Jump to content
FAS Goran
N.N.

Novi FCA biznis plan / Stellantis planovi

Recommended Posts

Dakle, od 15 najprodavanijih u Evropi u segmentu B-SUV/B-Crossover, jedino VW T-Roc trenutno ima 2.0 dizel i pogon 4x4. To je 1 od 15 najprodavanijih modela.

Isto tako, naveo si još dva auta (Kona, Duster) sa manjim dizelima i/ili hibridom sa pogonom na svim točkovima. Možda si propustio info, ali novi Duster neće imati pogon na svim točkovima, a skoro jednako sigurno je da neće imati i nijedan dizel ispod haube. 

 

Tih ostalih 14 koji nemaju 2.0 dizel i pogon na svim točkovima naravno da nije napravljeno od strane diletanata (među kojima su i ''FCA diletanti'' kako si ih nazvao), već ti je cela priča (kako su izbacivanjem 2.0 dizela i 4x4 pogona napravili neviđenu glupost) samo velika lična zabluda jer od prvih 15 modela po prodaji njih 14 nema 2.0 dizel i 4x4 pogon.

 

Ne znam čemu sad pominjanje i manjih dizela u tom nabrajanju kad je priča bila o 2.0 dizelu i 4x4 pogonu.

I Fiat 500X ima 1.6 MJet II sa 130 konja, a isti motor sa istih 130 konja ide i u Renegade - u oba slučaja bez pogona na svim točkovima. Ali, postoji Renegade sa pogonom na svim točkovima u vidu hibrida 4xe.

 

 

2 hours ago, Elra said:

...Ili ga treba porediti sa VW, Audijem, Škodom, MB, Minijem, BMWom? 

Prvo kažeš da Jeep treba porediti sa Škodom (između ostalih brendova koje si u citatu nabrojao).

Ali, 90 minuta kasnije u negativnom pominješ tu istu Škodu kvalifikujući njen model kao ''plastikaner'' sa kojim jedan Jeep ne treba nikako da se poredi:

28 minutes ago, Elra said:

I da li Jeep treba da ide u listu sa Croslandom, C3, Aronom, Karokom i ostalim plasticarima. 

Ne da je teško, nego je nemoguće voditi diskusiju sa nekim ko u 90 minuta okrene za 180 stepeni ono što je rekao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispravljam se, mislio sam na Kamiq, Karoq je vec ozbiljan auto, klase C, sa ful ponudom motora, mjenjaca, skoro pa premium. 

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Negdje krajem 2023. ili tokom 2024. će se početi proizvoditi auta na PSA eVMP platformi u Melfiu. Tada bi se trebala zvati STLA Medium. Valjda će i još neke tehničke novosti dodati.

 

Marke bi trebale biti Lancia, Jeep, DS i Opel. Pretpostavljam da su ova 3 novi Compass, DS7 ili manji model, te Crossland.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Alfe želi da vrati na scenu GTV i Duetto

 

alfa romeo gtv 1.jpg

 

Ova italijanska marka trenutno u prodaji ima samo dva modela, Giuliu i Stelvija, ali još dva nova krosovera treba da stupe na scenu relativno uskoro. Međutim, ispostavlja se da novi šef Alfe želi još neke nove modele. Mada možemo da pretpostavimo da će dva nova primerka sa povišenim klirensom značajno popraviti budžet Alfe, njen imidž može biti privlačniji samo sa novim sportskim automobilom. Na sreću, u poslednjem intervju, CEO Alfe Romeo, Žan-Filip Imparato, izjasnio se da ima veliku želju da na scenu vrati neka poznata imena iz prošlosti italijanskog proizvođača.

 

''Veoma sam zainteresovan za GTV'', rekao je on tokom lansiranje nove Giulie GTA i GTAm u Italiji. ''U ovom trenutku nema bilo kakve zvanične najave, ali čisto vam dajem uvid u moje lične afinitete i zainteresovanost za GTV. Takođe volim i Duetto. Dozvolite mi da dovedem Alfu do izvesnog nivoa ekonomskih performansi, a zatim ćemo pričati na tu temu.''

 

Očigledno da se ne radi o potvrdi bilo kakve vrste, mada je lepo videti pozitivne signale koji dolaze sa samog vrha. Ako Tonale i Brennero donesu svež novac na Alfin bankovni račun, čini se više nego verovatno da ćemo imati i neka prijatna iznenađenja u budućnosti. Jedino što to neće biti uskoro. ''Još jednom, naglašavam da ne postoji bilo kakve najave u ovoj fazi, ali GTV....Gran Turismo Veloce...veoma sam zainteresovan za ovaj koncept'', objasnio je Imparato. Alfa Romeo je ukinula GTV 2005. kada je zamenjen novom Brerom. Džeremi Klarkson je 1998. opisao GTV kao ''jedan od najboljih sportskih automobila svog vremena'', mada to nije bilo podržano sa 41.700 isporuka tokom proizvodnje koja je trajala više od 10 godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2025. Stelvio II
2026. Giulia III
2027. Giulietta IV, interno je zovu Alfetta
2028. Tonale II
2029. Specijalka, interno je zovu Duetto
2030. Kid II (B-SUV)

 

Od prekjučer je službeno. Alfa je od 2024. Alfa e-Romeo. Ja za to znam već neko vrijeme. To je godina kada izlazi prvi model sa BEV opcijom, SUV u B segmentu kojeg interno zovu Kid.

