Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novi Jeep Wrangler JL i JLU / Jeep Gladiator

Recommended Posts

AAuE7mATC0B2k9yEz3_x4Qr3kGdPvZ8y1NUd-TN5 AutoTrader video: Test 2019. Jeep Wrangler

 

Ikona off-road vožnje ima novu generaciju. Jeep želi da je proda svima koji su već imali prethodne i dobro im je poznato šta im sve pruža Wrangler, ali želi i dosta novih kupaca, tako da se više potrudio oko kvaliteta materijala u kabini, oko infotainment sistema, povećao udobnost automobila na asfaltu... - napravio ga ''više civilizovanim''. :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeep Gladiator od sledeće godine i u Evropi

 

186662-jeep-gladiator 11.jpg

 

Jeep Gladiator (Wrangler u pick-up izdanju) je premijeru imao u novembru prošle godine na sajmu automobila u Los Anđelesu, dok najnovije informacije kažu da će ovaj model na evropsko tržište stići tokom 2020. godine. Tačnije, Gladiator će u Evropi startovati u prvom ili drugom kvartalu 2020. godine, ali se po procenama ljudi iz Jeepa ovde neće raditi o nekim velikim prodajnim brojkama.

 

186663-jeep-gladiator 111.jpg

 

Ovo je inače i prvi Jeepov pick-up još od 1992. godine kada je prestala proizvodnja modela Comanche.

 

jeep-gladiator 4111.jpg

 

Gladiator je dugačak 5181 mm, međuosovinsko rastojanje je 3480 mm, dužina prtljažnog prostora iznosi 1254 mm, a nosivost 725 kg. Sem dimenzijama, Gladiator se u odnosu na Wrangler razlikuje i po modifikacijama koje se tiču oslanjanja, osovina, točkova i kočnica. Za sada nije poznato koji motori će se naći u evropskoj paleti, ali na američkom tržištu Gladiator će na početku imati samo 3,6 litarski V6 benzinac sa 285KS i 353 Nm dok će kasnije stići i 3.0 litarski EcoDiesel V6 sa 260KS i 600 Nm. Evropljani bi mogli da dobiju i 2.2 litarski turbo dizel sa 200KS i 450 Nm, kao i 2.0 litarski turbo benzinac koji razvija 267KS i 400 Nm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chelsea Truck Company Military Edition Jeep Wrangler

 

Chelsea Truck Jeep Wrangler-4.jpg

 

Britanski Chelsea Truck Company je pripremio još jednu modifikovanu verziju Jeepa Wranglera. Kao i obično, i ova kreacija je dobila dugački naziv, što je u ovom slučaju ''Chelsea Truck Company Military Edition Jeep Wrangler''.

 

Chelsea Truck Jeep Wrangler-3.jpg

 

za ovaj Wrangler su između ostalog predviđeni Billet Silver eksterijer, Satin Black elementi, proširenja blatobrana, CTC prednji gril, doterani prednji branik, Iron Man hauba sa otvorima za vazduh, LED diamond prednja svetla, točkovi od 17 inča u Satin black boji, gume Cooper Discovery 285x70x17", zatamnjena stakla, Chelsea Truck Company poklopac rezervnog točka, novi izduvni sistem (sa izduvnim cevima od po 100 mm), kao i crna koža za enterijer, uz aluminijumske pedale, elemente od nerđajućeg čelika i nove patosnice.

 

Chelsea Truck Jeep Wrangler-1.jpg

 

Chelsea Truck Company Military Edition Jeep Wrangler u Velikoj Britaniji košta 59.995 funti (70.300 evra).

 

Chelsea Truck Jeep Wrangler-5.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

roadshow.jpg RoadShow video: Test 2020. Jeep Gladiator

 

U jednoj rečenici: ovo nije samo Wrangler sa većim tovarnim prostorom pozadi. To se vidi npr. po tome koliko može da povuče - skoro duplo više od Wranglera.

 

 

carscom.jpg Cars.com video:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro video: 2020. Jeep Gladiator

 

Jeep nije napravio ovakav auto već skoro 30-tak godina. ''Pick-up truck'', kako kažu u Americi. Naravno, kao i kod Wrangler-a, i ovde možete skinuti krov, vrata ili šoferku...

Za sada samo sa benzincem 3.6, ali Jeep kaže da sledeće godine stiže i sa dizelom koji će imati 600 Nm.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

edmunds.jpg Edmunds video: Jeep Wrangler vs Jeep Gladiator

 

Razlike i poređenja ova dva modela pri čemu, kao što znamo, Gladiator potiče od Wrangler-a:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Jeep Wrangler Rubicon 2.2 ATX Unlimited

 

jeep 018.jpg

 

Izgleda da je novi Jeep Wrangler i u svojoj četvrtoj generaciji onakav kakvog ga svi znamo, tradicionalan i beskompromisan terenac, a opet dovoljno moderan i napravljen u skladu sa potrebama današnjice. Stariji ljudi uglavnom imaju običaj da kažu: ''E, ono nekad su bila vremena...'' Takođe, imaju potrebu da glorifikuju nešto što je nekada davno, navodno, bilo bolje!

