Jump to content
FAS Goran
N.N.

Novi FCA biznis plan / Stellantis planovi

Recommended Posts

Prvi put cujem da Stilo ima kvalitetniji enterijer od novog Brava ?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Materijali centralne konzole, vrata... Stilo je imao isti kvalitet gumirane konzole kao tadasnji A4. Toga se sjecam iz nekog od testova. 

 

Nego, kakav je tek menadzment FCA, kad je Stelantisu prihvatljivo odgadjanje SUV modela B segmenta. Za PSA to i nije problem jer njihovi 2008 i C3 SUV odlicno idu, tako da im bas 2023/24 stizu kao nasljednici. To sto FCA godinama nije bio spodoban da napravi SUV B njihov problem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo ima centralnu konzolu kakvu je retko ko imao u klasi tada, i razliciti su materijali, ne jednolicni kao u Stilu.

Nisam primetio da je kvalitet los, posle 10-12 godina...

 

Razlika je otprilike kao Punto mk2 i Grande, u korist novijih, naravno. O dizajnu da ne pocinjem...

Edited by italiano

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Elra said:

 

 2008 i C3 SUV odlicno idu, tako da im bas 2023/24 stizu kao nasljednici. 

Si siguran za 2008? Si siguran da će sami sebi pucati u nogu?

 

Inače tu je FCA uskočila odnosno Fiatov R&D u Torino da se da što se spasiti da iz kineske CMP platforme.

 

2026, je kada najranije dolazi STLA Small platforma. Kaže od A do C segmenta. CMP sada ne može ići za vozila A segmenta. Zapravo ona je sada tijesna i za auta B segmenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, Elra said:

Nego, kakav je tek menadzment FCA, kad je Stelantisu prihvatljivo odgadjanje SUV modela B segmenta. Za PSA to i nije problem jer njihovi 2008 i C3 SUV odlicno idu, tako da im bas 2023/24 stizu kao nasljednici. To sto FCA godinama nije bio spodoban da napravi SUV B njihov problem. 

Nego, kakva je tek zaslepljenost se vidi i iz ovog tvog posta....tolika je zaslepljenost da si u momentu skroz zaboravio da postoji Fiat 500X (B-Crossover) i njegov tehnički brat blizanac Jeep Renegade (B-SUV). Samo u Evropi oba auta su prodata u milion komada, od čega 500X oko 530k komada. Inače, Fiat 500X je počeo da se prodaje u Evropi dve godine posle prve generacije Peugeot 2008...

Share this post


Link to post
Share on other sites

500X i Renegade nisu pravi B suv vec su blizi C SUVu, kao TROC npr. Uporedi prodaju TROCa i 500X+Renegade.

T Cross je pravi B SUV, konkorent C3, Captur, Bayon, 2008, Arona ...

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, Elra said:

500X i Renegade nisu pravi B suv vec su blizi C SUVu...

Ne. Nemoj sad početi sa pričom bezveze stvari iz nekog čudnog razloga.

 

Oni su tipični B-SUV i B-Crossover. Ako nisu to već su C...šta je onda Jeep Compass? Nisu valjda i Compass i Renegade C-SUV???

B-SUV/B-Crossover je postao segment toliko bogat modelima, da se faktički podelio na dva dela. Jedan je jeftiniji, a drugi skuplji, istovremeno je jedan SUV, drugi je Crossover...

 

segment01.jpg

 

Najbolji primer za to ti je baš VW koji ima oba takva: T-Roc & T-Cross.

Ceo svet sve njih broji u isti segment, samo sad ti izmišljaš nešto jer ti je teško da kažeš ''jbg-a prevideo sam na momenat da postoje 500X i Renegade''. Bezveze je to...tu onda nema više diskusije, već imamo jednog lika koji će jedini na svetu tvrditi da to nije isti segment... Kod VW-a iznad njih je Tiguan, a iznad njega je Touareg.

 

34 minutes ago, Elra said:

Uporedi prodaju TROCa i 500X+Renegade.

