Jump to content
FAS Goran
neshaoct

40 godina: Alfa Romeo Giulietta (1977. - 1985.)

Recommended Posts

Alfa Romeo Giulietta

 

Klinasta limuzina u koju ni vatreni Alfisti nisu baš previše zaljubljeni

 

Tokom istorije Alfa je napravila dosta sjajnih i nekoliko loših automobila, ali vrlo retko bi im se omaklo da ponude bezličan i ustvari, dosadan model. Ipak, bilo je i takvih slučajeva, a jedan od njih je Giulietta druge generacije. Zvanične oznake Tipo 116, danas nije samo u senci nezaboravnog prethodnika, Giulije, nego i mnogo voljenijeg naslednika 75 (1985. - 1992.)

 

image_86402.jpgimage_86395.jpgimage_86411.jpgimage_86403.jpg

 

''Buongiorno, Giulietta!'' - bio je naslov u slovenačkom Avto magazinu pre četiri decenije. Malo je koji automobil bio toliko očekivan poput naslednika Giulije, koja je i nakon 15 godina proizvodnje u mnogo čemu još bila konkurentan, sjajan automobil. Velikani autonovinarstva od kojih smo učili, poput Toma Pleterskog i Martina Česenja, nisu propuštali naglasiti svoje oduševljenje više-manje svakom novom Alfom, pa ni ova nije bila izuzetak. No, dobro ponašanje u vožnji nije dosta da osigura uspeh, a Giulietta je nažalost u mnogo čemu bila kompromisni model. Počeli su je razvijati još pre naftne krize te je trap transaxle koncepta i međuosovinski razmak delila sa većom Alfettom. Kako ne bi ulazila u tržišnu borbu sa njom, isprva je ponuđena samo sa motorima od 1357 ccm (95 KS) i 1570 ccm (109 KS), i siromašnijom opremom. Trovolumenska, jako klinasta karoserija sa kratkim poklopcem prtljažnika i poklopcem na vrhu bila je jedina karoserijska varijanta. Kako auto nije sudelovao ni u kakvim trkama ili relijima, osim na amaterskom nivou, nedostaje mu bitan deo legende koju uživaju drugi modeli Alfe, te je i danas slabo tražen među ljubiteljima. Najveća brzina bila je u drugom planu, iza odlične upravljivosti - dizelaš je išao samo do 155 km/h, a ''obični'' benzinci između 165 i 185 km/h.

 

image_86407.jpgimage_86412.jpgimage_86404.jpgimage_86410.jpg

image_86408.jpgimage_86399.jpgimage_86405.jpgimage_86406.jpg

 

Već 1979. u ponudi je motor od 1779 ccm i 122 KS, a godinu potom i 1962 ccm (130 KS). Turbodizelaš od 1995 ccm i 82 KS stigao je 1982. Svi su bili redni 4-cilindraši, pogon je bio pozadi, a menjači naravno sa pet brzina. Prvi redizajn usledio je 1981. i doneo više plastike, a drugi, manji, 1983. Šik 1970-ih pun crne plastike nije baš posebno dobro izdržao sud vremena. Kasniji modeli prepoznaju se po plastičnim obrubima duž vozila. Kućni tuner milanske marke, Autodelta, na pariškom je salonu 1982. predstavio konceptni model sa turbopunjačem i 175 KS, a reakcije su bile toliko pozitivne da je dve godine potom kupcima ponuđena i produkcijska verzija tog koncepta, doduše sa 5 KS manje. Kao posebna serija prodata u samo 361 primjerku, bila je dostupna samo u kombinaciji crnog eksterijera sa srebrnim detaljima i crvene unutrašnjosti. U nekim se izvorima naziva ''Turbo AutoDelta'', no većinom je poznata kao Turbodelta. Dok su ostale modele voleli samo karabinjeri i policajci (jedan od najčešćih automobila tih branši), ova ima mesto u kolekciji svakog Alfiste. Po fabričkim navodima išla je do 206 km/h i ubrzavala do stotke za 7.5 s, a po nezavisnim podacima nešto je sporija, ali čak i bolje ubrzava. 379.689 primeraka ''Tipa 116'' ukupno je sišlo sa trake. Neočekivan uspeh postignut je agresivnim reklamiranjem u Južnoafričkoj Republici, koja je za ovaj model bila drugo najvažnije tržište, iza domaćeg italijanskog. Nimalo sjajna antikorozivna zaštita dosta ih je proredila - na italijanskim oglasima (subito.it), u ponudi ih je stotinjak. Vozni primerci počinju od 2.000 eura, najbolji idu preko 10.000, dok za Turbodeltu valja izdvojiti oko 35.000.

 

Prisetimo se za kraj i imenjakinja. Prva je Giulietta (1954. - 1965.) jedan od najlegendarnijih automobila u bogatoj istoriji Alfa Romea, ponajviše zahvaljujući sjajnim sportskim verzijama Sprint i Spider, no i Berlina je bila sjajan i na trkama uspešan model, pogotovo u jačoj verziji TI. Reinkarnacije imena mnogo su manje pridonele ugledu, ponajprije zbog relativne neupečatljivosti a aktuelna treća je u ponudi od 2010.

 

preuzeto sa - autoportal.hr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...