025. Ovaj model trebao bi da značajno ubrza tranziciju Opela ka potpuno električnom brendu. Međutim, dok je originalna Manta iz 1970-ih bila kupe sa pogonom na zadnjim točkovima, nova Manta će biti električni kupe-krosover. Kao što je Ford uradio sa Mustangom Mach-E, Opel takođe smatra da će korišćenje dobro poznatog imena dati novoj Manti sportski pedigre.

 

Povratak Mante je potvrđen u julu, kada je Opel saopštio da će od 2027. proizvoditi isključivo električne automobile. Manta bi u gami nemačke kompanije trebalo da se nađe iznad Opel Astre, a još nisu saopšteni tehnički detalji kao i ideje o dizajnu. Ipak, to nije sprečilo Autocar da objavi prvu fotografiju potencijalnog izgleda nove Mante, ali i električnog modela Lancia Delta za koji se očekuje da će doneti preporod italijanskoj kompaniji koja je takođe član Stellantis Grupe.

 

opel manta 1.jpg

 

Jasno je da će ovaj model koristiti jednu od četiri nove platforme Stellantis Grupe za električna vozila, a to će najverovatnije biti STLA Medium platforma za vozila C i D segmenta. Ona može da smesti bateriju kapaciteta do 104 kWh koja može da obezbedi domet od oko 700 kilometara. Očekuje se snaga između 170 i 245 KS, dok bi Manta sa dva elektromotora mogla da razvije više od 400 konja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancia će 2024. početi da prodaje automobile i van Italije

 

lancia delta 01.jpg

 

Lancia trenutno u svojoj paleti ima samo jedan model (Ypsilon koji je dostupan u Italiji), ali to će se promeniti pošto Stellantis ima velike planove za ovaj brend.

Automotive News Europe piše da će Lancia narednih godina predstaviti trio potpuno novih modela: gradski automobil, kompaktni crossover i kompaktni hatchback. Sada je potvrđeno da će od 2024. godine prodaja novih Lancia modela početi i van Italije, i to prvo u Austriji, Belgiji, Francuskoj, Nemačkoj i Španiji, a godinu dana kasnije i u Velikoj Britaniji.

 

Glavni direktor Stellantisa za dizajn Jean-Pierre Ploue biće odgovoran za dizajn, nakon što se obavezao da će stvoriti novi identitet Lancie inspirisan njenom slavnom 115-godišnjom istorijom. Prema jednom ranijem izveštaju, Lancia je već započela razvoj potpuno novog gradskog automobila koji će zameniti Ypsilon, pri čemu je njegova premijera zakazana za sredinu 2024. godine. Baziraće se na novoj verziji CMP / eCMP platforme koju trenutno koriste modeli kao što su Peugeot 208 i 2008, Opel Corsa i Mokka i DS3 Crossback. To znači da će to biti prvi Lancijin potpuno električni model, ali će biti dostupan i sa benzinskim motorom kao alternativom. Drugi novi model uslediće u prvom kvartalu 2026. godine u obliku potpuno električnog kompaktnog crossovera. Ovaj će se bazirati na STLA Medium platformi koja će se takođe koristiti i za nekoliko budućih modela iz palete Stellantisa.

 

Na pomolu je još jedan projekat, kompaktni hatchback. Novi šef marke Lancia, Luca Napolitano, u nedavnom intevjuu za Corriere della Sera kaže da će se ime Delta vratiti na scenu i to za oko četiri godine. Napolitano najavljuje da će to biti prava Delta, uzbudljiv automobil, manifest progresa i tehnologije. Naravno, to će biti električni model. Detalja za sada i nema mnogo, ali se očekuje da će nova Delta koristiti STLA Medium platformu kao i da će autonomija sa jednim punjenjem baterija iznositi do 700 km. Na kraju treba podsetiti na najavu da će nakon 2026. svi novi Lancia modeli biti isključivo električni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot će od 2030. godine u Evropi prodavati samo električne automobile

 

peugeot 208 struja.jpg

 

I Peugeot se priključio automobilskim kompanijama koje od naredne decenije na evropskim tržištima više neće nuditi automobile koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem. Prema majnovijim planovima, Evropa će biti prva stanica na Peugeotovom putu prema potpunoj elektrifikaciji, jer su u francuskoj automobilskoj kompaniji pod okriljem grupacije Stellantis objavili da će od 2030. godine Evropljanima nuditi samo elektropokretane automobile.

