Jump to content
FAS Goran
N.N.

Novi FCA biznis plan / Stellantis planovi

Recommended Posts

https://www.breakingthenews.net/geely-interested-in-fca-cnh-stake-reports/news/details/46408264 

https://www.clubalfa.it/53493-alfa-romeo-e-maserati-cinesi-siamo-sicuri-che-sarebbe-un-male

 

Za Alfu i Maserati bi kupovina od strane Geely bila prava stvar, jer ovako nikako ne ide. Onda bi Geely imao Volvo kao luksuzni brend, Alfa Romeo kao sportski i Maserati kao konkurenta Porscheu.

 

Što se tiče CNH, prodaja bi bila nevjerovatna glupost obzirom da je to jedan od najvećih i najvažnijih proizvodjača teških i poljoprivrednih mašina, tj lider.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čujem da bi Ženeva mogla biti interesantna. 2 koncepta i 2 PHEV modela.

 

Svakako ako bude sve po planu sve je to 2020. u proizvodnji i to će se sve proizvoditi baš u Italiji.

 

Alfa, Fiat i 2 Jeepa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Fiat. Pretpostavljam da je 500. Ne znam točno.

 

No svakako je tematika svih modela elektrifikacija. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nista :( mislio sam da je neki napokon ozbiljniji model/koncept

 

Jeep je hibrid Renegade i Compass, Alfa neki koncept i to je to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je jako ozbiljno iako se ti ne slažeš.

 

Koliko znam sva 4 modela će biti u proizvodnji 2020.

 

Sigurno sam negdje još krajem prošle godine pisao o kojoj je Alfi riječ. Možda se ne pojavi no novi CEO inzistira da se spremi za Ženevu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

naravno da je photoshop, samo kazem da je kruzio internetima, i da se gorepomenuti model odnosi na 'taj' :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Elra said:

Nije to baš najbolji izvor. Od sindikata vidim samo objavu bonusa koje će CNHI i FCA isplatiti. A i ne vole oni ostajati petkom prekovremeno.

 

Nadam se da sam za Ženevu bio u pravu jer evo press konferencija:

5c54a9fb1ff2d_FCApressGeneva.thumb.png.7af4d26196ae8b7ecee40ab89d76e56d.png

 

http://www.gimsmediacenter.ch/uploads/2019/01/Conferences_Presse_exposants_2019_v2.pdf

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA kreće u operaciju spasavanja Maseratija

 

Maserati slika.jpg

 

Prvi čovek kompanije Fiat-Chrysler Automobiles (FCA), Majkl Menli, najavio je novu strategiju koja bi trebalo da poljuljani Maserati postavi na čvrste osnove. Italijanski proizvođač luksuznih sportskih automobila zapao je u krizu koja je kulminirala 2018. padom interesovanja kupaca na dva najvažnija tržišta - u SAD i Kini. Prodaja koja je daleko od očekivane i planirane ugrozila je poslovanje Maseratija. Pored manjka novih modela, ključna greška je bila pozicioniranje na tržištu, smatra direktor FCA, Majk Menli. On je nedavno kazao da je FCA pogrešila što je promovisala Maserati skoro kao ''brend za široke mase'', a kao drugu grešku naveo je sjedinjenje Maseratija i Alfa Romea pod isti krov. Oporavak neće biti lak, a Menli je najavio novu strategiju za spas Maseratija.

 

Prvi korak je vraćanje Harald Vestera na čelo kompanije. Vester je dobio zadatak da formira novi menadžment, a kako izveštava ''Autocar'', među novim ljudima je Žan-Filip Lelup iz Ferrarija koji će biti na čelu novog odeljenja nazvanog ''Maserati Commercial''. Tu je i Al Gardner koji je promovisan u šefa Maseratija u Severnoj Americi. FCA nije otkrio da li planira dodatne investicije u posrnuli brend, ali u toj kompaniji navode da najavljena strategija za spas Maseratija još nije potpuno definisana. Menli očekuje da će u međuvremenu Harald i njegov tim postići određeni napredak u oporavku Maseratija koji će biti vidljiv u drugoj polovni 2019. godine.