Pa, dobro... Ima toga što je zaista  bilo bolje, mada nisam siguran da je sve baš bilo tako, jer te starije generacije, svesno ili nesvesno, prećutkuju jednu surovu činjenicu da je možda nekada sve bilo bolje samo zato jer su oni tada bili mladi!

 

jeep 017.jpg

 

Možda to važi i za Jeep? Evo, gledam baš nešto, nova četvrta generacija Wranglera stoji pored svog čukundede Willysa, koji je prošao Drugi svetski rat, ali i još mnogo toga od tada, i još uvek ide. Prosto mi je teško da poverujem da bi ovaj novi model sada jednom u budućnosti mogao da stane uz svog čukununuka, kako god se bude zvao ili izgledao! Uopšte, to važi za sva nova vozila koja su komfornija i po svim parametrima, naravno, bolja, ali i komplikovanija i nekako brže stare. Nekada je sve bilo mnogo jednostavnije, pa je i moglo da potraje duže.

 

jeep 016.jpg

 

Ovako, osim prepoznatljivih detalja, na kojima Jeep insistira, kao što je karakteristična maska hladnjaka i okrugli farovi, ovde i nema mnogo toga zajedničkog. Spoj između tradicionalnog i modernog, istina, postoji, ali je veoma delikatan. Pogotovo ako pod tradiciju podvedemo, recimo, oblik već spomenutih farova, doduše sada po prvi put u LED tehnologiji ili mogućnost preklapanja vetrobrana ili skidanja vrata i krova kod ove verzije Wrangler Rubicon. Ok, samo njegov čukundeda Willys nije ni imao vrata, niti krov, već samo ''arnjeve'' za ceradu... E da, tu je još i rezervni točak smešten pozadi, baš kao i kod Willysa, samo što sada kod Wranglera u plastičnoj oblozi postoji i kamera koja prati dešavanja iza vozila.

 

jeep 015.jpg

 

Razlike su, svakako, primetne i u dimenzijama, jer je Unlimited verzija sa četvora vrata baš velika spram one koja ima dvoja, a tek Willysa!? Gotovo 4.9 metara duga, 1.9 široka i isto toliko visoka! A tu je i poveće međuosovinsko rastojanje od tri metra, tako da tu sličnosti sa slavnim pretkom nema. Međutim, i Wrangler ima šasiju, i to čeličnu. Po karakterističnim zaštitama vitalnih sklopova donjeg postroja, kao i po oznaci Rubicon, jasno je da se ovde radi o pravom terenskom vozilu. Ovo nije neki našminkani gradski SUV kojim se penjete na ivičnjake i osvajate travnjake, već robusni, mada meni se čini, ipak, malo mekši izdanak loze Jeep.

 

jeep 014.jpg

 

Zašto ''mekši''? Pa zato što spoljašnji dizajn možda deluje onako brutalno i grubo, pogotovo u poređenju sa prethodnom generacijom, ali je unutrašnjost pitomija, pa i komfornija. Vozačko mesto je sada savremeno opremljeno i deluje sofisticirano. Između analognih istrumenata je multifunkcionalni diplej od 7 inča, a na centralnoj konzoli je postavljen ekran osetljiv na dodir od 8.4 inča.

 

jeep 013.jpg

 

Upravljač je multifunkcionalni, dok je ostatak komandi smešten, uglavnom, na centralnoj konzoli. Uključujući i one za otvaranje prozora, što me izuzetno iritira! Mada opet, i to mogu da razumem, pogotovo u situaciji kada se skinu vrata, ako zeca u polju pokušavate da uhvatite meredovom. Da, i sada se sigurno pitate: ''O čemu ovaj to?!'' E, pa to je jedna druga priča, o kombinaciji lova i ribolova, ali o tome nekom drugom prilkom.

 

jeep 012.jpg

 

No, ja samo pokušavam da zamislim kada Jeep Wrangler Rubicon rastavite kao da je od LEGO kockica, pa kada ostane onako ogoljen bez krova i vrata, kako onda izgleda enterijer i ove nežne komande u njemu nakon neke duže off-road vožnje?! Ili da ne razmišljam o situaciji u kojoj ste možda upravo zakačili vitlo za vozilo nekog ko je ostao u blatu, pa onako kaljavi, kao komandos posle akcije, ušli unutra! Sedišta čija koža baš nije nekog posebnog kvaliteta, jer se lako deformiše i već sada se na pojedinim delovima rasteglila, pa i sam pod, a naravno i sve ostalo, inače lepo dizajnirano, podnosi čišćenje. Willysa ste mogli da operete šmrkom, ali Wranglera - ne bih vam savetovao!