Zašto? Da bi opet otkrio toplu vodu da je jedna grupacije veća od druge, tj. da prodaje više auta???

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

The Fiat 500X (Type 334) is a subcompact crossover SUV manufactured and marketed by Stellantis (formerly Fiat Chrysler Automobiles), since its debut at the 2014 Paris Motor Show. Following the 500L, and produced from 2014 for the 2016 model year, the 500X is closely related to the Jeep Renegade. Both are manufactured at FCA's SATA Plant in Melfi, Italy.

 

Class: Subcompact crossover SUV (B)

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok 500X je B+ SUV, ali on nije konkurent 2008, C3, T Crosu, jer je od njih veci i godinu ili dvije dana je imao i 4WD pogon, 2.0 JTD sa 140 KS, u Americi i neki benzin od 2.5 ili 2.7l motor, 9 ili 10 brzina mjenjac. 

 

Cak je i NN na nekom forumu pisao da je 500X konkurent TRoca, a nije pravi kokurent Capturu, Stonicu, 2008...

 

Dakle po svemu klasa iznad nabrojanih modela. Onda FCA diletanti ukidaju 4WD pogon, ukidaju 2.0 dizel, ubijaju dobar dio prodaje i Renegadea i 500X.

 

Hyundai ima i20 Active, Bayon, Kona. 

VW Polo Cross, T Cros, T Roc. 

Ford Fiesta Active, Eco model i Puma

Toyota Yaris crossover, CHR

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se u potpunosti, ali nece ljudi da plate skupi 4x4.

 

Radije ce neku eco glupost da doplate i za veci ekran za koji cm.

 

Donekle i kontam da nece svako sa X na planinu zbog gepeka, ali bio je 4x4 i na Pandi, a sada ga je X izgubio. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Elra said:

Ok 500X je B+ SUV, ali on nije konkurent 2008, C3, T Crosu, jer je od njih veci i godinu ili dvije dana je imao i 4WD pogon, 2.0 JTD sa 140 KS, u Americi i neki benzin od 2.5 ili 2.7l motor, 9 ili 10 brzina mjenjac. 

Naravno da jeste konkurent. Još jednom:

B-SUV/Crossover segment je prepun modela (eno ti gore lista prvih 15 po prodaji u Evropi, i gle čuda - Peugeot 2008/C3/T-Cross/T-Roc/Fiat 500X su na istoj listi jer su ISTI segment).

Vremenom se toliko mnoštvo modela u tom segmentu počelo razdvajati na: manji auto/veći auto, skuplji/jeftiniji, SUV/Crossover. Ali, sve je to jedinstveni segment bez obzira što je jedan skuplji, a drugi jeftiniji, ili što je jedan SUV, a drugi Crossover. 

 

Ništa FCA nije drugačije uradila kad je izbacila dvojac 500X/Renegade gde je jedan Crossover, a drugi SUV, jedan kutijast, drugi zaobljeniji sa linijom krova koja pada kao kod Coupea...kao što odmah primetiš da je T-Roc malo veći i manje kutijast, pada mu linija krova, tj. on je B-Crossover, a T-Cross je malo manji auto i totalno kutijast, tj. on je B-SUV.

 

2 hours ago, Elra said:

Onda FCA diletanti ukidaju 4WD pogon, ukidaju 2.0 dizel, ubijaju dobar dio prodaje i Renegadea i 500X.

Evo da vidimo koliko je tih ''diletanata'':

- Koliko auta u tom segmentu ima pogon na svim točkovima (eno, imaš gore listu 15 najprodavanijih u Evropi...nabroj od tih 15 one koji danas 2021. godine nude 4x4 pogon)?

- Koliko auta u tom segmentu nudi 2.0 dizel (sa iste te liste 15 najprodavanijih u Evropi nabroj one koji danas 2021. godine nude 2.0 dizel)?

