Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Koliko može da se spusti cena polovnjaku / novom autu?

Recommended Posts

Istina, to nema veze sa EU. Bio sam davno u Kairu, i neki grk se cenkao u zlatari sa egipćaninom, scena kao u filmu "Žitije Brajanovo" (neka me izvinu mlađi naraštaji ako nisu gledali). Toliko su se uživeli u cenkanje, grk je na kraju isterao svoje, a zlatar ga je čupao za brkove, ja reko gotovo, pada tuča, ali na sreću sve se lepo završilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, bane1321 said:

Ja sam kupovao auto, dva puta, nov.... Prvi put bio mlad i neiskusan, drugi put pun internet znanja i iskustava sa foruma...

 

Meni su u Kiji na pitanje, ukoliko ne koristim njihov kes kredit jel ima nekih povoljnosti, nudili zimski set tockova na prvu

Dakle, ima jos mesta za popuste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@srdjos

U Kiju nisam zalazio doduse. Moja iskustva su iz: Hyundai, Citroen, Renault, Peugeot, FIAT I naravno Toyota salona!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za kes je cena bolja jedino ako se mulja sa racunom. Popust treba da dobije jer placa sve svojim parama, bez koriscenja tih kredita, a i zato sto sa svojim parama moze vise da bira od automobila u ponudi. Nije vezan za te njihove akcije sa bankama.
Drugar kupio Ceed, dobio nista za kes, kazu to je ta cena.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji fora kada je cena za keš bolja a to je ako je alternativa beskamatni kredit ili kredit sa nekom baš malom kamatnom stopom. Kvaka je u tome što ništa nema džabe. Beskamatni kredit znači da kupac nema kamatu ali to u stvari plaća prodavac vozila (kroz jednokratnu proviziju banci)  da bi imao atraktivnu ponudu jer banka neće raditi na svoju stetu i davati nešto besplatno. Zbog toga imate i ograničenje u iznosu kredita (npr max 7.000 eur beskamatno...) jer bi za neke iznose ta provizija bila prevelika i pojela bi svu zaradu

 

Zbog toga prodavci imaju cenu koja je za kredit a ako neko hoce za keš onda mu mogu spustiti cenu za tu proviziju koju bi inače dali banci, a to je i do 10%. Ovo vazi i za nova ali i za polovna vozila (zato često u ogalsima stoji da je cena za kredit fiksna).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ono sto prodavci dobiju da bi mogli privuci kupce jeste da vam daju neku opremu pride za isti iznos para, tipa zimske gume, senzori ili slicno

 

popust za kes se moze mozda ostvariti jedino na kraju godine kad treba da prikazu vece prodajne rezultate, pa onda prodavaju sve sa lagera

ali i za to cenkanje treba imati stomak.

Ko zna, zna!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plaćanje kešom znači da će dogovorenog dana sve pare leći na račun prodavca. Nema bojazni da li će kredit biti odobren ili ne. Ne znam kolika je marža prodavaca, ali sigurno da mogu da ponude simboličan popust ili neki poklon u opremi. Svedoci smo da često zakidaju i na patosnicama ili osnovnoj opremi.

Pa i prodavac polovnih automobila će pristati na normalan popust ako mu tresneš lovu na sto odmah, a on posle sa tobom nema ništa. A kod kupovine novog auta taj popust ili poklon se višestruko vraćaju održavanjem auta kod njih baš!!

Ali moja poenta je bila da to što se kod nas ne crnka, nije samo do kupaca, već do, pa poprilično flegmatičnog stava prodavaca. Pisali smo iskustva i Igor i ja u temi polovno VS novo!

