Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Audi Q8 / SQ8 / RS Q8 / Q8 E-Tron

Recommended Posts

shmee.jpg Shmee150 video: Novi ABT Audi RSQ8-R 

 

ABT je odlučio da ovako prepravi 125 komada RS Q8. U okviru toga dobija se dosta karbona spolja, novi izduv, točkovi 23, doterana unutrašnjost i povećanje snage.

Sa fabričkih 600 snaga ide na 740 konja, sa 800 na 920 Nm obrtnog momenta, tako da ubrzanje do stotke pada sa 3.8 na 3.4 sekunde, a maksimum je porastao takođe i sada je 315 km/h.

Očigledno je da ova ABT dorada gađa potencijalne kupce Lamborghini Urusa jer za ukupno manje pare dobijaju faktički isti auto...i brži:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Audi SQ8 na Autobanu

 

V8 TDI sa 900 Nm i 435 konja...ali više ih neće biti sa dizelom.

Dakle, do sada Audi je pravio razliku po pitanju motora kod RS i S verzije, odnosno RS Q7/Q8 ima V8 benzinac, a S Q7/Q8 ima ovaj V8 dizel. Nova generacija S neće više moći da ima dizel jer nije moguće ispuniti eko norme, tako da će novi S Q7/Q8 takođe dobiti V8 benzinac, slabiji naravno nego u RS varijanti:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotrader.jpg AutoTrader video: Audi SQ8

 

Audi SQ8 više nije dizel, već sada umesto 4.0 V8 TDI ispod haube ima 4.0 V8 TFSI benzinac sa 507 konja. To je ustvari isti motor kao u RSQ8 ili aktuelnom RS6, ali sa manje konja jer ima manje turbine:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl video: Audi SQ8 vs SQ7

 

Oba sada imaju 4.0 V8 BiTurbo benzinac, tj. nema više TDI motora kod S i benzinaca samo kod RS-a:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes video: Audi RSQ8

 

Treba li nekome Lamborghini Urus kad se može imati isti takav auto ispod lima, al' za dosta manje para? 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Audi RSQ8 vs Mercedes AMG GLE 63 S

 

Od svega ova dva modela su dobar primer kako su strožije regulatiuve oko buke u Evropi ubile zvuk jakih automobila:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi Q8 50 TDI quattro tiptronic na testu Auto magazina

 

q8 022.jpg

 

Sada svaki proizvođač premium automobila ima svoju kupe verziju velikog SUV-a. Audi Q8 je specifičan auto i po mnogo čemu drugačiji od konkurenata. Nema sumnje, borba je žestoka u klasi velikih SUV modela premium brendova. Q8 ima zakošenu liniju krova i prozore bez okvira. Na zadnjem sedištu ima mesta za tri putnika, što je pravo olakšanje za mnoge kupce. Naravno, pun komfor na dugim vožnjama imaće dve osobe.

 

q8 021.jpg

 

Prostor za glavu će možda biti tesan izrazito visokim putnicima, ali zato ima više nego dovoljno mesta za noge. Osobe prosečne visine čak mogu i da ih prekrste.

 

q8 020.jpg

 

Neće vas razočarati ni prtljažnik, koji je više nego prostran. U levom bočnom zidu su, kako i priliči, tasteri za spuštanje automobila u cilju lakšeg utovara prtljaga.

 

q8 019.jpg

 

To je omogućilo vazdušno ogibljenje, koje predstavlja jednu od većih razlika u odnosu na konkurente.

 

q8 018.jpg

 

Audi Q8, očekivano, ima nekoliko režima vožnje. Svaki od njih ima svoju visinu, pa i tvrdoću. Čak i u Comfort modu, koji je na trećem od ukupno pet nivoa visine, Q8 je relativno tvrd.

 

q8 017.jpg

 

Nema ''plivanja'' kao kod nekih konkurenata, već je dominantan sportski karakter. Istina, senzori i adaptivne komponente oslanjanja se brinu da se eliminiše naginjanje karoserije u krivinama, kao i tokom ubrzanja i kočenja.

