Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Analogna vs digitalna instrument tabla?

Recommended Posts

mercedes cls

 

Mercedes je objavio fotografije unutrašnjosti bazične verzije novog CLS-a na kojima se vidi klasična analogna instrumenta tabla, umesto digitalnog displeja koji je dostupan u skupljim modelima. Na premijeri novog Mercedesa CLS, krajem novembra, nemački proizvođač predstavio je verziju sa bogatijim paketom opreme, koji sadrži i dva velika 12.3 inčna ekrana na komandnoj tabli. Levi displej, ispred vozača, služi kao instrument tabla, dok je desni, centralno postavljeni, deo multimedijalnog sistema.

 

mercedees cls

 

Ovo rešenje izazvalo je oprečna mišljenja ljubitelja automobila, a neki su ocenili da bi kokpit izgledao bolje sa klasičnim analognim instrument satovima koji pokazuju brzinu automobila i broj obrtaja motora. Mercedes je sada objavio novi set fotografije modela CLS, na kome se vidi i verzija enterijera sa konvencionalnom instrument tablom umesto digitalnog displeja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes uvodi novi digitalni kokpit u sve modele

 

mercedes a 4011.jpg

 

Nemački proizvođač potvrdio je da će potpuno digitalizovana komandna tabla sa multimedijalnim sistemom koji je debitovao na novoj generaciji A klase uskoro biti ugrađivana i u ostale Mercedese. Kao zamena za Mercedesov COMAND uređaj, novi MBUX multimedijalni sistem, sa dva digitalna displeja spojena u vidi velikog tableta na komandnoj tabil, baziran je na sistemu Linux, a ima Nvidia grafičku kartu i 8 GB RAM memorije. Kako kažu u Mercedesu, ovaj sistem je lakši ta korišćenje, sa samo dva nivo menija po dubini.

 

173291-mercedes a 4.jpg

 

U razgovoru za Car Advice, šef razvojno-istraživačkog odeljenja nemačke kompanije, Ola Kaellenius, najavio je da će MBUX ''u narednih nekoliko godina'' biti uvršten u sva vozila iz Mercedesove ponude. Ovaj sistem ima mogućnost upravljanja glasovnim komandama (poput Amazon Alexa i Google Assistant programa), a aktivira se izgovaranjem fraze ''Hej, Mercedes''. Nakon toga, vozač ima mogućnost da govornim naredbama upravlja većinom komandi i funkcija u automobilu koje su dostupne u okviru MBUX sistema. U novom Mercedesu A klase, MBUX je dostupan u tri verzije. Osnovna se sastoji od dva spojena displeja od po 7 inča, dok su u vrhu ponude dva ekrana od po 10.25 inča. Između njih, na raspolganju je opcija koja predstavlja kombinaciju jednog sedmoinčnog i jednog displeja dijagonale 10.25 inča.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Digitalna instrument tabla u modelu Mazda3 izgleda obećavajuće

 

177892-mazda 3 11.jpg

 

Na internetu su se pojavile fotografije na kojima se u potpunosti vidi digitalna instrument tabla koja će se naći u novoj generaciji modela Mazda3. Naime, na fotografijama vidimo da će instrument tabla imati dve različite konfiguracije. Prva podrazumeva veliki sat na sredini sa tahometrom i digitalnim očitavanjem brzine u sredini sata. Oko njega se nalaze dva manja kruga koji prikazuju temperaturu i vreme.

 

177891-mazda 3 1.jpg

 

Druga konfiguracija je znatno drugačija i ima dva sata jednake veličine, od kojih je jedan tahometar a drugi brzinometar. Međutim, na fotografijama smo primetli da volan, dugmad i prostor oko instrument table izgledaju potpuno isto kao na trenuntnom modelu. Uprkos tome što komponente deluju poznato, digitalna instrument tabla zapravo trasformiše izgled čitave kabine i čini da izgleda kao da je sa nekog premijum modela. Na novoj generaciji modela Mazda3 neće biti redizajnirana samo kabina. Naime, ovaj popularni hečbek model će dobiti Skyactive-X agregat koji je za 25% ekonomičniji od trenutnog, dvolitarskog Skyactive-G agregata. Nova Mazda3 će početi da se prodaje od sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

u principu jeftinije im je staviti veliki ekran nego analogne instrumente.

Sa ekranom ima neograničen broj mogućnosti a i ljudima mnogo bolje i skuplje izgleda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni taj ekran užasno izgleda, bar na onima što sam video.. Ovaj ovde izgleda još i lepo, ali oni gde je cela tabla kao ploča jedna su mi baš bezveze..

