Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Audi Q8 / SQ8 / RS Q8 / Q8 E-Tron

Recommended Posts

savagegeese.jpg Savagegeese: 2021. Audi RS Q8

 

Coupe SUV je popularan segment, a konkretno RS Q8 dolazi sa početnom cenom od oko 100.000 evra. Najvažnije pitanje je da li je potreban ovakav auto...jer ako neko želi dosta mesta pozadi i dobar gepek u SUV odelu bolje je da onda uzme Q7 (SQ7). Ako se žele sportske performanse u SUV odelu onda SQ8 daje više za novac. Unutra je još uvek onaj ''stari'' Audi setup od tri displeja, faktički bez fizikih dugmića i sa gomilom crne piano plastike koju je nemoguće držati čistom, neogrebanom i bez raznih fleka...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABT Audi Q8 60 TFSI e

 

219284-abt q8 03.jpg

 

ABT Sportsline u svom programu nudi i paket za doterivanje Audija Q8 60 TFSIe sa plug-in hybrid pogonom.

 

219285-abt q8 02.jpg

 

Paket sadrži aero body kit (redizajnirani prednji spojler, zadnji difuzor...), komplet alu točkova od 22 ili 23 inča (više različitih modela i u više boja), kao i novi sportski izduvni sistem.

 

219286-abt q8 01.jpg

 

Takođe, automobil sada raspolaže sa 530KS umesto 462KS koliko ima fabrički model.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi Q8 E-Tron će se praviti u Belgiji

 

159427-audi q8 01.jpg

 

Kako prenosi belgijski RTL Info, Audi će budući električni model Q8 E-Tron proizvoditi u svojoj fabrici u blizini Brisela. Q8 E-Tron će početi da se proizvodi 2026. godine a do tada će se u proizvodnji nalaziti E-Tron koji će u međuvremenu (tokom 2023. godine) proći kroz modernizaciju. Q8 E-Tron će biti veći od E-Trona, a takođe bi trebalo da zameni i aktuelni Q8. Audi je naime već najavio da od 2026. neće više lansirati modele sa SUS motorima, što znači da neće biti ni novog Q8 sa SUS motorima. Osim standardnog modela Q8 E-Tron, na tržištu kasnije možemo očekivati i Q8 Sportback E-Tron.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: Audi RSQ8 vs Aston Martin DBX

 

I Audi RSQ8 i Aston Martin DBX imaju 4.0 V8 twinturbo motor i pogon na sva četiri točka. Cilj im je da upakuju dinamiku sportskog automobila u terensku formu tešku preko dve tone.

RSQ8 je malo jeftiniji od DBX-a, a sa dodatnih 49 konja, u odnosu na njega, trebalo bi da postavi vreme na stazi koje će DBX teško uhvatiti. Ipak, možda u praksi nije bilo tako.

Staza je Bedford Autodrome, a za volanom oba je Steve Sutcliffe:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manhart RQ 800

 

221004-manhart rq8 4.jpg

 

Nakon što je u julu već ponudio svoju RQ 900 verziju Audija RS Q8, nemački Manhart Performance sada prikazuje i slabiju varijantu sa oznakom RQ 800. Pre svega, za RQ 800 je predviđen pojačani 4,0 litarski twin-turbo V8 motor sa 818KS i 1.050 Nm (pomenuti RQ 900 inače ima 918KS i 1.180 Nm obrtnog momenta).

 

221005-manhart rq8 3.jpg

 

Manhart za sada nije objavio podatke o ubrzanju do 100 km/h i najvećoj brzini, dok fabrički RS Q8 do stotke stiže za 3.8 sekundi i postiže 305 km/h.

 

221006-manhart rq8 2.jpg

 

Modifikovan je i 8-stepeni automatski menjač, dok se snaga prenosi na sva četiri točka.

 

manhart rq8 1.jpg

 

Tu su i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, aero body kit, crveni detalji, dekorativne trake, modifikovano oslanjanje (auto je niži 30-40 mm), jače kočnice, set 24-inčnih alu točkova, gume 295/30 ZR24 i 355/25 ZR24, kao i nove patosnice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek: 2021. Audi SQ8

 

Audi je napravio SQ8 da ponudi svima sve - i onima koji žele praktičnost, i performanse, i luksuz i stil:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lumma CLR 8 RS

 

lumma q8 03.jpg

 

Tjuning kuća Lumma Design i u modelskoj godini 2022 nudi CLR 8 RS paket kojim se modifikuje sportski Audi RS Q8. Kao i kod drugih aero body paketa iz ove tjuning kuće, i ovde se između ostalog ističu prednji spojler i zadnji krovni spojler.