 

Prema izjavi izvršne direktorke Linde Jackson, Peugeot će i u narednoj deceniji nastaviti da proizvodi automobile koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem, ali će se isporučivati na mnogobrojnim tržištima izvan Evrope. Peugeot kupcima u Evropi već nudi elektropokretane verzije modela 208 i 2008, a ponuda će od 2023. godine biti proširena sa elektropokretanim modelom 308 aktuelne generacije nakon kojeg će ubrzo stići i električna verzija na osnovi naredne generacije crossovera 3008.

 

Peugeot nije prva automobilska kompanija pod okriljem Stellantisa koja je najavila da u Evropi uskoro više neće prodavati automobile koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem, jer su slične planove već objavili u kompanijama DS Automobiles, Alfa Romeo i Opel u kojima će od 2026. 2027. i 2028. godine proizvoditi samo automobile na struju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancia - desetogodišnji plan

 

lancia b suv 11.jpg

 

Plan Lancie za prodaju automobila van Italije od 2024. je već na snazi i sada je šef ove marke Luka Napolitano predstavio svoj desetogodišnji plan izvršnom direktoru Stellantisa Karlosu Tavaresu, prenosi Automotive News Europe. Kako se navodi u vesti, kao premium proizvođač automobila pod brendom Stellantis, Lancia teži profitabilnosti umesto obima. Napolitano je dodao da se radi na tom cilju, uz pronalaženje pravog merila. Očigledno, to merilo je Mercedes.

 

''Ne kažem da želimo da se borimo protiv Mercedesa, to bi bilo naivno, ali to je primer na koji želimo da se ugledamo'', rekao je Napolitano za Automotive News Europe. Iako nije eksplicitno pomenuto, čini se da je Lancijina tvrdnja da se meri Mercedesom u vezi fokusa na elektrifikaciju. Početna meta je Evropa, sa Nemačkom i Francuskom na čelu ofanzive. To je zato što je prelazak na elektrifikaciju najbrži u obe zemlje, a druge nacije poput Španije, Belgije, Austrije i Nordijskih zemalja su sledeće na putu.

 

''Pomoći će nam naša agresivna strategija elektrifikacije i naš fokus na segmente tržišta koji su veoma jaki u Evropi'', objasnio je Napolitano.

Napolitanova strategija uključuje cilj da ima 100 Lancia prodajnih mesta u Evropi u oko 60 gradova. Ova prodajna mesta će biti deljena sa brendovima Stellantisa. Italijanski brend takođe pokušava da ojača svoje online kanale. ''Moj cilj je da omogućim kupovinu automobila sa samo tri klika'', rekao je Napolitano. Što se novih modela tiče, kompaktni crossover će stići 2026. godine, a zatim kompaktni hatchback 2028. Oba vozila će biti potpuno električna. Takođe stiže i novi Ypsilon 2024. godine, hibridni i električni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili će pojeftiniti, ali novac je u pretplatama i nadogradnjama softvera

 

chrysler a01.jpg

 

Proizvođači automobila su počeli da uvode pretplatne usluge u svoje automobile, gledajući na njih kao važan način povećanja profita. General Motors misli da od ovakvog sistema prihoduje do 22 milijardi evra godišnje do 2030. godine, dok Stellantis u vidu ima cifru od 20 milijardi evra.

 

''Nameravamo da produbimo emocionalnu vezu između naših kupaca i brendova koje vole'', za AutoNews je izjavila šefica Stellantisovog softverskog poslovanja Mamatha Chamarthi. ''Ako se prošlost odnosila na povećanje marži hardverskim i kompletnim nivoima opreme, naša budućnost je nuditi klijentima usluge bazirane na softveru''. Da bi se to ostvarilo, izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares ističe da će proizvođači morati da pronađu način da svoja vozila učine jeftinijim, najverovatnije smanjenjem troškova na strani proizvodnje. ''Sve ovo zavisi od pristupačnosti onoga što radimo. Nešto se mora poboljšati u strukturi troškova ovog fantastičnog uređaja za mobilnost zvanog automobil''.