 

tipa ovo 

 

maxresdefault.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, Zvezdo said:

u principu jeftinije im je staviti veliki ekran nego analogne instrumente.

Sa ekranom ima neograničen broj mogućnosti a i ljudima mnogo bolje i skuplje izgleda.

Ima zato u aktuelnom BMW-u X1 ovakva tabla:

 

IMG_20180322_152828.jpg

 

Realno, tako 90-te :D Mada, BMW zna da ''fura'' tako te table i po drugim modelima.

 

Da im je jeftinije staviti veliki displej baš i ne znam. Imaju na sajmu dva VW T-Roca izložena jedan pored drugog. Naravno, nije im jedina razlika u instrument tabli, ali onaj skuplji za 10k evra ima i potpuno digitalnu instrument tablu. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tom sa slike možeš da radiš šta hoćeš i da ga personalizuješ kako hoćeš... ne zezaj




Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varijanta sa ekranom ne može nikako biti jeftinija od klasične varijante sa kazaljkama.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, totti said:

Tom sa slike možeš da radiš šta hoćeš i da ga personalizuješ kako hoćeš... 

5 hours ago, djomla said:

Samo je pitanje dana kad ce neki klinci da krekuju te table, pa za starletice da rade cajgere sa hello kitty temama emoji38.png

 

Upravo je i to sav smisao tih ekrana! Kada ti dosadi izaberes jednu od 100 ponudjenih tema ili napravis sam sta i kako hoces!

 

3 hours ago, swifty_kg said:

Varijanta sa ekranom ne može nikako biti jeftinija od klasične varijante sa kazaljkama.

Sada jeste tako jer su ovo pocetci pocetaka. U biti to je ekran koji kada se pocne masovno proizvoditi bit ce veoma jeftin. 

 



Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda da počenmo da pravimo teme, kao što se radi na telefonima
Nemam nista protiv ekrana umesto cajgera, nit imam nesto protiv cajgera, sve mi jedno.
Doduše, nisam imao prilike da vidim, probam pa da znam ista o tome, sem yt-a.


Sent from my 3310

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grešiš. Sve što se koristi u automobilskoj industriji podleze posebnim standardima i zahtevima.

Ovo svakako nisu ekrani koji se npr. ugradjuju u tablete i slične uredjaje jer moraju biti proizvedeni po dosta strožijim zahtevima. Takodje moraju da izdrze brojna ekstremna testiranja.

Instrument tablu ne čini samo ekran već veoma kompleksna i skupa elektronika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno se slazem ali masovna proizvodnja cini cuda! kao i sa mob telefonima.

E sad kakva kompleksna i skupa elektronika? Bila digitalna ili analogna elektronika mora da postoji, sa OBD konektora se moze prikazati masa podataka na mob telefonu dakle hocu reci da elektronika vec na neki nacin i u nekom obliku vec postoji u autu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, svi ti podaci se vuku sa različitih senzora ali to ne znači da je dovoljno da se samo nakači ekran. :)

Tačno je i za masivnu proizvodnju ali za ovakvu primenu se koristi dosta skupih komponenti.

E sad, postoje dva načina:

Jedan je da je instrument tabla samo ekran + kuciste, a da se cela elektronika nalazi u okviru nekog od kompjutera.

Drugi je da je instrument tabla kompletan uredjaj - displej sa elektronikom u kucistu i da ta elektronika manipulise sa podacima sa senzora.

Ja ti ovo pišem kao neko ko radi u automobilskoj industriji, a izmedju ostalog, kompanija u kojoj radim pravi elektroniku za automobilsku industriju. Doduše, ne radimo ovako sofisticiranu elektroniku za automobile već uglavnom elektroniku za svetlosne grupe.

Inače, pojedine el. kokponente mogu da kostaju i par desetina eura...

Mobilni telefoni, tj. cela ta industrija trenutno pravi ogromne probleme automobilskoj industriji jer crpe nenormalne količine komponenti. Većina renomiranih proizvodjaca ima pune kapacitete.

Mogu ja o ovome do ujutru. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, bane1321 said:

Ne znam za vas, ali meni nema lepšeg od cajgera u hromiranim kućištima! Između nek' stave ekran kol'ki 'oćedu!

