Jump to content
FAS Goran
Zastavnik10

Fiat Punto / Z10 1.2 8v - hladan motor (ne dostiže radnu temperaturu )

Recommended Posts

Ugradjeno, nafatah majstora na brzak...

Jes da je motor bio zagrejan, ali posle pauze od oko 2h, nesto brze je postigao radnu temperaturu, 2km do 90C...

Ujutru pravi rezultati..

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bre, slabo dize. Jes da je bilo - 3C ali opet mu je trebalo oko 4km za zagrevanje.

Praticu ga par dana, a posle mu udaram Karton ispred hladnjaka, druge mi nema.

Pratim i javljam...

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behr je fabriči, ja (majstor) sam ove godine skinuo i stavio Vernet

Stari je još letos pokazivao znake slabosti, skala za temperaturu je stajala na milimetar ispod sredine, dok ranije, dok je bio auto "nov", kada dostigne radnu temperaturu, stoji kao zakucana tačno na pola.

Vreme za postizanje radne temperature zavisi od spoljnje temperature, načina vožnje, da li je uključeno grejanje itd. Ako je hladno donje crevo, do polovine skale, termostat radi ispravno.

Bitno je da ti radi grejanje :) a motor, pa valjda i služi za to, da te zagreje, preveze i ne pravi probleme :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam šta da ti kažem. Možda je i normalno tako ? 

 

Jutros je ovde bilo -5, vozio sam decu u školu i setio sam se tebe, pa sam baš pratio šta se kod mene dešava. I sam sam menjao termostat početkom godine (vernet), i mogu ti reći da je nakon 4-5 km jedva podigao temperaturu do 1/3. 

 

Što reče kolega ortakov, najbitnije je da greje ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne palim grejanje dok ne postigne temperaturu, barem ako mogu. Jedino ako moram zbog vetrobrana, odmrzavanja i magljenja.

Praticu ovih dana, javljam utiske. Najavljuju sneg sledece sedmice....

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rasta

ja mislim da to uopšte nije dobro, 4-5 km, i da dođe tek do 1/3.....

 

koliko mu treba da dođe do 87C...tj radne temperature...kilometara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalno je da teže postiže maksimalnu radnu temperaturu kada je napolju hladno vreme.

Postoje motori sa unutrašnjim sagorevanjem koji se hlade vazduhom (stare konstrukcije, ako se dobro sećam, buba je imala takav motor) i to radi, nema problema.

Deo toplotne energije se prenosi na kabinu, kada je uključeno grejanje. Sećam se, otac me je savetovao, da ako mi motor negde na putu, počne da podiže temperaturu, da se uključi grejanje na maksimum, da bi se "oborila" temperatura. I probao sam, na yugu, to radi.

I još nešto, da bi se brže zagrejao motor, potrebno je da se malo i vrti :) slobono, neće mu ništa biti :) 

Dizel motor, upališ, pustiš da radi na leru, upališ grejanje i kada je hladno napolju, neće podići temperaturu ceo dan :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nije mi do vrtenja ni kada je zagrejan, vozim onako kako mi put zahteva, ali ne volim nepotrebno da držim na višim obrtajima, 3000 mogu da pređem samo dok ubrzavam, ili pretičem, inače ostalo 2000-3000 rpm

 

a tek ujutru kada je sve valjano hladno, menjač teže upada, a motor bruji..

 

po startu, vozim oko 2000obrtaja,  po potrebi nešto više.

 

nek mu treba koliko mu treba, pratiću ovih dana, a spremio sam karton... ubrzaće malo postizanje radne temp, a i početak grejanja....

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mu je što mu je, do škole i nazad ima ~4km, što se zagrejo, zagrejo se :D

 

Znam da to nije dobro za motor, i da ga praktično vozim hladnog i ugasim obično nezagrejanog, al' drugog rešenja nemam. Jedino da uzmem da okrećem unesves krugove po gradu da bi se zagrejao...  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, shuxx said:

a spremio sam karton... ubrzaće malo postizanje radne temp, a i početak grejanja....