 

q8 016.jpg

 

Dakle, čak i u modu gde biste očekivali najviše ljuljanja, toga jednostavno nema. Audi Q8 se u vožnji ponaša kao da je limuzina, a ne SUV.

 

q8 015.jpg

 

Dynamic, odnosno sportski režim, za razliku od konkurenata, programiran je da radi na prvom i najnižem nivou visine ogibljenja.

 

q8 014.jpg

 

Kod nekih je minimalna visina za vožnju drugi nivo. Prva im služi za lakši ulazak u auto, dok kod Audija može da se vozi sa najmanjim odstojanjem od tla.

 

q8 013.jpg

 

U tom slučaju auto je prilično tvrd sa maksimalno ''zategnutim'' oslanjanjem. U ponudi su i dva off-road režima, od kojih najekstremniji obezbeđuje peti i najviši nivo ogibljenja. ''Automatski'' mod, kako mu samo ime kaže, je najoptimalniji za svakodnevnu vožnju, pogotovo kada vozite u kombinaciji grad-otvoreno.

 

q8 012.jpg

 

Do 70 km/h je na srednjem nivou visine, a preko toga automatski se spušta na drugi. Dizajn komandne table je veoma slična sa novim Audijem A6. Dominiraju veliki displeji, sa tek ponekim fizičkim tasterom i to presvučenim aluminijumom.

 

q8 011.jpg

 

Sve ostale komande su na dodir, s tim što u meniju birate da li ćete virtuelno dugme fizički pritisnuti sa odgovarajućim odzivom, ili ćete ga jednostavno samo dodirnuti.

 

q8 010.jpg

 

Inženjeri su možda malo preterali sa količinom funkcija koje se podešavaju u meniju, pa tako podešavanje dužine donjeg dela sedišta ne možete da obavite preko prekidača na samom sedištu, već morate da odradite nekoliko klikova na centralnom displeju.

 

q8 009.jpg

 

Kvalitet završne obrade je na najvišem nivou, baš kako se očekuje od Audija. Test primerak ima komandnu tablu presvučenu kožom; gornje ivice tapacirunga vrata su od meke plastike, ali su zato rukohvati od kože, dok je ostatak obložen alkantarom.

 

q8 008.jpg

 

Među brojnim komadima dodatne opreme izdvajamo snažno i kvalitetno Bang&Olufsen ozvučenje, meko zatvaranje vrata, kao i HD matriks LED farove čiji snop dugih svetala precizno ''preskače'' vozila ispred.

 

q8 007.jpg

 

Za svaku preporuku je doplata za sistem upravljanja na sva četiri točka. Prilikom parkiranja je od velike pomoći jer smanjuje prečnik okretanja, a u krivinama omogućava još bolju stabilnost, pogotovo u kombinaciji sa sportskim vazdušnim oslanjanjem koje je deo S-Line paketa.

 

q8 006.jpg

 

Adaptivni tempomat je dobro programiran, sa prilično inteligentnim ponašanjem u situacijama koje su problematične za ovakve sisteme. Auto sam kreće za kolonom ukoliko se nije stajalo duže od deset sekundi, preko toga je potrebno da kratko pritisnete papučicu gasa.

 

q8 005.jpg

 

Naravno, glavni deo priče je V6 dizelaš u kombinaciji sa osmostepenim automatskim menjačem. Proizvodi se u dva nivoa snage. Slabiji od 231 konjske snage (45 TDI) može da se nabavi već od 78.869 evra. Jači od 286 KS, kakav je pod haubom test primerka, na zadnjem delu nosi oznaku 50 TDI, sa cenom koja startuje od 81.713 evra.

 

q8 004.jpg

 

Veliki Q8 sa lakoćom ubrzava do stotke za 6,3 sekunde i neće razočarati ni vrlo zahtevne vozače. U situacijama kada ga iznenadite naglim dodavanjem gasa ponekad mu je potrebno da malo ''razmisli'', ali zato na radost svih putnika katapultira 2.2 tone težak auto, sa snažnim zakucavanjem za sedišta.

