Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Koliko može da se spusti cena polovnjaku / novom autu?

Recommended Posts

10 hours ago, neshaoct said:

Zato oni moraju da zarađuju dosta više po svakom prodatom autu

Ne nego ce da ih dele vama ozbiljnim kupcima po nabavnoj ceni da bi vi bili zadovoljni. 

S to 

bom zaista ne vredi zlaziti i polemku a veruj mi da imas pogresno razmisljanje 100%.

A da je tako evo ti primer gde sam ja u Novembru prodao RAV4 kojis sam sa 4999 spustio na 4800 i nisam hteo da mrdnem ni centa dole iako su mi davali nize. 

Isto tako Qashqai koji sam cenio 6350 sam spistio na 6100 i davali su mi vise puta 6000 i nisam hteo da ga dam nize jer ti sto su jeftiniji ti su bili dosta losiji a posto je njima stalo za 100€ teoje ih je ostalo bez dobrog auta a ovaj koji mi je dao pare je posle dolaska u Leskovac zvao da se zahvali i da je prezadovoljan. 

E pa izvolite samo i cenjkajte se a posle ocekujte i garanciju od dve godine na polovan auto samo ne znam sa kojim param ce to da prodavac pokrije posto ste ga ucenjivali a on je ponekad morao ida popusti samo da ide roba jer na nekom uzmes pare a na nekom izvlacis. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dule, na kolikom gubitku (ili dobitku) je onaj što je Deltu 1.4tjet spustio sa 5650 na 4950, i stoji mu godinu dana i dalje? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boze dragi!

Ovo je ludilo! 

Jel vi citate uopste sta ja pisem???

Ajde mi nadji gde sam ikada napisao da se prodaje po ceni koja se trazi na oglasu!

samo pre nekoliko postova sam napisao da se uvek mora traziti nesto vise da bi se moglo korigovati nesto ali da to nije pravilo kod kola od 10000+ € jer tolika korekcija na tim autima je nemoguca jer se toliko ne zaradjuje na njima. 

Ima kola koja su total potonula sa cenom kao sto je Alfa 159 a koju sam prodao u decembru za smesnih 4000 jer me niko nije ni zvao za nju a lik je dosao kad je bio onaj sneg od 30cm i dovoljno mu je bilo sto je upalila jer neke druge koje je gledao pre nje tog dana nisu htele da upale. Pre neki dan kad sam uzeo Deltu isti prodavac mi je ponudio iAlfu 159 1,9Mjet 2009 SW za smesnih 2900€ i ja nisam smeo da je uzmem poucen prodajom ove prethodne a pogotovo sto nije bila u stanju kao ova moja. 

Ej 2900 i mrka kapa a ni ostali tegovci se nisu usudili da je uzmu a ovaj je zato spustio cenu na verujem nulu samo da je proda a zarada mu je svakako na samom prevozu koj je uracunat u cenu posto ima svoje kamione. 

46 minutes ago, marko.jovanovic said:

Dule, na kolikom gubitku (ili dobitku) je onaj što je Deltu 1.4tjet spustio sa 5650 na 4950, i stoji mu godinu dana i dalje? 

Covek izvlaci svoje pare kao sto sam i ja hteo da izvucem svoje pare na BMW 116d pa sam sad u stanju da ga dam i u minus jer meni takav auto ne treba jer je skup za mojih 3000 km koliko godisnje napravim autom. U ovom poslu se i ne gleda toliko na stajanje jer bitno je da ta kola kad tad donesu neke pare. 

E sad da li ce da donesu to se ponekad ne zna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, neshaoct said:

Ako sam dobro razumeo, kažeš da je lakše spustiti 400 evra na autu koji je oglašen na npr. 4k-5k evra, nego 400 evra na autu oglašenom na npr. 15k evra?

 

17 hours ago, Dule 021 said:

To sto ti Nesho pricas ne vazi kod mladih kola jer po tvojoj ligici ako je auto 12000 onda treba kupac da spusti 1200€. 

Kao po običaju, nisi (valjda) dobro razumeo. Uporno teraš neku svoju priču o ~10% vrednosti za cenkanje. 400€ na vrednost od 15.000€ nije ni blizu 10%.