- Koliko Fiata 500X je prodato sa tim motorom i pogonom na svim točkovima, šta je sa euro normama tog 2.0 MJet motora? Pretpostavljam da znaš ove podatke, pa si na osnovu njih zaključio da su ''diletanti'' ugasili motor koji ispunjava aktuelnu euro normu i verziju Fiata 500X koja se dobro prodavala...nisi valjda tek napamet napisao...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

mobile.de, do 2017

 

500X 2.0 - 91

500X 1.6 - 404

 

Renegade 2.0 - 274

Renegade 1.6 - 458

 

VW T Roc do 2020

1.6 - 797

2.0 - 1245

 

Compas 1.6 - 435

Compas 2.0 - 715

 

Čak su i Compasu ubili 2.0 motor prije spajanja sa PSA.

I sada Jeep nema dizel motora sa 4x4 pogonom. 

 

Dizel od 150 i 180 KS nudi za CX5 i malena Mazda. Hyundai za Tuksona 130 KS 4x4 takodje, u kombinaciji sa strujom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, igor0511 said:

Slazem se u potpunosti, ali nece ljudi da plate skupi 4x4.

 

Radije ce neku eco glupost da doplate i za veci ekran za koji cm.

 

Donekle i kontam da nece svako sa X na planinu zbog gepeka, ali bio je 4x4 i na Pandi, a sada ga je X izgubio. 

Klasičnog AWD-a nema više radi CO2.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Elra said:

Dizel od 150 i 180 KS nudi za CX5 i malena Mazda. Hyundai za Tuksona 130 KS 4x4 takodje, u kombinaciji sa strujom. 

Pitam te da, sa liste 15 najprodavanijih automobila segmenta kojem pripadaju i o kojima razgovaramo, nabrojiš koliko njih danas 2021. godine ima u ponudi 2.0 dizel i pogon na svim točkovima,...i ti uradiš šta? Nabrojiš ih? Ne. Ti umesto toga odeš u segmente iznad i kreneš tako da nabrajaš Mazdu CX-5, Tucson i pitaj Boga šta sve ne.

 

Nisi hteo da nabrojiš (od tih 15 najprodavanijih u segmentu o kojem pričamo), jer znaš da velika većina njih takođe nema 2.0 dizel u ponudi i takođe nema pogon na svim točkovima kao opciju. Tim nabrajanjem se u pepeo pretvara tvoja priča kako su eto jedino ''FCA diletanti'' odlučili da u tom segmentu ukinu 2.0 dizel i pogon na svim točkovima jer bi se videlo da su sa istom takvom ponudom (bez 2.0 dizela i pogona na svim točkovima) i skoro svi ostali od tih 15 najprodavanijih u Evropi. Bezveze je to, diskredituješ se za bilo kakvu ozbiljniju diskusiju ubuduće.

 

6 hours ago, Elra said:

Čak su i Compasu ubili 2.0 motor prije spajanja sa PSA.

I sada Jeep nema dizel motora sa 4x4 pogonom.

Opet si pobegao od priče pominjanjem segmenta iznad od onog o kojem smo svih ovih dana jedino i pričali.

 

Ali...ni tu opet nisu u pravu, i tu svoju grešku ponavljaš jer si isto tako i pre par meseci pisao. Isto si tada kukao kako Compass jadan više nema 2.0 dizel i pogon na svim točkovima...a istina je:

- umesto tog dizela i pogona na svim točkovima, postoji Compass koji ima više KS od tog dizela, više Nm od tog dizela, takođe ima pogon na svim točkovima: 1.3 4xe. Plus može da ide i samo na struju.

- takođe, opet nisu ''FCA diletanti'' jedini tako odlučili, već je u tom segmentu gde pripada Compass:

Peugeot je iz 3008 izbacio veći dizel iz ponude (2.0 sa 180 konja) i ostala je samo jedna dizel opcija - 1.5 sa 130KS. 

Toyota C-HR nema nijedan dizel u ponudi.

