Jump to content
FAS Goran
Digitalac

Fiat Multipla Natural Power (1.6 16V Metan)

Recommended Posts

Dobro jutro, dobri ljudi!

Pre dva meseca sam uvezao Multiplu 2006. god. iz Nemacke. Po recima vlasnice, a koliko sam mogao da je razumem, auto nije bio vozen skoro godinu dana. Uradjen je veliki servis, vozen je jos nekih 20ak hiljada km i od tada nista, stoji.

Auto dovucem na prikolici, direkt na carinu. Posle toga kod majstora. Prvo smo zamenili set kvacila, stavljen LuK-ov set. Auto na benzinu radi bez problema, kada se prebaci na metan - problem. Jako cesto se gasio kada je radio na ler gasu. Zamenjene su svecice, nista se nije primetno promenilo. Odem u servis da ocistim dizne, kad ono jedna skroz zapusena (radila su samo tri cilindra). Posle ciscenja dizni, moze se reci da auto bolje radi. Majstor mi je takodje ukazao i na kvalitet metana - po njegovim recima "pun je emulzije". Nemam izbora, metan moze da se sipa na samo jednoj NIS pumpi u Novom Sadu.

Iako su dizne prociscene, auto se i dalje gasi na leru, doduse ni blizu kao sto se pre gasio. Recimo da vise voli da se ugasi posle nekog vremena vozenja nego kad ga prvi put upalim. Takodje, cim pocne da radi na metan, cuje se neka "zvonjava". Pokusacu sutra da snimim, jasno se cuje promena kada pocne da radi na metan. Jos jedna stvar koja me zabrinjava - izmedju 2000 i 2500 obrtaja, cuje se neko "krljanje", kao da plastika negde cese, ne znam ni sam. To se cuje samo pri tim obrtajima, mislim da je isto u svim brzinama.

Ukoliko je neko imao iste probleme kao ja, bio bih zahvalan da podeli svoja iskustva samnom.

P.S. Znam da mi je prvi post. Forum gledam od kako sam uzeo multiplu - danas sam se registrovao. Da je nisam kupio, ne bi me ni bilo ovde. Nemojte sta zameriti :)

Edited by Digitalac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije zvonjava nego kao neko klepetanje,tako se cuju metanske dizne kod nje nemoj brinuti.Zameni filter vazduha,ko zna kad je menjan sigurno ce ti ravnomernije raditi na leru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dijagnostici sam bio, jedino sto je izbacivala je bilo to za dizne ali su dizne prociscene posle toga.

Jedan nosac motora sigurno treba da se menja, provericu i filter. 

Hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizne su prociscenje kod majstora. Ne znam da li postoji jos nesto sto bi moglo da ne valja... Ako kupim nove dizne a problem i dalje postoji, onda nisam bas dobro prosao. 

Auto ako se ugasi, ugasi se onda kada pipnem gas. Ako ne diram nista, 99% se nece ugasiti sam od sebe ali obrtaljka skace od 300 do 1000 obrtaja i ceo auto se trese od motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, očistio si dize. Al jel ti majstor nakon toga ispitao dize? Bitno ih je ispitat nakon čišćenje da se vidi kako i koliko "bacaju" gorivo. Da li su ujednačene ili koja manje baca te da li puštaju pod pritiskom. Ovako si ih očistio ali ne znaš dal su 100% ispravne da bi ih mogao eliminirat.

 

Obično kad su jako zapečene trebaju se dugo čistit i nakon toga postoji mogućnost da dizna počne puštat jer ako je dugo tako zapečena radila podere se igla koja zatvara gorivo (radi taloga koji je nastao). Čišćenjem se taj talog otapa, čisti pa igla nakon toga ne zatvara dobro. Isto tako ako injektori slabo "bacaju" neće biti dobra smjesa plina (više zraka nego plina) a plin je jako osjetljiv na to jer ima manju energetsku vrijednost od benzina. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, licno sam posmatrao ceo proces koji je trajao nekih sat ipo vremena. Na kraju je izgledalo da sve dizne ujednaceno rade. Razmisljam o struji, da li postoji mogucnost da ima nekakve veze sa strujom? Kada mi auto "trokira" u leru, vidi se da opada napon i varira jacina svetla iz farova.

Ja mislim da metan ima vecu energetsku vrednost od benzina? Ispravi me ako gresim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jel mierio na menzuru koliko koji baca? Provjeri akumulator ali po meni to nema veze sa glavnim problemom trokiranja jer ti na benzin radi normalno. Razlika je samo u gorivu znači da je tu negdje problem.

 

Nema, plin ima slabiju energetsku vrijednost zato je auto na plin nešto slabiji i više ga troši u odnosu na benzin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da ti obratim pažnju na svjećice. Budući da je na metan idu malo "drugačije" svjećice nego za benzinca sa dvije masene elektrode.

 

Po originalu ide NGK BKR6EKC

Fiat-46472021.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam jos nista dirao, cesto sam na putu. Svecice sam nasao dosta jeftinije u Nemackoj, tamo cu ih kupiti uskoro. Onda pravac kod elektricara da vidimo sta se desava... Cim budem nesto radio, pisacu i ovde, naravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilija hvala na informaciji. Da li taj fabricki metan moze da se servisira, jer po nekim pricama to niko ne moze da sredi jer je navodno sistem star i nema rezervnih delova itd. itd.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze,ima i delova za taj uredjaj ali je malo cimanje nabaviti.

Ja sam moju prodao sa preko 375 000km,a kupio sa oko 150 000kim,i nista u vezi metanskog uredjaja nisam nista pipao samo sam par puta cistio metanske dizne i 2 zamenio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...