Jump to content
FAS Goran
Zastavnik10

Fiat Punto / Z10 1.2 8v - hladan motor (ne dostiže radnu temperaturu )

Recommended Posts

Nisam sam menjao, u servisu su mi odradili, ne znam bas toliko oko zamene, sijalice i neke sitne stvari da, sve ostalo servis

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/27/2017 at 7:31 PM, pedjabj said:

@Zastavnik10. I sta si uradio?

Upravo se vratio sa zadatka.

 

Nisam mogao pre do radionice tako da je čekalo do danas. Transplantacija uspela ali nije prošlo bez problema a  o tome sam kukao ovde  :

   

E sad, što se postupka tiče , radio sam bez skidanja donjeg creva sa hladnjaka. 

Mprao sam da skinem bobine jer mi bilo nepregledno a problem je bio sa fabričkom šelnom jer je žabica okrenuta tako da joj nema pristupa , i tu je bilo zezanja da joj se priđe i skine. Naravno, posle svega je stavljena nova šelna.

 

TZokom svega toga iscurelo možda čaša antifriza ...ali sam posle zeznuo stvar kod odzracivanja i eksperimentisanja ( skidanje čepa a sistem vreo, motor ukljucen ) pa je iscurilo još 1L možda.

Ali to je bio nepotreban eksperiment u stilu "Ma da probam samo ..." i jbg. Ko čita ovo i dvoumi se - nema potrebe ( samo ne čačkajte čep hladnjaka dok motor radi i vruć je :)

 

Ali sve je to lepo uspelo na kraju, Zunto greje kao šporet već nakon 3 km , temperatura zakucana na optimalnoj i sa grejanjem kabine na max ( zahvaljujem na savetima ) .

 

Nego kad sam skinuo bateriju primetih nepoznat deo i čep na njemu ( na slici zaokruženo ). Okolo masno a čep landara , nimalo pritegnut itd. 

Koji je to deo uopšte , odakle ulje ( nije sa poklopca ventila) i treba li onaj čep onakav da bude?

 

20171230_143143.jpg20171230_144748.jpg

20171230_145908.jpg20171230_153331.jpg20171230_170549.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala a možda će biti draži kad me prođu opekotine na rukama :lol:

 

@Svi; 

Ako neko zna koji je onaj "misteriozni deo" ( zaokružen na predzadnjoj fotki ) neka se ne stidi da javi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je bez znaka pitanja pa da zahvalim :)  ( ovako ne znam da li pitaš ili konstatuješ ) 

 

Ako je i otvor za menjačko ulje...treba li to tako da landara? 

Labavo je kao kad skinut i deformisan čep sa piva ( stari tip, bez navoja ) vratiš / prisloniš na flašu. Drži ga gravitacija otprilike. 

E tako i ovaj "čep"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta crna landarava plastika je odusak menjaca i tu je normalno da bude masnjikavo,nikako ne moze da se doliva ulje preko njega,cep za dolivanje  je sa prednje strane menjaca,odvrce se imbus kljucem 12!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto dok je bio nov, i leti i zimi, dostizao je radnu temperaturu (kazaljka tacno na pola skale), ali vremenom kazaljka retko kad dodje do pola skale, vec je na prvoj cetvrtini, pogotovo zimi dok je auto u pokretu. Dodje na pola jedino kad stojim u mestu duze vreme. Razumem ja da se kretanjem hladi, samo me brine da li je uredu voziti duze vreme a da je temperatura motora ispod pola skale?


Takodje, pre neki dan sam vozio do Jahorine i u nekim trenutcima kazaljka koja pokazuje temperaturu je padala skroz na nulu u toku voznje, kao pre paljenja auta, pa se onda odjednom oporavi i vrati na 1/4 skale, i tako par puta. Jel se nekome desava slicno? Dodje mi da zimi guram karton ispred hladnjaka kao kod starih stojadina :D.  Vidi se i po grejanju u kabini, na ravnom slabije greje, kad krene neka uzbrdica i motor se zagreje, bude duplo jace grejanje, moram da ga smanjujem...

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam juče i ja skeč sa termostatom. Na povratku iz Niša preko Ozrena, negde pri vrhu uspona pade kazaljka na nulu, uključi se ventilator ... čak je i grešku "endžin ček" uključio, prvi put u dvanaestoj godini druženja ...

 

Posle nekog vremena, kad smo sišli u "ravnicu", sve normalno, temperatura na optimumu ... čak je i lampicu na tabli isključio ... Pronađoh u fiatšopu vernet za nešto ispod crvene, iskoristiću taman priliku da zamenim i antifriz.

