Jump to content
FAS Goran
N.N.

Novi FCA biznis plan / Stellantis planovi

Recommended Posts

Problem je što mi koji smo nekada imali Fiat vozila, više nemamo šta da kupimo, govorim o polovnim vozilima, malo je onih koji razmišljaju o kupovini novih. Limuzina D segmenta ne postoji, SUV C i D segmenta ne postoji, Tipo je još mlad, Punto ne postoji, ponuda Giuliete je još uvijek loša. Dalje, enterijer Giuliete ne može da parita 308ici druge generacije a da ne govorimo o V40 npr ili A3. To je tako loše uradjeno.

Jeep i druge američke drlije mene ne zanimaju, tako da nam se valja okretati francuzima i njemcima kao alternativi. Po tvojoj logici (slijediš FCA logiku), svi će propasti i povući se ostaće samo njemački proizvodjači koji će pokrivati sve klase. 

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Nije to FCA logika. To je logika svih. Samo u našim medijima, pa i ne samo našim nego u većini auto moto medija, se prenesu polovične ili još češće iskrivljene informacije.

Trebalo bi gledati financijske izvještaje i jedan na jedan pitanja i odgovore sa investitorima. Sve je to javno dostupnu uključujući transkripte. 

Zatim bi trebalo proučiti i buduće regulative.

 

Kada se sve to sagleda nije čudno da vjerojatno osim Hyundai i možda Fiata sa 500 nitko neće raditi novi automobil u A segmentu. 

 

Isto tako nedavno reče CEO VAG-a da sa trenutnom propisima o CO2 i sa dostupnom tehnologijom uključujući kalkulacije za napredak možemo očekivati da u Europi ne bude u ponudi A i B segmenta automobila. Jer kaže on tko je voljan plaćati 8000 eura više za početni model u usporedbi sa sadašnjom situacijom.

 

Onda kaže CEO BMW-a. Planiramo u budućnosti nuditi manje opcija motora i manje modela u Europi. Ovo stanje nije održivo.

 

Nego jesi pogledao gostovanje Mate Rimca kod Ace Stankovića? Ako i jesi čini mi se da se nisi fokusirao na najvažnije. Sa trenutnim (sporim) napretkom tehnologije i budućim regulativama budućnost auto industrije nije svjetla. Vlasništvo automobila bi mogla postati privilegija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam gledao, a i ne želim jer mislim da elektro pogon nije budućnost, samo prelazni period. Budućnost mogu biti F-CEll vozila. Ali, FCA se mora uključiti u trendove, sada kaska.

Elektrifikaciju guraju neke interesne grupe a svi znamo da je u praksi elektrifikacija vozila neodrživa. Osim ako nasilno ne smanje broj vozila (a to će se raditi cijenom, npr). Nego, nas obične ljude niko neće ni pitati.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

E tu se ne bih složio. Mislim da je elektrifikacija korak naprijed. No treba razlikovati elektrifikaciju od električnih vozila. EU28 nažalost sa propisima sve više gura električna vozila. Čini mi se da su trenutno standardi za 2030. onakvi kakvi su trebali biti u 2040.

Ključ je u baterijama. Na tragu smo nečeg novoga, nova kemija. Samo kako to i kada staviti u masovnu proizvodnju. 

 

Drugi problem je WLTP. Kao što znamo po NEDC su bile specijalke za homologaciju, jedna za svaki motor. Sada je problem što za svaki paket opreme i svaki motor, znači za sve kombinacije, ide odvojena homologacija plus za sve homologacija putem RDE što je na cesti. Sam proces homologacije je višestruko poskupio. Zaboravio reći da je odvojeno po veličini gume.

Samim tim je izvjesno, a od nekih i najavljeno, da će biti manje motora i manje paketa opreme na izbor. Oni manje popularni će se vrlo lako moguće ukinuti.