 

q8 003.jpg

 

Bez obzira na veliku snagu i masu, Audi Q8 je umeren potrošač. Po gradu smo zabeležili prosek od oko 9 litara, koliko troši i pri 130 km/h (na oko 1.750 obrtaja). Magistrala već obezbeđuje prosek od oko 7 litara na 100 kilometara.

 

q8 002.jpg

 

Za ljubitelje benzinaca rezervisan je 55 TFSI sa 3.0 motorom od 340 KS, koji je za nijansu jeftiniji skuplji od testiranog dizelaša. Najzahtevnijima je namenjen RS Q8 sa 4.0 V8 TFSI motorom i okruglo 600 KS.

 

q8 001.jpg

 

 

Autor: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi Q8 TFSI e quattro

 

Audi-Q8 05.jpg

 

U gami Audija Q8 se sada nalaze i Plug-in Hybrid verzije pod nazivima Q8 55 TFSI e quattro i Q8 60 TFSI e quattro.

Više pažnje privlači jača verzija, a fabrički podaci kažu da Audi Q8 60 TFSI e quattro kombinuje 3.0 TFSI V6 benzinac sa 340KS, elektromotor sa 136KS, litijum-jonske baterije od 17.3 kWh i 8-stepeni automatski menjač.

 

Audi-Q8 04.jpg

 

Kombinovana snaga sistema je 462KS i 700 Nm, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 5.4 sekunde, dok je najveća brzina 240 km/h.

 

Audi-Q8 03.jpg

 

Moguća je i vožnja samo u elektro modu (pri brzinama do 135 km/h), kada može da se pređe do 45 kilometara.

 

Audi-Q8 02.jpg

 

Slabija verzija Audi Q8 55 TFSI e quattro ima ukupno 381KS i 600 Nm, do 100 km/h stiže za 5.8 sekundi, može do 240 km/h, a u elektro modu može da pređe do 47 km.

 

Audi-Q8 01.jpg

 

Ovde i podatak da se zapremina prtljažnika kreće od 505 do 1.625 litara, što je nešto manje nego kod konvencionalnih verzija Q8-ice.

Audi Q8 55 TFSI e quattro u Nemačkoj košta 75.351 evro, a Audi Q8 60 TFSI e quattro ima cenu od 92.800 evra. Q8 60 TFSI e quattro u opremi ima i S-line paket za eksterijer, Matrix LED prednja svetla, adaptivno vazdušno oslanjanje, 21-inčne alu točkove sa gumama 285/45, crvena kočiona klešta, sportska sedišta, pedale od nerđajućeg čelika i detalje od mat aluminijuma.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsalescom.jpg CarSales video: Test Audi RS Q8

 

Do pre nekog vremena se mislilo da u istu rečenicu ne mogu reči poput ''visoko performantni SUV''...prosto, to se smatralo tehnički nemogućim napraviti.

Kad ono, tu nam je Urus, tu nam je ista ta osnova u vidu ovakvog RS Q8, Ferrari radi na svom SUV-u, tako da eto....i to postade moguće:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABT Audi RS Q8

 

abt q8 2021 03.jpg

 

I standardni Audi RS Q8 raspolaže sa dovoljno snage, ali nemački ABT Sportsline smatra da ovakav model ipak zaslužuje više. To podrazumeva da je 4.0 twin-turbo V8 motor pojačan sa 600KS i 800 Nm na 740KS i 920 Nm obrtnog momenta (novi interkuler, reprogramirana ECU jedinica...), dok je najveća brzina povećana na 315 km/h.

 

abt q8 2021 02.jpg

 

Osim toga, u ABT gami je i nešto slabiji paket sa 700KS i 880 Nm.

