Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Vest godine: Zvanično ujedinjenje WTCC i TCR = WTCR

Recommended Posts

Vest godine: Zvanično ujedinjenje WTCC i TCR daje Svetski kup turing automobila - WTCR

 

2017-2017-_Buriram-_Race-1-59-_Norbert-_

 

Desilo se ono što je bilo jedino moguće.

Na zasedanju FIA Svetskog saveta auto-sporta ratifikovana je odluka da najviše svetsko turing takmičenje prihvati TCR pravila, te će se ono ubuduće voziti kao Svetski kup turing automobila, ali pod akronimom WTCR.

 

Kako je naš portal već pisao, pogodba važi za sledeće dve godine, a TCR regulativa licencirana je za upotrebu u trojnom sporazumu FIA, WTCC i TCR promotera (Eurosporta i firme Marčela Lotija WSC, koja ostaje vlasnik TCR koncepta i brenda). WTCC, dakle, prestaje da bude svetski šampionat i postaje svetski kup, koji će koristiti akronim WTCR. Novo ime odraz je raskida sa TC1 pravilima. Fabričkim timovima neće biti dozvoljeno da učestvuju u WTCR-u – otud i status kup takmičenja – ali će im biti dopušteno da timovima pružaju tehničku podršku. Biće dodeljivane dve titule, vozačka i timska. TCR Internacionalna serija neće se voziti, kao ni Evropski kup turing automobila (koji će praktično biti zamenjen serijom TCR Evropa). Konačni predlog sporazuma prošlog meseca je jednoglasno prihvatila FIA komisija za turing automobile, a on je formalno proglašen posle današnjeg (sreda) zasedanja Svetskog saveta auto-sporta u Parizu.

 

“Kad pogledate na papiru, mislim da je to stvar zdravog razuma”, kazao je WTCC šef i promoter Fransoa Ribeiro portalu Motorsport.com. “Marčelo Loti je stvorio vrlo dobar koncept, koji je bio vrlo uspešan po broju proizvođača koji su stvorili, homologirali i prodali TCR automobile. S naše strane, mi ćemo mu dati nivo promocije koji zaslužuje, kao i određenu finansijsku održivost, a FIA angažman će celom takmičenju dati sportski i tehnički nivo koji zaslužuje. Kombinacija TCR tehničkih pravila i FIA znanja i neutralnosti u određivanju sportskih normi i procedura, sjedinjena s promotivnim mogućnostima Eurosporta, stvoriće ponovo visoko konkurentnu seriju, koja može samo da bude veliki uspeh s borbenim trkama i formatom prilagođenim navijačima”, istakao je Francuz.

 

WTCR runde voziće se tokom dva dana, a vikendi će se sastojati od tri trke, što je bio Ribeirov predlog. Prema raspoloživim informacijama, WTCC i TCR takmičarski formati jednostavno su sabrani i biće zadržana oba!

Prvog jutra svake runde biće vožena dva treninga, slediće polučasovne kvalifikacije i prva trka – kao u TCR Internacionalnoj seriji. Drugi takmičarski dan biće slika aktuelnog WTCC formata (minus MAC3): u njega treba da budu spakovane nove kvalifikacije, uvodna i glavna trka. “Ponosni smo što smo stigli do ovog sporazuma”, komentarisao je Loti, koji nastavlja da promoviše i dalje licencira kontinentalne, regionalne i nacionalne TCR serije. “On u potpunosti poštuje TCR duh, a veza s grupom i promoterom tako važnim kakav je Eurosport, i to pod okriljem FIA, predstavlja novo priznanje TCR konceptu koji je lansiran pre tri godine i koji neprekidno raste.”