Novi Nissan Qashqai, koji izlazi do kraja ove godine, neće imati nijedan dizel u ponudi (slobodno onda povući paralelu i sa novim Renault Kadjar).

Volvo XC40 nema više nijedan dizel u ponudi...

 

...ali, izgleda je većina autoindustrije sastavljena od diletanata koji pojma nemaju jer svi redom izbacuju dizele i pogon na svim točkovima (na stari način), već uvode pogon na svim točkovima koristeći mogućnosti hibrida.

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

"Alfa Romeo će po ovom planu 2022. godine u svojoj ponudi pored ova dva pomenuta sportska automobila imati još pet modela, i to novu Giuliettu, Utility Vehicle u C segmentu, Giuliju (uključujući i verziju sa produženim međuosovinskim rastojanjem), Stelvio (takođe i u verziji sa produženim međuosovinskim rastojanjem), kao i Utility Vehicle u E segmentu."

 

Bice nesto od ovoga?!?

 

@N.N.

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW TRoc ima i 2.0 TDI i 4WD. Audi Q2, Mini Countryman. Je li jedan Jeep Renegade ili Compass treba da se mjeri sa svilenkastin Capturom ili pamucnim Qashqaiem? 

 

Citiram forumasa N.N.

 

Što kažete na prvog izravnog konkurenta Fiatu 500X? Mislim na VW T-Roc koji je kao i 500X isto na pola puta između B i C segmenta.

 

Recimo da ja ni 500X/Renegade, a ni ovo, ne vidim kao 100% klasu Captura. Ovo su vozila pola broja veća sa ozbiljnijim tehničkim rješenjima za one koji žele odriješiti kesu.

Zanimljivo da VW planira proizvodnju od 250k T-Roca godišnje.

 

 

Ako su diletanti bez vizije odlucili da sakate Jeep, i pri tome ostave kockastu formu sa pogonom na prednju osovinu, zasto Fiat nije dobio crossover verziju Compasa? 

 

Mene Jeep licno ne zanima, niti cu ikada kupiti neki model Jeepa, ali bih rado kupio Fiat crossovera 2.0 Multijet. 

 

Diletanti su FCA doveli na grane da mi mozemo sada da raspravljamo da li je bolji Argo ili Gol ili Onix. A u Evropi, da li je opravdano ostaviti Jeep bez TD i 4x4 pogona? 

 

A FCA ako misli da gurne Jeep u premium segment mora imati sve sto bar ima jedan Q3, TRoc, X1, GLA/B, Q2, Mini Countryman. 

A svi oni imaju i imati ce dizel od 150-200 KS i 4x4 pogon. 

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, Elra said:

VW TRoc ima i 2.0 TDI i 4WD. Je li jedan Jeep treba da se mjeri sa svilenkastin Capturom ili pamucnim Qashqaiem?

- Pričali smo o B-SUV i B-Crossoveru jer si napisao, citiram: ''FCA godinama nije bio spodoban da napravi SUV B njihov problem.''

Na argument da postoje Fiat 500X i Jeep Renegade baš kao primeri takvih automobila, prvo si rekao da oni i nisu B...na kraju ipak priznao da jesu.

Dakle, ono što si rekao u prvom citatu je bilo pogrešno.

 

- Onda si rekao, citiram: ''FCA diletanti ukidaju 4WD pogon, ukidaju 2.0 dizel, ubijaju dobar dio prodaje i Renegadea i 500X.''

Pošto su oni diletanti, a ostali valjda nisu...zamoljen si da zato nabrojiš koliko to drugih modela (u tom istom segmentu kojem pripadaju 500X/Renegade), imaju 2.0 dizel u ponudi i pogon 4x4. Čak ti je data i lista prvih 15 po prodaji u Evropi da ti bude lakše nabrajanje.

Umesto da ih nabrojiš pobegao si sa svojom pričom u segment iznad. Pobegao si u ono o čemu nismo uopšte ni pričali jer znaš da većina od 15 najprodavanijih modela u segmentu kojem pripadaju 500X/Renegade, takođe nemaju 2.0 dizel i pogon 4x4. Namerno si izbegao, i izbegavaš i dalje da kažeš da većina nema takav dizel i 4x4 pogon.