 

Sad se pozivaš i na ekonomsku logiku, a kod tebe je nema ni u najavi. Naravno da onaj ko uloži npr. 30.000€ u auto neće ići na zaradu od 500€. I naravno da ima daleko više lufta, ali to apsolutno ne znači da će jedva da čeka da se ti pojaviš i tresneš mu 28.000€ na sto i da ti pruži ruku. Ja to tvrdim i stojim iza toga. To što ti postavljaš neke oglase gde su prodavci spuštali cene 7, 10 ili 13% apsolutno ništa ne znači za cenkanje. Spustili su jer im auto stoji, nema interesovanja, trebaju im pare za dalje obrte... I ti ga možeš dobiti sa tim sniženjem samo posle toga, ili ako se potrefi da si došao baš kad su oni rešili da spuste cenu. Ali da ti vidiš da je neko oglasio auto na 15.000€ i da mu ponudiš 13.500, već sam pisao šta uglavnom možeš da očekuješ. 

 

Ekonomska logika je oduvek bila da u parama (dakle u parama, ne u procentu) veću zaradu očekuje onaj ko više uloži sopstvenih sredstava. Evo primera bankarskog kredita. Kamata je, recimo, 10% za period otplate od 3 godine. Banka će onom ko se zadužio za kredit od 5.000€ uzeti na ime kamate 500€, ali će zato onom ko se zadužio 40.000€ uzeti 4.000€. Ili sledeći primer - proizvođač šibica će po jednoj kutiji da zaradi npr. 3 dinara, a proizvođač kafe će na pakovanju od 200g da zaradi npr. 30 dinara. Ili možda očekuješ da će npr. bošista koji je uložio 60.000€ u radni sto da ti radi remont dizne za 5€? I šta je tu čudno? Ulaganje u neki posao i vraćanje sredstava,oduvek bilo i uvek će biti. Ali to ne znači da ćeš ti da odeš u banku i kažeš - na onom prvom ste zaradili 500€, od mene vam je dosta i 700€ umesto 4.000€, zaradićete i tako. Oni će to oberučke da prihvate? 

 

Ti si se npr. ovom forumu dosta posvetio i dosta vodiš računa o njemu. Ali to sigurno nije iz ljubavi ili iz dosade. E sad, da li ti treba da imaš istu materijalnu korist od foruma koji ima toliko članova, toliko pregleda i pogodaka, toliko poslovnih partneta itd, kao onaj koji uređuje forum od 300 članova i 10 napisanih postova mesečno? Naravno da ne, tebi ovaj forum daleko više novca donosi od onog drugog. I ja apsolutno nemam ništa protiv toga.

 

Apropo one Delte koju Marko pominje:

17 hours ago, neshaoct said:

Tako što zarada na tom autu nije 600 evra. Nije ni 1.000. Više je od toga.

To što je on sam spustio (600 evra) je samo ono sa čim je računao i kad je postavio oglas. Sad da mu neko ode i ponudi 4.950 evra, on je opet zaradio i na toj ceni. I na ozbiljno (još 300-500 evra) manjoj od te i dalje nije u minusu na tom autu.

Verovatno poznaješ prodavca i znaš koliko ga je platio i kolika mu je zarada? Ako to nije slučaj, onda je ovo još jedno klasično "trtenje" u nešto što ne poznaješ. Koliko vidim, ti uopšte ne uzimaš kao mogućnost da će neko nešto možda da proda i u minus ako mu dugo stoji i nema interesovanja? Ovo ti kažem kao neko ko trenutno ima 4 automobila koji se prodaju u minusu i koji će možda i dodatno da odu u još veći minus ako se i dalje ne budu prodali. Ali sad ćeš ti mene verovatno da ubediš da to nije tačno i da i na njima ima ihaha zarade i sa tom cenom...

 

Opet se ponavljam - previše misliš da sve znaš, ali u dosta stvari nemaš pojma, tako da kažem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E konacno neko da objasni i potvrdi ono o cemu i sam pisem. 

Naravno sad cete da opletete kako je i on prodavac ali vi to ne mozete da shvatite dok se ne nadjete na ovoj strani medalje. Ocigledno. 

Ja sam letos imao Pasat 2015 na kom je plan bio da zaradim 1000 jer to je auto od 15000€ ali zahvaljujuci vasem pogresnom razmisljanju nudile su mi se pare gde sam mogao da zaradim dosta manje i nisam naravno hteo da ga dam jer nisam ja socijalna ustanova pa da vama cinim uslugu. I cekao sam i cekao i nudile su mi se razne zamene i na kraju sam docekao jednu normalnu i odradio je a onda sam taj auto morao da lickam i poliram jer je bio crne boje i imao sam dupli posao ali da bih se brzo resio tog auta dao sam ga ispod cene a koja mi je odgovarala jer se na kraju svelo sve na onu zaradu koju sam zeleo u startu. 