 

abt q8 2021 01.jpg

 

ABT Sportsline je za svoj RS Q8 predvideo i aero body kit od ugljeničnih vlakana (na prednjem delu, oko blatobrana, zadnji spojler), set 23-inčnih točkova, modifikovani izduvni sistem, kao i doterani enterijer.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mansory Audi RS Q8

 

mansory q8 04.jpg

 

Audi RS Q8 u Deep Black boji, sa aero body paketom od ugljeničnih vlakana (prednji spojler, pragovi, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler...), novom haubom sa otvorima za vazduh, crvenom trkačkom trakom, sportskim izduvnim sistemom i točkovima od 24 inča. Unutrašnjost je u koži i alkantari, sa crvenim detaljima i volanom sa ugljeničnim vlaknima.

 

mansory q8 03.jpg

 

V8 twin-turbo motor pojačan na 780KS i 1.000 Nm obrtnog momenta.

 

mansory q8 02.jpg

 

Ubrzanje 0-100 km/h za 3.3 sekunde, najveća brzina 320 km/h.

 

mansory q8 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV video: Test 2020. Audi RS Q8

 

600 konja iz twinturbo V8 motora....sa ovim modelom Audi je ušao u teren SUV-ova koji koštaju šestocifren iznos u evrima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

auditography.jpg Auditography video: 2021. Audi Q8 55 TFSI

 

Sve na autu je fabričko, ali je paket pun doplata...počev od posebne nijanse plave (Navarra blue) koju Audi nudi, preko točkova...

 

 

rs q8 nb 02.jpg

rs q8 nb 04.jpg rs q8 nb 05.jpg rs q8 nb 01.jpg 

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese: 2021. Audi SQ8

 

Na papiru ovaj model je mehanički sve ono što auto visokih performansi treba da bude...jedino što je SUV Coupe, pa nekako ''ne ide u glavu'' da je to moguće.

Pogledajte šta su dobre, ali i loše strane. Da, ima i loših stvari, naročito unutra:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

removebeforerace.jpg RemoveBeforeRace: Audi RSQ8

 

Audi je ovom autu namenio sudbinu najviše sportskog Q modela. Nesumnjivo da on to jeste sa svojih 600 konja i 800 Nm.

Ljudi su do sada od svih RS modela najviše cenili, hteli da imaju RS6. On bio bio deo skoro svake idealne garaže. Ispod njega je odlični RS3 i RSQ3. I, sad je tu RS Q8 sa 2.4 tone.

Logično je i zašto je tu jer ne želi Audi da sve pare pokupe Porsche Cayenne ili AMG GLE 63S:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABT Audi RSQ8-R

 

abt rs 3.jpg

 

I standardni Audi RS Q8 raspolaže sa dovoljno snage, ali nemački ABT Sportsline smatra da ovakav model ipak zaslužuje više. To podrazumeva da je 4.0 twin-turbo V8 motor pojačan sa 600KS i 800 Nm na 740KS i 920 Nm obrtnog momenta (novi interkuler, reprogramirana ECU jedinica...), najveća brzina je povećana na 315 km/h, dok je ubrzanje do 100 km/h smanjeno na 3.4 sekunde.

 

abt rs 2.jpg

 

Osim toga, u ABT gami je i nešto slabiji paket sa 700KS i 880 Nm. ABT Sportsline je za svoj RS Q8-R predvideo i aero body kit od ugljeničnih vlakana (na prednjem delu, oko blatobrana, zadnji krovni spojler), set 23-inčnih točkova, gume 295/35, modifikovani izduvni sistem (izduvne cevi od po 102 mm), kao i doterani enterijer (modifikovani volan, centralna konzola, naslon za ruke).