 

Stellantis veruje da će mu softver i usluge pretplate omogućiti značajno povećanje operativnih marži bliže onima velikih tehnoloških fitmi. Međutim, nisu svi uvereni da je to moguće. ''Skeptičan sam da će bilo koja od ovih automobilskih kompanija dobiti bilo šta blizu vrednosti o kojima pričaju'', rekao je analitičar automobilske industrije i pametne mobilnosti u Gartneru, Mike Ramsey. Mnoge usluge koje Stellantis planira da ponudi će dolaziti kroz tehnološke platforme koje će se pokrenuti od 2024. godine, pod nazivom STLA Brain, STLA SmartCockpit i STLA AutoDrive. Kupcima će ponuditi nadogradnje u konjskim snagama, povećan kapacitet nosivosti i razne audio i video karakteristike, a sve to putem bežičnih tehnologija.

 

Ford takođe ulaže mnogo sredstava u novo tržište. Prošle nedelje je predstavio alat za usluge na terenu koji vlasnicima kompanija pomaže u digitalizovaju njihovog rada. Cilj Forda je razviti ''uvek uključen odnos sa svojim klijentima''. ''Uvek uključen znači da redovno komuniciramo s našim klijentima o velikim i malim stvarima, gradimo nove mogućnosti poput povezanih usluga da bismo obogatili korisničko iskustvo i podstakli ponavljajuće tokove prihoda'', rekao je izvršni direktor Forda Jim Farley.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Alfa Romeo Giulietta i GTV

 

221490-Alfa Romeo Giulietta.jpg

 

Alfa Romeo Giulietta (2025.): veliki povratak sa električnih 245 i 490 KS

Razvoj četvrte generacije modela Alfa Romeo Giulietta, na krilima koncerna Stellantis ponovo je aktuelizovan, te bi Alfa Romeo mogao da oživi slavni model. Na električnoj SLA platformi se razvija model koji će iskoristiti DNK električnih modela PSA zapakovanih u atraktivan stil u stilu slavne marke iz Milana. Šef dizajna Alejandro Mesonero-Romanos je zadužen da stvori potpuno električni, novi i agresivno dizajnirani model Giulietta. U osnovnoj verziji sa jednim motorom od 180 kW (245 KS) trebalo bi da pruži dovoljno užitka vožnje, uz domet od 500 km. Naravno, najjači električni model GTA bi imao dva motora kombinovane snage 490 KS u pogonu na sve točkove. Za ljubitelje Cuore Sportivo modela odbrojavanje je počelo...

 

Alfa Romeo GTV (2025.): Cuore Sportivo, povratak s aplug-in hibridnih 600 KS i električnih 900 KS  

GTV prve generacije, na bazi kultnog modela Alfa Romeo Giulia, proizvodio se od 1967. do 1976. a model druge generacije (1995.-2005.) je bio izveden iz modela Alfa Romeo 155. Slavna italijanska marka Alfa Romeo, nakon što je početkom prošle godine osnovan koncern Stellantis, dobija novi zamah.

 

221541-alfa romeo gtv.jpg

 

Jedan od prioriteta je povratak slavnog modela Ala Romeo GTV. Atraktivan stil, namenjen reinkarnaciji brenda Cuore Sportivo biće upakovan na novu STLA-Medium platformu (Giorgio platforma na kojoj se prave Giulia i Stelvio), prilagođenoj za plug-in-hibridni i električni pogon. To pokazuje da transformacija na potpuno električne pogone ipak neće ići tako brzo, niti glatko, te da će veliki broj kupaca tražiti i SUS motore.

Zbog toga će osnovna verzija imati plug-in-hibridni pogon na bazi biturbobenzinca 2.9 V6, unapređena verzija motora iz Alfa Romeo Giulia QV, koji će biti opremljen i sistemom E-Boost (verzija KERS-a iz Formule 1), što će na sve točkove donositi 600 konja. Električna verzija s pogonom samo na prednje točkove će raspolagati sa 449 KS, a najjača električna sa dva elektromotora ukupne snage 898 konja će omogućavati ubrzanje do stotke za 2.7 sekundi. Prezentacija bi trebalo da bude krajem 2024. za modelsku 2025. godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis razmatra ozbiljne rezove, moguće otpuštanje do 1.400 radnika u Francuskoj