 

jeep 011.jpg

 

Dobro, niko normalan tako ne ''održava'' vozila, ali da je enterijer nežniji nego što je nekada bio, to jeste! Izbor materijala je ok, izuzev već spomenute kože na, inače sasvim udobnim sedištima. Završna obrada je na još većem nivou i tu moram priznati da sam prijatno iznenađen. Zamislite kada Italijani, čiji smisao za dizajn niko ne može da ospori (kvalitet izrade već može biti upitan), postanu vlasnici američke marke, konkretno Jeep-a, i onda tu onda nakon izvesnog vremena ne samo što unaprede izgled, već i značajno podignu nivo kvaliteta materijala i završne obrade!

 

jeep 010.jpg

 

Priroda posla mi je takva da obično vozim, a manje se vozim, pogotovo pozadi. Ovde, kod Wranglera, zadnja klupa mi se čini onako komfornom, ali za kraći boravak. Prostora ima dosta, a sedišta su udobna, tj. udobnija što je to bio slučaj kod prethodne generacije. Inače, sam komfor u vožnji na asfaltu je solidan, ali je zbog off-road pneumatika, dimenzija 255/75 R17, kao i ne baš impresivne izolacije, te oblika karoserije, buka prisutna.

 

jeep 009.jpg

 

Kod vožnje van uređenih puteva, a to je, ipak, pravi teren za džipa, situacija je sasvim zadovoljavajuća. Novi dizel motor od 2.2 litra radne zapremime ima ''svega'' 200 KS. Pored toga, on je i dalje sposoban da preko osmostepenog automatskog menjača na zadnje ili sva četiri točka prenese 450 Nm maksimalnog obrtnog momenta. To je dovoljno da Wrangler od gotovo 2.2 tone mase do stotke ubrza za ne baš impresivnih 10.3 sekundi. Maksimalna brzina mu je još skromnija i iznosi svega 160 km/h, ali je zato potrošnja nešto niža nego pre. Podaci proizvođača kažu 7.9 litara na 100 kilometara, a putni računar i dve i po litre više, što bi možda moglo i da bude realno, ali sa veoma lakom nogom na komandi gasa i bez off-road vožnje.

 

jeep 008.jpg

 

Međutim, već sam spomenuo da je Jeep Wrangler, pogotovo u verziji Rubicon, ultimativni terenac i prava je šteta ostati sa njim na asfaltu. Tu se on snalazi koliko-tolilko, ali mu krivudavi putevi i brze promene pravca nisu jača strana. Visoko težište i pozamašna masa uzimaju danak upravljivosti. Još ako su tu sneg i led kao podloga, treba biti oprezan, jer je i kontaktna površina pneumatika za off-road mnogo manja, pa je izbor pogona na sva četiri točka, umesto samo na zadnje, bolja solucija.

 

jeep 007.jpg

 

Ova promena se lako izvodi putem Command-Trac 4×4 sistema. Dovoljno je da samo malu ručicu, pored one velike od automatskog menjača, prebacite iz položaja 2H u 4H AUTO. To bez posledica možete da uradite u hodu, odnosno kretanju, ali samo do brzine od 72 km/h. Tada se pogon na sva četiri točka aktivira samo po potrebi, kada to proceni računar koji prepoznaje proklizavanje prednjih točkova. E, ni Jeep nije to što je nekad bio...

 

jeep 006.jpg

 

Šalim se, naravno! Ovo je nova funkcija za razliku od one 4H Part-Time gde obe osovine permanentno dobijaju istu vučnu silu. Ovo je bilo sasvim dovoljno da se savlada tridesetak centimetara snega na Fruškoj gori. No, kada sam ušao dublje u šumu gde je bilo i blata, mogao sam da isprobam i redukciju, tj. 4L mod. To znači da vozač ima mogućnost zaključavanja ne samo centralnog, već sva tri diferencijala, kako bi svaki od četiri točka dobio svoju četvrtinu snage da bi se obezbedila maksimalna trakcija. Na ovaj način, Wrangler Rubicon se izvlači i iz situacija u kojima bi mnogi drugi terenci ostali!

 

jeep 005.jpg

 

I pored relativno male snage motora, van uređenih puteva, on se odlično snalazi na teškom terenu. Kopa i ore, brunda i klikće, ali ide. Konačno, on je legenda među terenskim vozilima i dolazi iz kuće Jeep, čije je ime sinonim za celu klasu i nije tek tako stekao tu reputaciju.