 

Jedan od problema italijanskog proizvođača luksuznih sportskih automobila je prosečna starost game njegovih modela. Tako su aktuelni Maserati GranTurismo i GranCabrio, uz povremena 'osveženja'', na tržištu već 11 godina, dok su trenutne generacije limuzina Ghibli i Quattroporte predstavljene pre 5 godina. Najmlađi model u ponudi, SUV Levante, iako star svega 2 godine u 2018. je zabeležio znatan pad prodaje. Takođe, nije poznato ni da su planovi o lansiranju novih modela, koje je pred smrt prošlog leta izneo bivši direktor FCA, Serđo Markione, još aktuelni. Podsećamo, Markione je u junu 2018. u obraćanju investitorima kazao da je u planu lansiranje kupea Alfieri, kako u električnoj, tako i u plug-in hibridnoj varijanti. On je tada spomenuo i potpuno novi SUV, manji od Levantea, kao i naslednike modela Ghibli, Quattroporte i Levante, koji bi takođe imali elektrifikovane verzije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maserati je najbolji primjer kako u visokoj klasi ne prolaze polovična rješenja. Najveći problem je starost modela i neadekvatna prodajno-servisna mreža. Porsche treba da bude primjer za FCA kako se pozicionira jedan brend i kakva mora da bude prodajno-servisna mreža. Takodje, evidentno je da italijanski stil dizajna više nije u modi, traže se kockasti modeli, velika maska, farovi i prije svega digitalni enterijer.

 

Ako u narednih godinu dana ne obnove i dopune gamu Jeepa (Cherokee, Grand Cherokee, veliki Jeep) bojim se da će izgubiti korak i u tom segmentu koji sada donosi novac. Razlog je naravno starost modela. Grand Cherokee koji bi trebao da bude rudnik novca je već 9 godina stari model.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Mike Manley je rekao kako je Maserati problem u prodajnom lancu. I to je to, ni manje ni više. Da je bila greška prodavati ih u istim salonima kao Alfu što je slučaj u Kini i SAD-u.

 

Za Jeep prodaja ide. Ti modeli koje si spomenuo su i onako modeli prije svega za SAD. I ti navedenj modeli ne posustaju sa prodajom. Zašto bi se onda mijenjalo što? Ne razumijem.

U SAD-u je ionako lice Jeepa jedan Wrangler i tu je izašao novi model. Izašao je i Gladiator said kojim su proširili ponudu.

 

Mislim da grupacije kao što su Honda ili Hyundai danas imaju daleko veće probleme od FCA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je to što Manley kaže obična glupost. Porsche se recimo prodaje tik do Škoda ili Seat salona pa nikome ne smeta. Problem je mali broj salona i nesposobni i nezainteresovani dileri. FCA to muči ne samo u Evropi, već i u Americi. I naravno katastrofalan marketing, prezentacija vozila i sve što ide uz to (rekao sam da se nekome dizajn ne dopada i da nije u skladu sa današnjim trendovima). 

 

Ako su im to modeli za SAD čime će onda da pariraju Hondi CRV, Hyundai Sante Fe, Kia Sorentu, novim velikim SUV iz Hyundaia u ostatku svijeta? Dok Honda i Hyundai uveliko rade i izbacuju nove modele (stižu i crossoveri izmedju Kone i Tuscona npr), FCA se bavi planovima koje ne ostvaruje. 

 

Izuzev gradskih vozila u Evropi (uz poštovanje onih koji to kupuju), Stelvia i Giulie, FCA nema šta da ponudi, a to se vidi u prodajnim rezulatima. 500X se nekako bori, ali već nije najprodavaniji model na svom matičnom tržištu. Za njih je događaj godine ako u model koji su izbacili 2015. ugrade elektro motor i baterije, ili ako ponude elektročnu verziju modela koji je star već sada 12 godina.

 

Do tada uveliko postoje Zoe, e-Up, elektro-platforma https://www.tportal.hr/autozona/clanak/volkswagen-spreman-dijeliti-platformu-za-elektricna-vozila-s-konkurencijom-foto-20190201  

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N. To si rekao i za Grande punto ako se ne varam. Zasto bi ga menjali ako se prodaje i donosi cisti profit jer nema ulaganja.

