Jump to content
FAS Goran
Irena HGT

Kako su automobili postajali bezbedniji kroz istoriju

Recommended Posts

mercedes%20bez.jpg

 

Istorija unapređenja bezbednosnih tehnologija i sistema u automobilskoj industriji može se sagledati kroz istoriju jednog od najstarijih i najčuvenijih proizvođača automobila – Mercedes. Prvo motorno vozilo iz 1886. nije moglo da se kreće brže od 16 km/h, ali su samo 15-ak godina kasnije tadašnji automobili “jurili” čitavih 80 na sat. Razvoj bezbednosnih tehnologija dugo je zaostajao za razvojem motornih vozila, a većina sistema koji se i danas koriste da sačuvaju živote putnika i da minimizuju njihove povrede u slučaju saobraćajne nezgode, nastala je tek u drugoj polovini 20. veka. Prve simulacije sudara Mercedes je počeo da sprovodi 1950-tih, a zanimljivo je da su u početku umesto test-lutaka korišćeni ljudi od krvi i mesa, i to su bili naučnici i inženjeri koji su radili na razvoju bezbednosnih sistema.

 

Mercedes je 1959. prvi put konstruisao automobile sa takozvanim “zonama gužvanja”, na prednjem i zadnjem delu vozila, kako bi se amortizovala sila udara. Usledio je niz inovacija bez kojih ne mogu da se zamisle suvremeni putnički automobili, kao što su sigurnosni pojasevi (prvobitno uvedeni kao doplatana opcija, da bi zatim postali standardni deo opreme), pa vazdušni jastuci (predstavljeni u Mercedesu 1981.), ABS sistem koji sprečava blokadu točkova prilikom kočenja, pa sve do današnjih autonomnih sistema bezbednosti koji automatski zaustavljaju vozilo u slučaju opasnosti od sudara. Video u kome je prikazan razvoj i napredak bezbednosnih sistema kroz prizmu istorije Mercedesa, počinje zanimljivom demonstracijom vožnje replike prvog automobila iz 1886:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kabrioleti su bezbedniji od automobila sa tvrdim krovom

 

136673-mercedes s kabrio.jpg

 

Leto je idealno za uživanje u vožnji kabrioletom, a prema jednoj studiji čak je i bezbednije. Na oko 10 milijardi pređenih kilometara, smrtni ishodi u saobraćajnim nesrećama u kojima učestvuje kabriolet manji su za 11%, dok je oko 6% manje povreda nego osobe u automobilima sa tvrdim krovom. Naravno, veća je verovatnoća da ćete ispasti iz kabrioleta pošto ista studija tvrdi da čak 21% osoba koje su poginule upravo kada su od siline udarca ispadale iz automobila, a kada se automobil prevrne čak 43% šansi imate da ispadnete iz automobila kod kabrioleta, dok su šanse na oko 34% kada ste u automobilu sa tvrdim krovom.

 

bmw 8 90111.jpg

 

Razne se stvari mogu ovde dovesti u pitanje, od starosnog doba vozača, iskustva za volanom, pa i kvaliteta vozila, ali sudeći po ovim podacima manje se strada u kabrioletima. Na oprez pozivamo uvek i u svakom trenutku, bilo da ste u kabrioletu, kupeu, limuzini, kombiju, kamionu, motoru, skuteru, trotinetu, bicikli, rolerima, pešaka, sasvim je nevažno jer život nema cenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili sve bezbedniji, ali i skuplji

 

212849-Toyota gr 5.jpg

 

Prema novim bezbednosnim regulativama koje su stupile na snagu prošlog meseca, postoji najmanje 20 tehnologija koje su standardne u svim automobilima koji se prodaju u Evropskoj uniji i Velikoj Britaniji. Novi arsenal bezbednosne opreme iz Opštih bezbednosnih regulativa 2 (General Safety Regulations 2) istovremno poskupljuje proizvodnju jeftinijih automobila, što će verovatno dovesti do rasta njihovih cena. O novim pravilima se diskutovalo u okviru Ujedinjenih nacija i Evropske unije punih deset godina, a Evropska unija je finalizovala svoje predloge 2019. godine. Novine se uvode u dve faze. Prva je stupila na snagu 6. jula, a druga će biti aktivirana 2024. godine.

 

Svi novi modeli lansirani posle 6. jula 2022. godine moraće da poštuju nove regulative, a od 2024. godine će i modeli koji se prodaju od ranije morati da budu naknadno prilagođeni novim propisima da bi mogli da se i dalje prodaju. Jedan od modela koji neće preživeti nove propise je Toyota GR86. Ugradnja kamere za inteligentnu asistenciju za brzinu vozila i sistem za održavanje vožnje unutar saobraćajne trake ne mogu se lako ugraditi u arhitekturu ovog modela, koja je preuzeta od GT86, modela dizajniranog pre više od 10 godina. Toyota je saopštila da bi morala da podigne krov i pomeri vetrobran da bi smestila kameru. Japanska kompanija je zato objavila skraćenje prodaje ovog modela u Evropi nakon samo dve godine od premijere. Evropska unija je usvojila nove regulative sa ciljem da prepolovi broj smrtnih sluačjeva na drumovima do 2020. i ''približi se nultoj vrednosti'' do 2050. godine. Automobilska industrija tvrdi da joj je bezbednost prioritet, ali istovremeno brine zbog rigidnosti propisa za pojedine klase automobila i nespremnosti Evropske unije da prilagodi vremenski okvir i bezbednosne zakone proizvodnim ciklusima automobilskih modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...