Jump to content
FAS Goran
neshaoct

BMW Serije 3 (G20) / BMW M3 (G80) / BMW i3

Recommended Posts

vrelegume.jpg VreleGume video: BMW 320d XDrive i Mercedes C220D 4Matic

 

Pitanje staro skoro koliko i automobil! Ko je bolji, BMW ili Mercedes?

Naš urednik Miodrag Piroški ukazuje na suštinske razlike između najnovije generacije BMW serije 3 i Mercedesa C klase. ''Ni po babu ni po stričevima'' već onako kako jeste...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

polovniautomobili.jpg PolovniAutomobili video: Test nova BMW ''trojka'' 320d

 

Testirali smo novi BMW 320d i proveravali šta su inženjeri minhenskog giganta poboljšali na sedmoj generaciji ''trice''. Fabričke podatke o potrošnji nismo imali u trenutku snimanja testa, a ona bi trebalo da bude oko 4.7 - 4.4 litara na 100 kilometara, u kombinovanom režimu vožnje. Mi smo zabeležili 7.4 litra na 100 kilometara u gradskoj vožnji. Kako se vozi i šta sve ima od tehničkih novotarija, pogledajte u našem testu. Napišite nam vaše utiske i zapažanja u komentarima.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurirauto.jpg Kurir Auto TV: BMW 320d

 

BMW je početkom godine kod nas izbacio na tržište novu ''trojku'' odnosno BMW 320d. Na prvi pogled, sedan, kao i svaki drugi. To je zaintrigiralo V.Dj.-a, koji ga je testirao. I potpuno otkinuo! 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dmotion test: BMW Serije 3

 

bmw089.jpg

 

Svaki peti prodati BMW je Serije 3, model koji je među ikonama automobilizma. Samo, to znači i velik problem za BMW.

BMW Serije 3 je ikona među limuzinama D segmenta, isto kao što su neki drugi modeli nekih drugih proizvođača u drugim klasama. Svaki peti prodati BMW upravo je Serije 3, pa ne treba mnogo elaborirati koliko ''Trojka'' znači u pogledu poslovnog bilansa. Samo, sve ovo lepo zvuči, ali po BMW znači i ozbiljnu glavobolju kada treba izbaciti novu generaciju. BMW Serije 3 sa jedne strane mora da se menja, a sa druge strane ne sme da se menja, a od svakog novog modela očekuje se da donese, blago rečeno, čudo.

 

bmw090.jpg

 

Čuda postoje u bajkama, a u svetu automobilizma postoje mehanika, elektronika, aerodinamika, dizajn, kalkulacija... Šta više, efekat čuda BMW ne sme da traži niti u osnovnoj formi trozapreminske limuzine, niti u njenom dizajnu, koji jednostavno mora ostati BMW. Logično pitanje je šta uraditi pa da nova generacija po kupca proizvede ''vauuu'' efekat i izazove čudo. Odgovor je: sve po malo, i ništa preterano radikalno, a uopšte ne juriti za efektom čuda.

 

bmw091.jpg

 

Tako barem deluje kada se gleda karoserija novog BMW-a Serije 3. Osnovna forma je ista kao i pre 15 godina, ako govorimo o profilu, proporcijama, prepustima preko točkova. Dominantno dugi ''nos'' i kratki ''repić'', to je ''Trojka''. Samo, što je ozbiljno porasla u dužinu za 7 cm (sada je 4.7 m), ima produžen međuosovinski razmak za 4 cm i proširen trag točkova. Čak i da niko ne pomene ove brojke, Serija 3 deluje još ozbiljnije i snažnije, a pomenuti nos još bolje seče vazduh stvarajući koeficijent otpora od samo 0.26, u čemu izdašno pomažu pokretne ''škrge'' grila hladnjaka.

 

bmw092.jpg

 

Ako je još u ''Portimao'' plavoj boji, na koju je BMW očigledno jako ponosan, nova Serija 3 izgleda sjajno, i, konačno, drugačije od Serije 5, a nadamo se da će tako i ostati. Ima tu i brilijantnih rešenja kao što su prelepi Laser LED farovi, a da li izazva ''vauuuu'' efekat, to već zavisi od percepcije, ukusa, afiniteta...

 

bmw093.jpg

 

U enterijeru je Seriju 3 dohvatio trend minimalizma. Naravno, nove tehnologije ga i dozvoljavaju, dugmića i prekidača je sve manje, glasovnih i komandi pokretom sve je više. Zbog toga i dobijamo osećaj urednosti u kabini, pa čak i osećaj skromnosti, koji teško da se M paketu opreme može pripisati.

 

ent050.jpg

 

Ulazak u novu Seriju 3 ne izaziva ''vauuu'' efekat, više osećaj mira, urednosti i svedenosti na potrebno i funkcionalno. A to je bilo mnogo teže napraviti nego ''nakinđuriti'' prekidačima i lampicama. Preciznost uklapanja i završne obrade je vrhunska, izbor materijala takođe. Teško da su nas iznenadila savršena prednja M sedišta. Jednostavno, ništa manje nismo ni očekivali.

 

ent051.jpg

 

Dobra vest je da je Serija 3 i dalje limuzina, sa solidnom ponudom prostora za dve odrasle osobe pozadi, uz solidan prtljažnik od 470 litara, sa praktičnom mogućnošću preklapanja naslona zadnje klupe u odnosu 40:20:40%, koji se ipak mora doplatiti.

 

bmw094.jpg

 

Zapravo, minimalizam u kabini zavodi na potpuno pogrešan trag. Testirano vozilo zapravo je bilo prepuno opreme, samo je treba naći i naučiti koristiti. Govorimo o novoj generaciji digitalne instrument table, koja je podelila mišljenja u odnosu na prethodnu, ali koja definitivno ima odličnu i preglednu grafiku, i brojne mogućnosti prilagođavanja.