Nekima ce mozda 1000 da zvuci mnogo ali hajde vi ulozite 14000 u auto pa da vidim kolika cete muda imati da prodajete tako skup auto koji je meni stojao 4 meseca a zamena je bilo ali ludackih gde su ljudi redovno preterivali sa cenom svog auta za po 1000€.

na kraj krajeva tim mladim kolima vrlo brzo pada cena pa je veliki rizik da se pukne na njima a vi to takodje ne mozete da shvatite jer niste vi ti koji su ulozili novac u auto. 

I te ludacke procene vaseg automobila su smesne i ne znam odakle tim ljudima obraz da uopste tako odvale cifru. Pa valjda smo mi ti koji se razumeju u cene i mi cinimo vama uslugu kad uzmemo vas auto u zamenu jer pravimo sebi dupli posao. 

Ima jedan kolega koji tako te pametnjakovice otkaci tako sto im kaze “ Odete na oglase i nadjete najjeftiniji na oglasu i cena vaseg auta u zameni je 500€ niza od tog najjeftinijeg.” 

Nece covek da se masira sa ludacima ciji je auto najskuplji na oglasima kad se pogleda cena a nas kao da je pravljen od govana i mora da bude najjeftiniji. 

U poslednje vreme je to normalno i bez obzira sto ja napisem da je cena u zameni veca ukoliko vi procenite vas auto vise. Ali neeee mi smo glupi i ne razumemo se u to dok vi provaljujete cene za vas auto. 

Sve u svemu ovo je jedan krug gde ce uvek neko smatrati da je on u pravu i kraja nema ali je cinjenica da 90% kupaca razmislja pogresno a sve zahvaljujuci pametovanju okoline koja u realnosti pojma nema. 

Edited by Dule 021

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, Dule 021 said:

E konacno neko da objasni i potvrdi ono o cemu i sam pisem. 

Naravno sad cete da opletete kako je i on prodavac ali vi to ne mozete da shvatite dok se ne nadjete na ovoj strani medalje. Ocigledno. 

Ja sam letos imao Pasat 2015 na kom je plan bio da zaradim 1000 jer to je auto od 15000€ ali zahvaljujuci vasem pogresnom razmisljanju nudile su mi se pare gde sam mogao da zaradim dosta manje i nisam naravno hteo da ga dam jer nisam ja socijalna ustanova pa da vama cinim uslugu. I cekao sam i cekao i nudile su mi se razne zamene i na kraju sam docekao jednu normalnu i odradio je a onda sam taj auto morao da lickam i poliram jer je bio crne boje i imao sam dupli posao ali da bih se brzo resio tog auta dao sam ga ispod cene a koja mi je odgovarala jer se na kraju svelo sve na onu zaradu koju sam zeleo u startu. 

Nekima ce mozda 1000 da zvuci mnogo ali hajde vi ulozite 14000 u auto pa da vidim kolika cete muda imati da prodajete tako skup auto koji je meni stojao 4 meseca a zamena je bilo ali ludackih gde su ljudi redovno preterivali sa cenom svog auta za po 1000€.

na kraj krajeva tim mladim kolima vrlo brzo pada cena pa je veliki rizik da se pukne na njima a vi to takodje ne mozete da shvatite jer niste vi ti koji su ulozili novac u auto. 

I te ludacke procene vaseg automobila su smesne i ne znam odakle tim ljudima obraz da uopste tako odvale cifru. Pa valjda smo mi ti koji se razumeju u cene i mi cinimo vama uslugu kad uzmemo vas auto u zamenu jer pravimo sebi dupli posao. 

Ima jedan kolega koji tako te pametnjakovice otkaci tako sto im kaze “ Odete na oglase i nadjete najjeftiniji na oglasu i cena vaseg auta u zameni je 500€ niza od tog najjeftinijeg.” 

Nece covek da se masira sa ludacima ciji je auto najskuplji na oglasima kad se pogleda cena a nas kao da je pravljen od govana i mora da bude najjeftiniji. 

U poslednje vreme je to normalno i bez obzira sto ja napisem da je cena u zameni veca ukoliko vi procenite vas auto vise. Ali neeee mi smo glupi i ne razumemo se u to dok vi provaljujete cene za vas auto. 

Sve u svemu ovo je jedan krug gde ce uvek neko smatrati da je on u pravu i kraja nema ali je cinjenica da 90% kupaca razmislja pogresno a sve zahvaljujuci pametovanju okoline koja u realnosti pojma nema. 

