Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Lamborghini Jarama GT - 50 godina kultnog grand touring modela

 

Lamborghini-Jarama 04.jpg

 

Ove godine se obeležava i 50. godišnjica Lamborghini Jarama GT, modela koji je prvi put predstavljen na salonu automobila u Ženevi u martu 1970. Jarama, ime koje se povezuje sa mestom severno od Madrida, poznatom po uzgoju borbenih bikova. Taj model je bio i poslednja evolucija koncepta 2+2 grand touring limuzine kompanije iz Sant’Agate. To je bio model sa 4.0 V12 motorom smeštenim napred.

 

Lamborghini-Jarama 03.jpg

 

Tehnički razvijen na bazi prethodnih modela - 400 GT i Islera, zadržao je gotovo identičan mehanički potpis, dok se za lepu siluetu pobrinuo dizajner Marcello Gandini iz Carrozzeria Bertone. Oslonio se u svojoj viziji stilskim trendovima '70-ih, koristeći zategnute i oštre linije.

 

Lamborghini-Jarama 02.jpg

 

Šasija je obnovljena, sistem kočenja je mogao da se pohvali sa četiri velika diska, koji su bili u drugom planu iza 15-inčnih Campagnolo naplataka.

 

Lamborghini-Jarama 01.jpg

 

Pomenuti V12 motor je raspolagao sa 350 KS. Jarama GT je tako u to doba jurila poprilično velikih 260 km/h. Unutrašnjost modela je odisala luksuzom, sa kožnim presvlakama, klima uređajem i udobnim putničkim prostorom za jedan sportski automobil, uz solidno prostrani prtljažnik. Kasnije je stigla i nešto snažnija varijanta Jarama GTS (365 KS), koja se od standardne verzije razlikovala po poprečnom usisniku vazduha na haubi i dva naglašena otvora za vazduh iza luka prednjih točkova. Unutra je imao redizajniranu ploču sa instrumentima i drugačije oblikovana predna sedišta kako bi se poboljšala prostranost pozadi.

 

Jarama, kojih je ukupno proizvedeno 328 primeraka, važan je model u istoriji Lamborghinija, ne samo zbog lepote - koja nije izgubila šarm tokom poslednjih 50 godina - već i zato što je bila poslednji Grand Tourer sa prednjim motorom, koju je potpisivala italijanska kompanija iz okoline Bolonje. Od tada, osim SUV modela LM 002 i Urusa, Lamborghini automobili stižu samo sa motorima smeštenim iza vozača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veoma retki klasik - Lamborghini Jarama

 

lamborghini jarama 03.jpg

 

Lamborghini Miura je najverovatnije jedan od najlepših superautomobila ikada kreiranih, dok Countach ima jedan od najupečatljivijih oblika u automobilskoj industriji.

Međutim, kada biste ušli u bilo koji Lamborghini salon ranih sedamdesetih godina prošlog veka kada su ovi automobili poptuno novi, videli biste još jedan superautomobil opremljen identičnim V12 i dizajniran sa istom svrhom na umu, mada je uprkos svemu tome malo ljudi na ovome svetu koji bi Jarama model nazvali predivnim ili nezaboravnim.

 

lamborghini jarama 02.jpg

 

Među tom malom grupom ljudi nalazi se i Feručio Lamborgini, koji je u jednom intervjuu tvrdio da je upravo ovo njegov omiljeni model zbog toga što je sportskiji od Espada i korisniji od Miura automobila. Međutim, oba ova automobila poznatija su od Jarama modela, uprkos tome što je ovaj kupe uživao u relativno dužoj proizvodnoj seriji koja je trajala od 1970. do 1976. godine.

 

lamborghini jarama 01.jpg

 

U to vreme je Lamborghini startovao sa proizvodnjom automobila sa V12 motorima na prednjoj strani i nastavio je predstavljanjem Miura linije i njenog naslednika Countach modela. Originalni 350 GT iz 1963. godine predstavlja prvi proizvodni automobil ovog brenda, koji je postao 400 GT kada je moćni V12 sa 3,5 povećan na 3,9 litara zapremine i u to vreme je stizao u 2+2 opciji enterijera. GT je utabao put kratkotrajnoj Islero liniji 1968. godine, koja je predala štafetu dalje Jarama modelu 1970. godine. Uprkos tome što je dizajniran od strane Marsela Gandinija, čoveka koji je lično nacrtao svaku liniju Miura modela i na kraju kreirao Countach, Jarama poseduje čudna stilska rešenja. Rubovi točkova poseduju neobično visoke linije i usecaju se u prednji i zadnji branik automboila, a pored toga što mu uvučeni farovi prednjem delu daju zao i brutalan izgled, bez premca interesantan i lep, zadnji deo može automatski pasti u zaborav.

 

Ukusi su različiti i svako može videti nešto lepo ili ružno na ovom klasiku, ali jedno je sigurno - njegova surova kombinacija pravih linija definitivno predstavlja odraz onoga što je usledilo nakon toga, tačnije godinu dana kasnije, kada je prvi prototip Countach modela ugledao svetlost dana, dok je sa proizvodnom serijom manjom od 330 jedinica, Jarama postao jedan od najređih Lamborghini automobila svih vremena. Kompanija Lamborghini osvežila je Jarama model 1972. godine, dodajući slovo ''S'' njegovom imenu, NACA usisnike vazduha i jedan veliki na haubi, zajedno sa 15 ks više, omogućujući V12 mašini sa 3.9 litara zapremine da se popne na masivnih 360 konja izlazne snage. Prelepe felne iz šezdesetih zamenjene su savremenijim modelima sa pet šrafova, dok je opcioni Chrysler Torqueflite trostepeni automatski menjač bio zadužen za dodatno ojačavanje njegovih GT akreditiva.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...