Jump to content
FAS Goran
N.N.

Novi FCA biznis plan / Stellantis planovi

Recommended Posts

VAG do dana današnjeg muku muči u Sjevernoj Americi. Profita nema pa nema. Dobar dio 2000ih je slično bilo u Europu. Njima da nema Kine bi odavno bili mrtvi.

Moja je procijena da će dugoročno svi ne kineski proizvođači u Kini "prdnit u rosu".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, da,  da...  I onda onako na samrti štanca nove modele sa snagama od 90-400ks...  Pričam napamet.   Dok eto Fiat super stoji a novih modela u zadnjih  10godina..   koliko? 

Nemam  nameru da se raspravljam ali pričam ono što vidim.  

Šta trenutno fiat nudi?  Prastari 500koji se nekako i prodaje,  zaboravljeni 500L i Tipa kojeg su Turci finansirali. Alfa koliko?  2.5modela.  A ikona Lancia? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Elra said:

Katastrofalno vodjenje kompanije u zadnjih 20 godina. Danas jedan Evropljanin nema šta da kupi od FCA, a da je u trendu sa savremenim automobilskim tokovima (B, C, D segment i svi prateći podsegmenti). 

U tih 20 godina koje pominješ ulazi i ono doba kada je Fiat grupacija (Fiat/Lancia/Alfa) imala mnoštvo modela u ponudi za evropljanina, a ulazi i ovo aktuelno doba sa (pre)malo modela...ispade da po tebi jednako ne valja ni jedno ni drugo. Ne treba robovati naučenom u ono doba kad su se tek počeli kupovati Auto-Magazini, pratiti Net. To što smo tada naučili o auto-tržištu danas više ne važi. Ne važi ni po pitanju segmenata koji se najviše prodaju (jer sada SUV/Crossover dominira), ni po pitanju značaja tržišta na kojima se auti prodaju (gde je bila Kina pre 10-20 godina), ni po pitanju tehnologije (benzin/dizel/struja). Trostruko ne važi više.

 

Nekada je evropski kupac bio najvažniji za fabrike automobila, njemu se ugađalo, za njega se pravila ponuda modela. Nekada je uspešnost fabrike na evropskom tržištu dominantno uticala na opšte poslovanje te fabrike...tj. ako je proizvođač automobila bio dobar sa prodajom/zaradom u Evropi to je automatski značilo da dobro posluje generalno, i da od zarade u Evropi ima novca da stalno razvija nove modele. Važilo je i obrnuto. Međutim, danas je onaj proizvođač koji dominantno prodaje svoja vozila u Evropi nebitan igrač. On nije globalni bitan, nego regionalni proizvođač. Od prodaje/zarade na evropskom tržištu više ne može da se razvija (pogledati primere Renault-a ili PSA). Eto, Renault ima ekstra ponudu za Evropljanina (Twingo, Clio, Megan, Talisman, Captur, Kadjar, Koleos...i...i...koliko sada pogona zatvara i koliko ljudi otpušta? To je tako jer na opšti uspeh proizvođača automobila tržište Evrope više ne utiče presudno. Naprotiv...ako si previše zavistan od njega u problemima si, kao što se vidi.

 

Uostalom:

- Gde se najviše prodaje VW/Toyota/Mercedes/BMW automobila? U Evropi? Ne.

- Gde se prodaje najviše Renault/PSA vozila? U Evropi? Da.

 

Ko od nabrojanih danas ima veće probleme u poslovanju? Oni iz prve grupe, ili oni iz druge? Šta to svakome ko koristi logiku govori?

Nije FCA danas tu gde jeste zato što je slab sa ponudom u Evropi, već zato što je slab (nigde ga nema) u Kini.

 

I da ima danas ponudu u Evropi kao Renault ili PSA (u svakom segmentu barem po jedan model), opet bi FCA bio iza onih najvećih plus bi bio mnogo ranjiviji jer mu toliko prihoda sa malo zarade zavisi od Evrope. Ključ je u ujednačenosti...a, ne Evropa, Evropa pa Evropa. Prošlo je to vreme u auto-industriji.

To ne znači da FCA ne treba da pojača ponudu modela za Evropu jer je ona sada svakako preskromna, ali to nikako ne znači da treba sve baciti na Evropu jer eto...mi smo u Evropi i nama je to bitno. Pa, jesmo i jeste nama to najvažnije, ali kada fabrika treba da bira gde najviše da uloži...neće to više biti za potrebe evropskog kupca.