 

Od 2025. pa na dalje svi novi modeli dolaze isključivo kao BEV. Takav je plan. Nadam se da će se to mijenjati.

Ovaj plan nisu još komunicirali prema van i sumnjam da si hoće barem kada je riječ o detaljnoj listi modela i godinama.

 

Ništa od E segmenta Iako im interne analize tržišta govore da je za SAD i Kinu to čak važniji segment nego li D.

 

Ne govore što je na kojoj platformi, nije još ni 100% odlučeno ali po bojama fonta i grupiranju na internom dokumentu bih rekao da je sljedeće na stvari:

STLA Large, Stelvio II i Giulia III

STLA Medium, Giulietta IV, Tonale III i specijalka
STLA Small, Kid II

 

Recimo na da su na internom dokumentu su postojeća i buduća Giulia te Stelvio u istoj boji dok je aktualni Tonale različite od postojećeg što će reći da se mijenja platforma za sljedeći.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thah, kako ja vidim stvari Fiat je samo jedna značka u okviru Stelantisa i time podložna nestajanju ako ima loše rezultate, kao u ostalom i sve ostale značke u okviru grupacije. Stelantis ide kako duvaju globalno-liberalni trendovi . Osnovni ciljevi su forsirana elektrifikacija svega i svačega te forsirano napuštanje SUS tehnologije za tržišta EU i Severne Amerike. Čišćenje gubitaša, fokusiranje proizvodnje u nekoliko megafabrika u EU i na severnoameričkom kontinentu, uz maksimalnu unifikaciju komponenti. Taj trend elektrifikacije će biti i na tržištu Australije i dela Okeanije te u Kini. Japan ima svoje adute za ovu priču. U EU će prestati prodaja motora sa unutrašnjim sagorevanjem iza 2030 a ne bi me čudila i zabrana korišćenja istih u jednom momentu iza 2030 ili 2035. Tržišta raznoraznih stanova, Magreba, Afrike, srednjeg istoka i Južne Amerike će sigurno još par decenija trčati na tradicionalnom pogonu.

A gde smo tu mi? Po meni postoje dve radikalno suprotne opcije, jedna trenutno izglednija je gašenje operacija i povlačenje, gde bi manjinski partner odmah „vadio oči“ ili bi se zajednički prodala fabrika nekoj drugoj grupaciji. Druga manje verovatna ali potpuno moguća varijanta je pretvaranje u Stelantisovu megafabriku raznih modela nepoželjnih vozila sa nepoželjnom tehnologijom za treća tržišta, što će biti vrlo verovatno biti delom i sudbina turske fabrike. E da, turska fabrika ima potpuno drugačiju vlasničku strukturu, 1/3 Stelantis, 1/3 turska država dok su 1/3 akcije na berzi.

Da li ovo može da se zaustavi? Ne, osim u slučaju izbijanja globalne ekonomske  krize po ugledu na onu  iz tridesetih godina prošlog veka, ili u slučaju opštenarodne oružane makljaže tipa WW 3.0. Sadašnji vozači vozila iz bivše FCA mogu reći da voze poslednje prave Fiate, Alfe, Lanče, Džipove na benzin ili dizel.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, N.N. said:

2025. Stelvio II
2026. Giulia III

Giulia je jednu gen ispred Stelvia, zbog one stare (105/115 serije)? 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen Jeep Grand Cherokee 4xe i novi mali Jeep

 

216083-jeep gc 03.jpg

 

I Jeep je tokom Stellantis EV Day događaja najavio svoje novitete za naredni period. Pre svega, plan im je da do 2025. godine ponude bar jedan model sa nultom emisijom u svakom SUV segmentu i da 70% svih prodatih vozila od te godine bude bar delimično elektrifikovano.

 

216081-jeep gc 02.jpg

 

Osim toga, potvrđeno je da će Grand Cherokee i Wagoneer modeli dobiti 4xe verzije, pri čemu će novi Grand Cherokee 4xe (sa dva reda sedišta) debitovati na ovogodišnjem sajmu automobila u Njujorku. Objavljeno je i nekoliko slika, dok detalji o Jeepu Grand Cherokee 4xe tek slede.

 

216082-jeep gc 01.jpg

 

Ipak, prepostavlja se da bi mogao da dobije Wranglerov četvorocilindrični plug-in hybrid pogonski sistem sa 375KS i 636 Nm. Treba podsetiti da je Jeep u januaru ove godine već predstavio potpuno novi Grand Cherokee L, pri čemu slovo L u njegovom imenu označava produženu platformu i činjenicu da vozilo ima tri reda sedišta. Takođe, do 2025. bi trebaloda se pojave i potpuno električne verzije modela Wagoneer i Grand Wagoneer. Danas je između ostalog potvrđen i novi mali Jeep koji je još ranije najavljivan kao ''ultra compact utility vehicle''. Novi mališan (čije ime još nije poznato) će dakle biti nešto manji od trenutno najmanjeg modela Renegade, a kako se najavljuje pored svakodnevne praktičnosti nudiće i poznate Jeep off-road mogućnosti.