Ali problem je ako ispadnes iz neke klase jako je tesko se vratiti ponovo na neku poziciju. Izgubis kontinuitet. Cisto sumnjam da su ostali proizvodjaci blesavi jer izbacuju modele na 4-5 godina. I to je problem cele grupacije FCA ne samo Maseratija ili Fiata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo to. Eejjj mozgova ispasti iz klase gdje su bili najjaci zbog toga sto je konkurencija mnogobrojna i zato sto navodno nema profita. Eto, nije ih bilo 5 god u srednjoj klasi pa sada Giulia iako je vrhunski proizvod tesko prolazi pored konkurenata. 

I da je srece da sledece godine dodje nova Giulia, 2021 novi Stelvio, Tipo... 

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radi se o tome da mora i da se razmislja na duze staze. A to je da ce se veci profit ostvariti i pozivioniranjem marke na trzistu. Zato je izmedju ostalog i toliko VW uspesan, znas da posle golfa 7 dolazi golf 8, i da ce biti nesto bolji u odnosu na prethodni. To fali FCA.  A naravno i cesce izbacivanje modela, evo sad citam da Giulietta nova dolazi 2022. Za 12 godina peugeot je izbacio 3 generacije 308 npr...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ee daleko je italijanski mentalitet od nemackog

Koliko citam grupacija Fiat malo po malo puca na svim frontovima sem Ferarija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Gledajući financijski Honda i Hyundai po malo upadaju u govna, a kod FCA nikad bolje. Kako to?

Što se tiče 500X to je sramota samih Talijana. Mislim da je sada sa FL jako atraktivan. Jako su slabo nacionalno osviješteni, valjda je to razlika naspram Nijemaca o kojoj priča @silenci. Takvo što se u Francuskoj i Njemačkoj ne može dogoditi. To da strano auto u bilo kojoj klasi ne bude prvi izbor pa makar bilo lošije. Samo što je 500X dosta dobar. 

 

2020. Fiat plasira potpuno novu platformu koja je isključivo za električni vozila. Prvi model je električni 500. Ne znam zašto širiš lažne informacije.

 

 

@VladaG9

 

Nešto si krivo protumačio moje riječi. Sigurno nisam tako rekao jer prodaja već odavno pada. Rekao sam da im sada nije nikakav dodatni trošak, da je čista zarada i sa malim brojem prodanih primjeraka. On je maknut jer u tu tvornicu dolazi novi, daleko skuplji model i jer u toj tvornici će se praviti PHEV modeli. Slično vrijedi i za MiTo.

 

Ali ovdje se javlja i problem što jedan 500 ili Grand Cherokee svake godine ruše rekorde prodaje. Prodaja uopće ne pada. Kako ih zamijeniti? Sa tim da Grand Cherokee ima jedan veliki problem. Kako zaustaviti proizvodnju na recimo pola godine i pripremiti tvornicu za novi model? No izgleda da su to riješili i ide potpuno nova tvornica koja je nekih 500 metara udaljena od postojeće, a dijeli ih parking i cesta. Pretvoriti će 2 pogona za motore u tu novu tvornicu automobila. I sljedeći Grand Cherokee bi se trebao proizvoditi u čak dvije tvornice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Fiatovo 2020 će biti tamo negdje 2022 kao i za sve što kasne i nisu uradili, a drugi to već uspješno privode kraju. Fiatu je dogadjaj godine kada na jedan sajam dovede već sada stari model (3+ god) i u njega ugradi elektro motor i baterije. Taj prvi električni model za konkurencijom kaska/će kaskati 4-5 godina. 

 

Kod 500X je problem što taj mickey mouse dizajn enterijera i eksterijera ima sve manje kupaca. Čak su se i Francuzi okrenuli ozbiljnom dizajnu i tehnologiji, Fiat još forsira oble linije kao da je doba sredine 90ih. 

Kupce ne zanimaju problemi FCA, koje jedna ozbiljna fabrika ne bi smjela da ima, a to je da na jednoj strani ima neiskorištene proizvodne kapacitete (ITA), a na drugoj strani fabrike koje su nefunkcionalne i koje su razlog neizlska novih proizvoda. 