A o falsh popustima neću ni da pričam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo su mi cudni stavovi za polovna vozila sa jednom cenom za kes, a drugom na kredit. Pod tim mislim kredit koji sam finansiras, a ne njihov dil sa bankom za "beskamatni" kredit.
E onda zapravo dolazimo do odgovora, a to je razlika u ceni i pdv. Kad je kes, druga je prica, pa treba znati koliko prodavac moze ustinuti tom radnjom.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Srbiji ne postoji nijedan benefit za prodavca ako dobije keš na ruke, a da sve ostane legalno, već samo dodatne peripetije. Čak i kad se uplati novac odjednom preko računa banke nije velika razlika u odnosu na to da se sačeka procedura odobrenja kredita 10-15 dana. Onaj ko ne može da dobije finansiranje i nije kupac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao i uvek u bilo kojoj trgovini, najvažnija reč - Konkurencija. B)

 

Koliko placeva ima = otićićeš na neki drugi plac i kupiti auto od njih. Zato će onaj na placu gde već jesi da se potrudi (kad vidi da si ozbiljan kupac), da kupiš baš kod njega i da ne odeš na neki drugi obližnji plac polovnjaka.

Koliko salona novih automobila ima? Mnogo manje nego placeva polovnjaka. U pojedinim gradovima si osuđen da imaš samo jedan salon (ili jednu istu firmu sa više svojih prodajnih salona), određenog brenda. U nekim gradovima nemaš ni taj jedan, pa ideš u prvi sledeći najbliži grad u kojem postoji salon. Kada i prodavac novog automobila, npr. brenda Renault, bude znao da tu odmah...na 5 kilometara od njega ima još jedan ovlašćeni salon i njegov kolega prodavac (ali koji radi za drugu firmu), koji isto prodaje Renault, još kako će davati pogodnosti/popuste da ne odeš u taj drugi salon jer i on može da ponudi bukvalno isti auto (kod placeva je to maaaalo različito, ali kod salona novih automobila su bukvalno isti automobili u ponudi, kao što svi znamo).

Ali, kad tog drugog nema...

 

Biće ih kada jednom matične fabrike procene da tržište u SRB dolazi do oko 100k prodatih novih automobila godišnje, jer je to potencijal ovog tržišta da je situacija normalna. I to 100+k novih automobila svake godine.

A, da bi se prodalo toliko automobila u Srbiji - treba još salona, tj. treba još firmi koje će prodavati određeni brend...i onda eto konkurencije među njima. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar jedan od benefita nije to sto ce imati novac odmah umesto nakon deset dana? Evo nek nam vlasnik ove teme @Dule 021 kaze da li vise voli da za auto dobije, recimo 100e manje odmah ili da ceka desetak dana da bi dobio punu cifru? Pa sigurno ce uzeti odmah pare I uvesti, uz malo srece I prodati jos jedan auto za desetak dana!

Kod novog auta, taj salon je u 99% slucaja vlasnik I servisa, pa ce kupac, ukoliko mu pruzi postovanje, pre svega, a onda I sitan ustupak, odrzavati svoj auto, bar dok traje garancija kod njih. Evo, recimo Goran je jedan od retkih servisa koji ne naplacuje kontrolne preglede, a gubi i vreme I snagu I trosi resurse servisa svaki dan na iste! Ali, sigurno bar pola novih musterija nakon tih pregleda I korektnog prijema, naravno I profesionalnog rada oko auta, zakazu intervenciju i ostanu par godina verni servisu (Ja 2012 - 2018.) Pricao sam svojevremeno sa vlasnikom jednog KIA salona, koji mi je rekao da svesno idu na nisku ili nikakvu zaradu kod prodaje, da bi mogli da uzimaju kajmak od sedam (tada je bilo cini mi se pet) godina odrzavanja!

Slazem se sa Nesom da I broj servisa I prodatih automobila isto utice na situaciju. Ali drzava nam je sad (nazalost) mala, za par sati se stigne sa kraja na kraj, ako te zezne prodavac u Bg, odes u NS ili Nis, tamo gde dobijas bolje uslove I napravis kupovinu. Ne treba biti vezan za marku, za svoj novac zelim sto vise!

Problem je I sto gomila salona nisu prva ruka, vec posluju preko nekog veceg sistema, koji pokriva ceo region, pa su I tu uslovljeni!

