Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Koliko može da se spusti cena polovnjaku / novom autu?

Recommended Posts

Evo upravo mi se ponudio lep GP 2008 i ja proverim po tablicama a ono ispadne ovo. 

A auto izgleda odlicno. 

I koliko vredi takav GP po vama? 

Ja znam vec nabavnu cenu ali eto cisto da cujem koliko vredi. 

 

0789ED02-790E-459F-B401-A5ABAF71D1BE.png00C3C57C-2118-40E1-A38D-F360C0AE8F82.pngE3D6B25A-67B7-4EC2-A726-08FC60F2335A.jpeg

D3EFD0B6-036A-471C-AAA9-063D43C934B2.jpegB93B474A-4F84-471C-B999-728A1AAAB590.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ček Dule, u svakom poslu ima rizika. Molim te objasni mi, pošto me to baš zanima, zašto neki trgovci drže kola po više od godinu dana i ne spuštaju cenu ni 1 eur, a jasno je da im vrednost pada. Šta rade sa tim autom posle godinu - dve stajanja? Da ne pričam da se taj auto propisno sjebe od stajanja na otvorenom, i od nebrojenih kratkih startovanja motora na placu, sa minimumom goriva u rezervoaru. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to koliko ce auto da stoji ne mozes nikad da znas, ali svakako nije retkost ni da sam trgovac lose proceni da ce se nesto brzo prodati. Apropo one price bas bas dobar auto a stoji godinu dana, pa mozda tog modela ima na PA ima 800 komada i zasto ocekivati da bas tebe navale da zovu. Jebiga to je tako pa je tako. Imas preko 60.000 vozila u ponudi, a mi smo smesno trziste i pritom se non stop uvozi jos i jos i brojka samo raste. 

 

Meni ostaje nejasno jedino kako se garantuje predjena km ako ista nije proverena u ovlascenom servisu? Kupim npr. auto s kamiona koja sam ja tu ruka? Vlasnik italijan, trgovac italijan, trgovac iz srbije na veliko pa ja. Znaci otprilike minimum cetvrta ruka. Ko zna ko je tu pre mene skidao km i sad ja kao garantujem krajnjem kupcu kilometre...ma vazi. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa gledaju da zarade nesto jer kao sto tekoh zarada je 300-400 a moze da bude i manja ako je bilo ulaganja i nece valjda da spustaju na nabavnu ili ispod nabavne cene? Cekaju da vide hoce li se pojaviti pravi kupac za taj auto. 

40 minutes ago, MS PK said:

Nista ne vidim preko tt

Koji motor, god i km?

1,3Mjet 90 ks 2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

Garancija je uvek i bila samo lepak za ... :D Moze da garantuje ako je kupio od lizing kuce i sl., onda dodje fakticki prva ruka

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čeka ga 2 godine, a posle te 2 godine cena mu padne mnogo. I onda pukne mnogo više nego što je računao da zaradi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Dule 021 said:

...Posle par dana padne mi na pamet da pogledam nase oglase kad ono taj auto i cena je bila 4500 i ja brze bolje nazovem i predstavim se i on automatski kaze ako sam trgovac dace mi je za 3900. Ja brze bolje odem i posle pregleda isplatim je a u tom momentu stize lik koji nije imao para nego mu je davao zamenu i kaze mi da je ne prodajem nikom i da ce je on kupiti samo da proda svoj auto. I svesno mi da 1000€ vise jer takav auto u tom momentu nije preko mogao da se nadje ispod 5000.

Hmmm...4.500 auto na oglasu za krajnjeg kupca, a prodavac zarađuje na tom autu i sa prodajnom cenom 3.900 evra jer ga je za toliko nudio tebi. Koliko se onda ugradio na tebi na tih 3.900? Par stotina evra, jel' tako? Dakle, auto koji ga košta npr. 3.600 evra da bude na 0 sa njim, oglasi se na 4.500. 

