Jump to content
FAS Goran
N.N.

Novi FCA biznis plan / Stellantis planovi

Recommended Posts

19 hours ago, horvat said:

Slazem se, ali zasto ne moze da ide u paraleli? Ne vidim zasto Alfa Giulia/Stelvio uticu na to da Punto ne dobija zasluznog naslednika recimo... 

 

Kontam s neke druge strane mozda, zasto je Punto ubijen. Kad imas da pazaris Tipo za 10.990, zasto bi ti isti brend nudio manji auto za iste pare, a za manje pare ne mogu da idu, nema smisla... Ali opet, moje neko misljenje je da Fiatu treba da nudi normalne aute B i C segmenta, a pride od svakog da bude neki krosover/suv. 

 

Ne znam, verovatno postoji neki razlog zasto je to tako, ali mi je kao ljubitelju brenda, neshvatljivo da jedan Fiat koji postoji preko 100 godina, ne moze normalno da konkurise korejcima, koji su do prekjuce pravili komedije od automobila... 

Fiat je imao neke neshvatljive promasaje:

- Novi Bravo ponudjen u samo jednoj karoserijskoj izvedbi, sto je u C segmentu potpuno neprihvatljivo, gde su svi drugi nudili od minimum 2, pa do 4 verzije

- Croma: od trzista slabo prihvaceni hibrid hatchback&minivan&karavan u D klasi. U D klasu se ne ulazi ako ne ponudis sedan i karavan. 

- Multipla: promasen koncept minivana u minivan eri 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je ok da se eksperimentise sa nekim autima, pod uslovom da je to sve PORED regularne ponude normalnih auta (sto kazes, C segment barem 2-3 verzije itd)... Po meni gasenje regularne ponude je najveci i najneshvatljiviji promasaj od svih. Konkretno mislim na, koliko je Bravo cekao na naslednika (da kazem da je Tipo naslednik) ? Punto nema naslednika, pitanje kada ce dobiti, to je meni najveci promasaj od svega, svaki al bukvalno svaki proizvodjac ima kontinuitet u ponudi kljucnih segmenata. 

 

Mislim da je tema otisla daleko od Fiat Tipa, ali oks ajd :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo to, kontinuitet u ponudi kljucnih segmenata

Kontinuitet i postepeni razvoj odredjenog konkretnog modela u nekom segmentu (ukljucujuci i kontinuitet imena modela), asocira na postepeno usavrsavanje, na odredjenu sigurnost i manji rizik eksperimentisanja. A obzirom da automobili nisu mala investicija ni za mnogo razvijena trzista, onda je upravo taj element, smanjenja rizika, nesto sto je od znacaja za izbor. 

 

Napraviti diskontinuitet sa modelom poput Punta je stvarno zacudjujuce. Ako je po cemu bio prepoznat Fiat u poslednjih bar 20 godina, to je ovaj segment. 

Brljanje sa Bravom (samo jedna karoserijska izvedva je od sustinski kvalitetnog automobila napravila nedonosce u startu) i dozvoljavanje da taj automobil umire godinama takodje je zacudjujuce. Taj model je umro 2011. godine. Predugo se cekalo na novi Tipo, pogotovo imajuci u vidu da je u 2010-15 bio period u kojem su minivanovi dozivljavali zalazak popularnosti, a SUVovi jos nisu zavladali, pa su se standardni modeli mogli normalno prodavati.

 

I naravno, eksperimentisanje je ok, uz normalnu ponudu, kao sto kazes.

Pa i Reno je imao promasaje sa Avantime i Velsatis, kao i Pezo sa 1007 i sl.

Edited by djunis82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panda je svakako za penzije. A 500L i ne računam da postoji (godišnje ih se proda 40-50k)

Kontinuitet je ključ koji Fiat nema. Jbs meni za Chysler, RAM i Jeep, lično me ne zanimaju niti ću ikada razmišljati o kupovini jednog od tih modela. Fiat je sada na margini prodaje u Evropi, svi konkurenti su ga pretekli, modela nema, a vidimo da ih izuzev nicha modela 500 i neće biti. Fiat se danas sa Renaultom ne može porediti (do cca 2006/7 je bila druga priča) ni po jednom osnovu a pitanje je da li može FCA sa RNAM (dok još postoji).