 

lumma q8 02.jpg

 

Takođe, Lumma je za CLR 8 RS predvideo i više novih boja, sportski izduvni sistem, 24-inčne alu točkove (u više boja), gume 295/30 R24 i 355/25 R24, modifikovano oslanjanje i nove elemente za enterijer (koža, set aluminijumskih pedala, patosnice sa Lumma logom).

 

lumma q8 01.jpg

 

Na kraju, twin-turbo V8 motor je pojačan na 705KS i 910 Nm obrtnog momenta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi RS Q8 O.CT 800

 

oct q8 03.jpg

 

Kao što su SUV-ovi sve poželjniji na tržištu automobila, tako im i tjuneri poklanjaju više pažnje, a novi projekt kompanije O.CT Tuning je Audi RS Q8. Projekat je nazvan Audi RS Q8 O.CT 800, koji nakon dodatnih radova razvija mnogo više od standardnih 591KS u modelu RS Q8.

 

oct q8 023.jpg

 

OCT Tuning je uspeo da poveća snagu najsnažnijeg Audijevog SUV-a na 802KS i 1.030 Nm obrtnog momenta. Ispod haube se nalazi Audijev 4.0 twin-turbo V8 motor koji pokreće i Lamborghini Urus, tako da je ovo pokazatelj njegovog ogromnog potencijala. Mnogi moderni motori zahtevaju tek nekoliko novih delova i remapiranje ECU jedinice da se ''oslobode skiveni konji'', a to je otprilike sve što je OCT uradio s modelom RS Q8 kako bi iz njega izvukao više snage.

 

oct q8 01.jpg

 

Stage 3 tuning podrazumeva remapiranje ECU jedinice, nova creva i filtere i turbo povratnu cev kako bi pomenuti V8 bolje ''disao''. Tjuner je pripremio i 23-inčne felne koje su lakše od fabričkih za gotovo osam kilograma. ''Skromniji'' tjuning remapiranjem ECU jedinice povećava snagu sa 591 na 700KS, a unapređeni usis dodaje još 35KS. Uprkos većoj snazi, OCT RS Q8 je estetski gotovo identičan fabričkom modelu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABT Audi RS Q8 Signature Edition

 

abt rs 04.jpg

 

Kako stoje stvari u hijerarhiji Volkswagen Grupe, Audi RS Q8 nikad neće nadmašiti SUV-ove poput Porschea Cayenne Turbo GT ili Lamborghinijevog Urusa, ali ipak postoje tjuneri koji su spremni da ispune takvu želju. Jedan od tjunera koji su svoj projekat bazirali na Audiju Q8 RS je ABT koji je prirpemio svoj Signature Edition ograničen na 96 primeraka. Tjunirani SUV sada ima performanse superautomobila.

 

abt rs 03.jpg

 

Njihov RSQ8 pokreće poboljšani 4.0 twin-turbo V8 motor koji razvija kolosalnih 790KS i 1.000 Nm obrtnog momenta, a zahvaljujući toj snazi od 0 do 100 km/h ubrzava za 3.2 sekunde, odnosno 0.6 sekundi brže u odnosu na standardni model. Maksimalna brzina iznosi 315 km/h.

 

abt rs 02.jpg

 

ABT je promenio interkuler i turbine, a uz to je remapirana ECU jedinica. Postavljen je izduvni sistem od nerđajućeg čelika s masivna četiri završetka izduvnih ceni od po 105 mm. SUV sadrži mnogo ugljeničnih vlakana, a to uključuje i aerodinamički body kit.

 

abt rs 01.jpg

 

RS Q8 je dobio brojne dodatke, od istaknutog prednjeg splitera do agresivnog zadnjeg difuzora. Poseduje masivnije pragove i 23-inčne felne s gumama dimenzijra 295/35 R23, a u unurašnjosti takođe ima dosta ugljeničnih vlakama uključujući bočne strane sedišta i pozadinu centralne konzole. ABT za svoj posao traži 129.900 evra, a uključujući automobil cena iznosi 316.480 evra. Tjuner planira samo 96 ovakvih primeraka, a svi će biti sklopljeni ručno. ABT može da obavi posao na osam automobila mesečno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

shmee.jpg Shmee150: ABT RSQ8 Signature Edition

 

Ovo je najbolji i njabrži Audijev SUV - potpuno novi ABT RSQ8 Signature Edition! Serija je ograničena na samo 96 primeraka.