 

U SAD-u je sličan postupak već dugo. Na kraju je službeni podatak potrošnje za najrastrošniju izvedbu. Uz to za svaku verziju ide poseban crash test. To sve košta pa je tako u Americi slučaj da masovni brandovi idu sa 2 motora u ponudi, a 3 ako je treći hibrid. To je neko pravilo. Kod premium proizvoda isto tako maksimum 3 motora. A znaš i sam koliko ih je u Europi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tek kada u moto sport uđu el vozila, tek tada počinje vrhunski razvoj svih timova i modela, a koliko pratim a ne pratim baš nešto, neki bitni šampionati u el vozilima ne postoje, ako postoje demantujte me.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa postoji Formula E,jako zanimljiv sampionat,dosta ulozeno i dosta dobrih vozaca ima

Znaci u Italiji Fiat Panda i Lancia Ypsilon su najprodavaniji modeli,tj mali gradski auti,e to mora Fiat da radi i u citavoj evropi,da akcenat bude na bas tim modelima,pa cak i kod nas,mislim da se u Srbiji Ypsilon i ne proizvodi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Rekao sam ti da je to loš izvor.

 

 

No je li postoje slične mogućnosti? Postoje no svakako ne Punto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

E una crossover Fiat? "Ci stiamo lavorando. Una crossover media, pensata per la famiglia. Magari anche a sette posti. Ma è ancora presto per parlarne.

Ovaj navodno reče srednje veličine. To nije Punto kojeg su ubili, ali će ga znajući FCA vratiti kroz par godina. I na drugim mjestima se piše o novoj uvodnoj Alfi B segmenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekao sam da nisu pouzdani, a uz to spomenuli su što nitko drugi nije.

 

Što smo saznali iz Ženeve? Mogli bi vidjeti Alfine SUV modele u B i E segmentu. Dogodine u Ženevi novi električni Fiat 500 sa ciljem od 50 000 jedinica godišnje. Tonale nije zamjena za Giuliettu. Fiat 120 je samo koncept... No mogao bi se odraziti na druge modele. Ima vjerojatno i drugih stvari koje sam zaboravio. 

 

Ja za Alfin SUV B segmenta, tj. da se intenzivno ramišlja o njemu, znam nekih 12 mjeseci. Meni to nije ništa novo. No to i dalje nije siguran model.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali Tonale nije taj B segment SUV? Tonale je C-SUV ako sam ja dobro razumeo, a i mnogo mi velik za B :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, horvat said:

Ali Tonale nije taj B segment SUV? Tonale je C-SUV ako sam ja dobro razumeo, a i mnogo mi velik za B :D 

Da on je C-SUV. 4.50 sa 1.60, a širinu ne znam. Brojke su naravno okvirne ali dali su ih u intervjuima i ljudi iz Alfe. Platforma je naravno nastavak priče na Jeep Compass i ostale srodne modele. Biti će nekih preinaka.

 

Kako je bilo raznih intervjua tako je glavni menadžer Alfe za Europu, a ona je Roberta Zerbi, rekla kako razmišljaju o zamjeni za MiTo jer su ženski kupci jako bitni, no da sigurno neće biti 3 vrata jer žene imaju djecu.
Zatom je rekla da se radi na modelima ispod Tonalea odnosno poviše Stelvia. Ovo možemo protumačiti dvojako ako ne i trojako. :D  Ali neki su to preveli kao da se radi na B i E SUV-u. Ja bih rekao da je to tako no možda možemo ubaciti Giuliettu i E-SUV. 

 

Svakako je zanimljivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Tom potpuno električnom platformom VW je planirao involvirati ostale proizvođače koji bi mogli koristiti tu platformu za svoje električne modele. Potencijalan partner VW Grupe mogla bi postati i korporacija Fiat Chrysler Automobiles, koja se nastoji okrenuti tržištu potpuno električnih automobila, ali i plug-in hibridnih vozila, pa je možda i jedno od rješenja upravo suradnja s najvećim svjetskim proizvođačem vozila. 