Identicno razmisljam... Volim tehnologiju, ali mi se sve vise gadi pretvaranje automobila u pokretne tablete sa gomilom nepotrebnih, sarenih i zaglupljujucih informacija, a ocigledno da se sve vise ide u tom smeru. Sve je manje bitno kakve su karakteristike vozila, sta je ispod haube, postaje nebitno uzivanje u samom dozivljaju putovanja, predelima, druzenju sa prijateljima i porodicom...

Umesto toga, kao i u ostalim sferama zivota, postala je bitna samo sto veca dijagonala ekrancine i neprestano buljenje u istu, po mogucstvu konektivnost sa svim mogucim uredjajima i drustvenim mrezama (a ljudi nikad vise medjusobno otudjeni).

Daleko lepsi su mi klasicni cajgeri (sto rece kolega jos u hromiranom kucistu) - njihov rad i odziv na komande vozaca, uzivanje u voznji, osecaj da je ispred masina i nesto "zivo", sa cime vozac cini jednu celinu. OK mi je ekrancic izmedju, koji ce pruziti koncizne informacije o vozilu i putu, kao i dodatni ekran u centralnoj konzoli za par stvari multimedije, navigaciju, tj. cisto ono sto u slucaju potrebe olaksava i ulepsava voznju.

A ovo pravljenje cirkusa sa tabletima mi jedino deluje egzoticno i to samo na prvi pogled. Niti su mi lepa ta resenja (kao da sedim u svojoj kancelariji ispred par monitora), bez lepote dizajna, uklapanja materijala i detalja enterijera, sami instrumenti i njihov rad su mi sterilni i vestacki (kao video igrica), sa gomilom cesto nepotrebnih i sljastecih informacija...

Cisto moje vidjenje, posto sam verovatno "old school" i u manjini. Volim tehnologiju (i profesionalno sam u tome) ali ne i preterivanje i potreba da uz coveka stalno bude sto veca ekrancina.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlican post 100% se slazem!

Nazalost pravi vozacki automobili su izumrli u danasnjima je prevelika kontrola elektronike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupci BMW-a će uskoro gledati u ovakvu digitalnu instrument tablu

 

bmw it 1.jpg

 

BMW-je održao ''Digitalni dan'', medijsku prezentaciju na kojoj Bavarci pokazuju buduće trendove i tehnologije na kojima rade. Možda najinteresantnija prezentacija se odnosila na dizajn nove, potpuno digitalne, instrument table koja bi uskoro trebalo da se nađe na svim BMW-ovim modelima.

 

bmw it 11.jpg

 

Novi dizajn, kao i do sada, smešta brzinomer i pokazivač nivoa goriva sa leve strane, a obrtomer i pokazivač temperature rashladne tečnosti s desne strane, dok je prostor između brzinomera i obrtomera rezervisan za projekciju mape navigacije, kao i ostale informacije.

 

bmw it 111.jpg

 

Kao što možete videti iz priložene fotografije u pitanju je prilično odstupanje od postojećeg dizajna uređaja koje Bavarci koriste, pa je, očekivano, izgled buduće instrument table naišao na podeljena mišljenja ljubitelja BMW-a. BMW je takođe pokazao novi operativni sistem 7.0 koji bi trebalo da bude jednostavniji za personalizaciju. Takođe bi trebalo da bude pregledniji i intuitivniji. Nemci su se pohvalili i planom za implementaciju konekcije 5G u automobilima, a do kraja godine pokazaće i unapeđeni sistem za komunikaciju između vozila koji bi trebalo da vožnju učini bezbednijom i prijatnijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Digitalni kokpit krasiće novu Seriju 3, ali i druge buduće BMW modele

 

bmw live 1.jpg

 

BMW je predstavio detalje nove Live Cockpit komandne table. Novi kokpit, koji sadrži i sada već neizbežnu digitalnu instrument tablu, već smo videli u nekim BMW modelima koji su debitovali ovog leta, uključujući novi X5, Seriju 8 Coupe i Z4, ugrađivaće se i u novu generaciju Serije 3 koja će imati svetsku premijeru na predstojećem sajmu automobila u Parizu. Live Cockpit je koncipiran tako da će njegove funkcije i sadržaji moći da se apdejtuju putem interneta, a obuhvata i multimedijalni sistem sa 10.25 inčnim displejom visoke rezolucije koji se nalazi na vrhu centralne konzole, kao i veliki, 12.3 inčni ekran umesto konvencionalnih analognih instrument satova.