Ali cinjenica je da, trenutno, na placevima, rade zainteresovaniji ljudi za prodaju od onih u zvanicnim salonima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za razliku od placeva, u salonima se na kraju godine dele bonusi. A upravo oni zavise od prodaje kao i od toga, što manje da kupcu više ide u bonus.
Jedan će prodavac prodati 10 vozila sa popustima ili davati nešto od opreme a drugi prodavac može prodati 8 vozila bez popusta i poklona (što je u najvećem interesu firme).
Može se desiti da će drugi dobiti veći bonus na kraju godine.
Velike firme, kompanije, na početku godine određuju targete za bukvalno sve, kao i budžet za bonuse i plate.
Isto tako na kraju godine se gleda, koji je prodavac naplatio i koliko putem keša, koliko preko kredita, koliko je spustio cenu, dao opreme........
U inostranstvu je neretko slučaj da se ne može ni platiti kešom za neke marke.
A pošto svi znamo kakva nam je država, a još bolje, ko su vlasnici auto salona itd, logično je da keš igra značajnu ulogu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, bane1321 said:

...I broj servisa I prodatih automobila isto utice na situaciju. Ali drzava nam je sad (nazalost) mala, za par sati se stigne sa kraja na kraj, ako te zezne prodavac u Bg, odes u NS ili Nis, tamo gde dobijas bolje uslove I napravis kupovinu. Ne treba biti vezan za marku, za svoj novac zelim sto vise!

Veličina države nije bitna, već pre svega kupovna moć. Dok se ona ne poveća kada je u pitanju kupovina novih automobila, neće biti novih salona, odnosno neće u taj posao ući nove firme sa otvaranjem svojih salona u kojima će prodavati određeni brend. Više firmi koje se bave istim poslom = više konkurecnije i onda eto i popusta/pogodnosti u većem obimu nego danas. 

 

Januar 2017. godine, u celoj Srbiji prodato 85 Fordova. Ili, za isti mesec, prodato 71 Opela, 129 Fiata, 89 Renault automobila, 23 Citroena, 31 automobil Kia...

Kada ovi brojevi budu x5, eto i povoljnijih uslova prilikom kupovine. Davaće onda prodavci i dodatnu opremu na poklon, osmišljavaće dodatne pakete, davaće i dužu garanciju (preuzimaće garanciju posle isteka fabričke), spuštaće cene jedni drugima...

Realno, tada će i prodavci biti u stanju da to urade jer će moći da računaju na volumen prodaje, odnosno raspolagaće sa većim novčanim prilivom, a to onda povlači dosta stvari i u odnosu sa fabrikom, položaju kod Banaka... Nema, dok se točak konačno ne zavrti (ako se ikada zavrti, dok sačekamo te 2 - najviše 2.5 godine), popusti ili pogodnosti, naročito kod kupovine ''narodnih'' automobila, će biti teže dobiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- kraj meseca je najbolje vreme za kupovinu novog automoibla. Dileri na kraju meseca podnose izveštaje koliko su prodali, i ukoliko su dobro radili stiže bonus. Ako nisu...paaaa, potrudiće se da dobro rade, odnosno prodaju planirani (targetovani) broj automobila.

 

- svi automobili koji su kod dilera su mu već opterećenje jer ih je platio, kupio od fabrike. Uglavnom ih je kupio na kredit...na koji već plaća kamatu. Zato diler još kako želi da proda one modele koje ima ''na zalihama''. Za njihovu prodaju je diler uvek raspoloženiji, jer mu se takva prodaja posebno isplati...em je prihodovao, em više neće plaćati kamatu. Taj model možda nije baš onakav kakav ste želeli po pitanju opreme, ali upravo taj argument koristite kao osnovu za traženje ozbiljnog popusta. Naravno, niko vam ne može zabraniti da kažete da baš određenu stavku opreme nikako niste hteli (a ustvari jeste), ali kažete da niste kako bi sebi napravili osnov za spuštanje cene. Ako je jedne boje, vi recite da ste baš želeli da vaš novi auto bude neke druge boje. Fora je da ustvari nađete baš onaj auto kakav ste želeli u zalihama kod određenog dilera, a onda odete i kažete mu da niste baš hteli takav i takav, kako bi vam diler spustio cenu za model automobila koji mu se ionako ''nagomilava''.

 

- nema popusta za modele koji su ''vrući''. Za modele koji se ionako već čekaju dugo na isporuku jer potražnja prevazilazi ponudu (proizvodnju).

