Jump to content
FAS Goran
Zastavnik10

Fiat Punto / Z10 1.2 8v - hladan motor (ne dostiže radnu temperaturu )

Recommended Posts

Upravo sam stigao s puta od oko 250 km ( sa juga ka Bg, niškim autoputem ) i najviša temperatura koju je motor postigao je 1 crticu ISPOD sredine skale, to jest optimalne temperature.

Ali to je NAJBOLJI rezultat za tih 250 km ( spoljna temp oko 0C ili nešto ispod) i to je postignuto uz isključeno grejanje kabine.

 

A realno je pokazivao 1/3 i 2/3 optimalne temperature ( grejanje kabine na malo toplije od mlakog, ventilator na 1cu).

Kad sam stao na pumpu, nisam gasio motor ( termometar pokazivao na oko 2/3 od optimalne)  i pogledao ventilator hladnjaka - nije bio aktiviran ( da ne bude da je termodavač zalepio pa ventilator radi non stop? )

I pre ovoga sam primetio da mu po gradu treba 10ak km da ugreje a na autoputu  ( sada već dokazano ) ne ugreje nikad.

 

Ima li ideja šta može biti ?

Ili mu jednostavno treba "dihtovanje" , to jest da mu nakačim karton ( ili šta već ) na rešetku hladnjaka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat. Mozes da mu nakacis za prvu ruku i onda ces verovatno imati radnu ili bar priblizno radnoj,samo mu rokni neki deblji karton tipa kao ove kutije od cipseva itd  ;) 

Edited by Trofeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, ventilator se uključuje ako je temperatura iznad polovine skale. Kod tebe je pothlađen motor, zašto bi se uključivao ventilator, da ga još više ohladi?

Edited by Sasa_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Sasa_NS said:

Ne, ventilator se uključuje ako je temperatura iznad polovine skale. Kod tebe je pothlađen motor, zašto bi se uključivao ventilator da ga još više ohladi?

Ne znam, mislio sam da to tako ide  ( dostigne se optimalna temp, pa sistem posle pali ventilator da održava na idealnoj temp).

 

E baš mi je još to trebalo.

Termostat...nov ili polovan ? Osećaj mi kaže da to nije baš osetljiv deo..što znači može i polovnjak ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svejedno, bitno da je ispravan. Ventilator ne održava optimalnu temeperaturu već upravo termostat. Otvara ili zatvara protok vode iz motora u hladnjak i obrnuto i na taj način drži zadatu temperaturu. Ventilator samo pomaže hlađenje u slučajevima kada prirodno strujanje vazduha kroz hladnjak nije dovoljno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sasa_NSNije svejedno... Termostat obavezno uzeti nov ako vec menjas...   to je isto kao kad bi plocice  sa stranca skidao i stavljao. Jednostavne neke delove treba uzeti nove. Bolje vozi sa kartonom ako nemas novca

Edited by Trofeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas ga za manje od 1000 din.Kakav polovan?Ne zezaj.

Sent from my HTC Desire 620G dual sim using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trofeo  @Sasa_NS

 

Nema se, a i da imam odakle mi ? :) 

Bacio sam pogled na netu pa mi nije bilo svejedno kad sam video da su po 4000... ali sad vidim i neki oglas za termostat od 8e pa ću taj ili ću kopati dalje

 

Je l to hitno ili moze da saceka koji dan ( otprilike 100-200 km ) ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zastavnik10 Eto covek ti napisao 1000din. Ne moras ni da ga stavljas uopste,nabi karton ako se ne vidi i teraj. Ali bilo bi dobro za motor da stavis,jer ne valja da se vozi tako,samim tim kad auto ne radi na radoj trosi vise itd itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Trofeo said:

@Sasa_NSNije svejedno... Termostat obavezno uzeti nov ako vec menjas...   to je isto kao kad bi plocice  sa stranca skidao i stavljao. Jednostavne neke delove treba uzeti nove. Bolje vozi sa kartonom ako nemas novca

Ko bre nema?? Ima 3 da uzmem i da slikam ovde za forum ! :)

 

@pedjabj 

Sad vidim da ima ali na prvu sam video samo one od 4000 din a kakav me maler tera u zadnje vreme, pomislio da je to redovna cena. Ali 1 červona će biti OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam stavio polovan (ali originalan uz prve ugradnje) koji mi je drugar poklonio. Njemu puklo kućište pa je sa novim kućištem dobio i novi termostat, a stari mu ostao viška. Pa nek potraje koliko potraje, nije me koštao ništa. Inače taj originalni košta skoro 4.000 din.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nisam taj dobio na poklon kupio bih opet isti originalni od 4.000 din. Trudim se da auto održavam originalnim delovima (servise radim u ovlašćenom servisu, recimo). :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Sasa_NS said:

Ja sam stavio polovan (ali originalan uz prve ugradnje) koji mi je drugar poklonio. Njemu puklo kućište pa je sa novim kućištem dobio i novi termostat, a stari mu ostao viška. Pa nek potraje koliko potraje, nije me koštao ništa. Inače taj originalni košta skoro 4.000 din.

 

Pa da, termostat je to..nema mehanike, preosteljive elektronike..deluje kao otporan deo. Zato sam i mislio da se isplati i polovnjak ( ako je oriđiđi).

Utešno je znati da ima kopija za 1000 din ali ne odbacujem nijednu mogućnost.

Sad ću da kopam po netu da vidim kako su se pokazali te "kopije" pa da uporedim sa cenama za oriđiđi polovnjake pa da vidim šta mi je činiti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne zezajte se sa polovnim za te pare.Odmah da se ogradim,ako ti je 1.2 8v, imas Vernet u KitKomercu,placen krajem septembra tacno 799 din.Ako je otisao na gore,otisao je koji dinar,ne puno.Stavljen i na sestrinom Z10 pre godinu-dve i sve radi kako treba.

Sent from my HTC Desire 620G dual sim using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Trofeo said:

@Zastavnik10 Stavi ti taj od "iljadarku i samo gas ;)

Ti si dobar čovek :) 

Za ministra finansija te treba postaviti :)

 

 

@pedjabj

 

Kod njih sam uzeo lambda sondu za 50e i crkla mi za mesec dana. 

Mada, i ja sam zeznu pa sam uzeo zamensku ( iako hvaljenu NTK ) umesto oriđiđi Boš ili Pirburbg jer ih trenutno nisu imali.

Edited by Zastavnik10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prednost u mom slučaju je i što znam koliko je taj termostat "prešao" (oko 50.000 km kod drugara - auto je takođe kupljen nov). Moj je crkao - pokazao iste simptome kao Zastavnikov - na 100.000 km i posle 6 godina, tako da računam da sam i sa ovim polovnim miran još 50.000 i bar 4-5 godina. Dovoljno. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Sasa_NS said:

Prednost u mom slučaju je i što znam koliko je taj termostat "prešao" (oko 50.000 km kod drugara - auto je takođe kupljen nov). Moj je crkao - pokazao iste simptome kao Zastavnikov - na 100.000 km i posle 6 godina, tako da računam da sam i sa ovim polovnim miran još 50.000 i bar 4-5 godina. Dovoljno. :) 

Kod mene je upravo nabio  baš 98-99 000 km 

Izgleda da nije slučajno 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...