 

RSQ8 transformisan je iz SUV-a u RUV (Racing Utility Vehicle), ofarban je u Myth crnu boju sa punim paketom detalja i elemenata po meri, koji naglašavaju jedinstvenu i posebnu prirodu automobila. Nakon Johan Abt Signature Edition RS6 ograničenog na 125 komada, napravljenog u čast proslave Abtove 125. godišnjice, RSQ8 diže premium nivo za još jednu stepenicu.

Eksterijer ima dosta karbonskih delova, od prednje maske i splitera, do lukova točkova, bočnih pragova, poklopaca retrovizora, spojlera, difuzora... Tu su novi specifični točkovi od 23 inča, vešanje je novo i poboljšani je izduvni sistem. Unutrašnjost je potpuno prerađena, sa novom kožom i završnom obradom od alkantare, novim šavovima.

Ni motor nije ostao sa istim performansama jer 4.0 twin-turbo V8 sada daje 800KS/1.000Nm umesto fabričkih 600KS/800Nm. To znači sprint do stotke za samo 3.2 sekunde i maksimalnu brzinu od 315km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear: Audi RSQ8 vs Porsche Cayenne Turbo GT

 

600 konja i sprint do stotke ispod 4 sekunde je nekada bio reon isključivo superautomobila, ali... došlo vreme da i SUV-ovi hvataju te cifre, ovoga puta u vidu RSQ8 sa 590 konja i Cayenna sa 630 konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wheelsandmore Audi RS Q8

 

229100-wheels 03.jpg

 

Audijev sportski crossover RS Q8 u standardnom, fabričkom izdanju ima 4.0 twin-turbo V8 motor sa 48V mild hybrid sistemom koji raspolaže sa 600KS i 800 Nm obrtnog momenta.

 

229099-wheels 02.jpg

 

Nemački Wheelsandmore je za RS Q8 ponudio više paketa, a jedan od njih podrazumeva 835KS i 1.100 Nm obrtnog momenta.

 

229101-wheels 01.jpg

 

U kratkoj vesti se ne navodi podatak o ubrzanju do 100 km/h, ali se otkriva da je najveća brzina sada 333 km/h. Takođe, Wheelsandmore za ovaj crossover nudi i set alu točkova od 24 inča (gume 295/30 i 355/25), kao i modifikovano oslanjanje i transmisiju, Akrapovič izduvni sistem i jače kočnice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: Audi RS Q8

 

Ovim autom dobijate ''ukus'' Lamborghini Urusa, ali naravno da ovo nije Urus samo sa drugačijom značkom napred...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stižu Audi Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron

 

229454-audi q8 etron 01.jpg

 

Audi se priprema na promociju obnovljene verzije električnog modela e-tron, pri čemu će ovaj krosover biti preimenovan u Q8 e-tron kako bi njegova pozicija u Audijevoj gami bila jasnija. Kao najava služi nova slika...

U ponudi će se naći verzije Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron koje će dobiti  novu i prepoznatljiviju saćastu masku. Tu su i doterana svetla, koja po najavama imaju ''nove inovacije u osvetljenju'', pa novi prednji branik, izmenjeni zadnji branik i difuzor, kao i modifikovana zadnja svetla. Izveštaji takođe sugerišu da bi krosover mogao da bude opremljen efikasnijim motorima i unapređenim paketom baterija. To bi moglo da poveća domet na približno 600 km u WLTP ciklusu, što bi bilo značajno povećanje u odnosu na njegov trenutni domet od 440 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi Q8 E-Tron & Audi Q8 E-Tron Sportback

 

229520-audi sq8 2023 11.jpg

 

Kao što je nedavno i najavio, Audi je i zvanično predstavio Q8 E-Tron, što je u stvari obnovljeni E-Tron.

 

229513-audi q8 2023 11.jpg

 

Izmenjeni naziv naglašava da je ovo vodeći električni SUV nemačkog brenda. Takođe, osim u standardnoj karoseriji dostupan je i kao Q8 E-Tron Sportback sa drugačije oblikovanim zadnjim delom.

 

229515-audi q8 2023 10.jpg

 

Za početak, Q8 E-Tron ima modernizovani stil koji podrazumeva doterani prednji deo sa modifikovanom maskom, svetlima i branikom.