 

ent052.jpg

 

Infotejment je, kao i uvek, po principu koliko para toliko i muzike. Uz dosta para biće i dosta muzike iz odličnog Harman Kardon audio sistema, ako se dobro doplati stiže i 10.3 inčni ekran ''Live Cockpit Professional'' sa sjajnom rezolucijom i mogućnostima navigacionog i sistema povezivanja. A tu je i sve popularniji Intelligent Personal Assistant, sistem koji vam, uz ''Hallo BMW'' omogućava da usmeno komunicirate sa svojim automobilom, upravljate određenim funkcijama navigacije, audio sistema i klimatizacije, i jedino morate da znate engleski. Srećom, engleski jezik ne morate da znate da bi koristili vrlo korisnu prednju kameru koja kadar zakreće zajedno sa upravljačem i daje savršen pregled situacije ispred vozila prilikom manevrsanja.

 

ent053.jpg

 

A za pojačavanje ili stišavanje muzike, dovoljno je samo da mahnete. BMW je po pitanju elektronskih funkcija i komandi zaista otišao jako daleko, i samo ostaje pitanje zaokruživanja elemenata dodatne opreme, obzirom da se malo toga nalazi u osnovnom paketu. I naravno, čitanja uputstva za upotrebu, kako bi se kupljeno i koristilo.

 

bmw095.jpg

 

Novi BMW Serije 3 oslabio je za nekih 55 kilograma, iako je povećan. Više aluminijuma i drugačija konstruktivna rešenja su ovo dozvolila. Iako i dalje leži na kombinaciji opružnih prednjih nogu i multilinka pozadi, podosta elemenata je preuzeo od Serije 5, pa već na papiru, relativno mala limuzina ima pedigre po pitanju oslanjanja. Oznaka 330i zavodi na pogrešan put i ne znači brlijantni redni trolitarski šestocilindraš. BMW 330i ipak ima uzdužno smešteni Twin power turbo četvorocilindraš od dve litre, sa 256 KS, i osmostepeni automatski menjač. I još nešto, pogon na zadnjim točkovima, onaj toliko pravi BMW-ov pogon.

 

bmw096.jpg

 

BMW Serije 3 je i dalje ''vauuu'' po pitanju vozne dinamike. Bio je i ostao savršeno izbalansiran i precizan, ali ne i pretvrd i neudoban. Šta više, deluje da je u najnovijoj evoluciji udobniji nego ikada, a da pri tom ništa nje izgubio na upravljivosti i osećaju sigurnosti koju pruža vozaču. Pozicija sedenja, ergonomija komandi i položaj upravljača su jednostavno sjajni, i vozač zaista postaje deo mašine, ili ona njega. Upravljač je elektroservo pojačan, ali bez preterivanja, i bez suviše prigušenog osećaja kontakta sa podlogom.

 

bmw097.jpg

 

Izrazito je precizan i direktan, a ''Trojka'' rado ulazi u krivinu bez podupravljanja, s ukroćenom snagom na zadnjim točkovima, kako se preterano dodavanje gasa ne bi završilo ''ringišpilom''. Od moda vožnje verovatno će najveći deo životnog veka provesti u Comfort položaju, koji i dalje dovoljno BMW osećaja, dok sport mod značajno uteže menjač, gas i upravljač, a motor održava iznad 3.000 o/min kad god mu se za to ukaže prilika. Opcione M Sport kočnice je dovoljno videti kroz naplatke od 19 cola i ne treba se više ni pitati koliku zaustavnu silu su u stanju da proizvedu, dok M Sport oslanjanje donosi dodatno spušteno vozilo i još niže težište.

 

bmw098.jpg

 

Opcioni Professional paket aktivnih vozačkih asistencija, donosi dodatnu sigurnost, ali treba računati sa tim da će ozbiljno umešati u svaku najavu da će vozilo napustiti kolovoznu traku, što ume da bude i previše snažno i oštro do mere da počinje da nervira. Sa druge strane aktivni tempomat i sistem prepoznavanja prepreka odlično rade svoj posao. Na otvorenom drumu pravovremeno usporava vozilo i odmah ubrzava nakon što se ukloni vozilo ispred. U gradskoj vožnji, dosledno prepoznaje pešake, upozorava, a po potrebi efikasno i koči.

 

bmw099.jpg

 

U svojoj osnovi, Seriju 3 ne treba ni tretirati kao sportsku mašinu. Ovako povećana sa više prostora, postala je i zvučno odlično izolovana porodična limuzina, a ne samo vozilo od kojega se očekuju vrhunske performanse. Mada, po pitanju performansi 330i nema čega da se stidi. Agregat jeste uglađen, i savršeno mirnog rada ali se rado zavrti u visoke obrtaje i udari po leđima. Za ubrzanje do 100 km/h dovoljno je samo 5.8 sekundi, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h. Sa prosečnom potrošnjom od između 8 i 9 litara treba biti sasvim zadovoljan, standardni izazov BMW-a da se vozi brže nego što treba.

 

bmw100.jpg

 

BMW-u je smena generacija Serije 3 potpuno uspela. Zadržan je, od kupaca, očekivani i prepoznatljivi karakter vozačke limuzine, a dodata funkcionalnost boljom ponudom prostora. U tipičnom poređenju sa Audijem A4 i Mercedesom C Klase, Serija 3 je zadržala svoju poziciju najsportskije limuzine. Jedino, ono oko čega stane knedla u grlu su cene BMW-a. Da li zbog okruženja i standarda sa kojim živimo, ili nečega drugog, brojka ispod crte sve dodate opreme na testiranom vozilu izaziva možda i više ''vauuu'' nego sve što vozilo donosi. Piše 67.948 evra, a ako je za utehu, osnovna cena 330i je 40.990 evra, a na paket opreme sa nekoliko M i nekoliko Professional oznaka se odnosi 26.958 evra. Ostaje još samo reći ''Vauuuuu''.