 

Peugeot 3008 0002.jpg

 

U Evropi se puno govori o uticaju električne transformacije na pad broja zaposlenih u automobilskoj industriji. Moguće je da će francuski radnici Stellantisa uskoro osetiti posledice promena na svojoj koži. Kako prenosi agencija Reuters pozivajući se na interne sindikalne izvore u koncernu, Stellantis razmatra ozbiljne rezove u 2022. godini. Moguće je da će do 1.400 ljudi zaposlenih u francuskim pogonima ostati bez posla. Ako se to potvrdi, to će biti još jedan talas smanjenja, nakon što su se prošle godine oprostili oko 1.380 radnika koje su poslali u prevremenu penziju ili podstaknuti otpremninama. ććOčekujemo nastavak ove godine. Biće to oko 1.300-1.400 otpuštenihćć, kaže jedan izvor na koji se poziva Reuters.

 

Iako su sl razlozi odluke nepoznati, poznato je da proizvođači traže uštede usmeravajući sva moguća sredstva u razvoj elektromobilnosti. Transformacija sa sobom nosi žrtve. Još pre nekoliko meseci Luc Chatel, predsednik francuskog udruženja La Plateforme Automobile, istakao je da bi razvoj elektromobilnosti mogao da isključi i do 25% sadašnjih zaposlenih iz industrije. Ne samo zbog potrebe smanjenja troškova, već i velikih tehnoloških promena, poput smanjenja uloge motora sa unutrašnjim sagorevanjem, a time i postrojenja koja ih proizvode. Nema garancije da će se svi radnici zaposliti u ''novoj motorizaciji'', a izveštaji o potencijalnim otpuštanjima u Stellantisu pokazuju koliko njih će morati da računa s promenom delatnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo za budućnost razmatra i automobile iz snova

 

Alfa_Romeo-4C 02.jpg

 

Šef Alfa Romea Jean Philippe Imparato je za britanske medije potvrdio da taj brend radi na potencijalnim projektima unikatnih i ograničenih izdanja za budućnost, ali pod uslovom da nastave sa elektrifikacijom i da mainstream modeli donesu finansijske rezultate koji očekuju u Stellantisu. Imparato je za britanski Autocar izjavio da nikada ne bi zaboravio nasleđe i strast Alfa Romea, pomenuvši modele iz prošlosti poput Duetta i prelepog T33 Stradale koji će služiti kao inspiracija za buduće sportske automobile.

 

Alfa Story 01.jpg

 

Dok objašnjava da ''to nije za sutra'', Imparato je rekao da će on i generalni direktor Stellantisa Carlos Tavares jednog dana sednuti i razgovarati ''o nekim automobilima iz snova'' koji će im omogućiti da podrže pripovedanje Alfa Romea u budućnosti''. Da bi dobio zeleno svetlo za projekte orijentisane enstuzijastima, Alfa Romeo će morati da bude uspešan u pogledu prodaje i profita. Pored novog Tonale C-SUV modela koji je prikazan pre nekoliko dana, kompanija je potvrdila potpuno električni B-SUV. Ta dva modela su predviđena da povećaju prodaju i pomognu Alfa Romeu da ponovo stane na noge.

 

Imparato može da se fokusira na ''stvaranje vrednosti, moć cene i preostalu vrednost'', ali je dodao da ''istovremeno radimo na potencijalnim unikatnim i ograničenim izdanjima''. U tom kontekstu, rekao je da imaju ''toliko ideja'' i poziva ljude da posete muzej Alfa Romea gde ''za pet minuta razumete potencijal onoga što imamo na umu'' nagoveštavajući time neki uzbudljivi budući automobil. Generalni direktor je bio tajanstven oko detalja o tajnim projektima, rekavši da sada ne može da prezentuje ništa konkretno, ali da će više moći da otkrije kasnije ove godine. Autocar sugeriše da bi sledeći sportski automobil Alfa Romea mogao da stigne već u ovoj deceniji ako italijanska firma uspe da se pozicionira u mainstream luksuznom sektoru protiv rivala kao što su, BMW, Audi i Mercedes.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Stellantisu se šuška o proizvodnji turbo rednog šestocilindraša

 

jeep gc 01.jpg

 

Već nekoliko godina se priča da će Jeep i Dodge usvojiti redni šestocilindrični motor. Možda bismo konačno mogli da vidimo ovaj agregat o kojem se dugo šuška, na Salonu automobila u Njujorku koji bi trebalo da se održi između 13. i 14. aprila. Tokom medijskog okruglog stola na Salonu automobila u Čikagu, novinar je pitao Jima Morrisona, šefa Jeep-a u Severnoj Americi o motoru. Kako prenosi Autoblog, on je odgovorio: ''Da li dolazite u Njujork?''.