 

229514-audi q8 2023 09.jpg

 

U poređenju sa E-Tronom, novi Q8 E-Tron ima koeficijent otpora vazduha od 0.27, umesto 0.28, dok kod Q8 E-Tron Sportbacka iznosi 0.24.

 

229521-audi sq8 2023 08.jpg

 

Q8 E-Tron je dostupan u nekoliko verzija. Q8 50 E-Tron i Sportback imaju 340KS u režimu Boost i 664 Nm obrtnog momenta. Baterija ima kapacitet od 89 kWh (95 kWh bruto). U WLTP testu, to je dovoljno za 491 km vožnje odnosno 505 km za Sportback.

Q8 55 E-Tron i Sportback raspolažu sa 408KS u režimu Boost. Imaju bateriju sa 104 kWh neto (114 kWh bruto). Ovo obezbeđuje 582 km dometa odnosno 600 km za Sportback.

Sportski SQ8 E-Tron i njegova Sportback verzija imaju tri elektromotora; jedan na prednjoj osovini i dva na zadnjoj osovini. Ovo daje 503KS i 973 Nm. Vozila koriste bateriju od 104 kWh, pri čemu je autonomija 494 km odnosno 513 km kod Sportbacka.

 

229517-audi q8 2023 06.jpg

 

Što se tiče performansi, model 50 dostiže 100 km/h za okruglo 6 sekundi, verzija 55 za 5.6 sekundi, dok SQ8 E-Tron do stotke ubrzava za 4.5 sekundi. Varijante 50 i 55 imaju ograničenu maksimalnu brzinu od 200 km/h, a SQ8 može do 210 km/h.


229518-audi q8 2023 05.jpg

 

Modeli Q8 50 E-Tron mogu da se pune do 150 kW na DC brzom punjaču. Varijante 55 i SQ8 povećavaju ovu cifru na 170 kW. Veći može da dobije 420 km dometa nakon uključivanja na 31 minut.

 

229519-audi q8 2023 04.jpg

 

Q8 E-Tron ima i vazdušno oslanjanje, a u zavisnosti od situacije može da podešava visinu vožnje za 76 mm. U unutrašnjosti je nekoliko ekrana visoke rezolucije (od 10.1 i 8.6 inča), a tu je i opcioni Head-up displej. Na tržištima na kojima su dozvoljene, dostupne su bočne kamere umesto retrovizora, a ekrani za njih su na svakoj strani kabine.

 

audi q8 2023 11.jpg

 

Dvozonska automatska kontrola klime je standardna, ali kupci mogu da doplate na podešavanje sa četiri zone. Prednja sedišta sa masažom su još jedna opcija. U kabini se koriste reciklirani materijali za izolaciju, prigušivanje zvuka i tepihe, a dekoracija iznad centralnog displeja delimično potiče od PET boca.

 

audi sq8 2023 02.jpg

 

Paket za pomoć vozaču uključuje i novi sistem za daljinsko parkiranje. Vlasnici mogu da kontrolišu tehnologiju sa pametnog telefona a da nisu u automobilu.

 

229523-audi sq8 2023 01.jpg

 

Q8 E-Tron i Q8 E-Tron Sportback na evropsko tržište stižu u februaru, a cene u Nemačkoj počinju od 74.400 evra.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi Q8 e-tron krenuo s proizvodnjom u Briselu

 

audi brisel 02.jpg

 

14. decembra prvi Audi Q8 e-tron je sklopljen na proizvodnim trakama u fabrici u Briselu. Ovaj početak označava novu eru za top model u Audi ponudi električnih SUV vozila. Fabrika je uzor održive proizvodnje od početka proizvodnje Audija e-tron. Od 2018. godine isporučeno je oko 160.000 jedinica prvog Audi električnog modela.

 

Član Audijevog odbora za proizvodnju i logistiku Gerd Walker naglašava važnost novog vrhunskog modela marke: ''Sa svojom povećanom efikasnošću i dometom, kao i svojim izoštrenim dizajnom, novi Audi Q8 e-tron je snažna izjava za elektromobilnost.'' Walker takođe ističe izvanrednu ulogu mesta u Briselu kao pionira održive proizvodnje: ''Brisel je obavio vredan pionirski posao. Učimo iz našeg iskustva izgrađenog kroz isporuke od oko 160.000 vozila širom sveta. Kao sledeći korak, iskoristićemo ovo iskustvo za povećanje proizvodnje baterija u Ingolštatu. Postrojenje za sklapanje baterija u Briselu ima ključnu ulogu za celu Grupu.''