FCAu za električna vozila ne bi trebao bolji partner od VW https://www.tportal.hr/autozona/clanak/struja-je-in-vw-grupa-planira-izbaciti-cak-70-novih-modela-elektricnih-vozila-do-2028-foto-20190313 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Mislim da je u ovom trenutku Peugeot taj.

Imamo izjave prvog čoveka FCA iz Ženeve, a i prvog čoveka PSA. Čim su Mike Manley i Carlos Tavares javno rekli bez mnogo okolišanja (naročito je prvi čovek PSA bio direktan), to onda znači da su van javne scene dogovorili verovatno već dosta toga kad su bili spremni i javno izaći sa određenim informacijama.

 

Prvi čovek PSA je pre neki dan u Ženevi rekao: ''Volimo razgovarati sa ljudima koji traže dogovore. Kombinacija FCA-e i PSA-e, iz perspektive volumena, imala bi smisla. Zajedno bismo proizveli gotovo devet miliona vozila godišnje, dajući im snagu da se takmiče sa VW-om, Toyota Motor Corp. i alijansom Renault-Nissan na način na koji to sami ne mogu.''

Nije sad u ženevi bilo prvi put da on pominje FCA. I prošlog leta je rekao ovo: ''Nisam unapred fiksirao FCA ili bilo koju drugu grupu, ali iz FCA su nekoliko puta već rekli da PSA nije njihov pravi potencijalni partner. Mi smo otvoreni za sve predloge, ali za dogovor trebaju dvoje.''

 

Iz ove dve izjave i vremenskog perioda između njih, vidi se lako ko se kome nudi, a ko ''tvrdi pazar''. :)

Ali, očigledno je FCA od stava ''niste vi za nas'' u Julu 2018. godine, došao prošle nedelje u Ženevi do stava da može ''svaki dogovor koji bi Fiat učinio jačim''. Mislim da je u ovome i ključ tog oklevanja do sada od strane FCA, i da namerno nije rečeno ''FCA učinio jačim'', nego baš Fiat.

Kao što znamo, u Evropi Fiat stoji slabije od PSA, i možda su se iz FCA bojali da bi PSA ''progutao'' Fiat kad je u pitanju ponuda modela u slučaju najšire saradnje između dve grupacije. Možda će zato i ključ u eventualnom dogovoru između PSA i FCA biti u definisanju buduće ponude Fiata u Evropi, i otuda baš namerno isticanje od strane prvg čoveka FCA da može svaki dogovor ''koji bi Fiat učinio jačim''. FCA sigurno ne želi da Fiat postane kao Opel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.quattroruote.it/news/industria-finanza/2019/03/19/gruppo_psa_pronti_a_nuove_alleanze_anche_con_fca.html 

 

Moguća je alijansa PSA-FCA

 

Za Fiat brend bi ovo bio poklon. PSA zna kako se prave dopadljivi i profitabilni masovni modeli u klasama B i C, a to je ono što Fiat nema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadnjih dana ili tjedana je FCA imao druženja sa dilerima u Milanu gdje su im otkrili određene planove.

 

Što se tiče Fiata to su:

  • unaprijeđeni 500 sa novim motorima i jako puno ADAS-a
  • 500X u S aromi
  • novi Fiat B segmenta
  • Tipo MCA sa novim 10.25" infotainmentom
  • "Tipo" SUV

 

Bilo je i priče vezano za Alfu. Naravno ono što se još ne zna je zanimljivo. Povratak u B segment. Isto tako govore da je Giulia Coupe spremna, samo se čeka pogodan trenutak. Ja bih na ovo dodao da ako je riječ o GTV-u da sigurno još jedno dvije godine neće imati spreman V6 sa 650 KS.

 

Inače ne bih ovo pisao. Ne ovoliko i ne ovoliko detaljno no na nekim blogovima i to onim talijanskim je počeli "curiti". I to ne bi bio problem da ja nisam originalni izvor. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto industrija na prekretnici?