Pošto naravno to tako ide (okvirni rasponi cena za aute te vrednosti), nije ovo nikakva topla voda otkrivena sad...pitam se pitam zašto se svojevremeno digla buka na Forumu kad sam napisao potencijalnim krajnjim kupcima da slobodno mogu da se cenkaju na placu, i kako prilikom tog cenkanja mogu da imaju okvir u glavi od 10% oglašene cene (nekada će uspeti manje od toga, nekada više...ali je dobro da uvek imaju taj okvir u glavi)? Naravno, treba da budu pametni, da se ne ponašaju na placu (pored auta koji ih zanima) u stilu ''ovaj auto moram da imam'', ''ovaj je najbolji polovnjak na svetu'', ''samo ovaj i nijedan drugi'', jer kad prodavac to primeti (a, još kako mogu da vide jer im je to posao svaki dan), neće se onda dobiti ništa, čak ni ono što prodavac lagano može da skine jer zašto bi skinuo bilo šta kada primeti takvo ponašanje kupca.

 

Neeee...ustvari to je nekada ovako bilo, sad više ne može tako sa cenama, jer:

 

2 hours ago, Dule 021 said:

Tad su se jos i mogle uzeti neke pare na kolima a danas se radi za 300-400€ i to ce mozda nekom zvucati mnogo jer on radi mesec dana za iste pare ili i manje ali problem je sto ne moze da shvati da je neko ulozio nivac a on nije.  Naime ja sam u nekim momentima imao ulozeno skoro 100k a desavalo se da prodam jedan auto mesecno i zaradim 300€. 

Ako te danas neki auto košta npr. 3.500 evra (to je cena za prodaju u SRB po kojoj si na nuli na tom autu), ti mu onda danas staviš cenu u oglasima 3.800 ili 3.900 evra, tj. zaradu od 300-400 evra? Jel' to kažeš?

Ako to kažeš - to je laž. To ne radiš ni ti, niti bilo koji drugi prodavac/plac. Stavićeš više od toga (što smatram normalnim jer tako praviš sebi prostor za cenkanje sa potencijalnim kupcima, isto kao što i mi stavimo veću cenu kada prodajemo svoj auto).

 

Dobro je da krajnji kupci (onaj ko to još nije znao), dobiju i ovako uvid u to kako se formiraju cene u oglasima.

 

2 hours ago, Dule 021 said:

Eto ove godine u Martu samo jedan auto i u Novembru takodje. Onda neki meseci budu bolji pa bude tu vise ali procentualno gledano na toliki ulozen novac zarada je presmesna. 

Pa, ko to proda u SRB godišnje preko 100k polovnjaka? To je prodaja od oko 300 automobila prosečno svaki dan.

Zbog toga što je zarada u SRB na tom poslu ''presmešna'', ponovo niču placevi polovnjaka kao pečurke posle kiše. Bukvalno po broju placeva u SRB može da se oceni kad se bolje, a kada lošije živi. :D Tamo negde 2006., i 2007. godine, pa čak i 2008. godine, npr. placevi na Ibarskoj (odmah kad se izađe iz Žarkova) samo su se nizali jedan za drugim. Kako je nastupila kriza, opstalo ih samo par. Ali, u poslednjih godinu dana i malo više, opet na istim mestima (pa i na novim), niču placevi polovnjaka. Svi trče u taj biznis jer je zarada presmešna... :question:

3 hours ago, MS PK said:

Ozbiljan preprodavac kupuje kola na kamion, udje na plac koji radi na veliko i kupuje 10-20 automobila bez probe i bilo cega. Znaci " dam ti za donji red na placu.. 15000eur" i tu se vadi na kolicinu. Na nekom lomu ce da izgubi kuci, na drugom dobro da zaradi ali ukupno lupam bice dobar 3000eur.

Kao da se svi auti u SRB ili rade ovako, ili nikako. Nije baš...

Ova priča je naravno tačna (da me neko ne shvati pogrešno), tj. na opisani način rade ljudi koji ne broje aute koje su uvezli, nego broje kamione...pa im je zarada ustvari koliko kamiona odrade mesečno x novac po kamionu.