 

Glasine govore da će novi redni šestocilindraš nositi kodno ime Tornado. Navodno će to biti 3.0 motor sa turbo punjačem. Osim toga, tu je za pomoć i blagi hibrid od 48V. Prvi model koji će dobiti 3.0 redni šestocilindraš je navodno Jeep Grand Cherokee. Kasnije će i Wagoneer, Dodge Charger i Challenger koristiti ovaj pogon. A takođe i Ram kamioneti. Ovaj motor bismo bez sumnje voleli da vidimo i kod modela evropskih marki Stellantisa. Redni šestocilindraš bi zamenio trenutni 5.7 V8. Još nema mnogo informacija, ali poznato je i da Stellantis planira da ponudi višestruke specifikacije pogonske jedinice. Poređenja radi, 3.0 redni šestocilindraš sa integrisanim starter-generatorom iz Land Rover Defendera proizvodi 401KS/551Nm obrtnog momenta.

Kraj V8 neće značiti kraj moćnih automobila. Dodge razvija retro-inspirisan električni ''muscle'' automobil za 2024. godinu. Postoje i izveštaji da će performanse biti na nivou Teslinog Model S Plaida. Koncept bi mogao da bude predstavljen kasnije ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 2027. godine postaje potpuno električan u Evropi

 

fiat ev 2027.jpg

 

U Stellantisovom finansijskom izveštaju se navodi i da brend Fiat od 2027. godine postaje potpuno električan u Evropi.

Kao deo te strategije, ponuda italijanske marke će biti obogaćena još jednim, trenutno nepoznatim električnim modelom u 2022. ili 2023. Finansijski izveštaj ne nudi nikakve druge detalje o Stellantisovim budućim planovima za brend Fiat.

 

Kompanija navodi da je 500e u 2021. bio najprodavaniji EV u A-segmentu, koji su uglavnom mali gradski automobili, u 12 zemalja širom sveta. Globalna prodaja za mali EV je iznosila oko 44.000 jedinica. Još prošle godine je šef Fiata Olivier Francois govorio o planovima za budućnost brenda. ''Istražujemo teritoriju održive mobilnosti za sve: ovo je naš najveći projekat. Između 2025. i 2030. naša linija proizvoda će postepeno postati samo električna. Ovo će biti radikalna promena za Fiat'', rekao je Francois. Da bi se povećana elektrifikacija i desila, Stellantis će uložiti preko 35 milijardi dolara do 2025. godine u elektrifikaciju. Deo novca će transformisati fabriku Mirafiori u Torinu, Italija, u proizvodni centar električnih vozila. Proizvođač automobila takođe ulaže novac na lokaciju u Termoliju za proizvodnju litijum-jonskih baterija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo, DS, Lancia i Maserati će biti potpuno električni od 2025. godine

 

Stellantis 2022 01.jpg

 

Alfa Romeo, DS, Lancia i Maserati će lansirati samo potpuno električne modele od 2025. godine kao deo strategije elektrifikacije koju je pokrenula matična kompanija Stellantis. Kako navodi britanski Autocar, ovaj potez dovodi evropske premijum brendove u red sa britanskim rivalom Jaguarom, koji će takođe biti potpuno električan od 2025. Svi ostali brendovi Stellantis koji posluju u Evropi - Abarth, Citroen, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot i Vauxhall - prestaće da lansiraju SUS automobile 2026. Stellantis je pokrenuo svoju strategiju Dare 2030 sa ciljem da smanji svoj ugljenični otisak za 50% do 2030. godine, povećavajući prihode i održavajući jake operativne marže. Stellantis planira da poveća svoje prihode u premium segmentu do 2030. godine. Nada se da će za osam godina premium automobili doprineti sa 11% kod njegovih ukupnih prihoda, u odnosu na trenutnih 4%.