 

Ostaje pitanje da li je dobro trećinu (i više) prodaje baciti na Kinu. Danas to svakako jeste dobro. A, u narednih 10 godina?

Ko zna...odnosi između Kine sa jedne, i Evrope/USA sa druge strane, teško da će biti sve bolji... Koliko god su kinezima trebali evropski proizvođači automobila u poslednjih par decenija (joint-venture fabrike i kupovanje starih platformi na kojima su novi kineski brendovi pravili svoje aute), toliko im neće trebati u narednom periodu jer su u međuvremenu naučili da prave aute, a u domenu električnih automobila realno idu trenutno i ispred Evrope. Šta kad Kina bude tražila da može nesmetano da prodaje svoje aute u Evropi i preplavi tržište sa milionima komada jeftinijih automobila od evropskih, a jednako dobrih, a u EV domenu i boljih...šta onda radi Evropa? Zabrani to? Ali, ako zabrani onda nema ni njihove prodaje u Kini jer će ih jednako zabraniti. U takvoj situaciji (međusobnih zabrana) kineske fabrike su u boljoj poziciji jer im se zbog tih zabrana otvara veliki deo kolača u Kini da ga popune (koji sada drže evropski brendovi), a ne gube ništa jer ih u Evropi ionako nema pa nema. Ali, evropski/usa brendovi gube jer ostaju bez Kine...i ako im je trećina ili više prodaje (a zarade još više od trećine) bilo na tržištu gde više ni točak ne mogu da prodaju....eto velikih problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, Zvezdo said:

Šta trenutno fiat nudi?  Prastari 500koji se nekako i prodaje,  zaboravljeni 500L i Tipa kojeg su Turci finansirali. Alfa koliko?  2.5modela.  A ikona Lancia? 

Mislim da nikome nije sporna činjenica da FCA ima preskromnu ponudu modela za Evropu.

Ono gde se pravi razlika u stavovima je u tome što neko misli da popunjavanjem te rupe sve postaje med i mleko...a, neko misli da je to daleko od istine. :thumbup: 

 

Smatram da je to daleko od istine...jer se pare danas zarađuju u USA i Kini....ne u Evropi. Dokaz?

Pogledaj kako danas prolaze oni koji su kreirali svoju ponudu modela onako kako ti misliš da treba (PSA ili Renault jer oni imaju sve što smatraš da i FCA treba da ima za evropskog kupca), a pogledaj kako prolaze oni koji takođe imaju sve to (npr. VW grupacija), ali imaju i trećinu svoje prodaje (a, zarade još više) u Kini. ;) 

 

Nije zato ključ da se popuni ponuda za evropskog kupca i da nemaš ništa bitno van toga...jer onda postaješ Renault ili PSA = problemi, zatvaraš i otpuštaš.

Nije ključ ni da imaš premalo modela za evropskog kupca i sve zarađuješ od Amerike jer si onda FCA = nisi u problemima da nemaš pare kao Renault, ali ne možeš da uložiš dovoljno da brzo pratiš razvoj ostalih, tj. zaostaješ i dugoročno gledano si opet u problemu.

Ključ je da imaš ponudu modela za Evropu, ali da istovremeno pare zarađuješ u USA i/ili Kini = kao VW i ostali.

FCA će značiti popunjavanje ponude modela u Evropi (kroz spajanje sa PSA) jer već imaju USA gde zarađuju pare. Onda tako spojeni treba da ''udare'' na Kinu...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuno si u pravu ali ta rupa odnosno bunar u ponudi pre dugo traje!  Kupci Fiat grupe (mislim na Evropu)  godinama nemaju šta da kupe i okrenuli su se drugim proizvođačima. 

 

Bogu hvala Ferari se drži  ali ostatak će proći kao nekada Britanski ponosi!  Nestati ili će ih netko kupiti za šaku riže  i na poznatom brendu zarađivati pare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, Zvezdo said:

Potpuno si u pravu ali ta rupa odnosno bunar u ponudi pre dugo traje!  Kupci Fiat grupe (mislim na Evropu)  godinama nemaju šta da kupe i okrenuli su se drugim proizvođačima. 

Slažem se. Naredni bliski period je verovatno poslednja šansa da se to uradi kako treba.