 

preuzeto sa - dmotion.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljen 2020. BMW M3

 

Iako još ništa nije zvanično potvrđeno, očekuje se da ćemo na jesen (septembar) na sajmu u Frankfurtu moći da vidimo novi M3.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi detalji o novom BMW-u M3

 

184995-bmw m3.jpg

 

Pre svega treba reći da će novi BMW M3 zvaničnu premijeru imati na ovogodišnjem izdanju frankfurtskog auto salona koji će svoja vrata otvoriti 10. septembra. Očekuje se da će onlajn predstavljanje biti održano i koju nedelju ranije. U svakom slučaju, do tada nam predstoji pola godine čekanja, ali u BMW-u su odlučili da polako krenu sa najavnom kampanjom. Za sada nema nikakvih ''teaser''-a, ali šef planiranja proizvoda u BMW M-u Carsten Pries je otkrio par tehničkih detalja o ovom vozilu koje će biti konkurencija AMG-ovom C 63, Alfinoj Giuliji Quadrifoglio i sl. Tačnije, Pries je podelio par informacija o motoru koji će pokretati novi M3.

 

Kako se i očekivalo, srce novog M3 će činiti novo razvijeni 3.0 litarski redni 6-cilindrični motor koji je predstavljen sa modelima X3 M i X4 M. U svojoj osnovnoj verziji ovaj pogonski agregat pod oznakom S58 će razvijati snagu od 352 kW, odnosno 478KS i 600 Nm. Kupcima će biti dostupan i M3 Competition, a u toj verziji će razvijati snagu od 375 kW, odnosno 510KS i isti najveći obrtni moment od 600 Nm. Motor će standardno biti uparen sa 8-stepenim automatskim menjačem i xDrive sistemom pogona na sva četiri točka. Jedna od glavnih razlika između limuzinskog M3 i njegovih viših bratića će biti upravo u sistemu xDrive. Naime, novi M3 će dobiti način rada pogona na zadnje točkove kojeg će preuzeti od većeg M5. M crossoveri nemaju tu karakteristiku u opremi. M5 će modelu M3 pozajmiti i svoj elektronski nadzirani upravljač prilagođen manjem i lakšem vozilu. Usput, očekuje se da će novi M3 imati oko 1.600 kg. M3 će od većeg M5 pozajmiti i sistem aktivnog oslanjanja, a od pomenutih crossovera će biti pozajmljene standardne i opcione karbon-keramičke kočnice. Na kraju dodajmo da će se u ponudi vrlo verovatno naći i M3 CS sa samo zadnjim pogonom i ručnim menjačem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

caradvice.jpg CarAdvice video: Test 2019. BMW Serije 3

 

7. generacije BMW serije 3. Duža nego prošla, šira, niža, BMW tvrdi da je i više aerodinamična...

 

 

carsguide.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test 2019. BMW Serije 3

 

Trebaće vam vremena da pronađete razlike u izgledu između stare i nove generacije. Toliko ih malo ima, da bi pre pomislili da je restajling stare generacije u pitanju.

Auto je duži za 7.5 cm, međuosovinsko rastojanje mu je povećano za 4 cm...ali prostora više na zadnjoj klupi ima za samo 1.1 cm (tako kaže BMW) u odnosu na prošlu generaciju. Ako pomislite da je sav taj već prostor onda uticao na povećanje gepeka...paaaaa, nije. Najviše izmena ima u unutrašnjosti, napred. Displeji svuda i tako to...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrele Gume test: BMW 320d Xdrive

 

vgbmw big001.jpg

 

Lucifer, ili anđeo svetlosti prema mitskim predanjima bio je lučonoša koji je obasjavao svet vekovima. Nova ''trojka'' to čini na sličan način u svom automobilskom sazvežđu. Poređenje jednog automobila sa božanstvima nikako nije slučajno, jer kao i na ovom svetu tako i u automobilskoj industriji postoji bezlično ''stado'' i svega nekoliko božanstava. Za BMW serije tri, još od onomad kada je nosio oznaku 2002 može se slobodno reći da pripada upravo onom anđeoskom redu koji nas gleda sa prilične visine. Generacije dolaze i prolaze, trojka ostaje kao sinonim D segmenta, kategorije koja donosi najviše prestiža, ali i najvećeg profita ili fijaska ako priča krene po zlu.

 

BMW ne krije, preko 20% ukupne proizvodnje otpada upravo na trojku koja donosi dobru trećinu ukupnog profita. Zato kada je ''trojka'' u pitanju igranja nema, već treba dobro izbalansirati pokrete na tankoj žici kompromisa između revulucionarnih noviteta, ugađanja postojećim navikama i potrebi da se bude uspešniji od konkurencije. Naravno, prva žrtva ovakvih kompromisa je dizajn. Iako bi mi automobilski fanatici želeli da svaki novi model donese veliki prasak, od njega već decenijama uglavnom nema ništa. Oprez konstruktora i dizajnera je jasan, pa je i izgled nove trojke apsolutno očekivajući.

 

vgbmw big 002.jpg

 

Preuzeto je mnogo do aktelne petice i sedmice, sa tim da je učinjen ipak dobar pomak od prethodnika. Nova serija tri je prepoznatljiva ipak. Više od nazad nego od napred, ali sasvim dovoljno da se ostavi utisak novog modela. Automobil je dobio i u gabaritima, duži je za nekih 7 cm, a međuosovinski razmak je povećan za 4 cm što uz širi trag točkova najavljuje i više prostranosti u kabini. Naravno, zadržana je i osnovna koncepcija profila, a to znači da je on nizak sa popriličnim ''nosom'' i utegnutom stražnjicom. Suštinski, dizajnu spoljašnjosti bih dao odličnu ocenu, jer upravo su uspeli da do maskimuma pomire potrebu za novim uz poštovanje tradicije.