Au brate miNli sta si ti sve u stanju da napises... Druze to sta si ti planirao da zaradis apsolutno ne znaci da ces to i da zaradis, ne znaci ni da je realno niti da tako mora. Zelje su jedno mogucnosti drugo. 

Kakva je to logika kupci su nenormalni jer mi ne nude koliko sam planirao pa onda dodje jedan normalan koji da i on je pametan a svi drugi su glupi. :D

 

Ovo je posebno smesno da ti kao prodavac cinis kupcu uslugu kad uzmes auto u zamenu...ne druze ti to radis jer si nasao neku korist u toj robno novcanoj razmeni. Jer da nisi ne bi radio zamenu. 

 

Daleko od toga da u tvojim upisima nema dosta istine ali mnogo toga pises potpuno nerealno. Pre svega pises iz ugla prodavca i to sa stanovistem da prodavac mora da je u pravu. Pre svega u Srbiji ima hiljade trgovaca i desetine hiljada automobila. Ko zna koliko njih donosi pogresne procene prilikom nabavke kola... I ko zna koliko njih radi daleko losije ili daleko bolje od tebe vodeci se skroz drugim principima. 

 

Ja razumem da ti radis onako kako mislis da je najbolje ali ne razumem zasto mislis da si uvek i jedino ti u pravu? :D

Edited by ултрас

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa evo da ti odgovorim zasto sam u pravu. 

Ti hoces da menjas auto ali ti treba odmah drugi a ne da prvo prodas svoj pa da onda trazis ko zna koliko meseci drugi dobar. 

Jel i ne pomislis da tebi prodavac cini uslugu sto je primio tvoj auto u zamenu i ti automatski imas drugi auto bez dana pauze?

i pritom te ne odere jer nisi ni ti bas toliko lud ali u realnosti vecina zna da proceni kupcev auto nesto nize ali taj isti kupac u poslednje vreme nudi svoj auto od zlata jer ga preceni debelo. 

Zato kazem da su to ludaci koji nesto pokusavaju i to kod prodavaca koji znaju daleko vise od njih sta koliko vredi umesto da igraju na tu kartu kod vlasnika vozila koje mozda i zeznu. 

Sto se tice tih ludaka to su oni koji potcene automobil koji pritom sami ne mogu da uvezu za te pare. E zato ih zovem ludacima kao i ovog od pre neki dan koji mi za motor od 3400 nudi 2800. 

To nije ludak jel da? Pritom ne moze ni stranca da uzme za te pare u samostalnoj potraznji. 

Sto nisi tekao nesto na to drasticno cenjkanje i garanciju? 

Meni je tako neki likpre nekih 5-6 godina dosao na cifru od 3300 za Mercedes A160 sa automatskim menjacem koji mi je stajao poprilicno dugo i nudi mi 2700 i ja gledam stoji i nista se ne desava a imam 100€ i dam ga. Sutradan me zove kako se brisu greske i ja kazem otkud greske a on ce da je nesto cackao po osiguracima i da mu je popalio greske na sta sam mu rekao da mora da nakaci dijagnostiku da vidi sta je to. Zove me posle mesec dana i kaze da mu popravim automatski menjac jer je crkao i ja mu kazem “ Kolika je cena bila na oglasu? 3300 jel tak a koliko si ti dao za auto? 2700 e pa sad imas 600€ lufta da napravis menjac. Da mi nisi dirao cenu ja bih ti sad resio sve. “

Jel i ovde sad nesto nije jasno? 

Ili smatrate da kad ubijete cenu trgovcu koji ode i u minus ponekad da treba da vam garantuje za taj auto? 

Zapitajte se samo s cim da vam garantuje?

Ako ga ubijete s cenom onda sa tom razlikom popravljajte sami kola. 

Logicno zar ne? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, Dule 021 said:

Zove me posle mesec dana i kaze da mu popravim automatski menjac jer je crkao i ja mu kazem “ Kolika je cena bila na oglasu? 3300 jel tak a koliko si ti dao za auto? 2700 e pa sad imas 600€ lufta da napravis menjac. Da mi nisi dirao cenu ja bih ti sad resio sve. “

Ček, ček, hoćeš da kažeš da ga je kupio za 3300 dobio bi sređen menjač a ovako pošto je spustio na 2700 ti si prećutao za menjač i samo mu prodao auto svestan da je menjač pred crkavanjem?

