Jump to content
FAS Goran
The Punisher

Mercedes Benz istorijat

Recommended Posts

Mercedes slavi 120 godina svog postojanja

 

mercedes logo.jpg

 

Da li ste znali da je ovo jedini automobilski brend koji ima žensko ime?

Prošlo je 120 godina otkad je ime jedanaestogodišnjakinje izabrano za ime prve marke luksuznih automobila i Mercedes to proslavlja. 2. aprila 1900. godine Daimler-Motoren-Gesellschaft odlučio je da nazove svoje automobile Mercedes po ćerki Emila Jelineka, austrijskog biznismena koji je trgovao Daimlerovim automobilima i registrovao ih za trkačke događaje. Mercedes je špansko hrišćansko ime koje znači milost. Prvi Daimlerov automobil nazvan po Jelinekovoj ćerki bio je Mercedes 35 PS, koji se pokazao izuzetno popularnim u trkačkom svetu tog doba. Na događaju u Parizu iz 1902. godine, Emil Jelinek je na štandu kompanije predstavio veliku sliku o devojčici Mercedes, a 1903. godine legalno je promijenio ime u Jelinek-Mercedes.

 

Mercedes 120.jpg

 

Nakon više od jednog veka, Mercedes je uspeo da stvori reputaciju koja sve govori. Ovaj brend kreirao je mnogobrojne legendarne autombile koji prkose vremenu i postao brend koji je sinonim za uspeh, dugotrajnost, luksuz i visoku klasu. Mercedes-Benz napominje da su do danas jedina automobilska marka koja koristi žensko ime. ''Žene poput Mercedes Jelinek oblikovale su priču o uspehu Mercedes-Benza od samog početka'', kaže Betina Fecer, šef marketinga Mercedes-Benz AG. ''Trudićemo se da nastavimo tradiciju Mercedesa i da ovu kompaniju učinimo još boljom u budućnosti, tako da će ovo ime zavek trajati'', dodala je Betina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Mercedes 170 V

 

Službeni auto ''Otpisanih''. :D

Ustvari, ovo je Mercedes W136 (tehnologija od pre II svetskog rata) u nešto savremenijem pakovanju iz 1951. godine:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bonov Mercedes 450 SEL ide na aukciju

 

bono m04.jpg

 

Poznati bend U2 je debitovao na međunarodnoj sceni sa svojim albumom ''Boy'' u oktobru 1980. godine, a zatim su usledile prve turneje kontinentalnom Evropom i Amerikom. Ti prvi nastupi uživo su predstavili svetu talente Adama Claytona, Larryja Mullena Juniora, Edgea i Bona, a kako bi proslavio prvi veliki uspeh, Bono je kupio prelepi Mercedes 450 SEL (W116) proizveden 1980. godine. Dok eksterijerom izgleda kao standardni SEL iz svoje ere, unutrašnjost privlači mnogo više pažnje zahvaljujući sedištima, panelima na vratima i drugim detaljima. Automobil je pripadao Bonu, ali su naredni vlasnici vršili neke promene uključujući kombinaciju boja unutrašnjosti.

 

bono m03.jpg

 

Kao što se vidi na fotografijama, automobil nije u idelnom stanju jer njegova unutrašnjost pokazuje znakove korišćenja.

 

bono m02.jpg

 

Bono je ugradio profesionalni audio sistem odmah nakon kupovine automobila, a ovaj sistem uključuje nekoliko pojačala u prtljažniku, DC changer i drugo. Takođe, tu je i dodatni aparat za gašenje požara.

 

bono m01.jpg

 

Eksterijer je u originalnom stanju, ali kao unutrašnjost, takođe nije u idealnom stanju. Poneki deo nedostaje, uključujući donju rešetku hladnjaka, kao i mali deo na glavnom delu. Karoserija je u relativno dobrom stanju za automobil star 41 godinu, ali ponegde ima rđe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedesova trokraka zvezda slavi 100. rođendan

 

219739-mercedes logo.jpg

 

Trokraka zvezda je kao logotip prijavljena patentnom zavodu 5. novembra 1921. godine. Nesumnjivo jedan od najprepoznatljivijih logotipova u autoindustriji i šire, koji je postao sinonim luksuza, kvaliteta i uopšte visokih vrednosti, prvi put se pojavio na neobičnom mestu - na poklopcu rashladnog sistema. Međutim, trokraka zvezda se pojavila godinama pre.

 

Bilo je to 1909. godine kada su se sinovi Gottlieba Daimlera setili da je njihov otac na razglednicu koja prikazuje njihovu porodičnu kuću dodao trokraku zvezdu. Ona im se veoma svidela, a pretpostavljali su da može najbolje da dočara očevu viziju motorizacije ''na kopnu, vodi i u vazduhu''. Tako je 24. juna te iste godine Daimler podneo zahtev za patent trokrake zvezde, ali bez prstena. Nekoliko dana kasnije i rival Benz & Cie podnosi zahtev za vlastiti patent logotipa, i to natpis ''Benz'' sa lovorovim vencem umesto zupčanika na obodu kako bi simbolizovao brojne pobede u motorsportu.