 

vgbmw big 003.jpg

 

Unutrašnjost je takođe u skladu sa očekivanjim. Zapravo, skoro u skladu sa očekivanjima. Na prvi pogled deluje jednostavno, gotovo uprošćeno do maksimuma, ravno i pomalo dosadno. Očekivao sam značajnije zakošenu centralnu armaturu prema vozaču, više ukrasa i svetlucavih drangulija. Ništa od toga! Ipak, kada se malo bolje zaroni u par postojećih komandnih uređaja, postaje evidentno da je sve tu na svome mestu. Instrumet tabla je digitalizovana u potpunosti. Već sam rekao, uprkos tome što je vanredno pregledna i multifunkcionalna, njen potpuno netipični automobilski prikaz mi ne prija. Iako moramo biti svesni da je ovo u suštini prelaz prema neizbežnom (polu)autonomnom dobu vožnje, još uvek očekujem onaj dobri stari okrugli cajger pa uz njega šta još bude neka bude.

 

vgbmw001.jpgvgbmw002.jpg

 

Instrument tabla ima previše sličnosti sa Honda stilom, ali i onim iz recimo moderne avio industrije. Uz nadu da softver nije onaj iz Boinga 737 Max8, ulazak u to Luciferovo sazvežđe ''infotejmenta'' predstavlja istinsku avanturu. Da budem iskren, korištenje je jednostavnije od onog kako sam strahovao. Sve komande i pretrage su brze i logične uz napomenu da je Mercedes u novim dolazećim generacijama to učinio još logičnije, pristupačnije i lakše. BMW će morati brzo da poradi na tome, ne samo po pitanju veličine ekrana,, već pre svega po liniji intuitivnosti korištenja digitalizovanih komandi. Ove u BMW traže mnogo lične edukacije, pripreme i privikavanja, što naposletku postaje opšte mesto upotrebe novih modela. Naravno tu je i neizbežna glasovna komanda, koja funkcioniše kako-tako uz prilično natezanja sa ''damom'' iza table, koja ne razume u svakom trenutku baš moj Bantu dijalekt engleskog jezika.

 

vgbmw010.jpgvgbmw011.jpgvgbmw012.jpgvgbmw013.jpg

vgbmw014.jpgvgbmw015.jpgvgbmw016.jpgvgbmw017.jpg

 

Da u ovom eleboratu digitalizacije ne zaboravimo na analizu unutrašnjosti. Osim što je sve čisto, valja naglasiti da je i kvalitetno u standardu sa očekivanim. Zapravo, očekivao sam i nešto više luksuza, međutim, jasno je da BMW premium ugođaj ostavlja za premium modele, premium kupce i premium novčanike. Pa nije im ni zameriti, jer po evropskim standardima, ova trojka najviše ide u garaže mlađeg straleža srednjeg menadžerskog sloja. U skladu sa time je ne samo oprema već i komfor. Što se tiče zvučne izolacije učinjeno je mnogo.

 

vgbmw020.jpgvgbmw021.jpgvgbmw022.jpg

 

U odnosu na prethodnika nova trojka je neuporedivo tiša (koeficijent otpora je odličnih 0.25) i nešto prostranija. Prednja standardna sedišta su onako kako samo BMW ume, i tvrda i udobna. Primećujem i iznenađen sam, nešto su mekša po bokovima, pa je karakteristika ''držanja'' tela u krivini malo ispod očekivanja. Tome naravno doprinose i klizave kožne obloge, koje imaju baš smanjen otpor pa sve skupa nije dobra kombinacija. Zahvaljujući većem međuosovinskom rastojanju i tanjim sedištima, prostora na zadnjoj klupi sada ima znatno više, čime bi se ona mogla okarakterisati kao prilično upotrebljiva čak i za korpulentnije saputnike. Ventilacija i klimatizacija su odlične, bešumog rada i fine regulacije. Više prostora za odlaganje sitnica bi itekako dobro došlo. Prtljažnik meri 480 litara i u standardu je klase. Kada smo već kod prtljažnika, ne mogu se načuditi jeftinom tapacirungu njegovog poklopca. Sećam se nekada devedestih, tu je bila kutija za alat, trokut, izolacija kao u vasionskom brodu. Štednja, štednja... Što se vozača tiče, on se nema šta požaliti na poziciju sedenja i odnos prema komandama. BMW to majstorski šteluje. Nekako u skladu sa time je i sam osećaj tokom vožnje. Baš ovi bavarci znaju šta rade i kako da ugode vozaču. Prilično precizan i sjajno progresivan elektropojačan upravljač odlično vodi automobil u krivinama sa izvanrednom merom povratne informacije.

 

vgbmw030.jpg

 

Vrhunski izbalansirane mase (lakši je od prethodnika 55 kg) čine ga neutralnim u zavojima i dozlaboga agresivnim, do te mere da vuče vozača za još i još i još ''vatre''. Srećom, zahvaljujući xDrive pogonu na sva četiri točka i brdu elektronike koja kontroliše stabilnost, sada i oni sa manje vozačke veštine mogu biti na pojedinim deonicama brži nego naš relista Čeda Brkić u svom Fordu pre tri decenije na brdskoj trci šampionata Jugoslavije. To je taj napredak tehnologije. Uz njega naravno ide i obilje snage koja dolazi direktno iz pojačanog dvolitarskog četvorocilindarskog turbo dizela od 190 KS i 400 Nm obrtnog momenta. Uz solidan (ne odličan) automatski 8 brzinski menjač, svaka vožnje nove trojke čini posebno zadovoljstvo što je i zaštitni znak BMW marke. Tu je i onaj neizbežni lični trenutak kada se stalno i iznova zapitam kako to da vozeći BMW istu deonicu od Beograda do Novog Sada prelazim desetak minuta brže nego u Mercedesu recimo. Odgovor je verovatno negde kod Lucifera u beležnici...