Izvršni direktor Audija Brussels Volker Germann ističe: ''Izrada Audija Q8 e-tron zahtevaće više od cele naše infrastrukture. Iznad svega, naš tim strastvenih zaposlenih okupio se da bi napravio ovaj automobil.''

 

Audi Q8 e-tron do kupaca u Evropi i Sjedinjenim Državama stiže kao sertifikovani neto ugljenično neutralni automobil. Između ostalog, Audi Brisel je u krug fabrike, koji pokriva 107.000 kvadratnih metara, instalirao jedan od najvećih fotonaponskih sistema u regiji. Sistem svake godine proizvede oko 9.000 megavat sati energije iz održive energije. To je dovoljno za punjenje oko 90.000 Audi Q8 e-tron jedinica i smanjenje emisije ugljenika za 1.881 tonu. Firme koje isporučuju baterije su obavezne da za proizvodnju koriste samo obnovljive izvore energije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

dpccars.jpg DPCcars: Ovako će izgledati Audi Q8 restajling

 

Nedavno su se pojavile špijunske fotografije na kojima je vozilo kamuflirano, a na osnovu tih slika kolesa.ru je napravio rendere verovatnog konačnog izgleda.

Q8 restajling će imati agresivniji dizajn prednjeg branika, sa crvenim kočionim čeljustima i ''S'' logom izvezenim na prednjim kožnim sedištima. Ovo sugeriše da će novi Q8 biti u skupljoj ''S Line'' paketu:
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABT Audi RSQ8-S

 

abt rs8 03.jpg

 

ABT Sportsline ne miruje pa je pred nama još jedan modifikovani Audi RSQ8.

 

abt rs8 02.jpg

 

To podrazumeva da je 4.0 twin-turbo V8 motor pojačan sa 600KS i 800 Nm na 700KS i 880 Nm obrtnog momenta (novi interkuler, reprogramirana ECU jedinica...).

 

abt rs8 01.jpg

 

ABT Sportsline je za svoj RSQ8-S predvideo i aero body kit od karbona (prednji spojler, set pragova, zadnji difuzor i zadnji krovni spojler), set točkova od 22 ili 23 inča (ABT GR ili ABT HR), modifikovani izduvni sistem sa izduvnim cevima od po 102 mm, kao i doterani enterijer sa ugljeničnim vlaknima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes: 2023. Audi RSQ8

 

591KS/800Nm obrtnog momenta iz 4.0 twinturbo V8 motora. Glavni rivali (mada sa nekima od njih deli i dosta komponenti ispod lima), su mu BMW XM, Lamborghini Urus, Maserati Levante Trofeo, Porsche Cayenne Turbo GT, Range Rover Sport...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mansory Audi RS Q8

 

mansory rs q8 02.jpg

 

Modifikovani Audi RS Q8 u zelenoj boji, sa aero body paketom od ugljeničnih vlakana (prednji spojler, veći otvori za vazduh, pragovi, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler...), novom haubom sa otvorima za vazduh, žutom trkačkom trakom, sportskim izduvnim sistemom, točkovima od 24 inča i gumama 295/30 R24 i 355/24 R24.

 

mansory rs q8 01.jpg

 

Unutrašnjost je po najavama u koži i alkantari, kao i volanom sa ugljeničnim vlaknima. 4.0 V8 twin-turbo motor je pojačan na 780KS i 1.000 Nm obrtnog momenta. Ubrzanje 0-100 km/h traje 3.3 sekunde, a najveća brzina je 320 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2023. Audi Q8 e-tron

 

Audijev ulaz u svet električnih automobila naišao je na prilično mlaku reakciju kupaca. Iako je e-tron imao sve kvalitete koje su kupci Audija očekivali, kao električni automobil bio je... neefikasan, težak i ne naročito sjajan na dužim relacijama.

Dobra vest je da je Audi obnovio svoj e-tron, stavljajući mu sada veliku bateriju od 106 kWh, dajući mu novo ime i novu cenu. Najveći električni SUV Audija se sada zove Q8 e-tron i ima poboljšanu aerodinamiku, bolje performanse punjenja, povećan domet do 530 kilometara (WLTP), i  do 550 kilometara u Sportback varijanti.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi Q8 i Audi SQ8 restajling

 

237085-audi q8 10.jpg

 

Audi aktuelizuje perjanicu u Q porodici svojim jasnim dizajnom i unapređenom tehnologijom. Prerađeni spoljašnji dizajn s novom prednjom i zadnjom maskom naglašava snažan karakter SUV coupea. Opciono dostupan paket eksterijera S line udovoljava željama kupaca za više sportskog stila.