 

Godine 1924. dolazi do spajanja ove dve kompanije, pa su tako spojeni i njihovi logotipovi. Bila je to trokraka zvezda s lovorovim vencem. Daimler je tada odlučio da upotrebi i ime Mercedes. Inače, prvi koji je ''komercijalizovao'' ime Mercedes je bio Austrijanac Emil Jellinek. On je tako nazvao tim s kojim se takmičio u trkama vozeći Daimlerove automobile, i to u počast svojoj ćerci. Daimler je patentirao i četvorokraku zvezdu, a ona je iskorišćena tek 1989. godine osnivanjem firme DaimlerChrysler Aerospace koja od 2000. godine posluje pod Airbus grupom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

thelatebrakeshowyoutubelogo.jpg TheLateBrakeShow: Tajni Mercedes muzej

 

Jonny Smith je pozvan u obilazak zadivljujućeg privatnog muzeja koji je u potpunosti popunjen klasičnim Mercedesima. Čovek iza ove prelepe opsesije je Danny Lucas, i naravno d aje lud za Mercedesima. Ovo mesto nije javni muzej, već je potpuno ''privatna pećina automobila''. ''Danz Benz'' je ime njegove kolekcije, a Danny je svoje obožavanje klasične ''Mečke'' usmerio u pravcu da stvori prostor kakav nikada nije viđen van Štutgarta...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes-Benz u Sindelfingenu slavi proizvodnju 22-milionitog vozila

 

Mercedes Sindelfingen 02.jpg

 

Slavljeničko, 22-milionito Mercedes-Benz vozilo je EQS 580 4MATIC u Manufaktur zumbul crvenoj metalik boji. Vozilo je izašlo sa proizvodne trake u Fabrici 56 u Sindelfingenu (Nemačka). Ovo vrhunsko električno vozilo označava najnovije poglavlje u proizvodnji luksuznih vozila u fabrici Mercedes-Benz, koja je otvorena 1915. i postala centar za proizvodnju vrhunskih vozila. Prekretnica od 22 miliona je kulminacija faze postojanog rasta za Sindelfingen, nakon nastavka proizvodnje putničkih automobila 1946.

 

Mercedes Sindelfingen 01.jpg

 

Osim EQS modela, sve varijante Mercedes-Benz S-klase, uključujući hibrid, kao i Mercedes-Maybach S-klasa, izlaze s proizvodne trake u Fabrici 56. E-klasa, GLC, CLS, S-klasa Guard i modeli Mercedes-AMG GT (4 vrata) takođe se proizvode u Sindelfingenu. U 2022. isporuke S-klase su porasle na preko 90.000 jedinica, što je povećanje od 5% u odnosu na prethodnu godinu. Osim toga, EQS je uspeo da pridobije nove kupce za vrhunski segment. U 2022. je kupcima isporučeno 19.200 vozila ovog modela, podstaknuto velikom potražnjom u SAD-u. ''Čestitam svojim kolegama u Sindelfingenu na proizvodnje od 22 miliona vozila. Fleksibilan, digitalan, efikasan i održiv: Sindelfingen jeste i ostaje naš centar izuzetnosti za vozila luksuzne klase u globalnoj proizvodnoj mreži. Sindelfingen ima impresivnu istoriju, dok je u isto vreme idealno pozicioniran za budućnost: vodeća fabrika u luksuznom segmentu proizvodiće modele koji koriste električnu platformu AMG.EA od 2025. nadalje'', rekao Jörg Burzer, član upravnog odbora Mercedes-Benz Group, zadužen za upravljanje proizvodnjom i lancem snabdevanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najstarije vozilo na svetu prošlo tehnički pregled

 

mercedes v01.jpg

 

Stručna organizacija TÜV  koja, između ostalog upravlja i stanicama za tehničke preglede, potvrdila je ispravnost najstarijeg automobila u Nemačkoj. Gotovo 130 godina stari primerak modela Benz Victoria prošao je glavni pregled u Tüv Nordu u Ajnbeku u Donjoj Saksoniji i dobio dozvolu na još dve godine.

Od utorka se vozilo, koje više liči na kočiju, ponovo može videti u muzeju automobila PS.Speicher u Ajnbeku.

 

Za automobil sa oznakom modela 99 važe brojni posebni propisi. S obizrom na to da ima samo svetiljke umesto prednjih lampi, može se voziti samo danju. Umesto žmigavaca vozač ima veliku lopaticu s kojom pokazuje smer vožnje. Automobil ima 6KS i može da postigne brzinu do 30 km/h. Ima trolitarski jednocilindrični motor i njime se upravlja pomoću upravljača. Prema TÜV-u, to bi mogao da bude najstariji automobil na svetu. Automobil je poslednji put bio na tehničkom pregledu pre dve godine i ni tada nije bilo zamerki. U muzeju ga redovno održavaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Mercedes W110

 

Mercedesu je nekada trebao jeftiniji model, pa je W111 ''prepakovan'' u W110 - auto koji je 60-tih izgradio reputaciju Mercedesa:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...