Na pravcu i na uzdužnim neravninama čak bih i vezanih očiju pogodio da se nalazim u BMW. Nervozno ponašanje i uz konstantne korekcije upravljača je ono što čini ovaj automobil spravom u kojoj se vozaču nikada ne drema. U odnosu na standarde, BMW je u novoj trojci otišao baš daleko po još jednoj komponenti. Postigli su sjajan kompromis udobnosti i vanredne dinamike vožnje, što je zadatak samo za prave majstore zanata, a takvih je u Minhenu mnogo i prenose svoje umeće sa kolena na koleno.

 

vgbmw050.jpgvgbmw051.jpg

vgbmw052.jpgvgbmw053.jpgvgbmw054.jpg

 

Na samom kraju i nešto statistike, BMW 320d Xdrive do stotke poteže ispod sedam sekundi što se i oseti kroz objektivna ubrzanja pogotovo u preticanjima. Na testu smo u zavisnosti od uslova vožnje trošili od 4.9 litara na otvorenom magistralnom putu do 11 litara u žustrom tempu. Prosečna potrošnja se ''uobročila'' na nekih 7.5 litara što sam slobodan oceniti kao očekivano i sasvim solidno imajući na umu da je ispod haube 190 KS.

Šta je još ostalo za reći? Cena recimo... pa znate već, bez 50 hiljada evra ništa od uživancije u ovako opremljenoj novoj trojci. I šta još? Naravno, večito pitanje, gde je ova trojka u odnosu na Mercedes C klase. Za odgovor najbolje pogledajte video, uz podsećanje da je lučnonošu Lucifera najlepšeg anđela, u pakao proterao Sveti Arhangel. Svaka sličnost poslednjeg sa Mercedesom C klase ili dolazećim Audijem A4 je sasvim slučajna!

 

Tekst: Miodrag Piroški

Fotografije: Vrele Gume

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako negativni komentari od strane američkog Car & Drivera na račun upravljanja, a i masa vozila je veća od obećane.

 

Slične mane je našao talijanski QR. Na limitu i mokroj podlozi se javljaju problemi. Iako je sam automobil jako brz ako se opremi Michelin Pilot Sport 4 S gumama i ako je riječ o M-Sport paketu. No čim su neke turističke gume ima dosta lošije performanse. 

 

https://www.caranddriver.com/reviews/a26990610/2019-bmw-330i-xdrive-by-the-numbers/

 

The new 330i will momentarily hold the line, but just as the car reaches its limit and without any throttle or steering provocation, the rear end starts to throw itself into the act, presumably to counteract understeer. And when the rear starts to come around, you find yourself working the steering to counter the tail movement, which corrects the immediate issue but restarts the cycle.

Hustle it on canyon roads and the chassis attempts to bring the rear tires into the action, which degrades path accuracy. It's difficult to anticipate and plot your line through a corner with any smoothness. BMW denies using the brakes to change the cornering attitude, and the rear diff on our xDrive model is open, which means there's no torque vectoring happening. There's no four-wheel steering, either. No camber-changing swing axle to blame. Left to guess, we'd venture that it's due to bushing deflection. Whatever it is, a sports sedan should be your partner, listening closely for your intent, following each command predictably. This 330i seems to think you could really use those rear tires more.

 

...

 

On the scales, though, this 330i xDrive weighed 3709 pounds—nine more than a similarly equipped 2016 328i xDrive sedan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Test BMW 320d xDrive

 

Novi BMW Serije 3 provozao je naš Juraj Šebalj. Pogledajte šta sve može BMW 320d sa 19 konja i xDrive pogonom:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

caradvice.jpg Caradvice.com video: Test 2019. BMW 320d

 

Početni nivo ponude nove serije 3 je 2.0 dizel u verziji 320d. Ima 190 konja i 400 Nm obrtnog momenta.

Dosta novina u dizajnu, ponešto potpisa sa novijih BMW modela, nešto samo za Seriju 3. Ali, u okviru toga čak je i ''Hofmeister kink'' sada postao imitacija, što se najbolje vidi tek kada otvorite zadnja vrata...

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW 320d (G20) na testu Auto magazin portala

 

ap008.jpg

 

BMW serije 3 je minhenski bestseller, koji na svom kontu ima više od 15 miliona prodatih primeraka. Zato ne čudi što sedma generacija ovog kvalitetnog automobila ima jednako visoke ambicije. Lakši je, snažniji, štedljiviji i bezbedniji od svog prethodnika.

 

ap007.jpg

 

Nova ''trojka'' dobila je modifikovanu CLAR platformu, koji su u različitim varijacijama dobili i serija 5 i 7. To je omogućilo da nova generacija modela BMW serije 3 dobije veći format. Dužina je povećana za 85 mm (4.709 mm), širina za 16 mm (1.827 mm), a međuosovinsko rastojanje produženo je za 41 mm, na finalnih 2.851 mm, čime baca rukavicu direktno u lice najvećih konkurenata iz Ingolstadta i Stuttgarta. I pored toga, inženjeri iz Bavarske su uspeli da smanje masu za prosečno 55 kilograma. Aerodinamički koeficijent otpora smanjen je na fantastičnih Cd 0.23.

 

ap006.jpg

 

Smanjenje prevesa dalo je novoj seriji 3 još izraženije sportske proporcije, koje su uticale i na dizajn. Prednja maska hladnjaka podseća na onu koju smo videli na seriji 5, a posebno karakterističan detalj, koji nam otkriva lice nove serije 3 već na daljinu, svakako su dnevna LED svetla. Uz doplatu se mogu dobili i laserska svetla, sa dometom od čak 530 metara. Sportski karakter naglašavaju vertikalne linije na branicima i donji deo maske hladnjaka u obliku slova V. Bočne linije su dinamične, sa nezaobilaznim Hofmeister kink, koji je urezan duboko u C-stub. Zadnje svetlosne grupe su slične onima na novoj seriji 7, sa dinamičnom grafikom. Sve u svemu, dizajn automobila je potpuno nov, ali ga ne možemo oceniti kao revolucionaran. 