Sve u svemu mi Evropljani, od Fiata teško da možemo očekivati neke poželjne modele u budućnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se, na moju veliku zalost je tako...Vozio sam razlicite Fiate poslednjih 8 godina i sada kada sam gledao nesto mladje, Fiat jednostavno nema sta da ponudi

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, N.N. said:

@srdjos

 

Nije jednostavna situacija. Rekao bih da je vama u Srbiji prednost što ništa u EU pa vas neke stvari "ne kače".

Mislim na najnovije eko norme, zatim sve one sustave poput AEB i slično, a koji će skoro biti standard na svim automobilima u EU. To će naravno u startu dodatno dići cijenu.

 

To je prednost ali skoro sve ostalo je mana :)

 

Otisli smo daleko od teme Tipo

ovo sto diskutujemo nije tema ovde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prošle godine, kada sam birao kandidata, najpre bih uzeo neki polovni bravo karavan. Ali, nema. A hečbek je nije baš za porodicu, naročito kad glava ima 190+cm i 100+kg.

Bukvalno nisam imao šta od FIAT u kategoriji i starosti koju sam tražio.

Nisam ja neki iracionalni zaljubljenik u tu marku, nego se ispostavilo da je su ti polovnjaci neki dobar odnos vrednosti za novac

Edited by djunis82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesumnjiv je nedostatak određenih modela u ponudi za evropskog kupca, pre svega B segment i SUV/krosover baziran na B segmentu. Ovo drugo će uskoro, a klasičan B segment (naslednik Grande Punta) pitanje je da li će uopšte biti.

Nije još situacija za Fiat po prodaji putničkih automobila u Evropi toliko loša...problem je što je pod znakom pitanja perspektiva. I dalje se Fiat prodaje u celoj Evropi za dlaku bolje od Škode (ali već sledeće godine teško da će to ostati), za koju ćemo verovatno svi reći da pametnije bira nove modele i predstavlja ih evropskom tržištu. Hyundai, Citroen, Kia, Seat...sve je to još stotinama hiljada komada prodatih putničkih automobila u Evropi ispod Fiata.

 

U situaciji kada se rešavaju pitanja sa Amerikom (konsolidacija USA dela nakon nastanka FCA), rešava pitanje duga (smanjivanje tog duga putem kojeg je od 2014. godine FCA otplatila 11 milijardi evra), značajnim ulaganjima u proširenje ponude Alfe, Maseratija, Jeep-a...sa tolikim ulaganjima neko je morao da ''istrpi'' jer nema para odjednom za sve. Trpe oni po kojima se kompanija i zove, tj. Fiat i Chrysler. :D Ustvari, trpela je i priča oko električnih automobila, mada verovatno tu ne posebno zbog novca, nego zbog toga što Sergio Marchionne nije baš posebno voleo, tj. smatrao je da još nije došlo vreme za masovnije ulaganje u ta vozila. 

 

Šta može da se izbaci od novih modela za 11 milijardi evra, koliko je FCA otplatila svog duga samo u poslednjih 3-4 godine? Može da se izbaci šta god hoćeš.

A, ko je stvorio taj dug? Pa, upravo politika kako se mora imati auto u svakom segmentu, bez obzira na sve...tako da nije logično opet se vraćati na taj režim.

 

Ali, jeste logično imati modele koje sada evropski kupac kupuje kao blesav...takoreći nije više ni važno kakav je auto, dokle god je SUV/Crossover - prodavaće se. :D E, tu Fiat, odnosno FCA mora bolje, i kao što se vidi i iz plana biće dosta novih takvih FCA modela...ali će svi mahom imati Jeep znak na haubi (Low B-segment SUV - Jeep ; Low D-segment SUV - Jeep ; E-segment SUV - Jeep), uz Jeep Renegade i Fiat 500X koji su već na tržištu.

A, šta bi ste vi stavili na haubu tih SUV modela, koji znak...Fiat ili Jeep? Šta ćeš lakše (i skuplje) prodati u USA/Evropi/Kini?

 

FCA ne može ostati veliki proizvođač ako značajno ne podigne prodaju u Kini...bez ozbiljne prodaje tamo više nema sedenja za stolom velikih u autoindustriji. A, tamo je mnoooogo lakše prodati SUV kome na haubi stoji Jeep nego Fiat...isto kao što je u Americi mnogo lakše prodati SUV Jeep, nego Fiat.

U okviru FCA, Fiat može da ima ulogu proizvođača A, B i C segmenta (i svega baziranog na njima).