Neće :) ubrzati :) 

Ako je termostat ispravan a trebalo bi da jeste, nov je, voda koja se nalazi u hladnjaku, svakako ne dolazi do motora :) pa samim tim i ne hladi motor, te nikakve veze nema da li je temperatura vode u hladnjaku - 5 ili + 5 stepeni :) Kada motor postigne radnu temperaturu, odnosno temperatura tečnosti oko termostata bude u ovom slučaju nekih 87 stepeni, tada termostat počinje da se otvara, tek onda dolazi ta hladna tečnost do motora, ali, opet, ograničeno, jer je voda mnogo hladna, i termostat stoji tek delimično otvoren :) 

Brže će se motor zagrejati ako imaš onaj dole, šuspleh, da manje cirkuliše hladan vazduh oko samog motora tj u motornom prostoru. 

 

Sve je to dobro, veruj mi, ja sam se igrao sa temperaturom motora na yugu, pratio sam oscilacije na nizbrdicama, stavljao različite termostate (različite vrednosti otvaranja), kupovao originalne "Teleoptik", Vernet, Behr, Mahle, Valer ... kuvao ih, pratio brzinu otvaranja i zatvaranja nakon "hlađenja" itd. i skontao da je to sve manje više - isto :) 

Razlike su male, a ono što je bitno, to je da ti je sistem ispravan, a u tvom slučaju, jeste, budi siguran u to. 

Recimo, na yugu, ali i na puntu, postoji termodavač, koji daje signal pokazivaču, tj skali koju ti vidiš. Oscilacije postoje, kada voziš zimi, nizbrdo itd. a tebi skala pokazuje sve vreme da ti je temperatura na sredini. Tako je podešeno.

Dok je na yugu to bilo izraženo, baš se vidi da osciluje temp. a to je ustvari pravo stanje temp. tečnosti. OVde su te poštedeli toga, pokaže ti ako nešto nije dobro, ali ne prikazuje te oscilacije.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

da slažem se da je puno bolje ako ima onu plastičnu zaštitu odozdo, ali mislio sam da će karton, ipak usporiti hlađenje motora, tokom kretanja, i time ubrzati postizanje radne temperature

 

ovo moje, kada postigne radnu temp, greje odlično

 

bre bre, dadoh 10e za bolji termostat, bolje da sam dodao i kupio šuspleh... što sam i hteo..samo je redak u mojoj blizini, a nebih poručivao on line ....ko zna šta će poslati, dal će odgovarati...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stavljao moj kum karton(doduse na Merivi) pa je neki senzor (da ne lupam sada koji ) dobijao pogresan signal i kao posledica tog kartona se palio ventilator pa umesto zagrevanja dobio hladenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, shuxx said:

dadoh 10e za bolji termostat

Nema veze :) termostat je dobra investicija.

 

Da je trebalo da postoji "karton" ili nekakva zaštita, vrlo lako bi je proizvođači stavili, čak bi i bila "aktivna", vrlo prosta i jednostavna stvar. Imalo je to na moskviču, otvoriš poklopac motora, pomeriš šipkicu, klapna zatvori dovod vazduha do hladnjaka. E sad, ne znam kakav je sistem imao moskvič, da li je imao termostat ili ne, ali, takav sistem je moguće napraviti sa motorčićem i sl. ali, nije, jer za tim nema potrebe, termostat odrađuje posao.

 

Slobodno ti to zavrti, neće mu biti ništa, taj motor je skroz dobar :) brže će se zagrejati a to je poenta cele priče :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te zavese za hladnjak su imali motori koji su imali ventilatore koji vrte stalno.Milsim da su stare Lade imale zavesu na hladnjaku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nema veze  termostat je dobra investicija.
 