 

Pravo na celosezonsko učešće dobiće 26 automobila, a još dva će imati posebno pravo nastupa na svakoj od rundi (vajldkard), u zavisnosti od odobrenja Eurosporta i FIA. U procesu prijavljivanja, prednost imaju sada aktivne WTCC i ekipe iz TCR Internacionalne serije. Aplikacije se primaju od 15. decembra. Postoji podatak da celosezonska startnina za dva automobila košta 150.000 evra. Kao promoter nove serije pojavljuje se Eurosport. Aktuelna TCR pravila zamrznuta su do 2019, što će značiti da smeju da se takmiče samo automobili koje homologira Lotijev WSC i sa FIA WTCR tehničkim pasošem. Tehnički odseci FIA i TCR sarađivaće u izračunavanju balansa performansi automobila tokom svakog trkačkog vikenda. Balast uspešnosti ostaje kao element i dobijaju ga samo pojedini takmičari. Kalendar WTCR 2018. još nije formalizovan, ali se zna da će brojati 10 rundi – ukupno 30 trka. Ribeiro tvrdi da će “velika većina” njih biti održana na postojećim WTCC lokacijama.

 

Preuzeto sa Serbiaring.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Provizorni kalendar WTCR 2018: Deset rundi, od Marakeša do Makaua

 

wtcr

 

Novoformirano i sada najviše planetarno turing takmičenje, FIA Svetski kup turing automobila, u svojoj inauguralnoj sezoni treba da održi 10 rundi na isto toliko staza na četiri kontinenta. Provizorni kalendar čeka odobrenje FIA Svetskog saveta auto-sporta, kao i nacionalnih auto-sportskih saveza. Planirano je da sezona počne u aprilu u Marakešu, na stazi Mulaj el Hasan, a da se završi sredinom novembra na uličnoj pisti Makau Guja. Svoja mesta na rasporedu imaju i Hungaroring, Nirburgring Nordšlajfe i Vila Real, što potvrđuje najavu da će se WTCR kalendar u najvećoj meri bazirati na stazama koje je vozio i WTCC. Serija će početkom avgusta obići i Terme Rio Ondo, a krajem septembra Ningbo. Za japansku lokaciju određena je Suzuka, u terminu finalne runde Super Formula serije. Jedan trkački vikend biće vožen u Holandiji, na Zandvortu, gde FIA turing trka nije bilo od 2007. godine. Istom prilikom, nastupiće i TCR Evropa i TCR Beneluks. Svemu navedenom treba pridodati još jednu rundu, za koju su već određeni termini - 21/22. jul ili 6/7. oktobar - a organizator još vodi pregovore sa dvema stranama zainteresovanim da ih ugoste. Nijedna od njih dosad nije bila na WTCC kalendaru. Tokom svakog WTCR vikenda biće vožene tri trke.

 

Provizorni kalendar Svetskog kupa turing automobila 2018. izgleda ovako:

- Marakeš (Maroko): 7-8. april

- Hungaroring (Mađarska): 28-29. april

- Nirburgring Nordšlajfe (Nemačka): 10-12. maj

- Zandvort (Holandija): 19-21 maj

- Vila Real (Portugal): 23-24 jun

- Terme Río Ondo (Argentina): 4-5. avgust

- Ningbo (Kina): 29-30. septembar

- Suzuka (Japan): 27-28. oktobar

- Makau (Makau): 15-18. novembar

 

''Objavili smo provizorni raspored i to je još jedan važan korak uoči inauguralne FIA WTCR sezone 2018. Devet odabranih rundi vozačima i timovima nude vrlo raznovrsne staze, a znače i to da će se WTCR trke voziti pred brojnom publikom'', komentarisao je promoter serije Fransoa Ribeiro. ''Pregovaramo sa još dve potencijalne lokacije, s kojima Eurosport još nije sarađivao, od kojih ćemo odabrati jednu dodatnu rundu za WTCR raspored. Nadamo se da ćemo te pregovore završiti što pre bude moguće.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai preti izlaskom iz WTCR

 

tarquini-barcelona.jpg

 

Hyundai je nagovestio da bi dogodine mogao da se povuče iz Svetskog kupa turing automobila i fokusira se na lokalna TCR prvenstva, jer nije siguran u kom pravcu WTCR ide. Južnokorejski brend je prošle sezone trijumfovao u ovoj seriji, a čovek koji je razvijao model ''i30 N TCR'' Gabrijele Tarkvini odneo je titulu u konkurenciji vozača. Na polovini sezone 2019. Hyundai drži drugo mesto u poretku vozača i konstruktora. Kad je nedavno vlasnik TCR koncepta Marčelo Loti produžio ugovor sa Eurosportom, direktor ''Hjundai motorsporta'' Andrea Adamo izrazio je zabrinutost u pogledu pravca u kom se kreće čitava serija i ko će kontrolisati učešće proizvođača u budućnosti.