Odnosno, da je čovek bio spreman da odvoji 3300 za taj auto ti bi mu napomenuo da menjač ne valja i da ćeš ga srediti o svom trošku? Ili da nisi ni ti znao ali da je platio 3300 i da mu je crkao menjač ti bi to sredio o svom trošku jer si pošten i ne varaš mušterije?

 

I ovde cena ode 600 evra dole iliti 20%

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, Dule 021 said:

Pa evo da ti odgovorim zasto sam u pravu. 

Ti hoces da menjas auto ali ti treba odmah drugi a ne da prvo prodas svoj pa da onda trazis ko zna koliko meseci drugi dobar. 

Jel i ne pomislis da tebi prodavac cini uslugu sto je primio tvoj auto u zamenu i ti automatski imas drugi auto bez dana pauze?

i pritom te ne odere jer nisi ni ti bas toliko lud ali u realnosti vecina zna da proceni kupcev auto nesto nize ali taj isti kupac u poslednje vreme nudi svoj auto od zlata jer ga preceni debelo. 

Zato kazem da su to ludaci koji nesto pokusavaju i to kod prodavaca koji znaju daleko vise od njih sta koliko vredi umesto da igraju na tu kartu kod vlasnika vozila koje mozda i zeznu. 

Sto se tice tih ludaka to su oni koji potcene automobil koji pritom sami ne mogu da uvezu za te pare. E zato ih zovem ludacima kao i ovog od pre neki dan koji mi za motor od 3400 nudi 2800. 

To nije ludak jel da? Pritom ne moze ni stranca da uzme za te pare u samostalnoj potraznji. 

Sto nisi tekao nesto na to drasticno cenjkanje i garanciju? 

Meni je tako neki likpre nekih 5-6 godina dosao na cifru od 3300 za Mercedes A160 sa automatskim menjacem koji mi je stajao poprilicno dugo i nudi mi 2700 i ja gledam stoji i nista se ne desava a imam 100€ i dam ga. Sutradan me zove kako se brisu greske i ja kazem otkud greske a on ce da je nesto cackao po osiguracima i da mu je popalio greske na sta sam mu rekao da mora da nakaci dijagnostiku da vidi sta je to. Zove me posle mesec dana i kaze da mu popravim automatski menjac jer je crkao i ja mu kazem “ Kolika je cena bila na oglasu? 3300 jel tak a koliko si ti dao za auto? 2700 e pa sad imas 600€ lufta da napravis menjac. Da mi nisi dirao cenu ja bih ti sad resio sve. “

Jel i ovde sad nesto nije jasno? 

Ili smatrate da kad ubijete cenu trgovcu koji ode i u minus ponekad da treba da vam garantuje za taj auto? 

Zapitajte se samo s cim da vam garantuje?

Ako ga ubijete s cenom onda sa tom razlikom popravljajte sami kola. 

Logicno zar ne? 

Ili da postavimo pricu ovako...Ti uzimas zamenu i doplatu za automobil koji ne mozes da lako da prodas, stoji dugo i sl. i tu nalazis svoj interes, a nisi nikakav dobrocinitelj kupcu. :)

 

Nemoj odma da izvrces sve pojedinacnim primerima, jer primer da to radis iz licnog interesa neces da navedes. 

 

 

Cenjkanje i ovo sa menjacem je mesanje baba i zaba. Prodavac predstavlja automobil u odredjenom stanju i po odredjenoj ceni. Dobar, prva liga, top top stanje, nov nov nov, ispravno sve, svako dugme radi, nista ne lupa ne zvecka i td. Cenjkanje ili ti kako kazes ubijanje cene dolazi nakon toga. Opet tebe kupac ne lupa po usima da mu spustis cenu, ti ako u tome ne vidis neki svoj interes ti je neces ni spustiti. Jel tako? Tako je. 

 

A to sto se nakon trgovine utvrdi da je nesto neispravno to nije krivica kupca sto se cenjkao. I nikako ne moze biti. Ili ga je trgovac svesno slagao tacnije prevario ili mozda ni on nije znao sto je redji slucaj. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikada ni jednog kupca nisam nazvao ludakom. Poštovao sam svaku ponudu, čovek na 11000 onda maraka ponudi 8500. Rekao sam da za tu cenu neću da ga prodam ali svakako hvala na ponudi. Ne vidim ništa uvredljivo i ako nudi 50% od cene. Zahvališ se i doviđenja. Svako može da ponudi koliko misli da njemu vredi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ултрас said:

Druze to sta si ti planirao da zaradis apsolutno ne znaci da ces to i da zaradis, ne znaci ni da je realno niti da tako mora. Zelje su jedno mogucnosti drugo. 