Kada se pogleda trenutna situacija u ta tri segmenta, A i C su im ok, B ne postoji. Taj B će biti pokriven novim Low B-segment SUV sa znakom Jeep-a, ali za brend Fiat bi bilo dobro da postoje blizanci kao što postoje Renegade/500X, i da ima klasični B segment. Mislim da će lakše biti da taj novi Low B-segment SUV dobije i svoju Fiat verziju (da ne ostane samo na Jeep modelu), nego što će biti da se napravi auto u klasičnom B segmentu (rival Cliu, Fiesti, Corsi...).

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 06. 12. 2018. at 1:58 PM, horvat said:

Slazem se, ali zasto ne moze da ide u paraleli? Ne vidim zasto Alfa Giulia/Stelvio uticu na to da Punto ne dobija zasluznog naslednika recimo... 

Ovako. Koliko znam za platforme tj. nova unibody vozila FCA ima 4 neovisna R&D centra. 

 

Jedan centar je u Modeni. Oni su razvili Giorgio platformu i samim tim Alfe Giuliu i Stelvio. Vjerujem da je dobar dio njih radio ranije i na Maserati modelima kao što su Ghibli i QP, svakako su radili na Levanteu. Pred njih je stavljen razvoj dodatnih Giorgio, a i nekih drugih automobila.

 

Drug centra je u Auburn Hillsu. Tamo je sjedište bivšeg Chrsylera. Osim što razvijaju "kamione" njih posao je bio i razvoj CUSW platforme kojoj je osnova bila Giulietta. Oni su razvili Fart, pardon Dart, zatim Cherokee, Chrysler 200 i Jeep Grand Commander za Kinu. Naravno i Chrsyler Pacificu koja nije direktno vezana. Znači sa tim vozilima Talijani nisu imali puno veze. Odluke i tehničke karakteristike su produkt odluka američkog inženjerskog tima.

 

Treći centar je u Brazilu. Oni su razvili novu modularnu platformu čiji je predstavnik Argo. Sada je tu i Cronos. Slijedi mali pick up, nadam se i crossover. E ja bih baš volio da ovo bude baza za Mali crossover u Europi.

Izbor materijala, znači ne pričamo o dimenzijama, je jako sličan kao za Small Wide platformu.

 

Sada smo došli na Small Wide platformu. E ta je dijete tima iz Torina. To je baš onaj tim koji je vezan uz Punto, bar onakav kakav je bio zamišljen taj Punto 4. generacije. No oni su se tada brinuli za razvoj Renegadea, 500X, Tipa, Compassa. Znači svi Small Wide automobili su njihov razvoj. Drugim riječima ti modeli uključujući Jeep su i biti 100% Fiat.

Njihov sljedeći zadatak je daljnja evolucija te platforme, nova platforma, kojoj će prvi predstavnik biti Alfin kompaktni SUV.

 

4 hours ago, djunis82 said:

Fiat je imao neke neshvatljive promasaje:

- Novi Bravo ponudjen u samo jednoj karoserijskoj izvedbi, sto je u C segmentu potpuno neprihvatljivo, gde su svi drugi nudili od minimum 2, pa do 4 verzije

- Croma: od trzista slabo prihvaceni hibrid hatchback&minivan&karavan u D klasi. U D klasu se ne ulazi ako ne ponudis sedan i karavan. 

- Multipla: promasen koncept minivana u minivan eri 

 

U D segmentu karavan ide. To im je bio dobar odabir.

 

U C segmentu je uglavnom hatchback dovoljan. Tako da nije to naškodilo Bravu. Neke druge stvari jesu.

 

Ali te proizvode treba gledati u svijetlu propalog braka sa GM-om. Neke stvari su napravljene na brzinu.

Činjenica ostaje da je jako brzo već tamo 2009. Fiat Grupa ostvarila rekordan profit. OK, zasluga ide Južnoj Americi. Ali činjenica je da je bio rekordan, a da su par godine prije gubili ogroman novac.

2 hours ago, Elra said:

Panda je svakako za penzije. A 500L i ne računam da postoji (godišnje ih se proda 40-50k)

Kontinuitet je ključ koji Fiat nema. Jbs meni za Chysler, RAM i Jeep, lično me ne zanimaju niti ću ikada razmišljati o kupovini jednog od tih modela. Fiat je sada na margini prodaje u Evropi, svi konkurenti su ga pretekli, modela nema, a vidimo da ih izuzev nicha modela 500 i neće biti. Fiat se danas sa Renaultom ne može porediti (do cca 2006/7 je bila druga priča) ni po jednom osnovu a pitanje je da li može FCA sa RNAM (dok još postoji).