 

Alfa Romeo planira da lansira manji električni krosover, navodno nazvan Brennero, i mogao bi takođe da oživi GTV ime za električni sportski kupe koji će biti konkurent Porsche Taycanu. Maserati u međuvremenu prodaje blage hibridne verzije Ghibli limuzine i Levante SUV-a i sprema se da lansira električnu Folgore verziju novog Grecale SUV-a i Granturismo sportskog kupea 2023. godine. Tek treba da bude potvrđeno da li će Maserati Quattroporte, Ghibli, Levante i novi MC20 preživeti posle 2025. godine. DS će udvostručiti svoju ponudu u 2022. dodatkom novog DS 4 porodičnog hečbeka i DS 9 limuzine, ali i dalje ima samo jedan električni model u gami: DS 3 Crossback E-Tense. Prvi novi električni automobil francuske kompanije bi trebalo da se pojavi 2024. godine na Stellantisovoj novoj STLA platformi, zajedno sa električnom verzijom DS 4. Lancia ima samo jedan model u aktulenoj ponudi već više godina: 11-godišnji Ypsilon. Postavljena su pitanja o održivosti brenda, s obzirom na ovaj izuzetno ograničeni portfolio i činjenicu da se trenutno prodaje samo na svom italijanskom tržištu, ali plan predstavlja Stellantisovu posvećenost oživljavanju Lancie kao proizvođača električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maserati 2030. postaje potpuno električni, najavljen električni GranTurismo Folgore

 

223298-maserati granturismo 01.jpg

 

Maserati je najavio planove za dodavanje električnih verzija kod svih modela u svojoj gami do 2025. Italijanski proizvođač automobila zatim planira da ukine modele sa SUS motorima do 2030. kako bi postao potpuno električni. Svaki model Maseratija, od već najavljenog SUV-a Grecale do superautomobila MC20, imaće električnog pandana u budućnosti.

Električni Maserati modeli će biti deo Folgore asortimana, što će biti oznaka proizvođača automobila za njihove EV modele.

 

223297-maserati granturismo 02.jpg

 

Prvi električni Maserati Folgore biće novi GranTurismo koji će debitovati 2023. zajedno sa varijantom Spyder. Takav električni GranTurismo će po najavama imati tri elektromotora i preko 1.200KS, do 100 km/h će ubrzavati za manje od 3 sekunde, dok će najveća brzina iznositi preko 300 km/h.

 

223299-maserati granturismo 03.jpg

 

Najavljuje se da će imati vrhunsko punjenje omogućeno električnom arhitekturom od 800 V. Električna verzija novog Grecale SUV-a bi trebalo da stigne 2023. godine, godinu dana nakon standardnog modela. Proizvođač je potvrdio da će električna verzija superautomobila MC20 stići do 2025. godine, zajedno sa redizajniranim verzijama Quattroportea i Levantea, koje će zaokružiti Folgore liniju. Ghibli međutim neće biti zamenjen nakon što aktuelni model dostigne kraj svog životnog ciklusa.

 

Stellantis je u fabriku Miafiori u Torinu uložio 700 miliona evra za pripremu proizvodnje električnih vozila. Najmanje tri električna Maseratija će se proizvoditi u Mirafioriju u budućnosti. Na lokaciji će se proizvoditi i električni motori i druge komponente za električna vozila. Na kraju, u Maseratiju su potvrdili da će MC20 Spyder debitovati kasnije tokom 2022.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvršni direktor Stellantisa otvoreno o planovima da stigne Teslu u sledećih nekoliko godina

 

chrysler airflow 04.jpg

 

General Motors nije krio svoj cilj da prestigne Teslu i postane vodeći proizvođač električnih vozila u Sjedinjenim Američkim Državama do 2025. godine. Ford ima sličan cilj, iako prvo nastoji da prestigne GM i proizvede 600.000 EV-a godišnje do 2024. pre nego što izazove Teslu. Sada, na tu listu proizvođača koji žele da svrgnu Teslu možemo dodati i Stellantis, budući da je izvršni direktor Carlos Tavares rekao da je uveren da će kompanija stići proizvođača električnih vozila u sledećih nekoliko godina.

