Jump to content
FAS Goran
The Punisher

Lotus istorijat

Recommended Posts

Lotus pokušava da uđe u trag svom prvom automobilu

 

lotus mark 1.jpg

 

Britanski proizvođač sportskih automobila obeležava 70 godina postojanja, a da bi rođendansko slavlje bilo potpuno, kompanija pokušava da uđe u trag svom prvom automobilu. Reč je o prvom vozilu koje je 1948. godine napravio osnivač Lotusa, Kolin Čepmen. Automobilu se odavno izgubio svaki trag, pa je kompanija pozvala kolekcionare, lovce na oldtajmere i zaljubljenike u automobile iz celog sveta da im pomognu da pronađu svoj prvenac. Lotus Mark I je ručno izrađen automobil baziran na šasiji predratnog modela Austin 7, a Čepmen ga je napravio dok je još bio student. Auto je prodat 1950. godine i od tada se ne zna šta se dogodilo sa njim, gde se nalazi i da li uopšte još postoji.

 

lotus mark 11.jpg

 

''Mark I je 'sveti gral' istorije Lotusa'', objašnjava Klajv Čepmen, sin osnivača kompanije i direktor u Classic Team Lotus. ''Eventualni pronalazak ovog automobila, u godini u kojoj slavimo 70. rođendan Lotusa, bio bi fantastičan uspeh za nas'', kaže Čepmen. On je zmolili fanove da ''zavire u svaku garažu, šupu i ambar'' i pomognu Lotusu u potrazi za izgubljenim delom svoje istorije. Čepmen dodaje da postoji mogućnost da automobil više nije u Velikoj Britaniji i da bi voleo da zna da li je uopšte preživeo u jednom komadu bilo gde da se nalazi. Kolin Čepmen je prvi Lotus napravio vođen idejom da dokaže svoje teorije koje su se ticale performansi, optimizacije u pogledu mase i aerodinamike. Namera mu je bila da uz smanjenje mase maksimalno unapredi performanse i upravljivost vozila, čime se Lotus i danas rukovodi prilikom konstruisanja novih modela.

 

U odnosu na Austin 7, od koga je pozajmljena šasija, Mark I je imao unapređeno oslanjanje i ojačanu konstrukciju, dok se karoserija sastojala od lakih panela (tankog aluminijuma i šperploča) koji se mogu jednostavno zameniti u slučaju oštećenja tokom trka. Automobil je imao produžen zadnji deo kako bi se postigao bolji balans mase i napravilo dovoljno mesta za dva rezervna točka. Kolin Čepmen je posle modela Mark I nastavio da usavršava svoje teorije pa je ideje o unapređenju vozila koje je dobio zahvaljujući prvom automobilu primenio na sledećem, modelu Mark II. Mark I je prodat 1950. za tadašnjih 135 funti putem oglasa koji je objavljen u magazinu Motor Sport. Jedino što se zna o njegovoj daljoj sudbini je da je novi vlasnik u tom trenutku živeo negde na severu Engleske. Lotus je pokušavao da sazna nešto više o sudbini ovog vozila od eksperata za oldtajmere, ali bez uspeha. Sada je javno uputio poziv za pomoć, uz nadu da će imati više sreće u potrazi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotus će se proizvoditi i u Kini

 

182016-lotus e 11.jpg

 

Većinski vlasnik automobilske kompanije Lotus, kineski Geely, planira da počne proizvodnju sportskih automobila te britanske marke u Kini, u novoj fabrici u Wuhanu, vrednoj 1.3 milijarde dolara. Kako pišu agencije, ta kompanija sa sedištem u kineskoj pokrajini Zhejiang planira da preduzme prvi korak u restrukturiranju britanskog proizvođača automobila nakon što je u 2017. stekla većinsko učešće u njemu. To je u skladu sa ambicijama rukovodstva Geely-ja, koje želi da poveća proizvodnju luksuznih automobila i da se odmakne od reputacije da kopira tuđi dizajn i ne proizvodi kvalitetno. Sa druge strane, za Lotus bi to značilo povećanje proizvodnje i to novih modela poput SUV-a, čime bi britanskoj kompaniji porasla prodaja.

 

''Geely-ju bi skupi automobili mogli da donesu povećanje tržišnog učešća. Kompanija to mora da učini kako bi bila konkurentniji u takmičenju sa svetskim brendovima'', kaže analitičar Alan Kang iz ''LMC Automotiva''. Lotusovi automobili se trenutno proizvode u engleskom Norfolku. Geely i Lotus su u zajedničkom saopštenju objavili da je Norfolk proizvodno sedište Lotusa, ali ključni deo strategije za oživljavanje tog brenda je globalno širenje njegove proizvodnje. Nova fabrika u gradu Wuhanu bi godišnje mogla da proizvodi 150.000 automobila, pokazuju podaci iz dokumenta objavljenog na sajtu nadležnog kineskog tela koje prenose mediji. Novoj fabrici je odobrena proizvodnja električnih vozila, hibrida, kao i automobila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem poput Lotusa, ali u dokumentu se ne navodi kada će fabrika početi sa radom. Lotus trenutno proizvodi modele Evora i Elise.

 

Geely procenjuje da će mu u ovoj godini prodaja stagnirati, budući da se u 2018. kinesko tržište automobila smanjilo po prvi put u poslednje dve decenije. Ta kompanija je uzburkala svetsku automobilsku javnost kupovinom 9 milijardi dolara vrednog učešća u nemačkom Daimleru, i ulaganjem 1.8 milijarde dolara u akviziciju švedskog Volvoa. U 2017. je postala vlasnik 51 odsto učešća u Lotusu koji je kupila od malezijskog proizvođača vozila Proton.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Redizajnirani Lotusov logo

 

lotus logo novi.jpg

 

Britanska kompanija Lotus je predstavila svoj novi logo. Lotus je odlučio da promeni svoj logo u vreme kada se pokušava vratiti u život pod rukovodstvom novog vlasnika. Kompaniju iz Norfolka je kupila kineska firma Geely koja poseduje i Volvo. To se dogodilo 2017. godine, a od tada se razvija električni hiperautomobil Evija sa 1.973 KS kao novi flagship model u novoj ponudi koja će uključivati i prvi Lotusov SUV. Lotus je promene u svom kolektivu odlučio da obieži i promenom loga koji se koristio u različitim verzijama od osnivanja kompanije 1948. godine. Novi logo i dalje sadrži klasični dizajn, ali je pojednostavljen sa samo dve boje, klasičnom British Racing zelenom i žutom bojom. Ime Lotus je više naglašeno u odnosu na prethodni logo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...