Jump to content
FAS Goran
gorans90

Fiat Punto mk.2 - motor u odumiranju

Recommended Posts

Pozdrav ljudi,

Kao sto i sam naslov kaze na mom djuntu motor vise nije jaca strana pa sad trazim resenje za to i svaki savet je dobro dosao.

Uglavnom vozim 1.2 16v punta, koji na km satu ima trenutno oko 245000 km (realnih ko zna koliko), u mom vlasnistvu za 3.5 godine presao je 65000km.

Ulja trosi poprilicno, ali to mi toliko ne smeta, koliko problem sa prvim jutarnjim paljenjem. Elem cim se temperatura spusti ka nuli tu nastaju problemi. Pocetkom ove godine menjao sam svecice, kablove, sredjivao alnaser, akumlator je oko 2.5 godine star i gomila nekih sitnica je sredjeno ali nije to to.

 

Sta vi savetujete za ovaj problem? Generalna? Polu generalna ili neko osvezavanje motora? Ubacivanje nekog motora iz stranca? Ili nesto trece..

 

I koliki su troskovi za sve to.

 

Unapred hvala na savetima i svaki je dobro dosao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E vidiš, to što troši ulje je zapravo tvoj i njegov/Puntišin problem.
Lepo u neki dobar servis da provere kompresiju, teflone i pritisak uJa pa će ti uraditi predračun gde ćeš imati jasnu sliku šta dalje.
Srećno!
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To što loše pali ne mora kod benzinca biti znak da je loš. Meni je onomad Kec produvao skroz, ulja trošio skoro kao i benzina, ali je i na minusu palio bez greške. Dizel već ne može da pali s lošom kompresijom, ali to je nešto drugo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, gorans90 said:

Pozdrav ljudi,

Kao sto i sam naslov kaze na mom djuntu motor vise nije jaca strana pa sad trazim resenje za to i svaki savet je dobro dosao.

Uglavnom vozim 1.2 16v punta, koji na km satu ima trenutno oko 245000 km (realnih ko zna koliko), u mom vlasnistvu za 3.5 godine presao je 65000km.

Ulja trosi poprilicno, ali to mi toliko ne smeta, koliko problem sa prvim jutarnjim paljenjem. Elem cim se temperatura spusti ka nuli tu nastaju problemi. Pocetkom ove godine menjao sam svecice, kablove, sredjivao alnaser, akumlator je oko 2.5 godine star i gomila nekih sitnica je sredjeno ali nije to to.

 

Sta vi savetujete za ovaj problem? Generalna? Polu generalna ili neko osvezavanje motora? Ubacivanje nekog motora iz stranca? Ili nesto trece..

 

I koliki su troskovi za sve to.

 

Unapred hvala na savetima i svaki je dobro dosao.

Prvo provjeri kompresiju jer ti motori ako su imalo održavani rade zavidnu km.

 

Što se tiče potrošnje ulja moguće da su gumice na ventilima potrošene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako su gumice ventila, mislim da bi se primecivalo dosta dima na auspuhu.

Da li si primetio da ti auto dosta dimi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je mozda i bolja varijanta, mislim da gumice mogu da se zamene bez otvaranja motora (jeftinija varijanta), bar moze kod mene na 1.2 8v.

Meni je poceo da trosi malo vise u zadnje vreme, oko 400-500g na 1000 km ali ne dimi na auspuhu.

Mada je to pocelo posle zamene ulja drugim brendom pa je mozda i zbog toga, pre je trosio oko 250-300gr/1000.

Sad sam dolio drugo ulje pa cu pratiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze da se menjaju ko nadje majstora da hoće da menja.. Ja trazim vec par meseci i nece niko ili trazi cifru za koju mogu da skinem glavu i da obradim...