Da je trebalo da postoji "karton" ili nekakva zaštita, vrlo lako bi je proizvođači stavili, čak bi i bila "aktivna", vrlo prosta i jednostavna stvar. Imalo je to na moskviču, otvoriš poklopac motora, pomeriš šipkicu, klapna zatvori dovod vazduha do hladnjaka. E sad, ne znam kakav je sistem imao moskvič, da li je imao termostat ili ne, ali, takav sistem je moguće napraviti sa motorčićem i sl. ali, nije, jer za tim nema potrebe, termostat odrađuje posao.
 
Slobodno ti to zavrti, neće mu biti ništa, taj motor je skroz dobar  brže će se zagrejati a to je poenta cele priče  

Pa gde da vrti hladan motor? To mu je gore nego da ga ne zagreje 10km.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, Flex said:

Pa gde da vrti hladan motor?

Ne mnogo :) 

Druga 3500 rpm 300 - 400 metara, treća 3000 rpm takođe 300 - 400 metara

To je bolje nego da ga ubaci u 4. brzinu pri 1500 - 2000 rpm na hladan motor 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sto bi to bilo bolje? Vise mu prija da se lagano vozi na 2000 nego da ga drmnes ladnog na 3500.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato što će brže da se zagreje i zato što će stvoriti veći pritisak ulja i bolje se podmazivati. Neće mu ništa biti, ako je ispravan. Ako nije dobar, možeš da ga voziš kako hoćeš, neće da valja.

U principu, upališ automobil, pritisneš kvačilo, izmenjaš brzine, da se malo ulje u menjaču promeša, izvaciš u ler, vežeš pojas, podesiš / pregledaš retrovizore, izađeš sa parkinga i onda ga voziš ovako, to je manje više i normalno, nije previše opterećen.


Naravno, to je moje mišljenje, ne mora da bude ispravno, svako po svom nahođenju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, shuxx said:

Ja ne palim grejanje dok ne postigne temperaturu, barem ako mogu. Jedino ako moram zbog vetrobrana, odmrzavanja i magljenja.

Kod mene ventilator kabine uvek stoji u prvoj brzini a greje odlično. Ne znam da li stvarno očekuješ da za 4km vožnje može da dodje do radne, pogotovo na ravnom ili nekoj nizbrdici. Ja donekle imam sreće što imam od Miljakovca ka Banjici uzbrdicu pa njoj pripisujem da se motor brže zagreje inače ako vozim na otvorenom do pola treba više od 4km vožnje, to je sigurno. 

Karton je veoma ružno i nužno rešenje a a za efikasnost pogotovo pored svih tih senzora i raznih stvari može da izazove kontra efekat što je eto kod nekog i bio slučaj. 

4 hours ago, Flex said:


Pa gde da vrti hladan motor? To mu je gore nego da ga ne zagreje 10km.

Čim pomeri kazaljke za temperaturu za npr. 2-3 crte od početne pozicije može slobodno na 3 - 3.500 da ga šalta, ništa loše mu se neće desiti. 

 

Inače izbegavam da auto dugo radi u mestu, kad je hladan ponajviše. 

Udjem, startujem motor, vežem pojas, upalim svetla, muziku i krenem. Sve to traje nepun minut. 

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko treba zagrevati motor u mestu.

Preuzeto sa nekog foruma

 

Poučno je znati i sledeće informacije o vremenu koje je potrebno motoru da dostigne tačku podmazivanja na 0 stepeni celzijusa (hladan start):

  • 0WXX – 2.8 sec 
  • 5WXX- 8 sec 
  • 10WXX- 28 sec 
  • 15WXX- 48 sec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Letp zima ja uvek isto, kod mene po startovanju digne obrtaje i radi negde na 1200, cim ga spusti na 800 krecem. Traje oko minut

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crče juče vernet star nepunu godinu. :(

 

Dok sam se vraćao s puta od ~500km, negde pred kraj silaska s Rtnja, samo je klonula kazaljka temperature, ukjučio se ventilator i zasijalo endžin ček na tabli.

 

Kad sam se spustio u banju počela je malo da se podiže kazaljka, isključio se vent. al' ostao da gori endžin ček.

 

Videću danas da zakažem kod majstora, da čujem njegovo mišljenje, pa javljam ovde epilog.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...