 

- dileri vole ako im dolazite sa starim autom i nudite njega u zamenu ''staro za novo''. Vole jer mogu da zarade na njemu (nudeći vam nižu cenu za vaš stari auto od tržišne jer računaju da će zaraditi njegovom kasnijom prodajom). Posebno vole ako još i kupujete auto od njih preko Banke sa kojom oni imaju ugovor, tj. diler vam obezbeđuje finansiranje. Još kako oni zarađuju od Banke kojoj ''nabacuju'' klijente na taj način. To jeste najpovoljnije finansiranje, ali za dilera. Nije valjda da mislite da je diler, pregovarajući sa Bankom oko uspostavljanja saradnje, tada mislio više na vaše interese (kao kupca), nego na svoje?

Eto im dakle duple zarade. Pa, kada je već tako, biće raspoloženi da vam spuste cenu novog auta jer vas ionako već ''deru'' dva puta (računajući nižu cenu za vaš stari auto, plus provizija od Banke jer vam finansiranje ide preko uslova koje je ''obezbedio'' diler).

 

- pustite dilera da vam kaže cenu za auto, a onda slobodno pregovarajte o ceni. Nije sramota da se priča o ceni, prodavca svakako nije sramota, zašto bi onda vas bilo sramota. Uvek recite neki lep, okrugli broj, 10% ili 20% niže od cene koju diler kaže. Koristite formulacije tipa ''planirao sam da potrošim toliko i toliko'', i time jasno stavljate prodavcu do znanja koji je vaš opseg. Kada to jednom sazna, napraviće ponudu koja će biti približna tome kako bi prodao auto (prodavac hoće da proda, to nikada ne zaboravite). U okviru pregovaranja o ceni, postavljeni limit uvek opravdajte nekom osobom koja nije tu. Npr. ''moj šef mi ne dozvoljava da potrošim više'', ili ''žena će me u top staviti ako potrošim više od toga od toga'', ili ''muž će se jako naljutiti ako potrošim više nego što mi je rekao''. Suština je da uvek postavite limit, ali taj limit je postavio eto neko treći ko nije tu u salonu, pa prodavac nema koga da ''obrađuje''. Tako pravite situaciju u kojoj ste vi i prodavac na istoj strani, tj. vi hoćete da kupite, prodavac hoće da proda, ali eto mali ''problem'' pravi neka treća osoba koja nije tu.

 

- pregovarali ste, ponudili cenu, ''pozvali'' se na treću osobu, ali prodavac je neumoljiv...kaže da nema šanse za tu cenu. Sve je ok, zahvalite se na vremenu, rukujte i krenite da izlazite iz salona. Odlaženje iz salona uvek kupca stavlja u jaču poziciju, pa ako od vaše kupovine zavise bonusi na kraju meseca, ili prodaja automobila na koji diler već plaća kamatu mesecima (koliko mu auto stoji u salonu), iznenadićete se kako cena odjednom postane prilagodljiva. Ako vas prodavac pusti da odete, onda očigledno nije bio posebno motivisan da vama proda (već je imao dobar mesec, već je obezbedio bonuse, ispunio ''target'' za taj model, ili im taj model nije ''na zalihama''...).

 

- prodavac će lagati kako bi vam prodao auto. To su laži npr. ''ovo je ionako posebna cena koja važi samo ove nedelje'', ili ''ovo je već snižena cena samo za danas'', ili ''već imam drugog kupca koji je otišao da završi kredit'', ili ''uskoro raste cena ovom modelu, poskupeće za nedelju ili dve'', ili ''kredit, preko Banke koju diler navodi, je najpovoljniji na tržištu''.