Sve u svemu mi Evropljani, od Fiata teško da možemo očekivati neke poželjne modele u budućnosti.

Taj Jeep je kod manjih modela ništa drugo nego Fiat, skoro sav razvoj u Torinu.

 

RNMA nije baš jedna kompanija, a ne bih rekao ni je zdrava. Koliko je FCA bio zaokupljen rezanjem dugova i marginom profita toliko je RNMA otišao u drugom pravcu i prodavao automobile sa kako malim profitom. No dio tog RNMA problema leži u tome da su bonusi i promocije njihovih menadžera vezane uz prodajne brojke, a ne uz ostvarivanje profita. Posljedično u Americi njihovi automobili gube vrijednost brže od Toyote i Honde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez obzira na sveopstu prisutnost Crossovera (koji vrlo moguce da ce biti i privremeno pomodarstvo), sto ljudi vec rekose - itekako je bitno prisustvo i kontinuitet u nekada najzastupljenijoj C klasi. Posto je prica prebacena iz teme o Tipu, evo kako to radi konkurencija, npr. u zadnjih 10 godina:

 

comp.thumb.jpg.559cf6f19ed48a5c1bcfd77b9fce7692.jpg

 

Na vrhu je neprikosnoveni vladar klase Golf, u sredini Focus, Astra, Megane. A ovi "patrljci" dole Nuova Bravo i Tipo - grafikon sve govori. Shvatamo svi da je naravno ukupni interes i dobit grupacije najbitniji. Ali sto kolege @Elra i ostali rekose, s druge strane najvise nas zanima ono sto mozemo da vozimo u Evropi. Prokomentarisemo mi ovde, ali realno gledano veliku vecinu apsolutno ne zanimaju grdobine preko bare ili sto je tanka prodaja u Kini - vidi se uostalom i po posecenosti i komentarima na takvim temama.

Bukvalno je situacija da jos malo pa i nemas sta da kupis od Fiata, ako zelis da refresh-ujes garazu. Delim misljenje sa ostalim kolega - da mi sasvim neocekivano ne natrca vec odavno otpisani Bravo Sport (jednostavno nije bilo toga sto zelim, u nekom izlaznom godistu), vec sam spremio pare za 3-4 godine staru Giuliettu (koja je opet u godinama) ili novi Leon, Focus, eventualno Astru. Crossovere jednostavno ne volim, Tipo je realno bio iza savremene konkurencije u svakom smislu, jos od kada se pojavio.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

Prokomentarisemo mi ovde, ali realno gledano veliku vecinu apsolutno ne zanimaju grdobine preko bare ili sto je tanka prodaja u Kini - vidi se uostalom i po posecenosti i komentarima na takvim temama.

Može bilo ko da voli ili ne voli do sutra, ali bez prodaje tamo (USA/Kina) nema velikog proizvođača automobila. Bez FCA prodaje tamo tek neće biti Fiat modela za Evropu u narednim godinama, ili narednoj deceniji. ;) 

 

Treba sagledati stvari van svog ličnog ugla.

Naš, lični ugao su polovnjaci stari 5-10 godina. Dakle, trenutno mu to dođe 2008.-2013. godina. Tu još i nekako još uvek ima Fiata, ali priča o ''nedostatku'' polovnih Fiat modela će postati još izraženija (kada je SRB u pitanju), u narednih nekoliko godina, tj. kada taj raspon starosti polovnjaka od 5-10 godina počne da obuhvata Fiat period novih modela od 2011.-2016. godine. Tek tada neće imati šta osim Fiata 500, Fiata 500L i Fiata 500X. ''Otpašće'' tada novi Bravo, otpašće Croma, faktički i Grande Punto...tj. što sve sada igra ulogu onim kupcima koji traže polovnjak star 5-10 godina i žele da pogledaju šta to Fiat ima.

 

Od tih modela koje sada ljudi kupuju (ili su kupovali) kod nas kao polovnjake...na kojima je to Fiat zaradio pare? Na Stilu? Na Novom Bravu? Na Cromi? Na Grandeu? Samo na Grande Puntu. 