Ali, još kako je moguće raditi na manje od toga i opet zaraditi. Imati sporiji obrt (jer ne prodaš stotine auta mesečno), ali se zato na svakom autu ugradiš više nego ovaj što ih uzima na kamione. Kad kažem ''manje od toga'', ne mislim na rad jedan po jedan auto, nego mislim na plac koji uvek ima npr. 10-20 auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam bolesnu majku koja po ovakvom vremenu ne može ni do prodavnice ni do lekara da dođe.

Moram uzeti auto ali nisam hteo da uzimam neki krš do 1000€ hteo sam nešto "bolje" do 3500-4000€

ali posle čitanja ove teme nema šanse da kupim išta.

Edited by Sirius9

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, marko.jovanovic said:

Čeka ga 2 godine, a posle te 2 godine cena mu padne mnogo. I onda pukne mnogo više nego što je računao da zaradi. 

Pa eto cisto da vidite da u ovom poslu ne cvetaju samo ruze i da moze lako da se desi i pusenje.

2 hours ago, neshaoct said:

Hmmm...4.500 auto na oglasu za krajnjeg kupca, a prodavac zarađuje na tom autu i sa prodajnom cenom 3.900 evra jer ga je za toliko nudio tebi. 

Nesho ne znam sto si se naostrio tako na zaradu prodavca?

Kao prvo da bi neko nesto prodao mora da ceni vise da bi spustio na zeljenu cenu pa tako ako je taj trazio 4500 onda je hteo da spusta cifru jer niko od vas pa i ja nismo nikad prodali auto za cenu  koju smo okacili na oglasu jel tako?

Drugo ,mogao si da procitas da je to bio uvounik na veliko a tu se zaradjuje  100-200€ na autu i ako je on hteo da zaradi vise  jer mu se nije pojavio prodavac koji bi kupio njegov auto,morao je da stavi oglas za taj auto i pojavim se ja  a on srecan spusti mi odmah cenu na onoliko koliko mu je odgovaralo da uzme na brzinu. Cak sta vise  kasnije se ispostavilo da je on na tom autu pukao jer je racunao da je to Seat Ibiza 1,9TDI a ne Ibiza Cupra koja je drasticno skuplja pa je na kraju ,kako mi je rekao,i pukao nekih 30€ ali to i onako necete verovati jer i ovako  vam je virus usao u glavu i ne mozete da shvatite cinjenicno stanje.

Uostalom u ovoj drzavi je sve gore iz dana u dan sto govore i protesti po gradovima Srbije plus  od vrmena kad si ti kupio Alfu je proslo koliko i zarade su sve tanje i tanje. Pa jbt ja sam prodao pre neki dan Picaso 2004 u lepom stanju za 2000€ i to me je nazvalo dvoje ljudi za mesec dana i hoces da mi pricas bajke? 

Grand Scenic  2006 1,5 benzin sam dao za 2500 samo da ga ne gledam u dvoristu jer mi je stojao 3 meseca i svega dva poziva sam imao za njega na cenu od 2800. Ajd ih ti uvezi pa prodavaj za te pare koje mislis da se zaradjuju pa da vidimo hoces li uspeti.

I samo da znas  ne zarade na svakom autu koji su dovezli na kamionu!

Ove sto su dobri prodaju nama trgovcima jer i hocemo da ih kupimo,neki ostanu jer su bili onako i na njima izvlace pare a oni sto su losi obicno im ostanu pa moraju da uloze u njih i dok to urade obicno budu i u minusu. Suma sumarum zarada po kamionu im bude oko 1600-2000€.

E sad ajde ti ulozi u kamion i imaj mooda da ulozis toliki novac i da odes preko i pokupis  te lesine pa onda pricaj o necijoj zaradi.

Nisi u ovoj bransi pa ne shvatas  kako je ovo krvav posao.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krvav leba.. Nista socijalno, penziono.. Pricas o 100 hiljada eura ulaganja a ovamo spominjes krvav leba. Nadji bolji posao ako ti taj ne valja. Da ne zivis lepo gledao bi nesto drugo da radis. I to ne ti, nego svi. Ja sam uzimao brava pre 2 ipo godine, iste price sam slusao od vlasnika placa, identicno u rec maltene. A eno ga radi i dalje... Na sve to, vracate kilometrazu i lazete narod. 