 

- dileri dosta zarađuju od stvari koje vam ne trebaju. Naučite da kažete ''ne'' na npr. neke opcije dodatne opreme za određeni automobil. Ili, na stvari tipa ''toliko i toliko košta da vam auto bude isporučen sa posebnim dodatnim slojem zaštite za boju'', ili ''nudimo vam kasko osiguranje u saradnji sa tom i tom kućom pod najpovoljnijim uslovima na tržištu'' (ista je stvar kao i sa Bankama, oni su svojevremeno pregovarali sa tom Osiguravajućom kući gledajući samo svoje interese i zaradu, ne vaše interese kao kupca). Ili, posebna ''naknada za isporuku automobila'' (u okviru koje će vam pre isporuke oprati auto, napuniti rezervoar, završiti registraciju i staviti tablice na auto, proveriti nivo ulja i vode), ili eto ''obezbediće vam sastanak sa svojim šefom da vidite sa njim može li da se obori cena'', ono kao ''mora da pita šefa''. Ne, nemate šta da pričate sa njim, to je samo način da vam stvore iluziju da se oni eto kao trude da vam izađu u susret...jer ako prodavac nije sposoban da prodaje auto (nego eto za sve mora da pita šefa), zašto onda uopšte i postoji prodavac...

 

- idite kod drugog dilera istog automobila koji želite da kupite. Ionako je u istoj fabrici napravljen, dileri ništa na njima ne menjaju, nema nikakve razlike između auta koji želite da kupite i koji se prodaje kod dilera A, i istog tog modela kod dilera B.

 

 

 

==============

 

Poslednja stavka je problem sa Srbijom jer uglavnom nema dilera B...a, nema ga jer je tržište slabe kupovne moći.

Kad se to promeni, eto dilera B, a onda u obzir dolazi i puna primena (što nikako ne znači da do tada ne može ništa da se primenjuje u praksi), svih tehnika koje je čovek opisao u klipu. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@marko.jovanovic

 

Sad si me podsetio na Egipat 2014.

Mi u Hiltonu sa 5*, sve vrhunski sredjeno, sija se, sljasti,.. cak ima i mali trzni centar unutar odmorista. Nadje devojka neki Pandora privezak u zlatari i hoce da kupi.

 

Dajem prodavcu  narukvicu da platim i covek ceka, ceka, pa gleda u mene, pa u nju, cese se za glavu, nervira i na kraju, kada nije dobio zeljenu reaciju pita jel’ moze 5e jeftinije :lol:

Jednostavno je kultura kod njih cenkanje i nije nista ruzno, cak stavise smatraju bahatim necenkati se :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako prenosi B92, regionalni mediji savetuju ljude kako da odrede pravu cenu svom polovnjaku (kad mu dođe vreme za prodaju) kako ga ne bi precenili, ali i kako ga ne bi dali ispod cene. Da bi ljudi to znali, moraju naravno prvo da pogledaju koliko drugi traže za taj model, da vide opseg u kojem se kreće cena. Ti drugi su placevi polovnjaka jer oni čine dominantni deo ponude polovnjaka na tržištu.

I, možda će nekima verovatno biti teško za poverovati :D, ali savetuju im isto ono što je i započelo ovu temu na Forumu pre malo jače od godinu dana:

Quote

Oglašene cene u proseku su 10% više od realne vrednosti, pa tako i vi ostavite ''lufta'' kupcu (i zadovostvo) da pokuša da spustiti cenu (računajte da će svi bar pokušati).

 

Evo celog teksta sa B92:

 

Prodajete automobil? Evo 6 saveta kako da dobijete više para

 

prodaja polovnjaka.jpg

 

Evo što morate da znate kako biste uspešno prodali automobil po što boljoj ceni, savetuju regionalni mediji.

 

1. Auto mora da bude čist i sa što manje oštećenja 

Kako bi vaš automobil ostavio što bolji vizualni utisak na potencijalnog kupca, osim što je potrebno da se osveže tragovi istrošenosti, poželjno je poraditi i na njegovoj spoljašnjosti, piše automobili.hr. Naravno nemojte da zaboravite detaljno da operete automobil, kako izvan, tako i iznutra, pa i da nairišete prostor kabine. 

 

2. Servisna knjižica 

Po pravilu bolju cenu prilikom prodaje postižu automobili koji su servisirani u ovlašćenom servisu, bez obzira o kojoj marki vozila se radi. 

 

3. Ne žurite sa prodajom 

Svi znamo kako izgleda kada se nekome žuri sa prodajom - takva osoba je spremna značajno da spusti cenu. 

 

4. Uklonite tragove korišćenja 

Presvucite kožni volan, zamenite manžetu ručice menjača, pobrinite se za poliranje farova, zamenite gumice na papučicama. Takvi i slični zahvati izbrisaće tragove istrošenosti. 