Audi je po prvi put model Q8 opremio sa HD matrix LED glavnim svetlima s laserom kao dodatnim dugim svetlom. Ovo glavno svetlo takođe sadrži digitalna svetla za dnevnu vožnju sa svetlosnim signaturama koja se mogu odabrati po želji. Digitalna OLED zadnja svetla sa mogućnošću izbora četiri dizajna za zadnja svetla upotpunjuju proširenu ponudu svetala. Novi točkovi, boje, dekorativni umeci i sedišta s kontrastnim šavovima naglašavaju vrhunsku poziciju među Q modelima.

 

237083-audi q8 09.jpg

 

Sa svojim karakterističnim dizajnom, redizajnirani Q8 predstavlja sportsko-elegantni SUV coupé sa četiri prstena te istovremeno moderan dizajnerski jezik. Reducirana forma, velike površine i jasan volumen pružaju modelu Q8 dinamičan izgled. Kratki prepusti i dugo međuosovinsko rastojanje stvaraju sportsko-elegantne proporcije koje se mogu naglasiti markantnim bojama i točkovima.

 

237084-audi q8 08.jpg

 

Prepoznatljivo moćna i istaknuta Audi singleframe rešetka u osmougaonom dizajnu impresionira vertikalnim umecima. Oni su u osnovnoj verziji eksterijera smešteni vertikalno, a u paketu eksterijera S line te kod SQ8 TFSI imaju oblik slova L. Tako se već na prvi pogled vidi pripadnost vrhunskim Audi modelima te jasna razlika u odnosu na A modele. Samouvereni nastup modela Q8 naglašen je novim i izraženim otvorima za vazduh koji su jasno integrirani u osnovnu arhitekturu.

 

237082-audi q8 07.jpg

 

Audi je dosledno reducirao dekorativne elemente kako bi vozilu pružio još jasniji, pročišćeniji dizajn. Kako bi se na prvi pogled mogli razlikovati osnovni paket, paket eksterijera S line i model S, tako su zaštita podvozja, letvice na vratima i difuzor u osnovnom modelu istaknute bojom, što naglašava robustan offroad izgled. Novitet za sve agregate Audija Q8 predstavlja izduvni sistem s upečatljivim i vizuelno istaknutim izduvnim cevima. Paket eksterijera S line još se više bazira na modelu SQ8 TFSI i ističe jasno naglašenim bočnim otvorima vaduha u prednjem braniku.

 

237081-audi q8 06.jpg

 

Singleframe rešetka impresionira posebnom bojom. Opciono su raspoloživi stilski paketi u boji crna i crna plus koji naglašavaju markantne akcente eksterijera u području Audi singleframe rešetke, ukrasnih letvica na bočnim prozorima te prednjeg i zadnjeg branika. Pored toga, singleframe maska izrađena je u crnoj boji visokog sjaja. Inovativna glavna svetla sa HD matrix LED tehnologijom i dodatnim laserskim svetlom, kao i digitalna svetla za dnevnu vožnju pozicionirana na gornjoj horizontalnoj ivici pružaju modelu Q8 još samouvereniji izgled. U kombinaciji sa digitalnim OLED zadnjim svetlima, po prvi put raspoloživima u Q8, luksuzni karakter modela postaje još izraženiji. Na zadnjem delu LED svetlosna traka zajedno s crnom maskom visokog sjaja sa integrisanim Audi prstenovima povezuje digitalna OLED svetla preko cele širine automobila.

 

237086-audi q8 05.jpg

 