 

 

 ti to radis jer si nasao neku korist u toj robno novcanoj razmeni. Jer da nisi ne bi radio zamenu. 

 

Apsolutno si u pravu za ovo :thumbup:, ali je i Dule u pravu za ovo:

 

26 minutes ago, Dule 021 said:

 

Ti hoces da menjas auto ali ti treba odmah drugi a ne da prvo prodas svoj pa da onda trazis ko zna koliko meseci drugi dobar. 

Jel i ne pomislis da tebi prodavac cini uslugu sto je primio tvoj auto u zamenu i ti automatski imas drugi auto bez dana pauze?

i pritom te ne odere jer nisi ni ti bas toliko lud ali u realnosti vecina zna da proceni kupcev auto nesto nize ali taj isti kupac u poslednje vreme nudi svoj auto od zlata jer ga preceni debelo. 

 

 

 

 

Naravno, pod uslovom da te ne odere, već da ti realno zaračuna auto po onoj ceni za koju, po proceni, taj auto relativno lako i brzo može da se proda na oglasu. Niko ne želi da tuđe prodaje teže nego svoje :)

Ima tu u zamenama i bezobrazluka gde bi neko da zaradi na oba auta, ali kažem - pod pretpostavkom realnosti, u pravu ste obojica :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, ултрас said:

on meni cini uslugu

Što podseti na onog maga sa druge teme kako čini ljudima uslugu da im nađem dobar auto za sitnu nadoknadu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cim se kupcev auto procenjuje ''nesto nize'', a prodavcev je opisan ''u zameni cena veca'' tu nema govora o cinjenju usluge. Prosta i jednostavna trgovina gde kupac i prodavac pokusavaju da nadju zajednicki interes. 

 

A za tog maga ne znam, nisam ispratio temu. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema tu šta da je u zameni cena ova ili ona. Kaže se kolika je doplata i to je to. Ništa više. Pa nek' onda svako računa kako mu volja

 

U takvim situacijama zna da dođe do konfuzije kod ljudi . Evo jednog primera: čovek gleda BMW od 21.000€ i ima C klasu u zameni. Kaže mu se da je doplata 9.000€. Onda se on preračunava i kaže: malo mi računaš moj auto, samo 12.000€, tu i tu mi računaju 13.000. Ok, a koliko je kod njih taj BMW? 23.000€. Pa jel vidiš da ti je ovde manja doplata? Da, ali tamo mi više računaju moj auto

 

Ovo nije izmišljena priča, meni lično se desila.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, ултрас said:
Mozda je onaj drugi bmw bolji i vredi vise. dark_lol.gif

Glupo da pišem, ali bilo upravo obrnuto. No, nema veze Nije se to uopšte potezalo kao argument, nego to da tamo negde računaju hiljadarku više
Ja nisam mogao da verujem da neko to ne razume. Da nije bio ozbiljan čovek u pitanju, zakleo bih se da me zaebava
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, totti said:

Sad se pozivaš i na ekonomsku logiku, a kod tebe je nema ni u najavi. Naravno da onaj ko uloži npr. 30.000€ u auto neće ići na zaradu od 500€. I naravno da ima daleko više lufta, ali to apsolutno ne znači da će jedva da čeka da se ti pojaviš i tresneš mu 28.000€ na sto i da ti pruži ruku. Ja to tvrdim i stojim iza toga. To što ti postavljaš neke oglase gde su prodavci spuštali cene 7, 10 ili 13% apsolutno ništa ne znači za cenkanje. Spustili su jer im auto stoji, nema interesovanja, trebaju im pare za dalje obrte... I ti ga možeš dobiti sa tim sniženjem samo posle toga, ili ako se potrefi da si došao baš kad su oni rešili da spuste cenu. Ali da ti vidiš da je neko oglasio auto na 15.000€ i da mu ponudiš 13.500, već sam pisao šta uglavnom možeš da očekuješ. 

 

Ekonomska logika je oduvek bila da u parama (dakle u parama, ne u procentu) veću zaradu očekuje onaj ko više uloži sopstvenih sredstava. Evo primera bankarskog kredita. Kamata je, recimo, 10% za period otplate od 3 godine. Banka će onom ko se zadužio za kredit od 5.000€ uzeti na ime kamate 500€, ali će zato onom ko se zadužio 40.000€ uzeti 4.000€. Ili sledeći primer - proizvođač šibica će po jednoj kutiji da zaradi npr. 3 dinara, a proizvođač kafe će na pakovanju od 200g da zaradi npr. 30 dinara. Ili možda očekuješ da će npr. bošista koji je uložio 60.000€ u radni sto da ti radi remont dizne za 5€? I šta je tu čudno? Ulaganje u neki posao i vraćanje sredstava,oduvek bilo i uvek će biti. Ali to ne znači da ćeš ti da odeš u banku i kažeš - na onom prvom ste zaradili 500€, od mene vam je dosta i 700€ umesto 4.000€, zaradićete i tako. Oni će to oberučke da prihvate? 