Dakle, i to što si rekao u drugom citatu nije tačno, odnosno jedino može biti tačno da su FCA diletanti kao i većina autoindustrije jer su svi oni u tom segmenti izbacili 2.0 dizel i 4x4 pogon, a neki ga nikada nisu ni imali kao opciju.

 

- Plus, praviš se slep da ne vidiš kako FCA i dalje ima u B-SUV/B-Crossoveru segmentu auto sa pogonom na svim točkovima. Pričao si kao da posle izbacivanja 2.0 dizela više nema auta sa pogonom na svim točkovima. Isto kao što to ne vidiš ni u segmentu iznad.

Istina je da postoji Renegade 4xe i Compass 4xe, oba imaju pogon na svim točkovima, oba imaju više KS i više Nm od nekadašnje dizel varijante...i oba mogu da idu i samo na struju.

Ko bi sa više od 2 grama mozga kupio dizel sa mnogo manje KS, manje Nm, većom potrošnjom, skupljom registracijom jer više zagađuje, i koji ne može da ide samo na struju...kad je 4xe varijanta tek malo skuplja od njega (zbog podsticaja), a ima više KS, više Nm, manje troši, bolje ide, jeftinija je za registraciju i može samo na struju??? Ko bi to onda kupio?

 

Da...ti bi kupio. I, možda još jedno 50 vas takvih...ali vas ima nedovoljno da se takav auto pravi. I, to nije procena samo FCA, nego i većine autoindustrije u tom segmentu.

Ako nije to procena svih njih već samo onih diletanata u FCA, reci onda više koji sve automobili od 15 najprodavanijih u tom segmentu imaju 2.0 dizel sa 4x4 pogonom? Nabroj ih barem 8...eto, to je većina od prvih 15. Ipak...džabe ovo tražim već treći put jer nećeš da napišeš jer bi tim nabrajanjem sam sebe demantovao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

Istina je da dizela nema radi CO2 i moguće dodatnih komplikacija u proizvodnji zbog mehaničkog 4x4.

 

No stvarna potrošnja će određenom krugu korisnika, koja radi dosta kilometara u jednom danu i u jednom navratu, biti dosta manja sa dizalom nego sa PHEV pogonskom grupom.

 

Neke stvari su se od izlaska 500X dosta promijenile. Većina novih predstavnika SUV-ova B segmenta je dosta narasla. Recimo Captur II i 2008 II. Sličnu politiku prate Ford Puma i Škoda Kamiq. Možda sam još koga zaboravio 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, N.N. said:

No stvarna potrošnja će određenom krugu korisnika, koja radi dosta kilometara u jednom danu i u jednom navratu, biti dosta manja sa dizalom nego sa PHEV pogonskom grupom.

Tačno.

 

Fora je što B-SUV/B-Crossoveri postaju nova normalnost za mali gradski automobili - postaju zamena za klasični B segment.

Kad je već tako, to onda znači da oni retko izlaze iz grada, i 50-60 kilometara koje plug-in hibridi u tom segmentu mogu da pređu samo na struju (brzinom do 130 km/h ili malo manje) im je u najvećem broju slučajeva dovoljno za gradsku kilometražu tog dana. Dovoljno i po pitanju broja kilometara i po pitanju performansi. Nije im uvek dovoljno, nije im dovoljno svih 365 dana godišnje...ali skoro svaki dan jeste.

 

Naravno, kad izađu van grada tu im je motor SUS, a onda će taj auto biti manje ekonomičan od čistog benzinca (i naročito dizela) jer tegli veću masu zbog baterija i elektromotora.

Ali, B-SUV/B-Crossoveri sve manje i manje idu igde van grada jer postaju nova norma za mali gradski auto. O tome je pre neki dan pričao i Luca de Meo (šef Renault Group) u ovom intervjuu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li Jeep treba porediti sa plasticnim Renolom, Nisanom, Daciom (Daster dCi 4x4 postoji) ? Sa Citroenom C3, Kiom Stonic...?

