Jump to content
FAS Goran
Zastavnik10

Fiat Punto / Z10 1.2 8v - hladan motor (ne dostiže radnu temperaturu )

Recommended Posts

U jednom trenutku sam slučajno bacio pogled na nju, kad ono međutim. Prilegla da odmori. :|

Mada sad kad premotam film unazad, jeste se sporo dizala temperatura kad sam krenuo ujutru, al' reko' to je zbog niske spoljašnje.

Sve do AP je bila tu negde oko trećine na skali, tek kad sam sašio 130 neko vreme i isključio grejanje, došla je do pola. Posle je normalno funkcionisala sve do opisane situacije...

Kako god, jutros normalno sve, radi po protokolu, diže temp, greška ne svetli... Samoopravio se na -8. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi!Punto MkII/1.2/8v 44kw/2008.g.! Imam problem sa senzorom temperature motora, upravo sam kupio treci "FAE"-ov senzor, u evo 2.godine, vazda isto na malo dužoj relaciji mi se desi da se upali engin Žuta i ventilator stalno radi, onda moram stati nekih 15-20min.i ponovo dati kontakt i sve ok, samo što ostane engin greška goriti što mi i ne smeta! Ali vidim da govorite o tome da može biti i termostat u pitanju, pa kontam da zamjenim termostat i vidim šta ce da bude jer ne mislim da je ikada mjenjan, ili može isto biti da se neka cijev malo zacepila itd! ne znam ni sam šta mi je više činiti! Ako neko ima slicnih problema ili da mi dadnete savjet bio bih vam veoma zahvalan! Nadam se nečijem skorom odgovoruLijep pozdrav! Inače sam iz Mostara gdje nema vele zime i temperature ispod nule, samo da naglasim da se temp.ne uzima u obzir jer je skoro cijele godine u plusu! Pozz

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat proveri. Dok se motor zagreva, hladna creva ka termostatu. Cim postigne 87C treba da otvori i da ce creva zagreju do oko 90C.

Cudi me da je toliko los kvalitet termodavaca..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i mene čudi, a termostat mi nije ni padao na pamet! Zato ću promjenuti novi termostat a ostaviti ovaj stari senzor temperature motora pa ćemo vidjeti šta će biti!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

proveri i MAP senzor hoće on da zeza sa sličnim simptomima kao senzor temperature

Edited by jevta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi! Jutros sam promjenio novi termostat i sad mi je sve ok sa temperaturom, kazaljka od temperature se normalno ponaša, a ostavio sam stari senzor temperature motora jer mi je on izbacivao grešku i palio engine lampicu, a problem je izgleda bio u termostatu, a da nisam došao na ovaj forum i vidjeo iskustva drugih forumaša ovo bi mi bilo treći put da mjenjam senzor temperature motora u 2 godine, što me pravo čudilo da ih tako loše prave! Uglavnom ide provjera novog termostata na duže staze jer jedino mi se tada palila greška senzora temperature motora kada opalim nekih 50ak KM bez stajanja, ali bi rekao na prvu da će ovo sada biti ok. Jer kazaljka temperature se totalno unormalila i ne oscilira kao do sada! Javim se za koji dan da prijavim šta je bilo! Pozdrav
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po simptomima koje citam na ovom forumu pretpostavljam da je i meni do termostata, kako neki clanovi kazu i meni je isto otisao na ~100.000km.

Vozilo je Punto MkII/1.2/8v 44kw/2009.g. Hocu da ga promenim sam pa me zanima dali neko zna koi je fabricki ugradzivan termostat ? Drzim se za promenu originalnih delova  :respect:

kako ga ne bi vadio pa trazio i za to vreme ostao bez auta

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada je hladan motor antifiz mi je na minimumu,posle voznje na maksimumu sta to moze biti? temperatura mi je na pola u gradu a kad izadjem pada polako.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, malenimis said:

Kada je hladan motor antifiz mi je na minimumu,posle voznje na maksimumu sta to moze biti?

Ništa, to nije problem, to je ok. Isto kao što se malo podigne nivo i kad otvoriš bocu.

 

19 minutes ago, malenimis said:

emperatura mi je na pola u gradu a kad izadjem pada polako.