Prodaja nekadašnje Fiat grupacije u Evropi i današnjeg FCA isto u Evropi:

 

1997. - 1.579.320    
1998. - 1.578.899
1999. - 1.435.494
2000. - 1.482.757
2001. - 1.423.937
2002. - 1.186.197
2003. - 1.054.095
2004. - 1.182.827
2005. - 1.047.658
2006. - 1.161.657
2007. - 1.236.947
2008. - 1.165.695  
2009. - 1.310.889    
2010. - 1.090.675
2011. - 970.339
2012. - 799.159
2013. - 736.592
2014. - 764.311
2015. - 868.597
2016. - 989.504
2017. - 1.038.283
2018. - 1.008.897
2019. - 918.617

 

Nisu samo brojevi bitni, nego i podela unutar brendova...za FCA je bolje prodati malo manje komada skupljeg Jeep-a i Alfe nego jeftinijeg Fiata i Lancie, ali najbolje je prodavati sve :D a bez novih modela to se ne može.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa je kao brend nestala, to je svima jasno, još samo da se potvrdi i knjigama. Toliko aljkavosti kao Talijani ne pravi niko. 

Prvi ja sada ne bih kupio novu Alfu jer sta uraditi sa njom za 4-5g kad to niko neće dalje da kupi. Slično je i sa npr proizvođačima smartphona, Sony može napraviti odličan flagship telefon, ali sta to vrijedi kad on vise nema upadate-a. 

Fiat grupa je sve moguće prespavala. Scenic, Meriva, RAV, Qashqai, CLS, Cayene, TCross... sve moguce nove tržišne segmente. Za to vrijeme sve sto su radili je gašenje modela... 

Pa oni nedoraslim jenkijima uvaljuju prastare reciklirane kamione za balvane. 

U Južnoj Americi su nekada bili broj 1 ili 2, sada su 3 ili 4. U Italiji nikad manji tržišni udio... 

PSA je pronašao formulu i ima širok spektar modela, vrlo dobro posluju, i dalje se šire. 

Renault je nebitan, žive na račun Nisana i Dacie. Od vlastitog razvoja jedino imaju katastrofalni EDC dsg mjenjac i nepouzdane tCe motore starije konstrukcije. 

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Mislim da nerealno (prenaglašeno loše), i u određenoj meri činjenično netačno gledaš na stvari.

 

- Kamioneti za Amere svi prave isto, da možda Ford ili drugi nisu neki vrhunac primenjenih tehničkih rešenja na takvim vozilima...

- PSA nije pronašao nikakvu formulu jer van Evrope ne postoji...extra im je ta formula po kojoj više nisu globalni nego regionalni proizvođač automobila. Koliko nije dobro zavisiti od Evrope vidi se najbolje ove 2020. godine.

- FCA je nešto prespavao to je tačno, ali nije prespavao baš sve što nabrajaš...naročito kad u to nabrajanje staviš i CLS, Cayenne :D 

Npr. koliko godina posle Fiata 500X i Jeep Renegade dolazi na tržište (u tom istom segmentu) pomenuti Volkswagen T-Cross koji baš navodiš kao primer da FCA kasni... ;) 

Ili, gde je VW-u bio small MPV kada su se u Evropi kupovali kao ludi (pre SUV/Crossover manije), pa je Fiat na to odgovorio sa 500L, a VW odgovorio kako - nikako, procenili su da su im druge stvari bitnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Zvezdo said:

Da, da,  da...  I onda onako na samrti štanca nove modele sa snagama od 90-400ks...  Pričam napamet.   Dok eto Fiat super stoji a novih modela u zadnjih  10godina..   koliko? 

Nemam  nameru da se raspravljam ali pričam ono što vidim.  

Šta trenutno fiat nudi?  Prastari 500koji se nekako i prodaje,  zaboravljeni 500L i Tipa kojeg su Turci finansirali. Alfa koliko?  2.5modela.  A ikona Lancia? 

Nije poanta u štancanju novih modela nego u tome tko gdje i kako posluje. VAG je imao ogroman tržišni udio u Europi,a  istina je da su razmazili Nijemce samo zato što ih je Kina pokrivala. Njika su profit donosili samo VW i Audi, a svi ostali brandovi gubitak. Pa opće je poznato da je Seat preko 20 godina bio u minusu i to sve dok ih nije preuzeo, pazi sad ovo, Talijan Luca de Meo. Toliko o talijanskoj aljkavosti o kojoj priča @Elra.

 

Njima su najveći neprijatelji oni sami. Zašto? Pa zato što ne kupuje svoje automobile i kad ih imaju u ponudi. Uvijek im je Nijemac bolji. To nikad nije i nikad neće biti slučaj kod Francuza gdje je prodaja njemačke premium trojke često bila na razini statističke greške, a često ništa bolje nije prolazio ni VW. 