 

Nego, je l to normalno ponašanje za umirući termostat, mislim da čas radi, čas ne radi ? Može li da smeta nešto što sam ga vozio tako ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rasta bitno da ga nisi pregrejao a to što je  radio loše tj. odlsužio svoje ništa posebno osim što si imao lošije grejanje, sporije zagrevanje motora i veću potrošnju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razumem. Ma nije se pregrejao sigurno, bilo je tek par stepeni iznad nule i nizbrdo od kad je krenula kazaljka da luduje ...

 

A to za potrošnju ne bih znao, bord je pokazivao, kao i obično, prosek od ~ 6,5l/100km... al' ko još veruje u bord ... :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vernet instaliran, antifriz abdejtovan, pa kad je već iš'o kod majstora, zamenjeno i ulje i filteri ...

 

sledeći na redu je zadnji lonac, a neka se pripremi i set kvačila jer je od juče počeo da trese pri ulasku u prvu ... šta ti je majstor, dva preparkiravanja i što je dovezo auto, ode kvačilo ... :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

moj termostat počeo da zeza, nešto sporije postigne temperaturu, ali kada je postigne, ako se upali grejanje, ili naiđe nizbrdica, odmah pada, za jedan ili dva podeoka.

VERNET je oko 750din, Behr, retko se nalazi na stanju, on je oko 1300 pa naviše...

 

uzeću vernet, i zameniti antifriz,

 

koliko je pametno da se isperu hladnjaci sa crevom pod pritiskom, ostaje li voda u njima, mada i ako malo ostane.. nije valjda problem....

Share this post


Link to post
Share on other sites

zamenio sam termostat, nov antifriz, mada je i star bio KO nov, majstor mi kaže "imaš ti para za bacanje",

 

termostat generalno radi, otvara kada se postigne temperatura, lepo drži, iako opletem po grejanju

 

ALI, veoma sporo postiže radnu temperaturu.

 

benzinac, i moje iskustvo do sada je da mu treba 2-3km, da dođe do 90, ali ovde se baš muči i sporo podiže od 40-90C, pa mu treba skoro duplo više

 

po forumu sam video da VERNET  ima neku rupu, i da kada su duvali kroz njega, on pušta...

 

kada sam ga kupovao, dunuo sam i ja, ali ta rupa je prečnika oko 2mm, tehnička dizna, ima neki razlog zašto su je stavili, nije problem u samom zaptivanju na mestu otvaranja termostata..

 

šta mu raditi, menjati, ili pokušati da se ta rupa / otvor nečim ispuni / zaspuši...

 

ili proveriti da nije nešto drugo u pitanju

 

danas ću svratiti do prodavnice, da vidim oko zamene, ali i da uslikam termostat da objavim i da se vidi u čemu je stvar

Share this post


Link to post
Share on other sites

S obzirom da nisam bacio stari Originalni termostat, tek sad ga zagledah.

I on ima neki otvor, par milimetara. I on nije skroz zatvoren.

Behr proizvodjac 87C....

Dogovor sa prodavcem, da poruce Behr termostat. Sutra stize. Po zameni vracam stari, i vracaju pare.


Doplata oko 450din.

A videcemo rezultate... 79168e490aecd05733398e3a10e7dd33.jpg02ffd1fce9ed209d299bae8b90931cdc.jpg

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupljen drugi termostat BEHR, skuplji celih 450 din. Tj 1250 din. Sad cekam na termin kod majstora.

Interesantno je da stari koji sam skinuo i nov Behr su identicni.

Ili je Fiat ugradjivao Behr, ili je vec menjan termostat...

Neko je pisao na forumu, da kada je kupovao termostat, dune kroz njega, i ako curi vazduh, on ga menja.

A ja sam pisao da postoji tehnicki otvor, rupa od fi 3mm.

Razlog postojanja tog otvora, je da se obezbedi lagano cirkulisanje vode, tj da ona zagrejana u motoru, lagano dolazi ka termostatu, da bi on otvorio.

Tako da taj otvor mora da postoji.

Postavicu fotke starog i novog termostata. Na starom je neki serijski broj i neki simbol. Ako neko zna sta znaci, tj od cega je, nek pise.

9ff60767b4cad1a5d5ad1a7171c1e78a.jpged8edcf80a52d1e8e8cd1878531f1a10.jpg4044588275ee002adf134d4634776963.jpg

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...