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo primera dve Lancia Delta 1.4t-jet 150ks, koje se vuku oko godinu dana na oglasima:

Delta 1.4t-jet Iceberg

5c3a30aaa96fd_DeltaIceberg.thumb.PNG.cb5c81c5793e71067f47758189859562.PNG

Ova deltica je na oko odlična, kvačilo je tvrđe, volan je preslvačen. Sem volana, enterijer je bez greške. Spolja je odlična. Motor radi lepo, nisam je vozio. Gledao sam je prošlog proleća. Gazda tvrdi da je volan bio malo ofucan, a prethodni vlasnik je bio picajzla pa nija to mogao da gleda. Cena je ista kao i pre godinu dana.

 

Delta 1.4t-jet kršina Čukarica

5c3a30dad867c_Krinaukarica.thumb.PNG.ce0ac63daea3b1a628b50d10e67f6415.PNG

Ova je kršina, vidi se da je ofucana, naravno vlasnik placa tvrdi da je auto top, i da za te pare ne postoji bolja. Gledao sam je prošlog proleća. Cenu je spustio sa 5650€ kao što se vidi.

 

I kako sada oni misle da zarade, naročito onaj sa kršinom, pošto je spustio cenu za 600€, i opet za 4950€ ne može da je proda, zato što je ofucana.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ono, jeste pristojna, mada, ima površinske korozije na metalnim delovim u sedištu. Auto je iz Italije, iz Livorna na moru. Šta znam, ovako je odlična, panorama radi, nema parking senzore.

Baš me zanima šta bude sa motorom kada ga stalno drndaju, upale ga, radi 2 minuta i ugase, i ajde Jovo nanovo, i tako godinu dana.

Po mom mišljenju, većina Lancia Delta 1.4t-jet ima originalnu kilometražu, za razliku od traktorskih verzija.

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, totti said:

100k € uloženih u automobile, a ne 100k prodatih automobila.

Nisi razumeo, pročitaj ponovo moj post.

Govorio sam o veličini tržišta, a ne o veličini Duletovog dvorišta (koliko mu vrede svi auti). To vidiš po mojoj sledećoj rečenici gde se nadovezujem na tih preko 100k komada, i zato pišem ''To je prodaja od oko 300 automobila prosečno svaki dan....''

 

1 hour ago, Dule 021 said:

Kao prvo da bi neko nesto prodao mora da ceni vise da bi spustio na zeljenu cenu pa tako ako je taj trazio 4500 onda je hteo da spusta cifru jer niko od vas pa i ja nismo nikad prodali auto za cenu  koju smo okacili na oglasu jel tako?

I ti pročitaj ponovo.

Videćeš da tamo piše ''Stavićeš više od toga (što smatram normalnim jer tako praviš sebi prostor za cenkanje sa potencijalnim kupcima, isto kao što i mi stavimo veću cenu kada prodajemo svoj auto).''

 

Naravno da svi stave veću cenu, ali zašto se onda pre nekih godinu dana na Forumu pisalo kako je budalaština da ljudi trebaju da imaju u glavi okvir od oko 10% cene sa oglasa kad počnu da se cenkaju sa prodavcem? Zašto je sve to pisano kad svi znamo ovo što si sada rekao, tj. da se uvek stavi veća cena od one po kojoj se želi prodati auto? Ako želiš da prodaš auto npr. za 3k, stavićeš u oglas koju cenu? Garantujem da ćeš staviti barem oko 3.300...i gle čuda, onoliko više koliko ste neki od vas pričali da šanse nema da se spusti od strane kupca.

 

1 hour ago, Dule 021 said:

Drugo ,mogao si da procitas da je to bio uvounik na veliko a tu se zaradjuje  100-200€ na autu...

Opet čitaj moj post.