Slepo insistiranje da se ima praviti da bi se eto imao predstavnik u svakom segmentu jer mora da se ima, je i dovelo Fiat u dugove/probleme. Mora da se ima, ali pametnije, kao npr. sada sa Tipom. Jeftin auto sa određenim prednostima, ne juri se vrh segmenta (kao što je bila ideja sa Stilom, pa znamo gde je dovela Fiat), tako da je on namerno (naročito kada je sedan u pitanju) i pravljen bez cilja da juri vrh tog segmenta. Ali, na kraju će Fiat i da zaradi pare na Tipu, kao što ih nije zaradio kada je jurio vrh tog segmenta sa nekada Stilom, posle njega Bravom (mada sa njim već i nije toliko mogao, pa zato nije ni imao više od 1 verzije).

 

Na grafikonu koji si dao se lepo vidi da svi prodaju manje u C segmentu u poslednjih 10 godina, osim Golfa. Konkurencija je uvek tamo bila velika, i povećava se. Ostvariti u Evropi prodaju od oko 300k komada je danas san za sve u tom segmentu (a, nije im bio san pre samo 6-7 godina), osim za Golfa. Daj takav grafikon i za B segment, isto u poslednjih 10 godina.

U situaciji kada nemaš pare za sve odjednom, plus vraćaš 11 milijardi evra dugova, ulagati to para što imaš u segmente koji ne rastu, u kojima je konkurencija najveća, i u kojima pojedinačna prodaja pada svima osim Golfu, umesto da uložiš u segmente koji rastu, koje ljudi kupuju kao ludi (moda traje godinu, dve ili tri...pomama za SUV i Crossover modelima više nije moda jer traje duže od toga, već je to novo realno stanje), ne bi bilo optimalno. 

 

Evo, pitanje...svojevremeno vidiš da tržište traži ''small MPV'' (taj segment tada godišnje raste po 20%), a treba ti i novi B segment (naslednik Grande Punta u segmentu koji ne raste i gde nemaš 9 drugih modela kao konkurenciju, nego 20 drugih modela ti čini konkurecniju). Imaš pare samo za jedan od ta dva nova modela. U koji bi ti @Ivan uložio? Fiat je očigledno odlučio da umesto u novi auto B segmenta, napravi ''small MPV'' na bazi tog istog B segmenta (i tako je nastao 500L) jer se to tada kupovalo kao ludo (faza tržišta pre SUV/crossover epohe). 

Ili, treba ti novi C segment (naslednik Brava), ali ti treba i crossover/SUV za Evropu. Imaš pare za jedan od ta dva modela. U koji bi ti uložio? Fiat je umesto novog auta C segmenta, odlučio tada da uloži u Fiat 500X/Jeep Renegade, jer je i to (tu klasu automobila) tržište više tražilo. Zato je kasnio novi Tipo. 

 

Pitanje je zašto se došlo dotle da nemaš da uložiš u sve što ti treba, već moraš da biraš. Mislim da se došlo zato što se pravio Stilo, Nuova Bravo, Croma...i na njima se zaradio šipak...al' eto, može po forumima da se piše...''kakva je to fabrika bila, imala je predstavnika u svim segmentima.'' :D:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lično, nemam problem da razumem kompromise koje su morali da rade u prethodnim godinama kada je lansiranje novih Fiat modela za Evropu u pitanju.

Ali, jeste mi problem da razumem zašto se sada (kada je vraćeno 11 milijardi, kada je završen deo oko preuzimanja Chryslera), tj. zašto se i u naredne 4 godine ne planira više Fiat modela za Evropu?

Sad više ne mogu biti pare u pitanju... :) 

 

Zašto se sada ''strahuje'' da li će samo Jeep imati Low B-segment SUV, ili će ga imati i Fiat (slično kao sa blizancima Renegade/500X), kada bi Fiat morao da ima svoj low B-segment SUV za Evropu barem?

Zašto se ne planira klasični B segment Fiat, jer očigledno po receptu Tipa, može se napraviti model na kojem može nešto da se zaradi (svakako manje nego u onim segmentima koji su HOT), i u segmentu koji ne raste, u kojem je konkurencija najveća...naročito što bi u B segmentu Fiatu trebalo da bude lakše jer za razliku od C segmenta gde odavno nije imao model u vrhu segmenta po prodaji, Grande Punto je još kako bio u vrhu svog segmenta...pa bi lakše bilo.