 

5. Određivanje prave cene automobila 

Iako je u trgovini pravilo da nešto vredi onoliko koliko je neko spreman da plati za to, ne možete se voditi svojim osećajima i preceniti svoj automobil pa ga oglasiti skuplje nego što su svi ostali u oglasu i očekivati da će se prodati na prvi poziv. No isto tako, ne treba ići ni ''ispod cene'', jer ćete ostaviti utisak da nešto nije u redu sa autom. Oglašene cene u proseku su 10% više od realne vrednosti, pa tako i vi ostavite ''lufta'' kupcu (i zadovostvo) da pokuša da spustiti cenu (računajte da će svi bar pokušati). 

 

6. Registracija i osiguranje 

Prilikom procesa kupovine automobila, nakon što se kupac odluči za konkretan model auta pa krene u potragu najboljeg primerka za sebe obično prvo obraća pažnju na par stvari. Najčešće se radi o ceni, pređenoj kilometraži i preostalom trajanju registracije tj. osiguranja automobila. Kod skupljih automobila to nije toliko bitna stavka kao kod jeftinijih, no u ovom slučaju to nisu zanemarive svote te kupci većinom daju prednost automobilima sa dužim trajanjem registracije, što vama kao prodavcu može poslužiti kao poluga za prikazivanje vašeg automobila vrednijim.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dule, kupio sam nedavno Golf 5 2.0 tdi, BKD motor, sa 5 vrata, neka oprema Sportline, fabričke 16" alu felne itd. Auto je 2005g, na satu ima bezobraznih 118000km. Stanje auta je odlično, da ne kažem najbolje od svih koje sam gledao, bez obzira na godište. Na kilometražu nisam obratio pažnju, nego na stanje auta, što je i presudilo. 

Platio sam ga 4550Eur. 

Da li je to mnogo ili malo para? Nemam neke normalne fotografije, slomio sam nogu pre 20ak dana pa sam indisponiran malo. 

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve zavisi od stanja auta. 

Nisi ga malo platio ali ako je nekim slucajem presao toliko onda je to to.

Naravno trebao si ga proveriti u ovlascenom po broju sasije ukoliko nije imao servisnu istoriju ai bi time samo sebi ubio zelju ukoliko bi saznao da ima vise km i ne bi ga mozda kupio.

Inace je taj BKD motor sa 16 ventila  i navodno bolji od BKP koji je isao u PAsat ali zna i na njemu da pukne glava a to je onda neki trosak od 600€ dok se stavi druga  zdrava jer kosta oko 400€ samo glava.

Inace drugar mi je ponudio Daciu Lodgy  2012 i ukucam i evo gledajte primerke sa 400k km koliko kostaju a to je Dacia.

 

Screenshot_7.jpg

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=6600&makeModelVariant1.modelId=3&maxFirstRegistrationDate=2012&maxPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=2012&minPowerAsArray=KW&scopeId=C&sfmr=false