Videćeš da tamo piše: ''Koliko se onda ugradio na tebi na tih 3.900? Par stotina evra, jel' tako?''

Dakle, napisao sam već da on zarađuje par stotina evra po autu jer radi na količinu (na veliko).

 

1 hour ago, Dule 021 said:

...od vrmena kad si ti kupio Alfu je proslo koliko i zarade su sve tanje i tanje.

Prošlo je godinu dana.

Ali, ma kakvi danas, tj. ''od vremena kad sam kupio Alfu''...ti si već samo mesec dana nakon što sam kupio Alfu napisao na Forumu da je budalaština to oko spuštanja cene (imajući okvir od 10% u glavi), da su zarade sada manje nego pre, da je to nekad bilo ali sada više nije. To tvoje ''nekad bilo sad više nije'', pomeraš vremenski kako ti odgovara od diskusije do diskusije na forumu, a istina je da uvek može da se cenka i uvek prodavac računa sa tim. Kako danas, tako i pre godinu, dve, pet, deset... Kako onaj prodavac koji prodaje polovnjak od 2-3-5k evra, tako i onaj koji prodaje polovnjak od 10k-15k evra. Pisao je Tićma na forumu kako su mu faktički ''na dobar dan'' skidali po 700-1.000 evra kad je gledao polovne aute od 15-tak hiljada evra.

 

1 hour ago, Dule 021 said:

Ajd ih ti uvezi pa prodavaj za te pare koje mislis da se zaradjuju pa da vidimo hoces li uspeti.

Evo 1 od 100 primera kako ja ne znam koliko se zarađuje, nego eto mislim samo koliko se zarađuje.

 

Jedan vlasnik placa, predamnom licitira za BMW serije 3 u Švajcarskoj. Primetim da on malo-malo gleda u fon, i pokaže mi taj BMW i kako je u toku licitacija. Slučajno, potrefilo se da sam bio tu. Mlađi model, star oko 5 godina. Lista mi slike, auto izgleda odlično, dobra kilometraža, unutra bukvalno kao nov, dobar paket opreme. U opisu oglasa pisalo da ima problem sa motorom (bukvalno mi prevodio sa nemačkog taj deo oglasa), uz navođenje nekih detalja iz opisa. Krenemo mi našim poslom, kad njegov radnik javlja posle 15-30 minuta ''uspeli smo, pobedili smo za onaj BMW.'' Cena: 7.700 švajcaraca. To je malo manje od 7.000 evra. Pitam ga za koliko se takav auto prodaje u SRB, kaže mi da idu za 11-12k evra, ali da ovaj sa njegovim paketom opreme i onako kao nov unutra, može za 12k evra bez problema. Naravno, to ne znači da mu je zarada na tom autu 5k evra (razlika između 7k i 12k), već je manje od toga jer, kao što svi znamo, ima još troškova da auto dođe do SRB. Ima priča i nastavak, znam za koliko ga je na kraju i prodao, koliko ga je koštala popravka, ali da ne davim dalje...

 

Ili, jedan vlasnik placa ispriča mi kako mu zamalo Šiptar nije oteo auto u Švajcarskoj. :D 

Video auto, dogovorio sve sa onima iz Švajcarske, ostalo samo da kasnije tokom dana dođe njegov čovek sa parama i prikolicom. Kad, eto pre njega nekog Šiptara sa prikolicom. On došao za isti auto. Oni sa placa kad su ga videli, pomislili odmah da je to onaj što i treba da dođe po taj auto (u skladu sa dogovorom). Natovario šiptar auto, taman da krene, kad eto našeg sa prikolicom. I, nastade sad drama :D : šiptar neće da skida auto sa svoje prikolice i nudi iste pare kao i ovaj vlasnik placa iz SRB, a opet ovaj naš govori da ga je ranije zvao šef iz Beograda, objasnio mu po koji auto da ode i koliko para da isplati. Bili su fer oni sa placa u Švajcarskoj, pa je šiptar ipak ostao bez auta, morao je da ga skine.

 

1 hour ago, Dule 021 said:

Nesho ne znam sto si se naostrio tako na zaradu prodavca?