 

Ti si se npr. ovom forumu dosta posvetio i dosta vodiš računa o njemu. Ali to sigurno nije iz ljubavi ili iz dosade. E sad, da li ti treba da imaš istu materijalnu korist od foruma koji ima toliko članova, toliko pregleda i pogodaka, toliko poslovnih partneta itd, kao onaj koji uređuje forum od 300 članova i 10 napisanih postova mesečno? Naravno da ne, tebi ovaj forum daleko više novca donosi od onog drugog. I ja apsolutno nemam ništa protiv toga.

Bespotrebno si sve ovo napisao. Nisi razumeo moj post. Ustvari, ko zna da li si ga celog i pročitao.

U svom odgovoru objašnjavaš zašto onaj koji uloži više treba i da zaradi više. Kao, eto ja to ne znam, kod mene nema ekonomske logike ''ni u najavi'', pa ćeš ti da mi objasniš. Evo kako u mom postu (na koji odgovaraš) nema ekonomske logike ''ni u najavi'':

14 hours ago, neshaoct said:

Kako oni da plate iste fiksne troškove, a kamoli da ostane vlasniku placa? Još njemu mora više da ostane nego onom prvom vlasniku placa, jer za napuniti plac sa 20-tak polovnih automobila euro5 i euro6 iz uvoza treba mnogo više para uložiti nego napuniti plac sa 20-tak automobila euro3 i euro4. Više ulaže, normalno je i da više zaradi.

''Više ulaže, normalno je i da više zaradi.''

Još jednom: ''Više ulaže, normalno je i da više zaradi.''

 

Kao što sada valjda bolje vidiš, 80% svog posta si bespotrebno napisao odgovarajući na nešto što uopšte nije sporno. Kao što sam već rekao, onaj koji više uloži normalno je i da više zaradi.

Još u poslu sa polovnim automobilima naročito, jer kao što je već rečeno...mnogo je veći rizik od stajanja automobila (i pada vrednosti koje to stajanje nosi sa sobom) kad se neko bavi prodajom mlađih polovnjaka, u odnosu na onog koji se bavi prodajom polovnjaka starih 10-15 godina. Pa, naročito sve to važi na SRB tržištu gde taj koji prodaje mlađe i skuplje polovnjake ''gađa'' samo na 15% kupaca, jer narod nema pare za takve aute...tako da će mu i količina prodatih automobila biti mnogo manja nego nekom njegovom kolegi koji radi starije polovnjake (euro3 i euro4 = 85% tržišta polovnjaka).

Dakle, em više uloži, em mu je veći rizik od pada vrednosti zbog stajanja auta, em u slučaju SRB ne može da računa ni na količinu prodatih jer tu njegovu robu (euro5 i euro6 polovnjake) traži samo 15% tržišta. 

Kad se sve to sabere, ništa više logično nema nego da se taj vlasnik placa mnoooogo više ugradi na svakom prodatom autu od kolege mu koji radi euro3 i euro4 polovnjake.

 

Kako bi lakše mogao da pratiš, odgovor na ostalo će biti u sledećem postu...da se opet ne zbuniš čitajući.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što je samo 15% kupaca novijih vozila, tako je i broj placeva koji ih drže srazmerno/daleko manji od onih koji drže starija vozila, tako da to i nije toliki problem. Manje kupaca, ali i manje konkurencije. Osim 2018. koja je bila upola lošija od svih prethodnih 3, 4, 5 godina, retko ko će da se žali na količinu prodatih automobila.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, totti said:

Opet se ponavljam - previše misliš da sve znaš, ali u dosta stvari nemaš pojma, tako da kažem.

Vidi to sa Duletom kako ja nemam pojma:

17 hours ago, Dule 021 said:

Tvoja prica vazi za kola do 5-6 hiljada u vrh glave a preko toga ne pije vode a i tu se taj scenario nece odvijati tako lako i samo na kolima do 3000 je lako moguc. 

Važi za 85% tržišta polovnjaka (''kola do 5-6 hiljada''), a naročito važi (''lako moguć'') za onaj deo sa euro3 polovnjacima (''kolima do 3000'').