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, cinjenica je da si pre nekih 20ak godina, kada se dozvoljavao uvoz povremeno, mogao da das 500e vise i kupis za sebe i to se isplatilo tada... Danas, auto u Nemackoj, Austriji pa cak i Italiji prodavac nece da proda za male pare ako je kilometraza ispod 200k, ajde sto se taj auto ne isplati trgovcima, nego se ne isplati ni da ga uzmem za sebe a posle kad treba da ga prodam mogu mnogo manje para da dobijem, jer smo takvo biiip od drzave i standarda da se auto prodaje za koliko moze a ne koliko vredi...  U to sam se licno uverio kada sam prodavao stila 1.9 jtd sa 116ks 2003. god crni sa 3v pre skoro 4 god, kupljen je sa pravih 130.000km i placen muski, svako ko je seo u taj auto rekao je - jbt, kako je utegnut, kako menjac lepo radi... Pa kad nijedna plastika nije skripala kod stila onda znate u kakvom je stanju bio... Odlucim da ga prodam posle 2 godine da bih krenuo da radim sa autima... Stavim auto u oglase, lepo slikam, napisem km, svih 8 guma su bile nove, 4 alu i 4 celicne nove felne, veliki i mali servis uradjeni skoro, trap bez greske, akumulator Exide sa garancijom... Stavio sam cenu 2650e. Nijedan poziv za mesec dana. Znaci nije me niko ni zvao da mi spusta cenu. A tacno znam kako ide razmisljanje kad se kupuje - Ah, ima 3v, km ko zna koliko ima, velika registracija, a ima ih i za skoro 500e manje. Na kraju sam ga prodao tastu od svog prijatelja za 2200e, ako treba nekome da poklonim onda necu bilo kome. Coveka je moj drug pre pola godine pitao da proda tog stila, samo se nasmejao. Dok sam radio sa autima u Nemackoj neki nas covek je tamo imao vulkanizersku radnju i auto plac, mislim da je rodom iz Mladenovca... Passat B6, 1.9 TDI, ne znam koliko ks, full koza, grejaci i na zadnjim sedistima, sedista onako kao prugasta, znaci haos od opreme... 160.000km... A cena tamo da se smrznes... Ja sam ga lepo slikao tamo i izbacio oglas kod nas... Izracunao sam porez, dovoz, ulaz, tablice da ga dovezem i stavio cenu da budem na 0, bez zarade jer sam tacno znao da necu dobiti nijedan poziv.... Auto sam drzao 10ak dana u oglasima i bio je skuplji 1000e od najskupljeg u oglasima... :lol: Naravno poziva bez... Kumu sam prodao 207 1.6 HDI sa 110 ks sa 298.000km... Ali auto ima servisnu do 280.000km... Takav auto sam samo nekom svom i mogao da prodam, njega sam iz Nemacke zvao da ga pitam da li je zainteresovan, inace da on nije hteo ne bih ga ni uzimao. Sa autima ne radim vise, da ne mislite da se reklamiram vec samo prenosim svoja iskustva... Daleko od toga da opravdavam bilo sta sto preprodavci rade, vracaju i sl. ali dzaba je da trazimo krivca dokle god zivimo ovde... I ja bih voleo kad kupim auto da mogu da poverujem u to sto pise na satu... To sto Dule kaze za brzinu koja je potrebna da se kupi tamo dobar auto je tacno 100%... Postoji cak i program koji prikazuje sve oglase u Nemackoj odmah nakon klika na SAVE, jer oglas na sajtu izadje bar 20ak minuta kasnije od snimanja, a tih 20 min znaci mnogo. Ljudi su placeni da gledaju u taj program (ima cak i da se podesi da refreshuje na 15 sek) i odmah zovu kontakt i dogovaraju. Pogledajte cene na mobile.de, auti tamo sa malo km (i dacia i audi) kostaju mnogo, nemac kad ga kupi on da 5000e i plati reg i TUV ako nema i to je to (jeste to skuplje nego kod nas ali nisu im plate kao nase i dalje), a mi moramo jos 1000e troska preko da imamo... Jos jednom, ne opravdavam nikog ali mi je malo lakse da shvatim Duleta jer sam se bavio time i video kako to funkcionise... Preprodavaca ima raznih a najmanje postenih, to stoji... Daleko od toga da sam ja neka postenjacina velika ali kad god sam bilo sta prodavao pricao sam sve kako jeste i sto znam i imao sam problema sa prodajom... Otvorite cetvoro oci kad kupujete, ako mozete povedite nekoga ko se razume dosta, nema nam druge kad nemamo para za novo... I imam utisak da se danas generalno mnogo vise prelazi godisnje nego pre 15-20 godina. Moj cale je 1997. god uvezao sieru iz Nemacke preko CG, 2300ccm dizel 1986. god, imala je na satu oko 180.000km i to nije bunario pola Nemacke da je nadje sa tom km... Aj sad samo nadji dizela starog 11 godina samo da ima ispod 200.000km (a da nije vracen :lol:), bez da gledamo cenu... Moze ali stvarno jako retko... Sad stari po 2-3 godine imaju toliko i vise...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@igorzett Mislim da sve što si ti napisao i mi pokušavamo da objasnimo pojedincu a to je da se bez muljanja i varanja teško može naći dobar auto za male pare i da se isplati uvoz i prodaja u Srbiji. I da je to sve muljanje i varanje (bilo da je u pitanju smanjena km, udaren a nikad havarisan, baba vozila, havarija na motoru ili bilo kom delu a nov nov nov...) kako bi se povećala vrednost baš takvog uvezenog vozila kod nas, odnosno da se može prodati ovde po ceni koja uključuje i cenu automobila i troškove prevoza i carine i naravno zaradu prodavca. 