Ma kakvi.

Cela priča je počela pre nekih godinu dana (forum postoji mnoooogo duže od toga i da sam ''naoštren na zaradu prodavaca'' polovnjaka sigurno bi onda mnogo ranije pokrenuo neku takvu temu).

Nego, ovo je bilo usput, pisao jedan član Foruma u temi oko Grande Punta, odgovorio sam mu da je skroz ok da pogleda Grande Punto oglašene i preko sume koju je želeo da potroši za auto (napisao je koliko želi da potroši), jer uvek može da se cenka, pa da iako je u startu gledao skuplji auto ipak ga na kraju plati za iznos koji je već namenio za to. Rekao sam mu da bi bilo dobro da uvek ima u vidu 10% od cene po kojoj je oglašen auto, da slobodno računa da mu je to prostor za cenkanje. Kazao mu da je prodavac sa tim luftom u ceni već računao, da to nije nikakav poseban uspeh skinuti onoliko koliko je i sam prodavac već ukalkulisao. Isto tako sam napisao da to ne znači da će se uvek moći tih 10%, da to nije fiksno 10%...da će nekada moći manje, nekada više...ali da uvek neće moći ništa ako se ne odigra pametno. Npr. ako se neko zalepi za neki polovnjak jer to prodavci lako prepoznaju. Kad to prepoznaju, onda neće da daju ništa...tek ono reda radi da kupac misli da je uspeo da skine cenu, a ustvari nije skinuo ni sve od onog dela koji je prodavac već uračunao kao prostor za cenkanje kad je postavio oglas.

 

1 hour ago, marko.jovanovic said:

Gledao sam je prošlog proleća. Cenu je spustio sa 5650€ kao što se vidi.

 

I kako sada oni misle da zarade, naročito onaj sa kršinom, pošto je spustio cenu za 600€, i opet za 4950€ ne može da je proda, zato što je ofucana.

Tako što zarada na tom autu nije 600 evra. Nije ni 1.000. Više je od toga.

To što je on sam spustio (600 evra) je samo ono sa čim je računao i kad je postavio oglas. Sad da mu neko ode i ponudi 4.950 evra, on je opet zaradio i na toj ceni. I na ozbiljno (još 300-500 evra) manjoj od te i dalje nije u minusu na tom autu.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, neshaoct said:

Tako što zarada na tom autu nije 600 evra. Nije ni 1.000. Više je od toga.

To što je on sam spustio (600 evra) je samo ono sa čim je računao i kad je postavio oglas. Sad da mu neko ode i ponudi 4.950 evra, on je opet zaradio i na toj ceni. I na ozbiljno (još 300-500 evra) manjoj od te i dalje nije u minusu na tom autu.

Ta delta je kanta, za te pare ima da kupiš mnogo bolji primerak. Znači čeka nekog ko nema pojma pa da utopi. I tako godinu, dve...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaju ljudi razne računice. :) 

Znam jednog vlasnika placa, koji kad se zezne na nekom autu (ne radi stotine i stotine automobila godišnje, nije toliko veliki), registruje ga i vozi neko vreme, pa ga onda proda.

Zeznu se u smislu da je popravka bila skuplja nego što je mislio, ili kvar sa kojim je uzeo auto ipak bio veći nego što je očekivao...i da zaradi sad na tom autu onoliko koliko je očekivao ne može, ako uopšte i može da zaradi. Zato ga uzme tako sređenog, popravljenog, registruje i vozi neko vreme. Još ako je neki Audi, BMW...dakle, oni koji rade sa mlađim i skupljim autima, ispadne mu opet dobro. Vozio je mlad auto godinu dana - u tome mu je zarada kad je već nije bilo u evrima.

 

Ovaj sa Deltom očigledno neće da je vozi... :D:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sto ti Nesho pricas ne vazi kod mladih kola jer po tvojoj ligici ako je auto 12000 onda treba kupac da spusti 1200€. 

Aha, secam se sto ce neko toliko da spusti. 