Audi Q8 sadrži novi, moderni korporativni identitet. Konkretnije, radi se o dvodimenzionalnim prstenovima prvi put predstavljenima u Q8 e-tron modelu, a koji vizuelno impresioniraju još većom preciznošću. Umesto od hroma, nova četiri prstena predstavljena su u kontrastnoj beloj i crnoj boji, dok u okviru opcijskog paketa, bela boja prstenova ustupa mesto tamno sivoj. A oznake modela, derivata i tehnologije kod Q8 takođe su smeštene na B-stubu. U serijskoj opremi modela Q8 put osvetljavaju snažna LED glavna svetla, dok se matrix LED glavna svetla mogu dobiti kao opcija. Pored toga, raspoloživa su HD matrix LED glavna svetla s Audi laserskim svetlom. Ona sadrže 24 LED diode i lasersku diodu visokih performansi, a prepoznatljiva su odmah zahvaljujući plavom ambijentalnom svetlu integrisanom u glavna svetla. Novo za vrhunski opremljena glavna svetla: digitalne signature svetala za dnevnu vožnju. One modelu Q8 pružaju karakterističan i jedinstven nastup te omogućavaju korisniku izbor jednog od četiri individualna svetlosna potpisa putem MMI-ja. Međutim, novitet nije samo prošireni raspon funkcija glavnih svetala, već i njihov dizajn. Viši položaj svetala za dnevnu vožnju vizuelno proširuje Q8, ali stvara i formalnu vezu između glavnih svetala i singleframe rešetke. Po prvi put, Q8 se u opcijskoj ponudi predstavlja i sa digitalizovanim OLED zadnjim svetlima (OLED = organic light emitting diode) velike površine - ona u kombinaciji s glavnim svetlima raspolažu sa četiri digitalna svetlosna potpisa.

 

Dodatno, kao u Audiju A8 i Q5, digitalna OLED zadnja svetla u kombinaciji sa sistemima podrške sadrže sistem prepoznavanja približavanja: ako se drugi učesnici u saobraćaju sa zadnje strane na manje od dva metra približe Q8 koji miruje, upravljački uređaj aktivira sve digitalne OLED segmente. Ostale funkcije su dinamični pokazivači smera te različito dizajnirane prezentacije funkcije Coming i Leaving Home. Sa nadogradnjom modela Q8, Audi je dodatno poboljšao ponudu opreme. Šavovi sedišta za osnovni model sada su serijski izvedeni u sivoj kontrastnoj boji. Pored toga postoji takođe izbor raznih dekorativnih umetaka. Kako bi se dodatno naglasio karakter Q8 modela, u ponudi su tri nove boje. Audi Sport GmbH nudi Sakhir zlatnu i Ascari plavu te Chili crvenu, sve tri kao metalik boje. Kupci ne očekuju nešto novo samo kada je reč o bojama: paleta točkova nudi izbor od pet novih dizajna, podeljenih na dimenzije od 21 do 23 inča, što je prednost u odnosu na konkurenciju.

 

Uz redizajn modela, Audi takođe proširuje ponudu aplikacija jer po prvi put putnici mogu direktno pristupiti popularnim aplikacijama trećih pružaoca usluga (npr. Spotify ili Amazon music). Redovna ažuriranja softvera, kao i neprestano rastuća ponuda, omogućavaju još veće individualizovanje infotainment sistema. A što se tiče sistema podrške u vožnji, pre svega značajno je unapređen prikaz okoline. Audi virtuelni kokpit, između ostalog, prikazuje upozorenje pri promeni vozne trake, ostale učesnike u saobraćaju (teretna vozila, automobile i motocikle), upozorenje na rastojanje, podešku za raskrsnice i informacije o semaforu onlajn u impresivnom full HD kvalitetu. S ovim faceliftom modela Q8 obogaćena je i serijska oprema - 20-inčni točkovi od lakog metala, kamera za vožnju unazad, podrška pri parkiranju i za duga svetla te komforni ključ sada se isporučuju serijski.

 

 

Samo Audi vozi kao Audi: četiri prstena utelovljuju Audi DNK vrhunskih voznih performansi, pa je to slučaj i kod Q8. Pet karakteristika definiše ponašanje u vožnji: balans, solidnost, kontrola, preciznost i lakoća. Vozni postroj, upravljanje, pogon, sistemi kočnica i regulacije pritom igraju ključnu ulogu u stvaranju sigurnog, dinamičnog i istovremeno komfornog ponašanja u vožnji. Već u serijskoj opremi Q8 nudi komforan osećaj vožnje zahvaljujući uravnoteženom voznom postroju s čeličnim oprugama s regulacijom amortizera.

 

Kao opcijska oprema mogu se odabrati elektronski regulisane pneumatske opruge s kontinuirano adaptivnim sistemom amortizera - kao adaptive air suspension ili adaptive air suspension sport. Opcijsko upravljanje svim točkovima dodatno obezbeđuje povećani nivo bezbednosti i udobnosti. Pri maloj brzini zadnji točkovi se okreću do pet stepeni u suprotnom smeru u odnosu na prednje točkove. Zbog toga je prečnik zaokreta smanjen za do jedan metar i povećana sposobnost manevrisanja. Pri većim brzinama se istovremeno oseća veći komfor i stabilnost jer se zadnji točkovi okreću u istom smeru kao i prednji. Kako bi se poboljšalo upravljanje modelom Q8 u svakodnevnim situacijama poput manevrisanja na parkinzima, u javnim garažama ili u garaži kod kuće, upravljanje je optimizovano kako bi ti manevri bili jednostavniji.