Ili ga treba porediti sa VW, Audijem, Škodom, MB, Minijem, BMWom? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

Ima jedna analiza. Za automobile B-segmenta, klasični B, je PHEV tehnologija preskupa. Kod njih je isplativije ići na BEV. Svi skoro imaju tu strategiju. PSA, čak FCA prije spajanja sa PSA je sama razvijala takve automobile, a sad i Renault sa CMF-B ide u tom smjeru. Neki skuplji ili veći modeli B segmenta, neki SUV modeli, imaju možda smisla sa PHEV tehnikom. No stvar je što se na jednoj platformi baš ne isplati imati previše različitih tehničkih rješenja, pogotovo ne u istoj tvornici.  Sve to komplicira i poskupljuje proizvodnju.

 

Morati ću negdje naći videa od strane ZF-a. Oni su to jako lijepo objasnili. Samo CEO Stellantisa se ne slaže sa njima, on ima plan skroz ukinuti PHEV opciju.

 

 

@Elra

 

Svaki proizvođač napravi analizu tržišta. Gleda se koje tržište je najvažnije i što ide. Činjenica je da sada u dosta zemalja potražnja za PHEV automobilima veća od proizvodnje. Dio toga je i radi subvencija. Činjenica je isto tako da je Jeep tu za većinu tih tržišta dobro pogodio sa 4xe modelima. I to je to. Kraj priče.

 

Naravno Stellantis možda napravi neke druge analize i planove no puno toga ovisi što će biti sa Euro 7 kojeg EU birokrati guraju na 2025. To će biti kaos ako se izglasa. Konačno zbogom dizelima, a moguće i benzincima osim možda za neke tipove hibrida. I sad mi reci. Tko bi pametan sada 2021. uvodio novi motor kada mu je zadnji dan za prvu registraciju 31.12.2024.? Tko bi to bacio pare u vjetar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar se 2.0 nije mogao doraditi? Ako je mogao 2.0 TDI, GM 2.0, BMW 2.0, Mazdin 2.2, MB OM654...? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Ko je od njih ''doradio'' 2.0 dizel za B-SUV/B-Crossover (isplativost u autima za te pare)? Hoćeš li već jednom napisati ko od 15 najprodavanijih u B-SUV/B-Crossover u Evropi u 2021. godini ima 2.0 dizel i 4x4 pogon?

  1. Renault Captur
  2. Volkswagen T-Roc
  3. Peugeot 2008
  4. Dacia Duster
  5. Hyundai Kona
  6. Ford Puma
  7. Volkswagen T-Cross
  8. Opel/Vauxhall Crossland X
  9. Seat Arona
  10. Kia Niro
  11. Škoda Kamiq
  12. Citroen C3 Aircross
  13. Jeep Renegade
  14. Fiat 500X
  15. Nissan Juke

Koji sve automobili od ovih 15 najprodavanijih u Evropi ima 2.0 dizel i pogon 4x4?

Taj segment inače ima preko 30 modela u ponudi u Evropi...ovo je prvih 15 po prodaji.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW TRoc ima, jedini pravi konkurent 500X i Renegade. 

Hyundai Kona 1.6 ali u kombinaciji sa baterijama, 130 KS. 

 

Duster 1.5 dCi, ali sa 107 KS, 4x4.

 

I da li Jeep treba da ide u listu sa Croslandom, C3, Aronom, Karokom i ostalim plasticarima. 

Ako je ovo redosljed prodaje u segmentu onda pozicije 500X i Renegade dovoljno govori o FCA diletantima koji su vodili kompaniju. 

 

I 2.0 motor se ne doradjuje samo za 1 segment, ali su FCA diletanti maksimalno dobacili do C segmenta u kojem mogu ptodati vise od 20000 komada godisnje. 

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...