 

======

 

Možemo par Duletovih primera oglasa za polovnjake sa ovog foruma, da se vidi kako je poslovanje zaista u skladu sa tim što je i napisao:

Seat Altea - sa 5.500 tražene na 5.000 odmah posle mesec dana

Audi A6 - odmah sa 11.000 na 10.500...a posle 2 meseca na 10.000

Renault Laguna - 2.450...a, ustvari je 2.000

Ova Laguna je zanimljiva jer se vidi kako se formira cena. 05.05.2016. Dule najavi tu Lagunu ovde i kaže da će moći da je da za 2.000 evra. Dakle, to mu je računica, 2k evra, na toj ceni zarađuje onoliko koliko misli da je ok. Naravno, kad se postavi oglas, kao što i mi uradimo kad kačimo svoje aute na oglas, tražena cena se poveća od one željene prodajne kako bi se stvorio sebi prostor za luft, stvorio prostor za cenkanje sa kupcem. Tako je i Dule uradio, tj. kada je 5 dana kasnije postavio oglas, evo ga ovde, tražena cena za tu Lagunu je bila 2.450 evra.

- Ili, evo primer koji je ranije danas napisao za Mercedes A klase, 2.600 cena na 0, oglašava ga za 3.300. I, ovo smatram skroz normalnim kad je cena u pitanju. Tako bi isto i ja uradio da prodajem taj auto. Dakle, imam neki polovnjak kome sa cenom od 2.600 evra budem na 0. Hoću da zaradim na njemu 300-400 evra. Zato je ciljana prodajna cena 3.000 evra. Ali, kad ga stavim na oglas, moram naravno da stavim veću cenu od tih 3k evra, jer treba sebi da napravim ''prostora'' za cenkanje sa potencijalnim kupcem, i zato je u oglas stavljeno 3.300.

 

======

 

Ja sam ovim završio priču sa postojanjem okvira za cenkanje od 10% tražene cene kada je u pitanju 85% ponude polovnjaka u SRB. Dakle, za polovnjake koji koštaju do 5k-6k evra.

Ima već milion primera, ima i reč prodavca ''koji je do sada prodao preko 1.000 polovnjaka'' da to tako ide u praksi. Lepo čovek kaže da ta priča važi za kola do 5k-6k evra, da se neće tih 10% baš lako dobiti (što sam i sam napisao još pre godinu dana, tj. da to nije uvek fiksno 10%, nego će nekada da se dobije malo manje, nekada malo više) za skuplji deo tog raspona od 5k-6k, ali da će zato za aute do 3k evra dobiti 10% od tražene cene prilikom cenkanja biti ''lako moguće''.

 

Smatram da je sve to napisano dovoljno ljudima koji čitaju temu da razumeju da je skroz ok cenkati se u oko 10% tražene cene kada gledaju aute od 4k-5k-6k evra, a naročito ako gledaju aute do 3k evra.

Polovnjaci do 6k evra su ustvari 85% prodaje polovnjaka u SRB. Kao što sam i ranije pisao, to ne znači da će uvek dobiti 10% fiksno. Nekada će dobiti 7-8, nekada 12-13...ali je dobro da imaju taj okvir u glavi kad krenu u cenkanje na placu polovnjaka. Ali, kao što sam ranije pisao, kupac neće dobiti ništa ako se ne ponaša iole pametno na placu. Ako se ''zalepi'' za auto, ako ne pokaže da je ozbiljan kupac  - dobiće šipak od popusta. I, to isto smatram ok da dobije šipak, jer ni ja kao prodavac polovnjaka ne bi dao ništa popusta kad vidim/prepoznam da se ovaj ''zalepio'' za auto koji imam u ponudi.

 

======

 

Ostalo je sporno onih 15% tržišta u SRB. Oni skuplji, mlađi, euro5 i euro6 polovnjaci.

Za njih i dalje prodavci automobila pričaju na Forumu da šanse nema da se koristi taj isti okvir od 10% tražene cene prilikom cenkanja. Da šanse nema, da ja to samo lupetam. To kažu isti prodavci koji su pre godinu dana pričali da sam isto tako lupetao i za jeftinije euro3 i euro4 polovnjake, tj. za aute do 5k-6k evra...pa je trebalo godinu dana da prođe da se promeni ploča.

Ali, kako se opet ne bi možda zbunili sa praćenjem teme, taj deo priče (za skuplje euro5 i euro6 polovnjake) ide u naredni post. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...