 

FCA je puno ranjiviji od Honde ili Hyundaia, iz razloga što oni godišnje izbace na tržišta širom svijeta minimum 5 novih modela i redizajna postojećih (+5 Kia), FCA 5 modela izbaci za 2 godine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako Fiat misli nešto ozbiljno sa Alfom, 2020. bi morala doći nova Giulia, 2021. novi Stelvio, Giulietta hoće/neće, o SUV/crossover modelu kompaktne klase da i ne govorimo. 

Novi Tipo bi morao doći 2021. takodje, nasljednik 500X 2020.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Neki uobičajeni životni vijek automobila je 7-8 godina sa tendencijom da se produljuje. Konkretno za Giuliu je 8 godina skoro polovicom 2024. A ti pričaš o novom modelu. Nije mi to jasno.

 

Nefunkcionalne tvornice u Sjevernoj Americi. U kojem smislu? Daj to malo elaboriraj, a nemoj davati paušalne ocjene.

 

Elektrifikacija mora krenuti 2020. Zašto? Pa mislim da je jasno.

 

I ostajem pri tome da je FCA trenutno u daleko boljoj poziciji nego Hyundai i Honda. Nije bitno imati proizvod ako ga ne možeš prodati po dobroj cijeni. Hint: škverovi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W205 predstavljen 2014, 2020 dolazi novi model. 2018. bio redizaj.

F30 predstavljen 2012, novi model predstavljen 2018.

8W predstavljen 2015, već se govori da novi model stiže 2021.

 

Eto, sam si rekao da proizvodnja mora biti obustavljena pola godine da bi se mogao ugurati novi model.  

 

U FCA jedino što dobro funkcioniše  je Jeep i kamioni za američke drvosječe, sve ostalo je u problemima (Alfa Romeo, Maserati, Fiat) htio to neko priznati ili ne. Eto šef priča gluposti za malu djecu da je problem Maseratija to što se prodaje pored Alfe :D  

 

Po toj logici onda FCA treba da pravi mickey mouse vozila i kamione. Ostalo prepustiti njemcima i Toyoti. Eto Citroen sa C3 odlično ide u ITA, Clio će sa startnom cijenom od 13k eura opet biti u TOP5 na ITA tržištu, neki mozgić u FCA je odlučio da im se ne isplati Punto.

 

Elektrifikacija vjerovatno mora krenuti 2020, ali mnogi su već daleko dogurali, ponudili ili završavaju više modela u različitim klasama, FCA će možda 2020 predstaviti 500e. Opet kaskaju.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Nema smisla izvlačiti podatke kako ti prdne. Sve se lako provjeri.
BMW je tu strašno dosadan i predstavljanje ide uvijek svako 7 godina +-1 ili 2 mjeseca. Konkretno F30 je predstavljen 10. mjesec 2011., start prodaje 2. 2012. BMW G20 predstavljen u 10. mjesec 2018., a početak prodaje će biti točno 9.3.2019. Znači dolazimo do 7 godina i 1 mjesec.

Za trenutni W205 je trebalo pune 4 godine, čak koji mjesec više, da dođu novi motori umjesto postojeći i to su samo mijenjali motore sa 4 cilindra. Pričalo se i za 3-cu da će doći prije pa nije. Vjerujem da će tako biti i za novu C klasu. I oni nisu tako dosadni kao BMW što se tiče izlazaka novih modela. W204 je trajao 8 godina, a W203 7 i pol.

 

Svatko treba praviti ono gdje zarađuje. To treba biti primarni cilj u svakom poslu. Rekao sam ti ranije, škverovi. A tu je jedan imao daleko poslova od onoga iz moga grada.

 

Renegade je gotov, PHEV model. Ide sada testna proizvodnja. Dalje od toga u razvoju ne može doći osim da dođe u same salone. I moje je mišljenje da kreću sa tim u pravo vrijeme. Nije bilo razbacivanja.

Davno sam stavljao što je prioritet europskih R&D centara. Jedan je bio PHEV model sa 1.3 turbo motorom, a drugi mild hybrid model sa 1.0 atmosfercem. I to je razvijeno. Ostaje proces industrijalizacije. Datumi su jako sigurni.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...