Idi malo po placevima pa da vidis kako spustaju 100-150€ u vecini primera. 

Licno sam radio na placu i znam o cemu pricam i samo ako imaju problematican auto sto sa cenom a sto mehanicki onda tu moze da se desi nesto veca korekcija. 

Tvoja prica vazi za kola do 5-6 hiljada u vrh glave a preko toga ne pije vode a i tu se taj scenario nece odvijati tako lako i samo na kolima do 3000 je lako moguc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sad ništa ne kapiram. Onaj sa Deltom skine cenu za 700€ (sa 5650 na 4950), i opet mu stoji mesecima. Đe je tu logijka?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Dule 021 said:

Tvoja prica vazi za kola do 5-6 hiljada u vrh glave a preko toga ne pije vode a i tu se taj scenario nece odvijati tako lako i samo na kolima do 3000 je lako moguc. 

Pre mesec-dva na jednoj drugoj temi se došlo do toga da je normalno da se skida cena iz zvaničnog cenovnika kad su novi auti u pitanju. 

Sada smo na ovoj temi stigli da priča o oko 10% okvirnog prostora za cenkanje važi za aute do 5k-6k evra, gde je za one aute do 3k evra to lako dobiti.

Kao što sam napisao i u toj temi kad je bila priča oko obaranja cene za nove aute - polako, imamo vremena. Doćićemo i do novijih polovnjaka i pričom sa njihovom cenom.

 

Pre godinu dana sam ja bio, po pisanju nekih ljudi na forumu, budala kad sam rekao da je dobro imati u glavi okvir od oko 10% tražene cene kad se kreće u cenkanje sa prodavcem polovnjaka. Bio sam po njima najveća budala na svetu kad sam rekao da to ne znači fiksno 10%, niti da znači da će se uvek dobiti toliko, već nekada manje, a nekada i više.

 

Sad eto ispade da to što sam tada pisao nije budalaština za jedno 85% polovnjaka na tržištu SRB, tj. onih koji koštaju do 5k-6k evra.

Ae sad da vidimo da li je i dalje to ostalo budalaština za one mlađe i skuplje polovnjake...koji čine nekih 15% prodaje polovnjaka u SRB.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Dule 021 said:

To sto ti Nesho pricas ne vazi kod mladih kola jer po tvojoj ligici ako je auto 12000 onda treba kupac da spusti 1200€. 

Aha, secam se sto ce neko toliko da spusti. 

Za svaki slučaj, još jednom da napišem...nisam nikada rekao da je fiksno 10%, već da nekada može da bude malo manje, nekada i malo više od toga.

 

Evo, pre konkretnih primera...da vidimo elementarnu ekonomsku logiku. Voleo bih da čujem tvoj stav o tome. Evo, uzmimo za primer neka dva placa.

Jedan plac uvek ima u ponudi 20-tak automobila, i svi su euro3 i euro4 polovnjaci iz uvoza. Taj plac gađa na onih 85% kupaca u SRB koji traže takve aute. To su auti do nekih 5k-6k evra, ima dosta od tih 20 komada i sa cenom od 2k-3k evra. Drugi plac uvek ima u ponudi takođe 20-tak automobila, i svi su euro5 i euro6 polovnjaci iz uvoza. Taj plac gađa na onih 15% bogatijih kupaca u SRB koji kupuju mlađe i skuplje aute. Najviše od tih 20 komada su euro5 polovnjaci.

 

Oba placa imaju iste fiksne troškove (plate za npr. dva radnika, struju, telefone, noćnog čuvara, perionicama, nešto novca svakog meseca prodavnicama delova/otpadima/servisima da srede poneku sitnicu na autima...). Sve te fiksne troškove moraju da pokriju svojim radom, plus zaradu samog vlasnika placa.