 

bmw live 11.jpg

 

BMW-ovim novim sistemom može da se upravlja putem klasičnog iDrive kontrolera, dodirom prsta, glasovnim komandama ili gestovima. U nemačkom proizvođaču kažu da nova tehnologija omogućava da se glasovne komande izgovaraju prirodnijim tonom, pa vozač neće morati da priča ''poput robota'', kao kod nekih drugih savremenih multimedijalnih sistema. Proširena je i opcija kontrolisanja sistema gestovima, na ukupno sedam različitih gestova. Na digitalnoj instrument tabli mogu da se prikazuju 2D i 3D grafika i animacije, ali ne i virtuelni okrugli instrument satovi, što će razočarati tradicionalne zaljubljenike u automobile. Umesti njih, tu su virtuelni instrumenti nepravilnog oblika, koji pokazuju trenutni broj obrtaja i brzinu automobila, dok je u sredini pozicija za navigaciju. Novi multimedijalni sistem dobijaće unapređenja online, a obaveštenja o novom apdejtu korisniku će stizati preko BMW Connected aplikacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai prikazao digitalni kokpit

 

hyundai digital.jpg

 

Korejci su objavili studijsku fotografiju, ali prilično je izvesno da će nastaviti da slede taj pravac. Budućnost kokpita u automobilima se piše digitalnim slovima. Isto je napravio i Hyundai integrišući najnovije tehnologije u test automobilu i30. Ovaj virtuelni kokpit pruža više interaktivnog iskustva i veoma je prilagodljiv potrebama vozača. Automobili su odavno prestali da budui jednostavno prevozno sredstvo. Zahtevi za modernim kokpitom su se znatno promenili tokom protekle decenije. Vozilo nudi sve više informacija koje okupiraju vozača, posebno na ekranima. ''Neprestano radimo na novim tehnologijama koje naše automobile čine savršeno intuitivnim i jednostavnim za korišćenje'', kaže Regina Kaiser iz tehničkog centra za razvoj Hyundai Motor Europe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onaj Mercedesov UX je toliko ružan... 

Kao da su stavili sabijen TV u auto. Jeste to sve šareno i u visokoj rezoluciji ali čemu?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fali jos samo da fabricki ubace milje. Moze ispod, moze preko, po zelji kupca...

 

5ca6445ad6d4a_hyundaidigital.jpg.486f650457e8212e90a26261afdcd0f9.thumb.jpg.e549ad0ed9ee8e15ef37871623b6b7c7.jpg  BYZFgb4CYAMymny.thumb.jpg.f00f3484fccb0f994830324a4110b215.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo vam je slepo crevo dizajna enterijera, prelazni period između onog što je tržište naviklo i realnih potreba. Vozač će sve manje stvari da radi u automobilu, te će mu informacije vezane za stanje automobila i vožnju biti sve manje potrebne.

 

Moje skromno mišljenje je da je pravi smer u kome ide jedino Tesla, iako sad to izgleda previše spartanski. Kome bre treba gomila malih ekrana na sve strane, budalaština, a pogotovo sve kontrole smestiti na ekran i tač, a da se i dalje kontroliše automobil staromodno. Interfejs treba da počne da liči više na neku aplikaciju za telefon/tablet, nego na automobilski, uz obilato korišćenje kontrole glasom.

 

Kako će to da izgleda - razgovaraćete sa automobilom i njegovim AI interfejsom. Npr, nećete mu reći podesi na 22,5 stepeni, nego kao što bi vam suvozač ili putnik rekli kao vozaču, "ajde malo smanji klimu", tako će i auto da šljaka.

Edited by nidza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad je Lada imala digitalnu kontrolnu tablu

 

lada tabla.jpg

 

Digitalna kontrolna tabla više nije rezervisana samo za premijum modele, ali Rusi su razvili još pre četiri decenije.

Početkom 80-ih godina prošlog veka, AvtoVAZ je dogovorio saradnju sa Avtopriborom i Izmeritelom za uvođenje inovativnih promena u dizajnu opreme. Konačno 1984. godine Izmeritel je isporučio prvih 1.500 jedinica električnog indikatora KEP 43.501 za VAZ-21093-03 automobil namanjen za domaće tržište. VAZ je planirao da lansira novi model 21093 ''Sputnjik'' sa digitalnom tablom uz velika očekivanja od prodaje u inostranstvu. Planirano je da u prvoj godini napravi 1.500-2.000 automobila sa ovom tehnologijom. Međutim, plan nije realizovan pre svega zbog neodgovornog dobavljača koji je isporučivao komponente sa neispravnim mikro-kolima i nepouzdanom elektronikom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...