Ili, zašto se ''stidljivo'', barem samo kao buduća najava ne pominje ponovno oživljavanje Lancia brenda (npr. posle 2020. godine), jer opet...sada para ima i za to. Brend Lancia bi bolje od Fiata mogao da ''igra na kartu'' SUV i Crossover modela od 30k ili 40k evra. Odluka o gašenju Lancia brenda (osim modela Ypsilon samo u ITA) je donešena u vreme pre eksplozije SUV/Crossover segmenta. Tada joj zaista nigde nije bilo mesta u okviru grupacije...ali danas, kada pojedini razvijaju čitave nove brendove da bi mogli da isprate tražnju za tim modelima, FCA ne aktivira jak brend Lancia koji ima, a koji bi još kako mogao na kartu stila/elegancije/dizajna, a sve bazirano na Jeep platformama sa pogonom na svim točkovima i dobrim kvalitetom, da pokupi ponešto od skupljih SUV i/ili Crossover modela...

Ono što Jeep modelima nedostaje (kvalitet materijala unutra, završna obrada), bi mogla da popuni Lancia...ono, ''evo vam Jeep, ali još bolji unutra''. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

Treba sagledati stvari van svog ličnog ugla.

Apsolutno se slazem sa svim napisanim, zato sam i naglasio da je za grupaciju sigurno najvazniji profit.

Ali cemo se isto tako svi sloziti da je evropsko trziste gurnuto totalno u drugi plan, da je ponuda losa, modeli prilicno zastareli ili ugaseni. A samo kao posledica toga ide nase "kukanje" :) (i gledanje iz licnog ugla) da vise maltene nemas sta da kupis. Verovatno se iole stariji secaju sta je bio Fiat i koje su to prodajne cifre, modeli i trzisni udeo bili u pitanju npr. 90-ih. Pa automobili godine: Tipo 1989., Punto 1995., Bravo/Brava 1996., ili Alfa 156 1998., Alfa 147 2001., Panda 2004.... A zadnja titula pre ravno 10 godina u vidu 500 ikone - nema ih nigde apsolutno zasluzeno, zbog ponude u zadnjoj deceniji.

1 hour ago, neshaoct said:

Ostvariti u Evropi prodaju od oko 300k komada je danas san za sve u tom segmentu (a, nije im bio san pre samo 6-7 godina), osim za Golfa. Daj takav grafikon i za B segment, isto u poslednjih 10 godina.

Takodje se slazem da prodajni rezultati kao tada mogu samo da se sanjaju i zbog opsteg stanja i zbog razvodnjenosti nekadasnjih klasa pojavom novih crossovera.

Evo grafikona i za Subcompacte, ako nekoga zanima da pogleda. Svi vodeci su tu negde (Polo, Corsa, Fiesta, Clio). A ljubicanstvena :) opadajuca je, pogodicemo lako, nazalost "nas" Puntic: 

 

b.thumb.jpg.cb983b63b5ba05583bae9241baebccb3.jpg

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo kakvu strategiju pravi konkurencija :
https://autorepublika.com/2018/12/06/volkswagen-najavio-jednostavnije-i-skuplje-automobile-cija-ce-proizvodnja-kostati-manje/
Matična marka koja posluje u sastavu Volkswagen grupe, ima za cilj da popravi svoje poslovne rezultate u narednom periodu. Deo plana, koji je predstavljen pre nekoliko dana na industrijskoj konferenciji održanoj blizu sedišta kompanije u Volfsburgu, nalaže sprovođenje aktivnosti koje za cilj imaju dalje uštede u poslovnom ciklusu.

Naime, osnovna ideja je da se do 2023. godine obezbedi pozitivan efekat na finansijski rezultat u ukupnom iznosu od 6 milijardi evra, čime bi se stopa profita podigla na 6%, preneo je nemački list Handelsblatt, pozivajući se na izvore iz kompanije. Rukovodtstvo marke očekuje da se i stopa povraćaja kapitala ustali na tom nivou od 6%, do 2025. godine.

Cilj bi mogao biti ostvaren, prema zamislima glavešina iz Volfsburga, tako što bi se 3 milijarde evra koristi za kompaniju obezbedilo kombinacijom viših cena putničkih vozila i povećanjem učešća skupljih, luksuznijih i opremljenijih vozila u prodajnom miksu, u odnosu na strukturu prodajnih rezultata kakva je aktuelna trenutno.