 

U razgovoru s novinarima, Tavares je rekao da bi konkurencija mogla da bude od koristi potrošačima. ''Jako sam samouveren, trudim se da ne budem arogantan, samo sam uveren u činjenicu da ćemo u sledećih nekoliko godina sustići Teslu i da će to biti veoma zdrava konkurencija, vrlo dobra za potrošača, usput''. Tavaresovi komentari se činiti hrabrim s obzirom na to da Stellantis trenutno nema niti jedno potpuno električno vozilo u prodaji u Severnoj Americi.

 

222872-jeep e02.jpg

 

Stellantisova električna ofanziva će početi sledeće godine u SAD-u s električnim kombijem Ram ProMaster, i tri druga modela koja će verovatno takođe biti predstavljena 2023. uključujući mali Jeepov crossover koji će se proizvoditi u Italiji, kao i Maseratijev GranTurismo/GranCabrio i Grecale SUV. Potvrđeno je da će ova vozila biti lansirana sledeće godine i u Evropi.

 

223298-maserati granturismo 01.jpg

 

U 2024. godini, Stellantis ima dve velike EV premijere - električni Ram 1500 pickup i Dodge ''muscle'' automobil. Iste godine takođe stiže Jeep-ov off-roader i Jeepov porodični SUV, a 2025. će doneti prvi Chryslerov EV, opisan kao lifestyle porodični automobil. Prema nedavno objavljenoj strategiji, koja uključuje lansiranje 75 električnih modela širom sveta do 2030. globalna godišnja prodaja kompanije bi trebalo da dostigne 5 miliona potpuno električnih vozila do kraja decenije. Sve ovo u teoriji zvuči fantastično, ali će pretvoriti ove planove u stvarnost biti veoma teško. U međuvremenu, Tesla godišnje proizvodi više od 930.000 električnih vozila iz dve fabrike, sa dve dodatne fabrike koje će se otvoriti ove godine u Nemačkoj i Teksasu 21. marta, odnosno 7. aprila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel, DS i Lancia električni modeli će se proizvoditi u Italiji, naslednik Fiat Pande možda u Kragujevcu

 

lancia b suv 01.jpg

 

Stellantis će proizvoditi nove potpuno električne vodeće modele za brendove DS i Opel/Vauxhall počevši od 2024. godine, prema dokumentima u koje uvid imao Automotive News Europe. Modeli će se proizvoditi u Melfiju, u južnoj Italiji. Proizvodnja bi trebalo da počne krajem 2024. za DS model, internog kodnog naziva D85 i potencijalno nazvanog DS 9 Crossback. Očekuje se da će ovaj model biti fastback srednje veličine sa petoro vrata, sa višim položajem sedenja i sličan po proporcijama sa 4.800 mm dugačkim Citroenom C5 X.

 

Početkom 2025. bi trebalo da usledi sestrinski model koji će zameniti Opel Insigniju koji se proizvodi u Nemačkoj. Novi električni automobil srednje veličine se razvija pod kodnim nazivom OV85 projekat. Automobili će biti bazirani na novoj arhitekturi pod nazivom STLA Medium. Vozila zasnovana na STLA Medium platoformi će biti dugačka između 4.350 i 5.000 mm, sa baterijama od 87 do 104 kWh i nudiće domet do 700 km. Druga dva modela planirana za Melfi su potpuno električna zamena za kompaktni SUV DS 7 Crossback, sa internim kodnim imenom D74, krajem 2025. godine; i sestrinski model za Lanciu sa kodnim imenom L74 koji će se verovatno zvati Aurelia. Prema dokumentima, Stellantis će godišnje proizvoditi u proseku 90.000 jedinica četiri potpuno električna modela između 2026. i 2029. u Melfiju.

 

fiat panda 2023 02.jpg

 

Dok će se Opel i DS modeli preseliti u Italiju, drugi modeli iz bivšeg FCA će se proizvoditi van zemlje. Prema izvorima dobavljača, oni uključuju:

- naslednik mini automobila Fiat Panda će se proizvoditi ili u Kragujevcu u Srbiji, ili u Trnavi u Slovačkoj.

- sledeća generacija Lancie Ypsilon će se proizvoditi počev od 2024. godine u Saragosi, Španija. Trenutni Ypsilon, lansiran 2011. godine, pravi se u Poljskoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...