 

ap005.jpg

 

Dramatične dizajnerske promene ne možemo pronaći ni u enterijeru, iako je BMW definitivno napustio koncepciju enterijera, koju smo videli u aktuelnoj seriji 5. Ovaj smer reprezentuje i nova serija 8. ''Nova trojka dobila je još kvalitetnije materijale, prijatnije za oko, ali i na dodir. Optimalna vozačka pozicija pronalazi se praktično odmah, što nam još jednom pokazuje da su bavarski inženjeri napravili ''vozački automobil''. Podešavanje volana i sedišta zadržalo je moju omiljenu kombinaciju ''kratke ruke - duge noge''. Sve je podređeno vozaču, pozicija sedišta, volana i menjača je idealna, što sam i očekivao od BMW-a. Ispred vozača se nalazi virtuelni kokpit dijagonale 12.3 inča, a na centralnom panelu je displej dijagonale 10.25 inča. Bez obzira na svu digitalnu tehnilogiju, nova trojka je ostala verna uživanju u vožnji pre svega. Palac nagore!'' - objašnjava Vladan Petrović.

Akustika je poboljšana te je sada zvučna izolacija vetrobrana standard, a opciono je dostupna i za prednja bočna stakla. Dimenzije šibera povećane su dužine za 100mm. Kupcima su dostupna četiri linije opreme - Advantage, Sport Line, Luxury Line i M-Sport Line.

 

ap004.jpg

 

Nova trojka može biti opremljena i sistemom za indukciono punjenje mobilnog telefona, a konekcija sa automobilom može se realizovati preko platforme Android Auto i Apple CraPlay. Smartfon kod nove trojke može zameniti i klasični ključ (Digital Key). Poplava sistema asistencija dolazi direktno iz luksuzne limuzine serije 7. Tu su asistent za promenu kolovozne trake, inteligentni asistent brzine kretanja, automatski manevar izbegavanja, upozorenje na vožnju u nedozvoljenom smeru, asistent parkiranja... Prtljažnik meri zapreminu od 480 litara, što je na nivou šeste generacije. Zadnja sedišta su deljiva u razmeri 40:20:40 i na njima ima više mesta za noge, ali nas je prijatno iznenadio i prostor za glavu. Ni nadprosečno visoki putnici neće imati problem da se udobno smeste.

 

ap003.jpg

 

Naš test automobil pokretao je 2.0-litarski turbodizel opremljen TwinPower Turbo sistemom, koji razvija maksimalnu snagu od 190 konjskih snaga i maskimalni obrtni moment od 400 Nm. ''Zahvaljujući dvostrukom predpunjenju, motor je elastičan i snažno vuče u svim opsezima obrtaja. O tome svedoči i činjenica, da je maksimalni obrtni moment dostupan u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.500 o/min. To znači da ni za brzu vožnju nije potrebno vrteti motor u visoke obrtaje. Za odlične performanse posebno moramo zahvaliti osmostepenom automatizovanom menjaču (ZF), koji motoru uvek ostavlja dovoljno prostora da pruži ono najbolje što ima. Motor i menjač savršeno funkcionišu, promene brzina su brze i u normalnim uslovima vožnje skoro neprimetne'', ističe Petrović. 

 

ap002.jpg

 

BMW serije opremljen je unapređenim adaptivnim oslanjanjem sa hidrauličnim sistemom, koje savršeno vodi automobil kroz krivine, ali u isto vreme obezbeđuje dovoljan nivo bezbednosti. ''U kombinaciji sa idealnom raspodelom mase po osovinama (50:50), oslanjanje savršeno precizno vodi trojku kroz krivine. Iako je naš test automobil bio opremljen pogonom na zadnje točkove, automobil je u krivinama neutralan, a u sportskom modu vožnje nudi dodatnu dozu užitka, sa značajno brzim odazivom na komande. Ovo je automobil koji ispunjava očekivanja i može da zabavi i one najzahtevnije vozače. Najvažnije je, da je zadržao sportski karakter, uz sve druge kvalitete koje treba da ima jedna limuzina srednje klase'', zaključuje Petrović.

 

ap001.jpg

 

Cena nove generacije BMW serije 3 u Srbiji startuje od 33.990 evra, koliko je potrebno izdvojiti za model 318d. Cena snažnijeg 320d (osnovnog modela sa standardnom opremom) iznosi 36.990 evra, ali naravno cena progresivnom brzinom raste sa svakom novom tehnološkom novotarijom, a trojka ih ima mnogo. 

 

Fotografije: Milomir Bošković / BMW

 

preuzeto sa - automagazin.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljen novi BMW M3

 

bmw m3 g80.jpg

 

Novi BMW M3 sedan (G80) se očekuje u septembru na sajmu automobila u Frankfurtu, a start prodaje početkom 2020. Pod haubom će se naći 3.0 litarski twin-turbo šestocilindrični motor koji će u zavisnosti od verzije raspolagati sa 454KS odnosno 473KS. U pripremi su i jače verzije Competition, CS i CSL. Kupcima će na raspolaganju biti 6-stepeni manuelni menjač i 8-stepeni automatik. Biće ponuđen i M xDrive pogon na sva četiri točka, ali bez obzira na to novi M3 će biti lakši od aktuelnog modela. U paketu će se naći i M aero body kit, M točkovi, jače kočnice, sportski izduvni sistem, sportski enterijer...

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi BMW Serije 3 u atraktivnom izdanju

 

191904-bmw 330 1.jpg

 

Iako je reč o potpuno novom modelu koji pleni pažnju svojom pojavom, neki žele da budu sigurni u to da će ih u saobraćaju baš svi primetiti, a tu uskače salon BMW-a u Abu Dabiju koji je poznat po tome da nude BMW modele u različitim ludim kombinacijama, a nije im strano ni ugrađivanje ''aftermarket'' delova po željama klijenata koji su često zahtevni zbog velikog broja sličnih modela na tamošnjem tržištu. Tako je ovaj put po posebnoj želji klijenta naručena nova Seriju 3 u ''Sunset Orange metallic'' narandžastoj boji uparenoj sa M Sport paketom. Dodatnu dozu agresivnosti daju 20-inčne ''Y-Spoke'' dvobojne felne.