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzrok lošem paljenju kod benzinca nije , obavezno, potrošenost motora. Proveri ti liniju goriva, pumpu, gumicu, dizne, step i sl. Mnogi benzinci su trošili ulja koliko i benzina, pa su palili na pola ključa.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primetio sam da moj motor guta ulja koliko i Ferrari benzina, umesto da potrosi malo na oko 2k km. On potrosi preko litar u nedelju dana a nije predjeno vise od 100 km. Mislim da je sagorevanje ulja u pitanju, posto ne curi ulje. Raspitao sam se i ako su ventili i dihtunzi i slicno, popravka je oko 150-200 evra. Ako su klipnjace i sl. treba generalna koja se ne isplati i kosta oko 500-700 evra.

 

Ako bude trebala generalna, uzecu motor sa otpada i zameniti sa svojim.

Moj Punto je Sporting iz 2001, 1.2 16v. Pa sam primetio da ima i 1.4 16v iz mk2b. Da li da trazim 1.2 16v ili mogu ga zameniti sa 1.4 16v posto ima 10 konja vise za slicnu cenu. I ako moze da li se ista jos treba zameniti usput? I kako da proverim da li je motor dobar koji uzimam sa otpada ako je iko uzimao tako?

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Cvejka1433 said:

Moj Punto je Sporting iz 2001, 1.2 16v. Pa sam primetio da ima i 1.4 16v iz mk2b. Da li da trazim 1.2 16v ili mogu ga zameniti sa 1.4 16v posto ima 10 konja vise za slicnu cenu.

Ima više KS, ali u mk.2a taj motor nije išao, nego u mk.2b (Punto sa ''buljavim'' farovima). Drugim rečima, mislim da je nemoguće da ubaciš taj drugi motor i da bude sve legalno. Ako proizvođač i kaže da može taj motor u stariji Punto, tj. u mk.2a (dobiješ saglasnost), onda opet ostaje pitanje porekla motora, tj. njegove legalnosti. Ako imaš kombinaciju na nekom tehničkom (da uopšte ne gledaju motor i njegov broj nego da se prave ludi) može, ali opet ne znam da li bi neko hteo da se igra sa baš takvim stvarima.

 

''Najlakše'' bi bilo da nađeš drugi 1.2 16v, ubaciš...ali da mu se ne vidi broj. Prijaviš da ti se ne vidi broj, odeš i uradiš PUS.

Ali...nisu naivni u Policiji, znaju kad je originalno broj postao nečitljiv, a kad je neko to namerno uradio...pa ako iole pažljivo to pogledaju em ti neće uspeti, em ćeš dobiti krivičnu prijavu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvao sam danas po otpadima za motore i u Pancevu ima blok motora kao nov 1.2 16v za 70e i taj covek mi je rekao da se na njemu ne vide brojevi jer su zardjali. I da se moja glava motora moze staviti na njega i bice super motor. Posto je dosta tesko naci motor koji se moze preneti i registrovati. Zvao sam dosta otpada i imam za sada samo 4 motora, od 130 do 250 evra. Sta da radim?

Ozbiljan je problem to sa uljem, a nov sam u automobilizmu pa se ne razumem uopste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzmes taj sto se ne vide brojevi, odneses nekome da ti napakuje i iskombinuje najbolje sto moze, PUS-ujes posle i miran si.

Ta potrosnja koju imas nije velika vec enormna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li postoji sansa da naj*bem zbog toga? To je trenutno najisplativije ali ne zelim problem sa policijom i zakonom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas situaciju kada ne moze da se procita broj sasije na totalno regularnim kolima sa fabrickim motorom, da li tada postoji neka sumnja?
Postoji, ali sta da mu radis...tako je kako je

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cvejka1433 možda varijanta da tvoj auto prodaš ili da svoj daš u zamenu i doplatiš još neki € za neki drugi punto ili koji bi auto već uzeo u razmatranje kao zamenu. Ne znam koliko je cimanje s tim prepakivanjem motora, glave, bloka ili čega već pa onda čekanja majstora da sve to skine, sklopi, vrati, na kraju PUS. Isplati li se sve to raditi na Puntu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram videti sta cu, nisam jos siguran. Prvo ga teram kod majstora da vidimo da li moze da se popravi ako ne, menjamo motor ili auto, jbg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...