Narednih 3 milijarde bi bilo postignuto daljim uštedama koje bi se ogledale u smanjenoj kompleksnosti putničkih automobila u ponudi, ali i smanjenjem administrativnih troškova, preneo je Reuters



Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, neshaoct said:

Slepo insistiranje da se ima praviti da bi se eto imao predstavnik u svakom segmentu jer mora da se ima, je i dovelo Fiat u dugove/probleme.

Neko je onda dobro zabrljao u Fiatu kad VW, Reno, PSA, Toyota... nemaju iste probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porediš brendove, ili grupacije? Pitam jer pominješ i PSA...u okviru koje jedino Peugeot bolje radi/prodaje više od Fiata u Evropi. Citroen prodaje manje, a Opel...da li uopšte da pričamo o njemu i zašto ga se ratosiljao GM bez obzira na volumen prodaje? :)

 

Ako pričaš o brendovima i njihovoj ponudi u Evropi...ne znam šta ustvari želiš da kažeš?

Da li Peugeot ili Citroen imaju ponudu u svim segmentima i ide im super sa njima...ili da Renault ima, ili da Toyota ima, i eto svima im ide ok? Toyota se prodaje slabije od Fiata u Evropi, Citroen takođe. Postoje segmenti gde ti brendovi gube u poređenju sa Fiatom, kao što postoje i oni drugi gde je Fiat slabiji u odnosu na njih.

Npr. ni Twingo, ni 108, ni Aygo...ta tri modela zajedno imaju ukupnu prodaju u celoj Evropi kao Fiat 500. A, Fiat ima preko toga još jednom skoro istu toliku prodaju kroz Pandu. Ili možda Opel Karl i Adam (koji su toliko dobro išli da ih sada PSA rukovodstvo gasi). Ili da su možda Opel Meriva, ili C3 Picasso doneli velike pare Opelu i Citroenu...sa ukupnom prodajom oba modela zajedno od oko 48.000 komada prošle godine...što je manje nego jedan 500L. Ili u kategoriji većih MPV, gde Fiat uopšte i nema svoj model, Renault se izgleda obogatio sa svojim Espace-om i prodajom od manje od 20k komada za ceeeeelu godinu. Ili, koliko je dobro prošao Talisman, ponos Renault-a, eno ga i on ove godine tek malo bolji nego Espace, jedva će prebaciti 20k komada u celoj Evropi. O čemu se ustvari priča...o modelima sa prodajom od 20k-30k u celoj Evropi kao nekakvom primeru kako treba da se radi...:D

 

Naravno, postoje i kontra primeri, kao što je npr. Renault Clio, ili (Grand) Scenic, ili Captur. Ili kao što Peugeot zarađuje na modelima 208, 3008...i da sad ne nabrajam za ostale brendove. Mislim da je jasno da svako ima svoje jake adute, kao i one slabije. Niko nema situaciju da mu se svi modeli u ponudi dobro prodaju, da su uvek prvi, drugi ili treći u svojim segmentima.

Fiat u Evropi ima propuste u B segmentu, kao i u ponudi SUV/Crossover modela. Kao što sam rekao gore, koliko god razumem zašto su proteklih godina morali da biraju gde će da predstave novi model, a gde ne (jer nisu imali pare za sve odjednom), tako sada ne razumem zašto se i dalje planira (ili možda da se kaže ''planiralo se''), da Fiat i dalje u Evropi bude slab sa ponudom modela jer sada FCA više nema problem sa novcem za nove modele, niti je pritisnut velikim dugovima kao pre. Ali, kazati da svima ostalima ide ekstra gde god samo odluče da izbace svoj novi model je ono... B)

To što nemaju probleme je zato što zarađuju na onim masovnim segmentima, pa mogu da upiju gubitke koje imaju na nekim svojim drugim modelima (npr. sve pare koje im ''pojede'' Talisman ili Espace, Renault nadoknadi i prebaci kroz prodaju Captura, Clia, Kadjara), a problem Fiata je bio što i na tim masovnim segmentima nije zarađivao pare osim na Grandeu, i naravno na Fiat 500/Pandi (ali je i dalje bolje zarađivati na SUV ili Crossover modelima koje prosečno prodaješ znatno skuplje nego na malim autima A segmenta).

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Woodoo said:

Neko je onda dobro zabrljao u Fiatu kad VW, Reno, PSA, Toyota... nemaju iste probleme.