E sad tvrdnje prodavca da je km na kolima ta koja piše (iako nije), da je nov nov nov i sve ostalo predstavlja prevaru pa kako god je zvali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze, to kako si ti hteo da radis sa kolima ne moze da funkcionise. Moglo bi, na sitno tipa da nesto stalno moras da ides u D i da si gore uvek par dana, da imas prihatelje koji se razumeju pa da mogu da rezervisu makar za tebe. Ozbiljan preprodavac kupuje kola na kamion, udje na plac koji radi na veliko i kupuje 10-20 automobila bez probe i bilo cega. Znaci " dam ti za donji red na placu.. 15000eur" i tu se vadi na kolicinu. Na nekom lomu ce da izgubi kuci, na drugom dobro da zaradi ali ukupno lupam bice dobar 3000eur. E u toj gomili bice i auto sa 500hkm a bice i sa 180hkm koji ce biti na kraju po ok ceni. Inace to da krenem ja busom sa 5000e u dzepu i da jurim jedan auto...u najboljem slucaju mogu samo da ucinim debelu uslugu ovde nekom kada ga prodam da kupi dobar auto na koji ja ne mogu da zaradim nista ako ne i izgubim malo
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto opet cu se ponoviti da ja u toj gomili koju veliki trgovac kupi biram te sa manje km i koji su ocuvani i otud i neki kvalitet. 

Evo jednog primera cisto da vidite o cemu se radi. 

Pre par godina uzeo sam Seat Ibizu Cupru 1,9TDI 2005 koju sam kupio za pare za koje tad nije mogla preko da se uzme. Zbog tog auta koji sam snimio na kamionu dok sam prilazio kolima kroz carinsku zonu sam sedeo preko 2h i nije se pojavio vozac da ga pitam ciji je auto. Odem kuci i rucam a onda se vratim da drzim strazu kad nema kamiona i ja u carinskoj zgradi pitam i niko ne zna nista. Onako tuzan odem kuci. 

Posle par dana padne mi na pamet da pogledam nase oglase kad ono taj auto i cena je bila 4500 i ja brze bolje nazovem i predstavim se i on automatski kaze ako sam trgovac dace mi je za 3900. Ja brze bolje odem i posle pregleda isplatim je a u tom momentu stize lik koji nije imao para nego mu je davao zamenu i kaze mi da je ne prodajem nikom i da ce je on kupiti samo da proda svoj auto. I svesno mi da 1000€ vise jer takav auto u tom momentu nije preko mogao da se nadje ispod 5000. 

Znaci u toj gomili govana uvek zablista neki dijamant ali treba juriti, cunjati i biti brz jer se ta roba nudi i ostalim trgovcima i ko odreaguje pre njegov je i auto. 

Tad su se jos i mogle uzeti neke pare na kolima a danas se radi za 300-400€ i to ce mozda nekom zvucati mnogo jer on radi mesec dana za iste pare ili i manje ali problem je sto ne moze da shvati da je neko ulozio nivac a on nije.  Naime ja sam u nekim momentima imao ulozeno skoro 100k a desavalo se da prodam jedan auto mesecno i zaradim 300€. 

Eto ove godine u Martu samo jedan auto i u Novembru takodje. Onda neki meseci budu bolji pa bude tu vise ali procentualno gledano na toliki ulozen novac zarada je presmesna. 

Ali sta drugo raditi pravo je pitanje jer u ovoj drzavi nema mnogo izbora i sve i cega se uhvatis drzava gleda da te cedi i iscedi. 

Da ne pricam jos o primerima gde meni kao i drugim trgovcima kola stoje preko godinu dana a ima primera i gde stoje po 3 godine verovali ili ne. Sta mislite kolika je tu zarada,ovaj,minus? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...