 

''Situacija je malo konfuzna, jer je trebali da mi da podržavamo naše klijente, ali mi se čini da smo prešli granicu'', kaže Adamo. Ono što očigledno smeta Adamu jeste ulazak kineskog brenda Lynk&co, koji podržava ekipa ''Cijan rejsing'', odnosno činjenica da ovaj brend učestvuje sa četiri automobila samo u WTCR i nigde drugde, pa ga rivali gledaju kao čisto fabričku postavu. ''Lynk&co radi dobar posao, ali je očigledno da je to potpuno fabrički program, to ne moram ja da kažem, to govore činjenice. Ja želim da znam šta FIA i Eurosport planiraju za TCR i WTCR u budućnosti. Kad saznamo šta se dešava, tek onda možemo da odlučimo šta ćemo da radimo dogodine. Ako nam se ne bude svidelo, izaći ćemo. Nigde nismo potpisali da moramo da učestvujemo u WTCR, a novac koji trošimo tamo možemo da preusmerimo na podršku nacionalnim i regionalnim šampionatima. Mislim da tamo možemo da imamo više koristi, a situacija u WTCR nije sasvim jasna''.

 

Drugi faktor koji je očigledno naterao Adama da zaoštri retoriku jeste i Balans performansi. Naime, Hyundai i30 N i dalje vozi na 97.5% snage motora, a klirens im nije smanjen sa 90 milimetara. Uz to, njegovi WTCR automobili opterećeni su maksimalnom kompenzacionom težinom od 60 kg. ''Ako vam ide dobro, ubiju vas BoP-om, a time budu pogođeni svi vaši automobili na svetu, pa naši klijenti postaju nezadovoljni. Ako klijentima ne ide dobro, oni vas optužuju da vaš auto nije dobar. A u WTCR, šta god uradili ne valja, a trošite ogromne svote novca'', dodaje italijanski inženjer koji se pita i da li je ono što on radi ispravno. ''Pogledajte Peugeot. Oni nisu u WTCR i pali su ispod radara, pa je za njih BoP sasvim dobar. TCR je klijentsko trkanje, WTCR više nije. Moje je da podržim TCR koncept širom sveta, ali samo ako ne potrošim ceo budžet na WTCR. Zato sam spreman da to promenim'', zaključio je Adamo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi sport potvrdio da napušta WTCR 2020. godine

 

audi wtcr.jpg

 

Posle najave belgijske ekipe WRT ''Leopard rejsing'' da 2020. neće učestvovati u Svetskom kupu turing automobila, to je objavio i Audi sport! Ovaj proizvođač povlači fabričku podršku, ali se nada da će naredne sezone neko od privatnika učestvovati sa njihovim automobilom RS3 LMS u WTCR. Iako je ranije najavljivana nova generacija ovog TCR modela, tokom godine su te glasine zamrle, a odnedavno se zna da evolucije neće biti.

''Od početka WTCR projekta bili smo deo te priče. Za dve godine smo osvojili 25 podijuma, od čega sedam pobeda'', rekao je Kris Rajnke, šef Audi sport klijentskog programa. ''Želim da se zahvalim našim vozačima Nilsu Langefeldu, Gordonu Šedenu, Žan-Karlu Verneu i Frederiku Fervišu, ekipama Komtuju i WRT i svim našim partnerima. Vreme je da otvorimo novo poglavlje''. Ekipa WRT je najavila da će se fokusirati na DTM i GT program, dok je ''Komtuju rejsing'' izrazio interesovanje da ostane u WTCR kao potpuno privatni program sa Audijem RS3 LMS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna Alfa Giulia eliminisaće Giuliettu iz WTCR 2020?

 

ceccon alfa.jpg

 

Stvaranje električne Alfa Romeo Giulie za ETCR seriju moglo bi da izbaci kuću Romeo Feraris i tim Mulzan iz Svetskog kupa turing automobila, piše Autosport. Italijanski tjuner je ranije ovog meseca najavio da će se baviti budućom sveelektričnom turing serijom ETCR, koju je pokrenuo Marčelo Loti i koja dogodine treba da počne svoj takmičarski život, prenosi Serbiaring. U tom cilju, Feraris je krenuo da stvara električnu Giuliu koja bi bila treći model zastupljen u ETCR. Prethodna dva su Cupra i Hyundai, ali njih stvaraju sportska odeljenja velikih proizvođača, a ne privatnik poput Ferarisa.