 

191906-bmw 330 111.jpg

 

Ni tu priča ne staje, budući da će oni oštrog oka primetiti i dodatne spojlere sa karbonskim elementima. Sav hrom je zamenjen crnim elementima. Moramo priznati da je svrha postignuta - ovaj automobil će mamiti poglede gde god vozač sa njim krenuo.

 

191905-bmw 330 11.jpg

 

Pritom će moći da uživaju i u vožnji budući da 330i ispod poklopca krije 2.0 litarski turbo motor od 258KS. Do stotke stiže za 5.5 sekundi, dok je maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako bi trebalo da izgleda novi BMW M3

 

192109-bmw m3 4.jpg

 

Novi BMW M3 sedan (G80) se premijerno očekuje u septembru na sajmu automobila u Frankfurtu, a tim što će njegova prodaja najverovatnije startovati početkom 2020. Pod haubom će se naći 3.0 litarski twin-turbo šestocilindrični motor koji će u zavisnosti od verzije raspolagati sa 480KS u regularnoj odnosno sa 510KS u Competition varijanti (po podacima britanskog magazina ''Auto Express'').

 

192110-bmw m3 44.jpg

 

Kupcima će po nekim ranijim informacijama na raspolaganju stajati 6-stepeni manuelni menjač i 8-stepeni automatik. Takođe, veliku novost predstavlja M xDrive pogon na sva četiri točka (uz mogućnost da vozač snagu šalje i samo na zadnje točkove), ali će bez obzira na to novi M3 biti lakši od aktuelnog modela. U paketu će se naći i M aero body kit, M alu točkovi, sportsko oslanjanje, jače kočnice, sportski izduvni sistem, sportski enterijer i iDrive 7.0 infotainment sistem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako bi trebalo da izgleda novi BMW 3 Touring

 

192137-bmw serije 3.jpg

 

Bavarci će uskoro i zvanično predstaviti novu Seriju 3 i u karavanskom Touring izdanju, a dok se to ne desi pred nama je render njegovog najverovatnijeg izgleda koji je objavio nemački magazin ''Auto Bild''. Više o novom BMW-u Serije 3 Touring možete pročitati u prethodnim postovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW i zvanično potvrdio da Serija 3 Gran Tourismo neće dobiti naslednika

 

188161-bmw 3 gt.jpg

 

BMW je potvrdio da neće biti nove generacije Serije 3 Gran Tourismo, a odluka je deo napora da se smanje troškovi.

BMW je bio jedan od prvih proizvođača automobila u modernoj eri koji je počeo sa istraživanjem novih pravaca kada je lansirao modele kao što su prva generacija X6 i Serija 5 Gran Tourismo. Iako su neki od tih pravaca dobro prihvaćeni i danas su uspešni, drugi nisu imali takvu sreću. Jedan od ovih ''drugih'' je BMW-ova Gran Tourismo serija, čiji fokus je na kupcima koji vole malo višu poziciju sedenja i više prostora, ali nisu zainteresovani za SUV segment, tačnije, starija populacija. S obzirom da sve više kupaca bira SUV umesto jednog od Gran Tourismo modela, BMW je odlučio da ugasi Seriju 3 Gran Tourismo kada aktuelni model dođe do kraja svog životnog ciklusa. CEO BMW grupe, Harald Krueger, je doneo odluku tokom prezentacije finansijskih rezultata u Minhenu u utorak.

 

bmw gt 2222.jpg

 

Odluka je deo BMW-ovog napora da uštedi preko 12 milijardi evra do kraja 2022. godine. Među ostalim merama štednje je i da se smanji vreme razvoja vozila do jedne trećine, uz pomoć digitalnih simulacija koje zamenjuju skupe prototipe, poboljšanje sinergija i efikasnosti, i smanjenje kompleksnosti u vozilima, što znači i smanjenje broja pogonskih jedinica koje se nude u svakom modelu i do 50%. Veća Serija 6 GT, koja došla kao zamena za Seriju 5 GT i sada pripara porodici Serije 6, se još uvek ne pominje, ali nije nemoguće da će i ona biti ukinuta nakon aktuelne generacije, ako potražnja za SUV vozilima ostane velika. Iako se spekulisalo da će BMW lansirati novi Seriju 4 GT kao zamenu za Seriju 3 GT, prema Kruegerovim komentarima se može zaključiti da se to verovatno neće desiti. BMW planira da lansira i4 EV u 2021. godini, a zahvaljujući dodatnom prostoru u kabini koji omogućava električni pogon, mogao bi i da popuni prazno mesto koje će ostaviti Serija 3 GT.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: BMW 320d xDrive Steptronic

 

wqwq958.jpg

 

Gotovo četiri decenije, Serija 3 predstavlja sinonim za limuzinu koja iznad svega pruža uživanje u voznoj dinamici, a sedma generacija sa novim dizel agregatom i jedinstvenim sistemom oslanjanja podiže lestvicu još više. Niko ne može da opovrgne tvrdnju da BMW predstavlja oličenje vozačkog automobila, a posebne zasluge za takav imidž ima Serija 3, model koji je možda u najvećoj meri trasirao kurs i oblikovao principe kojima se bavarski proizvođač i danas vodi. Predstavljena sada već daleke 1975. godine, ''trojka'' decenijama unazad sedi na pijedestalu kao najprodavaniji BMW. Protekle jeseni na Salonu automobila u Parizu zablistala je sedma generacija sa internom oznakom G20, nagovestivši ogroman iskorak u odnosu na prethodnu i evoluciju kakva dosad nije viđena u njenim okvirima. To potkrepljuju mnogi fakti...