 

jeep 4xe.jpg

 

Na najavnoj slici je silueta budućeg malog Jeepa i logo 4xe što znači da će se nuditi i 4xe plug-in hybrid verzija. Ostaje da se vidi da li je to isti pogonski sistem kao u modelu Renegade 4xe (1.3 turbo motor i električni motor sa 190KS).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, horvat said:

Giulia je jednu gen ispred Stelvia, zbog one stare (105/115 serije)? 

Da, a Giulietta još i više. :D

 

Zato uvijek kažem da ako se sljedeći C segment bude zvao Giulietta da je to Giulietta IV.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, N.N. said:

Ionako je najbolja što se tiče mehanike. Nešto drugo je problem.

Problem je imidže brenda, a za to je kriv marketing i to je problem broj 1.

 

Kriv je u početku loš infotainment, Kriva je postprodaja, tj loša servisna podrška. Kriv je nedostatak karoserijskih izvedbi. 

Capture9da228c435c3f9ab.jpg 

 

Logično

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.quattroruote.it/news/industria-finanza/2021/07/13/il_paragone_diess_ad_volkswagen_cupra_vende_gia_piu_di_alfa_romeo_.html 

 

Quote

"Cupra, con i suoi modelli emozionali costruiti sulla piattaforma tecnologica Volkswagen Mqb, sta già vendendo più dell'Alfa Romeo e rapidamente crescendo sia nella qualità sia nella quantità delle vendite". Firmato: Herbert Diess. Non un pinco pallino qualunque, ma l'amministratore delegato del gruppo Volkswagen

Koliko je samo istine i težine u 1 rečenici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prijatelj ima Renegadea 2016 god, 137000 km i već je obruč volana pohaban. To nisu riješili još od vremena Grande Punta. Moj Peugeot sa 210k km ima kožu na volanu kao novu.

Vjerujem da su Giulia i Stelvio dobili bolju kožu.

Capture.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guljenje koze na obrucu volana izuzetno zavisi od toga da li vozac maze ruke kremama, da li nosi prsten/burmu, da li mu se znoje dlanovi, i pre svega, dal ga vrti non stop po gradu, ili ga pridrzava sa dva prsta na AP dok prelazi masu kilometara... 

 

Ima situacija kada jedan te isti auto ima oguljen volan sa vec ~80 hiljada, a ima kad neki i sa ~300 izgleda ko nov... 

 

Cesto sam putnik u Giulietti iz 2011. sa 200.000 km (drugar vozi), volan je bukvalno identican kao u mojoj iz 2013. god sa 60.000 km :)  

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre vijesti za buduće proizvode Alfe.

 

Modeli E segmenta su se vratili. Liftback i SUV.


Platforma je naravno Giorgio koja se sada zove STLA Large.


Alfa Romeo modeli D i E segmenta će biti na njoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/16/2021 at 1:21 PM, N.N. said:

Modeli E segmenta su se vratili. Liftback i SUV.

Dakle, bez klasične velike limuzine, umesto koje dolazi atraktivnija ''limuzina'' :D čiji će zadnji kraj biti kao kod Coupe modela...

Kao da su im se poklopile dizajnerske ideje sa onim što Audi planira ubuduće za svoje veće limuzine - Grandsphere Concept. Svejedno, svakako dobre vesti :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

eert.jpg eert02.jpg

https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/alternative-antriebe/lancia-zukunft-mit-delta-ypsilon-und-crossover/

 

narednih godina vraca se ima delta,al i musa i ima Lancia nece otici u nezaborav:animier:

 

 

Edited by neshaoct
dodao printscreen / prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta bi pojedini brendovi dali da imaju takav tehnicki i trkacki pedigre. Dok su Alfa i Lancia modeli pisali istoriju izmedju 2 rata na brojnim takmicenjima, ucestvovali u zacetku F1, postavljali standarde za dizajn i motorizacije - pojedini danas izvikani su tek planirali kojekakve gumarabe :) .

A verujem da bi takvu istoriju isti ti itekako unovcili. Za razliku od trapavih i neodgovornih Italijana, koji su do polovine prosle decenije uspeli da maltene sahrane obe legendarne marke (Lancia pravila samo Y koji se prodavao i Italiji, a Alfa vec uveliko posustajala sa Giuliettom). Od stare slave se ne zivi, Alfa se kako-tako koprca sa novim modelima, a ohrabrujuce deluje podatak da Stellantis planira Lanciu kao svoj buduci premium brand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A Alfu planira kao elektro marku. Jbt, mogli su da "probude" Autobianchi, Innocenti, mogli da naprave novi elektro brend ali oni hoće da prave elektro SUVove pod značkom Alfe. Pa je*em vam mater Italijansku!
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...