 

U električnom projektu Giulia ETCR Feraris uživa podršku firme ''Heksatron rejsing sistems'' kojom rukovodi inženjer Marko Kalovolo i čije se sedište takođe nalazi u Milanu. Standardni TCR automobili kuće Romeo Feraris, oni sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, zasnovani su na putničkom modelu Alfa Romeo Giulietta. Za 2019. auto je doživeo evoluciju, pa se u Svetskom kupu i na tržištu uopšte pojavio sa sufiksom Veloce. Problem je u tome što Feraris nema fabričku podršku, a samim tim ni novca da istovremeno razvija Giuliu za električnu turing seriju kakva je ETCR, i da opstane u Svetskom kupu turing automobila, u kojem je 2018. i 2019. bio prisutan sa po dve Giuliette TCR.

 

Upitan hoće li njegova postava pod imenom Tim Mulzan biti WTCR učesnik i 2020. godine, direktor ekipe Mario Feraris odgovorio je da jedan od dva programa mora da dobije prioritet. ''Ovo je komplikovana situacija jer nam je potrebno nešto novca da bismo bili ovde (u WTCR)'', kazao je Italijan. ''Jer, mi ne možemo da imamo budžet za oba programa, a mislim da će najvažniji projekat iduće godine biti ETCR.'' Feraris u svakom slučaju neće prestati da izrađuje Giuliette po TCR specifikaciji; one su tražene i srazmerno uspešne u drugim serijama tog tehničkog standarda, primarno na nacionalnom nivou. ''Ne znam šta će se dešavati sa Svetskim kupom, ali mi sada treba da napravimo nekoliko automobila za Japan, mislim i za Dansku, pa ćemo nastaviti sa TCR automobilom i sa podrškom klijentima, ali ne mislim da ćemo nastaviti i sa Svetskim kupom turing automobila.''

 

Ako Feraris ne bude vodio novu WTCR kampanju pod imenom Tim Mulzan, on je spreman da podrži nekog privatnika koji bi to učinio sa njegovim Alfama i samim tim održao prisustvo modela i brenda u ovoj seriji. ''Ako neko želi da dođe u WTCR i da se trka sa našim automobilom, da - to možemo da prostudiramo. To bi i bilo najbolje rešenje jer ovaj šampionat je veoma važan. Ja to znam'', dodao je Feraris. U WTCR sezoni 2019. godine piloti Tima Mulzan, Kevin Čekon i Ma Ćinghua upisali su jednu pobedu i još osam podijuma, vozeći Giuliette Veloce. Izašavši na pobedničko postolje na finalnoj trci na Sepangu, Čekon je samouvereno (i sa pravom) kazao da je potvrdio da je brz u svim vremenskim uslovima i da smatra kako bi trebalo da se nađe na startnoj rešetki Svetskog kupa i 2020. Možda je trkač iz Bergama time želeo da se preporuči nekom budućem poslodavcu, znajući ili sluteći da to dogodine neće biti Feraris i Mulzan?

 

Ukoliko Feraris zaista istupi iz Svetskog turing kupa, a ne nađe se privatnik koji bi se latio tog poduhvata sa Giuliettama, WTCR bi mogao da izgubi i treći automobilski brend za 2020. Volkswagen i Audi već su objavili da obustavljaju fabričku podršku WTCR programima. To će po svoj prilici ukloniti Golfove sa startne rešetke Svetskog kupa, a ista sudbina mogla bi da zadesi i Audi RS3 LMS, mada svi klijentski timovi brenda iz Ingolštata dosad nisu otkrili svoje planove. U Ferarisovom slučaju situacija se razlikuje utoliko što Italijani nemaju formalnu i finansijsku podršku Alfa Romea, pa se ne bi moglo kazati da je ovaj proizvođač napustio WTCR, već samo da je to učinio privatnik.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...