 

wqwq957.jpg

 

Za početak, značajno je porasla. Sada prebacuje 4.70 metara, što je za osam centimetara više od prethodne i čak 35 cm od prve generacije, a jednako je važnan podatak da je razmak između prednjih i zadnjih točkova ''razvučen'' do 2.85 metara. Toliko, da je veći nego, recimo, kod Serije 5 (E39) koja je bila aktuelna do 2000. godine.

 

wqwq956.jpg

 

Da je namera odgovornih u Minhenu bila da novu ''trojku'' primaknu ''petici'' može da se zaključi i po tome što dve limuzine liče jedna na drugu više nego ikada ranije. Nekima se možda to i neće dopasti, posebno posebno protivnicima korporativnog unificiranja portfolija, ali tu pomoći nema. Danas su takvi trendovi dominantni i isto to uveliko rade i večiti rivali iz Mercedes i Audi, pa zašto onda ne bi i BMW?

 

wqwq955.jpg

 

Bilo kako bilo, nova Serija 3 izgleda baš onako kako treba! Moderno, dinamično, moćno, istovremeno luksuzno, pa i elegantno... Posebno u Luxury paketu opreme sa karakterističnim hrom dodacima koji kod testiranog modela daju efektan kontrast metalik crnoj boji. Jedino što baca senku na sveukupni vizuleni doživljaj su aluminijumski točkovi od 17 inča, oni su deo zimskog seta i nisu baš naočiti...

 

wqwq954.jpg

 

Suprotno važi za unutrašnjost. Tu nas je sačekao zaista reprezentativan prostor, ambijent koji kombinuje izvorne vrednosti i najsavremenija rešenja, kao da time daje nagoveštaj da je zapravo čitav automobil koncipiran po toj formuli. U tradicionalne odlike svakako se svrstava niska pozicija sedenja u kombinaciji sa odličnom ergonomijom i to je ono što svaki ljubitelj BMW-a posebno ceni. Ako se tome doda i da je kompaktna limuzina prilično niska (1.450 mm), svi preduslovi za osećaj povezanosti između vozača, automobila i druma su tu.

 

wqwq953.jpg

 

Ruku na srce, od sedišta smo očekivali više. Pored standardnih, u ponudi su i sportska koja sigurno daju bolju potporu, uz napomenu da čuvena BMW-ova komforna sedišta nisu predviđena ni kod nove generacije ''trojke''. Zato smo utehu pronašli u visokotehnološkim rešenjima, a kokpit testiranog automobila pleni čitavim spektrom ''gedžeta''.

 

wqwq952.jpg

 

Najpre, tu je tzv. BMW Live Cockpit (2.956 evra) koji sadrži digitalnu instrument tablu od 12.3 inča u kombinaciji sa centralnim displejom od 10.25 inča sa navigacijom i hard diskom. Osim glasovnih komandi i prilagodljivog interfejsa sedme generacije, ističe se i veliki ''hed-ap'' displej od 1.053 evra. Dakle, vozač je okružen svim relevatnim informacijama, pa i više od toga, a čitav centralni greben noću svetli kao avionski kokpit.

 

wqwq951.jpg

 

Što se tiče ponude prostora, tu je napravljen pomak, a kako i ne bi kada je međuosovinsko rastojanje poraslo za 41 mm. Inače, kod Serije 3 prostor na zadnjoj klupi nikada nije bio ispraćen u skladu sa spoljašnjim dimenzijama. Sada je to sve dosta bolje, pozadi nije tesno, jedino što mogućnost spuštanja prednjih sedišta do samog poda može ograničiti putnike pozadi tako da ne mogu podvući stopala ispod sedalnog dela. Inače, ergonomija zadnje klupe je besprekorna i na njoj se sedi ''zavaljeno'' i udobno.

 

wqwq950.jpg

 

Kako je Serija 3 već četiri decenije sinonim za uživanje u vožnji, ubedljivo najbolje mesto je ono iza upravljača. Testirajući model sa oznakom 320d xDrive upoznali smo se sa novim dvolitarskim dizel agregatom u kombinaciji sa osmostepenim automatskim menjačem i xDrive pogonom na sve točkove. Četvorociliondraš oslobađa identičnih 190 KS kao i prethodnik, međutim, dobio je još jedan, manji turbo-kompresor i promenjena mu je mapa rada. Veća turbina je elektronski kontrolisana, dok je manja sa fiksnom geometrijom, ali joj varijabilan rad obezbeđuju eksterne klapne.

 

Uroš Dedić/TopSpeed

Fotografije: Aleksandar Savin

 

pročitajte kompletan tekst na - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unutrašnjost novog BMW-a M3

 

192390-bmw m3 4.jpg

 

Novi BMW M3 sedan (G80) se premijerno očekuje do kraja ove godine, s tim što će njegova prodaja najverovatnije startovati početkom 2020. Pod haubom će se naći 3.0 litarski twin-turbo šestocilindrični motor koji će u regularnoj verziji raspolagati sa 480KS odnosno sa 510KS u Competition varijanti (po podacima britanskog magazina ''Auto Express''). Kupcima će po nekim ranijim informacijama na raspolaganju stajati 6-stepeni manuelni menjač i 8-stepeni automatik. Takođe, veliku novost predstavlja M xDrive pogon na sva četiri točka (uz mogućnost da vozač snagu šalje i samo na zadnje točkove), ali će bez obzira na to novi M3 biti lakši od aktuelnog modela. U paketu će se naći i M aero body kit (izmenjeni prednji branik sa većim otvorima za vazduh, širi blatobrani, set upadljivijih pragova, zadnji difuzor, spojler na prtljažniku...), M alu točkovi, sportsko oslanjanje, jače kočnice i sportski izduvni sistem.

 

192391-bmw m3 44.jpg

 

Najnovije špijunske slike pokazuju unutrašnjost ovog automobila, koju će odlikovati sportska sedišta i volan, digitalni instrumenti, iDrive 7.0 infotainment sistem...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...