 

abt audi rs 1.jpg

 

ABT Sportsline planira seriju od samo 125 primeraka ovakvog Audija RSQ8-R, i to povodom 125. godišnjice kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

redlinereviews.jpg RedlineReviews: 2021. Audi SQ8

 

Davnih dana BMW je prvi napravio SUV kojem pada linija krova, tj. napravio je X6. Posle njega svi drugi su tako uradili i svi mi dobismo tako još popularniju liniju SUV modela - SUV Coupe:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi RS Q8 sa 760KS

 

213673-audi rs q8 2021 01.jpg audi rs q8 2021 02.jpg

 

U paketu su Stage 2 Tune kit za pojačanje motora (4.0 twin-turbo V8 sada raspolaže sa 760KS i 1.060 Nm), kao i modifikovani izduvni sistem. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 3.2 sekunde, a najveća brzina iznosi 330 km/h.

 

 

rsq8 01.jpg rsq8 02.jpg

rsq8 03.jpg rsq8 04.jpg

rsq8 05.jpg rsq8 06.jpg rsq8 07.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABT Audi SQ8

 

214431-abt sq8 03.jpg

 

ABT Sportsline u svom programu sem pojačanog Audija SQ7 ima i paket za doterivanje Audija SQ8. Paket podrazumeva aero body kit (redizajnirani prednji spojler, set pragova, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler...), komplet 23-inčnih alu točkova (više različitih modela i u više boja), enterijer sa novim detaljima od ugljeničnih vlakana i osvetljenjem, kao i novi sportski izduvni sistem.

 

214433-abt sq8 02.jpg

 

Takođe, tu je i kit za pojačanje 4.0 TFSI V8 motora koji ovde ima 650KS i 850 Nm obrtnog momenta.

 

214432-abt sq8 01.jpg

 

Ubrzanje do 100 km/h je smanjeno na 3.8 sekundi, dok je najveća brzina 270 km/h. Cena za kompletan paket iznosi 22.900 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: Audi RSQ8 vs Aston Martin DBX

 

Duel performantnih SUV-ova koji zajedno imaju preko 1.000 konja i koštaju oko pola miliona evra:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

yesautouklogoyoutube.jpg YesAutoUK: 2021. Audi SQ8

 

Tačno, SQ8 i Urus dele isti motor i platformu, ali SQ8 košta 100.000 evra manje od Lamborghinija. Naravno da onda moraju da postoje i ''neke'' razlike. :D

Audijev 4.0 twinturbo V8 motor pravi 500 konjskih snaga i 770 Nm obrtnog momenta, što je oko 90 konja manje nego kod RSQ8, i celih 150 konja manje nego kod Urusa. Ali opet, SQ8 košta mnooogo manje iako još kako sadrži performanse superautomobila upotpunjene zapanjujućim V8 zvukom. Troši dosta benzina kao što se i moglo očekivati sa velikim V8 motorom pod haubom...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manhart RQ 900

 

manhart rq 03.jpg

 

Nemački Manhart Performance je početkom maja najavio svoj projekat RQ 900 (modifikovani Audi RS Q8) koji je sada i zvanično predstavljen javnosti. Pre svega, Manhart je saopštio da je za RQ 900 predvideo pojačani 4.0 twin-turbo V8 motor, i to sa svih 918KS i 1.180 Nm obrtnog momenta.

 

manhart rq 02.jpg

 

Manhart za sada nije objavio podatke o ubrzanju do 100 km/h i najvećoj brzini, dok fabrički RS Q8 do stotke stiže za 3.8 sekundi i postiže 305 km/h.

 

manhart rq 01.jpg

 

Modifikovan je i 8-stepeni automatski menjač, dok se snaga prenosi na sva četiri točka. Tu su i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, widebody kit, hauba od ugljeničnih vlakana, zlatni detalji, dekorativne trake, modifikovano oslanjanje (auto je niži 30-40 mm), jače kočnice, set 24-inčnih alu točkova,kao i doterana unutrašnjost (koža, alkantara, zlatni detalji, nove patosnice). Kako je najavljeno još u maju, Manhart RQ 900 će biti napravljen u ograničenoj seriji od samo 10 primeraka, po ceni od 280.000 evra po primerku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Audi RSQ8

 

600KS/800Nm iz 4.0 V8 BiTurbo motora - proba maksimalnih 305 km/h na Autobanu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...