1 hour ago, neshaoct said:

 

Npr. koliko godina posle Fiata 500X i Jeep Renegade dolazi na tržište (u tom istom segmentu) pomenuti Volkswagen T-Cross koji baš navodiš kao primer da FCA kasni... ;) 

Ispravio bih te. FCA stvarno nema predstavnika u T-Cross klasi. Renegade i 500X su više pandani T-Rocu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, N.N. said:

Ispravio bih te. FCA stvarno nema predstavnika u T-Cross klasi. Renegade i 500X su više pandani T-Rocu. 

 

Meni je nekako to ostalo ovako podeljeno kad su VW modeli u pitanju:

- Polo podignut da bude SUV postaje - Seat Arona, Škoda Kamiq, VW T-Cross.

- Golf podignut da bude SUV postaje - Seat Ateca, Škoda Karoq, VW T-Roc.

- Passat podignut da bude SUV postaje - Seat Tarraco, Škoda Kodiaq, VW Tiguan.

- Još veće od toga - VW Touareg.

 

Ne ide tako? :D 

Ili je to ona priča da se B-SUV zbog svoje brojnosti i popularnosti faktički razdvojio u dve grupe modela: jeftiniji i skuplji?

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luca De Meo je izuzetak koji potvrdjuje pravilo. Kakvi su Talijani aljkavci najbolje pokazuje F1 tim Ferarija u godinama nakon Browna, Toda i Schumachera. Arivabene, Binoto i ostali da ne kažem šta.

Fiat nije mogao da ga plati koliko vrijedi i on je otišao dalje.

2 hours ago, neshaoct said:

@Elra

 

Mislim da nerealno (prenaglašeno loše), i u određenoj meri činjenično netačno gledaš na stvari.

 

- Kamioneti za Amere svi prave isto, da možda Ford ili drugi nisu neki vrhunac primenjenih tehničkih rešenja na takvim vozilima...

- PSA nije pronašao nikakvu formulu jer van Evrope ne postoji...extra im je ta formula po kojoj više nisu globalni nego regionalni proizvođač automobila. Koliko nije dobro zavisiti od Evrope vidi se najbolje ove 2020. godine.

- FCA je nešto prespavao to je tačno, ali nije prespavao baš sve što nabrajaš...naročito kad u to nabrajanje staviš i CLS, Cayenne :D 

Npr. koliko godina posle Fiata 500X i Jeep Renegade dolazi na tržište (u tom istom segmentu) pomenuti Volkswagen T-Cross koji baš navodiš kao primer da FCA kasni... ;) 

Ili, gde je VW-u bio small MPV kada su se u Evropi kupovali kao ludi (pre SUV/Crossover manije), pa je Fiat na to odgovorio sa 500L, a VW odgovorio kako - nikako, procenili su da su im druge stvari bitnije.

 

Kamione za jenkije svi prave isto, to su praistoriska rješenje, recikliranje starih tehnologija itd. Prave ih svi isto, nikakve pameti nema, samo daj metara i mase

PSA je solidno rasporostranjen po svijetu, OK nema ih u SADu, Indiji, u Kini su prvi ispali iz igre od evropskih proizvodjača, vjerovatno zbog propusta u postprodaji i lošem pozicioniranju. Napisao sam da su jedini uspješni globalni igrači VW, Toyota i Daimler. 

FCA ne uspijeva da udje u segment luksuznih premium SUV vozila i jedini je u 2019. napravio minus u prodaji (Stelvio, Levante). CLS koncept sada slijede i Kia, Hyundai, Peugeot, VW... i to je još jedan image maker način za zahtjevnije kupce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

Ako pogledaš oko na rješenja ovjesa, pogona i ponudu motora onda 500X i Renegade nisu mogli biti konkurencija T-Crossu, a niti obratno. Tu je čak Fiatov marketing odjel dobro odradio u Italiji gdje je de facto 500X bio reklamiran kao nasljednik Fiat Brava. Uostalom Small Wide platforma kakvu danas poznajemo je u pravilu za kompaktni segment i veće.

 

@Elra

 

Ram je i napravio takav comeback zato što su radili sve suprotno od toga što ti tvrdiš. Maksimalno su ugladili cestovne manire, zatim najnapredniji ADAS, pa za crash testove nova rješenja, nova rješenja za NVH... Ima toga još. I rezultat je da prodaja skače na uštrb konkurencije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svuda galame o povratku Lancia brenda,šatro PSA insistira...