 

Ponudu modela otvara 45 TDI quattro. Kombinovana potrošnja goriva u l/100 km: 8.1-8.4; Kombinovana emisija CO2 u g/km: 213-220, 3.0 dizel koji nudi 231 KS i izdašnih 500 Nm obrtnog momenta. Vrhunac je dostupan od 1.500 do 3.000 obrtaja. Audi Q8 45 TDI postiže kombinovanu potrošnju goriva u l/100 km: 8.1-8.4; kombinovana emisija CO2 u g/km: 213-220 za 7.1 sekundu do 100 km/h. Najveća brzina je 226 km/h. Sledeći agregat je 50 TDI quattro. Kombinovana potrošnja goriva u l/100 km: 8.1-8.4; kombinovana emisija CO2 u g/km: 213-220. Snažnija verzija isporučuje 286 KS i 600 Nm. Ovaj veliki SUV ubrzava od nula do 100 km/h za 6.1 sekundu sve do najveće brzine od 241 km/h.

 

U Audiju Q8 55 TFSI kombinovana potrošnja goriva u l/100 km iznosi: 10.4-10.7; kombinovana emisija CO2 u g/km: 237-244. 6-cilindrični benzinski motor radi s zapreminom od tri litra i direktnim ubrizgavanjem, a isporučuje 340 KS. Razvija maksimalni obrtni moment od 500 Nm u širokom rasponu od 1.370 do 4.500 obrtaja. Benzinski motor s turbopunjačem ubrzava Audi Q8 od nule do 100 km/h za 5.6 sekundi. Najveću brzinu postiže na elektronski ograničenih 250 km/h. Svi V6 motori u Audiju Q8 rade zajedno s 8-stepenim tiptronicom, konstantnim pogonom na sve točkove i mild-hybrid sistemom, koji može smanjiti potrošnju do 0.5 litara na 100 kilometara. Njegove najvažnije komponente su litijum-jonska baterija i starter generator, koji glavnu električnu mrežu SUV coupea od 48V napaja strujom. Kod usporavanja, RSG omogućava snagu rekuperacije do osam kilovata i pohranjuje je u bateriju.

 

Q8 može da ''jedri'' između 55 i 160 km/h sa isključenim motorom do 40 sekundi kada vozač makne nogu sa papučice gasa. RSG će nakon toga ovaj Audi sa šest cilindara ponovo pokrenuti brzo i izuzetno komforno. Start-stop raspon počinje već od 22 km/h.

 

 

 

Audi SQ8

 

SQ8 TFSI pokreće 4.0 TFSI motor sa 507 KS i 770 Nm obrtnog momenta, u paru sa 8-stepenim tiptronic menječem i quattro stalnim pogonom na sve točkove. Sa ovim motorom, SQ8 TFSI ubrzava od nule do 100 km/h za samo 4.1 sekundu, uz elektronski regulisanu najveću brzinu od 250 km/h.

 

237091-Audi SQ8 04.jpg 237093-Audi SQ8 03.jpg

 

Audi SQ8 TFSI silazi sa proizvodne linije sa 21-inčnim točkovima i gumama 285/45 kao standardnom opremom. Alternativno, Audi i Audi Sport nude druge točkove od 21 i 22 inča. Najveća dostupna ponuda su felne od 23 inča sa gumama 285/35.

 

237092-Audi SQ8 02.jpg

 

Kočioni diskovi na prednjoj osovini imaju prečnik od 400 milimetara; na zadnjoj osovini 350 milimetara. Crne kočione čeljusti, koje dolaze opciono u crvenoj boji, nose S logo koji definiše Audijev izgled na prednjoj osovini.

 

237094-Audi SQ8 01.jpg

 

Tržišmo lansiranje Audija Q8 biće u septembru 2023. Cene za 45 TDI quattro počinju od 86.700 evra, dok 50 TDI quattro košta 89.700 evra. 55 TFSI quattro ima cenu od 89.900 evra, dok SQ8 TFSI počinje od 119.500 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...