Ovaj prvi plac ima mnogo više potencijalnih kupaca koji mu dolaze tokom mesec dana jer tržište u SRB je takvo...85% ljudi nakupi do par hiljada evra, najviše 5k-6k evra za auto. Onaj drugi plac ima značajno manje ljudi (u poređenju sa prvim placem) koji mu dolaze da gledaju aute, jer taj plac pokriva/gađa samo onih 15% tržišta. Kad mu je najgori mesec po broju prodatih automobila onaj prvi plac proda više auta nego onaj drugi plac u svom najboljem mesecu. To je tako jer onaj prvi plac gađa na mnogo veću populaciju, mnogo veći broj ljudi/kupaca.

 

Već si rekao da priča oko 10% važi za ponudu onog prvog placa, a posebno ''lako je moguća'' za one jeftinije polovnjake (euro3) koje prvi plac ima u ponudi. Nek' bude (primera radi) da se oni uopšte ne bave sa slupanim, neispravnim...već su uvozili samo kompletne aute koje operu, nalickaju, srede poneku sitnicu, spuste im km. Bio im je prosečan mesec, prodali su npr. 10 automobila. Ukupno na svih 10 zaradili 4.000 evra (npr. prosek onih 400 evra po autu koje si pominjao). Što kažeš, na nekom autu su zaradii manje, na nekom više...ukupno na 10 prodatih auta 4k evra zarade. Od toga plata za radnike, plata za čuvara, plaćanje perionicama, likovima sa otpada za poneku sitnicu, za prodavnice delova, tamo-vamo...ostade nešto evra i vlasniku placa.

 

Pošto kažeš da priča oko 10% prostora za cenkanje ne važi za skuplje i mlađe polovnjake, tj. za ponudu onog drugog placa - evo, za trenutak neka bude tako.

Oni su u svom isto prosečnom mesecu prodali 3 auta. Ali, pošto se oni ništa više ne ugrađuju po autu u odnosu na onaj plac koji prodaje euro3 i euro4 polovnjake, oni su na ta 3 auta zaradili ukupno 1.200 evra (istih prosečnih 400 evra po autu). Kako oni da plate iste fiksne troškove, a kamoli da ostane vlasniku placa? Još njemu mora više da ostane nego onom prvom vlasniku placa, jer za napuniti plac sa 20-tak polovnih automobila euro5 i euro6 iz uvoza treba mnogo više para uložiti nego napuniti plac sa 20-tak automobila euro3 i euro4. Više ulaže, normalno je i da više zaradi. U suprotnom više bi mu se isplatilo da otvori dva-tri placa sa po 20 kola euro3 i euro4...nego taj jedan sa mlađim polovnjacima, ili da ode u Banku i da te evre pretvori u dinare, i da ih na štednju/kamatu. :) 

 

Kako oni da opstanu ako zarađuju prosečno isto po autu kao njihove kolege koje rade matore polovnjake (euro3 i euro4) iz uvoza, a prodaju mnogo manji broj automobila od pomenutih kolega jer oni rade samo za 15% tržišta u SRB? Naravno da ne mogu nikako da opstanu ako bi zarađivali po autu isto kao i njihove kolege koje prodaju mnogo više matorih (euro3 i euro4) polovnjaka. Zato oni moraju da zarađuju dosta više po svakom prodatom autu, jer manji broj auta prodaju. Kao što, suprotno od toga, onaj koji radi na kamione može da se ugradi u par stotina evra prosečno po autu jer uradi svakog meseca šlepera i šlepera (na veliko).

 

To što se oni ugrade više po svakom autu, ne znači automatski da imaju više prostora za cenkanje od njihovih kolega koji prodaju euro3 i euro4 polovnjake iz uvoza. Ako sam dobro razumeo, to kažeš?

Ako sam dobro razumeo, kažeš da je lakše spustiti 400 evra na autu koji je oglašen na npr. 4k-5k evra, nego 400 evra na autu oglašenom na npr. 15k evra?

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Opet se necu sloziti da se novim automobilima (u Srbiji) moze sniziziti cena cenjkanjem! 

Voleo bih da mi neko, ko je to uradio, kaze kako!

 

Sa ostalim se slazem, da svako na oglasu stavi malo vecu cenu, pa ako se neko pogadja, spustice malo I svi srecni, ako se neko upeca na prvu cenu jos bolje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...