Temperatura treba da bude na radnoj i kad izađeš na otvoren put. Pročitaj sada, nakon spajanja, sve ranije napisano u temi na kojoj smo. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, imam problem sa fiat punto 1.2 8v, auto dostigne radnu temperaturu i drzi je nekih 5 minuta i onda naglo dize temperaturu do predposlednje crtice ali ne pali lampicu, zanimljivo je sto temperatura varira jako brzo, cas digne cas spusti pa sam mislio da auto nije dobro ozracen, pustio sam vazduh i dosuo dosta tecnost, medjutim opet isto i opet ima vazduha, creva su ok proverio sam, termostat otvara. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima!
Imam cudan "problem", ako je uopste problem. Temperatura na puntu 2009. godiste (1,2 8v) skoro nikad ne stigne do radne. Samo leti uspe, ali ni ventilator skoro da ne pali. Zimi se desava na velikim nizbrdicama padne skroz na nulu. Ponekad zbog toga upali i check engine, koji se iskljuci odmah na sledecem paljenju. S druge strane, grejanje je ok. Antifriz je non stop tu oko maksimuma. Ima li neko predlog sta da se proveri?  Odakle da pocnem? 
(skoro smo skidali ventilator jer smo mislili da je neispravan, ali je zapravo samo zapeko i tesko se okretao. To je sredjeno i sad se vrti bas lako, kako treba. Proveren na ispravljacu 12V. Ali posto se nikad ne pali mozda ce opet da zapekne...)

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radi ti auto uvek pothladjen, blokirao thermostat, u otvorenom položaju. Imaš NOV Vernet thermostat, oko 800din. Zamena nije komplikovana.

Brže će ti postizati radnu temperaturu, a na dužim nizbrdicama će možda pasti kazaljka, ali ne puno. A grejanje će biti još bolje.

Menjaj....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Djordje1

 

Sve su ti već rekli @horvat i @shuxx, ako želiš možeš sada posle spajanja pogledati i šta ranije pisalo o isotj temi naistom autu. :thumbup: 

Usput, check engine ti se nije palio zbog toga što motor nije bio na radnoj temperaturi, već iz nekog drugog razloga. Ali, šta god da je tu bilo, termostat svakako moraš da zameniš.

Posle traži (preko dijagnostike) zašto se palila check engine lampica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, tek sad vidim. Hvala svima!
Vidim da se spominje i Behr. Koji je bolji? Mislim da to nije velika razlika, pa mozda da uzmem skuplji?
Povezivan je na dijagnostiku, check engine se palio zbog lambda sonde. Sto nam je mehanicar i rekao da je vezano za to obaranje temperature. Valjda ne pravi dobru smesu, pa ona preko izduvnih gasova to detektuje. Nisam siguran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behr ti je skoro duplo skuplji. Original je Behr. Ako ti pare nisu problem, stavi Behr.

Onaj na kolima i Behr su identični. Ja sam menjao pre godinu dana. Z10.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre dva meseca mi je zamenjen termostat i od tada imam par problema sa temperaturom.

U toku vožnje, kada dostigne radnu temperaturu, u krivini ili na nekom spustu mi spusti temperaturu na pokazivaču za neke dve-tri crtice pa se vrati na sredinu skale. Dešava se više puta u toku vožnje.

Ne čujem pretakanje rasladne tečnosti u malom hladnjaku dok se vozi. Prvo sam mislio da je loše ozračen, ozračivao sam ga sam (uspeo da sjebem i onaj mali plastični šraf kod ulaza u mali hladnjak, zamenio ga običnim srafom :))

Ne vidim da negde gubi tečnost (ventili za ozračivanje, creva, posuda...sve proverio), nivo je ok, crevo mekano na dodir dok je termostat otvoren.

Bio do servisera koji mi je sve proverio i rekao ma vozi ga tako, sve je ok.

Šta može da bude problem? Da li da idem do drugog servisera?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ista stvar i kod mene, serviser isto proveravao, naravno sve u redu.
Njegov komentar, pa mozda je tako izbazdaren
Nisam znao sta da mu kazem

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIje isti motor ali je slicna tema.. Meni bas dugo treba vremena da dodje na radnu temperaturu, desi se da dodjem kuci sa posla i ne dostigne temperaturu cca nekih 3-4km. Pre je od Konjarnika do Bulevara dostizao temperaturu a sad dodje do 1/4 mozda.

Menjao sam termostat pre 2 godine, stavljen Vernet. Jel moguce da je riknuo vec ili gubi negde toplotu(hladnjak,cep posude,crevo neko)? Nivo tecnosti je dobar, ne pusta nigde. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...