 

Fiat_Concept_Centoventi_01.jpg

 

Samo retki tradicionalni proizvođači automobila preživeće veliki tehnološki poremećaj po pitanju pogona, načina vožnje i prodaje budućih vozila.

Fiat-Chrysler Automobiles je ''kuća marki'' i to im obezbeđuje da će oni biti jedan od retkih tradicionalnih proizvođača automobila koji će preživeti poremećaje u automobilskoj industriji zbog porasta električnih i autonomnih automobila, izjavio je glavni izvršni direktor FCA-a Mike Manley za ugledni ''Bloomberg''. Manleyjeva, kao i vizija njegova legendarnog prethodnika Sergia Marchionnea, bazira se na stavu da prepoznatljivi brendovi kao što su Jeep, Alfa Romeo i Maserati daju italijansko-američkoj kompaniji prednost pred proizvođačima za masovno tržište.

 

Manley, 55-godišnjak koji je nasledio Marchionnea u julu 2018., nekoliko dana pre njegove smrti, pod pritiskom je da učini preokret u neprofitabilnom poslovanju u Aziji i preoblikuje svoje evropske operacije usred ogromnih ulaganja potrebnih za uvođenje Fiat-Chryslera u eru električnih vozila i nove usluge mobilnosti. ''Sto posto sam siguran'' da će Fiat-Chrysler moći da preživi jer ''smo u osnovi kuća marki'', rekao je Manley u intervjuu prošlog meseca u sedištu kompanije u Torinu za novu biografiju preminulog Marchionnea.

 

U svom poslednjem intervjuu u januaru 2018. u njegovoj vili u Mičigenu, Marchionne je predvideo da proizvođači automobila imaju manje od decenije da se ponovno izmisle ili da rizikuju da postanu roba u potresu kada su u pitanju pogoni, način vožnje i prodaja budućih vozila. Prema Marchionneu, automobilska industrija će se podeliti na segmente, a premium brendovi će uspeti da zadrže svoje mesto, dok će se ostali proizvođači - kada je u pitanju segment jednostavnog transporta - boriti s napadima ''razarača'' kao što su Tesla i Googleov Waymo, rekao je tada Marchionne. Upozorio je da je istoimeni brend Fiat više izložen riziku da postane ''robom'' unutar portfelja proizvoda Fiat-Chryslera.

 

Markione-Menli.jpg

 

Manley je u intervjuu izjavio da veruje da Fiat ima budućnost, navodeći uspeh njihovog legendarnog modela 500, koji je nakon decenija na tržištu srušio rekord po pitanju isporuka. ''Naše robne marke su pokazale da će moći da prežive'', rekao je Manley. Pietro Gorlier, koji vodi Fiat-Chrysler u Evropi, ponovio je Manleyjev stav u odvojenom intervjuu za knjigu o Marchionneu u svojoj kancelariji Mirafiori u Torinu. On vidi italijansku marku koja ima svetlu budućnost u Evropi sa svojom porodicom 500, što uključuje 500X SUV, kao i uz razvoj ''koncepta mobilnosti''.

 

Na sajmu automobila u Ženevi u martu Fiat je predstavio prototip Centoventi, električni automobil na baterijski pogon koji klijenti mogu da u potpunosti prilagode i koji bi mogao da bude Fiatov odgovor na usluge mobilnosti u gradovima kao što su robotaksiji ili pružaoci usluga u vožnji poput Ubera ili Lyfta, prevozeći putnike korišćenjem automobila ljudi koji nisu klasični taksi prevoznici. Manley je u poslednjih nekoliko nedelja nagovestio da je Fiat-Chrysler otvoren za istraživanje načina saradnje ili čak spajanja sa drugim proizvođačima automobila. Počeli su novi razgovori sa PSA Grupom oko zajedničkih ulaganja, rekli su ljudi upoznati sa tom temom. Na pitanje da li je Fiat razgovarao sa francuskim proizvođačem automobila o dogovoru, Manley je to odbio da komentariše.