Pitanje do kada. Prije ili kasnije će se napustiti neki segmenti. Već su neki počeli napuštati A segment, a vjerujem da će skoro isto uslijediti u limuzinskom D segmentu.

 

No tu se kod FCA, ne Fiata, vraćamo da je jedinstvena prodajna mreža. Često što nema jedan ima drugi brand.

 

 

@neshaoct

 

Nije da se ima toliko puno para. Idu elektrifikacija i autonomna vožnja. Oduzeti će jako puno sredstava. Naravno po meni je tu FCA vukao pametan potez što je za autonomni vožnju dionik tri partnerstva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/7/2018 at 2:16 PM, neshaoct said:

FCA ne može ostati veliki proizvođač ako značajno ne podigne prodaju u Kini...bez ozbiljne prodaje tamo više nema sedenja za stolom velikih u autoindustriji. A, tamo je mnoooogo lakše prodati SUV kome na haubi stoji Jeep nego Fiat...isto kao što je u Americi mnogo lakše prodati SUV Jeep, nego Fiat.

zato je Jeep i kupljen jer je to premium marka koja je dokazana i koja stvara dobar profit globalno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada gledam na YTB ni jedan novi review Stelvia, te na engleskom novog 500X i Renegade. 

Marketing u FCA je velika 0, izgleda tamo rade neke štetočine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Francuz izgleda dobiva pedalu. Bilo je u vrijeme. Prodaje svoj dom u okolici Detroita uz rub jezera za 2.5 milijuna dolara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bi bilo odlično da dobije nogu. Taj mamlaz je  velika štetočina i neznalica. Treba mu oduzeti i vilu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat će možda revidirati plan o investiranju pet milijardi evra u Italiji

 

136055-fiat 500x.jpg

 

Fiiat-Chrysler Automobili možda će revidirati plan o investiranju pet milijardi evra u Italiji, koji uključuje prelazak na ekološki čistija vozila. Do promene plana će doći ukoliko Rim podigne porez na benzince i dizelaše. ''Ako ove mere budu uvedene od 2019. godine, biće neophodno sveobuhvatno ispitivanje njihovog uticaja i ažuriranje planova koje smo najavili'', naveo je šef FCA za Evropu, Pjetro Gorlijer, u pismu vladinim predstavnicima u severnom regionu Pijemont, na koji se odnosio deo novih investicija. Amandmanom na Zakon o budžetu za 2019. godinu, koji je donji dom italijanskog paralementa usvojio prošle sedmice, vlada je odobrila subvencije do 6.000 evra za vozila sa nižim nivoom emisija gasova, ali je uključila i dodatni namet do 3.000 evra za automobile na benzinski i dizel pogon. Vlada je, međutim, odmah obećala da će to promeniti u Senatu, koji tek treba da glasa, nakon što je jedna od vladajućih partija osporila navedenu meru. Italijanske vladajuće stranke - Pokret ''5 zvezdica'' i desničarska Liga - nisu se složile po pitanju te naknade, budući da se Liga suprotstavila novim porezima na automobile, dok je ekološki orijentisan Pokret ''5 zvezdica'' podržao nova pravila.

 

Sindikati i udruženja iz automobilskog sektora takođe su upozorili da će predloženi novi porez naštetiti ne samo proizvođačima vozila, već i celom lancu dobavljača, i da bi ceh mogao da bude gubitak radnih mesta. FCA je prošlog meseca objavio da planira da potroši više od pet milijardi evra na nove modele i čistije motore u Italiji u naredne tri godine, kako bi povećao broj radnih mesta i profitabilnost. Zamoljen da prokomentariše Gorlijerovo pismo, lider ''5 zvezdica'' Luiđi Di Majo je odgovorio: ''Naći ćemo rešenje... koje neće naškoditi ili naneti udarac industrijskim planovima kompanija''. Moguće izmene amandmana će možda ići u pravcu da vozila sa manjim motorima budu izuzeta od predloženog poreza, naveli su vladini zvaničnici.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Sono state prodotte 28.546 Alfa Romeo Giulia (-41,1% rispetto al 2017) e 39.782 Stelvio (-28,3%); la produzione della Giulietta (circa 30.826 vetture) risulta attestarsi sugli stessi livelli del 2017.

https://www.alvolante.it/news/fca-nel-2018-produzione-e-calata-del-6-8-percento-360895 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...