 

Screenshot_20200611-141642.jpgScreenshot_20200611-141711.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat najavio dva nova crossovera za Brazil

 

fiat_SUV 2.jpg

 

Tokom prošle godine u ovoj zemlji prodato je više od 366.000 vozila najvećeg italijanskog proizvođača, što je za 12% više u odnosu na godinu pre toga. Poređenja radi, u Italiji je prodato ''samo'' 285.000 vozila sa znakom Fiata. Zato ne čudi da je Fiat najavio dva nova crossovera za Brazil, kao i ažuriranje trenutnih modela marke u ovoj zemlji. Oba nova modela će biti na platformi modela Fiat Argo, subkompakta koji se u Brazilu pravi za celu Južnu Ameriku.

 

Početkom 2021. godine Fiat planira predstaviti kompaktni crossover koji će se direktno takmičiti u klasi u kojoj u Evropi dominiraju Renault Captur, Peugeot 2008, VW T-Cross, Škoda Kamiq, Fiat 500X... Očekuje se da novi model dobije 1.0 turbo motor sa 120-130 KS. Drugi model će najverovatnije biti coupe nalik SUV-u zasnovan na prethodno predstavljenom konceptu Fiat Fastback.

 

fiat_SUV_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidio sam neka ulaganja za buduće motore  i mjenjače kod FCA. Dio ulaganja je bio ove godine.

 

- 1.5l GSE T4 MHEV
- nova generacija GME T4
- 8 brzina za prednji pogon

 

O ovom zadnjem nemam pojma što je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

https://in.reuters.com/article/fiat-poland/update-1-fiat-chrysler-to-invest-2-bln-euros-in-poland-says-deputy-pm-idINL8N2J91JA

Fiat Chrysler to invest 2 bln euros in Poland, says Deputy PM

Quote

 

WARSAW, Dec 29 (Reuters) - Italian-American automaker Fiat Chrysler will invest 2 billion euros ($2.45 billion) in its plant in Tychy, Poland, Deputy Prime Minister Jaroslaw Gowin said on Tuesday, in a move that will see new hybrid and electric models produced at the factory.

 

The investment comes as a boost to emerging Europe’s largest economy, which is hoping a switch to electric vehicles can help its auto sector catch up with regional rivals including the Czech Republic and Slovakia.

 

“Modern, hybrid and electric cars of the Jeep, Fiat and Alfa Romeo brands will start to leave the factory in Tychy in 2022,” Gowin wrote on Twitter.

 

Fiat Chrysler, which is planning a $38 billion merger with French rival PSA to create the world’s No.4 carmaker, said in a statement the early preparations for the expansion and modernisation of the plant started in late 2020.

 

The plant in Poland’s industrial southern region of Silesia is one of the company’s largest and currently employs around 2,500 people.

 

Fiat Chrysler confirmed that new hybrid and electric Jeep, Fiat and Alfa Romeo models would be built in Tychy.

 

It said the aim was to start mass production of the first of the three new passenger car models for the group’s brands in the second half of 2022.

 

In its 2018-2022 plan, FCA pledged to invest 9 billion euros in electrification as part of investment plans totalling 45 billion.

 

Evo i službenog FCA videa gdje su objavili ovu vijest:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N.

 

Ta fabrika je realno morala dobiti investiciju nakon što je novi 500 prebačen u Italiju, a Panda verovatno postaje nešto poput Centoventi koncepta, što znači da ga ta fabrika ne može praviti onakva kakva je bila. Zato je bilo ili katanac, ili ulaganje. Fiat je verovatno iskoristio i jaku želju vlade Poljske (nakon što su izvisili pre par godina za JLR fabriku koja je otišla u Slovačku, a i generalno se Poljska nije proslavila sa privlačenjem investicija kod finalista u automobilskom sektoru u poslednjih 10-20 godina) da pojača svoj postojeći auto sektor uz određene subvencije. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čini se da Poljaci direktno daju 186 milijuna eura. Isto tako je ovo dio posebne ekonomske zone Katowice:
https://www.invest-ksse.com/ksse-1161

 

Ne znam kakvog ovo ima utjecaja ali čini mi se da je ugovor potpisan od tri strane, FCA, poljska Vlada i KSSE.

 

Inače nekako sumnjam da u direktno tvornicu ide cijelih 2 milijarde eura. Mislim da tu Talijani računaju sve i svašta. Možda sam u krivu.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...