 

Izvršni direktor Fiat-Chryslera dao u zajednički intervju sa finansijskim direktorom Richardom Palmerom za knjigu ''Sergio Marchionne'', koja će biti objavljena na italijanskom jeziku, a izdavač je ''Sperling&Kupfer''. Knjiga je otkrila da su Palmer i Manley kandidati koje je predsednik Fiat-Chryslera John Elkann planirao da predloži upravnom odboru 21. jula 2018. godine, nakon što je saznao da se Marchionne više neće vratiti nakon operacije koju je imao nekoliko nedelja ranije. U tim dramatičnim satima Palmer se povukao iz trke, otvarajući put šefu Jeep-a, Fiatovoj najvrednijoj poslovnoj jedinici. Tako je Elkann predložio Manleyja, koji je vodio preporod u Jeep-u, gde je prodaja porasla sa 300.000 u 2009. na više od 1.6 miliona prodatih komada u 2018. godini. Palmer je odbio da komentariše to pitanje. Palmer, koji je ostao na mestu finansijskog direktora i imenovan je u upravni odbor, blisko sarađuje sa Manleyjem i Elkannom na strategiji Fiat-Chryslera. On takođe ima novu odgovornost za spajanja i preuzimanja. Palmer je izjavio da su svi koji su radili sa Marchionneom ''obogaćeni'' tim iskustvom. ''Marchionne nije sebe smatrao izvršnim direktorom, nego se smatrao popravljačem (fixerom). Mrzio je dugo donošenje odluka oko nekog pitanja, samo je želeo da ga reši.'' Za finansijskog direktora Marchionneovo nasleđe je inspiracija. ''Govorio je da je rukovodstvo privilegija i osećao je odgovornost za rad tima i za celu organizaciju'', rekao je Palmer.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat u narednih 5 godina ulaže 4 milijarde dolara u Brazil

 

fiat f 11111.jpg

 

''Fiat-Chrysler Automobiles'' (FCA) planira u Brazilu investicije u vrednosti od 4 milijarde dolara u narednih 5 godina, saopštio je taj proizvođač automobila. To je za skoro pola milijarde više nego što je FCA prvobitno hteo da uloži u najveću zemlju Južne Amerike, piše ''Auto News''. Kako je naveo izvršni direktor kompanije, Majk Menli, novac će između ostalog biti utrošen i na povećanje kapaciteta fabrike u kojoj se izrađuju vozila marke Jeep u Brazilu, i to sa sadašnjih 250.000 na 350.000 hiljada godišnje. Pored toga, FCA planira da u Brazilu izgradi novu fabriku u kojoj bi se sklapali efikasniji turbo motori. Takođe, u planu je lansiranje 15 potpuno novih ili restilizovanih modela marke Fiat u periodu do 2024. godine, kao i najmanje 10 novih modela brendova Jeep i Ram.

 

''Želimo da osiguramo da brend Fiat ostane snažan na brazilskom tržištu, jer je ta marka veoma važan deo našeg ukupnog poslovanja u Brazilu'', kazao je Menli. Brazil je veoma bitno tržište za FCA jer je to jedina zemlja izvan Severne Amerike gde je kompanija ostvarila profit u prvom kvartalu 2019. godine. Osim toga, Fiat je godinama unazad izuzetno jak u Brazilu, a bio je vodeći auto-brend po prodaji duže od jedne decenije, sve do 2015. godine. Italijanski proizvođač u ovoj zemlji ima fabriku u kojoj izrađuje motor i menjače, kao i 8 modela automobila. Ukupni kapacitet pogona je 800.000 vozila i 1.1 milion motora i menjača godišnje. U Brazilu se takođe proizvode dva modela marke Jeep - Renegade i Compass.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.autossegredos.com.br/segredos/flagra-nova-picape-fiat-projeto-281-ja-circula-com-carroceria-definitiva/ 

 

Brazilci spremaju novi model

 

A Argo je dobio i Trekking verziju 

Šteta što Argo nikada nije došao na evropska tržišta.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...