 

jeep 004.jpg

 

Bilo je mesta gde je od pomoći bilo i dugme ''Sway bar''. Radi se, zapravo, o elektonskoj kontroli stabilizatora koja omougćava duži hod oslanjanja za čak 25%. To znači da više nije potrebno da ''zalegnem'' u blato i dok mi voda i raskvašeni sneg padaju za vrat, na onaj staromodan način otkačim poprečne stabilizatore kako bi sva četiri točka bila u kontaktu sa tlom na izrazito neravnom terenu. Ne! Sada je to moguće elegantno uraditi iz tople kabine Wranglera, bez prljanja, čak i pribrzini do 18 km/h.

 

jeep 003.jpg

 

Jedino i dalje treba obratiti pažnju na dubinu vodenih prepreka, pogotovo ako nemate ''snorkel''. Znači, ne ići dublje od 76 centimetara i brzinom većom od 8 km/h! Uz to, treba znati da prilazni ugao ne sme biti veći od 36, a odlazni od 31 stepen, sa ovim standardnim odbojnicima. Mopar u svojoj ponudi ima branike više prilagođene ekstemnoj off-road vožnji, kao i mnoštvo dodatne opreme za ovakvu zabavu, pa je možda jeftinije odmah uložiti nego kasnije sanirati posledice?!

 

jeep 002.jpg

 

Imajući u vidu sve ovo, lako je zaključiti da je Jeep Wrangler Rubicon, ipak, vozilo za ljude specifičnog životnog stila. Pre svega, avanturiste i one koji vole izazove u prirodi. Ako ste se prepoznali, onda treba još da izdvojite 60.070 evra, koliko košta ovaj, prilično opremljen, ''Mohito'' zeleni primerak.

 

jeep 001.jpg

 

A, da li je tokom svih ovih godina legendarni terenac ''smekšao''? Jeste! Više nije onako spartanski opremljen i nije neobuzdan i grub. Italijani su uspeli da ga ušminkaju, upravo onoliko koliko je trebalo da bude savremeniji, a opet ostane ono što se od njega očekuje. Simbol klase terenaca. Jednostavno rečeno - Jeep!

 

Tekst: Zoran Živkov/TopSpeed

Fotografije: Aleksandar Savin

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV video: Jeep Wrangler JL Rubicon

 

Više autentičnog ''džip'' modela, tj. auta koji stvarno može van uređenih puteva - Jeep Wrangler.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeep Gladiator će evropsku promociju imati u julu

 

186663-jeep-gladiator 111.jpg

 

Jeep Gladiator (Wrangler u pick-up izdanju) je premijeru imao u novembru prošle godine na sajmu automobila u Los Anđelesu, dok najnovije informacije kažu da će ovaj model Evropljanima biti predstavljen u julu. Konkretnije, Gladiator će se na Starom kontinentu premijerno pojaviti tokom događaja ''Camp Jeep 2019'' koji će se od 12. do 14. jula održati u Italiji.

 

jeep-gladiator 4111.jpg

 

Međutim, njegova prodaja u Evropi će startovati sledeće godine, i to u prvom ili drugom kvartalu. Ipak, po nekim ranijim procenama ljudi iz Jeep-a ovde se neće raditi o nekim velikim prodajnim brojkama. Ovo je inače i prvi Jeepov pick-up još od 1992. godine kada je prestala proizvodnja modela Comanche. Gladiator je dugačak 5181 mm, međuosovinsko rastojanje je 3480 mm, dužina prtljažnog prostora iznosi 1254 mm, a nosivost 725 kg. Osim po dimenzijama, Gladiator se u odnosu na Wrangler razlikuje i po modifikacijama koje se tiču oslanjanja, osovina, točkova i kočnica. Na američkom tržištu Gladiator će na početku imati samo 3.6 litarski V6 benzinac sa 285KS i 353 Nm dok će kasnije stići i 3.0 litarski EcoDiesel V6 sa 260KS i 600 Nm. Evropljani bi mogli da dobiju i 2.2 turbo dizel sa 200KS i 450 Nm, kao i 2.0 litarski turbo benzinac koji razvija 267KS i 400 Nm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes video: Test 2020. Jeep Gladiator

 

Verovatno najbolji test off-road vožnje novog Gladiator-a:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

caradvice.jpg CarAdvice video: Test 2020. Jeep Gladiator

 

Ne samo da može dosta da ponese zbog velikog tovarnog prostora, već može da preveze četvoro i da povuče preko 3 tone...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr video: Test Jeep Wrangler Sahara

 

Od prve generacije iz 1987. godine model Wrangler oduvek se smatrao ikonom Jeep-a jer je uz svog prethodnika Willys-a ključan u razvoju marke:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotradervelikoA.jpg AutoTrader video: Test 2020. Jeep Gladiator

 

Kao što je već poznato, Gladiator nije samo Wrangler kome je dodat prostor za tovar pozadi, već je reč od starta zasebno razvijenom modelu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...